כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרופיל

    * אילת השחר *
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עוד גלריות (25)

    תגובות (5)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      19/5/14 13:41:

    צטט: TobyRozen 2014-05-18 11:30:08

    דבר אחד אני שם לב כל הזמן,

    אין שום ולו דבר אחד שמדבר על העולם הבא בתורה,

    אפילו השכר והעונש במזוזה הם בגשמי העולם הזה,

    תמוה משהו היכן ומדוע החלו בדת להכניס את הנשמות והעולם הבא?

    .

    האמונה היא מעל השכל - כי מה שמבינים בשכל - אין צורך באמונה כלל.

    .

    תוכן הכתוב במזוזה, נשאב מהעולם הרוחני - ונכתב על הקלף בגשמיות.

    הכותב - סופר סתם - מכין עצמו בתפילה, בכוונות וייחודים כולל טבילה במקוה,

    לפני כתיבת המזוזה.

    כפי שנאמר: "מהכח אל הפועל".

    .

    ולגבי הנשמות וגלגוליהן...

    להלן:

    .

    שְׁלֹשָׁה עָשָׂר עִקָּרִים
     
    הֲרֵינִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה בִּשְׁלֹשָׁה עָשָׂר עִקָּרִים שֶׁל הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה.

    א) שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא נִמְצָא וּמַשְׁגִּיחַ.
    ב) וְהוּא אֶחָד.

    ג) וְאֵינוֹ גוּף וְאֵין לוֹ דְמוּת הַגּוּף.

    ד) וְהוּא קַדְמוֹן לְכָל-קְדוּמִים.

    ה) וְאֵין עֲבוֹדָה לְזוּלָתוֹ.

    ו) וְיוֹדֵעָ מַחְשְׁבוֹת בְּנֵי אָדָם.

    ז) וּנְבוּאַת מֹשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם אֶמֶת.

    ח) וְשֶׁמֹשׁה רָבֵּנוּ הוּא אָדוֹן לְכָל-הָנְּבִיאִים.

    ט) וְשֶׁהַתּוֹרָה כֻלָּה נְתוּנָה מִן הַשָּׁמָיִם.

    י) וְשֶׁלֹּא תִּשְׁתַּנֶּה בְשּׁוּם זְמַן חַס וְשָׁלוֹם.

    יא) וְשֶׁהַקָּדוֹשׁ בַָּרוּךְ הוּא מַעֲנִישׁ לֳרְשָׁעִים וּמְשַׁלֵּם שָׂכָר טוֹב לַצַּדִּיקִים.

    יב) וְשֶׁיָּבֹא מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחָ בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ.

    יג) וְשֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עָתִיד לְהַחֲיוֹת אֶת הַמֵּתִים.
    .
    תודה רבה על ביקורך והתייחסותך.
    מקוה שסיפקתי איזו תשובה.
    .
     
      18/5/14 11:30:
    דבר אחד אני שם לב כל הזמן, אין שום ולו דבר אחד שמדבר על העולם הבא בתורה, אפילו השכר והעונש במזוזה הם בגשמי העולם הזה, תמוה משהו היכן ומדוע החלו בדת להכניס את הנשמות והעולם הבא?
      28/11/10 20:55:
    בעיני - המזוזה הינה דבר מרגש ומיוחד

    חג שמח יקירה *
      28/11/10 02:18:

    שאלה של אמונה.

     


     

    המשותף ביני לבינך...

    שיש לי ושיש גם לך...

    נמצא במשקוף הדלת שלי ושלך.

     

    המאמינים ושאינם מאמינים,

    בדרך כלל קובעים מזוזה, במשקוף דלתם,

     

     

    גם בארץ וגם בחו"ל.

     

    ''
      2/8/09 16:17:

    אני גם מחובר בכללי למזוזה ולכל מה שקשור לה.

    אוהב את העיצובים השונים

    ואת המשמעויות השונות המסתתרות בתוכה.

    ''
      20/6/09 22:37:

     

    יופי שהבאת

    שבוע קסום לך חברתי היקרה

    שרי *

    ''
      19/6/09 11:57:

    יופי של מידע. שבת שלום לך!
    ''
      18/6/09 09:28:

    אני אוהבת את הסמל של המזוזה

    בעיני זה מיוחד

    במיוחד הברכה בפנים.

    שתגן עלינו מכל משמר

    על כולנו.

    חיבוק.

    שבת ברכה וקדושה.

    ''
      18/6/09 08:43:


    מה טמון בתוך הקישור הזה?

     

    www.gvish-hamelach.com/

    ''
      18/6/09 08:21:


    שבת שלום לכל קורא

    שיהיה לכם הכי טוב ואם אפשר עוד יותר טוב.

     

      28/11/10 02:14:

    ''

    בלשון המקרא מזוזה היא כל אחת משתי דפנות הפתח (של הבית או החדר), בין הסף (החלק התחתון של הפתח) והמשקוף (החלק העליון שלו). כך למשל בסיפור יציאת מצרים, מתואר כי בני ישראל מרחו על שתי מזוזות ומשקוף בתיהם את דמו של שה קורבן פסח (שמות י"ב ז'), כדי לסמן למלאך המשחית לדלג מעל בתים אלו במכת בכורות שהייתה לאחר מכן.

    כיום משמשת המילה "מזוזה" לציון תשמיש קדושה שיהודים קובעים על משקוף (בלשון התנ"ך - על מזוזת) הכניסה וחדרי הבית.

    כשקובעים מזוזה על אחד מן הפתחים מברכים (בשם ומלכות): "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם אשר קדשנו במצוותיו וציוונו לקבוע מזוזה". יש המוסיפים ברכת "שהחיינו" (גם היא בשם ומלכות): "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה". חז"ל החשיבו מאוד את קיום מצוות מזוזה, ואמרו שמי שאין לו מזוזה לפתחו – "מנודה לשמים" (פסחים קיג), ומי שקובע מזוזה בפתחו – "הכל בחיזוק שלא יחטא" (מנחות מג).

     

     מבנה המזוזה

     
    צילום קלף המזוזה שבו כתובים שתי הפרשיות, שמגולגל ומושם בבית המזוזה.

    המזוזה היא קלף מגולגל מסופו לתחילתו ועליו מועתקות בכתב יד סופר, שתי פרשיות מהמקרא. מדובר בפרשיות שבתוכנן נזכר הציווי על מצות 'מזוזה'. את הקלף עוטפים (בדרך כלל בניילון) על מנת להגן עליו מפגעי מזג האוויר, ומכניסים אותו ל"בית מזוזה" העשויה מחומרים שונים כמו פלסטיק, מתכת או עץ. גודל המזוזה לא קבוע והוא עשוי להיות בגדלים שונים. אורך המזוזות הנפוצות כיום הוא בין 10 ל12 ס"מ. המהדרים במצווה נוהגים להזמין מזוזות שבהן הקלף גדול, מכיוון שבקלף קטן האותיות זעירות, ועלולות ליפול בהן ספקות כשרות הלכתיות.