כותרות TheMarker >
    ';

    סדן הפקת אמנות

    מובילת הפקת תערוכות מקוריות ואירועי תרבות ייחודיים , גילוי אמנים, והתמחות באירועי אמנות פלאסטית.
    הפקת תערוכות ייחודיות על פי דרישה, עבודה מול עמותות למינוף ע"י תערוכות נושא, טיפול וייעוץ אישי קבוע ויום יומי במאגר של כ-1,000 אמנים בארץ ובחו"ל, התמחות באירועי אמנות גדולים ועבודה מול מוסדות תרבות נחשבים לשם קיום תערוכות במוקומותיהם.
    ניסיון בהפקת כ-170 תערוכות יחיד וקונספט לאורך השנים, ובחללים שונים בכל הארץ. התמקדות באמן עצמו, אישיותו , הביוגרפיה שלו וכיצד הוא יוצר. ליווי האמן/נית החל מבחירת חלל התצוגה, בחירת האוצרת, עיצוב ההזמנה, פירסום התערוכה ויחסי ציבור מאסיביים וממוקדים לקראת הפתיחה ,הנחיית אירועי האמנות ושיחי גלריה באופן קליל וקולח.

    ארכיון : 11/2019

    0 תגובות   יום שישי , 29/11/19, 12:14

    עדנה בנס  |  Edna Benes

    חיים בשניים  |  Life in Tandem

    אוצרת: רחל סוקמן       Curator: Rachel Sukman

    פתיחה: יום שישי, 6 בדצמבר 2019, בשעה 11:30

    Opening: Friday, 6 December 2019 11:30 a.m.

     

     

    ''

     

    בתערוכת היחיד של האמנית עדנה בנס "חיים בשניים" , שתיפתח בראשית דצמבר בגלריה "משרד" בתל אביב ושאותה אוצרת רחל סוקמן, נפגשים שני תחומי היצירה של עדנה בנס. עבודות הציור והפיסול יוצגו ביחד כך שהצופה יוכל להלך ביניהם  וכך ייווצר  דיאלוג בין שתי שפות של יצירות אמנות  המהדהדות לימי הרנסנס באיטליה, שם ניצתו  ויכוחים סוערים בין הציירים לפסלים וכמובן שהשאלה, מי היא האמנות הגבוהה יותר? נשארה ללא מענה.

    ''

     

    עדנה בנס נולדה בחיפה ומתגוררת בה עד היום. היא מחוברת לנופי העיר, לסמטאותיה, לשכונותיה, למורדות ולעליות שבה, כמו גם אל תושביה המגוונים.

    סיימה לימודים בהיסטוריה ופילוסופיה באוניברסיטת ירושלים והמשיכה לתואר שני בהיסטוריה כללית באוניברסיטת חיפה, שם השלימה גם את לימודי האמנות.. 

    כדי להתמקצע השתלמה אצל טובי המורים הפרטיים, ביניהם: נירה רז ,נטיס סלומון, רעיה טלמור רות סגל וגרשון קניספל. חברה באיגוד האמנים והפסלים בישראל.

    ביצירותיה היא מתרכזת מנקודת מבטה במציאות החולפת, בחברה הקרובה לליבה, ברגעי החיים.

    זו דרכה לתת למתבונן להתחבר ולחוש את מה שבעצם מועבר לו מוחשית ללא הסברים של מילים. את ראיית המציאות וההתחבטות בתכן היא יוצקת לפסל.

    היא מביעה ביצירה את הפשטות והיופי , את האמפטיה  או את ההסתייגות ממה שקורה אצלנו.

    .

    ''

    במספר יצירותיה מקדישה עדנה בנס לזוגיות תומכת אופטימית ואוהבת בין אם מדובר בשניים, הנושאים פרי בטנם כשהם עדיין בראשית  זוגיותם ומתפתחים יחדיו, לבין  זוג מחובק המטייל מלא שמחת חיים ואהבה. זו אותה האהבה המלווה והמחזקת גם אותה כלפי הזולת.

    פסלי האנשים עטויים לרוב בלבוש ובצבע שמאפיין  אותם, כיצד הם היו רוצים שהמתבונן יראה אותם. דמויות הנשים - חיוניות. הן  פעילות ספורטיביות, נשים הרוצות למצות עצמן להגשים יעודן, כאלה שלפעמים רוצות לפרוש כנפיים ולעוף.  היופי הפנימי שלהן בא לידי ביטוי גם בצורה החיצונית האופטימית והמלבבת שאותה חשה עדנה..

     

    שעות פתיחה: שלישי-חמישי, 12:00 – 18:00; שישי, 11:00 – 14:00

    Gallery hours: Tues.-Thurs., 12 noon – 6 pm; Fri., 11 am – 2 pm

     

    רח' זמנהוף 6, תל אביב 066 Zamenhoff St., Tel Aviv 64373

    Tel. 03-5254191 / 054-4527052

    www.officeintelavivgallery.com

    נעילת התערוכה : 31.12.2019

     

     

    ''

    בתמיכת: משרד התרבות והספורט ועיריית תל אביב-יפו

    With the support of the Ministry of Culture and Sports & Tel Aviv-Yafo Municipality

     

     

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום שלישי, 26/11/19, 05:07

      פופ ארט, מופשט וצילומי טבע מרהיבים בגלריית האמנים של קניון רמת אביב

      ''

      אנה טופלד

       

      הצלמת הירושלמית אנה טופלד והציירת  לי מישל, מציגות החודש תערוכה ובה שילוב של צילומי טבע מרהיבים, נופים אורבניים לצד ציורים בסגנון אבסטרקט, קולאז' ועבודות בסגנון הפופ-ארט.

      אוצרת הגלריה: איילת אמוראי-בירן

      מיקום: על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, אינשטיין 40 , מול בריכות הדגים

      פתוח : כל שעות היממה ובכל ימות השבוע. מומלץ להגיע בשעות הערב כשהתאורה דולקת בויטרינות התצוגה.

       מה 11.11.19 עד ה3.12.19

       

               אנה טופלד Anna Tufeld

      עלתה  לארץ עם משפחתה לפני יותר מ 45 שנים . חיה ויוצרת בירושלים.

       בוגרת האקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בי-ם וצלמת אוטודידקטית .

       

      ''

      אנה טופלד

       "צילום עבורי הוא עיסוק סוחף ומרתק ומזמן הפך מהובי בשעות הפנאי לחלק בלתי נפרד  מחיי.

       הרעיון  של הדפסת צילומיי על קנבס עלה והתגבש כבר לפני 15 שנים (כאשר הטכניקה הזו  עוד לא הייתה מוכרת בארץ ) ומייד זכה לתגובות נלהבות .

        מבחינתי זהו שילוב מעניין  של עבודות הצילום שלי עם מימד ציורי, אשר מתקבל מטקסטורת הקנבס עצמו.

       

      תמיד חשוב לי לציין שעבודותיי הן צילום נטו ללא פוטושופ  או כל תוכנת עריכה אחרת  של ימינו !

       

      התמזל מזלי לגדול בשתי ערים מיוחדות במינן -  בלבוב (שבאוקראינה )  ובירושלים האחת והיחידה .

       משתיהן אני שואבת את ההשראה לעבודותיי ולאו דווקא היופי הבולט לעין אלא יותר היופי הנסתר כגון

      פרטי הפרטים של אדריכלות , עזובה וטבע.

      מקור נוסף לצילומיי -  עבודתי רבת השנים וחובקת עולם בתחום התיירות (ליווי קבוצות  ליעדים הכי מיוחדים  בעולמינו ).

       

      התמזל מזלי גם להכיר ולעבוד עם אוצרות מעולות  ועד כה לקחתי חלק בתערוכות קבוצתיות ותערוכות יחיד

      בארץ ובחו"ל.

      הצגתי את עבודותיי בסלון אמנות בפאריז וצילומיי  הופיעו בספר "האמנים הישראלים".

      התערוכה הקבוצתית  האחרונה בחו"ל התקיימה בנובמבר  2018 באוסטריה והייה לי הכבוד להיות חלק מקבוצת האמנים הישראלים שהציגה באחת הגלריות המפורסמות בוינה.

       

      אני משוכנעת בכך  ,שכל כשרון הוא לא רק מתן  אלא  שליחות ואחראיות  ומקווה  שהתברכתי בעין חדה כתזכורת לכך ,שאין בעולמינו  ולו דבר , אשר ניתן לחלוף על פניו ללא הבחנה והתייחסות  בטענה שאינו שווה או רגיל מידי ...

       

       יופי אמיתי לא אמור להיות מסובך - קסם היופי הוא אכן בפשטות!"

       

      ''

      לי מישל

       

       לי מישל       LEE MICHEL

      לי מישל, ציירת ישראלית אשר עיקר פעילותה בשנים האחרונות בפריס. השתתפה בארועי אמנות רבים   ברחבי אירופה. שם, ובעיקר בצרפת הציגה גם תערוכות יחיד.

      ב2014 ,ז׳ק סגאלה, הפרסומאי האגדי,  לקח אותה תחת חסותו

      והיא זכתה מאז להציג ולשתף פעולה עם

      אמנים מהשורה הראשונה ולקחת חלק בפרויקטים שונים כמו , שבוע

      האופנה בפריס, עבודה בחסות חברות כמו:: "INFINITI CARS"

      הרנסנס והמריוט בשאנז׳ אליזה הוטל  ועוד. היא זכתה בעקבות פעילות זו  לחשיפה נרחבת ברשתות הטלוויזיה, ברדיו, ובכתבות

      במגזינים ובמדיה החברתית.

      "כאמנית, מספרת מישל, " אני רואה את עצמי כחוקרת חברתית ועתידנית שעוסקת בסיפור של מי אנחנו. מאין באנו ,מה מניע אותנו ובשאלה הגדולה של מה מטרת הבריאה והקיום. בתהליך העבודה, אני אלכימאית , תמיד בחיפוש אחר חומרים ושילובים שונים.  

      יצירתה גם בתערוכה ברמת אביב, מחולקת לסדרות ומדברת על אדם, טבע וסביבה. היא יוצרת בסגנונות שונים הנעים בין אבסטרקט, פיגורטיבי, פופ -ארט ומדיה משולבת.

      הסדרה: "פנים" – " FACES" , של ציורי אקריליק על בד, עוסקת בדואליות של המירקם האנושי .  איך כולנו ביחד יוצרים פאזל אנושי אחד.

      הסדרה:

      ,   'ELEMENT OF PLANE"  שסגנונה הוא אבסטרקט, במדיה משולבת, עוסקת בטבע, בכדור הארץ, בקוסמוס , ובארבעת היסודות:   אדמה, מים, אש, ואויר.

      IN THE NET"" - אבסטרקט,מדיה מושלבת,  עבודה

      שמדברת על המטריצה ועל איך אנחנו מחוברים ברשת

      תודעתית אחת.

      העבודה:  "REACHING TO THE STARS"  אבסטרקט, מדיה משולבת, מדברת

      על החלומות והשאיפות הגלויות והנסתרות שלנו לאושר.

      הסדרה:  " POPOGANDA"

      בסגנון הפופ-ארט, מבוססת על קולאז' וטכניקה מעורבת.

      נושאי הסדרה עוסקים בתרבות הצריכה (pop culture)

      בה אנו חיים, ובעולם הדימויים והסמלים שכולנו מושפעים ממנו מידי יום  דרך עולם הפירסום, האינטרנט וערוצי התקשורת השונים.

       

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שני, 25/11/19, 18:48

        "עצים מספרים"-תערוכת יחיד לאמנית לילי לויט

        אוצרת: נגה ארד-אילון

        בתיאטרון ירושלים

        רח' מרכוס 20 , ירושלים

        ''

        תערוכת היחיד הראשונה של האמנית לילי לויט ,מחברת בין העולמות המרכיבים את חייה:

        אשת נדל"ן , אושיה בתחומה - לעומת הרכות של יצירתה.

        ללילי סגנון ייחודי , מציירת בצבעי שמן על קנבס ציורים גדולים  של  טבע ,עצים ויערות.

        ילידת ירושלים, סמטאות העיר ושכונותיה הוותיקות עיצבו את נוף ילדותה ומהווים השראה לציוריה.

        לאחר שירותה הצבאי למדה ציור ואמנות בלונדון.

        ''

        עם שובה לישראל המשיכה לצייר ולעסוק באמנות, לאחר שהשלימה לימודי עיצוב פנים והנדסאות בניין פתחה משרד לייעוץ נדל"ן בשכונת רחביה בירושלים, אשר הפך עם הזמן לשם דבר בתחום.

        לילי מספרת כי מעולם לא נטשה את הציור והאמנות, בתקופה האחרונה התשוקה לצייר ולבטא סימפוניית צבעים בשלל קומפוזיציות הלכה וגברה, ועתה באה לידי ביטוי בתערוכתה "עצים מספרים".

        ''

        העצים בציוריה מספרים את סיפורו של הסתיו הצבעוני בצפון אמריקה אבל גם מושפעים מפריחת האביב בארץ.  לעיתים הם משתלבים היטב בטבע ולעיתים נלחמים על קיומם, יוצרים דו שיח ושוטפים את הצופה בפרץ של צבעים וצורות עוצרי נשימה.

        הדחף לעסוק ביצירה חזק ממנה, וקיים היה עוד בשנות העשרים המוקדמות שלה, למרות שפנתה לעיסוק אחר, בעבודתה  תמיד שילבה בין עיצוב ותיכנון, הנושא האמנותי החזותי תמיד היה פעיל ונוכח בחייה.

         האוטודידקטיות שבה והשאיפה למצויינות ומושלמות הביאו אותה להצטיין בכל אשר נוגעת.

        רגליה כאשת נדל"ן הן בקרקע ,אך היא אשת רוח ומלהטטת בין שני העולמות המקיפים אותה.

        הסופרת אן ברשרס אומרת  בספרה "בנות במכנסיים-הקיץ השלישי של האחווה" : "ציור טוב הוא תיעוד של החוויה החזותית שלך, אבל ציור יפהפה הוא תיעוד של הרגשות שהעלתה בך החוויה החזותית הזאת".

        ''

         

        כך היא לילי- איננה מוציאה תחת ידיה ציור שאיננו מוגדר מבחינתה "יפהפה".

        כאמנית- נאמנה לילי לעצמה, ולקו מסויים. היא מעריצה את הטבע והעצים  אך זהו גם טבע ישראלי משולב עם צפון ארה"ב עם הפריחה העשירה ופלטת הצבעים הסתווית.

        הציורים שלה הם כפאזל לקוח ממקורות שונים מרכיבים ציור הרמוני ומרהיב.

        לילי איננה אישה  ההולכת בתלם "המקובל" והקבוע מראש, ולכן  ומחפשת דרכים להביע וליצור באופן חדשני. היא רואה באמנות את הרצון להביע את היפה והטוב שקיים בעולמנו ובחיינו ,והיא יוצרת בשפה אוניברסאלית שנוגעת ברגש, בשלווה, ביופי הנשגב.

        לילי מציירת בשמן על קנבס, בפרטי פרטים , במכחולים שונים ובעדינות. משיכות המכחול מונחות שלב שלב עד לתוצאה   המיוחלת עם פרספקטיבה מרהיבה ,למרות שפע הצבעים והטקסטורות המינון מדוד ומאופק. יופי ואסתטיקה נשגבים הם המניפסט הסדור בעולמה וציורי העצים למעשה מספרים את סיפורה שלה.

        לילי, ילידת ירושלים, מטביעה עצמה בציור ובורחת לעולמות מכושפים של יערות ורישרוש עלים. אישה חזקה מול העולם שאת נחישותה מטביעה גם על הבד,  התוצאה מנצחת הכל. הצופה נשאר עם שמחת החיים ואהבת היופי, והתכתבות האמנית עם הטבע הרך והבסיסי.

        ''

        לילי מבורכת בפלטת צבעים ספציפית : היא מתמקדת בכתומים ,חומים, וירוקים עמוקים- היא מוסיפה קו רישום אישי ,ואיתם היא בונה קומפוזיציות מרהיבות ומדויקות בעלות קצב נפלא. סערה שקטה.

        תדיר היא נעה בין הסערה לרוגע - לבה רותחת  מצד אחד וחוף מבטחים מנגד.

        שעות ביקור בתערוכה : ימים א'-ה 16:30-21:30

        יום שישי : 15:00-12:00

        מוצ"ש עד 21:30

         

        נעילה :21.12.2019

         

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום חמישי, 14/11/19, 21:01

          תערוכת יחיד-"טבעם של מלאכים. א-קאפלה " של האמנית הפראנקו-ישראלית פרופ' ללה מיגירוב

          פתיחה חגיגית:  16.11.2019מוצ"ש  בשעה : 19:00

          בגלריית הציפורה הכחולה

          רח' רוטשילד 75

          פתח תקוה

          אוצרת :שרה רז יו"ר עמותת אמני פתח תקוה

           

          ''

          תערוכת היחיד: "טבעם של מלאכים. א-קאפלה " של האמנית הפראנקו-ישראלית פרופ' ללה מיגירוב ,מחברת בין העולמות המרכיבים את חייה: מדענית ואושיה בתחומה - עם הרכות והפילוסופיה העמוקה ביצירתה.

          ללה הצליחה להעפיל לצמרת באחד ממקצועות המדע היותר סבוכים, ובאותה טוטאליות היא מצליחה לגבש ולבטא את כישרונה האמנותי, תוך שהיא מאתגרת את מוחה ונפשה.

          ''

          לאחר קריירה פוריה ומוערכת כפרופסור לרפואת אף אוזן גרון ומנתחת ידועה בעולם , החליטה בסערת רגשות ומתוך משבר, לממש עצמה  ולעסוק בתחום אותו בקשה לחוות- תחום האמנות. היא החלה לצייר במהלך השבתון שלה בפריז בשנת 2011 וכפי שנעשתה בכירה בתחום הרפואה כך היא נוסקת אל עבר המצוינות באמנות. ללה חברה באקדמיה הארופאית לאומנויות (צרפת), מציגה במקומות מכובדים בעולם וזוכה לפרסים בין לאומיים והערכה רבה. האוטודידקטיות שבה והשאיפה למצויינות הביאו אותה להישגים בכל אשר נוגעת.

          ''

          ללה אינה הולכת בתלם "המקובל" והקבוע מראש, ולכן  מחפשת דרכים להביע וליצור באופן חדשני. היא מחלקת את זמנה בין פריז ותל אביב ויוצרת בשפה אוניברסאלית שנוגעת ברגש בעזרת סגנון ייחודי של שלווה ויופי לירי נשגב, גלוי ונסתר.

          לאחר שלמדה את הטכניקה ממיטב המנטורים והמאסטרים ,ללה מעניקה דרך היצירה שלה חוויות ייחודיות. רגליה כאשת מדע הן בקרקע ,אך ראשה בעננים והיא מלהטטת בין שני העולמות המקיפים אותה.

          אומרת ללה: "בפריז,  בעיר של אנשים בודדים, הוקסמתי מאומנותו של קפקא, סופר שהעולם הדמיוני שלו הצליח לשנות את העולם האמיתי שבו אי אפשר לעשות צעד ללא מעידה, או בלבול. איכשהו ידע קפקא ש "הדרך האמיתית עוברת בחבל המתוח לא גבוה באוויר, אלא מעל האדמה עצמה, כאילו כדי למעוד ולא ללכת" "המלאכים אינם עפים ... אלא שאנו, המשקיפים על פני האדמה, איננו מסוגלים לדמיין אותם אחרת", כך כתב קפקא ונתן השראה לסדרת היצירות המוצגות בתערוכה.

          א-קפלה הוא סגנון מוזיקלי שמתבסס על קולות אנושיים ולא משלב כלל כלי נגינה . ביהדות נאסר להשתמש בכלי נגינה בשבתות ,בחגים, ובימים טובים מלשון גזירה "שמא יתקן כלי שיר". על פי ההלכה אין לשמוע מוזיקה כלית בזמן אבל, כך שאותם מלאכים המלווים בני אדם בדרכם לא נזקקים ללווי כלי.

          ''

          יצירות של ללה מדרבנות לשיח בצבעים ולא זקוקות ללווי כלי. בהרבה מיצירותיה נצפה בדמיון פרוע עד לסערת רגשות עזה.  ללה גומעת מרחקים בזמן קצר ומתנסה בסגנונות שונים של יצירה. השביל הדק דרך העולם של קפקא מספק לאמנית תחושה טהורה של רוויה רגשית, של אינסופיות ומאפשר לה לגעת בחלק מהכאוס שבו התערבבו הרוח, העצבות והאמונה.

          אומרת ללה: "אנשים מאמינים במלאכים, כנראה בגלל שמאמינים באלמותיות הנפש. היא מושכת, נוגעת מאוד לעומק, לא מובנת מאחר ואנו מוטים ורגשיים ורק בעולם הדמיוני ניתן לגעת בנצח.

          איננו יודעים כמעט דבר על טבעם של המלאכים. אולי הם נמצאים איפשהו בשולי ההוויה, על גבול המציאות, שם חיים חלומות, הרהורים, הדים, תעתועים, יורד גשם והצלליות כמעט ולא ניתנות להבחנה.

          איפשהו שם יצירותיי מצטלבות עם קולו של קפקא, מהבהב בבית קפה בפריז או במקום אחר בלתי צפוי, כאשר הקול הזה מתרכך בחיוך, או קופא כשהוא רואה מלאך ושוב מופתע מהופעתו, ששינתה את מה שנראה כאילו השתנה כבר. פסי אור רב צבעוניים המשתקפים בנהר מהרמזור ליד הגשר, שלג בכיכר, פסל של בלזק רטוב מהגשם, משום מה זהו גם קפקא. אולי בגלל שבפריז האנשים הבודדים, ספרים וסתיו לא משתעממים בסימטאות וגנים. שם נראה, כשמלאכים יורדים לאדמה, יש פחות כוכבים בשמיים. הם הולכים בין אנשים על פני האדמה, מחביאים את כנפיהם תחת תרמילים מלאי אהבה ורחמים, ללא נגיעה פותחים את הדלתות לעולמות אחרים.

          ''

          משהו אסטרלי, שונה, זועף, ללא נקודה של רוגע ומודעות, איזו רעידה כמעט שלא מורגשת בחלל עוברת בנפש ונותנת לפלס את דרך בצבעים ולהגיע לאיזו מהות לא ידועה, לעושר הרגשי של הרוח.

          ובתוך כאוס העניינים, טירוף האנשים, שטויות, עצב, צללי המלאכים גולשים לאורך חריץ דק לאלוהים".                                                                                                                                                               

          כבר נאמר "אין נביא בעירו " אך אנו מצפים לחוות את המשך יצירתה של ללה, כאן אצלינו בארץ, יצירה שתגיע  לעומקים חדשים ותובנות ייחודיות, הנאמרות בשפה מיוחדת שאינה זקוקה לתרגום, שפת האמנות.

          שרה רז יו"ר עמותת אמני פתח תקוה ואוצרת התערוכה

          גלריית הציפור הכחולה פתח תקוה ישראל, נוב' 2019

           

          נעילה: 7.12.2019

          שעות פתיחת הגלריה:

          שעות פתיחה: ימים שני שישי ושבת 11.00-13.00

                               ימים שלישי וחמישי 17.00-19.00

           

          דרג את התוכן:

            ארכיון

            פיד RSS