כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 12/2017

    0 תגובות   יום ראשון, 31/12/17, 15:23

     

    ''

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום שישי , 29/12/17, 14:15
      השאיפה הנכונה: לא להוסיף שנים לחיים שלנו, אלא להוסיף חיים לשנים שלנו.
      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום חמישי, 28/12/17, 21:43

         

         

        להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד

         

        הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

         

        ''

        יעקב ובניו יורדים למצרים

         

        וַיִּתְחַזֵּק יִשְׂרָאֵל וַיֵּשֶׁב עַל הַמִּטָּה. (מח, ב)

         

        חכמים כתבו כי יעקב, כשאר האבות, ידע את כל התורה.

        בשוכבו על מיטתו בערוב ימיו שינן יעקב את התורה כולה,

        וכשהגיע לסיום לימודו אמר, כמקובל בבתי הכנסת בסיום קריאת כל חומש וחומש: 

        "חזק, חזק ונתחזק".

        עוצמת שמחתו על לימוד התורה נסכה באבינו יעקב כוחות, 

        והוא יכול היה להתגבר על חולשתו, להתחזק ולשבת על מיטת חוליו.

        (הרשי"ל)

         

        ''

        יעקב מברך את נכדיו אפרים ומנשה

         

        ***

        וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת בְּנֵי יוֹסֵף, וַיֹּאמֶר: מִי אֵלֶּה?

        וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל אָבִיו: בָּנַי הֵם אֲשֶׁר נָתַן לִי אֱלוֹהִים בָּזֶה.

        וַיֹּאמַר: קָחֶם נָא אֵלַי וַאֲבָרֲכֵם.

        וְעֵינֵי יִשְׂרָאֵל כָּבְדוּ מִזוֹקֶן, לא יוּכַל לִרְאוֹת.

        וַיַּגֵּשׁ אוֹתָם אֵלָיו וַיִּשַּׁק לָהֶם וַיְחַבֵּק לָהֶם. (מח, ח-י)

         


        יעקב אבינו, לפני מותו, בעודו מתקשה לראות,

        חיבק את נכדיו אפרים ומנשה, בניו של יוסף.

        על יצחק אבינו מספרת התורה, שלאחר שהתעוור אמר ליעקב בנו:

        "גשה נא ושקה לי בני" (תולדות כז, כו).

        כשאדם בריא, הוא מתקשר עם האחר בעזרת עיניו,

        אבל משאובד לו חוש הראייה, ההתקשרות היא באמצעות מגע גופני.

        אם יעצמו הבריות לעתים את עיניהם, הם יראו פחות את מגרעות חבריהם,

        ואז יתקרבו אליהם ויביעו את אהבתם לא רק במבט חם, אלא גם בחיבוק עז

        (האידנ"א)

         

        ''

        יעקב מברך את בניו לפני מותו

         

        ***

        וַיְחִי יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם שְׁבַע עֶשְׂרֵה שָׁנָה. (מז, כח)

         

        יעקב זכה לחיות במחיצת בנו האהוב יוסף 34 שנים:

        תחילה, ב-17 השנים הראשונות של חייו

        (בפרק לז, ב בפרשת תולדות מסופר שיוסף היה בן 17

        בעת שאביו אמר לו ללכת לראות מה שלום אחיו,

        ואז נמכר לעבדות ונעלם מאביו שחשב כי חיה טרפה אותו).

        בהמשך, לאחר שיעקב ובניו התאחדו,

        חי יעקב עוד 17 שנים במצרים עם יוסף כנאמר בפסוק הנ"ל

         

        המילה הראשונה בפסוק הפותח את פרשת השבוע, "ויחי",

        עולה בגימטריה ל-34 - מספר השנים שיעקב חי כשיוסף לידו.

        ללמדנו, שחייו האמיתיים של אדם הם רק כשהוא נמצא עם ילדיו.

         

        17 השנים שיעקב חי במצרים עם בנו יוסף הם כמניין המילה "טוב" - 17.

         

        ''

        יעקב מוקף בבניו לפני פטירתו ומברך כל אחד מהם

         

        ***

        וַיֹּאמֶר לְיוֹסֵף: הִנֵּה אָבִיךָ חולֶה.

        וַיִּקַּח אֶת שְׁנֵי בָנָיו עִמּוֹ אֶת מְנַשֶּׁה וְאֶת אֶפְרָיִם

        וַיַּגֵּד לְיַעֲקֹב וַיֹּאמֶר: הִנֵּה בִּנְךָ יוֹסֵף בָּא אֵלֶיךָ -

        וַיִּתְחַזֵּק יִשְׂרָאֵל וַיֵּשֶׁב עַל הַמִּטָּה. (מח, ב)

         

        כך מסופר על יעקב, הנקרא גם ישראל,

        שכשנכנס בנו יוסף לחדרו בערוב ימיו, הוא התחזק מעט וקם ממיטתו וישב.

        בגמרא נאמר כי "כל המבקר חולה נוטל אחד משישים מחוליו",

        כלומר ביקור חולים מקל במשהו על החולה ומעודד אותו.

        בפסוק הנ"ל נאמר "וישב על המטה" -

         המילה "המטה" בלי י', שווה בגימטריה 59.

        בתחילת הפסוק כתוב שאמרו ליוסף:

        "הנה אביך חולה". המילה "הנה" בגימטריה - 60.

        כשבא יוסף לבקר את אביו, הוא התעודד ואחד משישים מחוליו נעלם.

         

        ''

        יעקב מברך את נכדיו אפרים ומנשה. אביהם יוסף כורע גם הוא בפני אביו

         

        ***

        שִׁמְעוֹן וְלֵוִי אַחִים כְּלֵי חָמָס מְכֵרותֵיהֶם. 

        בְּסוֹדָם אַל תָּבוֹא נַפְשִׁי, בִּקְהָלָם אַל תֵּחַד כְּבוֹדִי

        כִּי בְאַפָּם הָרְגוּ אִישׁ וּבִרְצוֹנָם עִקְּרוּ שׁוֹר. (מט, ו)

         

        אפם - פירושו כעסם (כמו בביטוי "אף וחימה").

        אבל, לפעמים אפשר להרוס מישהו על ידי אף ממש:

        למשל, כששואלים על אדם מסוים הזקוק להלוואה

        אם אפשר לסמוך עליו שיחזיר אותה,

        והנשאל מעווה את אפו: די בכך כדי שהשואל יבין

        שהאיש לא אמין - ולכן לא יעזור לו.

         

        ''

        אפרים ומנשה עם סבם יעקב אבינו. ציור מהמאה ה-14

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום חמישי, 28/12/17, 15:08
          https://scontent.ftlv6-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/26113846_1744838912490456_7982792731903407482_n.jpg?oh=959adb9a3c0e8abbbb011be11f0f9836&oe=5ABF9E13

          רשימה זו מופיעה באתר החדש שלי.


          לרשימות נוספות ולחומר מגוון

          אתן ואתם מוזמנות ומוזמנים לבקר באתר:

          http://interget.co.il

           

          סקירת פסקי דין חדשים מעניינים

          בתחום דיני המשפחה

          של בתי המשפט ובתי הדין הרבניים

           

          מאת עו"ד בני דון-יחייא

           

          ''

          בית המשפט

           

          נדחו תביעות של שתי נשים

          להכיר בהן

          כידועות בציבור של מנוח אחד

           

          פס"ד מיום 23.11.17 של בית המשפט למשפחה בתל אביב

           

           ילדיו של מנוח הגישו בקשה להוצאת צו ירושה. הוגשה התנגדות

          לבקשה על ידי בנותיה של אישה, שטענו כי אמן המנוחה היתה ידועתו

          בציבור של המנוח והתגוררה איתו 20 שנה עד למותו.

           

          בנות של אישה נוספת הגישו אף הן התנגדות לבקשה לצו

          ירושה בטענה שאף אמן המנוחה היתה ידועה בציבור של המנוח.

          הן הגישו גם בקשה לקיום צוואת המנוח: מסמך בכתב יד שלפיו המנוח

          מוריש לאמן את כל עזבונו.

           

          השופטת גליק דחתה את הבקשה לקיום הצוואה נוכח מסקנת מומחית

          לכתב יד כי מדובר במסמך מזויף. המומחית לא נחקרה כלל, ולפיכך

          חוות דעתה לא נסתרה.

           

          ביהמ"ש דחה גם את שתי ההתנגדות להוצאת צו ירושה שיקבע

          כי ילדי המנוח הם יורשיו היחידים, וזאת בהסתמך על סעיף 55

          לחוק הירושה. סעיף זה קובע כי אם בני זוג חיים חיי משפחה במשק בית

           

          משותף ובשעת מותו של אחד מהם אף אחד לא היה נשוי לאחר,

          "רואים את הנשאר בחיים כאילו המוריש ציווה לו מה שהנשאר בחיים

          היה מקבל בירושה על פי דין אילו היו נשואים זה לזה."

           

          השופטת גליק קבעה כי סעיף 55 שולל אפשרות של שתי בנות זוג

          למנוח אחד,וכך גם מחייבים כללי הפרשנות התכלית וכוונת המחוקק. עצם

          הטענה, נאמר בפסה"ד, שלאדם אחד היו בעת ובעונה אחת שתי בנות זוג,

          פוסלת את שתיהן מהיותן "בן זוג" במשמעות סעיף55

           

          "לא סביר," כתבה השופטת, "שאדם התגורר בעת ובעונה אחת בשני

          מקומות שונים, ובה בעת ניהל 'חיי משפחה' בשני בתים שונים."

           

          לטענת המתנגדות, המנוח היה "גבר של מספר נשים" וניהל שתי

          מערכות יחסים מקבילות בו זמנית. "מערכות יחסים," נאמר בפסה"ד, "אינם חיי

          משפחה, כפי שרומן חולף אינו קיום חיי משפחה. זוג הוא צמד, והיות אדם 'בן זוג'

          במשמעות סעיף 55 לחוק הירושה הוא היותו אחד מצמד."

           

          גם מן ההיבט העובדתי דחה ביהמ"ש את ההתנגדויות לצוואה

          לאחר שמצא כי אישה אחת לא התגוררה כלל עם המנוח, ואילו השנייה

          נפרדה ממנו זמן רב לפני מותו. היא נותרה להתגורר בבית המנוח

          מספר ימים בשבוע בהסדר שלפיו היתה עוזרת בית, ולכן לא ניהלה

          איתו משק בית משותף, כנדרש בסעיף 55 לחוק הירושה.

           

          ביהמ"ש ראה בהתנגדויות טענות סרק חסרות תום לב
          ולפיכך חייב את המתנגדות בסכום הוצאות חריג לטובת ילדי המנוח: 100 אלף ש"ח.
          (תיק עיזבון 31851-07-15, השופטת שפרה גליק)
          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום חמישי, 28/12/17, 14:38

            ''

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום שני, 25/12/17, 14:28

               

              ''

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום ראשון, 24/12/17, 14:33

                ''

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום שישי , 22/12/17, 14:12

                  אם אתם חושבים שאתם קטנים מדי בשביל לשנות משהו,
                  נסו להירדם כשיש יתוש בחדר.
                  (אניטה רודיק)

                   

                  התמונה של ‏בני דון יחייא‏.

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום חמישי, 21/12/17, 20:59

                    להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                     

                    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע"
                    (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).
                    ''
                    יוסף ואחיו ההמומים לאחר שהכריז באוזניהם "אני יוסף אחיכם"
                    כִּי עַבְדְּךָ עָרַב אֶת הַנַּעַר מֵעִם אָבִי לֵאמוֹר:

                    אִם לֹא אֲבִיאֶנּוּ אֵלֶיךָ וְחָטָאתִי לְאָבִי כָּל הַיָּמִים. (מד, לב)

                     

                    הודה מנסה לשכנע את יוסף לא למנוע מהאח הקטן בנימין

                    לחזור עם כל אחיו לבית אביהם.

                    ערב משמעו אחראי.

                    אבל ערב הוא גם טעים - ערב לחיך.

                    אומר הרהמצ"ז: כאשר אדם מגלה אחריות כלפי האחר,

                    דואג לו ומסייע לו לא להיפגע - אין טעם מתוק מזה.

                     

                    ''

                    יוסף ואחיו. ליאון פייר בורג'וס, המהאה ה-19

                     

                    ***

                    וַיֹּאמֶר עַבְדְּךָ אָבִי אֵלֵינוּ:

                    אַתֶּם יְדַעְתֶּם כִּי שְׁנַיִם יָלְדָה לִּי אִשְׁתִּי

                    וַיֵּצֵא הָאֶחָד מֵאִתִּי וָאוֹמַר אַךְ טָרוֹף טוֹרָף וְלא רְאִיתִיו עַד הֵנָּה.

                    וּלְקַחְתֶּם גַּם אֶת זֶה מֵעִם פָּנַי וְקָרָהוּ אָסוֹן -

                    וְהוֹרַדְתֶּם אֶת שֵׂיבָתִי בְּרָעָה שְׁאוֹלָה.  (מד, כז)


                    כך אומר יהודה לאחיו יוסף.

                    עשר פעמים אמרו בני יעקב ליוסף אחיהם בארמונו:

                    "עבדך אבי" או "עבדך אבינו", ויוסף שמע - ושתק.

                    במדרש נאמר כי בכך עבר על מצוות כיבוד אב, ולפיכך קוצרו חייו בעשר שנים.

                     

                    כך אומר יהודה לאחיו יוסף.

                    עשר פעמים אמרו בני יעקב ליוסף אחיהם בארמונו:

                    "עבדך אבי" או "עבדך אבינו", ויוסף שמע - ושתק.

                    במדרש נאמר כי בכך עבר על מצוות כיבוד אב, ולפיכך קוצרו חייו בעשר שנים.

                     

                    ''

                    יוסף ואחיו אחרי שהוא גילה להם שהוא אחיהם. 

                    תחריט של דורה, המאה ה-19.

                     

                    ***

                    וּלְאָבִיו שָׁלַח כְּזֹאת עֲשָׂרָה חֲמוֹרִים נוֹשְׂאִים מִטּוּב מִצְרָיִם

                    וְעֶשֶׂר אֲתוֹנוֹת נוֹשְׂאות בָּר וָלֶחֶם וּמָזוֹן לְאָבִיו לַדָּרֶךְ. (מה, כג)

                    זאת עשה יוסף כשאחיו חזרו לבית אביהם יעקב.

                    בגמרא נאמר: "מטוב מצרים - יין ישן שדעת זקנים נוחה הימנו".

                    יין הוא מהדברים היחידים שהישן שבהם טוב מן החדש.

                    לכן דעת זקנים נוחה מיין ישן, כי הוא מראה על היתרון של הישן על החדש.

                     

                    ***

                    וַיְשַׁלַּח אֶת אֶחָיו וַיֵּלֵכוּ וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם: 

                    אַל תִּרְגְּזוּ בַּדָּרֶךְ. (מה, כד)

                     

                    כאשר יסעו האחים לאביהם יעקב עם הבשורה המשמחת שיוסף חי,

                    ודאי ימהרו בדרכם. לכן הזהירם יוסף:

                    אל תתרגזו ואל תתרגשו - עשו את הדרך לאט שלא תיפגעו.

                     

                    "אל תרגזו" - מפרש רש"י: "אל תתעסקו בדבר הלכה".

                    שכן דרכו של ויכוח שלא לשמו כי תחילתו התנצחות בהלכה בין מקילים למחמירים,

                    וסופו האשמות שווא, ריב ומדון.

                     

                    ''

                    יוסף בארמונו של פרעה.  פטר פון קורנליוס, המאה ה-19

                     

                    ***

                    וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל אֶחָיו... וְעַתָּה לֹא אַתֶּם שְׁלַחְתֶּם אוֹתִי הֵנָּה כִּי הָאֱלוֹהִים.

                    וַיְשִׂימֵנִי לְאָב לְפַרְעֹה וּלְאָדוֹן לְכָל בֵּיתוֹ וּמוֹשֵׁל בְּכָל אֶרֶץ מִצְרָיִם. 

                    מַהֲרוּ וַעֲלוּ אֶל אָבִי וַאֲמַרְתֶּם אֵלָיו, כֹּה אָמַר בִּנְךָ יוֹסֵף:

                    שָׂמַנִי אֱלוֹהִים לְאָדוֹן לְכָל מִצְרָיִם, רְדָה אֵלַי, אַל תַּעֲמוֹד. (מה, ד-ט)

                     

                    אמר אחד מגדולי האדמו"רים:

                    פעם עמלתי וביקשתי להיות מושל על כל  העולם, ולא עלה בידי.

                    הפחתתי משאיפותי וביקשתי להיות מושל על מדינה אחת, וגם לכך לא הגעתי.

                    התחלתי אז לחלום להיות מושל על עירי, ונכשלתי.

                    כשהתעודדתי והתחזקתי מכשלונותי וניסיתי למשול על עצמי נוכחתי לדעת, 

                    כי מי שמושל על עצמו - מושל על כל העולם.

                     

                     

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום חמישי, 21/12/17, 14:05

                      ה ש ב ת - פ ר ש ת ו י ג ש
                      מידי שבוע אפרסם כאן שיחת וידיאו קצרצרה על פרשת השבוע
                      ובה קטעים אחדים עם תובנות, צימוקים וחיוכים.
                      תגובות ושיתופים יתקבלו בברכה.
                      הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

                       

                      https://www.youtube.com/watch?v=qTfI8QLaBZ8&t=3s

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום רביעי, 20/12/17, 22:31

                        https://www.youtube.com/watch?v=f8oJQ-ci5tw&feature=youtu.be

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום רביעי, 20/12/17, 14:49

                          https://www.youtube.com/watch?v=RjLyKwKafP4&feature=youtu.be

                          דרג את התוכן:

                            ארכיון

                            פיד RSS