כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 5/2019

    0 תגובות   יום שישי , 31/5/19, 14:18

    הפסימיסט רואה קושי בכל הזדמנות.
    האופטימיסט רואה הזדמנות בכל קושי. (וינסטון צ'רצ'יל)

    האתר החדש שלי: http://interget.co.il

     

    ''

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום חמישי, 30/5/19, 22:03

      הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

      לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי:  http://interget.co.il

       

      ''

      וְחָנוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אִישׁ עַל מַחֲנֵהוּ
      וְאִישׁ עַל דִּגְלוֹ לְצִבְאוֹתָם. (א, נב)

       

      "איש על דגלו":
      המילה "איש" בהיפוך אותיות - "שיא".
      כאשר אדם נושא בגאון את דגלו, דגל הערכים שהוא
      מאמין בהם וחי לפיהם - אזי נמצא הוא בשיאו.
      (הרשב"ד)

       

      ''

      מתחם המשכן במדבר סיני

       

      ***

      שְׂאוּ אֶת רֹאשׁ כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל
      לְמִשְׁפְּחוֹתָם לְבֵית אֲבוֹתָם. (א, ב)

       

      תנו לשכל ולתבונה, הנובעים מהראש, להדריך ולהוביל, ולא ללב.
      לרגש תפקיד חשוב בהווייתו של האדם, ואין להתעלם ממנו,
      אך כשצריך לקבל החלטה כדי לקבוע דרך, עליה לבוא מהראש:
      "שאו את ראש" - וסעו לדרככם הנכונה בראש מורם.
      ועם זאת, "שאו"- ראשי תיבות "שאל אביך ויגדך" (דברים לב, ז).
      כדי להתקדם בנתיב הנכון, יש לזכור תמיד את מורשת המשפחה שתנחה את הדרך.
      (הרשי"ל)

       

       

      ''

      משה רבנו במדבר סיני. מאחוריו יושב אהרון אחיו בבגדי כהונה
      ***
      ויְדַבֵּר ה' אֶל משֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי. (א, א)
      פרשת במדבר נקראת תמיד בסמוך לחג השבועות, זמן מתן התורה.
      ללמד, שאם רוצה אדם לקבל את התורה -
      צריך שתהיה בו מידה רבה של ענווה כדי לדעת שאין לו
      במה להתגאות על אחרים, אלא חסר הוא וריק הוא כמו המדבר.
      לכן עליו לעמול ללא הרף כדי להתמלא מחוכמתה של התורה.
      ***
      וַיִּקַּח מֹשֶׁה וְאַהֲרוֹן אֵת הָאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר נִקְּבוּ בְּשֵׁמוֹת,
      וְאֵת כָּל הָעֵדָה הִקְהִילוּ בְּאֶחָד לַחוֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי,
      וַיִּתְיַלְדוּ עַל מִשְׁפְּחוֹתָם לְבֵית אֲבוֹתָם. (א, יז-יח)
      הרבי מאוסטרובצה היה בן למשפחה חסרת ייחוס, ואביו היה אופה פשוט.
      יום אחד הוא הסב בחברת רבנים שעסקו בדברי תורה וכל אחד אמר דבר בשם אביו וסבו.
      כשהגיע תורו, אמר הרבי מאוסטרובצה:
      ואבי זכרונו לברכה היה אומר, שטוב מאפה טרי ממאפה ישן.
      ''
      מטבע פדיון הבן - ממצוות פרשת במדבר
      ***

      וְאִתְּכֶם יִהְיוּ אִישׁ אִישׁ לַמַּטֶּה,
      אִישׁ רֹאשׁ לְבֵית אֲבוֹתָיו הוּא. (א, ד)

       

      שני יהודים רבו. אמר אחד לשני: איך את מעז להטריד אותי,
      אני בן למשפחה נכבדה דור אחר דור, ואילו אתה אין לך כל ייחוס!
      השיב השני: נכון, אבל אתה הוא הסוף לייחוס לאבותיך,
      ואילו אני - ראש אני לייחוס משפחתי לעתיד, שמתחיל ממני.

       

      דברים אלה נרמזים בפסוק: "איש ראש לבית אבותיו הוא" -
      שממנו מתחילה מעתה הראשות לבית.

       

      ''

      כלי המשכן במדבר סיני

       

      ***

      בפסוק הידוע מתהילים (קכו, ו), "הלוך ילך ובכה נושא משך הזרע",
      יש רמז לייחוס אבות לעומת ייחוס עצמי:
      בוכה מי שאין בו אלא המשך לשושלת אבותיו ואימהותיו, ובו עצמו אין ייחוס עצמי.
      לעומתו, "בוא יבוא ברינה נושא אלומותיו":
      זה הנושא את אלומותיו שלו, את יבולו העצמי שלו -
      הוא ישמח ויצהל, שכן צפוי לו ולזרעו אחריו עתיד גדול.

       

      ''

      דוד המלך מחבר תהילים מנגן בנבל
      ***
      וַיָּמָת נָדָב וַאֲבִיהוּא לִפְנֵי ה', בְּהַקְרִבָם אֵשׁ זָרָה לִפְנֵי ה' בְּמִדְבַּר סִינַי,
      וּבָנִים לא הָיוּ לָהֶם. (ג,ד)
      הפסוק כותב בלשון יחיד, "וימת", למרות שהוא מדבר על שני האחים.
      מדוע? משום ששניהם לא נשאו נשים.
      התורה רוצה להדגיש כי מי שחי ללא בן זוג הוא כחצי אדם,
      ולכן שני חצאים אלה - נדב ואביהוא - נמנים בפסוק כאדם אחד.
      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום חמישי, 30/5/19, 11:51

        ''

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום חמישי, 30/5/19, 10:42

          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום שלישי, 28/5/19, 13:50

            ''

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום ראשון, 26/5/19, 14:29

              ''

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שישי , 24/5/19, 14:25

                הסטטוס השבועי (31)
                יש בני זוג הנוטלים חלק בוויכוח –
                ויש כאלה הנוטלים את כולו.

                אתן ואתם מוזמנות ומוזמנים לבקר באתר החדש שלי: http://interget.co.il

                 


                ''

                •  
                •  
                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום חמישי, 23/5/19, 21:49

                  הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

                  לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

                   

                  ''

                   

                  אִם בְּחוּקוֹתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְו‍וֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אוֹתָם -
                  וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם בְּעִתָּם וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ. (כו ג-ד)

                   

                  מדוע נאמר "אם בחוקותי תלכו" ולא: אם בחוקותי תעסקו, או תלמדו?
                  מפני שהתורה היא דרך חיים, ובדרך - הולכים.
                  זאת ועוד: "תלכו" - הולכים באמצעות הרגליים.
                  המילה "רגל" קרובה למילה "הֶרגל". עשו אם כן את ההשקעה בדרכי התורה
                  הרגל של קבע ועִסקו בכך מדי יום, כפי שכל אדם רגיל ללכת מדי יום.
                  (האידנ"א)

                   

                  ***

                  אִם בְּחֻקוֹתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְו‍וֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אוֹתָם. (כו, ג)

                   

                  את המילים "אם בחוקותי תלכו" מסביר רש"י: "שתהיו עמלים בתורה".
                  חסיד התלונן באוזני רבּוֹ שהוא לומד כל הזמן
                  ומתאמץ מאוד להיות למדן, אך אינו משיג את מטרתו.
                  השיב לו הרב, כי אין בתורה מצווה להיות למדן.
                  בישעיהו (א, יז) נאמר: "לִמדו היטב", ורש"י מפרש: "היטב - להיטיב".
                  הכוונה היא, הוסיף הרב, שאין הלימוד
                  נועד להיטיב את היֵדע של הלומד, אלא את מעשיו.

                   

                  וחרז הרהמצ"ז:
                  מה הערך ללמדנות ולידיעות נשגבות - בהיעדר מידות טובות?

                   

                  ''

                  בציר ענבים
                  ***
                  וְהִשִּׂיג לָכֶם דַּיִשׁ אֶת בָּצִיר וּבָצִיר יַשִּׂיג אֶת זָרַע
                  וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹוֹבַע וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם. (כו, ה)
                  רש"י כותב על פסוק זה: "אוכל קמעא - והוא מתברך במעיו".
                  מזון, פירש רב אחד, למרות שענין גשמי הוא,
                  ניתן לראות אותו גם במימד רוחני,
                  כי אותיות המילה "מאכל" הן גם אותיות המילה "מלאך".
                  את הברכה שמברכים בפתח הארוחה, "המוציא לחם מן הארץ",
                  יש איפוא לפרש: המוציא את הלחם מהארציות,
                  לכן יש לאכול "לשובע" - ולא מעבר לצורך של הרגעת הרעב.
                  ***
                  אִם בְּחֻקוֹתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְווֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אוֹתָם... .
                  וָאֶשְׁבּוֹר מוֹטוֹת עֻלְּכֶם וָאוֹלֵךְ אֶתְכֶם קוֹמְמִיּוּת. (כג-יג)
                  "עֻלכם" בגימטריה שווה "כסף" (160):
                  אם תקיימו את כל מצוות התורה כהלכה,
                  יעניק לכם הקב"ה שפע כה רב עד כי
                  לא תהיו עוד משועבדים לממון, אלא חופשיים ממנו,
                  שהרי "ממון" בהיפוך אותיות - "ממנו". או אז תחושו קוממיות.
                  (הרשב"ד)
                  ''
                  .תנור לחם
                  ***
                  וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וּשְׁכַבְתֶּם וְאֵין מַחֲרִיד.
                  וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה מִן הָאָרֶץ וְחֶרֶב לֹא תַעֲבוֹר בְּאַרְצְכֶם. (כו, ו)
                  הפסוק הקודם מסתיים במילים "וישבתם לבטח בארצכם" -
                  מדוע אם כן צריך היה לחזור ולכתוב "ונתתי שלום בארץ"?
                  משום שהישיבה לבטח היא כלפי האויבים שמעבר לגבול,
                  ואילו בפסוק זה מאחלת התורה כי יהיה גם "שלום בארץ" -
                  בין אדם לחברו, בין הורים לילדיהם, בין אישה לבעלה, בין מפלגה למפלגה.
                  ***
                  וַאֲכַלְתֶּם בְּשַׂר בְּנֵיכֶם וּבְשַׂר בְּנוֹתֵיכֶם תֹּאכֵלוּ. (כו, כט)
                  קללה זו, בפרשה שרובּה קללות,
                  תהיה ברכה למי שילך בדרכי התורה:
                  הוא יזכה לאכול ממאכלי ילדיו, משום שמטבחם יהיה כשר.
                  אך גם קללה יש בפסוק זה להורים –
                  שיהיה עליהם להיות סמוכים על שולחן ילדיהם:
                  ההורים יהיו במצב כה רע עד כי יהיה עליהם לקבל מזון מילדיהם.

                   

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום חמישי, 23/5/19, 13:07

                    ''

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום רביעי, 22/5/19, 21:04

                       

                      אתם מוזמנים לבקר באתר החדש שלי http://interget.co.il/

                       

                      ''

                       

                      טעם השמחה בל"ג בעומר קשור לתלמידיו של ר' עקיבא.
                      במסכת יבמות בגמרא מסופר:
                      "שניים עשר אלף זוגות תלמידים היו לו לר' עקיבא...
                      וכולם מתו בפרק אחד מפני שלא נהגו כבוד זה לזה".

                       

                      במדרש יש תוספת לסיפור:
                      "אמר להם רבי עקיבא: בני, הראשונים לא מתו
                      אלא מפני שהיתה עינם צרה אלו לאלו.
                      תנו דעתכם שלא תעשו כמעשיהם!
                      עמדו תלמידיו ומילאו את כל ארץ ישראל תורה".

                       

                      ''

                      חתונה. יוסף ישראלס,1906
                      ***
                      לפי המסורת, בל"ג בעומר פסקה המגיפה
                      ולכן נפסקת בו האבלות של ימי הספירה.
                      נוהגים לערוך חתונות רבות בל"ג בעומר
                      לאחר שמתחילת ספירת העומר בפסח עד ל"ג בעומר לא מתחתנים.
                      וחומדי לצון אומרים:
                      חסכנים, שידם קפוצה לתת מתנות חתונה,
                      אומרים שבל"ג בעומר מסתיימת תקופת האבל בשל המגיפה,
                      אבל מתחילה מגיפה חדשה: מגיפת החתונות...
                      ***
                      ישנה סברה שתלמידי רבי עקיבא,
                      שתמך בבר כוכבא במרדו נגד הרומאים,
                      היו למעשה חיילים בצבאו של בר כוכבא שנהרגו בקרב.
                      הדבר לא הוזכר בתלמוד בשל צנזורה של עורכי התלמוד
                      שחששו כי יעוררו בכך את כעסם של הרומאים.
                      ''
                      חסידים רוקדים במירון בל"ג בעומר ליד קברו של רבי שמעון בר יוחאי. בול עם ציורו של ראובן רובין משנת 1926.
                      ***
                      שמחת ל"ג בעומר נקשרה ליום זה גם בשל המסורת
                      כי זהו יום פטירתו של ר' שמעון בר יוחאי.
                      לפי המסופר, לפני פטירתו גילה ר' שמעון לתלמידיו סודות מתורת הקבלה.
                      יש תיעוד מאמצע המאה ה-18 כי מידי שנה
                      אנשים רבים עלו בל"ג בעומר לקברו של רבי שמעון במירון.
                      ''
                      רבי שמעון בר יוחאי
                      ***
                      המנהג של הדלקת מדורות בל"ג בעומר
                      נתפס כזכר למורדים שהדליקו משואות אש על ראשי ההרים
                      כדי להעביר את ההודעה על פרוץ המרד.
                      כך גם המנהג לירות בל"ג בעומר חיצים מקשתות מתקשר למרד בר כוכבא,
                      כי חץ וקשת היו כלי הנשק שבהם השתמשו המורדים.
                      ''
                      בול משנת 1961 עם דמותו של בר כוכבא מחזיק בקשת וחץ - נשקם של חיילי בר כוכבא המורדים ברומאים.
                      ***
                      "מי שלא ראה את שמחת ל"ג בעומר
                      על קברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון לא ראה שמחה מימיו,
                      שישראל עולים לשם המוניות של חגיגה בשירים ובכל כלי שיר
                      ובאים מכל המקומות מערי אלוקינו ומארצות אדום וישמעאל
                      ועומדים שם לילה ויום ולומדים... ומתפללים ואומרים מזמורים".
                      ש"י עגנון
                      ''
                      מטבע לל"ג בעומר.
                       
                       
                       
                       

                       

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום רביעי, 22/5/19, 11:16

                        מה מבשרות מדורות ל"ג בעומר, חג החתונות.
                        פורסם באתר iwomen.
                        http://iwomen.co.il/item.asp?aid=95559
                        האתר החדש שלי: http://interget.co.il/

                        ''

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום ראשון, 19/5/19, 16:15

                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS