כותרות TheMarker >
    ';

    תגובות (80)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      19/8/17 11:24:

    תודה שמעון. ויופי של אנימציה!

      18/8/17 19:56:

    מסתבר שבני אדם סובלים טעויות

    אבל לא סולחים לעצמם אם לא ניסו

    ולכן התשובה  היותר מתאימה היא אפילו לנסות להגיב...

    מאשר לפספס את חלון ההזדמנות ,(להכות בברזל כשהוא חם)

    שמעון

     

    ''

     

      18/8/17 07:59:

    צטט: rossini 2017-08-18 07:10:05

    תמונה יפהפיה. גם בעיני.

    התובנה שלי :המילים הן נשק קטלני,אז בזהירות... אכן....חיוך

     

      18/8/17 07:58:

    צטט: ~ ~ 2017-08-18 00:49:59

    תמונה מדהימה |לב|  
    לשתוק או לדבר ?...? 

    חז"ל אמרו: סייג לחוכמה שתיקה לפעמים חיוך תלוי מצב. ותודה!!

     

      18/8/17 07:10:

    תמונה יפהפיה.

    התובנה שלי :המילים הן נשק קטלני,אז בזהירות...

      18/8/17 00:49:

    תמונה מדהימה |לב| 
    לשתוק או לדבר ?...? 

    חז"ל אמרו: סייג לחוכמה שתיקה

      26/5/17 16:33:

    צטט: לולה של היום 2017-05-26 11:50:27

    לשפוך תמיד את הלב. הצלחה בטוחה! . והשקיעה האדומה.. אחחחחחחחחחחח!

    בד"כ מסכימה. הדרך הישירה. אבל לא תמיד תמיד, יש מצבים בהם עדיף להחריש חיוךוהשקיעה..........כן ❤

      26/5/17 11:50:
    לשפוך תמיד את הלב. הצלחה בטוחה! . והשקיעה האדומה.. אחחחחחחחחחחח!
      24/9/12 14:27:

    צטט: עמיתטיברמן 2012-09-23 20:14:52

    באופן אישי, אני מוצאת שאני מתייסרת יותר כשאני לא אומרת מה שהיה לי לומר, ועם השנים למדתי שאפשר הכל לומר, בדרכי נועם, מזווית אישית, בלי שיפוטיות. ברוב המקרים זה עובר בשקט...

    מסכימה איתך שכך עדיף בד"כ. 

      24/9/12 14:26:

    צטט: ליריתוש 2012-09-23 19:33:43

    שריל'ה, הלוואי שהייתי יכולה להיות כזו שאומרת את מה שהיא חושבת בלי להתחרט על דברים.....אז פעמים רבות אני מעדיפה לשתוק גם אם אתחרט על כך.....האם זה נכון? זו לא תשובה אחת וזה הרי לא נכון לכל מצב ולכל אדם.....אז אנחנו נמשיך לחיות חיים שבהם אנחנו נישאר בני אנוש שגם טועים ומתקנים, טועים אחרת ומתקנים אחרת כי הרי מלאכים מושלמים לא נהיה, לפחות לא כל זמן שאנו חיים ונושמים, אולי רק אחרי 120....גמר חתימה טובה!

     טוב ........... גמר חתימה טובה גם לך!

      23/9/12 20:14:
    באופן אישי, אני מוצאת שאני מתייסרת יותר כשאני לא אומרת מה שהיה לי לומר, ועם השנים למדתי שאפשר הכל לומר, בדרכי נועם, מזווית אישית, בלי שיפוטיות. ברוב המקרים זה עובר בשקט...
      23/9/12 19:33:
    שריל'ה, הלוואי שהייתי יכולה להיות כזו שאומרת את מה שהיא חושבת בלי להתחרט על דברים.....אז פעמים רבות אני מעדיפה לשתוק גם אם אתחרט על כך.....האם זה נכון? זו לא תשובה אחת וזה הרי לא נכון לכל מצב ולכל אדם.....אז אנחנו נמשיך לחיות חיים שבהם אנחנו נישאר בני אנוש שגם טועים ומתקנים, טועים אחרת ומתקנים אחרת כי הרי מלאכים מושלמים לא נהיה, לפחות לא כל זמן שאנו חיים ונושמים, אולי רק אחרי 120....גמר חתימה טובה!
      21/9/12 18:46:

    צטט: יהודית מליק שירן 2012-09-21 18:31:55

    הבטן היא לא מחסן, אני מעדיפה לפרוק משאות כבדים בדיבור. אחר כך יש הקלה נהדרת. המשפטים שאת מביאה מעוררי מחשבה. אני מעדיפה להגיד את מה שכואב ולא להשאר עם כאב העלבון. אני אדם שפי ולבי שווים. עניין החרטה לא תופס לגבי מה שאני מאמינה בו, לימדו אותי לשים דברים על השולחן, אני מעדיפה את החרון הכואב מאשר את החנופה. מחרון כואב לומדים ומשתנים.

    כן, כנות חשובה, אבל לעיתים צריך לערבב עם חמלה/מחשבה/עדינות. 

      21/9/12 18:44:

    צטט: המספרית 2012-09-21 15:46:06

    אצלי אף פעם אין דילמת בחירה -

    אני תמיד פותחת את הפה ואומרת דברים שמתחרטת עליהם אחר כך...

    איפה אני ואיפה מצב שאתחרט על שלא אמרתי כלום...מצב דמיוני מבחינתי..

    *

    אלומה

    ברור לי לחלוטין חיוך

     

    הבטן היא לא מחסן, אני מעדיפה לפרוק משאות כבדים בדיבור. אחר כך יש הקלה נהדרת. המשפטים שאת מביאה מעוררי מחשבה. אני מעדיפה להגיד את מה שכואב ולא להשאר עם כאב העלבון. אני אדם שפי ולבי שווים. עניין החרטה לא תופס לגבי מה שאני מאמינה בו, לימדו אותי לשים דברים על השולחן, אני מעדיפה את החרון הכואב מאשר את החנופה. מחרון כואב לומדים ומשתנים.
      21/9/12 15:46:

    אצלי אף פעם אין דילמת בחירה -

    אני תמיד פותחת את הפה ואומרת דברים שמתחרטת עליהם אחר כך...

    איפה אני ואיפה מצב שאתחרט על שלא אמרתי כלום...מצב דמיוני מבחינתי..

    *

    אלומה

      21/9/12 09:20:

    צטט: עמיגרינברג 2012-09-21 03:18:03

    דילמה לא פשוטה....תלוי בנסיבות.....בכל מקרה שאלה מעניינת ומקום למחשבה....תודה....

     תודה ♥

      21/9/12 09:19:

    צטט: face 2012-09-21 00:27:47

    לא יודעת. כלומר לדעתי. כן. אבל לא משתי האופציות שכתובות למעלה... זה יכול להשמע יומרני. אני לא מתחרטת על מילים ולא מהיום. אני ממש. אבל מש לא צריכה להגיד את המילה האחרונה, אני גם לא שומרת בבטן. כמה שבכתב זה יכול להישמע מוזר וכאילו איזה סוג-של קבוצה ריקה. אבל היא ממש לא כזו. ובעיקר! שנה-טובה,

     טוב מאוד שאת אומרת וגם לא מתחרטת. נשמע מצוין! שנה טובה "בלי חרטות" :)))

      21/9/12 03:18:
    דילמה לא פשוטה....תלוי בנסיבות.....בכל מקרה שאלה מעניינת ומקום למחשבה....תודה....
      21/9/12 00:27:

    לא יודעת. כלומר לדעתי. כן. אבל לא משתי האופציות שכתובות למעלה... זה יכול להשמע יומרני. אני לא מתחרטת על מילים ולא מהיום. אני ממש. אבל מש לא צריכה להגיד את המילה האחרונה, אני גם לא שומרת בבטן. כמה שבכתב זה יכול להישמע מוזר וכאילו איזה סוג-של קבוצה ריקה. אבל היא ממש לא כזו. ובעיקר! שנה-טובה,

      20/9/12 17:02:

    צטט: יורם פרקט 2012-09-20 16:28:12

    אני אומר מה שאני חושב, לא שומר בלב. אבל נגעת בנקודה מעניינת. יום נעים לך מקסימה. יורם

    תודה יורם ♥. עדיף ככה לדעתי, רק בזהירות :)) 

      20/9/12 16:28:
    אני אומר מה שאני חושב, לא שומר בלב. אבל נגעת בנקודה מעניינת. יום נעים לך מקסימה. יורם
      19/9/12 18:19:

    צטט: til4 2012-09-19 15:42:24

    לשחרר!

     טוב! (היה לי ברור שזו תהיה תגובתך :)))

      19/9/12 18:18:

    צטט: ברוךהלוי-סגל 2012-09-19 15:21:07

    שרי היקרה,

    אם בר-הפלוגתא שלי הוא כזה

    שאני מרגיש צורך לענות לו ככה -

    לפרוק, לשחרר, להוציא הכל החוצה

    מוטב לסלק אותו מספר הטלפונים

    וחסל ריב ומדון.

      ב ר ו ך

     טוב . . . לא נריב :)))

    אני רק התכוונתי שלא תמיד מדובר במריבה או כעס גדול.

    יתכנו גם מצבים בהם יש משהו מציק/מעיק אבל

    בגללו אתה לא רוצה לנתק קשרים, כי מכלול הקשר שווה הרבה.

    אז יש אפשרות לשתוק ולקבל את המצב כמו שהוא,

    או לפתוח ולדבר על זה. לא בכעס ומדון . . . :)))

      19/9/12 18:15:

    צטט: * חיוש * 2012-09-19 13:55:56

    תודה מעומק הלב שרי המקסימה שלי נשיקה

    קפצתי לבקרך ולענות על סוגיה קשה....

    ולבסוף אני זו שקיבלתי תשובה בין השורות  (-:

    ושוב תודה על כל מילה שכתבת לי

    באהבה גדולה

    ''

     בכיף ~~~ ויפים לך הפרחים ♥

      19/9/12 15:42:
    לשחרר!
      19/9/12 15:21:

    שרי היקרה,

    אם בר-הפלוגתא שלי הוא כזה

    שאני מרגיש צורך לענות לו ככה -

    לפרוק, לשחרר, להוציא הכל החוצה

    מוטב לסלק אותו מספר הטלפונים

    וחסל ריב ומדון.

      ב ר ו ך

      19/9/12 13:55:

    תודה מעומק הלב שרי המקסימה שלי נשיקה

    קפצתי לבקרך ולענות על סוגיה קשה....

    ולבסוף אני זו שקיבלתי תשובה בין השורות  (-:

    ושוב תודה על כל מילה שכתבת לי

    באהבה גדולה

    ''

      19/9/12 13:45:

    צטט: * חיוש * 2012-09-19 13:34:29

    שרי חברתי האהובה נשיקה

    התמונה מהממת פלוס פלוס (-:

    איזו סוגייה קשה הבאת לנו שרי יקירתי

    ברשותך אספר לך משהו ובסופו אשוב לכתוב שאין תשובה אחת - כל מיקרה לגופו.

    מחר אני חוגגת את יום הולדתי ה-51  מזל טוב!!! ♥

    שנה שעברה אחת החברות שהיא כבר לא ורטואלית הבטיחה

    ליום הולדתי ה-50 כמתנת יום הולדת - להקליט את השיר שלי " חלומות"

    באולפן ההקלטות של בנה... כמה שהתרגשתי וכמה ציפיתי....

    כשהעלאתי את שירי " תעתועי הלב" קיוויתי שהיא תיזכר בהבטחתה

    וכשראיתי שלא - כתבתי לה בפרטי וביקשתי סליחה שאני מזכירה לה את הבטחתה

    וכתבתי שהתלבטתי אם להחריש......לעולמי עד.

    אני לא רואה כל רע בזה שהזכרת ושאלת.

    הרי תלוי איך שואלים. אפשר לשאול האם זה עדיין אפשרי ורלבנטי,

    לא בנוסח של "הבטחת לי . . . ואני מחכה".

    החברה התנצלה אך החברות ביננו כבר לא תחזור למה שהיה פעם

    מעניין למה. אולי בגלל שהיא הרגישה לא נעים כלפיך? 

    אני שואלת את עצמי אם הייתי צריכה להחריש.....? ולשאת בליבי את הפגיעה

    או לנהוג כפי שנהגתי? לנהוג כפי שנהגת, ככה לדעתי.

    אם היא לא יכלה להמשיך בקשר שלכן בגלל ששאלת אותה?

    אז זו בעיה שלה ואולי עדיף שלא להיות בקשר קרוב עם אחת כזו.

    אני בדרך כלל פועלת לפי צו הלב ותחושות הבטן מסכימה.

    ההיגיון הוא קר ומנוכר

    * כוכב אהבה ממני

    וחיבוק אוהב אוהב ונשיקות חמות לליבך, שרי יקירתי ♥ ~ ♥

     

     

      19/9/12 13:37:

    צטט: הדס זיגדון 2012-09-19 12:01:00

    שרי

    התמונה נהדרת!

    ואני מאילו שאומרים הכל...

    בכנות גמורה

    רק משתדלת שלא לפגוע...

    יש כמה צורות של אמירה

    אפשר בהחלט לומר את שעל ליבנו

    רק בדרך כזאת שלא תפגע

    או כזאת שלא נצטער אחר כך...שפגענו...

    שנה נהדרת

    מהדס.*

     הדס, אני בעד הדרך שלך, במיוחד מול אנשים שחשובים לנו. ♥

      19/9/12 13:35:

    צטט: ארזעמירן 2012-09-19 11:43:10

    השני.

     איזו תשובה תמציתית חיוך

      19/9/12 13:34:

    שרי חברתי האהובה נשיקה

    התמונה מהממת פלוס פלוס (-:

    איזו סוגייה קשה הבאת לנו שרי יקירתי

    ברשותך אספר לך משהו ובסופו אשוב לכתוב שאין תשובה אחת - כל מיקרה לגופו.

    מחר אני חוגגת את יום הולדתי ה-51

    שנה שעברה אחת החברות שהיא כבר לא ורטואלית הבטיחה

    ליום הולדתי ה-50 כמתנת יום הולדת - להקליט את השיר שלי " חלומות"

    באולפן ההקלטות של בנה... כמה שהתרגשתי וכמה ציפיתי....

    כשהעלאתי את שירי " תעתועי הלב" קיוויתי שהיא תיזכר בהבטחתה

    וכשראיתי שלא - כתבתי לה בפרטי וביקשתי סליחה שאני מזכירה לה את הבטחתה

    וכתבתי שהתלבטתי אם להחריש......לעולמי עד.

    החברה התנצלה אך החברות ביננו כבר לא תחזור למה שהיה פעם

    אני שואלת את עצמי אם הייתי צריכה להחריש.....? ולשאת בליבי את הפגיעה

    או לנהוג כפי שנהגתי?

    אני בדרך כלל פועלת לפי צו הלב ותחושות הבטן

    ההיגיון הוא קר ומנוכר

    * כוכב אהבה ממני

    וחיבוק אוהב אוהב ונשיקות חמות לליבך, שרי יקירתי

     

      19/9/12 13:34:

    צטט: רומפיפיה 2012-09-19 09:40:38

    שרי יק'רה,

    לא יודעת להשיב לך תשובה חד משמעית

    קורה שאני מתאפקת ולאחר מכן כל כך מתחרטת

    על שלא אמרתי את אשר על לבי על שלא הבהרתי את דעתי.

    כי אז אולי דברים היו מסתדרים לגמרי אחרת.

    אולי הייתי יכולה למנוע אי הבנות...

    פעמים אחרות, אומרת משפט ספונטי

    ואחר כל אוכלת את הלב.. למה בכלל דיברתי.. למה לא שתקתי...

    כי אולי בכלל העלבתי מבלי שבכלל התכוונתי...

    קיצורו של דבר, נראה לי שרק בדיעבד,

    אנחנו יכולים לשפוט את מעשינו לטוב ולרע...

    שנה טובה ומבורכת לך יקרה.

    בדיעבד, אה? פשוט להיות חכמים לאחר מעשה . . .

    אולי עדיף לומר דברים חשובים לאנשים שחשובים לנו,

    רק למצוא את הזמן והדרך המתאימים לכך.

    שנה מצוינת גם לך ♥

      19/9/12 13:31:

    צטט: ידידת אמת 2012-09-19 08:43:59

    אני סבורה שהחרטה הינה זהה בשני המקרים..

    אני חושבת שלהתחרט שלא אמרתי יש בזה תחושת החמצה.
    רק שהדבר היחיד שחשוב וקובע הם:

    הדרך בה נאמרים הדברים ...
    מתי הם נאמרים..

    באיזה הקשר..

    ולמי ( חבר, חברה, קולגה, בן משפחה...)

    בוודאי, ניסחת יפה. 

    אני מאחלת לנו שנדע לקבל,לסלוח, ולהבין...

     תודה ♥

      19/9/12 12:01:

    שרי

    התמונה נהדרת!

    ואני מאילו שאומרים הכל...

    בכנות גמורה

    רק משתדלת שלא לפגוע...

    יש כמה צורות של אמירה

    אפשר בהחלט לומר את שעל ליבנו

    רק בדרך כזאת שלא תפגע

    או כזאת שלא נצטער אחר כך...שפגענו...

    שנה נהדרת

    מהדס.*

      19/9/12 11:43:
    השני.
      19/9/12 09:40:

    שרי יק'רה,

    לא יודעת להשיב לך תשובה חד משמעית

    קורה שאני מתאפקת ולאחר מכן כל כך מתחרטת

    על שלא אמרתי את אשר על לבי על שלא הבהרתי את דעתי.

    כי אז אולי דברים היו מסתדרים לגמרי אחרת.

    אולי הייתי יכולה למנוע אי הבנות...

    פעמים אחרות, אומרת משפט ספונטי

    ואחר כל אוכלת את הלב.. למה בכלל דיברתי.. למה לא שתקתי...

    כי אולי בכלל העלבתי מבלי שבכלל התכוונתי...

    קיצורו של דבר, נראה לי שרק בדיעבד,

    אנחנו יכולים לשפוט את מעשינו לטוב ולרע...

    שנה טובה ומבורכת לך יקרה.

      19/9/12 08:43:

    אני סבורה שהחרטה הינה זהה בשני המקרים..
    רק שהדבר היחיד שחשוב וקובע הם:

    הדרך בה נאמרים הדברים ...
    מתי הם נאמרים..

    באיזה הקשר..

    ולמי ( חבר, חברה, קולגה, בן משפחה...)

     

    אני מאחלת לנו שנדע לקבל,לסלוח, ולהבין...

      19/9/12 07:56:

    צטט: ביאלר 2012-09-19 07:29:03

    לא יודע מה עדיף , אולי שביל ביניים ??? תמונה מדהימה

     תלוי במצב וכו' אבל - לכל אחד נטיה לד זה או אחר. תודה!!!

      19/9/12 07:51:

    צטט: nanale 2012-09-19 01:22:15

    מממ...לרוב האנשים אומרים שהם מעדיפים לשמוע את האמת ושהתקשורת תהיה כנה ופתוחה...

    ברגע האמת יש מצב שנע בין המודע והלא מודע ובא המבחן שבוחן את מערכת הקבלה של האדם...

    עד כמה הוא אכן מכיר בהצהרותיו וכוונותיו לתקשורת פתוחה של משחק הקלפים הגלויים וכו... 

    וכמובן, אופיו של אדם. יש מי שידע להקשיב ולאמור תודה לגילוי הלב ויש מי שירגז ויכעס וייפגע...

    כך שנפש האדם שרי'לה היא שברירית והיה והנאמר יגרום לניפוץ כל שהוא כדאי להכין מראש צלחות וריצפה חסינה...

    עניין  לא קשה בפני עצמו :-)

     את מחייכת את :)))

    למרות שאני, לרוב אומרת או מביעה את מחשבתי ותחושתי...

    יש והנאמר מתקבל בהבנה ויש ובהתנגדות או בצ'או...

    נכון, לכן חשוב מאוד "איך" ו"מתי" אומרים.

    חוץ מזה, לפעמים אולי עדיף צ'או?

    והמשפט הגדול של "סוף מעשה במחשבה תחילה" ... WELL

    משהו מאד חכם הסביר לי ש: סוף נקודה. מעשה נקודה במחשבה נקודה...תחילה נקודה!!!"  ואז הוא אמר לי תחשבי על זה...

    חשבתי והשבתי לו " 4 נקודות!!"  נקודה!!!   :-)

    השתיקה סייג לחכמה...או לחכמים,  מי מאיתנו תמיד חכם ועוד בכל מצב?!

    חיוך ♥ 

     

      19/9/12 07:48:

    צטט: בןאור0 2012-09-19 01:20:38

    מסכים איתך בקטן

     חיוך

      19/9/12 07:47:

    צטט: ♥נוסטלגיה ישראלית♥ 2012-09-19 00:47:57

    שרי,

    השאלה שלך מאד כללית וזה ממש תלוי במה מדובר ובאילו נושאים ?

    זה תלוי ביחסים בינו לבינה , ביחסי אהבה , יחסי עבודה, במשפחה ועוד ועוד..
    ישנן מילים שפוגעות מאד ולעולם לא נוכל להשיב אותן חזרה למקומן ,

    וישנן מילים שהחמצנו ולא אמרנו ביחסים בינו לבינה ואולי איבדנו אהבה בגלל זה ..

    זה באמת תלוי במה מדובר .. ובל נשכח גם את האימרה חיים ומוות ביד הלשון וצריך להיזהר בלשונינו ..

    וכן סייג לחכמה - שתיקה ... ושתיקה שווה זהב .. הכל תלוי בסיטואציה ובמינון הנכון.
    שנה טובה לך ולכל יקירייך .

     אורלי, תודה להתייחסות. בתגובות קודמות התייחסתי לסוגיות שהעלית.

    וודאי שאין כלל אחד נכון תמיד, אבל יש נטיה של אדם לכיוון שתיקה או חשיפה.

    וכשמדובר באנשים קרובים, אני בד"כ בעד לפתוח. ומובן שחשוב התזמון וה"איך".

      19/9/12 07:43:

    צטט: ברוךהלוי-סגל 2012-09-19 00:30:19

    שרי היקרה,

    אני מן הנעלבים ואינם עולבים,

    שומעים חרפתם ואינם משיבים.

    מדמם פנימה ומוחק את אוייבי

    מספר הטלפונים .

      ספר הטלפונים שלי עתיר

    אוהבים לכן השאלה אינה

    רלוונטית.

      שנה טובה

       וגמר חתימה טובה,

         ב ר ו ך

    ברוך, לא מדובר ב"להעליב", אלא אם יש לך לומר דברים חשובים

    למישהו קרוב, שקשורים אליו או למערכת היחסים שלכם,

    והדברים אולי לא יהיו לו/לה נעימים לשמוע.

    קורים כאלו דברים בין אנשים במערכות יחסים, אם בין חברים, או בני משפחה.

    אתה יכול להעדיף לא לומר כלום, ואז הכל נשאר לך בבטן ומעיב על הקשר,

    או לומר (ברור שתלוי איך ומתי) ואז אי אפשר להיות בטוחים איך הצד השני יקבל את זה.

    אבל אם אמרת - טיהרת את "האווירה" היחסים יהיו פתוחים וכנים. כך אני חושבת.

      19/9/12 07:39:

    צטט: א ל22 2012-09-18 22:27:57

    תלוי היכן ומול מי,תלוי בעיתוי. לפעמים הצד השני לא נמצא במצב,שהוא מסוגל להכיל את הביקורת ברגע נתון,באותה סיטואציה עדיף להמתין ולא "לירות ישר", כן לפעמים זה קצת קשה להתאפק....

     כשזה מול אדם קרוב, ווודאי שצריך תזמון מתאים וניסוח / שפת גוף שיתאימו.

      19/9/12 07:37:

    צטט: naama666 2012-09-18 21:07:10

    מעדיפה לומר את אשר מרגישה לפרוק ולשחרר שבוע טוב

     חד וחלק, בפשטות, אה? כמה טוב :)))

      19/9/12 07:36:

    צטט: פוצקלה 2012-09-18 20:59:50

    שאלה קשה. אני חושבת שאם יש לך משהו טוב להגיד אז אסור לשמור בבטן. אבל אם יש לך ביקורת או משהו רע להגיד עדיף לשמור בבטן ולהתרחק מאותו אדם. במידה וזה לא אפשרי כדאי להגיד ...אבל לברור הייטב את המילים כי מילה שיוצאת מהפה לפעמים אין לה דרך חזרה.

     ברור, ברור שדברים טובים מומלץ לומר.

    ביקורת, או דברים לא נעימים שקשורים לקשר עם מישהו/מישהי קרובים,

    חשוב לומר לדעתי, ואני מסכימה איתך שצריך לברור את המילים

    כי ה"איך" מאוד חשוב.

      19/9/12 07:34:

    צטט: רוניR 2012-09-18 20:38:47

    אני מעדיפה לפרגן לעצמי בכל מקרה, נורא קל לשפוט את עצמך בדיעבד כשאתה כבר יודע דברים שלא ידעת בזמן אמת. החכמה היא להיות מסוגל לקבל את מי שהיית באותו הרגע שבו פעלת ובו בחרת כך או כך.

     נשמע לי טוב רוני :)))

      19/9/12 07:32:

    צטט: מאיה113 2012-09-18 20:14:09

    *התמונה מדהימה. הו דילמה מה שכתבת גם וגם :)אחחח שום דבר לא מושלם

    תודה מאיה. כן, ומישהו אמר שהחיים הם פיקניק? :))) 

      19/9/12 07:30:

    צטט: yohananpe_1947 2012-09-18 19:42:22

    לפרוק ולשחרר...המשך שבוע טוב .

     תודה יוחנן, ואיזה שבוע קצר :))) כיף.

      19/9/12 07:29:
    לא יודע מה עדיף , אולי שביל ביניים ??? תמונה מדהימה
      19/9/12 01:22:

    מממ...לרוב האנשים אומרים שהם מעדיפים לשמוע את האמת ושהתקשורת תהיה כנה ופתוחה...

    ברגע האמת יש מצב שנע בין המודע והלא מודע ובא המבחן שבוחן את מערכת הקבלה של האדם...

    עד כמה הוא אכן מכיר בהצהרותיו וכוונותיו לתקשורת פתוחה של משחק הקלפים הגלויים וכו... 

    וכמובן, אופיו של אדם. יש מי שידע להקשיב ולאמור תודה לגילוי הלב ויש מי שירגז ויכעס וייפגע...

    כך שנפש האדם שרי'לה היא שברירית והיה והנאמר יגרום לניפוץ כל שהוא כדאי להכין מראש צלחות וריצפה חסינה...

    עניין  לא קשה בפני עצמו :-)

     

    למרות שאני, לרוב אומרת או מביעה את מחשבתי ותחושתי...

    יש והנאמר מתקבל בהבנה ויש ובהתנגדות או בצ'או...

    והמשפט הגדול של "סוף מעשה במחשבה תחילה" ... WELL

    משהו מאד חכם הסביר לי ש: סוף נקודה. מעשה נקודה במחשבה נקודה...תחילה נקודה!!!"  ואז הוא אמר לי תחשבי על זה...

    חשבתי והשבתי לו " 4 נקודות!!"  נקודה!!!   :-)

    השתיקה סייג לחכמה...או לחכמים,  מי מאיתנו תמיד חכם ועוד בכל מצב?!

     

      19/9/12 01:20:

    מסכים איתך בקטן

    שרי,

    השאלה שלך מאד כללית וזה ממש תלוי במה מדובר ובאילו נושאים ?

    זה תלוי ביחסים בינו לבינה , ביחסי אהבה , יחסי עבודה, במשפחה ועוד ועוד..
    ישנן מילים שפוגעות מאד ולעולם לא נוכל להשיב אותן חזרה למקומן ,

    וישנן מילים שהחמצנו ולא אמרנו ביחסים בינו לבינה ואולי איבדנו אהבה בגלל זה ..

    זה באמת תלוי במה מדובר .. ובל נשכח גם את האימרה חיים ומוות ביד הלשון וצריך להיזהר בלשונינו ..

    וכן סייג לחכמה - שתיקה ... ושתיקה שווה זהב .. הכל תלוי בסיטואציה ובמינון הנכון.
    שנה טובה לך ולכל יקירייך .

      19/9/12 00:30:

    שרי היקרה,

    אני מן הנעלבים ואינם עולבים,

    שומעים חרפתם ואינם משיבים.

    מדמם פנימה ומוחק את אוייבי

    מספר הטלפונים .

      ספר הטלפונים שלי עתיר

    אוהבים לכן השאלה אינה

    רלוונטית.

      שנה טובה

       וגמר חתימה טובה,

         ב ר ו ך

      18/9/12 22:27:
    תלוי היכן ומול מי,תלוי בעיתוי. לפעמים הצד השני לא נמצא במצב,שהוא מסוגל להכיל את הביקורת ברגע נתון,באותה סיטואציה עדיף להמתין ולא "לירות ישר", כן לפעמים זה קצת קשה להתאפק....
      18/9/12 21:07:
    מעדיפה לומר את אשר מרגישה לפרוק ולשחרר שבוע טוב
      18/9/12 20:59:
    שאלה קשה. אני חושבת שאם יש לך משהו טוב להגיד אז אסור לשמור בבטן. אבל אם יש לך ביקורת או משהו רע להגיד עדיף לשמור בבטן ולהתרחק מאותו אדם. במידה וזה לא אפשרי כדאי להגיד ...אבל לברור הייטב את המילים כי מילה שיוצאת מהפה לפעמים אין לה דרך חזרה.
      18/9/12 20:38:
    אני מעדיפה לפרגן לעצמי בכל מקרה, נורא קל לשפוט את עצמך בדיעבד כשאתה כבר יודע דברים שלא ידעת בזמן אמת. החכמה היא להיות מסוגל לקבל את מי שהיית באותו הרגע שבו פעלת ובו בחרת כך או כך.
      18/9/12 20:14:
    *התמונה מדהימה. הו דילמה מה שכתבת גם וגם :)אחחח שום דבר לא מושלם
      18/9/12 19:42:
    לפרוק ולשחרר...המשך שבוע טוב .
      18/9/12 19:02:

    צטט: מרב 1956 2012-09-18 18:22:54

    מאוד מאוד קשה לי לענות.

    אינני מצליחה להזכר אם קרה לי שהצטערתי (מעדיפה להצטער מאשר להתחרט)

    על הנאמר מפי או על כך שהעדפתי לשתוק.

    אותו דבר לגבי התנהגות.

    אני מצטערת שנהגתי בדרך מסויימת ולא אחרת.

    אמשיך לחשוב על כך.

    תודה לך שרי על גירוי המוח.

    תודה מרב. כן, זה לא נושא פשוט.

    ברור שעדיף את שביל הזהב.

    אבל לפעמים אין ברירה, יש נאמר

    משהו שלא נעים לומר אבל הוא חשוב,

    חשוב לך ולצד השני או לקשר ביניכם.

    אם תשתקי לא תהיה אי נעימות, אבל את תסתירי את המידע.

    טיב הקשר שלכם ייפגע.

    אם תדברי, יתכן ואח"כ מסיבה כל שהיא תתחרטי על כך.

     

     

      18/9/12 18:58:

    צטט: ניקיטה רנא 2012-09-18 18:16:39

    ואוו את מי שאלת... אני מעדיפה את האמת גם כשהיא קשה. לא בעד שקרים, במיוחד בזוגיות או, בחברות. ומי שלא אמיתי מפספס משהו בחיים.

    מסכימה איתך, כן במיוחד בקשרים קרובים, זוגיות וחברות. 

      18/9/12 18:57:

    צטט: yael~ 2012-09-18 18:12:33

    לרוב מעדיפה להתחרט על שתיקה....כך החרטה שלי בלבד - דברים שנאמרים כבר יש להם שותפים ולא ניתן לקחת מילה בחזרה.

    נוטה יותר לטיפוס הסגור, כל אחד ומבנה האישיות שלו. 

      18/9/12 18:56:

    צטט: debie30 2012-09-18 17:51:54

    שרי, שאלה קשה שאלת,
    דברים שנאמרו קשה להחזיר, מלים יכולות לפצוע כמו סכין ,
    את השתיקות יש סיכוי שאפשר יהיה לתקן,
    וזה לא נוגד את התקשורת הפתוחה שהוזכרה,
    לפעמים צריך לחשוב על מה שיוצא מפינו גם אם זה נאמר מכל הלב.

    בכל מקרה צריך לחשוב מה אומרים ואיך אומרים את זה.

    אבל להשאיר דברים בלב, זה בעצם לחנוק כעסים? או דברים אחרים?

    ואיזה קשר יהיה לנו עם הקרובים לנו אם נישא מטענים?

    לפעמים גם שתיקה יכולה לפצוע. 

      18/9/12 18:22:

    מאוד מאוד קשה לי לענות.

    אינני מצליחה להזכר אם קרה לי שהצטערתי (מעדיפה להצטער מאשר להתחרט)

    על הנאמר מפי או על כך שהעדפתי לשתוק.

    אותו דבר לגבי התנהגות.

    אני מצטערת שנהגתי בדרך מסויימת ולא אחרת.

    אמשיך לחשוב על כך.

    תודה לך שרי על גירוי המוח.

      18/9/12 18:16:
    ואוו את מי שאלת... אני מעדיפה את האמת גם כשהיא קשה. לא בעד שקרים, במיוחד בזוגיות או, בחברות. ומי שלא אמיתי מפספס משהו בחיים.
      18/9/12 18:12:
    לרוב מעדיפה להתחרט על שתיקה....כך החרטה שלי בלבד - דברים שנאמרים כבר יש להם שותפים ולא ניתן לקחת מילה בחזרה.
      18/9/12 17:51:

    שרי, שאלה קשה שאלת,
    דברים שנאמרו קשה להחזיר, מלים יכולות לפצוע כמו סכין ,
    את השתיקות יש סיכוי שאפשר יהיה לתקן,
    וזה לא נוגד את התקשורת הפתוחה שהוזכרה,
    לפעמים צריך לחשוב על מה שיוצא מפינו גם אם זה נאמר מכל הלב.

      18/9/12 17:43:

    צטט: בןאור0 2012-09-18 17:38:08

    עדיף להתחרט על מה שאמרת מאשר להתחרט כי לא אמרת.

     בגדול? אני בדעה שלך. אני יותר בעד תקשורת פתוחה.

    אפשר להתנצל אח"כ אם מצטערים.

    אבל אם שותקים, איזו תקשורת וכנות יש כאן?

      18/9/12 17:41:

    צטט: ורד אוריאל 2012-09-18 17:29:47

    תלוי במצב- לעתים עדיף לשתוק ולעתים עדיף לשחרר. שתהיה לך שנה נפלאה וקסומה.

     טוב . . . תודה ורד.

    כבר אמרתי קודם על העניין הזה.

      18/9/12 17:39:

    צטט: נ.י.ל.י 2012-09-18 17:27:55

    אני מעדיפה לא להתחרט-לנשוך את הלשון .....

    להגיד משהו אפשר גם בהזדמנות אחרת(אלא אם חלילה הדמות שמנגד כבר תלך לעולם אחר)

    אהה, מעניין. חיוך 

      18/9/12 17:38:

    צטט: הלנה היפה 2012-09-18 17:25:34

    שרי, הפעם השארלה כל כך כללית שלא ניתן לענות עליה. בכל מקרה, אני מתקשה. יש נושאים או אנשים מסוימים שאיתם שעדיף לשתוק ונושאים ואנשים אחרים שעדיף לומר. שנה טובה שרי ותמצאי את המינון הנכון.

    ברור שצריך איזון ומינון נכון לכל סיטואציה.

    אבל יש אנשים שנוטים יותר לצד זה או אחר.

    אני חושבת שבגדול עדיף לדבר מאשר לשתוק.

    ברור שלא הכל וכל הזמן ועם כל אחד, ברור שלא  :)))

      18/9/12 17:38:
    עדיף להתחרט על מה שאמרת מאשר להתחרט כי לא אמרת.
      18/9/12 17:29:
    תלוי במצב- לעתים עדיף לשתוק ולעתים עדיף לשחרר. שתהיה לך שנה נפלאה וקסומה.
      18/9/12 17:27:

    אני מעדיפה לא להתחרט-לנשוך את הלשון .....

    להגיד משהו אפשר גם בהזדמנות אחרת(אלא אם חלילה הדמות שמנגד כבר תלך לעולם אחר)

      18/9/12 17:25:
    שרי, הפעם השארלה כל כך כללית שלא ניתן לענות עליה. בכל מקרה, אני מתקשה. יש נושאים או אנשים מסוימים שאיתם שעדיף לשתוק ונושאים ואנשים אחרים שעדיף לומר. שנה טובה שרי ותמצאי את המינון הנכון.
      18/9/12 17:25:

    צטט: אביה אחת 2012-09-18 17:20:40

    שרי יקרה

    כלכך הרגשתי עם ארז בתגובתו

    אכן שאלה קשה -

    ואני אוהבת...להגיד :)

    שנה טובה ואוהבת לך

    המון בריאות

     כן, ברור שצריך איזון וזה לא שחור לבן.

    אבל את אישה ולכן הגיוני שתאהבי להגיד :)

    חושבת שזה יותר בריא.

      18/9/12 17:23:

    צטט: . ארז . 2012-09-18 17:14:05

    אז ככה....
    במילה אחת אני יכול לומר שלפעמים עדיף פשוט "לשתוק את זה" ....

    בכלליות הרבה מהצרות שיש לנו בעולם זה בגלל אנשים שמדברים יותר מידי.

     

    מצד שני, הפסדתי כמה דברים בחיים בגלל ששתקתי.

    בקיצור: הכי חשוב בחיים זה איזון ! ולדעת שסוף מעשה במחשבה תחילה (ושמילים יכולות לפגוע ....).

     

    ''

     

    ברור שזה לא קיצוני, לומר הכל או לא כלום...

    וברור שצריך איזון.

    אבל, השאלה היא לאיזה כיוון ללכת באופן יחסי.

    אני חושבת שגברים נוטים יותר לשתיקה, במיוחד בתחום הרגשי

    ונשים נוטות יותר לדבר. אבל זה בכללי. 

    וארז. תודה לתמונה המשעשעת!!!

      18/9/12 17:20:

    שרי יקרה

    כלכך הרגשתי עם ארז בתגובתו

    אכן שאלה קשה -

    ואני אוהבת...להגיד :)

    שנה טובה ואוהבת לך

    המון בריאות

      18/9/12 17:14:

    אז ככה....
    במילה אחת אני יכול לומר שלפעמים עדיף פשוט "לשתוק את זה" ....

    בכלליות הרבה מהצרות שיש לנו בעולם זה בגלל אנשים שמדברים יותר מידי.

     

    מצד שני, הפסדתי כמה דברים בחיים בגלל ששתקתי.

    בקיצור: הכי חשוב בחיים זה איזון ! ולדעת שסוף מעשה במחשבה תחילה (ושמילים יכולות לפגוע ....).

     

    ''