כותרות TheMarker >
    ';

    פרופיל

    תגובות (13)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      14/10/12 19:47:
    זה מאוד יפה

    צטט: ניר יהודה 2010-12-20 18:48:21

                  

    כלומר: שהיודע שמו הוא למעלה מכל מדרגות הצדיקים.

    ישנם צדיקים, וישנם צדיקים ובעלי חכמה,ואין ראי זה כראי זה כך שהצדיק הוא בעל מידות ומישתדל בצידקותו, ובעל החכמה מחוייב שיהיה גם צדיק רק יתרון יש לו במעלת חכמתו שנאמר בו אשגבהו כי ידע שמי יקראני ואענהו,זאת אומרת שבעל החכמה האלהית בטוח הוא שיענה בתפילתו או בקשתו וזה הניקרא מאמין ובוטח,ולעומתו הצדיק שאין לו את מעלת החכמה הוא גם יענה אבל אין לו הידיעה באיזה מהירות וביטחון כמו בעל החכמה שנאמר בו יקראני ואענהו,ואפשר לומר שידיעת שמו מקנה יותר קירבה לאל, 

    סתם הרהור, היתכן כי 'היודע שמו' הוא אחד המאמינים

    אך לא בהכרח אחד ממקיימי המצוות?

     

    האמת היא שמאמינים ישנם הרבה וגם מקיימי מיצוות לא חסרים,

    וידיעת שמו הוא דבר מושכל מעבר למצווה שהיא גשמית גופנית, ולענ''ד מבחינה לוגית המצווה הגופנית קודמת לחשיבה השכלית והיא כמו בסיס מחזיק או מדרגת עליה,אז יוצא שלמצוות ישנם תפקיד עזר לחפץ לעלות מעליהם,

    וכל זה לא אומר שתפילת הכלל היא לא בעלת ערך כמו שנאמר על אליהו הנביא שנישבע שלא תהיה תפילת גשמים מעונים,זאת אומרת שתפילתם לא תהיה מעונה מלשון מענה לבקשת הגשם,  

     

     

     

     

           

           תודה לך ניר,

           מעריכה את תגובתך,

           אוהבת את עומק הדברים הנכתבים

           ומעבר לכך את הבנתם.

     

      

                      

          

     

     

      20/12/10 18:48:

    צטט: אוֹצֶרֶת נְשִׁימָה 2010-12-20 17:41:31

    צטט: ניר יהודה 2010-12-20 16:12:47

    "אשגבהו כי ידע שמי יקראני ואענהו,"
     האם רצון האלהים שנדע שמו בכדי שיענה,

     

    צטט: ניר יהודה 2010-12-20 16:12:47

     

    "אשגבהו כי ידע שמי יקראני ואענהו,"
    האם רצון האלהים שנדע שמו בכדי שיענה,

     

     

                        בזכותך,

                        קראתי ביאור פילוסופי של

                        תורת התגמול (תהילים צ'- צ"א)

                        המפרש את 'תפילת משה'.

                        גלות האומה מול השגחה הפרטית.

                 

          

            וחילק הצדיקים לשלוש או ארבע מדרגות:

            יושב בסתר עליון - כלל המאמינים בתורה ומקיימי מצוות.

            הבוטח בה' - מחסי עליון שמת מעונך.

            האוהב את השם - כי חשק בי ואפלטהו אשגבהו,

            כי ידע שמי - יקראני ואענהו עמו אנכי בצרה אחלצהו ואכבדהו.

      

            כלומר: שהיודע שמו הוא למעלה מכל מדרגות הצדיקים.ישנם צדיקים, וישנם צדיקים ובעלי חכמה,ואין ראי זה כראי זה כך שהצדיק הוא בעל מידות ומישתדל בצידקותו, ובעל החכמה מחוייב שיהיה גם צדיק רק יתרון יש לו במעלת חכמתו שנאמר בו אשגבהו כי ידע שמי יקראני ואענהו,זאת אומרת שבעל החכמה האלהית בטוח הוא שיענה בתפילתו או בקשתו וזה הניקרא מאמין ובוטח,ולעומתו הצדיק שאין לו את מעלת החכמה הוא גם יענה אבל אין לו הידיעה באיזה מהירות וביטחון כמו בעל החכמה שנאמר בו יקראני ואענהו,ואפשר לומר שידיעת שמו מקנה יותר קירבה לאל, 

            סתם הרהור, היתכן כי 'היודע שמו' הוא אחד המאמינים

            אך לא בהכרח אחד ממקיימי המצוות?האמת היא שמאמינים ישנם הרבה וגם מקיימי מיצוות לא חסרים,

    וידיעת שמו הוא דבר מושכל מעבר למצווה שהיא גשמית גופנית,ולענ''ד מבחינה לוגית המצווה הגופנית קודמת לחשיבה השכלית והיא כמו בסיס מחזיק או מדרגת עליה,אז יוצא שלמצוות ישנם תפקיד עזר לחפץ לעלות מעליהם,

    וכל זה לא אומר שתפילת הכלל היא לא בעלת ערך כמו שנאמר על אליהו הנביא שנישבע שלא תהיה תפילת גשמים מעונים,זאת אומרת שתפילתם לאנתיהיה מעונה מילשון מענה לבקשת הגשם,  

     

     

           

           

      

                      

     

    צטט: ניר יהודה 2010-12-20 16:12:47

    "אשגבהו כי ידע שמי יקראני ואענהו,"
     האם רצון האלהים שנדע שמו בכדי שיענה,

     

    צטט: ניר יהודה 2010-12-20 16:12:47

     

    "אשגבהו כי ידע שמי יקראני ואענהו,"
    האם רצון האלהים שנדע שמו בכדי שיענה,

     

     

                        בזכותך,

                        קראתי ביאור פילוסופי של

                        תורת התגמול (תהילים צ'- צ"א)

                        המפרש את 'תפילת משה'.

                        גלות האומה מול השגחה הפרטית.

                 

          

            וחילק הצדיקים לשלוש או ארבע מדרגות:

            יושב בסתר עליון - כלל המאמינים בתורה ומקיימי מצוות.

            הבוטח בה' - מחסי עליון שמת מעונך.

            האוהב את השם - כי חשק בי ואפלטהו אשגבהו,

            כי ידע שמי - יקראני ואענהו עמו אנכי בצרה אחלצהו ואכבדהו.

      

            כלומר: שהיודע שמו הוא למעלה מכל מדרגות הצדיקים.

            סתם הרהור, היתכן כי 'היודע שמו' הוא אחד המאמינים

            אך לא בהכרח אחד ממקיימי המצוות?

     

     

           

           

      

                      

      20/12/10 16:12:
    "אשגבהו כי ידע שמי יקראני ואענהו,"
    האם רצון האלהים שנדע שמו בכדי שיענה,

    צטט: Pure Zone 2010-12-19 21:48:01

    כבר כאבנו אלף צלקות,
    עמוק בפנים הסתרנו אנחה.
    כבר יבשו עינינו מלבכות -
    אמור שכבר עמדנו במבחן.


    כמה נכון.

                       

                           ועדין,

                           הדרך ארוכה.

                           תודה יקירה.. 

    צטט: Blue... 2010-12-19 21:40:47

    "ותן שיחזור שוב לביתו,
     יותר מזה אנחנו לא צריכים. "

     בשביל גלעד..

     

                      

                            אמן, כן יהי רצון..

                            תודה blue

                           

    צטט: Rivka 2010-12-19 14:40:01


     

    ותן לה להיות שנית איתו -
    יותר מזה אנחנו לא צריכים.

     

    ברוך אתה ה', מחיה המתים.

     

                                ברכת החיים,

                                תודה לך רבקה..

    צטט: meirk11 2010-12-19 13:30:53

    "כבר יבשו עינינו מדמעות"
    זה לא עובד עלי כשאני מקשיב לשיר הזה.

    (לתפילות וברכות מהמקורות אני לא מגיב)

     

                             יודעת, תודה.

      19/12/10 21:48:
    כבר כאבנו אלף צלקות,
    עמוק בפנים הסתרנו אנחה.
    כבר יבשו עינינו מלבכות -
    אמור שכבר עמדנו במבחן.


    כמה נכון.
      19/12/10 21:40:
    "ותן שיחזור שוב לביתו,
    יותר מזה אנחנו לא צריכים. "
    בשביל גלעד..
      19/12/10 14:40:


    ותן לה להיות שנית איתו -
    יותר מזה אנחנו לא צריכים.

     

    ברוך אתה ה', מחיה המתים.

      19/12/10 13:30:
    "כבר יבשו עינינו מדמעות"
    זה לא עובד עלי כשאני מקשיב לשיר הזה.

    (לתפילות וברכות מהמקורות אני לא מגיב)