כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 3/2019

    0 תגובות   יום שישי , 29/3/19, 14:19

    חצי שעה בכל יום של מדיטציה – חיונית.
    אלא אם כן אתם עסוקים מאוד שאז יש צורך בשעה שלמה.

     

    האתר שלי:

    http://interget.co.il

     

    ''

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום חמישי, 28/3/19, 20:40

      הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע"(הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

      לסרטוני וידאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

       

      ''

      נדב ואביהו ליד המזבח במשכן במדבר סיני

       

      וַיְדַבֵּר ה' אֶל אַהֲרוֹן לֵאמוֹר:

      יַיִן וְשֵׁכָר אַל תֵּשְׁתְּ, אַתָּה וּבָנֶיךָ אִתָּךְ, בְּבוֹאֲכֶם אֶל אוֹהֶל מוֹעֵד, וְלֹא תָמֻתוּ. 

      חֻקַּת עוֹלָם לְדוֹרוֹתֵיכֶם. (י, ח-ט)

       

      בפסוק בתהילים "יין ישמח לבב אנוש" (קד, טו) נאמר "לבב" ולא "לב".
      מדוע הוספה הב' השנייה?
      משום שלשמחת היין יש שתי פנים כנגד שתי מידות:
      במידה קטנה הוא משמח את לב בן האנוש.
      במידה מופרזת - מצב הלב הופך להיות אנוּש.
      (הרשב"ד)

       

      יהודי, שהיה ידוע כחובב הטיפה המרה, אמר:

      יש שבעים טעמים להימנע משתיית יין, אבל הטעם של היין מכריע את כולם...

       

      ***

      וַיֹּאמֶר משֶׁה אֶל אַהֲרוֹן: הוּא אֲשֶׁר דִּיבֶּר ה' לֵאמוֹר -

      בִּקְרוֹבַי אֶקָּדֵשׁ וְעַל פְּנֵי כָל הָעָם אֶכָּבֵד. וַיִּדּוֹם אַהֲרוֹן. (י, ג)

       

      שאלו אחד מגדולי הרבנים שהיה ידוע כמי שלא הירבה לדבר

      מי לימד אותו את חוכמת השתיקה.

      עמד הרב להשיב לשאלה, ואז שקל בדעתו ונהג גם הפעם 

      בחוכמתו זו - ולא ענה.

       

      ''

      מותם של נדב ואביהו.

      משה ואהרון מתבוננים בהם. ציור מהמאה ה-17.

       

      ***

      וַיִּדּוֹם אַהֲרוֹן. (י, ג)

       

      רש"י כותב: "קיבל אהרון שכר על שתיקתו".

       רבים מאיבריו של האדם כפולים:

      שתי רגליים, שתי ידיים, שתי עיניים, שתי אוזניים 

      אבל פה יש אחד בלבד -

      כדי שהאדם ידבר רק מחצית ממה שהוא רואה ושומע.

       

      ''

      נדב ואביהו מדליקים את האש הזרה.

      מאחוריהם - משה ואהרון. ציור מתוך תנ"ך עתיק.

       

      ***

      וַיְדַבֵּר אַהֲרוֹן אֶל משֶׁה:

      הֵן הַיּוֹם הִקְרִיבוּ אֶת חַטָּאתָם וְאֶת עוֹלָתָם לִפְנֵי ה'...

      וַיִּשְׁמַע מֹשֶׁה וַיִּיטַב בְּעֵינָיו. (י, יט-כ)

       

      רב אחד התארח בשבת אצל חברו, רב העיר.

      המארח ביקש מהאורח לומר דבר תורה בסעודה.

      נקלע האורח למבוכה: לסרב לרב העיר לא ראוי,

      אך גם לומר תורה בפני רב העיר היה קשה לו.

       

      אחרי התלבטות קצרה אמר האורח את הפסוק הנ"ל:

      "וישמע משה וייטב בעיניו", והסביר למארחו

      כי משה היה זה שתמיד אמר תמיד את דברי התורה, ואהרון אחיו שמע.

       

      בפסוק זה התהפך הסדר: "וידבר אהרון אל משה",

      שהקשיב לאחיו "וייטב בעיניו" - משום שמשה נכח כי טוב יותר

      לשמוע דברי טעם מאחרים מאשר לדבר ולשמוע רק את עצמך.

       

      ''

      אהרון בציור קיר מהמאה ה-18 בכנסיה רוסית

       

      ***

      וְאֶת אֵלֶּה תְּשַׁקְּצוּ מִן הָעוֹף לֹא יֵאָכְלוּ שֶׁקֶץ הֵם...

      וְאֵת הַחֲסִידָה הָאֲנָפָה לְמִינָהּ וְאֶת הַדּוּכִיפַת וְאֶת הָעֲטַלֵּף. (יא, יג, יט)

       

      הפסוק מדבר על עופות טמאים האסורים לאכילה.

       בגמרא (מסכת חולין סג) נאמר:

      "למה נקרא שמה חסידה? 

      שעושה חסידות (מעשי חסד) עם חברותיה".

      אם כן, החסידה צריכה היתה להימנות בין העופות הכשרים?

       

      התשובה לתמיהה הזאת היא, שהחסד שעושה החסידה הוא עם חברותיה בלבד,

      בעוד שבעלי מידת החסד נוהגים במעשי הצדקה כלפי כולם

      בלי להפלות בין אדם לאדם, בין חברים לשאינם חברים.

      והיה מי שאמר כי החסידה היא עוף טמא משום שהיא נוהגת כמנהג חסידים מסוימים,

      שבמקום לעזור לחבריהם במזונות - הם מפטמים אותם בחסידות.

       

      והיה מי שאמר כי החסידה היא עוף טמא
      משום שהיא נוהגת כמנהג חסידים מסוימים,
      שבמקום לעזור לחבריהם במזונות - הם מפטמים אותם בחסידות.

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום חמישי, 28/3/19, 11:15

        ''

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום רביעי, 27/3/19, 15:49

          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום רביעי, 27/3/19, 15:48

            הוא אייר לי מצגת של חיוכים משפטיים.

            ''

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום רביעי, 27/3/19, 15:39

              ''

              סקירת פסקי דין חדשים מעניינים על דיני משפחה

              של בתי המשפט ובתי הדין הרבניים

               

              מאת עו"ד בני דון-יחייא

               

              רשימה זו מופיעה באתר החדש שלי:

              http://interget.co.il/

               

              לרשימות נוספות ולחומר מגוון אתן ואתם מוזמנות

              ומוזמנים לבקר באתר וכן לשתף רשימה זו.

              ''


              בית המשפט לא התיר

              לנערה בהיריון בת פחות מ-18 להינשא

              פסק דין של בית המשפט למשפחה בצפת מיום 14.1.19

               

              שני קטינים ביקשו להינשא בנימוק שהנערה בהיריון וחשוב להם למסד את הקשר ביניהם לפני הלידה. שניהם מתקרבים לגיל 18. בבקשתם הם לא ציינו את גילם. משפחותיהם מנהלות אורח חיים חרדי, אבל הם פרשו מהדת. הם הכירו לפני חודשים אחדים ועברו להתגורר בבית אימו של הנער. שניהם עזבו את מוסדות החינוך שלמדו בהם.

               

              חוק גיל הנישואין קובע כי גיל הנישואין המינימלי הוא 18, אבל לביהמ"ש סמכות לפי סעיף 5(א) לחוק להתיר נישואי קטין או קטינה אם מלאו להם 16 וקיימות נסיבות מיוחדות הקשורות בטובת אחד מהם המצדיקות מתן היתר כזה. החוק לא הגדיר מהן הנסיבות המצדיקות את מתן ההיתר, והותיר את המלאכה בידי השופטים.

               

              השופטת אביבית נחמיאס דחתה את הבקשה. היא כתבה שהיריון אינו מהוות נסיבה מיוחדת למתן היתר נישואין. כך גם קביעת מועד לחתונה, הזמנת אולם והכנת הזמנות לחתונה.

               

              אשר להשלכות החברתיות בשל אורח חיי המשפחות של הצעירים כתבה השופטת כי הפסיקה התייחסה כבר בעבר להיבט זה. נקבע כי העובדה שהקטינים משתייכים למגזר כזה או אחר אינה מהווה נסיבה הקשורה בטובתם והמצדיקה נישואי בוסר.

               

              ***

              אמו של הנער העידה בדיון והביעה תמיכה בנישואי בנה. היא אמרה שהזוג מאוהב, היא רואה בנערה כבתה וכי בנה התבגר ומגלה דאגה ואכפתיות לבת זוגו.

               

              לנער אין קשר עם אביו. העובדת הסוציאלית שוחחה טלפונית עם האב שהתנגד לנישואין וטען כי על הצעירים להמתין עד שיגיעו לגיל 18. הוא סיפר כי בנו וחברתו הגיעו לפגישה איתו לאחר נתק של שנה, והתברר לו כי הבן אינו אחראי שכן נהג ברכב ללא ביטוח.


              אביה של הנערה שהעיד אף הוא בבית המשפט אמר שיש להתיר לבני הזוג להינשא. אמה של הנערה אמרה אף היא לשופטת כי היא מסכימה לנישואי בתה בשל היותה בהיריון, אבל הביעה גם חשש לעתיד הבת.

               

              בדיון אמרו הצעירים כי יש באפשרותם לכלכל את עצמם ולשכור דירה. הנער מתפרנס יפה מעבודתו כמומחה בבניית אתרים ואף עוזר ממשכורתו למשפחתו. לעניין השירות הצבאי השיב כי הוא מתכוון לבקש דחיית שירות ולהתגייס לאחר הלידה. הם טענו כי כיוון שהקטינה הגיעה מבית חרדי, ההיריון יגרום בושה למשפחתה.

               

              ***

              ביהמ"ש הזמין תסקיר סעד, והתרשמות העובדת הסוציאלית היתה כי בני הזוג אכן אוהבים אך הם נמצאים בשלב ראשוני ובוסרי של המערכת הזוגית. הם אינם בוגרים דים ואינם בשלים להתמודד עם חיי הזוגיות והאחריות להבאת ילד לעולם. גם נציג יועץ המשפטי לממשלה שהוזמן לדיון הביע התנגדות למתן היתר נישואין.

               

              בתסקיר דווח כי הנער הוא בן להורים שלא נישאו. הוא התגורר עם אמו, והמשפחה מטופלת בשירותי הרווחה על רקע של קשיים סוציואקונומיים.

               

              השופטת התרשמה משני הצעירים "נעימי ההליכות, שאהבה תמימה שורה ביניהם והם מלאי ביטחון כי די באהבה זו ובאמונה זה בזו כדי להצליח בחיי הנישואין. הקטינים בחרו לנהל חיים משותפים ולגור יחד ללא נישואין זמן קצר לאחר שהכירו, ללא שביקשו מראש את ברכת הדרך של הוריהם, ולטענתם אף רצו להיכנס במודע להיריון במועד שנכנסו להיריון (כלומר, שלא במסגרת נישואין) חרף העובדה שמשפחות המוצא של שניהם מנהלות אורח חיים חרדי".

               

              על הנערה כתבה השופטת שהתרשמה כי היא חיננית ביותר, אולם חסרת בשלות רגשית ונפשית. למרבית שאלות בית המשפט השיבה בהיסוס כשלא אחת המתינה עד לקבלת תשובות בני משפחתה, גם כשמדובר היה בשאלות פשוטות ביותר. כך למשל לא זכרה לפני כמה חודשים הכירה את הנער, לא ידעה מתי הפסיקה את לימודיה - בכיתה י"א או בכיתה י"ב - וביקשה סיוע מבני משפחתה כדי להשיב על השאלה. לא היה לה הסבר מדוע הפסיקה את לימודיה ואמרה: "אני לא יודעת להסביר. פשוט. אין הסבר. אין לי מושג".

               

              לאור כול הראיות כתבה השופטת: "נקודת המוצא הינה כי נישואי בוסר מנוגדים לטובתם של הקטין או הקטינה, שכן הם חסרים את הבשלות הנפשית והחברתית הנחוצים לשם הקמת משפחה, אלא אם התקיימו נסיבות מיוחדות".

               

              את פסק הדין סיימה השופטת במילים אלה: "כולי תקווה כי אהבתם הזכה של הקטינים, המנהלים מספר חודשים מערכת יחסים זוגית, תצלח ותחזיק מעמד לאורך זמן רב. לאחר הלידה הקטינה תעבור תהליך של התבגרות ותוכל לבסס את הקשר עם בן זוגה. כאשר תגיע לבגרות, ותבחן את רצונה, יוכלו בני הזוג להינשא ולהקים בית יציב".

               

              תיק 58933-12-18, השופטת אביבית נחמיאס

               

               

               





              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שני, 25/3/19, 11:34


                ''

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום ראשון, 24/3/19, 14:37

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום שישי , 22/3/19, 14:16

                    קשה לפגוש בבעל שמבקש עצה
                    איך לשלב בין נישואין לבין קריירה.

                    אתן ואתם מוזמנות ומוזמנים לאתר שלי: 


                    http://interget.co.il

                     


                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום חמישי, 21/3/19, 21:13

                       

                      הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע"(הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

                      לסרטוני וידאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

                       

                      ''

                      העלאת קורבן במזבח עתיק

                       

                      וַיְדַבֵּר ה' אֶל משֶׁה לֵּאמוֹר:
                      צַו אֶת אַהֲרוֹן וְאֶת בָּנָיו לֵאמוֹר. (ו,א-ב)

                       

                      "צו" - ראשי תיבות: צא ולמד.

                      כדי לדעת מה לעשות וממה להימנע, יש ללמוד מנסיונם של חכמינו הקדמונים 

                      ולהעמיק במשנתם ובדבריהם לפני המעשה ולאחריו.

                      (האידנ"א)

                       

                      ***

                      המהרש"א הצטיין בלב טוב וברוח נדיבה. 

                      ביתו היה פתוח לרווחה והוא נתן לכל עני ודל לחם לאכול ומקום ללון.

                      על משקוף ביתו היה חקוק באותיות בולטות:

                      "בחוץ לא ילין גר, דלתי לאורח אפתח" (איוב לא, לב). 

                       

                      "בחוץ לא ילין גר, דלתי לאורח אפתח" (איוב לא, לב). 

                      "דלתי לאורח" - ראשי תיבות  "דל".

                      (הרהמצ"ז)

                       

                      ''

                      משה ואהרן במשכן במדבר

                       

                      ***

                      וְלָבַשׁ הַכֹּהֵן מִדּוֹ בַד וּמִכְנְסֵי בַד יִלְבַּשׁ עַל בְּשָׂרוֹ  

                       

                      וְהֵרִים אֶת הַדֶּשֶׁן אֲשֶׁר תֹּאכַל הָאֵשׁ 

                      אֶת הָעוֹלָה עַל הַמִּזְבֵּחַ וְשָׂמוֹ אֵצֶל הַמִּזְבֵּחַ. (ו, ג)

                       

                      שאלו את המגיד ממזריץ':

                      איך אפשר למצוא התלהבות לעבודת הבורא?

                      השיב המגיד: מי שצריך אש - מחפש אותה באפר.

                      וזה פירוש המילים: "והרים את הדשן".

                      כשמרימים ומחפשים, מוצאים את האפר שממנו בא האדם: 

                      "ואנוכי עפר ואפר" - ואז מתמלאים בלהט.

                       

                      ***

                       

                      אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל הַמִּזְבֵּחַ - לא תִכְבֶה.  (ו, ו)

                       


                      שאלו פעם משורר אחד:

                      אם ביתך יעלה באש - מהו הדבר החשוב ביותר שתוציא מהבית הבוער?

                      השיב המשורר: את האש

                       

                      ''

                      אהרן ובניו בטקס כהנים במשכן במדבר סיני

                       

                      ***

                      וַיַּעַשׂ אַהֲרוֹן וּבָנָיו אֵת כָּל הַדְּבָרִים 

                      אֲשֶׁר צִיוָּה ה' בְּיַד משֶׁה.    (ח, לו)

                       

                      מתפלל אחד היה נוהג גינוני ענווה מופגנים.

                      בשבת אחת ביקש ממנו הרב לעבור לפני התיבה.

                      האיש הגיב בתנועות סירוב כאומר: מי אני שאהיה שליח ציבור.

                      אמר לו הרב את הפסוק הנ"ל,

                      "ויעש אהרון ובניו את כל הדברים אשר ציווה ה' ביד משה"

                      והוסיף כי רש"י כתב על כך:

                      "להגיד שבחם (של אהרון ובניו) של היטו ימין ושמאל".

                      כלומר, הם לא הזיזו את כתפיהם לימין ולשמאל

                      והעמידו פנים שאין הם ראויים למה שהתבקשו לעשות -

                      אלא עשו מיד מה שהצטוו.

                      סיום הרב את דבריו לאותו אדם:

                      לפעמים, ענווה יתירה יש בה משום גאווה.


                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום חמישי, 21/3/19, 14:27

                        והאם המסכות עוזרות לזוגיות?
                        http://www.hadiscontaim.co.il/?p=1485

                        אתן ואתם מוזמנות ומוזמנים לאתר שלי:
                        http://interget.co.il

                        ''

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום חמישי, 21/3/19, 10:49

                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS