כותרות TheMarker >
    ';

    אילת השחר לאה חרמון

    .
    ירקון חטיבת הגשר - חיבור של אות באות מילה במילה.
    הכתיבה בזרימה חופשית, כמעין המתגבר.
    קשרים וקישורים, גשרים וגישורים, בכל מכל כל.
    מוזמנים לזרום עם הזרם ו/או לזרום נגד הזרם.
    כל מצב צבירה - יתקבל בברכה.
    מקום כל המקומות.
    .

    0

    שירת הבריאה - סגולה

    27 תגובות   יום חמישי, 7/5/09, 05:18

    "דע כי כל רועה ורועה יש לו ניגון מיוחד , לפי העשבים ולפי מקום שהוא רועה שם , כי כל עשב ועשב יש לו שירה שאומר , שזה בחינת פרק שירה ומשירת העשבים נעשה ניגון של הרועה"              

    ליקוטי מוהר"ן ת"ב ס"ג 


     

    אין השכינה שורה אלא מתוך שמחה וטוב לבב.

     שירת הבריאה,  מיוחסת לדוד המלך ולשלמה בנו ע"ה, ומסוגלת לפרנסה, רפואה, ולקירוב הגאולה.

    פרק השירה טומן בחובו גם סודות עמוקים וכפי שכתוב בתיקוני הזוהר (סד'):

    "אית היכלא דניגונא - דלית לה רשותא למפתח אלא בניגונא " .

    תרגום : יש היכל של ניגון שאין רשות לפתחו אלא בניגון.

    ובספר "כנף רננים" ממשיל הרב חנוך זונדל לוריא זצוק"ל בספרו

    את מהות שירת הבריאה לתזמורת גדולה עם כלי נגינה שונים

    שכל כלי נגינה נותן את קולו וביחד זה הופך להיות למוזיקה אדירה של שבח והודיה לקב"ה.

    כאשר בראש התזמורת עומד המנצח הראשי שהינו האדם -

    נזר הבריאה האומר את פרק שירה, 

    ובאמירתו הוא נותן כוח לכל הבריאה לומר שירה.

    וכשהשרים והמלאכים של כל ברייה וברייה אומרים שירה ,

    הם מקבלים שפע וחיות שאותו הם מורידים אלינו .

    ומכתבי האריז"ל למדים,

    שמכיוון שכל שפע הבא משורש ההשפעה משתלשל ויורד מעולם לעולם עד שמגיע אל המבקש ,

    הרי שבכדי לפתוח את הצינורות לכך ,יש לו לאדם לומר את השירה הזו כהשתוקקות לבורא מעומקא דלבא.

    וכן כותב המבי"ט - רבי משה ב"ר טראני זצוק"ל, בספר "בית אלוהים",

    כי אמירת פרק שירה , יש בו יתר שאת ומעלה מספר תהילים....

    כי כל מזמור (בתהילים) יש בו סגולה להינצל מרעה או להביא טובה פרטית ,

    ופרק שירה הוא מיוחד ומסוגל לדברים כוללים כל מיני הצלה.

     

    תניא רבי אליעזר הגדול אומר,

    כל העוסק בפרק שירה זה בכל יום,

    מעיד אני עליו שהוא בן העולם הבא  וניצול מפגע רע ,

    ומיצר הרע , ומדין קשה , ומשטן ומכל מיני משחית ומזיקין וגו' (ברכות, יז, ע"א)

    אמר רבי , כל העוסק בפרק שירה בעולם הזה ,

    זוכה ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים ותלמודו מתקיים בידו ,

    וניצול מפגע רע, ומחיבוט הקבר , ומדינה של גיהנם ,

    ומחבלו של משיח ומאריך ימים וזוכה לימות המשיח ולחיי העולם הבא (סנהדרין , צא , ע"ב ) .

    כאשר האדם בצרה ושערי ברכה סגורים לפניו ,

    סגולה עצומה היא זו ,

    שיתבונן ברוב טובותיו יתברך על כל העולם בכלל , ואליו בפרט ,

    עד שיבוא לידי שירה .

    ואז לילה כיום יאיר לו , כחשיכה כאורה .

    כל מי שחשקה נפשו בעבודה , ומבטו מבט אמת ,

    יכלול את עצמו בשירתה של הבריאה

    הרה"ג רבי  שמשון דוד פינקוס זצוק"ל בספר: "שערים בתפילה"

    אשה המקשה לילד , יאמרו האיש והאשה את פרק שירה ,

    ויועיל בע"ה שתלד בנקל .

    כמו כן יקבלו על עצמם לומר פרק שירה אחר שהלידה תעבור בשלום ,

    והוא הודאה ושיר ושבח לבורא עולם

    ספר: "הכל יודוך",  להגר"מ גרוס שליט"א – אב"ד חניכי הישיבות , בני ברק פרק א' סעיף יב

    העוסק בפרק שירה, כל שוד ושבר יורחק מעל גבולו

    זמרת הארץ והשמים על פרק שירה – רבי מרדכי אליעזר ב"ר דוד וועבר זצ" ל.

    פרק שירה זה הוא תיקון לשבים , בהתעסקם בו כל אחד כפי ערכו .

    ואחר שישובו אל ה' בכל לבבם ובכל נפשם ובכל מאודם ,

    יאמרו את פרק שירה , ועל ידי זה יגיעו אל תיקונם הצריך להם ,

    ויבטלו את הגזירה שנגזר עליהם מלמעלה .

    ומכאן ואילך , זוכים ללמוד ותלמודם מתקיים בידם

    מספרים תהלות ה' על פרק שירה – ר' חנניה ממונציליסי זצ"ל , תלמיד הרמ"ע מפאנו זצ"ל

     

    אופן וכללי אמירת פרק שירה

    א) מאחר וניתן לומר את פרק השירה אף בחלוקה לפי ימים, חילקנו אף אנו את פרקי השירה לחלוקת ששה ימים, אך מומלץ לומר את כולו מידי יום.

    ב) ראוי לציין, שהבאנו על כל פסוק בשירת הבריאה, הסבר כללי למען יידע הקורא על מה מדבר הכתוב, וכפי שכתב הרב יוסף אלבו זיע"א בספרו: "ספר העיקרים" וזה לשונו : "ועל הכוונה הזאת נתייסד פרק שירה, שאמרו רבותינו ז"ל כל האומר פרק שירה בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא, ואין הכוונה על ההגה והצפצוף בפה אלא על מחשבת הלב, כמו : אָמַרְתִּי אֲנִי בְּלִבִּי (קהלת ב' א'), והמחשבה היא שיסתכל כי מכל אחד מן הנבראים הנראים לעין יש ליקח ראיה על איזו מידה טובה או מוסר השכל או דבר חכמת בינה ". אך כמובן שכאשר קוראים את פרק השירה כסגולה מידי יום, אין צורך לקרוא את פירוש הפסוקים, אלא רק את הפסוק המובא בהדגש ובניקוד.

    ג) לפני אמירת פרק שירה יש לקרוא את המימרות המובאות בתחילה, וכן לאחר הקריאה יש לומר את הבקשה המובאת.

    ד) בזמן אמירתו, אין לעסוק בשום עניין אחר, אלה יש לקוראו ברצף אחד וללא הפסק.

    ה) ישנם ימים מיוחדים שמעלה יתירה יש בהם לאמירת פרק שירה והם:

    ימי בריאת העולם מיום כ"ה אלול ועד אחר ראש השנה  וכן  בימי שבת .

    ו) בתשעה באב  אין לומר אותו כלל.

    ז) כשנזקקים למשהו מיוחד,

    יש לומר את כל פרק שירה ארבעים יום ברציפות,

    ויש המסיימים את האמירה ביום הארבעים בכותל המערבי,

    ושם מבקשים את בקשתם המיוחדת.

    ישנם הנודרים לומר "נשמת כל חי" במניין, אם תתגשם בקשתם.

    פרק שירה

    מיוחס לדוד המלך ולשלמה בנו ע"ה

    מסוגל לפרנסה, רפואה, ולקירוב הגאולה
     

    פֶּרֶק רִאשׁוֹן
    שָׁמַיִם אוֹמְרִים. הַשָּׁמַיִם, מְסַפְּרִים כְּבוֹד אֵל; וּמַעֲשֵׂה יָדָיו, מַגִּיד הָרָקִיעַ׃ 
    (תהלים יט ב)

    אֶרֶץ אוֹמֶרֶת.  לַיהוָה הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ; תֵּבֵל, וְיֹשְׁבֵי בָהּ׃ (תהלים פרק כד א) ואומר. מִכְּנַף הָאָרֶץ זְמִרֹת שָׁמַעְנוּ צְבִי לַצַּדִּיק, וָאֹמַר רָזִי לִי רָזִי לִי אוֹי לִי; בֹּגְדִים בָּגָדוּ, וּבֶגֶד בּוֹגְדִים בָּגָדוּ׃ (ישעיהו כד טז)

    גַּן עֵדֶן אוֹמֵר. עוּרִי צָפוֹן וּבוֹאִי תֵימָן, הָפִיחִי גַנִּי יִזְּלוּ בְשָׂמָיו; יָבֹא דוֹדִי לְגַנּוֹ, וְיֹאכַל פְּרִי מְגָדָיו׃ (שיר השירים ד טז)גֵּיהִנֹּם אוֹמֵר.כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה; וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב׃ (תהלים קז ט)

    מִדְבַּר אוֹמֵר.  יְשֻׂשׂוּם מִדְבָּר וְצִיָּה; וְתָגֵל עֲרָבָה וְתִפְרַח כַּחֲבַצָּלֶת׃ (ישעיהו לה א)

    שָׂדוֹת אוֹמְרִים. יְהוָה, בְּחָכְמָה יָסַד אָרֶץ; כּוֹנֵן שָׁמַיִם, בִּתְבוּנָה׃ (משלי ג יט)

    מַיִם אוֹמְרִים.  לְקוֹל תִּתּוֹ הֲמוֹן מַיִם בַּשָּׁמַיִם, וַיַּעַל נְשִׂאִים מִקְצֵה אָרֶץ;

     בְּרָקִים לַמָּטָר עָשָׂה, וַיֹּצֵא רוּחַ מֵאֹצְרֹתָיו׃ (ירמיה נא טז

    )יָמִים אוֹמְרִים.מִקֹּלוֹת מַיִם רַבִּים, אַדִּירִים מִשְׁבְּרֵי יָם; אַדִּיר בַּמָּרוֹם יְהוָה׃ (תהלים צג ד)

    נַהֲרוֹת אוֹמְרִים. נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף; יַחַד, הָרִים יְרַנֵּנוּ׃ (תהלים צח ח)

    מַעְיָנוֹת אוֹמְרִים. וְשָׁרִים כְּחֹלְלִים; כָּל מַעְיָנַי בָּךְ׃ (תהלים פז ז)

     

     

     

    פֶּרֶק שְׁנֵי
    יוֹם אוֹמֵר. יוֹם לְיוֹם יַבִּיעַ אֹמֶר; וְלַיְלָה לְּלַיְלָה, יְחַוֶּה דָּעַת׃
    (תהלים יט ג)

    לַיְלָה אוֹמֵר. לְהַגִּיד בַּבֹּקֶר חַסְדֶּךָ; וֶאֱמוּנָתְךָ, בַּלֵּילוֹת׃ (תהלים צב ג)

    שֶׁמֶשׁ אוֹמֵר. שֶׁמֶשׁ יָרֵחַ עָמַד זְבֻלָה; לְאוֹר חִצֶּיךָ יְהַלֵּכוּ, לְנֹגַהּ בְּרַק חֲנִיתֶךָ׃ (חבקוק ג יא)

    יָרֵחַ אוֹמֶרֶת. עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים; שֶׁמֶשׁ, יָדַע מְבוֹאוֹ׃ (תהלים קד יט)

    כּוֹכָבִים אוֹמְרִים. אַתָּה הוּא יְהוָה לְבַדֶּךָ, אַתָּה עָשִׂיתָ אֶת הַשָּׁמַיִם שְׁמֵי הַשָּׁמַיִם וְכָל צְבָאָם, הָאָרֶץ וְכָל אֲשֶׁר עָלֶיהָ הַיַּמִּים וְכָל אֲשֶׁר בָּהֶם, וְאַתָּה מְחַיֶּה אֶת כֻּלָּם; וּצְבָא הַשָּׁמַיִם לְךָ מִשְׁתַּחֲוִים׃ (נחמיה ט ו)

    עָבִים  אוֹמְרִים. יָשֶׁת חֹשֶׁךְ סִתְרוֹ, סְבִיבוֹתָיו סֻכָּתוֹ; חֶשְׁכַת מַיִם, עָבֵי שְׁחָקִים׃ (תהלים יח יב)

    עַנְנֵי כָּבוֹד אוֹמְרִים.  אַף בְּרִי יַטְרִיחַ עָב; יָפִיץ, עֲנַן אוֹרוֹ׃ (איוב לז יא)

    רוּחַ אוֹמֵר. אֹמַר לַצָּפוֹן תֵּנִי, וּלְתֵימָן אַל תִּכְלָאִי; הָבִיאִי בָנַי מֵרָחוֹק, וּבְנוֹתַי מִקְצֵה הָאָרֶץ׃ (ישעיה מג ו)

    בְּרָקִים אוֹמְרִים. מַעֲלֶה נְשִׂאִים מִקְצֵה הָאָרֶץ בְּרָקִים לַמָּטָר עָשָׂה; מוֹצֵא רוּחַ מֵאוֹצְרוֹתָיו׃ (תהלים קלה ז)

    טַל אוֹמֵר. אֶהְיֶה כַטַּל לְיִשְׂרָאֵל, יִפְרַח כַּשּׁוֹשַׁנָּה; וְיַךְ שָׁרָשָׁיו כַּלְּבָנוֹן׃ (הושע יד ו)

    גְּשָׁמִים אוֹמְרִים. גֶּשֶׁם נְדָבוֹת תָּנִיף אֱלֹהִים; נַחֲלָתְךָ וְנִלְאָה, אַתָּה כוֹנַנְתָּהּ׃ (תהלים סח י)

     

     

     

     

     

     

    פרק שלישי
    אִילָנוֹת שֶׁבְּשָׂדֶה אוֹמְרִים. אָז יְרַנְּנוּ עֲצֵי הַיָּעַר; מִלִּפְנֵי יְהוָה, כִּי בָא לִשְׁפּוֹט אֶת הָאָרֶץ׃
    (דברי הימים א טז לג)

    גֶּפֶן אוֹמֶרֶת. כֹּה אָמַר יְהוָה, כַּאֲשֶׁר יִמָּצֵא הַתִּירוֹשׁ בָּאֶשְׁכּוֹל, וְאָמַר אַל תַּשְׁחִיתֵהוּ, כִּי בְרָכָה בּוֹ; כֵּן אֶעֱשֶׂה לְמַעַן עֲבָדַי, לְבִלְתִּי הַשְׁחִית הַכֹּל׃ (ישעיה סה ח)

    תְּאֵנָה אוֹמֶרֶת. נֹצֵר תְּאֵנָה יֹאכַל פִּרְיָהּ; וְשֹׁמֵר אֲדֹנָיו יְכֻבָּד׃ (משלי כז יח) 

    רִמּוֹן אוֹמֵר. כְּפֶלַח הָרִמּוֹן רַקָּתֵךְ, מִבַּעַד לְצַמָּתֵךְ׃ (שיר השירים ד ג)

    תָּמָר אוֹמֵר. צַדִּיק כַּתָּמָר יִפְרָח; כְּאֶרֶז בַּלְּבָנוֹן יִשְׂגֶּה׃ (תהלים צב יג)

    תַּפּוּחַ אוֹמֵר.  כְּתַפּוּחַ בַּעֲצֵי הַיַּעַר, כֵּן דּוֹדִי בֵּין הַבָּנִים; בְּצִלּוֹ חִמַּדְתִּי וְיָשַׁבְתִּי, וּפִרְיוֹ מָתוֹק לְחִכִּי׃ (שיר השירים ב ג)שִׁבֹּלֶת חִטִּים אוֹמֶרֶת. שִׁיר הַמַּעֲלוֹת; מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה׃  (תהלים קל א)

    שִׁבֹּלֶת שְׂעוֹרִים אוֹמֶרֶת. תְּפִלָּה לְעָנִי כִי יַעֲטֹף; וְלִפְנֵי יְהוָה, יִשְׁפֹּךְ שִׂיחוֹ׃   (תהלים קב א)

    שְׁאַר השִׁבּוֹלִים אוֹמְרִים. לָבְשׁוּ כָרִים הַצֹּאן, וַעֲמָקִים יַעַטְפוּ בָר; יִתְרוֹעֲעוּ, אַף יָשִׁירוּ׃ (תהלים סה יד)

    יְרָקוֹת שֶׁבַּשָּׂדֶה אוֹמְרִים. תְּלָמֶיהָ רַוֵּה נַחֵת גְּדוּדֶיהָ; בִּרְבִיבִים תְּמֹגְגֶנָּה, צִמְחָהּ תְּבָרֵךְ׃ (תהלים סה יא)

    דְּשָׁאִים אוֹמְרִים. יְהִי כְבוֹד יְהוָה לְעוֹלָם; יִשְׂמַח יְהוָה בְּמַעֲשָׂיו׃  (תהלים קד לא)

     

     

     

     

     

    פֶּרֶק רְבִיעִי
    תַּרְנְגוֹל אוֹמֵר . בְּשָׁעָה שֶׁבָּא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אֵצֶל הַצַּדִּיקִים בְּגַן עֵדֶן , זוֹלְפִים כֹּל אִילָנֵי גַּן עֵדֶן בַּשָּׁמַיִם , וּמְרַנְּנִים וּמְשַׁבְּחִים , וְאָז גַּם הוּא מִתְעוֹרֵר וּמְשַׁבֵּחַ :
    בְּקוֹל רִאשׁוֹן אוֹמֵר. שְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם, וְהִנָּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם; וְיָבוֹא, מֶלֶךְ הַכָּבוֹד׃מִי זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד יְהוָה עִזּוּז וְגִבּוֹר; יְהוָה, גִּבּוֹר מִלְחָמָה׃
    (תהלים  כד ז-ח)
    בְּקוֹל שֵׁנִי אוֹמֵר. שְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם, וּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם; וְיָבֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד ׃ מִי הוּא זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד יְהוָה צְבָאוֹת; הוּא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד סֶלָה׃
    (תהלים  כד ט-י)
    בְּקוֹל שְׁלִישִׁי אוֹמֵר. עִמְדוּ צַדִּיקִים וְעִסְקוֹ בַּתּוֹרָה , כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה שְׂכַרְכֶם כָּפוּל לָעוֹלָם הַבָּא :
    בְּקוֹל רְבִיעִי אוֹמֵר. לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהוָה׃
    (בראשית מט יח)
    בְּקוֹל חֲמִישִׁי אוֹמֵר. עַד מָתַי עָצֵל תִּשְׁכָּב; מָתַי, תָּקוּם מִשְּׁנָתֶךָ׃
    (משלי ו ט)
    בְּקוֹל שִׂישִׂי אוֹמֵר.  אַל תֶּאֱהַב שֵׁנָה פֶּן תִּוָּרֵשׁ; פְּקַח עֵינֶיךָ שְׂבַע לָחֶם׃
    (משלי כ יג)
    בְּקוֹל שְׁבִיעִי אוֹמֵר. עֵת לַעֲשׂוֹת לַיהוָה; הֵפֵרוּ, תּוֹרָתֶךָ׃
    (תהלים קיט קכו)
    תַּרְנְגֹלֶת אוֹמֶרֶת. נֹתֵן לֶחֶם לְכָל בָּשָׂר; כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ׃ (תהלים קלו כה)

    יוֹנָה אוֹמֶרֶת. כְּסוּס עָגוּר כֵּן אֲצַפְצֵף, אֶהְגֶּה כַּיּוֹנָה; דַּלּוּ עֵינַי לַמָּרוֹם, אֲדֹנָי עָשְׁקָה לִּי עָרְבֵנִי׃ (ישעיה לח יד)

    אוֹמֶרֶת יוֹנָה לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא , רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלַם , יִהְיוּ מְזוֹנוֹתַי מְרוֹרִים כְּזַיִת בְּיָדְךָ , וְאַל יִהְיוּ מְתוּקִים כִּדְבַשׁ , עַל יְדֵי בַּשָּׁר וְדָם :

    נֶשֶׁר אוֹמֵר. וְאַתָּה יְהוָה אֱלֹהִים צְבָאוֹת אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, הָקִיצָה, לִפְקֹד כָּל הַגּוֹיִם; אַל תָּחֹן כָּל בֹּגְדֵי אָוֶן סֶלָה׃ (תהלים נט ו)

    עָגוּר אוֹמֵר. הוֹדוּ לַיהוָה בְּכִנּוֹר; בְּנֵבֶל עָשׂוֹר, זַמְּרוּ לוֹ׃ (תהלים לג ב)

    צִפּוֹר אוֹמֵר.גַּם צִפּוֹר מָצְאָה בַיִת וּדְרוֹר קֵן לָהּ אֲשֶׁר שָׁתָה אֶפְרֹחֶיהָ אֶת מִזְבְּחוֹתֶיךָ יְהוָה צְבָאוֹת; מַלְכִּי, וֵאלֹהָי׃ (תהלים פד ד)

    סְנוּנִית אוֹמֶרֶת.  לְמַעַן יְזַמֶּרְךָ כָבוֹד וְלֹא יִדֹּם; יְהוָה אֱלֹהַי, לְעוֹלָם אוֹדֶךָּ׃ (תהלים לג יג)

    טַסִּית אוֹמֶרֶת . עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה; עֹשֵׂה, שָׁמַיִם וָאָרֶץ׃ (תהלים קכא ב)

    צִיָּה אוֹמֶרֶת. אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק; וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה׃ (תהלים צז יא)

    רְצִפִי אוֹמֵר. נַחֲמוּ נַחֲמוּ עַמִּי; יֹאמַר אֱלֹהֵיכֶם׃ (ישעיה מ א)

    חֲסִידָה אוֹמֶרֶת. דַּבְּרוּ עַל לֵב יְרוּשָׁלַים וְקִרְאוּ אֵלֶיהָ, כִּי מָלְאָה צְבָאָהּ, כִּי נִרְצָה עֲוֹנָהּ; כִּי לָקְחָה מִיַּד יְהוָה, כִּפְלַיִם בְּכָל חַטֹּאתֶיהָ׃ (ישעיה מ ב)

    עוֹרֵב אוֹמֵר. מִי יָכִין לָעֹרֵב, צֵידוֹ כִּי יְלָדוֹ (יְלָדָיו) אֶל אֵל יְשַׁוֵּעוּ; יִתְעוּ, לִבְלִי אֹכֶל׃ (איוב לח מא)

    זַרְזִיר אוֹמֵר. וְנוֹדַע בַּגּוֹיִם זַרְעָם, וְצֶאֱצָאֵיהֶם בְּתוֹךְ הָעַמִּים; כָּל רֹאֵיהֶם יַכִּירוּם, כִּי הֵם זֶרַע בֵּרַךְ יְהוָה׃ (ישעיה סא ט)

    אֲוַז שֶׁבַּבַּיִת אוֹמֶרֶת. הוֹדוּ לַיהוָה קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ; הוֹדִיעוּ בָעַמִּים, עֲלִילוֹתָיו׃
     שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ; שִׂיחוּ, בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו׃
    (תהלים קה א-ב)

    אֲוַז הַבָּר הַמְּשׁוֹטֶטֶת בַּמִּדְבָּר . כְּשֶׁרוֹאֵה אֶת יִשְׂרָאֵל עוֹסְקִים בַּתּוֹרָה אוֹמֶרֶת . קוֹל קוֹרֵא בַּמִּדְבָּר , פָּנוּ דֶּרֶךְ יי , יַשְׁרוּ בַּעֲרָבָה מְסִלָּה לֶאֱלֹהֵינוּ , וְעַל מְצִיאוּת מְזוֹנוֹתֶיהָ בַּמִּדְבָּר אוֹמֶרֶת . אָרוּר הַגֶּבֶר אַשֵּׁר יִבְטַח בָּאָדָם , בָּרוּךְ הַגֶּבֶר אֲשֶׁר יִבְטַח בְּיי וְהָיָה יי מִבְטָחוֹ :

    פְרוֹגִיוֹת אוֹמְרִים.  בִּטְחוּ בַיהוָה עֲדֵי עַד; כִּי בְּיָהּ יְהוָה, צוּר עוֹלָמִים׃ (ישעיה כו ד)

    רַחֲמָהּ אוֹמֶרֶת.  אֶשְׁרְקָה לָהֶם וַאֲקַבְּצֵם כִּי פְדִיתִים; וְרָבוּ כְּמוֹ רָבוּ׃ (זכריה י ח)

    צִפֹּרֶת כְּרָמִים אוֹמֶרֶת. אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים; מֵאַיִן, יָבֹא עֶזְרִי׃ (תהלים קכא א)

    חָסִיל אוֹמֵר. יְהוָה אֱלֹהַי אַתָּה, אֲרוֹמִמְךָ אוֹדֶה שִׁמְךָ, כִּי עָשִׂיתָ פֶּלֶא; עֵצוֹת מֵרָחוֹק אֱמוּנָה אֹמֶן׃ (ישעיה כה א)שְׂמָמִית אוֹמֶרֶת. הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע; הַלְלוּהוּ, בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה׃ (תהלים פרק קנ ה)

    זְבוּב אוֹמֵר. בְּשָׁעָה שֶׁאֵין יִשְׂרָאֵל עוֹסְקִים בַּתּוֹרָה ,  קוֹל אֹמֵר קְרָא, וְאָמַר מָה אֶקְרָא; כָּל הַבָּשָׂר חָצִיר, וְכָל חַסְדּוֹ כְּצִיץ הַשָּׂדֶה׃  יָבֵשׁ חָצִיר נָבֵל צִיץ, כִּי רוּחַ יְהוָה נָשְׁבָה בּוֹ; אָכֵן חָצִיר הָעָם׃ יָבֵשׁ חָצִיר נָבֵל צִיץ; וּדְבַר אֱלֹהֵינוּ יָקוּם לְעוֹלָם׃ (ישעיה פרק מ ו-ח) :

    בּוֹרֵא נִיב שְׂפָתָיִם; שָׁלוֹם שָׁלוֹם לָרָחוֹק וְלַקָּרוֹב אָמַר יְהוָה וּרְפָאתִיו׃ (ישעיה פרק נז יט)

    תַּנִּינִים אוֹמְרִים. הַלְלוּ אֶת יְהוָה מִן הָאָרֶץ; תַּנִּינִים, וְכָל תְּהֹמוֹת׃ (תהלים פרק קמח ז)

    לִוְיָתַן אוֹמֵר. הוֹדוּ לַיהוָה כִּי טוֹב; כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ׃ (תהלים פרק קלו א)

    דָּגִים אוֹמְרִים. קוֹל יְהוָה, עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים; יְהוָה, עַל מַיִם רַבִּים׃ (תהלים פרק כט ג)

    צְפַרְדֵּעַ אוֹמֶרֶת. בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלַם וָעֶד :

    פֶּרֶק חֲמִישִׁי
    בְּהֵמָה דַּקָּה טְהוֹרָה אוֹמֶרֶת. מִי כָמֹכָה בָּאֵלִם יְהוָה, מִי כָּמֹכָה נֶאְדָּר בַּקֹּדֶשׁ; נוֹרָא תְהִלֹּת עֹשֵׂה פֶלֶא׃
    (שמות פרק טו יא)בְּהֵמָה גַּסָּה טְהוֹרָה אוֹמֶרֶת. הַרְנִינוּ לֵאלֹהִים עוּזֵּנוּ; הָרִיעוּ, לֵאלֹהֵי יַעֲקֹב׃ (תהלים פרק פא ב)בְּהֵמָה דַּקָּה טְמֵאָה אוֹמֶרֶת. הֵיטִיבָה יְהוָה לַטּוֹבִים; וְלִישָׁרִים, בְּלִבּוֹתָם׃ (תהלים פרק קכה ד)בְּהֵמָה גַּסָּה טְמֵאָה אוֹמֶרֶת.  יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל; אַשְׁרֶיךָ, וְטוֹב לָךְ׃ (תהלים פרק קכח ב)גַּמַּל אוֹמֵר.יְהוָה מִמָּרוֹם יִשְׁאָג וּמִמְּעוֹן קָדְשׁוֹ יִתֵּן קוֹלוֹ, שָׁאֹג יִשְׁאַג עַל נָוֵהוּ ׃ (ירמיה פרק כה ל)סוּס אוֹמֵר. הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם, כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ; עַד, שֶׁיְּחָנֵּנוּ׃ (תהלים פרק קכג ב)פֶּרֶד אוֹמֵר. יוֹדוּךָ יְהוָה כָּל מַלְכֵי אָרֶץ; כִּי שָׁמְעוּ, אִמְרֵי פִיךָ׃ (תהלים פרק קלח ד)חֲמוֹר אוֹמֵר. לְךָ יְהוָה הַגְּדֻלָּה וְהַגְּבוּרָה וְהַתִּפְאֶרֶת וְהַנֵּצַח וְהַהוֹד, כִּי כֹל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ; לְךָ יְהוָה הַמַּמְלָכָה, וְהַמִּתְנַשֵּׂא לְכֹל לְרֹאשׁ׃ (דברי הימים א , כט יא)שׁוֹר אוֹמֵר. אָז יָשִׁיר מֹשֶׁה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשִּׁירָה הַזֹּאת לַיהוָה, וַיֹּאמְרוּ לֵאמֹר; אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי גָאֹה גָּאָה, סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם׃ (שמות פרק טו א)חַיּוֹת הַשָּׂדֶה אוֹמְרִים. בָּרוּךְ הַטּוֹב וְהַמֵּטִיב :צְבִי אוֹמֵר. וַאֲנִי אָשִׁיר עֻזֶּךָ וַאֲרַנֵּן לַבֹּקֶר, חַסְדֶּךָ כִּי הָיִיתָ מִשְׂגָּב לִי; וּמָנוֹס, בְּיוֹם צַר לִי׃ (תהלים פרק נט יז)פִּיל אוֹמֵר.  מַה גָּדְלוּ מַעֲשֶׂיךָ יְהוָה; מְאֹד, עָמְקוּ מַחְשְׁבֹתֶיךָ׃ (תהלים פרק צב ו)אַרְיֵה אוֹמֵר. יְהוָה כַּגִּבּוֹר יֵצֵא, כְּאִישׁ מִלְחָמוֹת יָעִיר קִנְאָה; יָרִיעַ אַף יַצְרִיחַ, עַל אֹיְבָיו יִתְגַּבָּר׃ (ישעיה פרק מב יג)דֹּב אוֹמֵר. יִשְׂאוּ מִדְבָּר וְעָרָיו, חֲצֵרִים תֵּשֵׁב קֵדָר; יָרֹנּוּ יֹשְׁבֵי סֶלַע, מֵרֹאשׁ הָרִים יִצְוָחוּ; יָשִׂימוּ לַיהוָה כָּבוֹד; וּתְהִלָּתוֹ בָּאִיִּים יַגִּידוּ׃ (ישעיה פרק מב יא יב)זְאֵב אוֹמֵר.עַל כָּל דְּבַר־פֶּשַׁע עַל שׁוֹר עַל חֲמוֹר עַל שֶׂה עַל שַׂלְמָה עַל כָּל אֲבֵדָה, אֲשֶׁר יֹאמַר כִּי הוּא זֶה, עַד הָאֱלֹהִים, יָבֹא דְּבַר שְׁנֵיהֶם; אֲשֶׁר יַרְשִׁיעֻן אֱלֹהִים, יְשַׁלֵּם שְׁנַיִם לְרֵעֵהוּ׃ (שמות פרק כב ח)שׁוּעַל אוֹמֵר. הוֹי בֹּנֶה בֵיתוֹ בְּלֹא צֶדֶק, וַעֲלִיּוֹתָיו בְּלֹא מִשְׁפָּט; בְּרֵעֵהוּ יַעֲבֹד חִנָּם, וּפֹעֲלוֹ לֹא יִתֶּן לוֹ׃ (ירמיה פרק כב יג)זַרְזִיר אוֹמֵר. רַנְּנוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה; לַיְשָׁרִים, נָאוָה תְהִלָּה׃ (תהלים פרק לג א)חָתוּל אוֹמֵר. אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם; וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם׃ ( תהלים י

    דרג את התוכן:

      תגובות (24)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS


      תודה רבה לך יקרה

      העשרת אותי.

      אשרייךנשיקהנשיקהנשיקה

        11/5/09 08:37:


      אילת, תודה

      *

        11/5/09 08:26:


      בס"ד

       

      ישר כח אשה יקרה..

      תבורכי ברכות שמיים!

        11/5/09 06:30:

      צטט: אילת השחר 1 2009-05-07 06:15:33


      פרק השירה הנ"ל

      לעילוי נשמות ישראל

      ובתוכן

      לעילוי נשמת גבריאל ז"ל

      בן רחל חנה

      ת.נ.צ.ב.ה.

       

      מצטרפת אליך

      ת.נ.צ.ב.ה

      אסתר

        11/5/09 01:38:

      אמן ואמן !~

      *

       

       

      }{

        11/5/09 00:32:

      תודה.

      תודה על הרצון העז לטוב לכולם,

      מברכת גם אותך בחזרה......

      חיבוק ענק על אהבה גדולה.

        10/5/09 23:13:


      יישר כח על ההשקעה!

      תודה שהזכרת לי..:)

        10/5/09 22:14:
      שפע כוכבים ואיחולים מכל הלב לך אישה מקסימה.
        10/5/09 21:55:
      תודה לך וברכות שתבאנה על כולנו
        10/5/09 02:06:

      נוסח עדות המזרח
      ברכת השיר "נשמת כל חי"

      (רצוי לעמוד)
      ויש נוהגים להגיד קודם רשות ל"נשמת כל חי" הפיוט "צמאה נפשי" שמופיע בזמירות שבת.

      הרני מזמן את פי להודות ולהלל ולשבח את בוראי,
      לשם יחוד קודשה בריך הוא ושכינתֵה על ידי ההוא טמיר ונעלם בשם כל ישראל.

      נִשְמַת כָּל חַי תְּבָרֵך אֶת שִׁמְךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וְרוּחַ כָּל בָּשָׂר תְּפָאֵר וּתְרוֹמֵם זִכְרְךָ מַלְכֵּנוּ תָּמִיד. מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם אַתָּה אֵל. וּמִבַּלְעֲדֶיךָ אֵין לָנוּ (מֶלֶךְ) גּוֹאֵל וּמוֹשִׂיעַ. פּוֹדֶה וּמַצִּיל. וְעוֹנֶה וּמְרַחֵם. בְּכָל עֵת צָרָה וְצוּקָה. אֵין לָנוּ מֶלֶךְ עוֹזֵר וְסוֹמֵךְ אֶלָּא אָתָּה: אֱלֹהֵי הָרִאשׁוֹנִים וְהָאַחֲרוֹנִים. אֱלוֹהַּ כָּל בְּרִיּוֹת. אֲדוֹן כָּל תּוֹלָדוֹת. הַמְּהֻלָּל בְּכָל הַתִּשְׁבָּחוֹת. הַמְּנַהֵג עוֹלָמוֹ בְּחֶסֶד וּבְרִיּוֹתָיו בְּרַחֲמִים. וַיְיָ אֱלֹהִים אֱמֶת. לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן. הַמְעוֹרֵר יְשֵׁנִים וְהַמֵּקִיץ נִרְדָּמִים. מְחַיֶּה מֵתִים. וְרוֹפֵא חוֹלִים. פּוֹקֵחַ עִוְרִים. וְזוֹקֵף כְּפוּפִים. הַמֵּשִׂיחַ אִלְּמִים. וְהַמְפַעֲנֵחַ נֶעֱלָמִים. וּלְךָ לְבַדְּךָ אֲנַחְנוּ מוֹדִים:
      וְאִלּוּ פִינוּ מָלֵא שִׁירָה כַיָּם. וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה כַּהֲמוֹן גַּלָּיו. וְשִׂפְתוֹתֵינוּ שְׁבַח כְּמֶרְחֲבֵי רָקִיעַ. וְעֵינֵינוּ מְאִירוֹת כַּשֶׁמֶשׂ וְכַיָּרֵחַ. וְיָדֵינוּ פְרוּשׂוֹת כְּנִשְׁרֵי שָׁמָיִם. וְרַגְלֵינוּ קַלּוֹת כָּאַיָּלוֹת. אֵין אֲנַחְנוּ מַסְפִּיקִין לְהוֹדוֹת לְךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ. וּלְבָרֵךְ אֶת שִׁמְךָ מַלְכֵּנוּ. עַל אַחַת מֵאֶלֶף אַלְפֵי אֲלָפִים וְרוֹב רִבֵּי רְבָבוֹת פְּעָמִים. הַטּוֹבוֹת נִסִּים וְנִפְלָאוֹת שֶׁעָשִׂיתָ עִמָּנוּ וְעִם אֲבוֹתֵינוּ.
      מִלְּפָנִים מִמִּצְרַיִם גְּאַלְתָּנוּ יְיָ אֱלֹהֵינוּ. מִבֵּית עֲבָדִים פְּדִיתָנוּ. בְּרָעָב זַנְתָּנוּ. וּבְשָׂבָע כִּלְכַּלְתָּנוּ. מֵחֶרֶב הִצַּלְתָּנוּ. מִדֶּבֶר מִלַּטְתָּנוּ. וּמֵחֳלָאִים רָעִים וְרַבִּים דִּלִּיתָנוּ. עַד הֵנָּה עֲזָרוּנוּ רַחֲמֶיךָ וְלֹא עֲזָבוּנוּ חֲסָדֶיךָ. עַל כֵּן אֵבָרִים שֶׁפִּלַּגְתָּ בָּנוּ. וְרוּחַ וּנְשָׁמָה שֶׁנָּפַחְתָּ בְּאַפֵּינוּ. וְלָשׁוֹן אֲשֶׂר שַׂמְתָּ בְּפִינוּ.
      הֵן הֵם. יוֹדוּ וִיבָרְכוּ. וִישַׁבְּחוּ. וִיפָאֲרוּ. אֶת שִׁמְךָ מַלְכֵּנוּ תָמִיד.
      כִּי כָל פֶּה לְךָ יוֹדֶה. וְכָל לָשׁוֹן לְךָ תְשַׁבֵּחַ. וְכָל עַיִן לְךָ תְצַפֶּה. וְכָל בֶּרֶךְ לְךָ תִכְרַע. וְכָל קוֹמָה לְפָנֶיךָ תִשְׁתַּחֲוֶה. וְהַלְּבָבוֹת יִירָאוּךָ וְהַקֶּרֶב וְהַכְּלָיוֹת יְזַמְּרוּ לִשְׁמֶךָ. כַּדָּבָר שֶׁנֶּאֱמַר כָּל עַצְמֹתַי תֹּאמַרְנָה יְיָ מִי כָמוֹךָ מַצִּיל עָנִי מֵחָזָק מִמֶּנּוּ. וְעָנִי וְאֶבְיוֹן מִגֹּזְלוֹ: שַׁוְעַת עֲנִיִּים אַתָּה תִּשְׁמַע. צַעֲקַת הַדַּל תַּקְשִׁיב וְתוֹשִׁיעַ. וְכָתוּב רַנְּנוּ צַדִּיקִים בַּיְיָ לַיְשָׁרִים נָאוָה תְהִלָּה:
      בְּפִי יְשָׁרִים תִּתְרוֹמָם:
      וּבְשִׂפְתֵי צַדִּיקִים תִּתְבָּרַךְ:
      וּבִלְשׁוֹן חֲסִידִים תִּתְקַדָּשׁ:
      וּבְקֶרֶב קְדוֹשִׁים תִּתְהַלָּל:
      בְּמִקְהֲלוֹת רִבְבוֹת עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל. שֶׁכֵּן חוֹבַת כָּל הַיְצוּרִים, לְפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ לְהוֹדוֹת. לְהַלֵּל. לְשַׂבֵּחַ. לְפָאֵר. לְרוֹמֵם. לְהַדֵּר. וּלְנַצֵּחַ. עַל כָּל דִּבְרֵי שִׁירוֹת וְתִשְׁבָּחוֹת דָּוִד בֶּן יִשַׁי עַבְדְּךָ מְשִׁיחֶךָ:
      וּבְכֵן, יִשְׁתַּבַּח שִׁמְךָ לָעַד מַלְכֵּנוּ הָאֵל הַמֶּלֶךְ הַגָּדוֹל וְהַקָּדוֹשׁ בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ כִּי לְךָ נָאֶה יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד. (א) שִׁיר (ב) וּשְׁבָחָה. (ג) הַלֵּל (ד) וְזִמְרָה. (ה) עֹז. (ו) וּמֶמְשָׁלָה. (ז) נֶצַח. (ח) גְּדוּלָה. (ט) גְּבוּרָה. (י) תְּהִלָּה. (יא) וְתִפְאֶרֶת. (יב) קְדֻשָׁה. (יג) וּמַלְכוּת. בְּרָכוֹת וְהוֹדָאוֹת לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל וְהַקָּדוֹשׁ. וּמֵעוֹלָם וְעַד עוֹלָם אַתָּה אֵל. בָּרוּךְ אַתָּה (לא לקרא בשם ומלכות) מֶלֶךְ גָּדוֹל וּמְהֻלָּל בַּתִּשׁבָּחוֹת. אֵל הַהוֹדָאוֹת. אֲדוֹן הַנִּפְלָאוֹת. בּוֹרֵא כָּל הַנְּשָׁמוֹת. רִבּוֹן כָּל הַמַּעֲשִׂים. הַבּוֹחֵר בְּשִׁירֵי זִמְרָה מֶלֶךְ אֵל חַי הָעוֹלָמִים. (אָמֵן):
       

       

      http://temani.net/nishmat/9.htm

        9/5/09 15:03:

      תודה לך

      אהבתי

      שבת קסומה

        9/5/09 06:56:
      פוסט מדהים,ישר כח,שבת שלום.
        9/5/09 01:05:
      * יפה מאוד אהבתי שבת שלום הרבה ורק טוב
        8/5/09 17:20:


      ב"ה

      אשרייך ואשרי חלקך.

      עושה טוב על הלב *

        8/5/09 15:11:


      אילת יקירה,

      קראתי בצמאון,

      טיילתי במרחבים הרבים שהפוסט לקח אותי,

      ונהנתי מאוד מההקשרים ומהעומק של הכתובים...

       

      שבת נפלאה,

       

      אנטון 

        8/5/09 12:04:


      כל הכבוד לך...

      פרק השירה יותר

      חזק מתהילים...

      כל מי שקורא כל יום

      פרק השירה

      תבוא עליו הברכה

      והמתקת הדינים כמובן..

      פוסט מושקע ושווה

      כוכב גדול אליך על כך***

      שבת מבורכת לך!!!

        8/5/09 06:19:


      שמרתי לי את שכתבת..תודה רבה..

        8/5/09 00:14:


      איילת השחר יקרה,

      השקעת אבל ממש....

      תודה על הרצון הטוב ורוחב הלב

      להעניק לנו כל זאת..

      אצטרך לחזור להעתיק וכו' וכו'...

      את מדהימה ומיוחדת...

      סוף שבוע נהדר

      ובשרות טובות

        7/5/09 23:57:

      תודה לך על המידע החשוב

      שומרת אותו במחשב שלי 

      אין השכינה שורה אלא מתוך שמחה וטוב לבב.
      שמחה והתפתחות לכולם

        7/5/09 17:23:

      צטט: מאיה113 2009-05-07 07:50:54


      פרק שירה מיוחד מאוד תודה.

       

       

      רוצה... אבל לא יוצא.

      יכול ....אבל לא רשאי..

      מותר... אבל אסור...

      אסור... אבל מותר.

      הבורא ברא...

      ויש תוכנית ותכלית לבריאה.

      צריך כל קול.. לצעוק

      אולי ישנה למעני

      את תוכנית הבריאה...

      שקבע שנקבע.מ..

      עוד בששת י מי בראשית.

      אולי.

        7/5/09 07:50:

      פרק שירה מיוחד מאוד תודה.
        7/5/09 06:17:

      לזיכוי הרבים שירת הבריאה

       

       

      www.pinto.org.il/?CategoryID=177

        7/5/09 06:15:


      פרק השירה הנ"ל

      לעילוי נשמות ישראל

      ובתוכן

      לעילוי נשמת גבריאל ז"ל

      בן רחל חנה

      ת.נ.צ.ב.ה.

      ארכיון