כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 9/2016

    0 תגובות   יום שישי , 30/9/16, 14:09

    אנו מתקרבים לאושר כשאנו מפסיקים להתלונן על הצרות שלנו -
    ומתחילים להיות אסירי תודה על הצרות שאין לנו.

     

    ''

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום שישי , 30/9/16, 10:13

      להגדלה - נא ללחוץ על הרשימה.
      http://interget.co.il/images/products/CIGAR-1-1-14.jpg

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום חמישי, 29/9/16, 14:12

         

         

        להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

         

        ''

        "והר סיני עשן כולו מפני אשר ירד עליו ה' באש". ציור מהמאה ה-18

         

        ***

        אַתֶּם נִיצָּבִים הַיּוֹם כּוּלְּכֶם לִפְנֵי ה' אֱלוֹהֵיכֶם: 

        רָאשֵׁיכֶם, שִׁבְטֵיכֶם, זִקְנֵיכֶם וְשׁוֹטְרֵיכֶם, כֹּל אִישׁ יִשְׂרָאֵל...

        מֵחוֹטֵב עֵצֶיךָ עַד שׁוֹאֵב מֵימֶיךָ. (כט, ט-י)

         

        "ניצבים" בגימטריה - "אני מאמין" (202).

        מי שיש לו "אני מאמין" חד וברור, שלאורו הוא מנהל את חייו -

        יעמוד יציב על רגליו, כי עקרונותיו וערכיו יבטיחו את דרכו

        ויעניקו נחישות לכל צעד שיעשה ובכל מקום שיימצא.

        (הרשי"ל)

         

        ***

        אַתֶּם נִיצָּבִים הַיּוֹם כֻּלְּכֶם לִפְנֵי ה' אֱלוֹהֵיכֶם. (כט, ט)

         

         "אתם" - אותיות "אמת". בגלל האמת "אתם ניצבים". 

        האמת היא שנותנת לאנשים יציבוּת, משום שלשקר אין רגליים: 

        המילה "שקר", לעומת "אמת", אינה עומדת יציב כי אין לאותיותיה בסיס איתן.

         

        ''

        מתן תורה. מתוך הגדת סארייבו, המאה ה-14

         

        ***

         וְלֹא אִתְּכֶם לְבַדְּכֶם אָנוֹכִי כּוֹרֵת אֶת הַבְּרִית הַזֹּאת וְאֶת הָאָלָה הַזֹּאת,

        כִּי אֶת אֲשֶׁר יֶשְׁנוֹ פֹּה עִמָּנוּ עוֹמֵד הַיּוֹם לִפְנֵי ה' אֱלוֹהֵינוּ

        וְאֵת אֲשֶׁר אֵינֶנּוּ פֹּה עִמָּנוּ הַיּוֹם. (כט, יג-יד)

         

        ת אשר ישנו פה","ואת אשר איננו פה" –

        האותיות הסופיות במילים אלה יוצרת את המילה "תורה":

        נשמותיהם של כל בני ישראל, אז ומאז, זכו לקבל את התורה.

         

        ***

        הַנִּסְתָּרוֹת לַה' אֱלוֹהֵינוּ וְהַנִּגְלוֹת לָנוּ וּלְבָנֵינוּ עַד עוֹלָם

        לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת. (כט, כח)

         

        העולם סבור ש"צדיק נסתר" הוא מי שמסתיר ומעלים

        את צדקתו ומעשיו הטובים מעיני הציבור.

        אבל האמת היא ש"נסתר" הוא מי שצדקתו נסתרת ונעלמת גם מעצמו

        והוא לא נתפס למחשבה שהוא צדיק.

        (רבי מנחם מנדל מקוצק)

         

        ''

        הר סיני. ציורו של אל גרקו, המאה ה-16

         

        ***

        וְשַׁבְתָּ עַד ה' אֱלוֹהֶיךָ וְשָׁמַעְתָּ בְקוֹלוֹ כְּכֹל אֲשֶׁר אָנוֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם,

        אַתָּה וּבָנֶיךָ, בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשֶׁךָ.  

        וְשָׁב ה' אֱלוֹהֶיךָ אֶת שְׁבוּתְךָ וְרִיחֲמֶךָ

        וְשָׁב וְקִיבֶּצְךָ מִכָּל הָעַמִּים אֲשֶׁר הֱפִיצְךָ ה' אֱלוֹהֶיךָ שָׁמָּה. (ל, ב-ג)

         

        בגמרא נאמר (סנהדרין צח, א):

        "אין משיח בן דוד בא עד שתכלה פרוטה מן הכיס".

        רק כשתכלה הפרטיות מן הלב, כשאנשים לא ידאגו רק לעצמם

        אלא גם לכלל הציבור - אז תגיע הגאולה.

         

        ***

        מֵחוֹטֵב עֵצֶיךָ עַד שׁוֹאֵב מֵימֶיךָ. (כט, י)

         

        רב גדול דיבר בשבחו של פלוני מפשוטי העם

        באוזניו של סוחר יהלומים עשיר.

        תמה הסוחר: איזה ערך מצאת בעם הארץ הזה?

        ביקש הרב מהסוחר שיַראה לו את הטוב שביהלומיו.

        פרשׂ הסוחר את סחורתו על השולחן, הצביע על אבן אחת והתפעל:

        אבן זו - פלאי פלאים היא.

        אמר לו הרב, שהאבן דומה לשאר היהלומים.

        צחק הסוחר: צריך להיות מבין כדי להבחין בטיבם של היהלומים.

        השיב הרב: יהודי אף הוא פלאי פלאים,

        אלא שצריך להיות מבין כדי להבחין בהם.

         

        ***

        כִּי הַמִּצְוָה הַזֹּאת אֲשֶׁר אָנוֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם,

        לֹא נִפְלֵאת הִיא מִמְּךָ וְלֹא רְחוֹקָה הִיא.

        לֹא בַשָּׁמַיִם הִיא... כִּי קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר מְאוֹד, בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ לַעֲשׂוֹתוֹ. (ל, יא-יד)

         

         "כי קרוב אליך הדבר מאוד":

         יש כאלה הרוצים לקרב את עם ישראל לאבינו שבשמיים,

        ויש הרוצים לקרב את אבינו שבשמיים לעם ישראל.

         

         

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום רביעי, 28/9/16, 14:25

          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום רביעי, 28/9/16, 12:41

            ''

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום שלישי, 27/9/16, 19:12

              על חוכמת הדפדוף קדימה, על נישואין ועל ראש השנה.
              להגדלת המאמר - נא ללחוץ עליו

               

              ''

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שלישי, 27/9/16, 13:19

                שיחה במקומון "תל אביב".
                להגדלה - נא ללחוץ על התמונה.

                 

                ''

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום שני, 26/9/16, 19:08

                  ולמה נהייתי עורך דין.
                  להגדלה - נא ללחוץ על הכתבה.

                   

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום שני, 26/9/16, 13:17

                    http://www.meetgarshim.co.il/index.php?dir=site&page=articles&op=item&cs=3504

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום ראשון, 25/9/16, 13:08

                      http://xnet.ynet.co.il/relations/articles/0,14572,L-3088952,00.html

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום שישי , 23/9/16, 14:08

                        מי שרוצה שהחלומות שלו יתגשמו – כדאי שיתעורר.

                         

                        ''

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום חמישי, 22/9/16, 14:09

                          להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                           

                          ''

                           דוד המלך מנגן בנבל.

                          מתוך כתב יד רוטשילד, המאה ה-15.

                           

                          וַיְבִיאֵנוּ אֶל הַמָּקוֹם הַזֶּה וַיִּתֶּן לָנוּ אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת,

                          אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ. (כו, ח-ט)

                           

                          שפר מזלם של אבותינו, שזכו להגיע לארץ זבת חלב ודבש.

                          אלה ההולכים בדרכם של רבותינו התנאים,

                          שלימדונו "איזהו עשיר? השמח בחלקו" (פרקי אבות ד, א),

                          מבינים כי יש לחיות לפי ראשי התיבות של "דבש": די במה שיש.

                          (האידנ"א)

                           

                          ***

                          וַיָּרֵעוּ אוֹתָנוּ הַמִּצְרִים וַיְעַנּוּנוּ

                          וַיִּתְּנוּ עָלֵינוּ עֲבוֹדָה קָשָׁה. (כו, ו)

                           

                          לא נאמר "וירעו לנו" אלא "וירעו אותנו" – עשו אותנו לרעים.

                          עבודת הפרך במצרים בתנאים קשים גרמה לאבותינו לנהוג ברוע.

                          אמרו המצרים: כל עוד אהבה ואחווה שוררות בין בני ישראל

                          והם ערבים זה לזה ונותנים כתף זה לזה – לא נוכל להם.

                          הבה נתחכמה לעם הזה ונחדיר קנאה ושנאה ורוע בין השבטים,

                          ובכך נגרום לפירוד ביניהם.

                           

                          ''
                          .

                          עבדות מצרים. ציור על זכוכית מהמאה ה-20

                           

                          ***

                          וְהָיָה אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמַע בְּקוֹל ה' אֱלוֹהֶיךָ לִשְׁמוֹר לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל מִצְו‍וֹתָיו

                          אֲשֶׁר אָנוֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם - וּנְתָנְךָ ה' אֱלוֹהֶיךָ עֶלְיוֹן עַל כָּל גּוֹיֵי הָאָרֶץ.

                          וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל הַבְּרָכוֹת הָאֵלֶּה וְהִשִּׂיגוּךָ, כִּי תִשְׁמַע בְּקוֹל ה' אֱלוֹהֶיךָ. (כח, א-ב)

                           

                           אנשים בורחים לעתים מהטוב משם שאינם מבינים כי הדבר טוב להם.

                          דוד המלך התפלל על כך בתהילים (תהילים כג, ו): "אך טוב וחסד ירדפוני" –

                          משום שאיני יודע לפעמים לרדוף אחרי הטוב והחסד,

                          הם ירדפו אותי עד שישיגוני.

                          לכך מתכוון הפסוק: "ובאו עליך כל הברכות האלה והשיגוך" – הם כבר יגיעו אליך.

                           

                          ***

                          תַּחַת אֲשֶׁר לֹא עָבַדְתָּ אֶת ה' אֱלוֹהֶיךָ

                          בְּשִׂמְחָה וּבְטוּב לֵבָב מֵרוֹב כֹּל. (כח,מז)

                           

                          בא תלמיד לפני הבעש"ט והוא שמח מאוד:

                          מציאה גדולה הזדמנה לי היום בשוק - חמש צנוניות בשלוש פרוטות!

                          לאחר שהתלמיד הלך, הניד הבעש"ט את ראשו בעצב ואמר:

                          שמחה גדולה היתה רשומה ליהודי זה בשמיים,

                          והלך וביזבז אותה על צנוניות.

                           

                          ***

                          וְשָׂמַחְתָּ בְכָל הַטּוֹב אֲשֶׁר נָתַן לְךָ ה' אֱלוֹהֶיךָ וּלְבֵיתֶךָ  

                          אַתָּה וְהַלֵּוִי וְהַגֵּר אֲשֶׁר בְּקִרְבֶּךָ. (כו,א)

                           

                          אפילו הבכיות של האדם לפני הקב"ה צריכות להיות

                          מתוך שמחה ולא מתוך עצבות, ורמז לדבר בפסוק (תהילים פט,יז):

                          "בשמך יגילון כל היום"- ראשי תיבות "בכיה".

                           

                          ''

                          הכותל המערבי. ציור מהמאה ה-19

                           

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS