כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרופיל

    שחר לאודון
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עוד גלריות (2)

    Different Photos

    59 תמונות

    האמנות שלי

    18 תמונות

    תגובות (11)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      24/5/10 09:09:

    שחר היי, נראה לי שיש לנו תחומי התעניינות משותפים, אם כי כל אחד מאיתנו רואה את הדברים בדרך מאד שונה. אמנם היתה לי אסוציאציה לסרט "בלייד ראנר", אך ללא ספק הדיון נבע מהנושאים שהועלו ביצירה המעניינת מאד שלך. יצירה מינימליסטית העוסקת בנושאים של הקשר בין תרבות לטבע, יהירות, עוצמה, אותנטיות, ניכור. תודה לך!

     

    (בנושא הזכרונות יש סרט בשם "הנוסע" (בעברית קרוי "זהות גנובה") של אנטוניוני, שבו הגיבור מנסה להחליף זהות, אך אינו מצליח - בגלל הזכרונות! גם לסרט זה יש אזכור בבלייד ראנר, וגם ל-blow up.

      24/5/10 04:43:

    צטט: ריקי פרנקל 2010-05-22 15:00:12

     שחר היי, הסאונטראק של הסרט באמת מדהים ביופיו, ומהווה חלק מהאווירה של הסרט.

     

    אני מבינה את הסרט באופן שונה. הרפליקנטים הם "אנשים" שיוצרו לשם מסחר: הפיכת הסובייקט לאובייקט, חיפצון באופן הקיצוני ביותר. האנושי אינו מוצא את עצמו, אלא הולך לאיבוד, באין דרך לדעת האם אתה קיים, או לא. דקרט ("אני חושב, משמע אני קיים") מגלה שעל אף שהוא חושב - אינו קיים, שהרי הוא רפליקנט ולא אדם. ההישג הטכנולוגי בא על חשבון האנושיות, וזה הנושא כבר ב"מגדל בבל" התנ"כי. הדחף הלא-מרוסן לידע, לעוצמה, הרצון "להגיע לשמים" - בא על חשבון ההישגים ההומניים של האדם. הטכנולוגיה באה על חשבון הטבע, לא רק החיצוני, אלא גם על חשבון טבעו האנושי של האדם.

     

    אני בהחלט מסכים עם הפרשנות שלך לסרט. אך אני מוצא שבסופו, ההכרה הפסימית במלאכותיות ובחפצון האני, לא מתמצה בהיבט הצרכני, אלא נמתחת אל עבר המטפיזי. האמירה של הסרט לא מסתיימת בכך שהפרוטגוניסט אינו אנושי, אלא שעצם הגדרת האנושיות נדרשת להגדרה מחדש, היות וכל מי שאנושי הוא למעשה מלאכותי וכל מקור הוא בעצם סימולקרום. ואם הטכנולוגיה הגיעה עד כדי כך שאין הבדל בין השניים (זו ה'הולוגרמה' של בודריאר), נשאלת השאלה המתבקשת: האם אי פעם היה מקור, או שגם הוא השתלה של זכרונות בדויים?

      22/5/10 15:00:

    צטט: שחר לאודון 2010-05-21 16:06:38


    כוונתך לבלייד ראנר? אפשר לראות זאת מכמה כיוונים, למשל כמסע של העצמי, כשהמבנה המלאכותי של העיר הוא הבמה, או אם תרצי, אחת מתעלותיה של הנפש, בה העצמי מגלה את עצמו, מסתיר את עצמו ונאבק ומשלים עם עצמו. אני רואה את הסרט לא כדיסוטופיה עתידנית, אלא כהתגברות מתוך האפלה וכהבנייה אסתטית של המאויים. במלים פשוטות, הקידמה חותרת לקראת אותן ערי ענק והן יפהפיות. ובתוכן, כשאנו מתרחקים מן הטבע, שם נמצא אותו שוב, אך אחרת: מציאת האנושי בתוך המלאכותי (האהבה לרפליקנטית) וההכרה במלאכותי שבתוך האנושי (ההכרה של דקרט שהוא עצמו רפליקנט). מבחינה אסתטית, העיר הזו היא פשוט מדהימה ולפעמים מתחשק לי לטוס לטוקיו, רק בגלל הסרט. ערים כאלה מדברות אלי יותר מחיבוקי העצים ההיפיים. ואגב, כבר ציינתי שאני מושבע של הסאונדטראק? 

     

    נ.ב., מתנצל על התשובה המאוחרת.

    שחר

     שחר היי, הסאונטראק של הסרט באמת מדהים ביופיו, ומהווה חלק מהאווירה של הסרט.

     

    אני מבינה את הסרט באופן שונה. הרפליקנטים הם "אנשים" שיוצרו לשם מסחר: הפיכת הסובייקט לאובייקט, חיפצון באופן הקיצוני ביותר. האנושי אינו מוצא את עצמו, אלא הולך לאיבוד, באין דרך לדעת האם אתה קיים, או לא. דקרט ("אני חושב, משמע אני קיים") מגלה שעל אף שהוא חושב - אינו קיים, שהרי הוא רפליקנט ולא אדם. ההישג הטכנולוגי בא על חשבון האנושיות, וזה הנושא כבר ב"מגדל בבל" התנ"כי. הדחף הלא-מרוסן לידע, לעוצמה, הרצון "להגיע לשמים" - בא על חשבון ההישגים ההומניים של האדם. הטכנולוגיה באה על חשבון הטבע, לא רק החיצוני, אלא גם על חשבון טבעו האנושי של האדם.

     

     

                         

     

     

     

     

      21/5/10 16:06:


    כוונתך לבלייד ראנר? אפשר לראות זאת מכמה כיוונים, למשל כמסע של העצמי, כשהמבנה המלאכותי של העיר הוא הבמה, או אם תרצי, אחת מתעלותיה של הנפש, בה העצמי מגלה את עצמו, מסתיר את עצמו ונאבק ומשלים עם עצמו. אני רואה את הסרט לא כדיסוטופיה עתידנית, אלא כהתגברות מתוך האפלה וכהבנייה אסתטית של המאויים. במלים פשוטות, הקידמה חותרת לקראת אותן ערי ענק והן יפהפיות. ובתוכן, כשאנו מתרחקים מן הטבע, שם נמצא אותו שוב, אך אחרת: מציאת האנושי בתוך המלאכותי (האהבה לרפליקנטית) וההכרה במלאכותי שבתוך האנושי (ההכרה של דקרט שהוא עצמו רפליקנט). מבחינה אסתטית, העיר הזו היא פשוט מדהימה ולפעמים מתחשק לי לטוס לטוקיו, רק בגלל הסרט. ערים כאלה מדברות אלי יותר מחיבוקי העצים ההיפיים. ואגב, כבר ציינתי שאני מושבע של הסאונדטראק? 

     

    נ.ב., מתנצל על התשובה המאוחרת.

    שחר

      16/4/10 23:13:
    שחר, עכשיו סקרנת אותי. מה המשמעות של היצירה מבחינתך?
      16/4/10 22:44:

    צטט: ריקי פרנקל 2010-03-21 22:28:06

    התרחקנו הרבה צעדים מהטבע...

     

    ולאן מועדות פנינו?

     

     

    אתה חושב שלשם...?

     

    http://www.youtube.com/watch?v=uJrOVLEUBgw

     

    בכל אופן, אחד המוטיבים המרכזיים בסרט הוא 'מגדל בבל' - וגם ביצירה שלך.

     

    בהחלט ייתכן, אם כי מפיך זה נשמע כדבר שלילי. ותודה על המחמאה! אכן, מוטיב יפיפיה.

     

     

    למה שלילי?

     

    כי כתבת שהתרחקנו הרבה צעדים מהטבע...

      16/4/10 20:18:

    צטט: שחר לאודון 2010-04-16 17:34:14

    צטט: ריקי פרנקל 2010-03-29 00:04:58

    צטט: שחר לאודון 2010-03-28 00:33:36

    צטט: ריקי פרנקל 2010-03-21 22:28:06

    התרחקנו הרבה צעדים מהטבע...

     

    ולאן מועדות פנינו?

     

     

    אתה חושב שלשם...?

     

    http://www.youtube.com/watch?v=uJrOVLEUBgw

     

    בכל אופן, אחד המוטיבים המרכזיים בסרט הוא 'מגדל בבל' - וגם ביצירה שלך.

     

    בהחלט ייתכן, אם כי מפיך זה נשמע כדבר שלילי. ותודה על המחמאה! אכן, מוטיב יפיפיה.

     

     

    למה שלילי?
      16/4/10 17:34:

    צטט: ריקי פרנקל 2010-03-29 00:04:58

    צטט: שחר לאודון 2010-03-28 00:33:36

    צטט: ריקי פרנקל 2010-03-21 22:28:06

    התרחקנו הרבה צעדים מהטבע...

     

    ולאן מועדות פנינו?

     

     

    אתה חושב שלשם...?

     

    http://www.youtube.com/watch?v=uJrOVLEUBgw

     

    בכל אופן, אחד המוטיבים המרכזיים בסרט הוא 'מגדל בבל' - וגם ביצירה שלך.

     

    בהחלט ייתכן, אם כי מפיך זה נשמע כדבר שלילי. ותודה על המחמאה! אכן, מוטיב יפיפיה.

      29/3/10 00:04:

    צטט: שחר לאודון 2010-03-28 00:33:36

    צטט: ריקי פרנקל 2010-03-21 22:28:06

    התרחקנו הרבה צעדים מהטבע...

     

    ולאן מועדות פנינו?

     

     

    אתה חושב שלשם...?

     

    http://www.youtube.com/watch?v=uJrOVLEUBgw

     

    בכל אופן, אחד המוטיבים המרכזיים בסרט הוא 'מגדל בבל' - וגם ביצירה שלך.

      28/3/10 00:33:

    צטט: ריקי פרנקל 2010-03-21 22:28:06

    התרחקנו הרבה צעדים מהטבע...

     

    ולאן מועדות פנינו?

      21/3/10 22:28:
    התרחקנו הרבה צעדים מהטבע...