כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ארכיון

    פיד RSS

    גלריה שיתופית יהודית - ערבית כברי

    הגלריה בכברי הוקמה ב- 1977. הגה את הקמתה יחיאל שמי יחד עם חברים שהובילו את פעילותה בשנים הראשונות כגלריה פריפריאלית, חלוצה בארץ ובתנועה הקיבוצית, לאמנות עכשווית. ב- 4/2/12, שינתה הגלריה בכברי את פניה. והחלה את דרכה כגלריה שיתופית יהודית/ערבית של קבוצת אמנים מהגליל.

    אתר הגלריה : www.cabrigallery.org.il
    עמוד בפייסבוק: https://www.facebook.com/KabriCooperativeGallery

    ארכיון : 8/2015

    1 תגובות   יום שבת, 29/8/15, 13:18

     

     

    ינאי קלנר

    משטחים

    פתיחה: שבת, 5/9/2015 בשעה 13.00

    נעילה: 17/10/2015

    אוצר: יוחאי אברהמי

     

    ינאי קלנר- משטחים

    בתערוכה מוצגות מערכות יחסים בין צורות, כתמים וקווים, בין מופשט לפיגורטיבי בין פעולה לביטולה.                                                                                                          הפעולות השונות מחפשות איזון בין צורות גאומטריות לדימויים, ובין האיזון לביטולו. נקודת ההתחלה היא תמיד תעשייתית פרולטרית ואנושית .

    במשטחי הגבס אין  מרכז ואין שולים. הכל רלוונטי והכל גם לא רלוונטי בצורה שווה . הגבס הוא חומר לא היררכי: הוא זול, פשוט ומתפזר בצורה אחידה על כל המשטח וממלא את כל שקעים  הגבס לא בוחר לאיזה חלל לחדור, הוא לא מפריד בין החללים, הוא אחיד ושוויוני לגמרי. היציקה ממלאת משטחים מופשטים, כמו בולעת אותם והכל הולך לאיבוד ושוקע. אין נקודת היחלצות ואין נקודת הישענות. התוצאה היא סבך של צורות ושל מרקמים, הנתונות במצב אפוקליפטי של כליאה .

    הצילום מתחיל בבניה של פריים של סיפור/עולם מורכב ומלא, עם הקשרים ומערכות יחסים, ביוגרפיה וחיי פנאי.

    לאחר מכן נעשית עליו פעולה של הפשטה ופרוק. ממורכב ומלא הוא מופשט לרכיביו הגנריים והבסיסים ביותר מבחינה צורנית. זאת בזכות העלמה של הפריים על ידי כיסוי במשטח צבע חלק שמוחק, ומשאיר לנו את הבחירה לשאול מה מוסתר. ההסתרה משאירה אותנו עם "המרכז"  - הצורה הראשונית שעליה נבנה הצילום ושאולי בגללה הוא צולם, ההסתרה "מפשיטה" את הצילום מעולם הדימויים במרחב ועושה רדוקציה לצורה הבסיסית ביותר, ל"מרכז".

    המפגש בין הדימוי לכיסוי מגדיר מחדש את הדימוי, בוחן מחדש את הקשר שיש בין דימוי לצורה, ושואל שאלות פנומנולוגיות לגבי הצורה:  מאילו קווים מורכב הצינור? איזה צורה יוצרת את קופסת העץ?

    חשיפת המרכז/הנושא, מנוגדת למחשבה הציורית בה הקנווס נתפש כמכלול . ביטול השולים מאפשר לצופה לדמיין: מה יש שם? מה חסר? מה יכול להיות? למשטח כמעט אין סוף, למעט רגע אחד של שלווה ושל נקודת משען ברורה מאוד ופיגורטיבית מאוד. התצלומים מנסים להפוך למופשטים בחלקם, בין המפגש הדיגיטלי ההנדסי לבין הדימוי הממשי, שהוא אורבני-אורגני בטבעו.

     

    יוחאי אברהמי,ינאי קלנר

    ''
     

    דרג את התוכן:

      תגובות אחרונות

      הפעילות שלי

      אין רשומות לתצוגה