כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 2/2018

    0 תגובות   יום רביעי, 28/2/18, 20:39

    ''

    תמונות ממגילת אסתר.  יוסף גייגר, המאה ה-19

     

    אתם מוזמנים לבקר באתר החדש שלי http://interget.co.il/

     

    וּמָרְדֽכַי יָדַע אֶת כָּל אֲשֶׁר נַעֲשָׂה, וַיִּקְרַע מָרְדֽכַי אֶת בְּגָדָיו וַיִּלְבַּשׁ שַׂק וָאֵפֶר

    וַיֵּצֵא בְּתוֹךְ הָעִיר וַיִּזְעַק זְעָקָה גְדוֹלָה וּמָרָה. (ד, א)

     

    הזעקה הגדולה שזעק מרדכי יתכן כי נועדה להעיר את היהודים משאננותם.

    כתוב במגילה: "והעיר שושן נבוכה" (ג, טו).

    משמע, היהודים היו מבולבלים: הם לא ידעו אם גזירת המלך רצינית

    ועליהם להימלט על נפשם ולעזוב מאחור את רכושם,

    או שמא המלך, לאחר שיסב לשתייה, יגנוז את גזירתו כלא היתה,

    ובבריחתם יאבדו לשווא את ביתם ורכושם.

    התלבטות זאת מתעוררת שוב ושוב בדברי ימי עמנו:

    תמיד יהיו כאלה שיעדיפו להמשיך ולשבת על סיר הבשר, עד שיהיה מאוחר מדי

    וכבר לא יוכלו להציל את נפשותיהם ואת רכושם, ולא תיוותר להם אלא זעקה גדולה ומרה.

    (הרשי"ל)

     

    ***

    וּמִשְׁלוֹחַ מָנוֹת אִישׁ לְרֵעֵהוּ וּמַתָּנוֹת לָאֶבְיוֹנִים. (מגילת אסתר ט, כב)

     

    אורח ביקר בתחילת חודש אדר את הרב אריה לוין

    וראה אותו מונה שטרי כסף ומסדרם חבילות חבילות.

    הסביר לו רבי אריה שהכספים הגיעו לידיו 

    כדי שיחלקם לצדקה כראות עיניו, ובינתיים הוא שומרם אצלו.

    שאל האורח מדוע אין הרב מחלקם כבר עתה, ורבי אריה הסביר:

    אני חושש שהנצרכים יתביישו לקבל כסף כנדבה, אבל בעוד ימים ספורים חג הפורים,

    ואז אקיים את מצוות "משלוח מנות איש לרעהו" יחד עם מצוות "ומתנות לאביונים",

    ומקבלי השי יקבלו ממני את הכסף  בצורה טבעית, בלי שייפגע כבודם.

     

    ''

    מטבע לפורים, 2011

     

    ***

    וּמִשְׁלוֹחַ מָנוֹת אִישׁ לְרֵעֵהוּ וּמַתָּנוֹת לָאֶבְיוֹנִים. (מגילת אסתר ט, כב)

     

    כשהיו חסידים אמידים באים לבלז בפורים, כדי לשהות אצל רבי יששכר דב, 

    הוא הורה להם לחזור לבתיהם ואמר להם:

    עליכם להיות בפורים בעירכם כדי לחלק מעות לנצרכים.

     

    ''

    ציורי המגילה. משה בן יצחק מזרחי, המאה ה-20

     

    ***

    הביטוי "נכנס יין יצא סוד" (מסכת עירובין) מפורש בגמרא כך:

    היין משחרר את הלשון, ורמז לכך: יין בגימטריה - סוד (70).

     

    ''

    אסתר חושפת בפני אחשוורוש את מזימתו של המן רמברנדט, המאה ה-17

     

    ***

    טעמו הפשוט של המנהג להתחפש בפורים הוא,

    שמי שנאלץ לפשוט יד כדי למלא את צורכי החג יעטה מסיכה כדי שלא יכירו אותו,

    וכך לא יתבייש שהוא מקבץ נדבות.

     

    ''

    מגילת אסתר מצוירת. איטליה המאה ה-18

     

    ***

    משכיל אחד, שהיה גם עורך דין, קינטר פעם בפורים את רבי מאיר ליבוש, המלבי"ם:

    ילמדנו רבנו, חכמים אמרו שאין בין הגיהנום לגן העדן אלא מחיצה קטנה ודקה.

    אם נפלה מחיצה זו - מי חייב לבנותה, בני הגיהנום או בני גן העדן?

    השיב לו מלבי"ם ברוח של פורים: 

    בני הגיהנום חייבים לבנותה, שכן מחמת האש של הגיהנום נפלה המחיצה.

    אלא שטובי הפרקליטים מצויים בגיהנום, 

    וחזקה עליהם שיערימו על הדין וימצאו עילה לפטור את היושבים שם...

     

    ''

    המן מוביל את מרדכי על הסוס.

    ציור קיר מבית הכנסת בדורה אירופוס, המאה ה-3 לפני  הספירה.

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום רביעי, 28/2/18, 16:52

      ''

      אתם מוזמנים לצפות באתר החדש שלי: http://interget.co.il/

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום רביעי, 28/2/18, 15:01

        עו"ד בני דון יחייא ביום שישי הקרוב משעה 2 עד 3 אתחיל יחד עם דלית סוטר 

        תוכנית רדיו חדשה ב"רדיו ארץ"
        שאותה תוכלו למצוא באתר רדיו ארץ http://eretz.fm 
        או ביישומון רדיו ארץ בכל חנויות האפליקציות.

        התוכנית תיקרא "טובים השניים" ונשוחח בה 
        על אהבה וזוגיות, על נישואין וקריסתם, 
        על נשים וגברים ובכלל על החיים. 
        יהיו סיפורים ותובנות, יעוץ והומור
        ויהיו גם אורחים ומוזיקה ועוד ועו"ד.

        אתם מוזמנות ומוזמנים להאזין ולהגיב לטל 03-9623906 
        או לשלוח מיסרונים לנייד שלי 0505312498 
        או לנייד של דלית 054556037.
        ואפשר גם מיילים: radio@eretz.fm.

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום רביעי, 28/2/18, 11:54


          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום שלישי, 27/2/18, 21:18

            ''

            המן מוביל את מרדכי על הסוס מול המלך אחשוורוש.

            ציור קיר מבית הכנסת בדורה אירופוס, המאה ה-3 לפני הספירה.

             

            אתם מוזמנים לבקר באתר החדש שלי http://interget.co.il/

             

            וּבִשְׁנֵים עָשָׂר חוֹדֶשׁ הוּא חוֹדֶשׁ אֲדָר, בִּשְׁלוֹשָׁה עָשָׂר יוֹם בּוֹ,

            אֲשֶׁר הִגִּיעַ דְּבַר הַמֶּלֶךְ וְדָתוֹ לְהֵעָשׂוֹת, בַּיּוֹם אֲשֶׁר שִׂבְּרוּ אוֹיְבֵי הַיְּהוּדִים לִשְׁלוֹט בָּהֶם

            וְנַהֲפוֹךְ הוּא אֲשֶׁר יִשְׁלְטוּ הַיְּהוּדִים הֵמָּה בְּשׂוֹנְאֵיהֶם. (ט, א)

             

            פורים, הקודם לפסח בחודש ימים, גם הוא מבחינה מסוימת חג חירות: 

            בפורים מותר, ואף חובה, לעשות ההיפך מההתנהלות  בכל השנה:

            מצווה להשתכר עד דְלא יָדע, עד כדי איבוד כושר השיפוט, להשתטות ולהפר מנהגי עולם: 

            גבר לובש בגדי אישה, אביון הופך למלך, וילדה - לנסיכה.

            כך טועם כל יהודי את טעם החופש המוחלט: להיות כלמי שעולה על דעתו. 

            אבל ביום שלמחרת כל אחד חוזר, מתוך בחירה, להיות הוא עצמו לחיות את חייו האמיתיים.

            לכל אדם ניתנת איפוא בפורים, בכל שנה מחדש, 

            האפשרות לבחור מתוך חירות מוחלטת את זהותו ואת דרכו

            (הרהמצ"ז)

             

            ''

            אסתר המלכה עם המלך אחשוורוש, ציור מהמאה ה-18

             

            ***

            וַיָּשֶׂם הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ מַס עַל הָאָרֶץ וְאִיֵּי הַיָּם. (י, א)

             

            המס שהטיל המלך בסוף המגילה על כל תושבי מלכותו, 

            כדי לממן את המשתאות, גם הוא היה מנסי החג וישועותיו:

            קודם לכן הוטלו מסים כבדים יותר על היהודים, 

            ועכשיו, משניצל אחשוורוש בזכות אסתר ומרדכי,

            הוא חילק את הנטל על כל נתיניו. ועל כך צריך לברך על  ה מ ס י ם  ועל הנפלאות...

            (האידנ"א)

             

            ''

             

            ***

            וַיֹּאמֶר הָמָן לַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ:

            יֶשְׁנוֹ עַם אֶחָד מְפֻזָּר וּמְפוֹרָד בֵּין הָעַמִּים בְּכֹל מְדִינוֹת מַלְכוּתֶךָ 

            וְדָתֵיהֶם שֹוֹנוֹת מִכָּל עָם וְאֶת דָּתֵי הַמֶּלֶךְ אֵינָם עוֹשִׂים,

            וְלַמֶּלֶךְ אֵין שֹׁוֶה לְהַנִּיחָם. (ג, ח)

             

            מדוע חוזר הפסוק פעמיים על ביטוי דומה: גם מפוזר וגם מפורד?

            משום שהכוונה היא: מפוזר בין העמים ומפורד בינו לבין עצמו.

            המן הבין כי למרות שעם ישראל מפוזר בין אומות העולם, 

            הרי הוא "עם אחד". בכך כוחו לאורך כל ההיסטוריה.

            המן רצה לטעון, שהיהודים הם גם עם מפוזר (בין העמים) וגם עם מפורד (בינו לבין עצמו), 

            אלא שנכשל בלשונו כשפתח ואמר שישנו "עם אחד".

            בכך הוא הדגיש דווקא את אחדות העם היהודי, 

            שלמרות שאינו יושב במקום אחד, עדיין הוא נקרא "עם אחד".

             

            ''

            מגילת אסתר ישנה. מתוך אתר "נוסטלגיה"

             

            ***

            וְנִשְׁלוֹחַ סְפָרִים בְּיַד הָרָצִים אֶל כָּל מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ:

            לְהַשְׁמִיד, לַהֲרוֹג וּלְאַבֵּד אֶת כָּל הַיְּהוּדִים 

            מִנַּעַר וְעַד זָקֵן, טַף וְנָשִׁים, בְּיוֹם אֶחָד, 

            בִּשְׁלוֹשָׁה עָשָׂר לְחוֹדֶשׁ שְׁנֵים עָשָׂר הוּא חוֹדֶשׁ אֲדָר, וּשְׁלָלָם לָבוֹז. (ג, יג)

             

            למה להשמיד ולאבד את היהודים ביום אחד? 

            האם לא עדיף היה להמן לבצע את תוכניתו השטנית במשך כמה ימים?

            אלא שהרשע ידע שיש לו עסק עם עם מלומד בנסים, 

            וביקש להבטיח שאם תיכשל תוכניתו - לא יהיה ליהודים אלא יום אחד בלבד לחגוג, 

            במקום לערוך חגיגה של כמה וכמה ימים...

             

            ''

            ***

            וּמָרְדֽכַי יָצָא מִלִּפְנֵי הַמֶּלֶךְ בִּלְבוּשׁ מַלְכוּת:

            תְּכֵלֶת וָחוּר וַעֲטֶרֶת זָהָב גְּדוֹלָה וְתַכְרִיךְ בּוּץ וְאַרְגָּמָן.

            וְהָעִיר שׁוּשָׁן צָהֲלָה וְשָׂמֵחָה, לַיְּהוּדִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה וְשָׂשׂוֹן וִיקָר. (ח, טו-טז)

             

            רש"י כותב: "אורה זו תורה, שגזר עליהם המן שלא יעסקו בתורה".

            "היתה אורה" – בחילוף אותיות "היא התורה": 

            כשנתלה המן התבטלו גזירותיו והושבה ליהודים הרשות ללמוד תורה.

             

            ''

            אסתר מאשימה את המן באוזני אחשוורוש גוסטב דורה, המאה ה-18

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום שלישי, 27/2/18, 12:23

                 

                 

                ''

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שלישי, 27/2/18, 10:53

                 

                 

                ''

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום שני, 26/2/18, 17:09

                  https://www.youtube.com/watch?v=2A7-k1Cw1wE&feature=youtu.be

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום ראשון, 25/2/18, 15:47

                    ''

                    משה ואהרן אוחזים בעשרת הדיברות

                     

                    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע"(הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

                    לסרטוני וידאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

                     

                    וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל 

                    וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית לַמָּאוֹר לְהַעֲלוֹת נֵר תָּמִיד.

                    בְּאוֹהֶל מוֹעֵד, מִחוּץ לַפָּרוֹכֶת אֲשֶׁר עַל הָעֵדֻת,

                     יַעֲרוֹךְ אוֹתוֹ אַהֲרוֹן וּבָנָיו מֵעֶרֶב עַד בֹּוֹקֶר לִפְנֵי ה'. (כז, כ-כא)

                     

                    "להעלות  נר תמיד": 

                    בלבו של כל אדם צריך תמיד לדלוק נר.

                     אבל לא רק "באוהל מועד", בבית הכנסת, אלא גם "מ ח ו ץ  לפרוכת" -

                    בעבודתו ובעסקיו, בבואו בציבור ובמגעיו עם אנשים יום יום -

                    אור הנר ישפיע תמיד טוב על היחסים בין בני האדם וישפר אותם.

                    (הרשי"ל)

                     

                    ***

                    פִּיתּוּחֵי חוֹתָם: קוֹדֶשׁ לַה'. (כח, לו)

                     

                    "חותמו של הקב"ה אמת", אמרו חכמים (מסכת שבת נה, ב).

                    במידה עליונה זו על בני האדם להידבק. רמז לכך שורר דוד המלך:

                    "פי צדיק יהגה חוכמה ולשונו תדבר משפט" (תהילים לז, ל) - ראשי תיבות "חותם".

                    (הרהמצ"ז)

                     

                    ***

                    וְאַתָּה הַקְרֵב אֵלֶיךָ אֶת אַהֲרוֹן אָחִיךָ וְאֶת בָּנָיו אִתּוֹ 

                    מִתּוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְכַהֲנוֹ לִי.  (כח, א)

                     

                    משה נטה להתבודד במדבר מצעירותו, כבר בהיותו רועה צאן.

                    כך נהג גם כשהחל להנהיג את העם: 

                    "ומשה יקח את האוהל ונטה לו מחוץ למחנה" (לג, ז).

                    אהרן אחיו היה שונה ממנו:

                    הוא היה מעורב בתוך בני ישראל  - 

                    "אוהב את הבריות ומקרבן לתורה" (פרקי אבות א, יב).

                    לכן אמר הקב"ה למשה: "הקרב אליך את אהרן" -

                    קרב אליך את מידותיו של אהרן, התקרב אל האנשים  כפי שמנהיג צריך לנהוג.

                     

                    ''

                    מנורת שבעת הקנים בפסיפס עתיק

                     

                    ***

                    אל תרוממו את המנהיג, אלא קרבו אותו אליכם. 

                    חסידים שיבחו פעם את רבם באוזני יריביו:

                    הרבי שלנו גדול כל כך עד שהוא מתרומם עד הרקיע.

                    השיבו המתנגדים: והרבי שלנו קטן כל כך - ולכן הרקיע מתכופף אליו.

                     

                    ''

                    ארון הקודש מוכנס לבית המקדש. ציור מהמאה ה-18

                     

                    ***

                    וְזֶה אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה עַל הַמִּזְבֵּחַ: 

                    כְּבָשִׂים בְּנֵי שָׁנָה שְׁנַיִם לַיּוֹם תָּמִיד. (כט, לח)

                     

                    כל יהודי צריך שיהיו איתו תמיד שני "תמידים"

                    האחד - "שיוותי ה' לנגדי תמיד" והשני - "וחטאתי נגדי תמיד".
                    רב אחד התארח אצל חברו, אף הוא רב, שהיה שקוע תמיד בלימוד

                    ולא הקפיד על זמני מנוחה, אכילה ושינה.

                    כשנפרדו, אמר לו האורח: אני מאחל לך שיתקיים בך "שניים ליום תמיד".

                    שאל המארח למה הכוונה, והאורח השיב:

                    השולחן ערוך, בחלק אורח חיים, מתחיל במילים "שיוויתי ה' לנגדי תמיד"

                    ומסיים במילים " וטוב לב משתה תמיד".

                    אני מאחל לך אם כן ששני "התמידים" לא יתערבבו אצלך,

                    אלא שבשעה הנכונה ללמוד - תלמד, ובשעה  הדרושה לאכילה - תאכל.

                     

                    ''

                    בגדי הכהן הגדול. יאן לואיקן, המאה ה-17

                     

                    ***

                    וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלוֹהִים. (כט, מה)

                     

                    אמרו לאחד מגדולי ישראל בהיותו נער: 

                    אם תשיב היכן אלוהים נמצא - תקבל מטבע זהב.

                    השיב הנער: אם תאמרו לי היכן אלוהים איננו נמצא - תקבלו ממני שני מטבעות.

                     

                    ואת רבי מנחם מנדל מקוצק שאלו בצעירותו היכן דר ריבונו של עולם.

                    תשובתו היתה: בכל מקום שנותנים לו להיכנס.

                     

                    ''

                    משה ואהרון אחיו. ציור מהמאה ה-17

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום שישי , 23/2/18, 14:11
                      הסטטוס השבועי (171) מי שחי מתחת לזכוכית מגדלת - במוקדם או במאוחר יחפש את הדלת. אתם מוזמנים לצפות באתר החדש שליhttp://interget.co.il
                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום חמישי, 22/2/18, 14:34


                        ''

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום רביעי, 21/2/18, 13:38

                          ''

                           

                          באירועי חודש האישה מטעם "חבר".

                          אתם מוזמנים לצפות באתר החדש שליhttp://interget.co.il/

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS