כותרות TheMarker >
    ';

    סדן הפקת אמנות

    מובילת הפקת תערוכות מקוריות ואירועי תרבות ייחודיים , גילוי אמנים, והתמחות באירועי אמנות פלאסטית.
    הפקת תערוכות ייחודיות על פי דרישה, עבודה מול עמותות למינוף ע"י תערוכות נושא, טיפול וייעוץ אישי קבוע ויום יומי במאגר של כ-1,000 אמנים בארץ ובחו"ל, התמחות באירועי אמנות גדולים ועבודה מול מוסדות תרבות נחשבים לשם קיום תערוכות במוקומותיהם.
    ניסיון בהפקת כ-170 תערוכות יחיד וקונספט לאורך השנים, ובחללים שונים בכל הארץ. התמקדות באמן עצמו, אישיותו , הביוגרפיה שלו וכיצד הוא יוצר. ליווי האמן/נית החל מבחירת חלל התצוגה, בחירת האוצרת, עיצוב ההזמנה, פירסום התערוכה ויחסי ציבור מאסיביים וממוקדים לקראת הפתיחה ,הנחיית אירועי האמנות ושיחי גלריה באופן קליל וקולח.

    ארכיון : 12/2019

    0 תגובות   יום ראשון, 29/12/19, 06:57

    תחרות הבינלאומית מתקיימת זו השנה ה-11 בשש קטגוריות: אדריכלים, אדריכלי נוף, מעצבי פנים, סטודנטים, פרויקטים בלתי בנויים, ועבודות מחקר.

    ''

    מטרת התחרות הנחשבת לפרס היוקרתי ביותר באדריכלות: לקדם אדריכלות יצירתית, ישימה - מודעת אקלים וסביבה.

    העבודות העולות לגמר יפורסמו בהרחבה באדריכלות ישראלית היוצא לאור כבר 31 שנים, ומדורג בין העשרה המובילים מסוגו בעולם.

    אדריכלות ישראלית (באנגלית Architecture of Israel – AI) הוא כתב עת דו-לשוני העוסק באדריכלות, עיצוב וסביבה, ומתפרסם כל שלושה חודשים.
    המגזין מהווה במה למיקומה של האדריכלות המקומית בקונטקסט הבינלאומי.

    ''

    חבר השופטים מורכב מאדריכלים ואנשי אקדמיה מקידמת הבמה האדריכלית העולמית, שבראשם תעמוד השנה פרופ' ווינקה דאבלדאם-דיקנית לאדריכלות הפקולטה לאדריכלות ע"ש סטיוארט ויצמן מפנסילבניה.

    ''

    גופים הרואים עצמם מתאימים להעניק חסות למיזם מוזמנים ליצור קשר עם מנהלת המעררכת - רחל בן אהרון: ruchi@netvision.net.il

    ההרשמה באתר אדריכלות ישראלית: www.aiq.co.il

    פייסבוק:
    AI - Architecture of Israel Quarterly מגזין אדריכלות ישראלית

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום חמישי, 26/12/19, 20:23

      הנה מתחילה לה שנה חדשה עם מספר עגול ויפה – 2020 . כמה ימים אחרי שהתאוששנו ממסיבות

      השנה החדשה ועמוק בתוך החורף אנחנו כאן עם תחליף נהדר לרביצת שבת בשמיכת הפוך המפנקת שלכם.

       

      ''

      פרהסיה 7# ,שבת ראשונה בשנה החדשה עם תוכנית פעילות מלאה דופן ועתירת אדרנלין , בואו נתחיל.

       

      ''

       

      פרהסיה 7# - התוכנית :

       

      11.00 יסמין וייס –רקדנית בקרקס. מופע מחול קרקס ותנועה.

       

      אורחת קבועה בפרהסיה במופע שעוצר כל פעם מחדש את הנשימה.

      יסמין וייס רוקדת כמעט מאז שהיא זוכרת את עצמה ובמסגרת זו משתתפת  כבר מגיל 18

      במסגרות מחול ולהקות מחול מודרני , בשנים האחרונות מופיעה כאקרובטית אווירית , משתתפת ויוצרת בהפקות שונות בתחום הקרקס ברחבי הארץ

       

      למי שעדיין לא ראה את יסמין בהופעה מובטחת חוויה בלתי נשכחת  ולותיקים שבינכם מפגש חוזר  ונעים עם יסמין המדהימה.

       

      12.00  צהריים- יובל שמלא – הזוכה הגדול של  נינג'ה ישראל בהרצאה מעוררת השראה.  

      יובל שמלא  עשה היסטוריה כשהפך לישראלי הראשון שעלה לגמר אליפות. העולם בטיפוס ,בהרצאה מעוררת השראה יובל חולק עם הקהל את סיפורו האישי, הקשיים שחווה בדרך למעלה ומכניס אותנו  לעולמם הייחודי של המטפסים התחרותיים ולאופן שבו כל אחד מאתנו יכול להתמודד בהצלחה עם מכשולים ואתגרים בחייו..

      יובל שמלא נהג לטפס על כל מה שאפשר מאז שהוא זוכר את עצמו, והוא החל להתאמן בקיר טיפוס מקצועי עוד בגיל 12. כעבור כשנה הוא כבר התחרה באליפות אירופה, עלה לגמר וסיים במקום השמיני. כיום הוא משרת כספורטאי מצטיין בענף הטיפוס בצה"ל, ומטפס על קירות וצוקים בארץ ובעולם. ב-2017 עשה היסטוריה כשהפך לישראלי הראשון שעלה לגמר אליפות העולם בטיפוס. חוץ מזה, בזירה המקומית, בשלוש השנים האחרונות יובל מחזיק בתואר אלוף הארץ לבוגרים בטיפוס.  יובל שומר על שגרת אימונים מאתגרת  של כ-12 אימונים בשבוע על מנת להגשים את חלומו: לייצג את ישראל ולזכות במדלייה באולימפיאדת טוקיו 2020, שם יופיע הטיפוס יופיע לראשונה כענף תחרותי.

       

      ''

       

      אנו גאים במיוחד להשיק בפרהסיה 7# שתי תערוכות יחיד מרשימות ומרגשות במיוחד :

       

      .

      ''

       

      Paint bar  , סדנת ציור  חוויתית  עם איילת כץ – מאות מבקרים כבר השתתפו ויודעים לספר על חוויה מעשירה ומהנה במיוחד . שעתיים של בילוי ויצירה שבסופה תצאו עם עבודת אמנות שיצרתם בעצמכם

      הקדימו להרשם!! – מספר המקומות מוגבל .

       

      הסדנה תתקיים בשני מחזורים :

      9.00 בבוקר -  סדנה פתוחה לכל המשפחה

      21.00  -  סדנה פתוחה למבוגרים בלבד.

       

      הקדימו להרשם – מספר  המקומות מוגבל . כל הקודם זוכה.

       

      כמו תמיד ,נשמח לכבד אתכם בכוס יין משובח וצלחת גבינות ולהנעים לכם את השבת הראשונה של השנה החדשה.

       

       לפרטים:

      https://www.art-and-about-gallery.com

       

       

       

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום ראשון, 22/12/19, 09:12

        "מעל הכל"-הצבע –תערוכת יחיד לאמנית נילי קסלר

        פתיחה חגיגית :

        יום חמישי, 2.1.2020 , בשעה 20:00

        במגדלי נאמן רח' מיכאל נאמן 20, תל אביב

         

        ''

        תערוכת היחיד "מעל הכל-הצבע" של האמנית נילי קסלר,

         

        ''

        העבודות המוצגות בתערוכה מייצגות מיגוון רחב של נושאים:  נוף  טבע  דומם ודיוקנאות אבל בכולן מצוי אפקט של חלום ומסתוריות. 

         בעבודותיה של נילי קיים סוג של אסקפיזם,  רכות, עדינות, אוטופיה.

         הנושאים אותם היא מציירת אינם כל כך בחירה מכוונת, אלא תוצאה של חוויה אישית שמתרחשת כשהיא פוגשת אקראית  במראות הנקרים בדרכה 

        אמנותה היא  ספונטנית,  עצמאית ומעל לכל אמצעי לשילוב העולם הפנימי והחיצוני שלה. 

        באופן כלשהו מאפשרת לנו לחזור אחורה אל הפשטות.  

         אומרת נילי:  הסגנון שלי, בסופו של דבר הוא סוג של אימפרסיוניזם, אבל בבסיסו הוא מורכב מכתמי צבע שמונחים זה ליד זה עד שבנקודה מסוימת הם הופכים להיות תצוגה ריאליסטית כמעט.

        זה אומר שחשיבות הצורה - מבחינתי - עומדת אחרי הצבע, ושהמכלול הצבעוני שמתקבל בסופו של דבר -  הוא העיקר בעיני.

        ''

        ההתבוננות שלי בסביבה היא דרך הצבע, ודרך הצבע אני מסבירה לעצמי את העולם.

         במודע אני לא מעבירה לדף את המציאות האובייקטיבית, ולא מנסה להישאר נאמנה למראה המקורי או הצבעוניות האמיתית של הסביבה, אלא מרשה לעצמי לפרש אותם כחוויה פרטית שלי.

         

        ''

         

        נילי קסלר אשר נולדה וחיה בירושלים, בוגרת החוג לתולדות האמנות באוניברסיטה העברית בירושלים, ובעלת תואר ראשון של האקדמיה     בפריז -academie charpentier-    

        עבדה שנים רבות כגרפיקאית - אנימטורית ברשות השידור בירושלים     

        לאחר פרישתה  ביימה את הסרטים התיעודיים:

        "דברים של אשה"

         "הריקוד האחרון של קלרה"

        ו "נוגעות בחלום".

         עוסקת בימים אלה בהכנת סרט רביעי.

        האמנית בפייסבוק:

        Nilly Kessler

        נעילת התערוכה : 14.1.2020

        הכניסה חופשית בכל היום!

        ''

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שלישי, 17/12/19, 16:56

          "שעת החסד"-תערוכת יחיד לאמנית שולמית קופף

           

          ''

          אמנית- שולמית קופף

          אוצר—קובי כרמי

          פתיחה חגיגית:

          3 לינואר , יום שישי, בשעה 12:00 בגלריה צדיק,, רחוב שמעון הצדיק 16 יפו.

           

          ''

          שם התערוכה נלקח משירו של יהודה עמיחי שבו הוא כותב ״זו הייתה הזדמנות...לשנות את הכל ולהתחיל יחדו עולם חדש״.״

          עבור האמנית תהליך היצירה הוא שעת חסד הזדמנות להפוך בד לבן לעולם קסום מלא צבע ואור.

          שולמית מרבה לצייר מופשט והתערוכה מציגה מגוון של עבודות בסגנון זה. ממופשט גאומטרי בצבעוניות עזה כזו שבחרנו לתמונת ההזמנה המושפע מאבות המופשט מונדריאן, קנדיסקי ומלאה ניקל בארצנו, דרך מופשט עשיר בטקסטורה בטפטופים והתזות בסגנון של אסכולת ניו יורק כמו יצירותיו של גקסון פולק.

          שולמית מרבה לעשות ניסיונות בטכניקה, בצבע בחומרים שונים, ״במשחקים שאין להם סוף״ לפי שירו של עמיחי, ולספק את סקרנותה לגבי השאלה : מה יקרה אם...

          ''

          בציוריה אנו רואים את עקבות החלל החדש והגדול שהיא חולקת עם הצייר אריאל אסאו בקרית המלאכה. עבודותיה נעשו גדולות יותר, היא מצמידה את הבד לקיר ועוברת עם צבע וגלגליות אשר יוצרות הדפס של הטקסטורה הגסה של לבני הבטון על פני הבד. היא מרבה להשתמש בדבקים מעורבבים בצבעי אקריליק היוצרים טקסטורה תלת-ממדית המזכירים את קרקע הירח. ביצירתה היא משלבת חומרים שונים מהיום יום.

          היא מתחילה את הציור בצורה ספונטנית. הבחירה שלה בצבעים המונחים על הבד, הטקסטורות ושילוב החומרים נעשה לפחות בהתחלה בצורה אקראית. רק עם התפתחות הציור מתחיל להיכנס ארגון וסדר.

          שולמית שבאה מרקע של ספרות ושירה אנגלית מכניסה טקסטים בתוך היצירות, לדוגמה המחווה ללואיס קרול וליצירתו ז״ברווקי העוסקת בדמות מפחידה שהיא משנה לדמות מלאת חן ודמיון.

          עבורה הציור הוא לא רק שעת החסד אלא גם קרקע פורה לניסיונות כאשר כל ציור הוא נדבך לציור הבא ההולך ומשתפר ומתמלא בעוצמה ובצבע.

           

           

          ''

          תערוכות יחיד ב-2019 :

          ״ממוסקבה ועד לברלין״—בית יד לבנים רמת גן

          ממוסקבה ועד ברלין – קרקוב, פולין

          עדות ראשונה –קונספט גלרי פריז

          שעת החסד—גלריה צדיק, יפו

           

          ''

           

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום ראשון, 15/12/19, 14:42

            "גלו את פני-ה"  

            "הפָנים שלי הם הפְנים שלי "-רבקה בצלאל

            אוצרת התערוכה : אילנה כרמלי לנר-אוצרת

            פתיחה חגיגית : יום שישי, 20.12.2019 בשעה 12:00

            בגלריה sissy

            רח' בן יהודה 59 תל אביב

            ''
            ''

            ״גלו את פני-ה ״ היא הרביעית בין תערוכותיה של האמנית הרב תחומית רבקה בצלאל. בתערוכה זו ממשיכה רבקה בחזון המנחה אותה בבניית חברה מאוחדת שכל פרט בה הוא יחיד ומיוחד והמקיימת את  המצווה "ואהבת לרעך כמוך״. ביצירותיה המוצגות בתערוכה זו עוסקת האומנית בגילויי הפְנים שלנו ובמסר על האחריות האישית של כל אחד ואחת מאתנו לגילוי הייחודיות  שלו ולהפצתו דרך הבגד שהוא לובש. חלק חשוב במסר של רבקה בתערוכה הוא קבלת האחד את הייחודיות של השני דרך ההבנה שאנחנו כולנו ביחד יוצרים את השלם המורכב מפרטים רבים ומיוחדים.

            ב"גלו את פני-ה ״ בצלאל מנסה לשנות את השיח סביב עולם האופנה והלבוש המתקיים כיום דרך העיניים החיצוניות (המעצבים, הרשתות החברתיות) ולעבור ללבוש בגד המיצג את הפְנים, את הנשמה שלנו שהיא מקור הייחודיות שלנו.

            ''

            ״ ברגע שנשתמש בעצמנו להשפיע על הסביבה, במקום לכפות עליה כוח וביקורת, כל אחד ואחד מאתנו יתמלא בשפע של גוונים  וייווצר עולם מעניין, עולם צבעוני, עשיר, נינוח , שמח, רגוע ובטוח. תלבשו "אתכם" בלי פחד ותרגישו שאתם נותנים מתנה בעצם נוכחותכם לסביבה ולעולם" רבקה בצלאל.

            ''

            ההשראה לשבעת ציוריה של בצלאל בתערוכה הינם צילומים מתצוגות אופנה של מעצביי על מחורף 2018/2019 ולא בכדי נבחרו צילומים אלו. הם מעבירים מסר מאד ברור לצופה: תהיה אופנתי וטרנדי אבל בדרך שלך. הדמויות המצוירות ונטולות הפנים מייצגות את הרעיון של האומנית שמבקש להדגיש את אמונתה שחובתו של כל אחד מאתנו להביא את האני הייחודי שלו לידיי הגשמה וקבלת אחד את השני בלי שום ביקורת או שיפוט. לכל ציור הוסיפה האומנית פרט מטקסטיל שונה : צמר, נוצות, עור ,פלדה פוך, סרטי מדידה ועוד. תוספת זו מבטאת את ההשפעה הרגשית השונה אשר יוצר כל חומר על עור האדם ודרכו על עולם הרגש שלו.

            המיצב של חמשת חלוקיי האמבט הלבנים בא להציג את היכולת של כל אחד ואחד לקחת פריט לבוש קיים ושכיח וליצור ממנו אמירה אישית שמציגה את הפְנים שלנו.

            גם הבחירה בחלל גלריית סיסי אינה מקרית , זהו חלל היסטורי של סלון כלות “אמבר” שהיה בשנות השישים סלון הכלות הגדול והידוע באותה תקופה, זה שנתן את חסותו לטקסיי מלכות היופי.

            תערוכתה זו של רבקה  מוקדשת לסופרת רונית מטלון במלאות שנתיים למותה ונקראת ע"ש נובלה שפורסמה בשנת 2006 ״גלו את פניה״. החיבור בין האומנית לסופרת הינו דרך הצגת הדמויות הכתובות בספריה של מטלון, המגלה וחושף את העולם הנפשי,הפנימי והרגשי של הגיבורים. החיבור היצירתי בין השתיים יוצר מעין סיפור משותף של גילוי והסתר של אותיות, מילים, בגדים ורגשות.

            כחלק מחזונה פיתחה רבקה תוכנית לימודים בשם ״Fashion Therapy ״ עליה ניתן לקרוא באתרwww.rivka-bezalel.com ובפייסבוק תחת השם " שיחות מכבסה",

            נעילת התערוכה: 20.1.2020

            שעות ביקור בגלריה: :א.ג.ד.ה 11:00-18:00

            שישי 11:00-14:00

            אתר הגלריה

            www.sissygallery.co.il

             

            דף הגלריה

            https://www.facebook.com/Sissy-Gallery-1418505871699470/?eid=ARB-YOkFIjn9Pzj7qowTcbkdNDxVMCarhaWTsLOdeM3GOzuUUMYqLsnInUvjU182JSLhU_kuAKgJF3Wo&timeline_context_item_type=intro_card_work&timeline_context_item_source=100002541411461&fref=tag

             

             

            https://www.youtube.com/watch?v=IaAOvT6Fy9s&feature=emb_logo


            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום חמישי, 12/12/19, 14:45

              ויסעו – ויחנו -תערוכת יחיד לאמנית גילה מילר לפידות

              תערוכת יחיד (13.12.2019 - 31.1.2020, גלריה קריית האמנים,רח' הדגניות 12 קריית טבעון)

              אוצר התערוכה : אילן בק

              "ולפי העלות הענן מעל האהל ואחרי כן ייסעו בני ישראל ובמקום אשר ישכן-שם הענן שם יחנו בני ישראל" (במדבר ט' פסוק י"ז).

              ''

              התערוכה (מיצב) עוסקת ב"מסע החיים" - מסע אישי ואוניברסלי ולעיתים קהילתי, כמו מסעי בני ישראל במדבר. הייחוד של כל מסע נפרש דרך נקודות זמן ומקום פרטיים, בהם נאספות חוויות, רגשות, אמונות ותובנות המובילות את המסע הלאה.

              בחלל הגלריה שלוש קבוצות של עבודות, המייצגות שלוש תקופות זמן  במסעי: ילדות,  בגרות וקריאה (CALLING), הווה מתמשך אל עתיד.

              בכל גוף עבודות שלושה פסלים ו/או מייצבים, המייצגים תחנות איסוף פרטיות. מעל כל קבוצה מוצב, סמוך לתקרה, מלאך שומר.

              ''

              זוויות ההתבוננות על המסע מפענחות לנו אותו באופנים שונים, יוצרות נרטיבים מקבילים ומחדדות את הייחוד שלו.

              גוף העבודות בתערוכה נוצר מתוך חיבור של שתי נקודות מבט:

              -          התבוננות גשמית וחומרית, פיזית ורגשית על תחנות בחיי, כגון: ארגז הבוץ של ילדותי, או הירידה למקלט בקיבוץ ליד עזה, גיל שנתיים וחצי, במהלך מלחמת סיני.

              -          התבוננות רוחנית (המועצמת מלימודי קבלה), המתייחסת למסע כמסעה של הנשמה, תוך שאנו, החולפים כאן, מנסים לחזור ולהתחבר "הביתה", אל הגבוה מאתנו.

              מזווית זו מהווה המשחק בארגז הבוץ גם תזכורת לבריאת האדם: "וייצר יהוה אלהים את-האדם עפר מן-האדמה ויפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה" (בראשית ב' פסוק ז').

              הירידה למקלט מסמלת בו זמנית את המייצר שממנו אנו קוראים לעזרת העליון. "שיר המעלות, ממעמקים קראתיך יהוה" (תהילים ק"ל פסוק א').

              על פי הקבלה, הכתב הוא מעין בבואה לאנרגיה היורדת מהעליון, ומוטבעת כאן בתיבות (אותיות ומילים) המפעילות את מסענו. לכן שמות העבודות בתערוכה - קטעי משפטים מהתנ"ך, הם חלק בלתי נפרד מהפסלים ומהמייצבים. השמות (האותיות) קורצו בחמר והם מונחים על רצפת חלל הגלריה או כחלק מגוף העבודות במקום שלטי נייר, כמקובל בתערוכות.

              המתהלכים בתערוכה מוזמנים להתחבר דרך מסעם האישי ודרך זוויות ההתבוננות המיוחדות להם, שהרי בסופו של דבר, או בראשיתו, המסע הוא אוניברסלי.

              ''

              שעות פתיחת התערוכה ימים א'-ה 08:00-13:00; א'-ד 16:00-18:00 בשבתות : 11:00-13:00

              האמנית בפייסבוק:Gila Miller Lapidot

              ''

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום חמישי, 12/12/19, 12:13

                "זכרונות ילדות"

                תערוכה לאמניות בסגנון הנאיבי נירה לב ואביבה סונסינו

                אוצרת: רחל זמר

                פתיחה חגיגית :יום שישי, 27.12.2019 בשעה 11:00

                במוזיאון עוקשי, אולמות האבירים, עכו העתיקה

                בתערוכה זו מציגה אביבה, היום תושבת כפר סבא,  זכרונות מפולין בה נולדה , מהעלייה ארצה ,ומשנות ילדותה בבני ברק ובבת ים.

                ''

                אביבה סונסינו מציירת את סיפור חייה כילדה שהיגרה אל ישראל של פעם בחן ובחמלה המאפיינים את מיטב הז'אנר הנאיבי.  ציוריה מלאים בפרטים, במצבים ובדרמה, למרות הזיכרונות הלא פשוטים ואפילו הקשים- הסגנון הנאיבי מנצח. הצופה נשאר עם שמחת החיים ואהבת האדם והמקום, שהם היסוד של האמנות הנאיבית בכלל ושל האמנית המוכשרת הזו בפרט. 

                אפשר לראות בתערוכה לא רק את הסיפור האישי של אביבה, זהו גם סיפורה של המדינה שצומחת איתה. אביבה מבורכת בחוש צבע עשיר בנוסף לקו רישום אישי ואיתם היא בונה קומפוזיציות מרהיבות ומדויקות בעלות קצב נפלא. 

                ''

                "אני נולדתי בפולין ועליתי עם אימי ואחי לארץ בשנת 1957 ( אבי נפטר כשהייתי בת 8 חודשים) . התגוררנו תחילה בבני ברק ואח"כ בבת ים. כיום אני מתגוררת עם משפחתי בכפר סבא.

                ניסיתי, ואני מקווה שאני מצליחה ולו גם במעט , להעביר לכם הצופים את הסיפורים הקטנים מחיי שהם למעשה סיפורי העלייה והקליטה בארץ לאחר קום המדינה.

                עברתי תהליך מאד מרגש בבניית הסיפורים והציורים. חלקם זכרונות , חלקם סיפורים שסיפרו לי בילדותי וחלקם ,כנראה, גם פנטזיות....

                התרגשתי מאד במהלך העבודה ואני מקווה שגם הצופים יתרגשו ויהנו מעבודותי.

                בהשכלתי הפורמלית אני גרפיקאית ומורה למדעי המחשב ומציירת כל השנים להנאתי בזמני הפנוי . לאחר 15 שנות הוראה , החלטתי להתמסר לחלוטין לאומנות . היום  אני מבלה את רוב זמני בציור , פסיפס והוראת ציור בסטודיו בביתי ."

                בתערוכה זו, מציגה האמנית נירה לב, ילידת חיפה, נשואה, אם לשלוש בנות וסבתא לתשעה נכדים.

                נירה גדלה ברחוב הלל בשכונת הדר הכרמל בחיפה, אותה לא עזבה מעולם.

                ''

                למדה בסמינר "גורדון" לגננות, שירתה בצבא, נישאה, עבדה כגננת וכשנולדו הבנות נכנסה ל"תרדמת אמהית".

                כשהתעוררה מה"תרדמת" עשתה הסבה לחינוך מיוחד בסמינר "אורנים" ולמדה טיפול בקבוצות הורים וטיפול משפחתי ועבדה 17 שנים באגף לתרבות של עיריית חיפה.

                מציירת משנות ה 90 ומשנת 2004 ונחשבת למובילת הסצינה הנאיבית בישראל.

                ציוריה של לב מתמקדים בעולמה הפרטי, זיכרונותיה מימי ילדותה ועלומיה בחיפה. ציוריה מלאים בחפצים ודמויות הסובבים את עולמה, כאשר חלק מהם חוזרים ומופיעים כמעט בכל ציור וציור. כיום מופיעים יותר ויותר מלאכים בציוריה. היא לא יודעת להסביר מדוע. גם משבצות שחור-לבן, כמו לוחות שחמט, מופיעות בכל פעם שהיא מציירת רצפה. בכל ציור נוף של חיפה מופיעים הגן הבהאי והלבניות של מפרץ חיפה.

                ''

                נירה מציירת את זכרונות ילדותה ונעוריה בשנות ה 40 ו ה 50, את החופשות שבילתה אצל סבה וסבתה בקיבוץ גבעת השלושה, את חוויות החברות בתנועה המאוחדת, מוצפת בגעגועים לחיפה ולארץ ישראל של פעם, היפה, התמימה והנשכחת, שכדבריה - "הולכת לי לאיבוד כל יום יותר ויותר".

                שתי האמניות, כל אחת בדרכה,בפלטת הצבעים הייחודית לה ובהומור אישי ומחודד – צוותו יחד לתערוכה מרתקת ומרהיבה  לחשוף את הקהל לסגנון נאיבי המאופיין בסצנות אידיליות מחיי היום יום, בהאדרת התמימות ובשימוש בצבעים בהירים ומלאי חיוניות התואמים פרספקטיבה של ילדים. הן, שתיהן,מבטאות בציוריהן משאלות לב - איך היו אמורים  להיראות החיים בתקופה של טרום המדינה והשנים הראשונות של המדינה הצעירה: זיכרונות,נקודות מפגש, צמתי חיים, וסצינות מוכרות ואהובות על כולנו.

                במהלך הדורות נותרה האמנות הנאיבית כנוכחות של קבע, המבעבעת בשקט מתחת לפני השטח בתרבויות שונות בכל העולם. האמנות הנאיבית שמרה על מעמדה כמרכיב חיוני של סצינת האמנות בכל תקופה. היא מגוונת בגישות סגנוניות מקוריות ויצירתיות, ושואפת להנציח את הטבע ואת הערים הגדולות, הנוף והדמויות, האמונות והמסורות העממיות.

                זהו ז'אנר על-זמני שחוגג את הסיפור האנושי, ובניגוד ללחצים המטורפים של העולם העכשווי הוא מקרין שמחה, סדר, השלמה עם החיים ותקווה.

                שעות ביקור בתערוכה: ימים א'-ה  ושבת : 0930-17:00

                יום שישי :09:30-15:00

                נעילת התערוכה 14.3.2020

                התערוכה פתוחה בין התאריכים 8.12.2019-14.3.2020

                 

                ''

                 

                 

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום שלישי, 10/12/19, 09:04

                  מכון ז'בוטינסקי ומרכז מורשת בגין שמחים להציג את הכרך השמיני של המהדורה החדשה של כתבי ז'בוטינסקי ציונות צבאית א'

                  ''

                   

                  הכרך כולל מאמרים ומכתבים מתקופת מלחמת העולם הראשונה סביב הקמת הגדודים. בהם מאמרים שטרם פורסמו ותרגומים שחודשו ועברו עריכה לשונית ומדעית יצא לאור הכרך השמיני של המהדורה המדעית המוערת של כתבי ז'בוטינסקי, ציונות צבאית א', עיקרו של כרך זה הוא כתביו ודבריו של ז'בוטינסקי בעניין הגדודים העבריים שהוקמו ביוזמתו בצבא הבריטי במלחמת העולם הראשונה. המעשה הציוני שייחד את ז'בוטינסקי מהוגי הציונות בני דורו היה המעשה הצבאי. הוא ארגן הגנה מפני פורעים בגולה ב 1903- עוד לפני פרעות קישינב, ובהמשך הקים כוח צבאי עברי מאורגן ומאומן, לראשונה מאז מרד בר־כוכבא בשנת 132-6, שיילחם במסגרת הצבא הבריטי על שחרור ארץ־ישראל מידי התורכים ובכך יכין את הרקע להשגת הלגיטימציה הבינלאומית להגשמת הציונות, משאת נפשו של הרצל. בכרך זה מובאת "מגילת הגדוד" הידועה בגרסה מורחבת המכילה גם פרקים מתוך האוטוביוגרפיה 'ספור ימי'. כמו כן מובאים מאמרים ונאומים העוסקים בהקמת הגדודים ובתפקודם שמהם ומהמבוא ניתן ללמוד את המהלכים שעשה ז'בוטינסקי. מהרגע בו תורכיה הצטרפה למלחמת העולם הראשונה והוא הבין כי היהודים צריכים להשתתף במאבק הצבאי לכיבוש ארץ ישראל מידי העותמאנים, דרך התנגדותו להצטרפות טרומפלדור ידידו כסגן מפקד גדוד נהגי הפרידות ועד להבנתו כי המעשה היה נבון ועד למערכה שניהל כמעט לבדו להקמת הגדודים העבריים. לדברי פרופ' אריה נאור, יו"ר הוועדה האקדמית של מכון ז'בוטינסקי בישראל והעורך הראשי של המהדורה המדעית החדשה של כתבי ז'בוטינסקי,

                   

                  ''

                  הבחירה בהוצאת הכרכים לפי נושאים, נועדה להנגישם עוד יותר לקורא ולחוקרים בני זמננו. התכנון הוא שהמהדורה כולה תכלול כ- 30 כרכים. אריה נאור הוא פרופסור אמריטוס מאוניברסיטת בן-גוריון ומכללת הדסה, לימד במחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית, וכיהן בתפקיד מזכיר הממשלה בממשלתו של מנחם בגין. עד כה יצאו לאור הכרכים: לאומיות ליברלית א, ארץ ישראל א ו ב, היהודים והמלחמה, מצב האומה א וב, והעברית: שפה, תרבות וחינוך. כרכים בשלבי עריכה מתקדמים: לאומיות ליברלית ב וארץ ישראל ג. את הכרכים ניתן לרכוש במכון ז'בוטינסקי בת"א, במרכז מורשת בגין בירושלים, במוסד ביאליק וברשתות וחנויות הספרים. לקבלת הכרך לעיון ולסקירה אנא פנו ליהודה קורן 052-3350928 .

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום שני, 9/12/19, 22:07

                    ''

                     

                    האמן והיצרן שמעון בוזגלו נולד וגדל ביפו, בשכונה מעורבת, צומת רב תרבותי של השפעות סגנוניות: בתי הדיוואן הערבים-פרסיים, הארכיטקטורה הערבית העירונית, המנדטורית, העות'מאנית והבאוהאוס התל אביבי.

                    שורשיו האישיים מפגישים אותו עם העסק המשפחתי בתחום הריפוד ועיצוב הרהיטים. כבר מגיל ילדות הייתה בו הכמיהה לעסוק בתחום, כהמשך לשורשיו אך לפי תפיסתו הייחודית והנבדלת, אותה פיתח לאורך השנים.

                    ''

                    בשנת 1997 פתח שמעון בוזגלו את מעוז ההשראה הראשון שלו – חנות קטנה ואותנטית בלב שכונת פלורנטין בתל-אביב. עיסוקו של בוזגלו עורר למן ההתחלה הדים רבים בשוק המקומי ותפס תאוצה רבה בהיקף העבודה, במגוון העיצובים ובמיוחד במיצובו כאישיות בולטת בענף. מעבודותיו ניכר כי ההתייחסות לכל אחת מעבודותיו מהן היא כאל יצירה העומדת בפני עצמה. התקדמות והתפתחות יצירתו הייתה לא רק בגודל ובמגוון העיצובים אלא גם בתפיסה כלפי מגוון חומרים ויכולותיו של כל חומר.

                    ''

                    שמעון בוזגלו העמיק וחקר את החומרים הטבעיים: עץ, ברזל, בד ועור. התעניין והתנסה במתיחת גבולותיו של כל חומר, תוך מתן מקום של כבוד לחומרים הטבעיים הקיימים. יצר חומרים חדשים, ושילב בין חומרים לקבלת מרקמים וגוונים חדשים. באמצעות שילוב טכניקות מסורתיות וחדשניות חשף לציבור אוהדי העיצוב  עיצובים חדשניים  מחומרים מקוריים.

                    חשיבות אותנטיות החומרים ואופיים מנחה את הקו העיצובי ואת תהליך הייצור.

                    שמעון בוזגלו , עובד לצד אדריכלים ומעצבי פנים מובילים ומוציא לפועל עבודות נגרות ומסגרות אמן ומעצב ריהוט בהתאמה ייחודית לכל פרויקט.ן

                    עבודותיו של שמעון בוזגלו קבלו הכרה ופרסום בקרב הקהילה המקצועית והמדיה המקומית והבינלאומית.

                    הסטודיו

                    הפך במהלך השנים לאחד מבתי היצירה הייחודיים, הנחשבים והמשפיעים בתחום העיצוב בתפירה אישית אפ-סקייל, בקרב קהילת האדריכלים, המעצבים ומתכנני פרויקטים מורכבים, המשרתים מוסדות ציבור, עסקים וקהל פרטי.

                    מתמחה בייצור ועיצוב פריטים ייחודיים, בהתאמה אישית לכל לקוח ולכל פרויקט, פרטי או מסחרי. תהליך הייצור והעיצוב מערב טכניקות חדשניות, ידע מסורתי של מלאכות שוליה, שלבי מחקר ופיתוח של מחלקת הנדסה, בוני דגמים ומפתחי חומרים. מניפת העבודות מתפרשת על פני ערב רב של תחומים: החל מחדרי ישיבות, אלמנטי פיסול פנימי וסביבתי, פרזול עיצוב ובנייה של אלמנטים דקורטיביים ייחודיים לפרויקטים אדריכליים פרטיים, מוסדות ציבור ומבנים תעשייתיים ועד הזמנות מורכבות של עבודות מטבחים ייחודיים, ריהוט וחיפויי קירות בשלל טכניקות חדשניות שפותחו במקום, המביאים לידי ביטוי את הווירטואוזיות ושילוב ההתמחויות והחומרים הייחודי לרב האמן שמעון בוזגלו.

                     

                    ''

                    ליצירת קשר עם הסטודיו:

                    אתר הסטודיו:

                    https://www.shimonbuzaglo.co.il/

                    כתובת: חיים בן עטר 22 תל אביב

                     



                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום שני, 9/12/19, 13:16

                      ממעמקי הדימיון-תערוכת יחיד לאמנית פנינה שקדי

                      פתיחה חגיגית : 13.12.2019יום שישי  בשעה 11:30

                      אוצר: משה סעידי

                      בגלריה "מגדל" רח' דניאל פריש 3 תל אביב

                       

                      ''

                      אמר בזמנו בספרו "פראני וזואי"- ג'. ד. סלינג'ר :"העניין היחיד של האמן הוא ליצור איזה סוג של שלמות במונחים שלו ולא של אף אחד אחר"..

                      כזו היא פנינה המפסלת דמויות בסיטואציות ריאליסטיות יום יומיות, והאמנות שלה מלאת יופי והרמוניה כמספקת את הצורך האנושי להשגת שלווה נועם וסוג של שלמות והשלמה בחיים העכשוויים והגועשים.

                      בתערוכת היחיד של האמנית פנינה שקדי, המתקיימת בימים אלו בגלריה "מגדל" בתל אביב, היא מציגה פסלים ותבליטים ומאפשרת לצופה הצצה לעולם שלם של פיסול קרמי.

                      ''

                      בעבודותיה ניכרת השפעה של מראות ותופעות טבע, הפסלים הם יותר סימבוליים, וקשורים לרוח האדם, לחוויות שצברה ממסעותיה בעולם .

                      לפנינה חשוב להדגיש בשפת הגוף האנושית את הביטוי לתנועה ברגע המסויים והנתון.

                      עבודותיה משקפות את העולם הסובב אותה על כל גווניו ,

                      עולם שמפגיש אותה עם   האוויר האווירה והאור .

                      תנוחת הגוף הטבעית, הסובלנית והנינוחה למראית עין, לעומת חוזקם הפנימי של הפסלים, יוצרת את ה"אמירה" המסויימת אותה היא רוצה  להביע.

                      הצבעוניות המתפרצת, האופטימיות של האמנית,  ופלטת הצבעים העזה בהן היא "מלבישה" את דמויותיה מוצאת ביטוי חזק ומרגש לצופה.

                      כאמנית- נאמנה שקדי לעצמה, איננה הולכת בתלם ומחפשת דרכים להביע וליצור באופן חדשני. פנינה רואה באמנות את הרצון להביע את היפה והטוב שקיים בעולמנו ובחיינו.

                       

                      ''

                      את ההשפעה העיקרית על יצירתה ניתן לייחס לביקוריה הרבים ברחבי העולם, ביקורים בהם נחשפה ליופיו המסתורי של הטבע, ולמגוון האנושי הרחב. חוויות ושברירי סיטואציות שטבעו את חותמן על עבודתה.

                      האמנית פנינה שקדי  ילידת בואנוס איירס והיא בשנות ה70 לחייה ופעילה מתמיד.

                      פנינה החלה את דרכה האמנותית כבר בלימודיה התיכוניים בבית הספר היוקרתי לאומנויות שליד אוניברסיטת לה פלאטה בארגנטינה.

                      בגיל 19 עשתה עלייה. "הנסיעה באותם ימים התנהלה באניות וארכה שבועיים כדי להגיע לארץ. בדיוק פרצה מלחמת ששת הימים, ואחרי המלחמה החלטתי להישאר בישראל. נרשמתי ללמודים באוניברסיטה העברית בחוגים  לתולדות האמנות וספרות ספרדית. במסיבת סטודנטים הכרתי את צבי שהפך לבן זוגי וכך עד עצם היום הזה. נשאנו ועברנו לגור בקריות ובהמשל לכרמיאל. כיום אנחנו הורים לארבעה ילדים ותשעה נכדים

                      בארץ השלימה תואר ראשון בתולדות האמנות באוניברסיטה העברית בירושלים.

                      עם סיום לימודיה, עבדה במשך 30 שנים כמורה לאמנות בבתי ספר שונים ולקראת סיום עבודתה חזרה אל אהבתה הישנה - האומנות, והחל מאמצע שנות ה-90 הקדישה את  זמנה לתחום הקרמיקה.

                      במהלך השנים השתלמה בקורסים שנתיים מגוונים, ביניהם: יציקת ברונזה באוניברסיטת סן דיאגו (בסן דיאגו, ארה"ב), קרמיקה במכללת סינקלר (דייטון אוהיו ארה"ב), יציקת זכוכית במכללת ורצברגר, ולימודי קרמיקה במכללת תל חי,

                      .

                      ''

                      לאורך השנים, פנינה הציגה את עבודותיה בתערוכות משותפות רבות בארץ ובארה"ב, ובשנת 2013 ערכה תערוכת יחיד "בצלמם".

                      ב2007 הגיעה לשלב הגמר בתחרות קרמיקה ארכיטקטונית מטעם:ClayarchGimhae Museum , Korea

                      פנינה חברה ב:

                      עמותת אמני כרמיאל,אגודת הציירים והפסלים בישראל,ואגודת אמני קרמיקה בישראל

                      נעילת התערוכה :10.1.2019

                      שעות ביקור בתערוכה:ימים א-ה 09:00-20:00

                      יום שישי : 09:00-14:00

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום חמישי, 5/12/19, 15:17

                        דובי רונן

                        בֵּטוֹן מְזֻיָּן

                        פתיחה חגיגית: יום חמישי, 12.12.2019 בשעה 20:00

                        אוצרת : אילנה כרמלי לנר

                        בסטודיו העיצוב של שמעון בוזגלו, רח' חיים בן עטר 22, תל אביב

                        ''

                         

                        ''

                        אבקה אפורה מעורבבת עם מים חול ואבנים קטנות הופכת להיות משחה, מרגע שהורטב, החומר יתחיל להתקשות ויהפוך להיות לבטון.

                        החומר הפשוט, הבסיסי, הקסום והאפרורי מקבל פן צבעוני וסקסי בציוריי הנוף והנשים של המעצב והאמן דובי רונן.

                        הבטון הינו חומר שמשמש לבניה עוד מזמן האשורים והבבלים שהכינו את תערובת הבטון עם חרס במקום מלט, המצרים השתמשו בבטון שהורכב מסיד וגבס. ברומא הכינו בטון מסיד מעורב עם אפר געשי. את הבטון המודרני המציא בשנת 1756 מהנדס בריטי בשם ג'ון סמיטון.

                        ''

                        הבחירה של דובי, מעצב מוצר בהשכלתו, בבטון אינה מקרית. החיפוש אחר חומרים שאינם קונבנציונליים ואינם מזוהים דווקא עם האומנות הקלאסית, באים לידי ביטוי בכל יצירותיו ועיצוביו.

                        ''

                        דובי מצייר שנים רבות ובעשור האחרון החליט להקדיש זמן ניכר לציור. כשנדרש למחשבה ל"צייר עם מה?" עלו זיכרונות ילדות של משחקי חול ומי ים בחוף, מכאן מחשבותיו והובילו אותו לבטון. חודשים של ניסיונות שונים ומשונים לצייר עם החומר והבטון פשוט לא שיתף פעולה. הבטון כמו סוס בר מיאן להיות ממושמע בעט ונסדק התקלף, שינה את צבעו ועוד כהנא וכהנה .חיפוש אחר מקורות לימוד לא היוו אופציה כי דובי לא ניתקל בחיפושיו באומן אחר המצייר עם בטון.  אט אט האמן פיתח טכניקה ייחודית לעבודה עם החומר והבטון התגלה כחומר מרתק שניתן לצייר עימו, לחרוט בו ולצייר עליו עם חומרים נוספים. בשל הייבוש המהיר של החומר ישנו חלון זמן מוגבל שניתן לצייר בו. מנהג משאית של מערבל בטון למד דובי כי ניתן להוסיף סוכר לתערובת הבטון וכך להרוויח עוד זמן עד לייבושו.

                        בציוריו של דובי רונן ניתן לראות תמיד את קו האופק, קו רוחבי  המדגיש את הניגודיות המעסיקה אותו בכל עיסוקיו העיצוביים והאומנותיים. כך גם בשימוש בחומר הבטון. הבטון קשה מאוד אבל גם נשבר בקלות (שברירי) יש בו ניגודיות שמעסיקה את האמן – גבריות מול נשיות, חולף מול נצחי. 

                         

                        ''

                        להזמנות/רכישה ניתן לפנות לדובי רונן

                        נייד: 058-4242880       

                        מייל: dubi.ronen@gmail.co       

                        אתר:        www.dubironen.com

                        פייס בוק:  https://www.facebook.com/Dubi-Ronen-ART-532886783537108

                        שעות ביקור בתערוכה: ימים א- ה, בין השעות 10:00-17:00.

                        סטודיו שמעון בוזגלו- 03-6827060

                        נעילה: 5.1.2020

                        דרג את התוכן:

                          ארכיון

                          פיד RSS