כותרות TheMarker >
    ';

    Animatorit

    אנימטורית.
    אנימציה ולא רק.

    ארכיון

    רשמים ראשונים מפסטיבל האנימציה הגדול בעולם

    19 תגובות   יום רביעי, 10/6/09, 05:48

    פסטיבל אנימציה הוא דבר מוזר, אולי מפני שאנימטורים הם עם מוזר שכזה. לפעמים נדמה לך שהם אנשים נורמליים, אבל אז הם מתחילים לפעות ככבשים או לקרקר כתרנגולות בהקרנות סרטי סטודנטים. כשהם לא מדבבים חיות, הם לוקחים כל נייר הנקרה בדרכם ויוצרים ממנו מטוס קטן ומעיפים אותו. לקח לי זמן להבין מהן מחיאות הכפיים שמתקיימות בזמן שאנשים נכנסים לאולם, עד שקלטתי שמחיאות הכפיים נועדו עבור אותם מטוסים המצליחים לעבור מעל ראשי הקהל כולו, ולנחות בשלום על הבמה שלפני המסך. הקהל, שרובו מורכב מאנשים מכובדים שעוסקים באנימציה למחייתם, עזר לכל מטוס שנפל להגיע קדימה אל הבמה. אפילו אני סייעתי לשניים. סיוע זאת בעצם לא המילה הנכונה, המטוסים שלי איבדו את דרכם בדרך.
    זאת ההתרשמות העקרית שלי מפסטיבל האנימציה אנסי 2009.

    אה, כן, יש גם סרטי אנימציה בפסטיבל.
    לא מעט סרטים מיבול 2009 ראיתי לפני הפסטיבל באינטרנט או בדיוידי, אבל יש משהו שונה בצפייה על גבי מסך גדול באולם חשוך, כשאפשר גם להרגיש את תגובות הקהל. הסרטים הטובים הופכים טובים יותר, צבעוניים יותר, ואיכות ההקרנה (עד כה הייתי בשני אולמות) מצויינת.

    לעומת זאת, אם אחד הסטודנטים אי פעם יעצבן אותי, מיד אשלוף את "החיים ללא גבריאלה פרי", סרט מאסטוניה בן 45 דקות, שלראות אותו במלואו שקול לעינוי בנוסח התפוז המכני. לא קראתי את התוכניה לפני הכניסה להקרנה, ואני משתדלת שלא לעשות זאת כדי שהחוויה שלי מכל סרט תהיה נקייה וראשונית ככל האפשר, אבל לסרט כל כך ארוך לא ציפיתי בהקרנה של סרטים קצרים, אם כי לא האורך הוא הבעיה. האמת היא שהוא לא באמת רע, אלא מבולבל ומרגיש כאוסף של סרטים קצרים שהחיבור ביניהם בעייתי.

     

    ספגטי

    מערבון ספגטי.

     

    סרטי הסטופמושן והבובות ישלטו בפוסט הזה בתור פייבוריטים. אחד הסרטים המרעננים הוא "מערבון ספגטי" של סטודיו פז, שיוצרים סרטים קצרים ונפלאים. מערבון ספגטי מתאר הכנת ספגטי ממוצרים מאתגרים במיוחד (מצורף למעלה).


    גרביים

    הצילו גרביים!

     

    בינתיים הפייבוריט שלי בקרב סרטי בוגרי בתי-הספר הוא עדיין For sock's sake, עליו כתבתי בפוסט קודם, שמגיע מבית הספר גובלינס, ונראה מהוקצע ומרשים אפילו יותר על המסך הגדול.
    גובלינס אחראים גם על הטריילר של אנסי, כחצי דקה של אנימציה קלאסית, שנראית כמו טריילר לסרט באורך מלא שהייתי רוצה לראות.

    קורליין

    קורליין. נפלא.

     

    סרט באורך מלא שהולך להיות חביב הקהל בכל העולם הוא קורליין (גם עליו כתבתי בעבר) של הנרי סליק (שביים את הסיוט שלפני חג המולד, שגם הוא מוקרן בהקרנה מיוחדת בפסטיבל). בקורליין, מעין גרסה מודרנית ומוזרה לעליסה בארץ הפלאות, צפיתי בהקרנה התלת מימדית, וכל פריים ופריים נראה פשוט נפלא. אמנם מדובר בהקרנה תלת מימדית, אבל זוהי אנימציית בובות. במהלך ההקרנה חשבתי שהנה סוף סוף לפנינו סרט שיועד להקרנה תלת-מימדית, אבל עובד כסרט ולא רק כגימיק. או לפחות כך נדמה, כל עוד אני עוטה את המשקפיים הנכונים.


    לפני ההקרנה, עלה הנרי סליק עצמו לבמה, עם בלוריתו הכסופה המתנופפת, לקול תשואות הקהל, וחמק על בהונותיו כילד קטן מאחורי מנחה האירוע שהציג אותו, מניח על ראשו בובה של קורליין. לפני שהספקתי לשלוף את המצלמה הוא כבר חמק החוצה מן הבמה. בסוף ההקרנה מחיאות הכפיים הרעידו את האולם.

    פיקסאר

    פיקסאר בפסטיבל הקרוב למלונך.

     

    במקביל להקרנות הסרטים בפסטיבל, מתקיימים כנסים ופאנלים עם יוצרי סרטים בנושאים שונים. אחד המפגשים הוא למשל עם יוצרי פיקסאר, שידברו על יצירת הסרט החדש "UP" ועל "partly cloudy" הסרט הקצר שלפניו, ומפגש אחר הוא עם יוצרי "partly cloudy, with a chance of meatballs" (אין קשר בין הסרטים), שיקרא בעברית "גשם של פלאפל" (ויה סינמסקופ).

    הזמן קצר והמלאכה מרובה. לילה טוב מאנסי.


    ===

     

    פוסטים קודמים על אנסי וקישורים לסרטים: כאן וכאן.

    דרג את התוכן:

      תגובות (17)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        5/7/09 19:07:

      איזה אושר הפסיטבל הזה נשמע. הגעתי לבלוג הזה במקרה כי חיפשתי אם האתר של פסטיבל האנימציה בסנימטק עלה כבר (אז מה אם הוא עוד חודשיים, צריך לפנטז על משהו...).

      האנימציה של הגרביים הזו נהדרת!!


      יצא לי לראות את קרוליין, פששששששששש עבודת נמלים .עם כל המסרים הסבלימינאלים והסמלים ששתולים. אייך שהם שחטו פרות קדושות בקצב, פשוט נהנתי.
        12/6/09 00:50:

      צטט: אבין ואדאס 2009-06-10 

       ממקום של יפנופיל מוצהר, (מעיף מבט גאה אל הדגם של "ספינת החלל יאמאטו" שהבאתי מטוקיו בשנה שעברה)

       אני לא ממש מסכים איתך.  

      האנימה היא, לדעתי, סגנון, אבל למעט מספר מאוד ספציפי של יצירות ("המסע המופלא", "הרוח במעטפת", Final Fantasy, אתה מוזמן להשלים את מה ששכחתי), היא מתאפיינת מאוד בפשרות שאצל דיסני-פיקסאר, דרימוורקס, ארדמן, ובכלל תעשיית האנימציה המערבית, נמצאות הרבה מעבר לקו האדום .

      זה קורה בתנועות השפתיים (ליפסינק. שאלת את עצמך פעם למה כל כך הרבה דמויות אצל מיאזאקי הן בעלות שפמים?), בהשהיות של פריימים בודדים ובתנועות מצלמה לא משוייפות, זה קורה בפוזות קפואות מגובות בסאונדים במקום בתנועה, ועוד אלף דרכים אחרות, שכבר מזמן הפכו לחלק מהסגנון.

      מה שקידם, למשל, סרט כמו "המסע המופלא" של מיאזאקי לרמה גבוהה יותר מזו של סרטי אנימה אחרים, היא העובדה שלא נעשו שם פשרות כאלו, ושהדמויות באמת מקבלות השקעה אנושית במשחק שלהן. 

      שלא תבין אותי לא נכון- אני אישית מת על סרטי אנימה כתרבות. יש בהם קונספטים ואנרגיות שבסרטים מערביים דואגים לרכך הרבה יותר. אבל אין מה לעשות, מנקודת מבט מקצועית, סצינת קרב מושקעת מ"אוונגליון" היא אולי וידאובורד ראשוני לסצינת מרדף אצל פיקסאר.

       

       

       היצירות שהבאת הן מבחינתי הדבר הכי הוליוודי שיצא מיפן. נסיונות לחקות את דיסני עם קצת טעם יפני. (אולי חוץ מ Ghost in the Shell, שאת השני אהבתי הרבה יותר) ניסיתי לראות סרט של מיאזאקי והשתעממתי. ומה הקשר ל"אוונגליון" לסרט של פיקסאר? זו סדרה ישנה, ואני לא ממש הבנתי מה רוצים ממני, במיוחד בסוף שלה. אבל היא עדיין יותר טובה מכל מה שיצא מפיקסאר, שכמה שלא יהיה מדהים ויזואלית וטכנית, מבחינת התכנים מתאים לאמריקאי ממוצע, או לילד בן 5 באומה שמפתחת קצת יותר את החשיבה.

      אם כבר סרטים וסדרות ששום דבר שנעשה או ייעשה בארה"ב לא יתקרב אליהן, אז יש את הסדרה Paranoia Agent, הסרט פפריקה מאותו היוצר, הסדרה Elfen Lied שמעבירה קיצוניות קוטבית כ"כ קשה בין חמוד למדמם, ברוטאלי, אונס וכו', ועדיין מרתקת בצורה שקשה להסברה, FLCL שמצליחה להיות כ"כ סוטה למרות שהיא לא מראה שום דבר מפורש, ונראית כמו מח של מתבגר בן 15 על LSD...

      משהו באנימה נוגע בתחושות כ"כ בסיסיות שאי אפשר אפילו לתאר, זה פוגע באמיגדלה ומעורר דברים ששום סרט מצוייר שראיתי שנעשה בארה"ב לא הצליח לעשות. אולי רק דייויד לינץ' הצליח לעשות את זה בדרכו ההזויה שלו, אבל הוא לא עושה אנימציה (חוץ מכמה פרוייקטים שוליים שלו, שגם כדאי לראות). 

        11/6/09 19:31:
      השעה, השעה... הטריילר. רץ לחפש את הטריילר ביו טיוב... /-:
        11/6/09 12:40:
      אח, הפסטה הזו, טעים לי בעיניים.
        11/6/09 04:08:

      תודה לכולם.

      CTHULHU, אין בפסטיבל אג'נדה מיוחדת לאנימה. סרטים טובים מתקבלים לא משנה אם מדובר באנימציה יפנית, ספרדית, או אוסטרלית. יש פה גם תחרות סרטים באורך מלא, אבל עיקר הפסטיבל הוא תחרות הסרטים הקצרים.

      אבין, קורליין כל כך יפה ויזואלית שחבל לבזבז אותו על המסך הקטן. 

      ורד, יש עוד הרבה תוספות :-)

      עוד מהפסטיבל ממש בקרוב.

        11/6/09 03:58:

      צטט: מירב שביט 2009-06-10 22:51:21


      מדהים!!!

      סופ סופ בחירת עורך!

       

       כבר הייתי בבחירת העורך מספר פעמים :-)

       

      ואגב בחירת העורך וכותרת המשנה - לסרטים שהזכרתי אין קשר לטים ברטון מבחינת בימוי. גם את הסיוט שלפני חג המולד ביים הנרי סליק, בניגוד לטעות הנפוצה. טים ברטון כתב, הפיק ועיצב, אבל לא ביים.

      מצד שני גם אחד המנחים בפסטיבל התבלבל בכל הנוגע לנושא הזה.

        11/6/09 01:21:

      איזה כיף שהעלת את סרטון הספגטי הזה! נהנתי כהוגן!

      אמממ, אפשר לבקש תוספת?

       

      ורד צוחק 

        10/6/09 22:59:

      גיליתי אותך רק עכשיו, אבל איזה כיף שכך.

      שאפו! וירוק בסטופ מושן

      :)

        10/6/09 22:51:


      מדהים!!!

      סופ סופ בחירת עורך!

        10/6/09 20:45:

      אחלה של פוסט, טל. תודה על הסקירה!

      (אמר ורץ לחפש את קרוליין ביו טיוב) 

        10/6/09 20:38:

      צטט: cthulhu 2009-06-10 18:31:40

      סרטי אנימה גם יש שם? כי האמת, היפנים מייצרים את הדברים הכי טובים, שגורמים לדיסני להראות כמו ילדים שמשחקים בארגז חול.

       ממקום של יפנופיל מוצהר, (מעיף מבט גאה אל הדגם של "ספינת החלל יאמאטו" שהבאתי מטוקיו בשנה שעברה)

       אני לא ממש מסכים איתך.  

      האנימה היא, לדעתי, סגנון, אבל למעט מספר מאוד ספציפי של יצירות ("המסע המופלא", "הרוח במעטפת", Final Fantasy, אתה מוזמן להשלים את מה ששכחתי), היא מתאפיינת מאוד בפשרות שאצל דיסני-פיקסאר, דרימוורקס, ארדמן, ובכלל תעשיית האנימציה המערבית, נמצאות הרבה מעבר לקו האדום .

      זה קורה בתנועות השפתיים (ליפסינק. שאלת את עצמך פעם למה כל כך הרבה דמויות אצל מיאזאקי הן בעלות שפמים?), בהשהיות של פריימים בודדים ובתנועות מצלמה לא משוייפות, זה קורה בפוזות קפואות מגובות בסאונדים במקום בתנועה, ועוד אלף דרכים אחרות, שכבר מזמן הפכו לחלק מהסגנון.

      מה שקידם, למשל, סרט כמו "המסע המופלא" של מיאזאקי לרמה גבוהה יותר מזו של סרטי אנימה אחרים, היא העובדה שלא נעשו שם פשרות כאלו, ושהדמויות באמת מקבלות השקעה אנושית במשחק שלהן. 

      שלא תבין אותי לא נכון- אני אישית מת על סרטי אנימה כתרבות. יש בהם קונספטים ואנרגיות שבסרטים מערביים דואגים לרכך הרבה יותר. אבל אין מה לעשות, מנקודת מבט מקצועית, סצינת קרב מושקעת מ"אוונגליון" היא אולי וידאובורד ראשוני לסצינת מרדף אצל פיקסאר.

       

        10/6/09 18:31:

      סרטי אנימה גם יש שם? כי האמת, היפנים מייצרים את הדברים הכי טובים, שגורמים לדיסני להראות כמו ילדים שמשחקים בארגז חול.

        10/6/09 13:38:


      איזו יופי של התרשמות! אהבתי את המטוסים הקטנים.... תמשיכי להנות.

      :)

        10/6/09 12:54:

      האם אפשר להזמין אותך לצפות בסרט אנימציה שיצר בני בן ה 13 ?

      אשמח לשמוע את תגובתך.

      הסרט כאן בבלוג שלי ברשימות http://www.notes.co.il/aharon/

       

      או בקפה אצל אחי http://cafe.themarker.com/view.php?t=1071889

       

      להתראות

      אהרן

       

        10/6/09 11:26:

      צטט: efitr 2009-06-10 10:00:30

      קורליין הוא ספר נפלא, וכולנו תקווה שגם הסרט יהיה בהתאם.

       

      קבלו טריילר מפעים לסרט אנימציה לא הוליוודי בעליל

       

      וטיזר טריילר לצעצוע של סיפור 3

       

       תודה! :-)

        10/6/09 10:00:

      קורליין הוא ספר נפלא, וכולנו תקווה שגם הסרט יהיה בהתאם.

       

      קבלו טריילר מפעים לסרט אנימציה לא הוליוודי בעליל

       

      וטיזר טריילר לצעצוע של סיפור 3

      פרופיל

      talotan
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      סינמסקופ - יאיר רוה

      זאב זאב

      אמנון וינר