כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    reality check point

    לא על כנפי נשרים

    לא על כנפי נשרים
    הוא בא, אם הוא בא,
    ולא שאגת אריות
    היא בשורת כניסתו.

    בסתר זוחל הוא כרמש,
    מגיח לפתע בשעת תרדמה
    מחשכת הפינות הזנוחות,
    הנגד אדם – הפאשיזם.

    אריה (לוין) דקר (1975). שירים. תל אביב: שחר.


    הבלוג הזה הוא בלוג עדויות מהמחסומים בעומק הגדה (ולא מעברי הגבול המצויים כמעט על הקו הירוק). אלו עדויות של אישה אחת, אני, שעומדת במחסומים כבר ארבע שנים וחצי, פעם בשבוע. אני מסתפקת בפרסום עדויות, לרוב מצולמות. את דעתי אני שומרת בדרך כלל לדיון המתנהל בתחתית כל פוסט.

    חופש הביטוי, כמו כל זכות אחרת איננו בלתי מוגבל. כשמצאתי עצמי נותנת במה לדוברים אלימים סגרתי את הבלוג לתגובה לחברים רשומים בלבד. תגובות אלימות מבריחות קוראים רציניים ומדרדרות את הדיון. הודעות אלימות, הודעות פח-זבל או כאלו שלא תורמות לדיון לא ימחקו, אבל חברותו של הכותב בבלוג תפסל כך שלא יוכל לשוב ולהשתתף בדיונים. חופש הביטוי אינו כולל את החירות לפגוע באחרים והוא אמור לממש את זכותי ואת זכותם של קוראי לעשות בבלוג שימוש מועיל.

    אם אתם רוצים להצטרף לבלוג כקוראים פעילים, הצעו לי חברות. המנעו ממכתבי נאצה, גם לפעילי זכויות אדם מותר לדבר. את אלו שישלחו, אפרסם בבלוג בציון שם הכותב. מכתבי הנאצה לא ימחקו, גם אם תגידו ש\"הלבנתי פניכם ברבים\" (כפי שטענו קודמיכם). חישבו לפני שאתם שולחים.

    החומרים בבלוג, כתובים ומצולמים, שמורים תחת זכויות יוצרים. כל שימוש בהם, חלקי או מלא, בהתאם לרוח הבלוג או שלא, ללא אישור ממני, איננו חוקי. אין לשכפל, להעתיק, לצלם, לאחסן במאגר מידע או לעשות כל שימוש אחר אלא ברשות מפורשת ממני ובכתב.

    "אנחנו בכלא פה, תעשי משהו. את חייבת"

    42 תגובות   יום שלישי, 19/5/09, 21:04

    גדר ההפרדה נבנתה ממזרח לשערי תקווה, כדי לכלול את ההתנחלות בישראל. תושבי עזון-עטמה מצאו עצמם במכלאה, הכפר מוקף כולו גדר.

    המחסום התרחב מאז שהייתי פה בפעם האחרונה: גדרות מסמנות מסלול יציאה וכניסה מהכפר (קודם לכן עברו תושבי הכפר דרך פשפש בשער הסוגר על הכפר).

    בצד - מבנה ממוגן, לא נעשה בו עדיין שימוש. יש להניח שבתוכו ישבו החיילים בעתיד.

    מעבר ביציאה ובכניסה מהכפר - דרך המחסום בהצגת תעודת זהות, ובדיקת תיקים. השער נפתח עבור עגלה רתומה לסוס. החייל ממשמש את החפצים על העגלה.

     

    בשעה זו, פועלים חוזרים אל הכפר מיום עבודה. רובם עובדים כפועלי בניין בשערי תקוה ובאלקנה.

     

     

     

    הם מתמצאים בהלכות מחסום. כשהם באים בקבוצות, אחד ניגש, האחרים עומדים בצד מחכים לתורם. לא צריך להגיד "וואחד וואחד". הם מכינים תעודות זהות. 

      

    ניגש גבר צעיר אל השער. קורא לנו. ניגשתי. יש לו עברית טובה והוא מתבטא היטב. אבל הוא מתקשה לחבר רצף של משפטים זה לזה. הוא מטורף מכעס. הוא מתקשה לדבר. הוא בועט בכעס בשער באגרופים.

     

    "ישראל לא רוצה שיהיה יותר טוב, רוצה שיהיה יותר רע. זה לא בטחון של ישראל השער הזה, זה לקחת את האדמות שלנו. אני מבין עכשיו למה פלסטינים עשו פיגועים. גם אני בסוף ארצה לעשות פיגוע. אנחנו בכלא פה. תעשי משהו. את חייבת".

    צילמתי היום, 19.5.09, ב 17:00.


    הצטרף אלי היום רודף שלום. הוא הופתע מההתנהלות השלווה במחסום חווארה. מההשגרה. מכך שכולם יודעים כיצד עליהם להתנהל. יש ילד בן 13 שמוכר מים קרים ביום חם לאנשים המחכים. יש מוכר קפה, עבור נהגי המוניות המחכים ללקוחות.


    עוד על עזון - עטמה - כמה פיתות מותר לבנאדם לאכול,  עגבניות בכלא


    אריה - דברים בבלוגו

     

    אריה ויערת - המהדורה האנגלית


    דרג את התוכן:

      תגובות (39)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        23/5/09 21:17:

      http://www.defeatist-diary.com/index.asp?p=articles_new405

       

      שני קציני צה"ל בכירים מודים:

       

      הפעלת אלימות ואגרסיוויות נגד פלסטינים בשטחים הכבושים היא לא רק מוּתרת, אלא היא לעיתים אף בגדר חובה; האלימות מופעלת לרוב נגד אוכלוסייה לא מעורבת ומכוונת נגד אזרחים חשודים ולא חשודים כאחד.

       

      בכתבה החתומה בידי העיתונאי רועי ששון צוטט האל"מ וירוב אומר בין השאר: "המשימה היא לנסות לערער את האיזון של השכונה, כפר או אתר מסוים, כדי לדלות מידע [...] או כדי לגרום לגורם עוין בתוך הכפר לעשות טעויות כתוצאה או כריאקציה לפעולות כוחותינו, ובכך לשבש את דרך פעולתו ולחשוף אותו. פעולות השיבוש יכולות לפעול במספר דרגות. הדרגה הראשונה היא כניסה לכפר. ג'יפים דוהרים לכניסה לכפר. לעתים, עצם הכניסה לכפר משבשת את דרכו של האדם הפוגע. הדרך השנייה היא הפעלת אמצעי לחץ, זריקת רימוני הלם, פריצה למספר בתים או מוסדות בתוך הכפר, מעצר של תושבים בתוכו, תפיסת שטחים בגגות וכו' [...] אנחנו נעכב ונחקור, ונפעיל לחץ פיזי מותאם על כל אדם כדי להגיע למחבל הבודד. בכל אמצעי הלחץ שאנו מפעילים, רובם המכריע מופעל נגד אוכלוסייה שאינה מעורבת. כך המחסומים, כך הסריקות של שכונות שלמות וכך התשאולים של עוברים ושבים ברחוב [...] הצמדה לקיר, דחיפה, מכה שאינה פוצעת. אלה הם בהחלט דברים שכיחים בניסיון להגיע לידי מימוש המשימה. את שיקול הדעת יכתיב החשד שמתבצעת פעילות חבלנית או הפרת סדר [...] חיפוש אחרי כתובת יכול להביא להפעלת לחץ על עובר אורח תמים, חיפוש אמצעי לחימה, תחושת איום, על כוח על ציר. יש הבדל בין ללכת לכפר שאין בו איום ואתה לא חושד בשום דבר, לבין אם אתה הולך למשימה שהוגדרה לך, שם הפעלת אגרסיביות היא בהחלט דבר שכיח כלפי כל אחד מהתושבים בכפר."

      ואילו סא"ל שמעון צוטט אומר: "... כשמתחקרים את האנשים האלה, יכול להיות שמעמידים אותם אל הקיר ושמים עליהם פלנלית או אזיקונים, ויכול להיות - אני סומך על שיקול דעתם של המפקדים - שמישהו נתן סטירה או כאפה כדי לנסות להוציא מידע [...] אין תרגולת, אין משהו כתוב. נכנסים פנימה, מדברים עם התושבים, ואם מרגישים אחיזה בחולצה, צעקות, ויש משהו חשוד - לפעמים, כשחיים את השטח זו התחושה - מרגישים שזהו הבן אדם שיכולים להוציא ממנו משהו, ולפעמים, לצורך העניין, משתמשים בכוח".

        23/5/09 18:37:

      צטט: יערת דבש 2009-05-23 13:59:05

      צטט: b_noam 2009-05-23 13:02:21

       

      מי שבא לגור ליד כפר ערבי ידע בדיוק מי שכניו ושמורה לו הזכות לחזור למקום מימנו בא אלה מה שאנשים רצו ווילה בזול ואת חלקם אני ממש מכיר במיקרה, כי בתייהם תוכננו על ידי חבר למיקצוע. שום אידולוגיה אין מאחורייהם. אז מימתי דייר חדש בשכונה כולא דייר וותיק? להם עומדת זכות ראשונים ע"פ החוק העותמני שעל פיו מתקיימים רוב ההתנהלויות הנדלניות בכל חלקי מדינת ישראל על אחת וכמה שלא בתחומה.

       

      ממתי דייר חדש כולא דייר ותיק ואחר כך גם מגלגל עיניים לשמיים ושואל למה הוא כועס עליו.

      שלום נועם. ברוך הבא לבלוגי.

      או יההה או מאמא

      גילגול עיניים זה כבר סיגנון, סיגנון מרכז הרב קוק, כניראה שדרך ארץ, אשר גרס שקדמה לתורה לא הנחיל לתלמידיו.

       

        23/5/09 13:59:

      צטט: b_noam 2009-05-23 13:02:21

       

      מי שבא לגור ליד כפר ערבי ידע בדיוק מי שכניו ושמורה לו הזכות לחזור למקום מימנו בא אלה מה שאנשים רצו ווילה בזול ואת חלקם אני ממש מכיר במיקרה, כי בתייהם תוכננו על ידי חבר למיקצוע. שום אידולוגיה אין מאחורייהם. אז מימתי דייר חדש בשכונה כולא דייר וותיק? להם עומדת זכות ראשונים ע"פ החוק העותמני שעל פיו מתקיימים רוב ההתנהלויות הנדלניות בכל חלקי מדינת ישראל על אחת וכמה שלא בתחומה.

       

      ממתי דייר חדש כולא דייר ותיק ואחר כך גם מגלגל עיניים לשמיים ושואל למה הוא כועס עליו.

      שלום נועם. ברוך הבא לבלוגי.

        23/5/09 13:07:


      עברתי עוד פעם על התמונות ואני יכול לראות את סבי מציג תעודה לכובש זר לאחר שסבו הוזמן מגרמניה לפולין לשפר את המיסחר שם.

      מי שלא לומד מההיסטוריה היא חוזרת לו בזמן הכי פחות מתאים ומאוד אבל מאוד הייתי רוצה שזה לא יקרה כי הרבה דם ישפך אז

      ואז בעלי הזיקפה הלאומית יחזרו לשני גדות לירקון כפי שנימלטו מאחריות בלבנון ושכמותי יצאו לנקות ת'זוהמה שה והחורבן שהם ישאירו.

        23/5/09 13:02:


      אני מבין

       שהיו פה "הסתות" של בעלי הזיקפה הלאומית.

      אני זקוף לא פחות מהם, אך זה לא אומר שאני חייב לדרוס בשל כך.

      ואני לא מבין ביכלל מה זה רלוונטי הבעלות על הקרקע לכאורה בדרך כשרה

      ומינגד כליאה של אוכלוסיה קשת יום וגם אם לא קשת יום אז מה לא זכותם לנשום ולהתפרנס בכבוד?

      יותר עדיף שיקבלו שכר מהחמאס?

      הרי כבר היה לנו מימשל צבאי בישראל והוא בוטל לא מאהבת ישמעאל אלה מטובת המדינה לשלבם במערכת כאזרחים תורמים.

      מלבד זה לא ניתן לחנך רק לשינאת השונה השינאה וההתלהמות גולשים גם לנמל תל אביב ולכל פינה אחרת.

      ואגב זכות מעבר לחלקה שבבעלות מוכחת היא מאבני היסוד של כל תיכנון אורבני ללא אפשרות להתנגד משפטית

      ומחסום זו סוג של הפרת זכות יסוד זו.

      מי שבא לגור ליד כפר ערבי ידע בדיוק מי שכניו ושמורה לו הזכות לחזור למקום מימנו בא אלה מה שאנשים רצו ווילה בזול ואת חלקם אני ממש מכיר במיקרה, כי בתייהם תוכננו על ידי חבר למיקצוע. שום אידולוגיה אין מאחורייהם. אז מימתי דייר חדש בשכונה כולא דייר וותיק? להם עומדת זכות ראשונים ע"פ החוק העותמני שעל פיו מתקיימים רוב ההתנהלויות הנדלניות בכל חלקי מדינת ישראל על אחת וכמה שלא בתחומה.

       

       

        21/5/09 15:27:


      אנחנו לא בדרך למדינת אפרטהייד. אנחנו כבר שם.

      ברוך הבא בצל קורתי, פרומתיאוס.

        21/5/09 15:09:

      צטט: r and r 2009-05-21 08:27:40


      האחיזה הזו בהיסטוריה, בתנך, במה שהיה צריך להיות

       בלי כל קשר למציאות הקיימת היא סוג של עוורון

      ואטימות.

      גבולות 48 גבולות 67.. כיבוש, שבטים.

      הלו?

      2009  כבר כאן. אין כאן נביאים לא מלכים ולא שבטים.

      יש כאן אוכלוסיה שלמה של ערבים חיו חיים ויחיו על האדמה הזו.

      היא שלהם. ולא מענין אותי בכלל לפי איזו הגדרה מדינית.

      הם היו כאן כשנולדתי ואפילו לפני כן.

      העקשנות שלהם  להשאר כאן (ואני אמנע ממתקפה ואזכיר שאני  דור 2 לשואה)

      מנעה מהם את חווית השואה.

      אז התירוץ שלנו אין לנו ארץ אחרת- גם להם לא.

      עכשיו נותר להסתדר כמו בני אדם. לא כמו אידאולגיה של חזקים!

      (צירוף המילים הזה מקומם אותי ביותר ).

       

      החזקים מעולם לא מנצחים הם מפסידים מהטעויות שלהם.

      אז לפני שנהיה חזקים ונפסיד.

      אולי נהיה אנשים וננצח.

       

       

       

       וחוץ מזה בבדידותנו הקרבה והולכת לא נישאר חזקים דיינו.

      ובכלל הבעיה הגדולה היא חיטוט בקונקרטי ולא בבעיה המרכזית שהיא הכיבוש שרק מצליח לייצר עוד ועוד שנאה. מעגל קסמים רצחני עם הפוגות פה ושם בדרך למדינת אפרטהייד. 

       

        21/5/09 11:50:

      צטט: שמוליק_ 2009-05-21 11:44:40

      צטט: יערת דבש 2009-05-21 11:34:18

      צטט: שמוליק_ 2009-05-21 11:29:45

      הייתי מסכים איתך לגבי האיזון אותו הצגת, אבל ידידי הנחמד, הם לא מכירים בנו. קראת את האמנה שלהם?האם ראית את המפות עליהם הדור הצעיר מתחנך? האם הרגשת את השנאה אותה הם מקפידים לטפח כדי להצדיק את גרושנו בעתיד במידה ונפסיק להיות חזקים?

      האם הם אוהבים את ילדיהם יותר מאשר הם שונאים אותנו? לכן כשאתה מציד איזון , פקח עיניים וראה למרות שקשה לך להיות אוביקטיבי.

       

      נסה כתרגיל לבדוק תכנים חינוכיים ישראליים - יהודיים.

      בהנחה שתרשה לעצמך כנות תגיע למסקנות דומות. אנחנו מקפידים לטפח בילדים את ההכרה שכול םשונאים אותם על לא עוול בכפם ותמיד תמיד עלינו להתגונן מפני האחר שהוא לעולם פרא.

       

       

       אנחנו לא מחנכים לשנאה כמו שהם. אנחנו לא מחנכים במחיקה של קבוצה ששונה מאיתנו.

      בינתיים העובדות הן שהטרור והפיגועים בארץ ובעולם מי שמבצע אותם בדר"כ  הם מאמיני מוחמד והאיסלאם.

      על כן לפני שאת באה לתקן אותנו במידה ויש חריגות , חובת ההוכחה היא קודם כל עליהם.

       

       רוצה להוסיף עוד משהו, מה כבר אפשר לצפות ממנהיג כמו אבו מאזן/ מחמוד עבאס דוקטור להכחשת השואה פאר החינוך האויברסיטאי המהולל בדמשק? זה שהקים את ספטמבר השחור ותכנן את רצח הספורטאים הישראלים במינכן?

       

        21/5/09 11:44:

      צטט: יערת דבש 2009-05-21 11:34:18

      צטט: שמוליק_ 2009-05-21 11:29:45

      הייתי מסכים איתך לגבי האיזון אותו הצגת, אבל ידידי הנחמד, הם לא מכירים בנו. קראת את האמנה שלהם?האם ראית את המפות עליהם הדור הצעיר מתחנך? האם הרגשת את השנאה אותה הם מקפידים לטפח כדי להצדיק את גרושנו בעתיד במידה ונפסיק להיות חזקים?

      האם הם אוהבים את ילדיהם יותר מאשר הם שונאים אותנו? לכן כשאתה מציד איזון , פקח עיניים וראה למרות שקשה לך להיות אוביקטיבי.

       

      נסה כתרגיל לבדוק תכנים חינוכיים ישראליים - יהודיים.

      בהנחה שתרשה לעצמך כנות תגיע למסקנות דומות. אנחנו מקפידים לטפח בילדים את ההכרה שכול םשונאים אותם על לא עוול בכפם ותמיד תמיד עלינו להתגונן מפני האחר שהוא לעולם פרא.

       

       

       אנחנו לא מחנכים לשנאה כמו שהם. אנחנו לא מחנכים במחיקה של קבוצה ששונה מאיתנו.

      בינתיים העובדות הן שהטרור והפיגועים בארץ ובעולם מי שמבצע אותם בדר"כ  הם מאמיני מוחמד והאיסלאם.

      על כן לפני שאת באה לתקן אותנו במידה ויש חריגות , חובת ההוכחה היא קודם כל עליהם.

       

        21/5/09 11:41:

      צטט: ניר בן-צבי 2009-05-21 09:01:37

      צטט: שמוליק_ 2009-05-20 22:45:54

       

       ההתישבות בחבלי מולדת יהודה ושומרון כשרץ בעיניך. אל תתפלא אם קבוצה אחרת תחשיב אנשיםבדעה שלך כשרץ מוקצה.

       

       

      אין לי בעיה עם זה שדעותי הן לצנינים בעיני חלק מהאנשים, כל עוד מתאפשר דיון פתוח וחופשי והצגת דעות שונות.

       

      חבלי מולדת?

      התנ"ך מדבר על ממלכת דוד העצומה שהשתרעה על פני שטחים שנכללים היום בסוריה ולבנון, ירדן ומצרים.

      אני חושב גם מרבית הניצים הלאומניים לא הוגים ברצינות בשאיפה להשיב אותם אל חיק העם היהודי.

      נכון, יש די הרבה עדויות בשטחי יהודה ושומרון להיותם מולדת העם היהודי.

      האם טענת הבעלות ההיסטורית מקנה לנו זכות לרמוס את אלו שהתיישבו שם במהלך אלפיים שנות הגלות של העם היהודי?

      תפיסתי היא שבעידן שבו אנחנו חיים, אין מקום להסתמכות על אמונה דתית ועל התנ"ך (או על הקוראן באותה מידה) ויש לשאוף לפתרונות פרגמטיים שיאפשרו לכולנו להגיע למצב של חיה ותן לחיות.

      ואם במצב הזה יתאפשר ליהודים להתיישב ב"חבלי המולדת", מבלי לפגוע, ולו במעט, באחרים שכבר חיים בחבלים אלה - מה טוב.

      האם תסכים, במקביל, לאפשר לערבים להתיישב בערים ובכפרים מהם ברחו/גורשו ב-48-49? הרי גם עבורם מדובר ב"חבלי מולדת"...

       

       

       ראה תגובותי האחרונות ובנוסף אני רוצה להוסיף.

      אכן אין רק להסתמך על אמונה דתית. אבל היי...על זה הם בדיוק מסתמכים המלחמה היא מלחמה דתית. ולא רק בפינה הזו של העולם.

      כשיש דת כמו איסלאם הדת היחידי שרואה עצמו בלבד תוך שלילה של האחר זה בדיוק המצב המלחמתי מעצם קיומה של דת האיסלאם. מי שלא מוסלמי (ככה מחנכים אותם ) הוא במצב זמני שבסופו של דבר יהפך לכזה או..יומת.

      הלואי ולא היו אמונות דתיות בעולם או כאלה שאינן קיצוניות כמו זו שעל ברכיה מתחנכים דורות חדשים של ערבים. זהו בדיוק החשש גם של אותן מדינות מתונות יחסית כמו מצרים וירדן שהן תיפולנה בגלל הקו אותו מובילה  הרפובליקה המוסלמית איראן יחד עם בני בריתה חיזבאללה חמאס והאחים המוסלמים.

      לשלאלתך האחרונה, היות ומדינה זו הוקמה עבור היהודים והיא לא תתקים במידה ונהפוך אותה למדינת כל אזרחיה אי לכך אינני מסכים לחזרתם של אלה שעזבו ב48. אני אוסיף ואומר וזה קצת יראה לך מוזר וקיצוני, אז כן, בפתרון הסופי ארצה שתי מדינות לשני העמים זו היהודית וזו הפלסטינית על כן גם אלה שחיים בתוכנו יצטרכו לבחור אם ברצונם להיות פלסטינים כפי שכרגע הם מצהירים בהשתייכותם או ישראלים תוך נאמנות לדגל להמנון לשפה לחינוך הישראלי-יהודי.

       

        21/5/09 11:34:

      צטט: שמוליק_ 2009-05-21 11:29:45

      הייתי מסכים איתך לגבי האיזון אותו הצגת, אבל ידידי הנחמד, הם לא מכירים בנו. קראת את האמנה שלהם?האם ראית את המפות עליהם הדור הצעיר מתחנך? האם הרגשת את השנאה אותה הם מקפידים לטפח כדי להצדיק את גרושנו בעתיד במידה ונפסיק להיות חזקים?

      האם הם אוהבים את ילדיהם יותר מאשר הם שונאים אותנו? לכן כשאתה מציד איזון , פקח עיניים וראה למרות שקשה לך להיות אוביקטיבי.

       

      נסה כתרגיל לבדוק תכנים חינוכיים ישראליים - יהודיים.

      בהנחה שתרשה לעצמך כנות תגיע למסקנות דומות. אנחנו מקפידים לטפח בילדים את ההכרה שכול םשונאים אותם על לא עוול בכפם ותמיד תמיד עלינו להתגונן מפני האחר שהוא לעולם פרא.

       

        21/5/09 11:29:

      צטט: איידהו 2009-05-21 11:06:21

      צטט: שמוליק_ 2009-05-21 01:00:25

      אבל עצה אישית, אל תקחי את איידהו כמדריך להכרות ההיסטוריה של עמך הוא אמנםמורה להיסטוריה ואזרחות אבל לטעמי הוא לא יהיה אוביקטיבי . שבי לבד תלמדי קחי כמה מקורות ולא רק את האתר של שלום עכשיו :-)

       

       

      אף אחד אינו אובייקטיבי...

       

      אפשר ללמוד או לקרוא את אותה היסטוריה באופנים שונים לגמרי...

       

      עצם העובדה שמכירים בסבל ההיסטורי או העכשווי של האחר, אינה סותרת את העובדה שמכירים גם בזכות האישית שלנו ובהיסטוריה שלנו.

       

      דווקא גישה כזו הרבה יותר מתקרבת לאובייטקיביות מהגישות האחרות...

       

       

       הייתי מסכים איתך לגבי האיזון אותו הצגת, אבל ידידי הנחמד, הם לא מכירים בנו. קראת את האמנה שלהם?האם ראית את המפות עליהם הדור הצעיר מתחנך? האם הרגשת את השנאה אותה הם מקפידים לטפח כדי להצדיק את גרושנו בעתיד במידה ונפסיק להיות חזקים?

      האם הם אוהבים את ילדיהם יותר מאשר הם שונאים אותנו? לכן כשאתה מציד איזון , פקח עיניים וראה למרות שקשה לך להיות אוביקטיבי.

       

        21/5/09 11:25:

      צטט: r and r 2009-05-21 08:27:40


      האחיזה הזו בהיסטוריה, בתנך, במה שהיה צריך להיות

       בלי כל קשר למציאות הקיימת היא סוג של עוורון

      ואטימות.

      גבולות 48 גבולות 67.. כיבוש, שבטים.

      הלו?

      2009  כבר כאן. אין כאן נביאים לא מלכים ולא שבטים.

      יש כאן אוכלוסיה שלמה של ערבים חיו חיים ויחיו על האדמה הזו.

      היא שלהם. ולא מענין אותי בכלל לפי איזו הגדרה מדינית.

      הם היו כאן כשנולדתי ואפילו לפני כן.

      העקשנות שלהם  להשאר כאן (ואני אמנע ממתקפה ואזכיר שאני  דור 2 לשואה)

      מנעה מהם את חווית השואה.

      אז התירוץ שלנו אין לנו ארץ אחרת- גם להם לא.

      עכשיו נותר להסתדר כמו בני אדם. לא כמו אידאולגיה של חזקים!

      (צירוף המילים הזה מקומם אותי ביותר ).

       

      החזקים מעולם לא מנצחים הם מפסידים מהטעויות שלהם.

      אז לפני שנהיה חזקים ונפסיד.

      אולי נהיה אנשים וננצח.

       

       

       

       אני אדם מאוד פרגמטי ריאלי ולא איזה קיצוני הזוי.

      על כן לרגע אל תחשבי שאני נאחז בעבר רחוק ככל שניתן עד ימי התנך על מנת להצדיק את המצב ב2009.

      אבל ופה האבל הגדול עדיין אל לנו לשכוח כיצד הגענו עד הלום אנו והערבים שמכנים עצמם עם פלסטיני.

      כי אם תשכחי ולא תאחזי בעבר במינימום ההכרחי אז אני אומר לך כמו שרבים מהצד השני אומרים ואף מייחלים " "גברתי הנכבדה תחזרי למדינה מאיפה שההורים שלך הגיעו ". ככה הם יבקשו ממך.מה הקשר שלך לאדמה למקום הזה שמכונה היישות הציונית? או ישראל בעיני מדינות המכירות בנו? מה קושר אותך אותי את כלל היהודים לכאן? האם לא העבר? ההיסטוריה? התנך?

      נחזור ל 2009. אני לרגע לא מתעלם מאוכלוסיה שהחלה להגדיר עצמה עם מאז שעראפאת ימח שמו וזכרו נכנס לישראל.

      הם רוצים עצמאות הנהגה עצמית. יפה.  מגיע להם. אין לנו רצון לשלוט עליהם. יהודה ושומרון נכבשו ממדינה פיקטיבית שהאימפריות קבעו הקרויה ירדן. ירדן שיש עמה הסכם שלום. הסכם שלום עם גבולות ברורים בינינו לבינם.

      אז לא התעלמנו מאלה שנשארו בתחומי ישראל לאחר 48 ו 67 והענקנו לה הגדרה עצמית איתה הם הקימו רשות.

      השלב הבא כמו שבני אדם נוהגים זה לשבת ולדבר על פתרון קבע.

      בלי אלימות בלי טרור. בלי חינוך ילחדים לשנאה עם הכרה הדדית זה בקיומו של זה שלנו בהם והם בנו כעם יהודי שזכאי לשבת באזור הזה. רק אחרי זה לדבר על גבולות קבע תוך שמירה על בטחון תושבי כפר סבא ופתח תקווה והנוסעים המברים בנתב"ג כדי שלא ישנה מקרה שדרות ויישובי דרום מערב הנגב.

      האם אלו דרישות ותנאים של אדם הזוי שחי בעבר?

        21/5/09 11:06:

      צטט: שמוליק_ 2009-05-21 01:00:25

      אבל עצה אישית, אל תקחי את איידהו כמדריך להכרות ההיסטוריה של עמך הוא אמנםמורה להיסטוריה ואזרחות אבל לטעמי הוא לא יהיה אוביקטיבי . שבי לבד תלמדי קחי כמה מקורות ולא רק את האתר של שלום עכשיו :-)

       

       

      אף אחד אינו אובייקטיבי...

       

      אפשר ללמוד או לקרוא את אותה היסטוריה באופנים שונים לגמרי...

       

      עצם העובדה שמכירים בסבל ההיסטורי או העכשווי של האחר, אינה סותרת את העובדה שמכירים גם בזכות האישית שלנו ובהיסטוריה שלנו.

       

      דווקא גישה כזו הרבה יותר מתקרבת לאובייטקיביות מהגישות האחרות...

       

       

        21/5/09 09:01:

      צטט: שמוליק_ 2009-05-20 22:45:54

       

       ההתישבות בחבלי מולדת יהודה ושומרון כשרץ בעיניך. אל תתפלא אם קבוצה אחרת תחשיב אנשיםבדעה שלך כשרץ מוקצה.

       

       

      אין לי בעיה עם זה שדעותי הן לצנינים בעיני חלק מהאנשים, כל עוד מתאפשר דיון פתוח וחופשי והצגת דעות שונות.

       

      חבלי מולדת?

      התנ"ך מדבר על ממלכת דוד העצומה שהשתרעה על פני שטחים שנכללים היום בסוריה ולבנון, ירדן ומצרים.

      אני חושב גם מרבית הניצים הלאומניים לא הוגים ברצינות בשאיפה להשיב אותם אל חיק העם היהודי.

      נכון, יש די הרבה עדויות בשטחי יהודה ושומרון להיותם מולדת העם היהודי.

      האם טענת הבעלות ההיסטורית מקנה לנו זכות לרמוס את אלו שהתיישבו שם במהלך אלפיים שנות הגלות של העם היהודי?

      תפיסתי היא שבעידן שבו אנחנו חיים, אין מקום להסתמכות על אמונה דתית ועל התנ"ך (או על הקוראן באותה מידה) ויש לשאוף לפתרונות פרגמטיים שיאפשרו לכולנו להגיע למצב של חיה ותן לחיות.

      ואם במצב הזה יתאפשר ליהודים להתיישב ב"חבלי המולדת", מבלי לפגוע, ולו במעט, באחרים שכבר חיים בחבלים אלה - מה טוב.

      האם תסכים, במקביל, לאפשר לערבים להתיישב בערים ובכפרים מהם ברחו/גורשו ב-48-49? הרי גם עבורם מדובר ב"חבלי מולדת"...

       

       

        21/5/09 08:27:


      האחיזה הזו בהיסטוריה, בתנך, במה שהיה צריך להיות

       בלי כל קשר למציאות הקיימת היא סוג של עוורון

      ואטימות.

      גבולות 48 גבולות 67.. כיבוש, שבטים.

      הלו?

      2009  כבר כאן. אין כאן נביאים לא מלכים ולא שבטים.

      יש כאן אוכלוסיה שלמה של ערבים חיו חיים ויחיו על האדמה הזו.

      היא שלהם. ולא מענין אותי בכלל לפי איזו הגדרה מדינית.

      הם היו כאן כשנולדתי ואפילו לפני כן.

      העקשנות שלהם  להשאר כאן (ואני אמנע ממתקפה ואזכיר שאני  דור 2 לשואה)

      מנעה מהם את חווית השואה.

      אז התירוץ שלנו אין לנו ארץ אחרת- גם להם לא.

      עכשיו נותר להסתדר כמו בני אדם. לא כמו אידאולגיה של חזקים!

      (צירוף המילים הזה מקומם אותי ביותר ).

       

      החזקים מעולם לא מנצחים הם מפסידים מהטעויות שלהם.

      אז לפני שנהיה חזקים ונפסיד.

      אולי נהיה אנשים וננצח.

       

       

       

        21/5/09 01:00:
      אבל עצה אישית, אל תקחי את איידהו כמדריך להכרות ההיסטוריה של עמך הוא אמנםמורה להיסטוריה ואזרחות אבל לטעמי הוא לא יהיה אוביקטיבי . שבי לבד תלמדי קחי כמה מקורות ולא רק את האתר של שלום עכשיו :-)
        21/5/09 00:57:

      צטט: א י ל ה 2009-05-21 00:40:46

      צטט: יערת דבש 2009-05-19 21:57:29


      (אני הבטחתי היום משהו ליד הגדר. אני אקיים. אם זה יהיה אפקטיבי - את כבר תדעי. אם לא - אנסה משהו אחר).

       

      מה, ולא סיפרת לי כשדיברנו???

      איך זה? ולמה?

       

       

      הגודל של הדבר הזה מייאש.

      של הכיבוש הזה ושל הסכסוך הזה ושל הדברים ששמוליק אומר כאן.

      מאיפה בכלל מתחילים?

       

       

       יש לי הצעה להתחלה :-)

      שתכירי את מקומך ואת שייכותך ותכירי את ההיסטוריה של עמך. לאחר שתביני ותכירי את שייכותך לעם ולמולדת אני מקווה שתהיי בשלב של ההתגברות על הייאוש. הרי מה רוצים אויבינו שאת אני וכולנו נהיה מיואשים ואז החוסן הלאומי שלנו יחלש והיי אירופה אנחנו חוזרים אלייך. זה לא מה שאנו מעונינים נכון?

      לאחר שאת אני והוא והם כולנו, היהודים בינינו נהיה מאוחדים הפתרון יגיע חיש קל. וזה למה? כי אויבינו שיכירו בכבוד האלומי ובחוסן העצמי שלנו יבינו שמפה השרץ הציוני שההתנחל והקים פה מדינה לא הולך לשום מקום ואז יהיה מוכן לפשרות.

      ואז נתחיל לדבר. נדבר נדבר נדבר, בלי אלימות ובלי טרור כמובן עד שנתפשר כולנו. הם ואנחנו. ואז יבוא שלום.

      איך זה נראה לך?

        21/5/09 00:40:

      צטט: יערת דבש 2009-05-19 21:57:29


      (אני הבטחתי היום משהו ליד הגדר. אני אקיים. אם זה יהיה אפקטיבי - את כבר תדעי. אם לא - אנסה משהו אחר).

       

      מה, ולא סיפרת לי כשדיברנו???

      איך זה? ולמה?

       

              

      הגודל של הדבר הזה מייאש.

      של הכיבוש הזה ושל הסכסוך הזה ושל הדברים ששמוליק אומר כאן.

      מאיפה בכלל מתחילים?

               

        21/5/09 00:28:

      צטט: שמוליק_ 2009-05-20 23:07:05

      צטט: יערת דבש 2009-05-20 22:58:43


      ההתנחלות בפלסטין, ולא ב"יהודה ושומרון" היא התישבות על קרקע גנובה. התנ"כ הוא לא הקושן, צרכי הבטחון של ישראל הם טענה מגוכחת בהקשר זה ובכל מקרה הם אינם מקדשים כל דבר, ואם הטענה היא שהאדמה יקרה לנו, ובכן - היא יקרה גם להם.

       

       

       

      ההתישבות ביהודה ושומרון היא התישבות לא מבחינה בטחונית. זו לא עסקת נדל"ן. היא אידאולוגית נטו. אם התנך הוא לא הקושן אז מה אנחנו עושים באזור זה של העולם? למה דוקא פה?

      הקרקע הגנובה היא זו של הכובשים הערבים שהגיעו משבטים וחמולות מהמזרח התיכון עוד מימי השלטון העותומני.

       

      סבבה, אידאולוגיה של תנך . זה  שאחוז קטן  מהעולם  המוסלמי  תמיד אומר אותו הרבה זמן. והרוב עונה  שלא ייתכן , הרי  מקימים המדינה הם חילוניים. שלא מאמינים  בכלל. אבל ברגע שזה יהפוך ויבלוט שזה סכסוך  לפי אידואולוגיה דתית .ותהיה מלחמת דת .

      תגיד באיי באיי לונדון יקירי ...

      אני מציע לך  לא להיות פה בכלל ואם הערבים באו וגנב ולפניהם באו וגנבו ואחריהם יבואו ויגניבו . ואתה בטח יודע כמה עמים התחלפו פה.אז אל תהיה כל כך בטוח בעצמך. ותחשוב על הזמן ההוא שיבוא .

       

        20/5/09 23:42:

      לא מאמין שנגיע לבידוד מהסוג שהזכרת. אין כל רצון לשלוט על אחר שלא רוצה להיות תחת שליטה. עובדה שהסכמנו להקמת רשות פלשתינית והסכמנו על מפת הדרכים. כדי שנגיע לפתרון קבע צריכים כמה תנאים להתקיים משני הצדדים. הדרך עוד ארוכה.

      סבלנות וחוזק לאומי זה מה שאנחנו זקוקים .

        20/5/09 23:33:

      צטט: שמוליק_ 2009-05-20 22:42:05

      צטט: איידהו 2009-05-20 20:47:40

      צטט: שמוליק_ 2009-05-20 11:14:51

      "ההתנחלות שערי תקווה בנויה על אדמות הכפר עזון-עטמה."

      והנה אני קורא כי שערי תקווה נוסד על פי החלטת הממשלה מיום ה 19 במאי 1983 ואוכלס בפועל ב1985.

      ומה שעוד יותר מעניין ש"אדמת היישוב נרכשה על ידי חברת יו"ש, שהוקמה בעקבות שינוי חוק שאפשר רכישה ישירה של קרקעות מיחידים בשטחי יו"ש, והייתה היוזמה הראשונה של רכישת קרקעות פרטיות ביו"ש לצורך בניית יישובים יהודיים". (מתוך ויקיפדיה).

      בשל החלטה בטחונית להשאיר את הכפר מחוץ לגדר ההפרדה חייבה להקיף את הכפר בגדר עם פתח יציאה לכיוון הרשות הפלסטינית בצד הצפון מזרח שלו. 

       

      על כן בבואך בהצהרות אני רק לשם צילומים, והבאת עדויות על המצב, על הקורא יש לשים לב היטב גם לפרשנות שאת מצרפת לאותם תצלומים. הם לא תמיד  נאמנים לאמת.

       

       

      ניתן לתרץ כל זאת בתירוצים הכי לגיטימיים מבחינת החוק הישראלי.

       

      בסופו של דבר בשורה התחתונה- ישראל מתקדמת בצעדי ענק לקראת הכרזה בינלאומית כמדינת אפרטהייד, כפי שעשו בזמנו עם דרא"פ. החלטה מעין זו תכניס את ישראל לבידוד בינ"ל ותרסק את הכלכלה הישראלית, שגם כך לא במצב הכי בריא.

      להערכתי זה יקרה בעשור הקרוב.גם ארה"ב לא תוכל להגן על ישראל במצב כזה, אפילו אם תנסה.

      מספיק להתעמק קצת בתקשורת העולמית כדי להבין שהתסריט הזה הולך וקורם עור וגידים. רק כאן בוחרים להתעלם מכך בכוונה ולהאשים בקריאות בגידה כל מי שמנסה להזהיר. 

       

      וזו בדיוק הסיבה לכך שגם הימין הפרגמטי מדבר מזה שנים על מדינה פלסטינית.

       

       אז זהו, שאנו לא דרום אפריקה.

      קח לדוגמא:

      אני מאמין שאינטל לא ירצו לסגור את מרכז הפיתוח העולמי שלהם אשר בחרו למקם פה מהסיבות שאתה יכול לשער מהן.

       בשורה תהחתונה אני מבין את הבעיתיות אשר מחייבת פתרון.

      אבל מול מי? מול אוסף של כנופיות מושחתות קיצוניות? בינתיים יש לשמור על הקיים. עד פתרון הקבע שלדעתי לא יגיע בעתיד הנראה לעין.

      החזקים אידיאולוגית שישארו בארץ להם העתיד.

       

       

      "החזקים אידיאולוגית שישארו בארץ להם העתיד" זו סיסמא.  סיסמאות תמיד התנפצו מול המציאות המרה.

       

      המצב המובא כאן בבלוג,כמו באתרי אקטואליה עולמיים, באלפי סרטונים ותמונות, זאת המציאות המרה.

       

      "לשמור על הקיים עד פתרון הקבע שלעולם לא יגיע..." זה בדיוק מה שעתיד להביא אותנו למצב אותו תיארתי בתגובה הקודמת, ושום אינטל או שדולה יהודית לא יעזרו במקרה כזה.

       

      זה לא מקרי שכל כך הרבה פוליטיקאים שהוגדרו בעבר הרחוק- "לב הימין" כדוגמת שרון,אולמרט או ציפי ליבני הפכו את עורם...

      גם הם הבינו כבר מזמן יחסית שברגע שיהיה פה רוב פלסטיני תחת שליטה של מיעוט ישראלי, ישראל עתידה להיכנס למצב של בידוד בינ"ל.  לא לחינם הם רומזים כל הזמן בדבריהם, שברגע שיהיה רוב פלסטיני מהירדן לים, זה יהיה אסון למדינת ישראל.

       ישראל עתידה להיכנס בשנים הקרובות לרשימה השחורה שבעבר כללה את דרא"פ,עירק וסרביה.

      ברגע שזה יקרה המצב פה יהיה קטסטרופלי, הרבה יותר אפילו מנשק גרעיני בידי אירן. נשק גרעיני זו קטסטרופה בפוטנציאל.

      חרם בינ"ל זו קטסטרופה בפועל שתהפוך את ישראל למקום שבמושגי המאה ה-21 יקביל לתקופת הצנע של שנות ה-50.

      בידוד מעין זה יוביל להגירה שלילית מסיבית שתרוקן כליל את האוכלוסיה האיכותית של ישראל ויהפוך אותה למדינת עולם שלישי דה פאקטו.

      בסופו של דבר מדינות כמו דרא"פ,עירק וסרביה נכנעו לדרישות הבינ"ל, אם ע"י בידוד מתמשך (דרא"פ) ואם ע"י שימוש בכוח (עירק וסרביה).

      סין למשל זו דוגמא למדינה שלא נכנעת ללחץ בינ"ל מעין זה אבל סין היא מעצמה עולמית. ישראל רחוקה מאוד מלהיות כזו. 

        20/5/09 23:07:

      צטט: יערת דבש 2009-05-20 22:58:43


      ההתנחלות בפלסטין, ולא ב"יהודה ושומרון" היא התישבות על קרקע גנובה. התנ"כ הוא לא הקושן, צרכי הבטחון של ישראל הם טענה מגוכחת בהקשר זה ובכל מקרה הם אינם מקדשים כל דבר, ואם הטענה היא שהאדמה יקרה לנו, ובכן - היא יקרה גם להם.

       

       

       

      ההתישבות ביהודה ושומרון היא התישבות לא מבחינה בטחונית. זו לא עסקת נדל"ן. היא אידאולוגית נטו. אם התנך הוא לא הקושן אז מה אנחנו עושים באזור זה של העולם? למה דוקא פה?

      הקרקע הגנובה היא זו של הכובשים הערבים שהגיעו משבטים וחמולות מהמזרח התיכון עוד מימי השלטון העותומני.

        20/5/09 22:58:


      ההתנחלות בפלסטין, ולא ב"יהודה ושומרון" היא התישבות על קרקע גנובה. התנ"כ הוא לא הקושן, צרכי הבטחון של ישראל הם טענה מגוכחת בהקשר זה ובכל מקרה הם אינם מקדשים כל דבר, ואם הטענה היא שהאדמה יקרה לנו, ובכן - היא יקרה גם להם.

       

        20/5/09 22:45:

      צטט: ניר בן-צבי 2009-05-20 22:35:33

      צטט: שמוליק_ 2009-05-20 20:06:24

      צטט: יערת דבש 2009-05-20 15:15:57

      צטט: שמוליק_ 2009-05-20 11:14:51

      "ההתנחלות שערי תקווה בנויה על אדמות הכפר עזון-עטמה."

      והנה אני קורא כי שערי תקווה נוסד על פי החלטת הממשלה מיום ה 19 במאי 1983 ואוכלס בפועל ב1985.

      ומה שעוד יותר מעניין ש"אדמת היישוב נרכשה על ידי חברת יו"ש, שהוקמה בעקבות שינוי חוק שאפשר רכישה ישירה של קרקעות מיחידים בשטחי יו"ש, והייתה היוזמה הראשונה של רכישת קרקעות פרטיות ביו"ש לצורך בניית יישובים יהודיים". (מתוך ויקיפדיה).

      בשל החלטה בטחונית להשאיר את הכפר מחוץ לגדר ההפרדה חייבה להקיף את הכפר בגדר עם פתח יציאה לכיוון הרשות הפלסטינית בצד הצפון מזרח שלו. 

       

      על כן בבואך בהצהרות אני רק לשם צילומים, והבאת עדויות על המצב, על הקורא יש לשים לב היטב גם לפרשנות שאת מצרפת לאותם תצלומים. הם לא תמיד  נאמנים לאמת.

      בלינק הזה יש המון מידע שמומלץ שתקרא.

       

       

       למרות הפקפוק באמיתות הנתונים שם בכל זאת זה שלום עכשיו :-) קראתי ואין שם שום דבר על שערי תקווה שעלתה לא לפי חוק על אדמה ששיכת לערבי הכפר הנידון.

      זה שהקרקע נרכשה בחוק לא ממש מכשיר את שרץ ההתיישבות ביש"ע.

      החוק הוא פרי יצירה של שלטון הכיבוש. האם יש לו תוקף מבחינת החוק הבינ"ל? אני לא עו"ד ולא מומחה למשפט, אבל פשוט לא נראה לי.

      וגם אם הכל תקין וכשר, האם זה מקנה לנו זכות לכלוא תושבי כפר סמוך מאחרוי גדרות ומחסומים תוך פגיעה בלתי נסבלת בשגרת חייהם?

      כמו שכתב איידהו - היו כל מיני חוקים בכל מיני מדינות בעולם, ולא תמיד התוצאה היתה משהו להתהדר בו...

       

       

       ההתישבות בחבלי מולדת יהודה ושומרון כשרץ בעיניך. אל תתפלא אם קבוצה אחרת תחשיב אנשיםבדעה שלך כשרץ מוקצה.

        20/5/09 22:42:

      צטט: איידהו 2009-05-20 20:47:40

      צטט: שמוליק_ 2009-05-20 11:14:51

      "ההתנחלות שערי תקווה בנויה על אדמות הכפר עזון-עטמה."

      והנה אני קורא כי שערי תקווה נוסד על פי החלטת הממשלה מיום ה 19 במאי 1983 ואוכלס בפועל ב1985.

      ומה שעוד יותר מעניין ש"אדמת היישוב נרכשה על ידי חברת יו"ש, שהוקמה בעקבות שינוי חוק שאפשר רכישה ישירה של קרקעות מיחידים בשטחי יו"ש, והייתה היוזמה הראשונה של רכישת קרקעות פרטיות ביו"ש לצורך בניית יישובים יהודיים". (מתוך ויקיפדיה).

      בשל החלטה בטחונית להשאיר את הכפר מחוץ לגדר ההפרדה חייבה להקיף את הכפר בגדר עם פתח יציאה לכיוון הרשות הפלסטינית בצד הצפון מזרח שלו. 

       

      על כן בבואך בהצהרות אני רק לשם צילומים, והבאת עדויות על המצב, על הקורא יש לשים לב היטב גם לפרשנות שאת מצרפת לאותם תצלומים. הם לא תמיד  נאמנים לאמת.

       

       

      ניתן לתרץ כל זאת בתירוצים הכי לגיטימיים מבחינת החוק הישראלי.

       

      בסופו של דבר בשורה התחתונה- ישראל מתקדמת בצעדי ענק לקראת הכרזה בינלאומית כמדינת אפרטהייד, כפי שעשו בזמנו עם דרא"פ. החלטה מעין זו תכניס את ישראל לבידוד בינ"ל ותרסק את הכלכלה הישראלית, שגם כך לא במצב הכי בריא.

      להערכתי זה יקרה בעשור הקרוב.גם ארה"ב לא תוכל להגן על ישראל במצב כזה, אפילו אם תנסה.

      מספיק להתעמק קצת בתקשורת העולמית כדי להבין שהתסריט הזה הולך וקורם עור וגידים. רק כאן בוחרים להתעלם מכך בכוונה ולהאשים בקריאות בגידה כל מי שמנסה להזהיר. 

       

      וזו בדיוק הסיבה לכך שגם הימין הפרגמטי מדבר מזה שנים על מדינה פלסטינית.

       

       אז זהו, שאנו לא דרום אפריקה.

      קח לדוגמא:

      אני מאמין שאינטל לא ירצו לסגור את מרכז הפיתוח העולמי שלהם אשר בחרו למקם פה מהסיבות שאתה יכול לשער מהן.

       בשורה תהחתונה אני מבין את הבעיתיות אשר מחייבת פתרון.

      אבל מול מי? מול אוסף של כנופיות מושחתות קיצוניות? בינתיים יש לשמור על הקיים. עד פתרון הקבע שלדעתי לא יגיע בעתיד הנראה לעין.

      החזקים אידיאולוגית שישארו בארץ להם העתיד.

        20/5/09 22:35:

      צטט: שמוליק_ 2009-05-20 20:06:24

      צטט: יערת דבש 2009-05-20 15:15:57

      צטט: שמוליק_ 2009-05-20 11:14:51

      "ההתנחלות שערי תקווה בנויה על אדמות הכפר עזון-עטמה."

      והנה אני קורא כי שערי תקווה נוסד על פי החלטת הממשלה מיום ה 19 במאי 1983 ואוכלס בפועל ב1985.

      ומה שעוד יותר מעניין ש"אדמת היישוב נרכשה על ידי חברת יו"ש, שהוקמה בעקבות שינוי חוק שאפשר רכישה ישירה של קרקעות מיחידים בשטחי יו"ש, והייתה היוזמה הראשונה של רכישת קרקעות פרטיות ביו"ש לצורך בניית יישובים יהודיים". (מתוך ויקיפדיה).

      בשל החלטה בטחונית להשאיר את הכפר מחוץ לגדר ההפרדה חייבה להקיף את הכפר בגדר עם פתח יציאה לכיוון הרשות הפלסטינית בצד הצפון מזרח שלו. 

       

      על כן בבואך בהצהרות אני רק לשם צילומים, והבאת עדויות על המצב, על הקורא יש לשים לב היטב גם לפרשנות שאת מצרפת לאותם תצלומים. הם לא תמיד  נאמנים לאמת.

      בלינק הזה יש המון מידע שמומלץ שתקרא.

       

       

       למרות הפקפוק באמיתות הנתונים שם בכל זאת זה שלום עכשיו :-) קראתי ואין שם שום דבר על שערי תקווה שעלתה לא לפי חוק על אדמה ששיכת לערבי הכפר הנידון.

      זה שהקרקע נרכשה בחוק לא ממש מכשיר את שרץ ההתיישבות ביש"ע.

      החוק הוא פרי יצירה של שלטון הכיבוש. האם יש לו תוקף מבחינת החוק הבינ"ל? אני לא עו"ד ולא מומחה למשפט, אבל פשוט לא נראה לי.

      וגם אם הכל תקין וכשר, האם זה מקנה לנו זכות לכלוא תושבי כפר סמוך מאחרוי גדרות ומחסומים תוך פגיעה בלתי נסבלת בשגרת חייהם?

      כמו שכתב איידהו - היו כל מיני חוקים בכל מיני מדינות בעולם, ולא תמיד התוצאה היתה משהו להתהדר בו...

       

        20/5/09 20:54:

      הקריאה "אנחנו בכלא פה, תעשי משהו, את חייבת", זהה לגמרי לקריאה ששמעתי לפני יותר מעשר שנים בכלא רמלה, שם היו עצורים פועלים זרים (אז קראו להם כך, לא "מהגרי עבודה") שנכלאו רק כי היו "לא חוקיים".

      מאחר שלחלקם לא היתה דרך לעזוב את הארץ, הם פשוט גרו בכלא.

      כשביקרתי שם כמה פעמים תמיד היה מישהו שהציץ מאחורי סורגי חלון זה או אחר וצעק לי "אנחנו בכלא פה, תעשי משהו, את חייבת".

       

        20/5/09 20:47:

      צטט: שמוליק_ 2009-05-20 11:14:51

      "ההתנחלות שערי תקווה בנויה על אדמות הכפר עזון-עטמה."

      והנה אני קורא כי שערי תקווה נוסד על פי החלטת הממשלה מיום ה 19 במאי 1983 ואוכלס בפועל ב1985.

      ומה שעוד יותר מעניין ש"אדמת היישוב נרכשה על ידי חברת יו"ש, שהוקמה בעקבות שינוי חוק שאפשר רכישה ישירה של קרקעות מיחידים בשטחי יו"ש, והייתה היוזמה הראשונה של רכישת קרקעות פרטיות ביו"ש לצורך בניית יישובים יהודיים". (מתוך ויקיפדיה).

      בשל החלטה בטחונית להשאיר את הכפר מחוץ לגדר ההפרדה חייבה להקיף את הכפר בגדר עם פתח יציאה לכיוון הרשות הפלסטינית בצד הצפון מזרח שלו. 

       

      על כן בבואך בהצהרות אני רק לשם צילומים, והבאת עדויות על המצב, על הקורא יש לשים לב היטב גם לפרשנות שאת מצרפת לאותם תצלומים. הם לא תמיד  נאמנים לאמת.

       

       

      ניתן לתרץ כל זאת בתירוצים הכי לגיטימיים מבחינת החוק הישראלי.

       

      בסופו של דבר בשורה התחתונה- ישראל מתקדמת בצעדי ענק לקראת הכרזה בינלאומית כמדינת אפרטהייד, כפי שעשו בזמנו עם דרא"פ. החלטה מעין זו תכניס את ישראל לבידוד בינ"ל ותרסק את הכלכלה הישראלית, שגם כך לא במצב הכי בריא.

      להערכתי זה יקרה בעשור הקרוב.גם ארה"ב לא תוכל להגן על ישראל במצב כזה, אפילו אם תנסה.

      מספיק להתעמק קצת בתקשורת העולמית כדי להבין שהתסריט הזה הולך וקורם עור וגידים. רק כאן בוחרים להתעלם מכך בכוונה ולהאשים בקריאות בגידה כל מי שמנסה להזהיר. 

       

      וזו בדיוק הסיבה לכך שגם הימין הפרגמטי מדבר מזה שנים על מדינה פלסטינית.

        20/5/09 20:47:

      צטט: איידהו 2009-05-20 20:41:38

      צטט: r and r 2009-05-20 10:24:51


      תעכדני אותי אם יש משהו שאני יכולה לעשות.

      גם אם זה לבוא ולעמוד שם במשמרות.

       

       

      מצטרף לנאמר כאן...

       

       

       

       גם אני

       

        20/5/09 20:41:

      צטט: r and r 2009-05-20 10:24:51


      תעכדני אותי אם יש משהו שאני יכולה לעשות.

      גם אם זה לבוא ולעמוד שם במשמרות.

       

       

      מצטרף לנאמר כאן...

       

       

       

        20/5/09 20:06:

      צטט: יערת דבש 2009-05-20 15:15:57

      צטט: שמוליק_ 2009-05-20 11:14:51

      "ההתנחלות שערי תקווה בנויה על אדמות הכפר עזון-עטמה."

      והנה אני קורא כי שערי תקווה נוסד על פי החלטת הממשלה מיום ה 19 במאי 1983 ואוכלס בפועל ב1985.

      ומה שעוד יותר מעניין ש"אדמת היישוב נרכשה על ידי חברת יו"ש, שהוקמה בעקבות שינוי חוק שאפשר רכישה ישירה של קרקעות מיחידים בשטחי יו"ש, והייתה היוזמה הראשונה של רכישת קרקעות פרטיות ביו"ש לצורך בניית יישובים יהודיים". (מתוך ויקיפדיה).

      בשל החלטה בטחונית להשאיר את הכפר מחוץ לגדר ההפרדה חייבה להקיף את הכפר בגדר עם פתח יציאה לכיוון הרשות הפלסטינית בצד הצפון מזרח שלו. 

       

      על כן בבואך בהצהרות אני רק לשם צילומים, והבאת עדויות על המצב, על הקורא יש לשים לב היטב גם לפרשנות שאת מצרפת לאותם תצלומים. הם לא תמיד  נאמנים לאמת.

      בלינק הזה יש המון מידע שמומלץ שתקרא.

       

       

       למרות הפקפוק באמיתות הנתונים שם בכל זאת זה שלום עכשיו :-) קראתי ואין שם שום דבר על שערי תקווה שעלתה לא לפי חוק על אדמה ששיכת לערבי הכפר הנידון.

        20/5/09 16:33:

      צטט: יערת דבש 2009-05-19 21:57:29


      (אני הבטחתי היום משהו ליד הגדר. אני אקיים. אם זה יהיה אפקטיבי - את כבר תדעי. אם לא - אנסה משהו אחר).

       

       

      כן - גם אני רוצה לדעת.
        20/5/09 15:15:

      צטט: שמוליק_ 2009-05-20 11:14:51

      "ההתנחלות שערי תקווה בנויה על אדמות הכפר עזון-עטמה."

      והנה אני קורא כי שערי תקווה נוסד על פי החלטת הממשלה מיום ה 19 במאי 1983 ואוכלס בפועל ב1985.

      ומה שעוד יותר מעניין ש"אדמת היישוב נרכשה על ידי חברת יו"ש, שהוקמה בעקבות שינוי חוק שאפשר רכישה ישירה של קרקעות מיחידים בשטחי יו"ש, והייתה היוזמה הראשונה של רכישת קרקעות פרטיות ביו"ש לצורך בניית יישובים יהודיים". (מתוך ויקיפדיה).

      בשל החלטה בטחונית להשאיר את הכפר מחוץ לגדר ההפרדה חייבה להקיף את הכפר בגדר עם פתח יציאה לכיוון הרשות הפלסטינית בצד הצפון מזרח שלו. 

       

      על כן בבואך בהצהרות אני רק לשם צילומים, והבאת עדויות על המצב, על הקורא יש לשים לב היטב גם לפרשנות שאת מצרפת לאותם תצלומים. הם לא תמיד  נאמנים לאמת.

      בלינק הזה יש המון מידע שמומלץ שתקרא.

       

        20/5/09 12:18:

      אם יש לך רעיון בו אוכל לעזור = אשמח.

      אנא ידעי אותי

      אמנם אני כבר קטנת אמונה.לצערי

      לא מאמינה יותר בהפגנות

      לא מקושטות ולא מושקעות ולא הפגנות שקטות 

      ולא הפגנות אלימות

       

      אז מה יעזור???

      להצלייח להביא תקשורת - אולי

      תקשורת בינלאומית = אולי אולי

       

      לתעד ולהפיץ  = בוודאי.

      באמת כ"כ עצוב לי חוסר הראות והפתרונים.

       

       

       

        20/5/09 11:14:

      "ההתנחלות שערי תקווה בנויה על אדמות הכפר עזון-עטמה."

      והנה אני קורא כי שערי תקווה נוסד על פי החלטת הממשלה מיום ה 19 במאי 1983 ואוכלס בפועל ב1985.

      ומה שעוד יותר מעניין ש"אדמת היישוב נרכשה על ידי חברת יו"ש, שהוקמה בעקבות שינוי חוק שאפשר רכישה ישירה של קרקעות מיחידים בשטחי יו"ש, והייתה היוזמה הראשונה של רכישת קרקעות פרטיות ביו"ש לצורך בניית יישובים יהודיים". (מתוך ויקיפדיה).

      בשל החלטה בטחונית להשאיר את הכפר מחוץ לגדר ההפרדה חייבה להקיף את הכפר בגדר עם פתח יציאה לכיוון הרשות הפלסטינית בצד הצפון מזרח שלו. 

       

      על כן בבואך בהצהרות אני רק לשם צילומים, והבאת עדויות על המצב, על הקורא יש לשים לב היטב גם לפרשנות שאת מצרפת לאותם תצלומים. הם לא תמיד  נאמנים לאמת.

        20/5/09 10:24:


      תעכדני אותי אם יש משהו שאני יכולה לעשות.

      גם אם זה לבוא ולעמוד שם במשמרות.

        19/5/09 21:57:

      (אני הבטחתי היום משהו ליד הגדר. אני אקיים. אם זה יהיה אפקטיבי - את כבר תדעי. אם לא - אנסה משהו אחר).
        19/5/09 21:47:


      מה האפשרויות לשנות?

      איפה מתחילים? למי פונים? איך אפשר לשנות לפחות את החיים שלהם?

       

      אוף.

      ארכיון

      פרופיל

      יערת דבש
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין