כותרות TheMarker >
    ';

    הספרים שזכיתי להוציא

    קבלה מעשית 1

    11 תגובות   יום ראשון, 10/5/09, 02:48


    קבלה מעשית 

    קבלה מעשית אין פירושה קבלה שעושים איתה מעשים אלא ענינה שהוא קבלה מעולם העשיה. ישנם ד' עולמות וקבלה מעשית מתעסקת עם מלאכים מעולם העשיה שהם מלאכים המעורבים בטוב ורע והאריז"ל הזהיר כי יש סכנה גדולה להתעסק בקבלה זאת. להבדיל מעבודה זרה המפארת את ה"אני", תורת ישראל דורשת התקדשות, חלק מענין ההתקדשות היא לקבל את מרותו של הקב"ה גם באירועים שעוברים על האדם ולא לנסות לשנות את הקורה לאדם על ידי עירוב כוחות של מלאכים שדים וכיו"ב, כי היוצא מכך הוא שאדם מנסה לשנות סדרי טבע כדי להטיב לעצמו גשמית על חשבון חברו בהשתמשו בשמות קודש או על ידי בריות רוחניות כגון אדם המסתכסך עם שכנו ומנסה להתנקם בו על ידי קבלה מעשית.הקב"ה ברא את המלאכים בצורה כזאת המצייתים לאדם שמשביעם, כי כשברא את אדם הראשון היתה ניכרת מעלתו על מעלתם[1] ומיד עם הבראו היו משתחוים לו כאלוה צולים לו בשר ומסננים לו יין ורק על חטאו והמעטתו איבד את יכולת השליטה בהם אלא אם כן זה על ידי התקדשות גדולה או על ידי השבעה. כי ההשבעה מכריחה אותם אף על פי שאינו קדוש, אך בראותם אח"כ את מצבו הרוחני הם מתנקמים בו על שהשביע אותם.

    וכתב המהרח"ו (שער רוח הקודש דף י"ג) וזת"ד: דע כי המשתמש בשמות קודש רעתו גדולה עד מאד ואותם המלאכים שהוא מכריחם בכח השבעתו לעשות רצונו באים ומחטיאים אותו לאבדו מן העולם ומזמינים תמיד בפיו ברכה לבטלה יען כי עבירה גוררת עבירה. עוד כתב המהרח"ו בהקדמה לספר שערי קדושה כי יש מהם אשר משביעים בכח שמות הקודש אל המלאכים ויקוו לאור והנה חושך.וכן רבי יהודה פתיה ז"ל כתב בספרו (בית לחם יהודה על ע"ח קע"ד מ"ג) וז"ל: לכן אסור להשתמש בקבלה מעשית לפי שהיא בעולם העשיה ולכן נקראת קבלה מעשית ולפי שאותן המלאכים הם מעורבים מטוב ורע המשתמש בקבלה מעשית הוא גורם להמשיך ולהוריד שפע ע"י ההשבעות ומקום הקדושה וגורם לערב טוב ברע עכ"ל. ועוד כתב בספר חסידים (סימן רה) מי שעוסק בהשבעות של מלאכים או של שדים, או בלחישת כשפים, לא יהיה סופו טוב, ויראה רעות בגופו או בבניו כל ימיו. ולכך יתרחק אדם מעשות כל אלה, וגם ימנע משאלות חלום, שידע איזה אשה יקח, ובאיזה דבר יצליח לעולם או לא, וזה שנאמר (דברים יח יג) תמים תהיה עם ה' אלהיך. ולא בשום דבר, כי לבסוף לא תהא לו תקנה, כמה עשו וכמה שאלו, ומהם נדלדלו או המירו הדת, או נפלו בחולי רע או זרעם, ולא יבקש שאחרים יעשו לו.ואין טוב לאדם אלא להתפלל להקב"ה, ואם יצא בדרך, לא יאמר השבעת מלאכים לשומרו בדרך, אלא יתפלל לפני הקב"ה בכל צרכיו, ורחום וחנון הוא ונחם על הרעה, וכמה נביאים נהרגו ולא השביעו בשם הקודש אלא בתפלה עמדו, אמרו אם לא ישמע תפלתינו, נדע שאין אנו ראויים להנצל, ולא היו עושים אלא בתפלה:כשהיה ירמיהו מוכיח את ישראל והיה אומר להם עשו תשובה ולא תלכו בגלות אמרו ישראל מה יכולים לעשות חד אמר אני מקיף את ירושלים חומת מים וחד אמר חומת אש וחד אמר חומת ברזל, והכל על ידי השבעת מלאכים. אמר להם הקב"ה בדידי אתם משתמשים, עמד הקב"ה ושינה את שמותם של המלאכים, דעל מיא עבד נורא, דעל נורא עבד על פרזלא, ומזכירים שמותיהם מלמטה ולא היו עונים להם, הדא הוא דכתיב (ישעיה מג, כח) "ואחלל שרי קודש".  

    נבואה, רוח הקודש, עליית הפרדס וקבלה מעשית

    כותב המהרח"ו (שערי קדושה - חלק ג שער ו) וזת"ד: (כל אחד מן הנביאים היה בדרגת נבואה שונה הכל כפי זכותו וכפי התלבשות השפע שהיה מגיע אליו והרב מפרט ואומר) כי משה רבינו ע"ה היה עולה עד האצילות ומשם רואה ממש, אלא הוא על ידי התלבשו בבריאה לבדה וגם זה אינו אלא בדרך מעבר לבד, כי האצילות לבדו הוא נמנע (דהיינו לא יכול להיות מושג על ידי בשר ודם), וזהו סוד (שמות פרק י"ג) "כי לא יראני האדם וחי", ושאר הנביאים היו רואים באצילות על ידי התלבשות גמור באורות הבריאה. ואחר החרבן (כשהשכינה ירדה לגלות וירדה דרגתם של ישראל פלאים) היה יחזקאל מתנבא מן האצילות אחר התלבשו בבריאה והבריאה ביצירה התלבשות גמור, ומאז ואילך אין עוד אור אצילות ובריאה נגלין כלל. ואל זה כיונו רבותינו ז"ל (סוטה מ"ח, סנהדרין ס"א) כי אחר חגי זכריה ומלאכי (שהיו נביאים אחרונים), פסקה נבואה לגמרי ונשתייר רוח הקודש והוא המשך אורות היצירה עצמם לבדם ומשם ולמטה, וזהו הנקרא בתלמוד (חגיגה י"ד:) עלית הפרדס אשר הוא היצירה הנקרא עולם מטטרו"ן, וגם לזה היו שמושים ידועים לפתוח השערים שיש מן העולם השפל והעשיה והיצירה וליחד היחודים והתפלות הנאותים כפי עולם היצירה בעשר ספירות שבה:וזהו סוד שמוש פרקי היכלות שנשתמשו בו רבי נחוניא ורבי עקיבא ורבי ישמעאל ואנשי כנסת הגדולה, ואחר כך נשתכחו גם דרכי השמושים ההם. ועוד אחרת כי נאבד טהרת אפר פרה בזמן האמוראים עד זמן אביי ורבא כנזכר בתלמוד (חגיגה דף כ"ה) ולכן לא נשתמשו מאז ואילך בעלית הפרד"ס. ומאז ואילך נשתמשו בשמושי עולם העשיה לבדה, ולהיותו עולם השפל מכולם וגם כי המלאכים שבה מעוטן טוב ורובן רע, ולא עוד אלא שהטוב והרע מתדבקים יחד מאד, לכן אין בו השגה כלל, כי אי אפשר להשיג טוב לבדו ולכן מעורבת ההשגה בטוב ורע, אמת ושקר.

    במאמר הבא נכתוב מה קרה לרבי שלמה מולכו ולרבי יוסף דהלרינה שהשתמשו בקבלה מעשית



    [1] כמ"ש ספר תולעת יעקב - סתרי תפלות החול וסודן וכאשר עלה במחשבה הטהורה ובחפץ הפשוט לברוא האדם, בראו בדוגמא עליונה ונוראה מאד בצורתו והשגתו ביוצרו מה שלא השיגו אחד מהעליונים הנבראים כמוהו (זוהר ח"א לח, א), עד שתעו כל הבריות אחריו ובאו להשתחוות לו דימו שהוא בראם, ואמר להם "אני ואתם בואו נשתחוה ונכרעה נברכה לפני ה' עושנו" (פרקי ר' אליעזר פי"א. תנחומא פקודי ג), וכל זה מהפלגת מעלתו, על דרך שאמרו בפסיקתא פרשת בחדש השלישי (פסדר"כ יב) אמר רבי לוי תפוח עקבו של אדם הראשון היה מכהה גלגל חמה.
    דרג את התוכן:

      תגובות (11)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        11/2/10 15:02:
      תודה רבה רבה על הלימוד !
        14/5/09 11:18:

           אשרינו  שזכינו ואנו זוכים ללמוד וללמד דברים גדולים וקדושים

            ואשריי חלקינו אם נדע לקיים ולעשות את שלמדנו !

        11/5/09 01:36:

      השבח לאל על פוקח עיני עוורים

      ולא פסק פומא מגירסא.

       

      יישר כוח.

        10/5/09 17:56:


      מאמר משכיל ומעשיר,פיך

      מפיק מרגליות.

      *

        10/5/09 10:50:

      תודה מעניין מאוד.
        10/5/09 10:44:


      מי שעוסק בהשבעות של מלאכים או של שדים, או בלחישת כשפים, לא יהיה סופו טוב, ויראה רעות בגופו או בבניו כל ימיו. ולכך יתרחק אדם מעשות כל אלה,

      ואכן צודק בדבריו כבוד הרב ארמני. וצריך להבין את מה שאמר לעניין זה כשבא

      אדם להשביע ע"מ לגרום רע לאחר.

      כל פעולה שבאה כדי לבטל גזרה או כישוף או עיין הרע מאדם מותרת. כל פעולה שבאה

      לפתוח את מזלו של אדם לטובה מבורכת.

      למעט מעשה כשפים. כמאמר הכתוב: ולא תעשו כמעשיהם הכונה כמעשי הגויים.

      הקבלה המעשית קדמה לקבלה העיונית וכל הלימוד והעיסוק בקבלה המעשית

      הוא מספרי מקובלים קדמונים, ספר היצירה, רזיאל המלאך, אבן עזרה, זכרון יעקב יוסף,

      אורים ותומים, תיבת קודש וגורלו ועוד ועוד. וכמובן פעולות רבות המצויינות בגמרה.

      ובתלמוד וכמובן ספר הזוהר כתבי האר"י החיד"ה הבן איש חי ועוד ועוד.

      ועם כל הכבוד גם הרב ארמני מקבל ומטפל במי שפונה אליו.

        10/5/09 10:27:

      מעניין מאוד. תודה ושבוע טוב!
        10/5/09 09:59:


      חלק מענין ההתקדשות היא לקבל את מרותו של הקב"ה גם באירועים שעוברים על האדם ולא לנסות לשנות את הקורה לאדם על ידי עירוב כוחות של מלאכים שדים וכיו"ב, כי היוצא מכך הוא שאדם מנסה לשנות סדרי טבע

      איזה יופי זה בדיוק חומר הלימוד שלומדת בתקופה האחרונה..

      אם ב"בימימה" זצ"ל וגם אצל הרבנית פישר,

      לקבל את הניתן לי בכל רגע ורגע מחדש,לאשר את הרגע,

      זאת עבודה וצריך להתאמן על זה.. שנזכה להיות במקום כזה,

      ודבר שני שרציתי להתיחס זה גם לכך שיש כאן בקפה כמה אנשים

      טובים שמתעסקים עם "קבלה מעשית" קטונתי מלשפוט ולהבין את זה..

      כך שמעדיפה לא להתעסק אבל בהחלט רוצה להבין,

      אבל בהחלט מעניין יהיה לעקוב אחרי המאמר הזה,

      תודה לך כבוד הרב ,

      שבוע טוב.

        10/5/09 09:06:


      תודה.

      שבוע טוב.

        10/5/09 08:18:

      תודה ששיתפת

      דודו

        10/5/09 04:38:

      ב"ה

       

      והעיקר להכניע הגאווה וללבוש ענווה ולקיים וללמוד התורה וההלכה, פשט, רמז, דרש - ואז הסוד יתחבר בם.. ו

      בזה יסייעו בידו מן השמים. *

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      הרב משה ארמוני
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין