כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 11/2019

    0 תגובות   יום שישי , 29/11/19, 14:20

    החיים הם כמו רכבת הרים: יש עליות ויש ירידות.
    ההחלטה בידינו: לצעוק או להינות מהנסיעה.
    אתן ואתם מוזמנות ומוזמנים לבקר באתר החדש שלי: http://interget.co.il/

     

    ''

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום חמישי, 28/11/19, 20:31

      הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים)

      לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם ואתם מוזמנות ומוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

       

      ''

       

      וַיָּזֶד יַעֲקֹב נָזִיד.
      וַיָּבוֹא עֵשָׂו מִן הַשָּׂדֶה וְהוּא עָיֵף. וַיֹּאמֶר עֵשָׂו אֶל יַעֲקֹב:
      הַלְעִיטֵנִי נָא מִן הָאָדוֹם הָאָדוֹם הַזֶּה כִּי עָיֵף אָנוֹכִי. (כה, כט-ל)

       

      למה אמר עשו "הלעיטני" ולא אמר האכילני, כאחד האדם?
      כי זולל וסובא היה כדרכם של רשעים.
      והיפוכו של דבר בצדיקים, כפי שנאמר:
      "צדיק אוכל לשובע נפשו, ובטן רשעים תחסר" (משלי יג, כה).
      (הרשי"ל)

       

      ''

      יצחק מברך את יעקב. רבקה בודקת אם עשו מתקרב. גוסטב דורה, המאה ה-19
      ***
      וַיִּתְרוֹצֲצוּ הַבָּנִים בְּקִרְבָּהּ וַתאמֶר:
      אִם כֵּן - לָמָּה זֶּה אָנוֹכִי? וַתֵּלֶךְ לִדְרושׁ את ה'. (כה, כב)
      כך מספרת הפרשה על רבקה אמנו
      שנשאה בבטנה את התאומים יעקב ועשו.
      רש"י כותב על המילה "ויתרוצצו":
      "כשהיתה רבקה עוברת על פתחי תורה - יעקב רץ ומפרכס לצאת,
      וכשהיתה עוברת על פתחי עבודה זרה - עשו מפרכס לצאת".
      אפשר להבין מדוע יעקב הצדיק לא יכול היה לצאת
      כשאמו עברה ליד מקומות שלמדו בהם תורה -
      משום שעשו היה הבכור והוא עיכב אותו מלצאת.
      אבל מדוע עשו הרשע לא יצא כאשר רבקה עברה ליד מקומות של עבודה זרה?
      התשובה היא, שעשו היה מוכן לוותר על העבודה זרה שלו -
      ובלבד שימנע מיעקב ללמוד תורה.
      ''
      עשו מוכר ליעקב את נזיד העדשים. ז'ראר הואט, המאה ה-18
      ***
      וַיָּזֶד יַעֲקב נָזִיד
      וַיָּבוֹא עֵשָׂו מִן הַשָּׂדֶה וְהוּא עָיֵף. (כה, כט)
      עשו חזר לבית מעמלו ומכיבושיו יגע ומותש.
      דומה הוא בכך לאדם בן ימינו, שעם כל התקדמותו וחידושיו
      הוא מלא ספקות ואכזבות, חששות וחוסר שקט.
      (לפי הרב יוסף דב סולובייצ'יק)
      ''
      יצחק מברך את יעקב. רבקה מקשיבה. גריט ווילמץ הורסט, המאה ה-17
      ***
      וַתֹאמֶר לוֹ אִמּוֹ: עָלַי קִלְלָתְךָ בְּנִי
      אַךְ שְׁמַע בְּקוֹלִי וְלֵךְ קַח לִי. (כז, יג)
      כך אומרת רבקה לבנה יעקב אחרי ששידלה אותו להתחזות לעשו
      ולקבל במרמה מאביו יצחק את הברכות שיועדו לעשו.
      רבקה אמרה ליעקב כי היא יודעת אלו צרות מצפות לו בעתיד,
      והיא מרמזת עליהן במילה "עלי": עשו, לבן, יוסף -
      שלושה אנשים שקשורים למצוקות קשות שחווה יעקב.
      בכך אומרת רבקה לבנה, שרק שלוש צרות אלה מזומנות לו בחייו.
      יעקב זכר את הדברים, ולכן אחרי שנים רבות,
      כשילדיו רצו לקחת את בנו בנימין למצרים, הוא הגיב בכאב:
      "עלי היו כולנה" (מב, לו) - כל הצרות שרמזה לי אמי התקיימו כבר,
      אז למה אתם רוצים לקחת ממני את בנימין ולצער אותי,
      הרי הוא לא נרמז בדברי אמי?
      ''
      יצחק מברך את יעקב. רבקה מפקחת. ציורו של ג'יורדנו לוקה, המאה ה-18
      ***
      וְיִתֶּן לְךָ הָאֱלוֹהִים מִטַּל הַשָּׁמַיִם
      וּמִשְׁמַנֵּי הָאָרֶץ וְרוֹב דָּגָן וְתִירושׁ. (כז, כח)
      כך בירך יצחק אבינו את בנו יעקב.
      הברכה המושלמת היא, שהשפע יהיה גם רוחני וגם גשמי -
      גם ברכת השמיים וגם ברכת הארץ.
      ''
      עשו מוכר לאחיו יעקב את הבכורה. מתיאס שטומר, המאה ה-17
       
       
      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום חמישי, 28/11/19, 17:32

        ''

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום רביעי, 27/11/19, 15:40

          ''

          סקירת פסקי דין חדשים מעניינים על דיני משפחה
          של בתי המשפט ובתי הדין הרבניים

           

          מאת עו"ד בני דון-יחייא

           

          http://interget.co.il/

           

          לרשימות נוספות ולחומר מגוון אתן ואתם מוזמנות
          ומוזמנים לבקר באתר וכן לשתף רשימה זו

           

          ''


          תלונת אישה למשטרה נגד בעלה שנדחתה
          אינה מקנה זכות תביעה בשל לשון הרע

           

          פסק דין מיום 14.11.18 של בית המשפט למשפחה בבאר שבע
          תמ"ש 31174-07-16, השופט אלון גביזון

           

          אישה הגישה למשטרה תלונה כי בעלה איים להרוג אותה. הבעל נעצר, הוגש נגדו כתב אישור, ואחרי 4 שנים זוכה. הוא הגיש תביעה לחייב את אשתו בפיצויים בסך 150,000 ש"ח בשל לשון הרע: תלונתה השקרית למשטרה. התביעה נדחתה והוא חוייב לשלם לאשתו 10,000 ש"ח הוצאות.

           

          השופט גביזון כתב כי תלונה שקרית למשטרה יכול ותיחשב בנסיבות מסוימות כלשון הרע המזכה בפיצויים (תמ“ש 6694/08/16). השאלה היא האם התלונה מוגשת בתום לב, שאז עומדת למתלוננת ההגנה שבסעיף 15(8) לחוק לשון הרע, המדבר על הגשת תלונה לרשות מסומכת. כך קובע הסעיף: "15. במשפט פלילי אזרחי בשל לשון הרע תהיה זו הגנה טובה אם הנאשם או הנתבע עשה את הפרסום בתום לב באחת הנסיבות האלה:

           

          (8) הפרסום היה בהגשת תלונה על הנפגע בענין שבו האדם שאליו הוגש התלונה ממונה על הנפגע, מכוח דין או חוזה, או תלונה שהוגשה לרשות המוסמכת לקבל תלונות על הנפגע או לחקור בעניין המשמש נושא התלונה, ואולם אין בהוראה זו כדי להקנות הגנה על פרסום אחר של התלונה, של דבר הגשת או של תוכנה".

           

          "בהתאם להלכה הפסוקה", כתב השופט, "תום הלב נקבע לענין ההגנה הקבועה בסעיף 15 (8) לחוק לא על פי המניע שהביא לתלונה, אלא על פי האמונה באמיתות תוכנה. אמונה באמיתות התלונה מצדיקה הגשת תלונה למשטרה".

           

          השופט ציטט מתוך פס"ד של השופט ברק (ע“א 788/79 ריימר נ' עיזבון המנוח ברקו): "תום הלב נקבע לעניין ההגנה הקבועה בסעיף 15 (8) לחוק לא על פי המוטיב שהביא לתלונה, אלא על פי האמונה באמיתות תוכנה. מוטיב נעלה של תפיסת עבריינים אינו מצדיק בעיני החוק הגשת תלונה למשטרה שאין המתלונן מאמין באמיתותה. לעומת זאת, אמונה באמיתות התלונה מצדיקה הגשת תלונה למשטרה, גם אם הגורם המניע את המתלונן אינו השלטת החוק אלא נקמה או שנאה או כיוצ"ב".

           

          ***

           

          האם זיכויו של אדם בהליך הפלילי סותר את טענת המתלוננת כי הגישה את תלונתה בתום לב? פסק הדין עונה בשלילה. בדיון הפלילי בחן ביהמ"ש האם הבעל אמר לאשתו כי יהרוג אותה, ואילו בתביעה הכספית בתיק, לצורך בחינת הגנת תום הלב של האישה, על השופט לבחון האם היא הגישה את התלונה משום שהאמינה באמיתותה.

           

          "מדובר", כתב השופט גביזון, "בשני מבחנים שונים, הראשונה של התובע והשנייה של הנתבעת, ובנטלי הוכחה שונים".

           

          פסה"ד מפרט כי המפגש בין הצדדים ביום שבו לדברי האישה בעלה איים עליה ברצח יום היה טעון וקשה. הבעל הודה כי כינה את אשתו בביטויים קשים ומשפילים ברוסית. עוד הסתמך השופט על עד מטעם הבעל שהעיד כי יתכן והאישה שמעה כי בעלה אמר לה שיהרוג אותה בשל הדמיון בשפה הרוסית בין המילים "אוהב" ו"הורג".

           

          השופט האמין לאישה גם מהטעם הבא: בהודעה שמסרה למשטרה נכתב כי היא נשאלה האם הבעל פגע בה, והשיבה בשלילה. אם האישה העלילה לשווא כי בעלה איים עליה ברצח, תהה השופט, "תמוה מדוע לא יחסה לו גם אלימות פיסית".


           



           

           

           

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום שלישי, 26/11/19, 11:18

            המופע הבידורי המצליח "טובים השניים" עם טיפים לזוגיות טובה יותר.
            יום חמישי ז ה 28.11 בשעה 9 בערב בתיאטרון הקאמרי.
            להגדלת המודעה – נא ללחוץ עליה.
            הביקורות משבחות:
            "צחקתי כמו משוגע. מעצמי צחקתי." (ירון לונדון)
            "מופע מרגש, מצחיק ומשעשע." (גילה אלמגור)
            "ערב בכיף." ( יורם טהר לב)

            ''

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום שלישי, 26/11/19, 10:27

              מאמר שכתבתי במיזם 929: "לפנים משורת הדין - מה הם האתגרים השונים בדרך לאמת?"

               

              לקריאה נא ללחוץ על הלינק.

              https://www.929.org.il/page/582/post/14093

               

              אתן ואתם מוזמנות ומוזמנים לבקר באתר החדש שלי: http://interget.co.il/

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שני, 25/11/19, 12:04

                ''

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום שישי , 22/11/19, 14:19

                  אלוהים ברא כל כך הרבה עורכי דין,
                  כי אפילו הוא אינו יכול לשנות את העבר.

                  האתר שלי: http://interget.co.il

                   

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום חמישי, 21/11/19, 20:10

                    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים)

                    לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם ואתם מוזמנות ומוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

                     

                    ''

                     

                    וַיְהִי הוּא טֶרֶם כִּילָּה לְדַבֵּר, וְהִנֵּה רִבְקָה יוֹצֵאת ... וְכַדָּהּ עַל שִׁכְמָהּ...
                    וַתֵּרֶד הָעַיְנָה וַתְּמַלֵּא כַדָּהּ וַתָּעַל.
                    וַיָּרָץ הָעֶבֶד לִקְרָאתָהּ וַיֹּאמֶר:
                    הַגְמִיאִינִי נָא מְעַט מַיִם מִכַּדֵּךְ. (כד, טו-יז)

                     

                    "מעט מים מכדך": כל מילה מתחילה באות מ' - 40 בגימטריה, וביחד 120.
                    רמז לכך שמי שנוהג בחסד ומאכיל ומשקה את הנזקק, יזכה ל-120 שנה.
                    (הרהמצ"ז)

                     

                    ''

                    רבקה ואליעזר ליד הבאר. ניקולא פוסן, המאה ה-17
                    ***
                    שְׁמָעֵנוּ אֲדוֹנִי, נְשִׂיא אֱלוֹהִים אַתָּה בְּתוֹכֵנוּ -
                    בְּמִבְחַר קְבָרֵינוּ קְבוֹר אֶת מֵתֶךָ. (כג, ו)
                    כך אומרים בני חת לאברהם אבינו, שביקש לרכוש מהם
                    את מערת המכפלה כדי לקבור את שרה אשתו.
                    פעם באו שני אנשים להתדיין בפני אחד מגדולי ישראל.
                    שניהם רכשו לעצמם קברים ביחד, ועכשיו פרצה מריבה ביניהם
                    וכל אחד טוען שחלקת הקבר הטובה יותר היא שלו.
                    שמע הרב את הטענות ופסק:
                    מי שימות ראשון - לו תהיה אחוזת הקבר המשובחת.
                    מאותה שעה פסקה ביניהם המריבה...
                    ''
                    רבקה משקה את אליעזר עבד אברהם שנשלח למצוא כלה ליצחק. אסטבן מוריליו, המאה ה-17
                    ***
                    וְאַבְרָהָם זָקֵן בָּא בַּיָּמִים. (כד, א)
                    אחרי ששרה מתה, קפצה הזקנה על אברהם
                    משום שאשה אהובה מצעירה את בן זוגה, ואשה שאינה אהובה - מצערת את בעלה.
                    כשנשאר אברהם לבדו, ניכר בו מיד גילו המופלג.
                    ''
                    רבקה ואליעזר. גוסטב דורה, המאה ה-19
                    ***
                    וַיְבִאֶהָ יִצְחָק הָאוֹהֱלָה שָׂרָה אִמּוֹ
                    וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה - וַיֶּאֱהָבֶהָ. (כד, סז)
                    לא כבימינו, שתחילה מתאהבים ולאחר החתונה מצטננת לעתים האהבה,
                    אצל יצחק התנהלו הדברים הפוך:
                    תחילה "ותהי לו לאשה", ורק לאחר מכן - "ויאהבה".
                    וקשר כזה מחזיק מעמד זמן רב.
                    ''
                    אברהם אבינו ויצחק בנו. ציור מהמאה ה-18
                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום חמישי, 21/11/19, 12:36

                      ''

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום רביעי, 20/11/19, 15:28

                        ''

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום רביעי, 20/11/19, 10:39

                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS