כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 9/2019

    0 תגובות   יום חמישי, 19/9/19, 20:03

    הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

    לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

     

    וַיְבִיאֵנוּ אֶל הַמָּקוֹם הַזֶּה וַיִּתֶּן לָנוּ אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת,
    אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ. (כו, ח-ט)

     

    שפר מזלם של אבותינו, שזכו להגיע לארץ זבת חלב ודבש.
    אלה ההולכים בדרכם של הקדמונים, שלימדו אותנו במשנה
    "איזהו עשיר? השמח בחלקו" (פרקי אבות ד, א),
    מבינים כי יש לחיות לפי ראשי התיבות של "דבש": די במה שיש.
    (האידנ"א)

     

    ***

    וְשָׂמַחְתָּ בְכָל הַטּוֹב אֲשֶׁר נָתַן לְךָ ה' אֱלוֹהֶיךָ וּלְבֵיתֶךָ
    אַתָּה וְהַלֵּוִי וְהַגֵּר אֲשֶׁר בְּקִרְבֶּךָ. (כו,א)

     

    אפילו הבכיות של האדם לפני הקב"ה צריכות להיות
    מתוך שמחה ולא מתוך עצבות, ורמז לדבר בפסוק (תהילים פט, יז):
    "בשמך יגילון כל היום"- ראשי תיבות "בכיה".

     

    ''

    דוד המלך מנגן בנבל מתוך כתב יד רוטשילד המאה ה-15.
    ***
    וַיָּרֵעוּ אוֹתָנוּ הַמִּצְרִים וַיְעַנּוּנוּ
    וַיִּתְּנוּ עָלֵינוּ עֲבוֹדָה קָשָׁה. (כו, ו)
    לא נאמר "וירעו לנו" אלא "וירעו אותנו" – עשו אותנו לרעים.
    עבודת הפרך במצרים בתנאים קשים גרמה לאבותינו לנהוג ברוע.
    אמרו המצרים: כל עוד אהבה ואחווה שוררות בין בני ישראל
    והם ערבים זה לזה ונותנים כתף זה לזה – לא נוכל להם.
    הבה נתחכמה לעם הזה ונחדיר קנאה ושנאה ורוע בין השבטים,
    ובכך נגרום לפירוד ביניהם.
    ''
    עבדות מצרים. ציור על זכוכית מהמאה ה-20
    ***
    וְהָיָה אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמַע בְּקוֹל ה' אֱלוֹהֶיךָ לִשְׁמוֹר לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל מִצְו‍וֹתָיו
    אֲשֶׁר אָנוֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם - וּנְתָנְךָ ה' אֱלוֹהֶיךָ עֶלְיוֹן עַל כָּל גּוֹיֵי הָאָרֶץ.
    וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל הַבְּרָכוֹת הָאֵלֶּה וְהִשִּׂיגוּךָ, כִּי תִשְׁמַע בְּקוֹל ה' אֱלוֹהֶיךָ. (כח, א-ב)
    אנשים בורחים לעיתים מהטוב משם שאינם מבינים כי הדבר טוב להם.
    דוד המלך התפלל על כך בתהילים (תהילים כג, ו): "אך טוב וחסד ירדפוני" –
    משום שאיני יודע לפעמים לרדוף אחרי הטוב והחסד,
    הם ירדפו אותי עד שישיגוני.
    לכך מתכוון הפסוק: "ובאו עליך כל הברכות האלה והשיגוך" – הם כבר יגיעו אליך.

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום חמישי, 19/9/19, 12:42

      ''

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שישי , 13/9/19, 14:21

        הסטטוס השבועי (46)
        אל תחשבו שמה שלא הולך בכוח, הולך ביותר כוח.

        אתן ואתם מוזמנות ומוזמנים לבקר באתר החדש שלי: http://interget.co.il/

         

        ''

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום חמישי, 12/9/19, 22:09

          הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

          לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

           

          ''

           

          וְיָצְאָה מִבֵּיתוֹ וְהָלְכָה וְהָיְתָה לְאִישׁ אַחֵר. (כד, ב)

           

          המילה "והלכה" נראית כמיותרת, שהרי די היה לכתוב:
          "ויצאה מביתו והיתה לאיש אחר".
          אלא שיש לקרוא "והלַכה":
          לאחר שעברה האישה על הוראות התורה, ולכן התגרשה,
          הרי עם בעלה החדש עליה להקפיד יותר ללכת בדרכי ההלכה.
          (הרשי"ל)

           

          ***

          כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אוֹיְבֶיךָ,
          וּנְתָנוֹ ה' אֱלוֹהֶיךָ בְּיָדֶךָ וְשָׁבִיתָ שִׁבְיוֹ. (כא, י)

           

          לא נאמר "כי תצאו" בלשון רבים, אלא "כי תצא" - בלשון יחיד:
          משום שכדי לגבור על האויבים יש צורך באחדות,
          בעם אחד היוצא למלחמה כאיש אחד.

           

          ''

          משה רבנו בציור קיר בבית הכנסת בדורא אירופוס בעירק, המאה ה-13.
          ***
          כִּי יִקַּח אִישׁ אִשָּׁה חֲדָשָׁה -
          לֹא יֵצֵא בַּצָּבָא וְלֹא יַעֲבוֹר עָלָיו לְכָל דָּבָר.
          נָקִי יִהְיֶה לְבֵיתוֹ שָׁנָה אֶחָת - וְשִׂימַּח אֶת אִשְׁתּוֹ אֲשֶׁר לָקָח.
          לֹא יַחֲבוֹל רֵחַיִם וָרָכֶב, כִּי נֶפֶשׁ הוּא חוֹבֵל. (כד, ה-ו)
          רבים נוהגים לערוך חתונות מפוארות ולעתים משתעבדים לחובות לשם כך.
          מזהירה התורה: "ושימח את אשתו אשר לקח" -
          ודאי שצריך לשמח את האישה בחתונה יפה,
          אבל בתנאי ש"לא יחבול ריחיים ורכב" -
          שהחתן או ההורים לא יעמיסו על עצמם ריחיים של חובות.
          ''
          חופה וקידושין. תחריט עץ מהמאה ה-18
          ***
          וּלְךָ תִּהְיֶה צְדָקָה לִפְנֵי ה' אֱלוֹהֶיךָ. (כד, יג)
          משה רבנו חוזר שוב על מצוות מתן צדקה המופיעה במקומות אחדים בתורה.
          "ולך תהיה צדקה" - בשעה שהכסף שייך עדיין "לך", בעודך בחיים,
          אז תיתן צדקה, ולא כפי שרבים נוהגים ובצוואתם מורים
          כי ממונם יחולק רק לאחר מותם.
          ***
          זָכוֹר אֵת אֲשֶׁר עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק בַּדֶּרֶךְ, בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם:
          אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ וַיְזַנֵּב בְּךָ כָּל הַנֶּחֱשָׁלִים אַחַרֶיךָ -
          וְאַתָּה עָיֵף וְיָגֵעַ וְלֹא יָרֵא אֱלוֹהִים. (כה, יז-יח)
          "אשר קרך בדרך" – עמלק קירר אותך בדרך ביחסו הצונן
          והדביק אותך בעמלקיות שלו בהיותך עייף ויגע. חטא זה יש לזכור לדורות.
          ''
          המן הרשע, צאצא של אגג מלך עמלק. ציורו של רמברנדט, המאה ה-17.
          ***
          מוֹצָא שְׂפָתֶיךָ תִּשְׁמוֹר, וְעָשִׂיתָ כַּאֲשֶׁר נָדַרְתָּ לַה' אֱלוֹהֶיךָ
          נְדָבָה אֲשֶׁר דִּיבַּרְתָּ בְּפִיךָ. (כג, כד)
          סיפר יהודי: אבי נתן לי שתי עצות לחיים.
          העצה הראשונה - "מוצא שפתיך תשמור", קיים כל הבטחה!
          שאלו אותו: ומה העצה השנייה?
          העצה השנייה של אבי, השיב האיש, היתה: אל תבטיח שום דבר...
          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום חמישי, 12/9/19, 13:56

             

            ''

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום חמישי, 12/9/19, 11:51

              ''

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שלישי, 10/9/19, 14:25

                 

                ''

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום ראשון, 8/9/19, 15:40

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום ראשון, 8/9/19, 11:45

                    בפסטיבל מספרי הסיפורים. אילן דן מלווה בפסנתר ושירה.
                    אשמח לראותכן ולראותכם.
                    תיאטרון גבעתיים, חול המועד סוכות, יום חמישי 17.10 בשעה 21.00.
                    כרטיסים: פשבר טל' 8023* מייל www.stories.pashbar.co.il

                    ''

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום שישי , 6/9/19, 14:21

                      הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
                      הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו.
                      (פתגם סיני)

                      האתר החדש שלי: http://interget.co.il/

                       

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום חמישי, 5/9/19, 21:28

                        הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

                        לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il


                        צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדוֹף לְמַעַן תִּחְיֶה וְיָרַשְׁתָּ אֶת הָאָרֶץ
                        אֲשֶׁר ה' אֱלוֹהֶיךָ נוֹתֵן לָךְ . (טז, כ)


                        במילה "צדק" כלולה המילה "צד".
                        המילה צדק מוזכרת בפסוק פעמיים כדי שנזכור, שלדין יש תמיד שני צדדים,
                        וחובה לבדוק היטב את שניהם לפני חריצת משפט.
                        (הרשי"ל)


                        הסנהדרין יושבת בדין. ציור מהמאה ה-19

                        ***
                        וְעָמְדוּ שְׁנֵי הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר לָהֶם הָרִיב לִפְנֵי ה',
                        לִפְנֵי הַכֹּהֲנִים וְהַשּׁוֹפְטִים אֲשֶׁר יִהְיוּ בַּיָּמִים הָהֵם.
                        וְדָרְשׁוּ הַשּׁוֹפְטִים הֵיטֵב וְהִנֵּה עֵד שֶׁקֶר הָעֵד, שֶׁקֶר עָנָה בְאָחִיו. (יט, יז-יח)

                        במה ניכרים אנשי אמת?
                        בדבקות בהוראת הבורא: "את משפטַי תעשו" (ויקרא ח, ד).
                        (האידנ"א)

                        דוד המלך מנגן בנבל. ציורו של יאן דה בריי, המאה ה-17

                        ***
                        כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר עֵינֵי חֲכָמִים. (טז, יט)

                        שאלו את הרב יוסף בר מבריסק:
                        בעירנו יש דיין אחד, שידוע כי אינו בוחל בשוחד, והנה עיניו בריאות וטובות.
                        כיצד זה יתכן, והלא התורה קובעת "כי השוחד יעוור עיני חכמים"?
                        השיב רבי יוסף בר:
                        התשובה מצויה בפסוק עצמו - "כי השוחד יעוור עיני ח כ מ י ם"...

                        ***
                        לֹא תַטֶּה מִשְׁפָּט, לֹא תַכִּיר פָּנִים וְלֹא תִיקַּח שֹׁחַד -
                        כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר עֵינֵי חֲכָמִים וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִים. (טז, יט)

                        "שחד" בשינוי אותיות - "חשד".
                        מכאן למדים שהדיין והשופט אסור להם לא רק לקחת שוחד
                        אלא עליהם אף לנהל אורח חיים צנוע
                        כדי שלא יחשדו בהם שקיבלו שוחד ולכן הם יכולים לחיות חיי פאר.

                        המלכתו של דוד המלך. ציור מהמאה ה-10

                        ***
                        תָּמִים תִּהְיֶה עִם ה' אֱלוֹהֶיךָ. (יח, יג)

                        סיפרו לרבי מנחם דון-יחייא מקַפוסט על אדם
                        שאינו מניח תפילין ואינו מתפלל.
                        הגיב רבי מנחם, שנודע בתמימותו:
                        כל התאוות כולן אפשר להבין -
                        אדם יש לו תאווה לממון, לכבוד, לכוח, לשתייה.
                        אבל מה טיבה של תאווה זו, שלא להניח תפילין ולא להתפלל?

                        דף מ"ספר תולדות יעקב יוסף" מהמאה ה-18 על דיני שופטים

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום חמישי, 5/9/19, 12:55

                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS