כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 1/2019

    0 תגובות   יום חמישי, 31/1/19, 20:45

    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע"(הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

    לסרטוני וידאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

     

    ''

    בני ישראל עובדים בפרך במצרים

     

    אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטּוֹת. (כג, ב)

     

    יש לנקוט משנה זהירות ביישום צו זה, שכן האמת אינה מצויה דווקא בידי הרוב.

    לא פעם נוהים אנשים אחרי הרוב בלא לבדוק את הדברים לגופם, ואז מתקיים בהם:

    אחרי רבים ל ה ט ע ו ת.

    (הרשב"ד)

     

    וחרז הרהמצ"ז:

    לעתים, האמת מצויה דווקא בידי המעטים.

     

    ***

    וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר תָּשִׂים לִפְנֵיהֶם. (כא, א)

     

    "המשפטים" - ראשי תיבות:

    הדיין מצווה שיעשה פשרה טרם יעשה משפט

    (רבנו יעקב בן אשר, "בעל הטורים").

     

    ***

    וְאִם אָמוֹר יֹאמַר הָעֶבֶד:  

    אָהַבְתִּי אֶת אֲדוֹנִי, אֶת אִשְׁתִּי וְאֶת בָּנָי לא אֵצֵא חוֹפְשִׁי -

    וְהִגִּישׁוֹ אֲדוֹנָיו אֶל הָאֱלוֹהֶים,

    וְהִגִּישׁוֹ אֶל הַדֶּלֶת אוֹ אֶל הַמְּזוּזָה,

    וְרָצַע אֲדוֹנָיו אֶת אוֹזְנוֹ בַּמַּרְצֵעַ וַעֲבָדוֹ לְעוֹלָם.  (כא, ה)

     

    למה נענש העבד העברי בשל רצונו להישאר עבד?

    משום שהקדים להצהיר על אהבת אדונו לפני אהבת אשתו וילדיו.

     

    ''

    "עבדים היינו לפרעה במצרים"

     

    ***

    וְכִי יִנָּצוּ אֲנָשִׁים וְנָגְפוּ אִשָּׁה הָרָה וְיָצְאוּ יְלָדֶיהָ  

    וְלא יִהְיֶה אָסוֹן - עָנוֹשׁ יֵעָנֵשׁ...

    וְאִם אָסוֹן יִהְיֶה - וְנָתַתָּה נֶפֶשׁ תַּחַת נָפֶשׁ,

    עַיִן תַּחַת עַיִן, שֵׁן תַּחַת שֵׁן. (כא, כב)

     

    בגמרא מפרשים כי במילים "עין תחת עין"

    הכוונה לפיצוי של ממון תמורת האיבר שנפגע, ולא פגיעה בגופו של המזיק.

    הגאון מווילנה מצא רמז לדבר בכך שלא נאמר "עין בעד עין" או לשון דומה.

    ועל המילים "תחת עין" הוא אמר שיש לראות מהי האות שבאה אחרי המילה עין:

    אחרי ע' - פ'. אחרי י' - כ'. אחרי נ' - ס'.

    ראשי תיבות כ ס ף.

     

    ''

    משה רבנו ולוחות הברית

     

    ***

    מִדְּבַר שֶׁקֶר תִּרְחָק. (כג, ז)

     

    בגמרא נאמר: "אין אליהו הנביא בא

    אלא לרחק המקורבין בזרוע ולקרב המרוחקין בזרוע".

    על משפט זה פורשו המילים אמת ושקר כך:

    אותיות אמת רחוקות זו מזו לחלוטין -

    א' - האות הראשונה באלף בית.

    ת' - אות האחרונה.

    מ' - האות האמצעית.

    אותיות המילה שקר, לעומת זאת, סמוכות אחת לשניה.

     

    השקר מצוי בעולמנו, כי אנשים מתפתים ללכת בדרך הקלה והקרובה,

    כמו שאותיות המילה  "שקר" צמודות זו לזו.

    האמת לעומת זאת דרכה ארוכה וקשה יותר.

     

    באמרה הנ"ל מבשרים חז"ל כי בעתיד, כשאליהו הנביא יופיע,

    יתקרבו המרוחקים - אותיות אמת - זו לזו והעולם יהיה עולם של אמת.

    ומנגד, יתרחקו המקורבים - אותיות שקר - והכזב ייעלם מן העולם.

     

    ''

    עבדים משרתים את אדוניהם. פסיפס מהמאה ה-15

     

    ***

    רבי אלימלך מליז'נסק אמר:

    בשעה שאבוא לעולם הבא וישאלוני: למדת תורה?

    אומר: לא.

    ישאלו אותי: נזהרת בתפילה?

    אענה: לא.

    עסקת במצוות ובמעשים טובים?

     לא!

    אם כך,  יאמרו לי, הרי אתה מקיים את הציווי

    "מדבר שקר תרחק", אתה דובר אמת -

    ומטעם זה בלבד אתה ראוי לעולם הבא.

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום חמישי, 31/1/19, 13:01

       

      ''

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום חמישי, 31/1/19, 11:30

        ''

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום רביעי, 30/1/19, 13:57


          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום שני, 28/1/19, 15:32

            ''
            ''

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום ראשון, 27/1/19, 15:03

               

              ''

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שישי , 25/1/19, 14:20

                האהבה היא האסון המקסים ביותר העשוי לקרות לנו.

                 

                אתן ואתם מוזמנות ומוזמנים לאתר שלי:

                http://interget.co.il

                 

                ''

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום חמישי, 24/1/19, 20:59

                  הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע"(הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

                  לסרטוני וידאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

                   

                  ''

                  יתרו מייעץ למשה איך לנהוג בבני ישראל.

                  יאן ויקטורס, המאה ה-17.

                   

                  לא תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל וְכָל תְּמוּנָה

                  אֲשֶׁר בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וַאֲשֶׁר בָּאָרֶץ מִתַחַת

                  וַאֲשֶׁר בַּמַּיִם מִתַּחַת לָאָרֶץ. (כ, ד)

                   

                  פירש הרהמצ"ז: אל תעשה לך מנהג לפסול אחרים,

                  למתוח ביקורת ולבטל את דבריו של הזולת.

                  תראה את "כל תמונה" - את כל התמונה

                  על מעשיהם של האחרים ושל דבריהם,

                  ואז לא תיפול במלכודת היהירות.

                  (הרהמצ"ז)

                   

                  ***

                  וַיֹּאמֶר משֶׁה לְחוֹתְנוֹ:

                  כִּי יָבוֹא אֵלַי הָעָם לִדְרוֹשׁ אֱלוֹהֶים

                  כִּי יִהְיֶה לָהֶם דָּבָר בָּא אֵלַי וְשָׁפַטְתִּי בֵּין אִישׁ וּבֵין רֵעֵהוּ

                  וְהוֹדַעְתִּי אֶת חֻקֵּי אֱלוֹהֶים וְאֶת תּוֹרוֹתָיו. (יח, טו)

                   

                  שאלו פעם חכם גדול מדוע כששואל אדם רב שאלה

                  על איסורים והיתרים, למשל בעניני מזון, והרב אוסר את המאכל -

                  השואל מקבל עליו את הפסיקה.

                  זאת, גם כשלפעמים הדבר גורם לו הפסד רב.

                  אבל כשאדם מתדיין עם אחר ומפסיד -

                  הוא זועק שנגרם לו עוול וכועס על הדיינים.

                  השיב החכם: בעניני היתר ואיסור - רק השואל מפסיד או מרוויח.

                  אבל במשפט בין שניים, המפסיד כועס פעמיים:

                  פעם משום שהפסיד, ופעם נוספת, והיא העיקר -

                  משום שחברו הרוויח.

                   

                  ''

                  משה מקבל את לוחות הברית. מארק שאגאל, המאה ה-20

                   

                  ***

                  וְאַתָּה תֶחֱזֶה מִכָּל הָעָם אַנְשֵׁי חַיִל

                  יִרְאֵי אֱלוֹהֶים אַנְשֵׁי אֱמֶת שוֹנְאֵי בָצַע.

                  וְשַׂמְתָּ עֲלֵהֶם שָׂרֵי אֲלָפִים שָׂרֵי מֵאוֹת שָׂרֵי חֲמִשִּׁים וְשָׂרֵי עֲשָׂרוֹת -

                  וְשָׁפְטוּ אֶת הָעָם בְּכָל עֵת. (יח, כא)

                   

                  כך ייעץ יתרו לחתנו משה כשראה שבני ישראל עומדים על משה

                  מן הבוקר עד הערב כדי שישפוט במריבותיהם.

                  איך מוצאים אנשי סגולה בעלי מכלול תכונות נעלות כאלה שישמשו כשופטים?

                  אמר מישהו: בשביל כסף - אפשר למצוא גם שונאי בצע..

                   

                   

                  ''
                  .

                  משה ולוחות הברית. רמברנדט, המאה ה-17

                   

                  ***

                  וַיְדַבֵּר אֱלוֹהֶים אֵת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה לֵאמוֹר:

                  אָנוֹכִי ה' אֱלוֹהֶיךָ

                  אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים. (כ, א)

                   

                  כך מתחילים עשרת הדיברות - במילה "אנוכי".

                  הצרה הגדולה ביותר היא,

                  כשאדם הופך את האנוכיות שלו לאלוהים.

                   

                  ''

                  מול הר סיני.

                  חיתוך עץ מתוך ספר המנהגים, המאה ה-16.

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום חמישי, 24/1/19, 12:29

                    ''

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום רביעי, 23/1/19, 13:21

                      ''

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום שני, 21/1/19, 11:45

                         
                        ''

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום ראשון, 20/1/19, 20:44

                          אתם מוזמנים לבקר באתר החדש שלי http://interget.co.il/

                           

                          ''

                           

                          כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה. (דברים כ, יט)

                           

                          נטיעות הן דרכם של אנשים - להצמיח בעצמם שורשים.

                          (הרהמצ"ז)

                           

                          ''

                          בול לט"ו בשבט, 1975
                          ***
                          נוֹצֵר תְּאֵנָה - יֹאכַל פִּרְיָהּ. (משלי כז, יח)
                          מעשה באדם שקטף תאנה ועמד להביאה אל פיו.
                          פתחה התאנה את פיה והפצירה בו שלא יאכל אותה:
                          נצור אותי, ואתנה לך הרבה פירות. "אתנה" - "תאנה" בהיפוך אותיות.
                          (הרשי"ל)
                          ''
                          ספר ממאה ה-19 שהודפס בוונציה על ט"ו בשבט וחגים נוספים
                          ***
                          נוֹצֵר תְּאֵנָה - יֹאכַל פִּרְיָהּ. (משלי כז, יח)
                          מי שיש לו תאנה ואוכל אותה - הפרי היה כלא היה.
                          אך מי שנוצר את הפרי וטומן אותו באדמה - יֵגדל עץ, ושנים יהנה מפירותיו.
                          טוב לו לאדם לגלות סבלנות ולהשקיע תבונה ומחשבה לתכנון עתידו,
                          כי האיפוק הוא אבי הסיפוק.
                          (האידנ"א)
                          ''
                          בולים שבעת המינים
                          ***
                          כתוב בתורה "כי האדם עץ השדה" (דברים כ, יט).
                          נמשל אדם לעץ ועץ לאדם. ואם כך, מה אדם יש לו ראש השנה,
                          אף עץ בדין הוא שיהיה לו ראש השנה.
                          וכיוון שדיברו אילנות דברים של טעם נתקבלו דבריהם.
                          אמרו להם: באיזה חודש נקבע ראש השנה שלכם?
                          השיבו אילנות: כיוון שאנו צריכים למים, קבעוהו בשבט שמזלו דלי.
                          (הימן הירושלמי)
                          ''
                          כרזה לט"ו בשבט מאתר נוסטלגיה
                          ***
                          וְכִי תָבוּאוּ אֶל הָאָרֶץ וּנְטַעְתֶּם כָּל עֵץ מַאֲכָל. (ויקרא יט, כג)
                          חוני המעגל היה מהלך בדרך. ראה אדם נוטע חרוב. אמר לו:
                          החרוב, לכמה שנים טוען פירות?
                          אמר לו: לשבעים שנה.
                          אמר לו: כלום יודע אתה שתחיה שבעים שנה?
                          אמר לו: אני מצאתי את העולם בחרובים. כשם שנטעו אבותי לי,
                          אף אטע אני לבנַי.
                          (על פי מסכת תענית כג, א)
                          ''
                          כרזה לחג האילנות של קרן קיימת לישראל. מתוך אתר נוסטלגיה
                          ***
                          דע כי כל רועה ורועה יש לו ניגון מיוחד, לפי העשבים ולפי המקום שהוא רועה שם,
                          כי כל עשב ועשב יש לו שירה, ומשירת העשבים נעשה ניגון של רועה.
                          הלוואי והייתי זוכה לשמוע את כל השירות והתשבחות של העשבים,
                          איך כל עשב ועשב אומר שירה לה' יתברך,
                          בלי תהייה ובלי שום מחשבות זרות ואינם מצפים לשום גמול.
                          כמה יפה ונאה ששומעים את השירה שלהם, וטוב מאוד לעבוד האלוהים ביראה.
                          (רבי נחמן מברסלב)
                           
                           
                           

                           

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS