כותרות TheMarker >
    ';

    יומנו של אופשוריסט

    פיתוח תוכנה ב- Offshore (מזרח אירופה והמזרח הרחוק) הוא אחד התחומים החמים והשנויים במחלוקת בתעשיית התוכנה. זהו יומנו של אופשוריסט המאמין ש - offshore יכול למנף את תעשיית התוכנה הישראלית.

    כאשר Offshore פגש את Agile - חלק שני

    0 תגובות   יום רביעי, 8/8/07, 16:01

    על מה מבוססת בעצם מתודולגיית הפיתוח Agile ? אני אמחיש זאת באמצעות דוגמא מהחיים:

     

    לפני מספר חודשים נסעתי לירח דבש בהודו ותאילנד. בהגיענו לבנגקוק החלטתי, כמו חלק לא קטן מאנשי העסקים המבקרים במקום, לנצל את ההזדמנות ולתפור מספר חליפות עסקים ב"סגנון ארמאני".

    ביקרנו במספר חנויות התופרות חליפות (מסתבר דרך אגב שבתאילנד החייטים הם בדרך כלל הודים, סינים או בורמזים – העובדים התאילנדים יקרים מדי...), ולבסוף הגענו לחנות שמצאה חן בעינינו.

    כשרצינו לסגור את העסקה, הודיע לנו החייט, שנהיה חייבים להגיע כמעט מדי יום לחנות למדידות במהלך עשרת הימים בהן החליפה תיתפר. רעייתי הטרייה שתכננה לצאת וללטף נמרים במקדש הנמרים בקאנצ'נאבורי  הזדעקה: "למה אי אפשר לעשות כל המדידות ביום הראשון ואח"כ לפנות אותנו עד ליום האחרון?"

    "אה..", ענה החייט בחיוך, "ואם נעשה טעות ונתפור חליפה קטנה מדי, או שהאדון יאכל טוב מדי במהלך השבוע הקרוב, עדיין תקנו את החליפה???"

     

    הפנמנו את המסר המרומז, ובמהלך עשרת הימים הבאים, ביקרתי כמעט על בסיס יומי בחנות: בתחילה הביאו לי למדידה את הז'קט ללא השרוולים, החייט סבב סביבי, מסמן תיקונים באמצעות גיר מיוחד וסיכות, בהמשך הגיעו המכנסיים, יום אח"כ שרוולי הז'קט ואז התבצעה מדידה ראשונה. שוב נערך מקצה תיקונים, מדידה שניה, תיקונים, מדידה שלישית וחזרנו מרוצים ולבושים הביתה. הפרוייקט הסתיים במועד, בעלות הצפויה, בתכולה שנקבעה ובאיכות המצופה. 

    זוהי למעשה כל מתודולוגיית הפיתוח Agile על רגל אחת: 

    -         שיתוף הלקוח בתהליך הפיתוח

    -         חלוקת הפרוייקט לאיטראציות  קצרות ובסיומן נקודות ביקורת

    -         הסתגלות לשינויים (היקף המותניים שלי...) תוך כדי פיתוח 

    למה פיתוח Agile תופס תאוצה כל כך גדולה בעולם פיתוח התוכנה?

    המתודולוגיות הישנות לפיתוח תוכנה מבוססות על גישת מפל המים (Waterfall ). דהיינו, בתחילת הפרוייקט מקצים זמן לאפיון וניתוח הדרישות, מן הדרישות העסקיות גוזרים את הדרישות הטכניות וארכיטקטורת המוצר. השלב הבא הוא שלב ה-Design, פיתוח, בדיקות ולבסוף שלב התחזוקה. זו אותה הגישה בה ניגשים לפרוייקט של בניית גשר למשל

    .       Waterfall  

    Agile    

     

     

     

    הסיבה לפופולריות הגואה של פיתוח Agile היא שפרוייקט תוכנה מתנהג יותר כמו תפירת חליפה לפי מידה, מאשר כמו פרוייקט להקמת גשר: 

    -         הדרישות של פרוייקטי תוכנה נוטות להשתנות באופן תדיר.

    -         פיתוח תוכנה הוא לרוב מלאכת יד (תרתי משמע!) ולא עבודה אוטומטית וממוכנת ברובה, לכן טעויות האנוש (באגים) מאוד נפוצות.

    -         תוכנה שאינה מותאמת לדרישות יקר מאוד לשנות, כפי שיקר לשנות חליפה קטנה מדי...

    -         תוכנה שלא הגיעה לשוק בזמן הופכת לפיל לבן בדיוק כפי שקורה לחליפה שתפירתה הסתיימה לאחר שהלקוח חזר ארצה...

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      aviram_eisenberg
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין