כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרופיל

    ARMAND
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עוד גלריות (5)

    AVALON

    17 תמונות

    SINGERS OF THE RAIN

    3 תמונות

    FAM

    11 תמונות

    FREEDOM

    1 תמונות

    פוליטיקאים

    3 תמונות

    NATURE

    2 תמונות

    תגובות (68)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      5/4/12 00:02:

     

    איזו עוצמה...
    '' ''
    אכן עוצמה של ממש...
    אבל לא יודע אם שמת לב לתמונה אחרת שצולמה והעליתי באמצע התגובות...
    איך תוך כמה דקות, הגיעו, גזמו אותו לחלקים, פינו אותו, ניקו...
    ואיש כמעט לא זוכר שאי פעם היה כאן עץ ענק...
    דרכו של עולם !
    .
    ''
    איזו עוצמה...
      31/3/12 23:53:

    ב עץ ם באדם ...כנראה שיחסי הסימביוזה כשלו...

    ופעם כתבתי ...

    http://cafe.mouse.co.il/post/1329131/

    '' ''

    היי

    בהחלט נכון... הקשר שלנו עם העצים... - הרבה יותר עמוק ממה שאנחנו חושבים...

    ומה שכתבת אצלך בפוסט שהזכרת... ובעיקר בשתי השורות האחרונות - נכון גם נכון...

    .

    ''

      28/3/12 08:32:

     

    עוצמות הטבע ... זה מפחיד ויפה גם יחד.
    '' '' '' ''
    היי היי אסתר...
    בשתיים שלוש מילים... סיכמת את תמציתה של האנושות משחר בריאתה...
    עוצמה... ופחד...
    מאז שחר ההיסטוריה האנושית... ההתפתחות החברתיתי שלהו "ניזונה" והתבססה על המושגים האלו...
    בתחילה אנשי המערות - שנאלצו להלחם בקור העז, בחיפוש מזון, באיתני הטבע ובחיות טורפות, שלא לדבר על מחלות וחיפוש מחסה בסיסי לשנת שינה בלא שייטרפו תוך כמה דקות...
    והשמש... הירח... האש... הקרח... הים... הרוחות... - כל אלו הפכו במיידית ל"אלים"...
    לגורמים שיש לסגוד ולפחד מהם...
    אט אט "רוחו של האדם" החלה לעלות כלפי מעלה...
    והוא החל לעצב את האלים בדמותו... אלי האולימפוס היווניים והרומאיים, אלי מצריים העתיקה, אלי היכל ואלאה של הויקינגים... אלי היער ואלות האגם של הקלטים, האלים המעורבים של ההודים, הסינים והיפנים... וכ"ד...
    וככל ש"ערך האדם" עלה... גם "ערך האלים" עלה...
    ו"נוצר" או "התגלה" האל המונותאיסטי האבסטרקטי (הלכאורה נאור)...
    והיום... בעידן הניו אייג'... (עידן מגדל בבל המחודש - בעיניי) - אנשים מדברים על כוחות עצמיים... הילות... אנרגיות פנימייות... תחילת ניצול תאי המח מעבר ל 3-5% המנוצלים כרגע... וכ"ד...
    .
    אבל עדיין בכל כמה שנים אנחנו מקבלים סתירה מאימא אדמה... והפחד חוזר אלינו למרות הכל...
    הצונמי של תאילנד, הצונמי של יפן, הרי געש ורעידות אדמה בכל כדור הארץ, השריפה הקטנה בכרמל, השריפה הענקית ברוסיה וכ"ד...
    .
    שמים את הפחד העתיק בצד... עושים את עצמינו "כל יכול"... מסדרים כבר טור לטיסות לחלל, מבצעים שיבוטים גנטיים... ממציאים בינה מלאכותית (שתכף תשטלט עלינו)... ועושים את עצמינו אלוהים קטנים...
    .
    ועדיין לא הגענו לאחד הפחדים הגדולים מכולם - חייזרים עויינים...
    .
    לא משעמם כלל בממלכת בני האנוש....
    ולצד כל זה... - עדיין צריך לדאוג לצרכים פשוטים ו"קטנים" - כמו אהבה... הורות... ייעוד בחיים... ושכאלו...
    .
    בהצלחה לכולנו...
    ובעיקר לך...
    .
    ''
      27/3/12 16:36:

     

    חבל שנפל..
    '' '' '' ''
    היי ממבית...
    בדיוק כמו בתגובתי הקודמת... אז הנה הגרסה עוד משהו "עצוב"...
    .
    ''
     
     
     
      27/3/12 01:30:

     

    עצוב.
    '' '' '' ''
    באמת שעצוב... אי אפשר בכלל לחשוב אחרת...
    .
    "העצב אין לו סוף..."
    .
    ''
    .
      26/3/12 09:38:

     

    כן זה קטע באמצע העיר...האם ידעתך כמה עצים עוקרים ככה עם מסור חשמלי לבניה למשל....או סתם לדלול יערות...רוב גידולי פרי ההדר בארץ....
    '' ''
    כן ידוע... אם כי אני בטוח שאיני יודע את כל המתרחש...
    בדיוק שמתי כאן בתגובות סרטון המראה "מכונה לקציר של יערות" - זה משהו ממש מפלצתי, תוך כמה שעות היא מנקה יער שלם...
    ואני לא מבין למה ממשיכים לעשות גפרורים מעץ ולא מאיזה פלסטיק... או חומר סינטטי אחר...
    עבור גפרורים מגדלים זן מיוחד של עצים שתוך 5 שנים מגיע לגבה 15-20 מטר...
    לגבי ההדרים זה באמת עצוב... אבל אי אפשר לבא בטענות לחקלאי שמפסיד כסף ושהקטיף של הפרי עולה יותר מהמחיר שהוא מקבל עליו... כבר מזמן עברו מהדרים לאבוקדו בשלב הראשון, למנגו בשלב השני ולנדל"ן בסופו של דבר...
    וזה באמת חבל...
    ההדרים היו חלק מתפארת המדינה בתחילת דרכה... וחבל שהישג שכזה הופך להיסטוריה בלבד...
    .
    ''
      25/3/12 08:30:

    ב עץ ם באדם ...כנראה שיחסי הסימביוזה כשלו...

    ופעם כתבתי ...

    http://cafe.mouse.co.il/post/1329131/

      25/3/12 01:58:

    .

    כואב כואב... אני מכירה אותו אישית..

    משהו מאוד סימבולי בנפילתו..עבורי..נבוך

    שבטובה(:

    '' '' ''

    היי אורית...

    ככה ? מלאה באינפורמציה סודית ולא מגלה לנו כלום ???

    זה מזכיר לי מקרים של בחורות שאומרות לי משהו כמו :

    "אני רוצה לשאול אותך משהו חשוב... טוב, בעצם לא משנה..."

    .

    אז תגידי... את יצאת איתו ? עם העץ הזה ?

    עשית דבריפ פושטקיים לגמריי בין ענפיו ?

    .

    ''

      25/3/12 00:58:

     

    .
    תמונה מצויינת, למקרה מצער. עצים הם ישות חייה ונושמת
    '' ''
    היי איריס...
    עצים הם באמת יישות חיה של ממש...
    העץ נחשב ל"יישות" החלוצית הראשונה שהעיזה להתפתח על פני האדמה (עד אז כל בעלי החיים למיניהם היו קיימים בתוך המים בלבד... יש על העצים סיפור מופלא... אבל לא זה המקום להעלותו...
    האמירה "כי האדם עץ השדה..." שבתורה איננה מוכרת לי על סיבותיה ופרשנויותיה, אבל אני מכיר "פרשנות" מכיוון שונה לאמירה דומה...
    רק אומר על "העץ הראשון"... שהוא היה ה"מורד" הראשון ביקום, ה"מהפכן" הראשון ביקום...
    זה שהעיז לשנות סדרי בראשית...
    .
    ''
      24/3/12 14:39:

     

    לפעמים גם עצים מתעייפים ומוותרים. לא ככה, ארמנדול?
    '' '' '' ''
    טליטושיטיטי...
    ניתן לומר את המשפט הזה על כל דבר (כמעט)...
    "התעייפות" הינו תהליך טבעי בטבע...אם כי "מחזורייות" הינו תהליך מנוגד להתעייפות...
    אבל... מכיוון שהיקום מעולם אינו עומד על מקומו...
    ה"מחזורייות" וה"התעייפות" אינם מנוגדים זה לזה...
    ואפילו "מחזוריות" לכאורה מתעייפת...
    אם כי אין 2 המושגים האלו באותה "רמה" של מהות...
    מחזורייות הינה תופעה קיימת...
    התעייפות הינו שם תואר הנובע מפרשנות אישית שלנו...
    כש"מחזוריות" כלשהי מסתיימת... אנו יכולים להסביר אותה באינסוף דרכים, סיבות, פרשנויות וכ"ד...
    אחד יגיד שמישהו התעייף, השני יאמר שהוא התייאש, השלישי יאמר שהוא כבר השתעמם, הרביעי יטען שהוא איבד את אמונתו, אחר יטען שהוא שינה את טעמו... וכ"ו וכ"ו...
    העובדה הינה אותה עובדה - הפרשנות לעצם העובדה הינה כמעט אינסופית...
    .
    ואם נביא את העניין למישור של בני האדם...
    אפילו אנשים שממש מבינים אחד את השני ואפילו אנשים שניתן לקרא להם "נשמות תאומות"... - גם אצלם ישנה לפעמים אי הבנה, פה ושם... וגם אצל אנשים שכאלו יכולים השניים לפרש עובדה מסויימת בצורות שונות - פרשנות שרק מגבירה את הנתק ביניהם...
    לפעמים ה"נתק" "מוצדק"... ולפעמים ה"נתק" נובע מטעות דבילית שחלה בין השניים...
    .
    ככה זה העולם שלנו... - מאוד קשה שהכל בו יהיה "מדוייק"...
    .
    ''
    .
    לפעמים... ללא "דיוק"... חיים שלמים ו"עתיד שלם" הולך לאבדון...
      24/3/12 14:25:

    גם עצים מתים הסנני

    '' '' '' ''

    היי תומס...

    כולם מתים בסוף... אין בזה שום בעייה...

    אבל יש כאלו שמתים ברגע שלא "נראה סביר"... (כמו ילדים שמתים לפני ההורים שלהם...) וכ"ד...

    גם כאן ישנה תחושה כאילו והעץ הזה היה אמור לחיות עוד כמה שנים טובות... (כמו אלו שלידו...)

    ה"בעייה" הינה ב"איך מתים"... לא בעובדת המוות עצמה...

    .

    ''

      24/3/12 13:28:

     

    מסכן העץ
    '' ''
    כל מוות הינו ארוע שניתן לומר על ה"מת" שהוא מסכן...
    במיוחד אם מת "בטרם זמנו"...
    .
    אני במקרה הזה חשבתי בעיקר על העץ שנמצא לידו (רואים אותו בתמונה)
    מה חושב העץ הזה ???
    מה הוא חושב על עצמו, על אנשים, על העיר ת"א ש"בגדה" בחבר שלו ובו וכ"ד...
    .
    ''
    .
    צ'לו...
    אחד ה"מוצרים" היפים ביותר בעולם העשוי מעץ..
      24/3/12 13:11:

    "וענן בשמיו ואילן בגשמיו 

    מצפים עוד לך, עובר אורח 

    והרוח תקום ובטיסת נדנדות 
    יעברו הברקים מעליך ... "

      ''''

    אכן סיפור מאוד יפה "העץ הנדיב" - סיפור על נתינה מושלמת (כמעט)

    אם כבר מדברים על הסיפור הזה - אני חייב לציין שעד היום לא ממש הבנתי את הכוונה שלו... את המסר שלו...

    כי לכאורה - בסוף הכל הסתדר ממש טוב... :

    העץ היה מאושר וגם ה"זקן" היה מבסוט וקיבל את מבוקשו...

    אבל לעומת זאת - זהו מסר משונה ביותר :

    אחד כל הזמן רק נותן (העץ) ואחד כל הזמן רק לוקח ומבקש עוד ועוד...

    אז איך זה שבמצב כזה "לא סימטרי" הכל מסתדר לטובה ???

    זה כאילו ללמד אותך שלא משנה אם אתה טוב או אתה רע - בסוף הכל טוב...

    מוזר לא ???

    אולי תגיד לנו מה אתה מבין מהמסר הזה של הסיפור הזה...

    .

    ''

     


     

      21/3/12 23:40:

     

    מה שתופס את העין במכה ראשונה זה הגודל של העץ כמו חיה קדמונית, שמטילה עליך מורא במותה יותר מאשר בחייה, והרי העץ במותו יכול לגרור אליו כספינה טובעת, מספר קרבנות שנקלעו למסלול קריסתו באקרא, שיהיה לך סופשבוענ נעים ידידי, בידידות ובהערכה רבה , אשרי
    '' '' '' ''
    היי אשר...
    לא פעם אנחנו פתאום "מתעוררים" ושמים לב לכל מיני דברים - רק באותו רגע שאנו "מאבדים" אותם...
    כנראה טבעו של אדם ממוצע...
    כמו כן... אדם אינו רגיל להרים את הראש מעלה... ולהביט בגודלם של דברים...
    דברים "גדולים" נראים לנו עוד יותר גדולים כשהם על האדמה...
    .
    ''
      21/3/12 23:35:

     

    התמונה של נוהר בן אשר מראה קצת את עובי השורשים שלא הספיק כדי לעמוד בסערה ואת הספסל שעליו ישבו מאות אנשים לנוח בצילו של העץ הנדיב. עצוב לראות עץ נופל. זה מסוג המראות שנראים לא טבעיים בעינינו. אבל הם כן.
    '' ''
    היי...
    זה מאוד מזכיר לי את הלוויה הראשונה שאני זוכר בחיים שלי... של דוד של אימא שלי...
    הוא היה אדם מאוד "גדול" לתקופתו... מעל 180... וגם מאוד גדול פיזית (לא שמן אבל גדול...)
    ובלוויה אימא שלי אמרה לי משהו בסגנון :
    "איזה גדול ובריא הוא היה... מי היה מאמין שהוא ימות ???"
    יש לנו מעין תחושה ש"גדול" זה ערובה לעוצמה ולחוזק ולהשרדות וכ"ד...
    אבל מסתבר יותר ויותר שדווקא ה"קטנים" הם אלו ששורדים יותר...
    האנשים הרזים יותר... הנמוכים יותר... ה"קומפקטיים" יותר...
    והדינוזאוריים - זו ההוכחה הכי חזקה ל"תאורייה" הזו...
    .
    ''
    .
    מעניין עוד כמה זמן יישרדו חיות כמו הפילים והג'ירפות והליוויתנים...
      21/3/12 23:24:

     

    עצוב :-(
    '' ''
    מה שלפחות אני אוהב ב"עצבות" הזו... הינה העובדה שאנחנו עדיין נעצבים מנפילתו של עץ...
    זה בכלל לא מובן מאליו...
    אנחנו והעצים והצמחייה בכלל חיים בדו קיום משווע שכבר שכחנו על קיומו :
    הם "נושמים" CO2 ומשחררים O2 ואנחנו בדיוק להפך...
    ואחד בלעדי השני לא נהיה מסוגלים להתקיים באופן טבעי...
    זה נכון שאנחנו יודעים לייצר חמצן באופן "מלאכותי"...
    זה נכון שאנחנו מסוגלים כבני אנוש - להחזיק מעמד מתחת למים לזמנים ארוכים... ואף לגור במעבורת חלל במשך שנה ויותר (ללא שום צמח על התחנה...)
    אבל עדיין "טבע" זה טבע...
    .
    ''
      17/3/12 12:04:

     

    היה נס תודה לאל :)
    '' ''
    בהחלט היה נס שאיש לא נפגע... הרי תמיד נוסעות שם מכונייות... והבנתי גם שהספסל שליד העץ היה ספסל מאוד פופולרי לישיבה בבקרים...
    וממש נכון - תמיד ניתן לומר את המשפט : "יכל להיות הרבה יותר גרוע"... זה כמו  לראות תמיד את חצי הכוס המלאה...
    .
    ''
      17/3/12 10:59:

     

    אכן חשבתי הבוקר שגם אצלי ישברו כמה כאלה, רוחות לא פשוטות היו וחורף שכזה לא זכור לי המון המון זמן אם בכלל. ועץ פיקוס ידוע כעץ חזק ואיתן שכן משריש שורשים ואפילו די באלימות. כנראה יש רגעים שגם האיתן נכנע לכוחות טבע. ככה זה בחיים. תמונה מרשימה ארמנד.
    '' ''
    היי ליאה...
    זו תמונה בהחלט מרשימה - אבל לא שלי... (לקוחה מהאינטרנט)
    אכן הפיקוס הינו עץ בעל שרשים אדירים - זו הסיבה שהוא נקרא : "עץ השדרות" ונוטעים אותו בשדרות ולא במדרחות, כי שורשיו ממש מסוגלים להרים את הבית - פשוטו כמשמעו...
    כל השדרות בתל אביב מלאות איתו והוא עץ נפלא שמתפרס לרוחב וגבה ממש מרשימים
    מבחינה טכנית מחשבים אותו כ 4 עצים לדונם - שזה ממש הישג מכובד...
    .
    בדיוק לפני כמה ימים בחור אחד שמתעסק קצת בחקלאות ונטיעות סיפר לי שעד לפני כמה שנים טובות, לעץ הזה לא הייתה פריחה בארץ...
    ואז - איש לא בדיוק יודע מי ומתי ומאין... - הגיעה לארץ צרעה קטנה שהחלה לאבק את הפרחים שלו - ומאז יש לו פירות שאהובים בטרוף על עטלפי הפירות וגורמות ללכלוך נוראי בעונת הנשירה שלהם - כי יש להם מעין צבע סגול/שחור שמלכלך את השדרות בלא שום אפשרות לנקות (מה גם שכל המכוניות מסביב משמשים ל"מטרה בול פגיעה" של העטלפים בלילה - אני סובל מזה יום יום...)
    למרות הכל - אני אוהב את העצים האלו מאוד...
    .
    ''
    .
    שדרות ירושלים ועצי הפיקוס...
      17/3/12 00:00:

     

    זה רק מראה שלא משנה כמה אתה גדול, לפעמים הרוח יכולה להכניע...
    '' ''
    היי יעל...
    בדיוק הגבתי על עניין ה"גודל" בתגובה אחת או שתיים לפנייך...
    .
    ''
      16/3/12 23:52:

    .

    תמונה לא קלה לי
    משתי סיבות: לראות עץ ומסביבו בטון ושנית את הנפילה

    '' ''

    היי רויטל...

    "נפילה" לעולם איננה נעימה...

    וככל שהנופל הינו "גדול" יותר...

    כך ה"נפילה" נעימה לנו פחות...

    אנו - בני האנוש - מאוד מחפשים אחר ה"יציבות"... בחיים בכלל... לכולנו קשה עם הרגשת חוסר בטחון, השתנויות בלתי צפויות ובלתי מתוכננות וכ"ד... וככל שאנו מתבגרים - כך ה"חוסר נעימות" הזו הולכת וגוברת...

    דברים "גדולים" משרים בנו תחושה דמיונית של יציבות...

    אנחנו מאמינים שדברים "גדולים" מחזיקים מעמד יותר מדברים "קטנים"...

    הרי אם הייתי מראה שיח קטן שאדם דרך עליו... - לא הייתה כאן שום "התרגשות"...

    מצד שני עלינו לזכור שדברים "גדולים"... ברגע שהם עוברים פרופורצייה מסוימת - הם "נופלים"...

    הדינוזאורים הינם הוכחה לכך...

    גם בימינו כל החיות הגדולות בסכנת הכחדה... וכל המדע צופה שבעתיד ה"חיות" היחידות שיחזיקו מעמד עם שינויי האקלים הקיצוניים יהיו עקרבים ומקקים למיניהם...

    ה"טיטניק" שהייתה הספינה הגדולה ביותר שנבנתה - טבעה...

    ה"צפלין" שהייתה ספינת האוויר הגדולה ביותר - קרסה...

    וכ"ד...

    גם ממלכות ברגע שהם גדלות מעבר לגודל מסויים - קורסות (יוון, רומא, אלכסנדר מוקדון, הקולוניאליזם(ספרד, צרפת, פורטוגל והולנד)... ועוד ועוד...)

    .

    נקודה שנייה - עץ ובטון...

    אני דווקא שמח לראות עץ ובטון... ודווקא שמח שיש "ערבוב" בין שניהם...

    לא הייתי רוצה שעצים יהיו אך ורק ביערות שמחוץ לערים...

    אם תראי ישובים ערביים - תרגישי בהבדל - ערבים לעולם לא נוטעים עצי נוי - רק עצי פרי... והישובים שלהם די קודרים...

    אז אני שמח שהעץ היה "כאן"... ואכן עצוב שהוא איננו עוד (כי הוא נפל ב"טרם זמנו")

    .

    ''

    רחבת "סוזן דלל" בתל אביב

    אחת הרחבות הכי יפות ונעימות בארץ

    בה משולבים עצים ברחבה מרוצפת...

      16/3/12 23:28:

     

    בס"ד....
    '' ''
    ''
      16/3/12 23:15:

     

    "הוא מקפל בתוכו היסטוריה וסיפורים שאיבדנו היום - חבל ועצוב..."
    '' ''
    כולנו מקפלים בתוכינו סיפור כזה או אחר...
    יש שהסיפורים שלנו "מוכרים" ברדיוס קטן... ויש אנשים המוכרים למליונים ואפילו כאלו שמוכרים אלפי שנים אחרי מותם
    כאלו ש"נכנסו להיסטוריה"...
    אם כי, לדעתי, אלו שנכנסו להיסטוריה... הפכן יותר ל"סימבול" המספק את הצרכים של האנושות כ"קבוצה"...
    הרי אני לא באמת יודע מי היה דוד המלך, או נרון קיסר, או וילהם טל, או המלך ארתור, או הרצל או בן גוריון...
    אפילו שחלקם עוד נמצאים ב"היסטוריה המתועדת"...
    אנחנו בקושי מכירים את אלו שחיים...
    אני אפילו מעיז לומר, שבמקרים רבים אנחנו בקושי מכירים את בני הזוג שלנו שאיתם אנו חיים 10-20 ויותר שנים...
    ...
    אבל בהחלט עצוב...
    כל עץ שנופל... זה תמיד עצוב...
    והכי עצוב הינה העובדה שחלק מהאנשים אינם חושבים שזה עצוב... או בכלל לא חושבים דבר בנושא זה...
    .
    ''
    .
    Cernunnos
    "אל היער" לפי התרבות הקלטית...
    כל החיים כולם מתרחשים בסימביוזה שבינו לבין "אלת האגם"...
    .
    ''
    .
    ככל הידוע לי, זהו התבליט הכי ידוע המתאר את האל הזה...
    הוא התגלה על גבי יר מתכת מפואר בדנמרק...
      14/3/12 01:00:

     

    נחמד:)
    '' ''
    כי האדם עץ השדה...
    עץ אחד מת... ו"עץ" אחד נולד..
    מזל טוב להפיכתך לסבתא...
    .
    ''
      13/3/12 03:29:

     

    כן בהחלט מסכימה עם הדברים שהבאת כציטוט. תודה על התמונה, אכן מדברת מזכירה לי מאוד שיר שלימדתי לבגרות של נתן זך/ שימו לב לסגול הרועד, המדבר גם על ההיבט שהעלית בציטוט.
    '' '' ''
    היי יעל...
    הציטוט הזה הינו בעצם מטאפורה לבני האדם...
    והם נאמרו כאן בהקשר למחאת האהלים/המחאה החברתית וליחס של הממשלה לעם שלנו, או פחות למעמד הביניים בעם...
    נקווה שמישהו ינער לעצמו קצת את הראש ויעשה איזה שינוי בעניין...
    אחרת לא יודע לאן נגיע... אם נגיע...
    .
    ''
      12/3/12 22:59:

    העץ לא התאבד.
    לפיקוס יש שורשים חזקים עבים על רדיוס גדול. לרוב הם מציקים לאנשים כי חודרים למקומות שלאנשים לא נוח וזה גורם לבעיות לכן מקצצים לו את השורשים.
    ואז הוא פחות יציב, הרבה הרבה פחות יציב.
    היות וזה עץ גדול וכבד, הוא לא יכול היה להחזיק עצמו יותר כנראה ברוחות.
    לא הייתי קוראה לזה התאבדות, ועצוב לראות ככה עץ.

    לחשוב על זה שלוקח לו כל כך הרבה השקעה, מאמץ, ושנים להגיע לגודל כזה.

    תחשבו על זה.

      10/3/12 00:36:

    מעבר לכך שזה מחזה עצוב , איכשהו אי אפשר להתעלם גם מלחשוב על כל הרגעים היפים שהעץ הזה חווה ברחוב...

    על כל הזכרונות שנטועים בכל כך הרבה אנשים..

    כל אותן כתובות האהבה שמחבקות אותו..

     ''

    ''
      ''
    ''

    היי אינה...

    הדברים שלך מזכירים לי מאמר שהתגלגל ברשת לפני כמה שנים (ובטוח שהוא עדיין מתגלגל פה ושם) שנקרא :

    PEOPLE FOR A REASOM

    שבו תוארו מספר מצבים של אנשים שנקרים בדרכך ו"נעלמים"...

    אדם שאת פוגשת פגישה אחת ויחידה...

    אדם שאת פוגשת לתקופה מאוד קצרה...

    אדם שאת פוגשת לתקופה ארוכה...

    וכ"ד...

    והמאמר דיבר בשבחם של אותם האנשים ובתפקיד החשוב שהם מילאו בחיינו...

    המאמר היה בגישה מאוד אופטימית... וגם הדברים שרשמת כן - מאוד אופטימיים...

    .

    לגביי... העץ הזה "מת" צעיר מדיי...

    הוא בקלות יכל להחזיק מעמד עוד כמה שנים...

    אני אומר לעצמי : "מה חושב לו העץ הזה שבדיוק נמצא אחריו בתמונה ?

    האם הוא באמת ימשיך לתת את צילו ואת נוכחותו בכייף גדול לכל העוברים והשבים שם ?

    האם הוא יודע להבדיל בין נהגי המכוניות שממלאים אותו בפיח, לפקח העיריה שגוזם את ענפיו פעם בשנה, לאדם שיכור שמשתין לו על הגזע בלילה וכ"ד ?

    אם הייתי ה"עץ השני"...

    יתכן שהייתי מפיל את עצמי על איזה רכב של העירייה... או על חבורה של ונדליסטים...

    (אז מזל שאני לא העץ השני...)

    .

    ''



      6/3/12 02:16:

    פיקוס בנגלי...

    .

    ''

      6/3/12 01:41:

     

    טוב מאד....שילמדו לא לנטוע פיקוסים. !!!
    '' '' ''
    היי אחאב...
    לא כל כך הבנתי את הנקודה שהעלאת...
    מה בדיוק הבעיה בנטיעת פיקוסים ? אני מאוד אשמח אם תוכל להסביר את זה...
    במיוחד כאחד שאוהב טבע, אוהב לטייל בטבע ויודע להעריך את ערכה...
    .
    ''
      6/3/12 01:37:

     

    .
    כואב הלב...
    '' '' '' ''
    היי ליאתי...
    אכן כואב הלב...
    וטוב שיש לב שיודע לכאוב באותה מידה שיודע לשמוח...
    יש אנשים שכבר לא זוכרים בכלל שיש להם איבר שכזה...
    .
    ''
      6/3/12 01:33:

    .

    לא היה לי כוכב עכשיו. אולי זה סימן. אולי לא. התמונה מדהימה. לי היא עשתה עצוב. עצוב נורא.

    '' '' ''

    הכוכב ממש לא משנה...

    וגם איכות התמונה ממש לא... - התופעה לכשעצמה הרבה יותר חשובה...

    מאוד מזכיר לי את התמונה המפורסמת של אותה אישה עם עיניים ירוקות שהפכה לאחד הפוסטרים הכי ידועים בעולם...

    ''

    העולם כולו התמוגג מנחת מהתמונה הזו... אבל אף אחד לא באמת שם "קצוץ" על הבחורה הזו...

    כך היה גם עם הסרט "נער החידות מבובמביי"...

    את אחד הילדים הקטנים, העיפו מהבית מספר חודשים אחרי הסרט...

    הסרט בעצם הראה על סבל מטורף שקיים בהודו... אבל זה לא מעניין את אף אחד !

    כולם רוו נחת מהעובדה ששני אנשים מתוך מליונים הצליחו להתרומם מעל החרא ולחיות חיים נורמליים...

    וזה השקיט את המצפון של כל העולם המערבי שצפה בסרט...

    באמ אני די מופתע שכבר אין כמה "פוסטרים" מהרציחות המתרחשות בסורייה...

    (אני בטוח שיש כמה צלמים שמחזיקים תמונות ב"קנה" להפיץ אותם בעוד כמה חודשים ולעשות הון עתק מתערוכות צילומים על הרצח בסוריה...

    .

    לא שאני מצפה שנכנס לדכאון עמוק בעקבות המקרה... - רק להכניס מחשבה קטנה בראש לגביי כל מיני תהליכים חברתיים, כלכליים, ביטחוניים ואחרים - המתרחשים במדינה...

    .

    (והדברים בכתבתי כאן - לא מופנים ישירות אלייך - אלא אל כולנו כולל אותי...)

      4/3/12 23:23:
    עוצמות הטבע ... זה מפחיד ויפה גם יחד.
      4/3/12 00:22:
    חבל שנפל..
      3/3/12 23:21:
    אוי..תמונה יוצאת דופן ולא נעימה:(..
    בדיוק היום שוחחתי עם הילדים על הדאגה ההדדית בין האדם לטבע והדגשנו בייחד את משמעות העצים בחיינו.
    הסצנה בשר -הטבעות בילתי נשכחת!
    '' '' ''
    אכן... תמונה ממש לא נעימה... (לפחות למרות האי נעימות... אף אחד לא היה רשע כאן... הרי אי אפשר להאשים את הרוח ברוע...)
    הקשר של האדם לעצים הינו עתיק יומין והרבה יותר "עמוק" ממה שאנחנו חושבים...
    הרי ישנה עובדה פשוטה שאותה פחות או יותר יודעים כולנו :
    אנחנו נושמים חמצן ופולטים דו תחמוצת החמצן והעצים בדיוק ההפך...
    ככה שללא העצים - לא יהיה לנו אוויר מתאים לנשום... (אפילו שהאדם למד כבר לייצר חמצן בעצמו...)
    .
    ולדבר עם ילדים... זה הכי כייף בעולם... (אם כי בימינו... גילאי הטיפש עשרה נהפכו לבעייתיים בצורה נוראית...)
    .
    ''
      3/3/12 23:11:
    עצוב.
      3/3/12 00:40:
    כן זה קטע באמצע העיר...האם ידעתך כמה עצים עוקרים ככה עם מסור חשמלי לבניה למשל....או סתם לדלול יערות...רוב גידולי פרי ההדר בארץ....
      2/3/12 10:29:

    כואב כואב... אני מכירה אותו אישית..

    משהו מאוד סימבולי בנפילתו..עבורי..נבוך

    שבטובה(:

      2/3/12 10:13:
    תמונה מצויינת, למקרה מצער. עצים הם ישות חייה ונושמת
      2/3/12 09:20:
    לפעמים גם עצים מתעייפים ומוותרים. לא ככה, ארמנדול?
      1/3/12 22:35:

    גם עצים מתים הסנני

      1/3/12 19:14:
    מסכן העץ
      1/3/12 14:31:

    "וענן בשמיו ואילן בגשמיו 

    מצפים עוד לך, עובר אורח 

    והרוח תקום ובטיסת נדנדות 
    יעברו הברקים מעליך ... "


     

    ''

      1/3/12 13:44:
    מה שתופס את העין במכה ראשונה זה הגודל של העץ כמו חיה קדמונית, שמטילה עליך מורא במותה יותר מאשר בחייה, והרי העץ במותו יכול לגרור אליו כספינה טובעת, מספר קרבנות שנקלעו למסלול קריסתו באקרא, שיהיה לך סופשבוענ נעים ידידי, בידידות ובהערכה רבה , אשרי
      1/3/12 09:45:
    התמונה של נוהר בן אשר מראה קצת את עובי השורשים שלא הספיק כדי לעמוד בסערה ואת הספסל שעליו ישבו מאות אנשים לנוח בצילו של העץ הנדיב. עצוב לראות עץ נופל. זה מסוג המראות שנראים לא טבעיים בעינינו. אבל הם כן.
      1/3/12 08:17:

     

    חבל על דאבדין...
    '' ''
    היי אילת...
    לא הכרתי מעולם את הביטוי הזה... ועכשיו ראיתי את הפרוש שלו ברשת...
    מעולם לא שמעתי אותו, גם לא בהלוויות...
    מקווה שיצא לי לזכור אותו... אם כי אני לא בטוח שאצליח...
    ובאמת חבל על העץ הזה... וגם על אחרים...
    זה נכון שאנחנו זקוקים לכריתת עצים מסיבות רבות...
    אבל גם בנושא הזה הפכנו ל"רוצחים"...
    .
    ''
      1/3/12 00:15:

    ''

    /

    צילום של נוהר בן אשר

    מאתר "וואלה" חדשות...

    .

    כפי שחששתי, לאף אחד אין זמן ולא כסף לנסות לשתול את העץ מחדש ולהציל אותו...

    מנסרים לחתיכות... מפנים...

    אפילו מי שיש לו קצת מאפייה עם העירייה יכול לקבל את העץ אליו הבייתה להסקה לכל החורף...

    מסדרים כמה בלטות במדרכה

    וכאילו ולא היה מעולם עץ

    עץ שגדל פה אט אט במשך 40-50 שנה...

    בעלי החנויות שמול העץ יספרו במשך כמה חודשים סיפורים...

    אם יש ספר בסביבה או קוסמטיקאית... יהיה להם על מה לדבר עם הקליינטים...

    ובעוד 3-4 חודשים...

    איש כמעט לא יזכור את העץ הזה...

    .

    עולם כמנהגו נוהג...

    .

    ואנחנו... ואני...

    האם נזכור תמונה זו בעוד 3-4 חודשים ?

    האם באמת איכפת לנו מהעץ הזה ?

    האם באמת איכפת לי מהעץ הזה ?

    אולי סתם חיפשתי תרוץ לקבל כוכבים ?

    אולי סתם רציתי לעשות רושם על כמה בחורות ש"כאילו ואני בחור רגיש" ?

    אולי פשוט משעמם לי מחץ בחיים והנה מצאתי צורה להעסיק את עצמי לכמה שעות ?

    .

    אני נזכר שלפני שנה וטיפה כתבתי פוסט על השריפה ביערות הכרמל ושם נאמר שמתו...

    בין 6-7 מליון עצים ! נשרפו !

    ואפילו שמבקר המדינה הוציא דו"ח רק לפני חודש בערך על זה

    מי מאיתנו זוכר את השריפה ?

    .

    איזה עולם איזה עולם ! (להקת טיפקס)

      29/2/12 23:47:
    עצוב :-(
      29/2/12 23:42:
    היה נס תודה לאל :)
      29/2/12 23:32:
    אכן חשבתי הבוקר שגם אצלי ישברו כמה כאלה, רוחות לא פשוטות היו וחורף שכזה לא זכור לי המון המון זמן אם בכלל. ועץ פיקוס ידוע כעץ חזק ואיתן שכן משריש שורשים ואפילו די באלימות. כנראה יש רגעים שגם האיתן נכנע לכוחות טבע. ככה זה בחיים. תמונה מרשימה ארמנד.
      29/2/12 22:52:
    זה רק מראה שלא משנה כמה אתה גדול, לפעמים הרוח יכולה להכניע...
      29/2/12 22:17:

    תמונה לא קלה לי
    משתי סיבות: לראות עץ ומסביבו בטון ושנית את הנפילה.

      29/2/12 22:16:
    בס"ד....
      29/2/12 22:05:
    "הוא מקפל בתוכו היסטוריה וסיפורים שאיבדנו היום - חבל ועצוב..." *
      29/2/12 21:54:
    נחמד:)
    כן בהחלט מסכימה עם הדברים שהבאת כציטוט. תודה על התמונה, אכן מדברת מזכירה לי מאוד שיר שלימדתי לבגרות של נתן זך/ שימו לב לסגול הרועד, המדבר גם על ההיבט שהעלית בציטוט.
      29/2/12 21:31:

    מעבר לכך שזה מחזה עצוב , איכשהו אי אפשר להתעלם גם מלחשוב על כל הרגעים היפים שהעץ הזה חווה ברחוב...

    על כל הזכרונות שנטועים בכל כך הרבה אנשים..

    כל אותן כתובות האהבה שמחבקות אותו..

      29/2/12 21:13:
    טוב מאד....שילמדו לא לנטוע פיקוסים. !!!
      29/2/12 20:47:

     

    כן, זה חייב להיות סימבולי שכן היה בזה משהו שהרגיש לי אפילו די טרגי...הוא זכה להאנשה במותו...ואולי בעצם אפשר להעתיק את הברנש המגודל.
    '' ''
    היי...
    משפט מוזר לומר על עץ... שהגיע ל"האנשה" במותו...
    זה רק מראה לאיזה מצב הגענו...
    לא מאמין שיעתיקו אותו - אם כי אני בטוח שאם מאמץ גדול זה ניתן...
    אבל הוא די גדול... ובשביל להעתיק אותו כפי שהוא צריך מנוף ענק (יש כמובן לחברת "אבי מנופים") ותקציב פנוי...
    אני כמעט בטוח שייחתכו אותו לחתיכות קטנות (רואים פועלים של העירייה שהחלו בניסור - בתמונה השנייה ששמתי בתחילת התגובות)
    .
    ''
    .
    אומרים שזה העץ ש"בילבו" משר הטבעות נתן את הנאום שלו לכפר שלו, לפני שנעלם להם...
      29/2/12 20:40:

     

      היום 20:16:
    וואו....
    '' ''
    בהחלט...
    .
    ''
    .
    (מתוך שר הטבעות)
      29/2/12 20:40:
    כואב הלב...
      29/2/12 20:39:

    לא היה לי כוכב עכשיו. אולי זה סימן. אולי לא. התמונה מדהימה. לי היא עשתה עצוב. עצוב נורא.

      29/2/12 20:39:
    אוי..תמונה יוצאת דופן ולא נעימה:(..בדיוק היום שוחחתי עם הילדים על הדאגה ההדדית בין האדם לטבע והדגשנו בייחד את משמעות העצים בחיינו.הסצנה בשר -הטבעות בילתי נשכחת!
      29/2/12 20:34:
    חבל על דאבדין...*
      29/2/12 20:32:
    כן, זה חייב להיות סימבולי שכן היה בזה משהו שהרגיש לי אפילו די טרגי...הוא זכה להאנשה במותו...ואולי בעצם אפשר להעתיק את הברנש המגודל.
      29/2/12 20:25:

     

    אני אוהבת אהבה גדולה את הפיקוסים של ת"א. בעיני זה נורא עצוב. לראות עץ גדול וחסון ורב שנים כזה שוכב ככה לרוחב הכביש זה כמו לראות בנאדם מת. ת.נ.צ.ב.ה
    '' '' ''
    היי מיכלי...
    בשדרות ירושליים ביפו, שם אני גר... יש אחלה פיקוסים... אני ממש אוהב אותם (למרות עטלפי בפירות השוכנים בהם ושעושים שמות במכוניות שחונות בסביבה)
    הם חסונים, "עשירים" בעלים וענפים... ומשדרים "בריאות" וחיים...
    את מבינה בזה הרבה יותר ממני... אבל משהו בתמונה הזו נראה לי לא "טבעי"...
    קודם כל השורשים נראים ממש חלשים ודלילים יחסית ל"גוף" העצום...
    שנית - העץ נראה לי כאילו הוא "דו-מימדי"...
    אני מאמין שגזמו אותו בצד הקרוב לבתים - שלא יפגע במרפסות...
    וגזמו אותו בצד של הכביש - שלא יפריע לרכבים גבוהים כמו אוטובוסים ומשאייות...
    וכך בעצם הוא הפך מעץ בעל משקל "סימטרי על השורשים - לסוג של "מניפה"... או כמעט "מפרש"...
    לא פלא שהוא נפל ברוח העזה...
    וכן - בהחלט - עץ מת זה כמעט כמו אדם מת...
    אמחמו בהחלט זוכרים את "עזרתם של העצים" בשר הטבעות...
    .
    ''
      29/2/12 20:16:
    וואו....
      29/2/12 20:02:
    אני אוהבת אהבה גדולה את הפיקוסים של ת"א. בעיני זה נורא עצוב. לראות עץ גדול וחסון ורב שנים כזה שוכב ככה לרוחב הכביש זה כמו לראות בנאדם מת. ת.נ.צ.ב.ה
      29/2/12 19:39:

    ''

    פריטים נוספים בגלריה