כותרות TheMarker >
    ';

    אור כדי לא לשבת בחושך

    ארכיון

    השופט דרורי: אברך דורס אתיופית = זכאי

    41 תגובות   יום שלישי, 23/6/09, 12:22


    מה עוד יכול לקרות כדי שנתעורר....? אברך דרס במכוון קופאית ממוצא אתיופי ומה פסק שופט דתי?
     "למרות התיעוד במצלמת האבטחה ואף שהנאשם עצמו הודה במעשיו, קבע השופט משה דרורי שאין להרשיע את הנאשם, שכן רישום פלילי עלול לפגוע בסיכוי שיתמנה בעתיד לבית הדין הרבני, וכן משום שביקש סליחה מהקורבן לפי הנחיות הרמב"ם. (רותי סיני, בכלכליסט 22-6-09 ).

    הייתכן שעניין כזה לא יעלה לדיון ציבורי נוקב ואילו בדרן עצוב ומתוסכל יעשה כותרות?

    דרורי הטיל על הנאשם 180 שעות שירות במחלקה התורנית של היישוב שבו הוא מתגורר, בשעות שלא יפריעו לעבודתו כמורה בישיבה, וכן פיצוי של עשרת אלפים שקל לנפגעת בעשרה תשלומים. נוסף על כך הטיל השופט איסור על פרסום שמו של הנאשם.
    בפסק הדין בפסק דין המתפרש על 321 עמודים פורס דרורי את משנתו לפיה יש לאמץ את עקרונות המשפט העברי בכל סוגיה. לדבריו לאחר שניתח את הלכות הרמב"ם הגיע למסקנה שהנאשם עבר בהצלחה את כל שלבי התשובה, ולכן אפשר להימנע מהרשעתו בעבירה. דרורי סבור כי הפרשה היטיבה עם הנפגעת: "המאורע המכונן של חייה, שבו היא התקבלה סופית לחברה הישראלית, כשווה בין שווים, הוא הדיון בפניי", כתב. "היא החלה את דבריה בהיסוס, בתחושה שהיא אינה נחשבת, ואדם בעל רכב (הנאשם) התייחס אליה כאל כלב. בהדרגה נוכחה לדעת כי שופט מקשיב לכל הגיג מדבריה, עורכי הדין פונים אליה בנימוס, וגם מי שפגע בה מתנצל בפניה... היא הבינה את השיפור העצום במעמדה החברתי בין תחילת הדיון לסופו".
    הנה הקישור לכתבה במלואה:
    http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3310703,00.html
     
    במקביל רוצים למנות ארבעה שופטים דתיים "לאיזון" :
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3735501,00.html
     
    החשש שההלכה תכרסם מהנורמות של שוויון, חירות וכבוד האדם החל עוד מימי השופט מנחם אלון. שופטי בית משפט העליון (מנחם אלון ואהרון ברק)  נחלקו בפרשנות המילה "יהודית". בבואם לבאר את חוק יסוד 'כבוד האדם וחירותו' נכתב: "חוק-יסוד זה, מטרתו להגן על כבוד האדם וחירותו, כדי לעגן בחוק-יסוד את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". כך כתב מנחם אלון בפסק דין (פסק דין יעל שפר ע"א 506/88): "לאחרונה נאמר על ידי חברי השופט ברק , כי תוכנו של 'כבוד האדם' ייקבע על פי ההשקפות של הציבור הנאור בישראל…דברים אלה, עם כל הכבוד, אינם מקובלים עלי [מנחם אלון] …פרשנות הערך של מדינת ישראל כמדינה יהודית היא אפוא לפי הערכים של מורשת ישראל ומורשת היהדות, היינו לפי העולה מתוך עיון בפרשנותם של ערכי היסוד במקורות ישראל ומורשת היהדות [ספרות חז"ל י.י]". 
     

    דרג את התוכן:

      תגובות (41)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        20/7/09 17:17:

      :)))))))))))))))))))))))))))

      יאללה.

      אני חונכתי על העיקרון ההומניסטי "דרוס כל דוס".

      אם הוא גם אתיופי - יותר עדיף.

        20/7/09 17:11:

      גם לי ברח הסוף.

       

      "בואי נלך לדרוס אתיופי חרדי שלובש גלביה. יהיה קטעיםרגוע"

        20/7/09 16:58:

      צטט: משביתת שמחה 2009-07-20 16:46:26

      צטט: זהבשחור 2009-07-20 16:34:47

       


      אני התיחסתי להבדל בין היחס המזלזל של אותן שדרניות (חלק מהן, ולא תמידלשון בחוץ)לדברים שחשובים לדתיים היהודים, לבין היחס "המכבד" לשטויות של דתות אחרות.

       

      ושיהיה ברור- אני  מוכן לתת הרבה, תמורת לגאליזציה של הליכה עם שמלה/גלביה במקום מכנסיים חולצה ושות'.

       

      בלי כלום מתחת. זה ברור.:))

       

      הבנתי למה התייחסת.

      אני התייחסתי להבדל בין היחס המזלזל לחילוניים

      לבין היחס הנכנע והמתרפס לדתיים.

      החילוניים מתבטלים בפני הדתיים, כי יש ציפייה ואפילו תביעה מהם להתנהג ככה.

      אין סיבה שהשדרנית תכסה את זרועותיה כיוון שהיא מראיינת אדם שסבור שגופה הוא סוג של פיתוי של השטן..

      האידיאולוגיה החילונית שלה ראוייה לכיבוד לא פחות מהאמונה הדתית שלו.

      ואני בעד לגאליזציה של גלביה, בתנאי שאתה תסכים שגם נשים תלבשנה.

      בלי כלום מתחת. ברור.

       

       

      אפשר להמשיך ולהתווכח על מי מתרפס בפני מי, למה וכמה.

      אבל היות ושנינו לובשים גלביה חוקית (בלי בלה בלה בלה), אני הולך לשבת על כורסא מקש, לעשן נרגילה ולשתות קפה.

      קפה שחור עם הל. ברור שברור.:))

      , בואי נלך

        20/7/09 16:46:

      צטט: זהבשחור 2009-07-20 16:34:47

       


      אני התיחסתי להבדל בין היחס המזלזל של אותן שדרניות (חלק מהן, ולא תמידלשון בחוץ)לדברים שחשובים לדתיים היהודים, לבין היחס "המכבד" לשטויות של דתות אחרות.

       

      ושיהיה ברור- אני  מוכן לתת הרבה, תמורת לגאליזציה של הליכה עם שמלה/גלביה במקום מכנסיים חולצה ושות'.

       

      בלי כלום מתחת. זה ברור.:))

       

      הבנתי למה התייחסת.

      אני התייחסתי להבדל בין היחס המזלזל לחילוניים

      לבין היחס הנכנע והמתרפס לדתיים.

      החילוניים מתבטלים בפני הדתיים, כי יש ציפייה ואפילו תביעה מהם להתנהג ככה.

      אין סיבה שהשדרנית תכסה את זרועותיה כיוון שהיא מראיינת אדם שסבור שגופה הוא סוג של פיתוי של השטן..

      האידיאולוגיה החילונית שלה ראוייה לכיבוד לא פחות מהאמונה הדתית שלו.

      ואני בעד לגאליזציה של גלביה, בתנאי שאתה תסכים שגם נשים תלבשנה.

      בלי כלום מתחת. ברור.

        20/7/09 16:39:

      סליחה, ברח לי לפני שהספקתי להשלים את התשובה.

      מייד זה מגיע

        20/7/09 16:38:
      הבנתי למה התייחסת.
        20/7/09 16:34:

      צטט: משביתת שמחה 2009-07-20 16:26:14

      נכון.

      לאמיתו של דבר מה שהפריע לי זה המשפט  "הן מרשות לעצמן לבוא חשוף". השאלה שלי היא למה הרב מרשה לעצמו לבוא בשמלה המצחיקה הזאת שלו? והאם הוא בכלל לובש משהו מתחת?

       

       


      אני התיחסתי להבדל בין היחס המזלזל של אותן שדרניות (חלק מהן, ולא תמידלשון בחוץ)לדברים שחשובים לדתיים היהודים, לבין היחס "המכבד" לשטויות של דתות אחרות.

       

      ושיהיה ברור- אני  מוכן לתת הרבה, תמורת לגאליזציה של הליכה עם שמלה/גלביה במקום מכנסיים חולצה ושות'.

       

      בלי כלום מתחת. זה ברור.:))

        20/7/09 16:26:

      נכון.

      לאמיתו של דבר מה שהפריע לי זה המשפט  "הן מרשות לעצמן לבוא חשוף". השאלה שלי היא למה הרב מרשה לעצמו לבוא בשמלה המצחיקה הזאת שלו? והאם הוא בכלל לובש משהו מתחת?

        20/7/09 16:19:

      צטט: משביתת שמחה 2009-07-20 16:10:43

      כל השדרניות? תמיד?  

      וואללה.

       

       


      צודקת. לא כל, לא תמיד, ולאו דווקא שדרניות.

       

      הייתי מספיק כללי..נכון?תמים

       

       

        20/7/09 16:10:

      כל השדרניות? תמיד?  

      וואללה.

        20/7/09 14:41:

      אז יש שופט אדיוט...נו אז מה?

      מכאן, ועד לכל מה שנכתב כאן על דת ויהדות, המרחק גדול.

       

      זה מזכיר לי את ההרגשה המוזרה שאני חש, כשאני רואה את החברים השמאלנים שלי (כן - גם אני שמאלני יפה נפש),

      נהיים כ"כ מילטנטים כשמדובר בדת, או בעונשים כבדים שהם מצפים שבימ"ש יפסוק על כל מיני מסכנים.

      במקרים האלה, כל החמלה וההבנה והרכות נעלמים.

      כמו כל השדרניות שכשהן מדברות עם רב הן מרשות לעצמן לבוא חשוף, אבל אם מדובר באיזה קאדי, הן לובשות אפילו כיסוי לראש.

       

      בקיצור...שופט אדיוט.

       

      זה הכל..

       

       

       

        8/7/09 06:24:

      ובכן, למי שמתעניין, ואינו מסתפק בהקשה נזעמת על המקלדת

      מצאתי את ההודעה הזאת כאן באחד הבלוגים 

            הפגנה!

      לא לגזענות - לא למדינת הלכה!

      יום שני ה-13 ביולי בשעה 9:00 בבוקר

      מול בית המשפט

        8/7/09 00:59:


      עלי לציין כי בינתיים הרבנות פסלה את יהדותה של השפחה הכושית, ומכאן שהיא גויה ולכן מצווה לדורסה.

      אם לא היה דורס אותה היא צריך האברך להיזרק לכלא או עונש אחר כלשהו מדאורייתא, ולכן לא נותרה בעצם כל ברירה בידו.

       

       

        7/7/09 00:15:


      לפעמים תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים

      ראית איך היא קפצה לחסום את האוטו

      כנראה שניהם היו בסערה רצינית

      אף אחד לא היה מוכן לוותר לא הנהג ולא הקופאית

      אין קשר לרקע של שניהם

        30/6/09 23:28:

      יוסי גורביץ' כתב על כך פוסט חריף (כהרגלו בקודש)

       

        28/6/09 09:48:

      צטט: משביתת שמחה 2009-06-28 06:49:04

      צטט: עיני נץ 2009-06-27 09:21:32

      ההסתתרות הזו בחלק עמום ונסתר אינה מועילה לדיון.

      עלייך לנקוב בחלק הזה -סמני את הציבור הדתי (המנעי מלהביא מורדים פרטיים ובודדים אלא קהילה שלמה) ולהביא ראיות לתדמית שיצרת. איני יכול להתיחס למישהו שאיני מכיר המתחבא במערה בעלטה  ומספרים עליו שהוא נחמד.

      הלא זו הסיבה שאנחנו דנים, לנפץ תדמית שגויה.

      אגב, התדמית הזו שהדת נעימה ונחמדה למדתי בבית הספר הכללי עד שנפקחו עיניי ולקח לי זמן רב להבין שהלעיטו אותי רמייה ותדמית שקר.

       

       

      חתיכת משימה הטלת עלי. :) אולי אצליח אם אתה תצליח להביא ראיות לכך שלא כל המרוקאים סכין, לא כל השחורים הם בעלי IQ נמוך ולא כל האתיופים מפיצי מחלות (המנע מלהביא מורדים פרטיים ובודדים אלא קהילה שלמה).

      אגב, בטח לא שמעת ממני שהדת היא נעימה ונחמדה.

       

      תראי, את הגבת לתחילת דבריי כך: "מציעה שלא נגרר להכללות גסות ומכוערות על דתיים. ההכללה  שלך היא סוג של גזענות" (האשמת אותי בגזענות).

       

      לאחר שדנו הסכמת שזה אפשרי להכליל אם יש לכך ביסוס.

      הבאתי ביסוס.

      ביקשתי ממך ביסוס לטענתך שדבריי הם "גזענות".

      ואת כותבת שזו "חתיכת משימה". משמע תגובתך הייתה מתוך דחף לא מבוסס.

      אני מקווה שתתעלי על עצמך ותנסי לשנות את התדמית שלך על הדת ולפתוח איתה דף חדש.

       

        28/6/09 06:49:

      צטט: עיני נץ 2009-06-27 09:21:32

      ההסתתרות הזו בחלק עמום ונסתר אינה מועילה לדיון.

      עלייך לנקוב בחלק הזה -סמני את הציבור הדתי (המנעי מלהביא מורדים פרטיים ובודדים אלא קהילה שלמה) ולהביא ראיות לתדמית שיצרת. איני יכול להתיחס למישהו שאיני מכיר המתחבא במערה בעלטה  ומספרים עליו שהוא נחמד.

      הלא זו הסיבה שאנחנו דנים, לנפץ תדמית שגויה.

      אגב, התדמית הזו שהדת נעימה ונחמדה למדתי בבית הספר הכללי עד שנפקחו עיניי ולקח לי זמן רב להבין שהלעיטו אותי רמייה ותדמית שקר.

       

       

      חתיכת משימה הטלת עלי. :) אולי אצליח אם אתה תצליח להביא ראיות לכך שלא כל המרוקאים סכין, לא כל השחורים הם בעלי IQ נמוך ולא כל האתיופים מפיצי מחלות (המנע מלהביא מורדים פרטיים ובודדים אלא קהילה שלמה).

      אגב, בטח לא שמעת ממני שהדת היא נעימה ונחמדה.

       

        27/6/09 09:21:

      צטט: משביתת שמחה 2009-06-26 14:13:49


      אני מסכימה שחלקו הוא חשוך ומסוכן, ועל זה בדיוק ניטש הויכוח בינינו.

       

      ההסתתרות הזו בחלק עמום ונסתר אינה מועילה לדיון.

      עלייך לנקוב בחלק הזה -סמני את הציבור הדתי (המנעי מלהביא מורדים פרטיים ובודדים אלא קהילה שלמה) ולהביא ראיות לתדמית שיצרת. איני יכול להתיחס למישהו שאיני מכיר המתחבא במערה בעלטה  ומספרים עליו שהוא נחמד.

      הלא זו הסיבה שאנחנו דנים, לנפץ תדמית שגויה.

      אגב, התדמית הזו שהדת נעימה ונחמדה למדתי בבית הספר הכללי עד שנפקחו עיניי ולקח לי זמן רב להבין שהלעיטו אותי רמייה ותדמית שקר.

       

        26/6/09 14:13:

      אני מסכימה שחלקו הוא חשוך ומסוכן, ועל זה בדיוק ניטש הויכוח בינינו.
        26/6/09 14:11:

      צטט: משביתת שמחה 2009-06-26 11:49:16


      אתה מתפרץ לדלת פתוחה. לא צריך לשכנע אותי שקיימת קנאות חשוכה ומסוכנת בקרב קבוצות של חרדים. ועדיין, אתה אינך יודע ואני איני יודעת עד כמה פוסקי הלכה אלה מייצגים את כלל הציבור שלהם. ומעבר לכך, הלא הקבוצות הקנאיות/המטורפות הללו הן מיעוט שבמיעוט בקרב יהדות העולם. רק בארץ קנתה לה היהדות האורתודוקסית החשוכה מעמד דומיננטי. 

      אם כך, את מסכימה שהציבור הדתי בארץ הינו חשוך ומסוכן.

      ולמסקנה זו הייתה כוונתי בפתיח דבריי שהתכוונת "להשביתה".

       

        26/6/09 11:49:


      אתה מתפרץ לדלת פתוחה. לא צריך לשכנע אותי שקיימת קנאות חשוכה ומסוכנת בקרב קבוצות של חרדים. ועדיין, אתה אינך יודע ואני איני יודעת עד כמה פוסקי הלכה אלה מייצגים את כלל הציבור שלהם. ומעבר לכך, הלא הקבוצות הקנאיות/המטורפות הללו הן מיעוט שבמיעוט בקרב יהדות העולם. רק בארץ קנתה לה היהדות האורתודוקסית החשוכה מעמד דומיננטי. 

        26/6/09 11:41:

      צטט: משביתת שמחה 2009-06-26 11:25:40

      גם בהנחה שספר הכוזרי מבטא נאמנה את דעותיו של ר' יהודה הלוי, וגם בהנחה שר' יהודה הלוי מבטא נאמנה את רוח היהדות, עדיין כל מה שהוכחת הוא שהיהדות היא גזענית. תהום פעורה בין זה לבין  "דרכם של דתיים - על פי רוב - לא להצליח להבין את המקום של האחר.כל כך רחוקים הם מרגישות אנושית..." .

      היהדות היא דת עתיקה שמשקפת את רוח התקופה בה צמחה והתפתחה, וחכמת מאמינה בין השאר התגלמה ביכולת לעשות את ההתאמות הנדרשות לתקופות המאוחרות יותר (חכמה שחסרה כל כך בימינו אלה). יש בה הכל, מהתפיסות החשוכות והריאקציונריות ביותר, ועד לתפיסות נאורות ביותר, וכל מאמין בורר לו את מה שמתאים לו.

      זה מזכיר לי את הבדיחה הידועה 'אני שונא גזענים וכושים'. ובכן, גם לשנוא גזענים ודתיים לא הולך ביחד.

      תצטרכי להביא תימוכין לדעתך שיש בדת היהודית "נאורות", כרגע נמתקד בטקסט הדתי המחייב את האנשים המכלילים עצמם כמי שמחוייבים לטקסט זה.

       

      אוסיף אימות נוסף מזמננו:

      תשובת הרב אביחי רונצקי, הרב הראשי לצה"ל, ולפנים סמח"ט ביחידת חי"ר, לשאלת יוסקה אחיטוב, (מלמד בישיבת הקיבוץ הדתי).
      שאלה: בתפקידי כחובש קרבי דרש ממני מפקדי לטפל במחבל ערבי שנפגע בשבת... האם מותר לי לעשות זאת?
      תשובה: אם היה אפשר להימנע מלטפל בו מובן שכך צריך לעשות, אך בשטח אין זה מעשי כל כך... והנימוק לכך... חשש האיבה היום רחב יותר, מפני שאמצעי התקשורת עשויים להעביר ידיעה כזו, שרופא יהודי נמנע לטפל בגוי – ועקב כך הגוי מת – במהירות רבה, עקב כך יהודים בעולם יסתכנו בחשש נפשות. ההיתר לחובש או רופא לטפל בפצוע גוי ולעבור אף על איסורי תורה הוא כדי למנוע מצב של פיקוח נפש מיהודים שבחוץ לארץ... באשר לקוד האתי כאן כנראה עליי לחרוג ממנהגי ולומר נחרצות ובאופן חריף כשיש התנגשות בין הנחיה ברוח הקוד האתי להוראת ההלכה, ודאי שיש לשמוע לדעת ההלכה [...] במקרים שכאלו אינני חושש כלל לומר בפשטות שאמת התורה היא נר לרגליי והיא המורה את דרכי בחיים בכל אשר אלך, ולא סברות אנושיות. גם כשהן מקושטות באצטלה של מוסריות מודרנית". (חליפת מכתבים בין אחיטוב לרונצקי, מימד (בטאונה של מפלגת מימד), גליון 16, מאי 1999, עמ' 16-17

       

      ראי מה נכתב בעיתון "יתד נאמן" (עיתן המשקף את הציבור החרדי ליטאי)-

      "לצערנו, השתרבבה לגיליון יום ו' מודעה שאין מקומה ב'יתד נאמן'. המודעה נשלחה על ידי גוף שרוצה ליצור פיוס בין חילונים לדתיים. עלינו להבהיר, כי כל יהודי המאמין בי"ג עיקרים לא יוכל לרכוש ידידות ופיוס לעולם עם המתכחשים לאמונה בבורא עולם. ישראל הוא עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב, ובכלל זה קבוצות אתאיסטיות אשר הכריזו מלחמה בד' ובתורתו. לעולם לא נוכל לשכוח ולא להתפייס עם החילוניות אשר העבירה מאות אלפי ילדים מחינוך דתי לחינוך של שמד באמצעי מרמה ושחיתות, ועם אלה אשר עושים את כל המאמצים - באמצעות התקשורת ובאמצעים אחרים - כדי להעביר את עם ישראל על דתו, ובפרט לאחרונה כאשר הכריזו 'ג'נוסייד' לחיסול היהדות בגזירות שונות של גיוס וכדומה. וכי שמעתם מימיכם שאדם שנידון למוות יטילו עליו צו פיוס עם התליין תוך כדי שמהדקים על צווארו את עניבת החנק?

      "אנו מתנצלים בפני הקוראים על התקלה שיצאה מתחת ידינו. ננקטו הצעדים הדרושים שהדבר   

           לא יישנה שוב". 

      הבאתי לפנייך את מקומם החוויתי של עורכי עיתון בארץ בזמננו: אין סובלנות, אין מקום לדעה אחרת, אין לתת לגיטימיות לדעה השונה "מדבר האל, כפי שמבינים אותו הדתיים של ימינו.

       

        

       

       

        26/6/09 11:25:

      גם בהנחה שספר הכוזרי מבטא נאמנה את דעותיו של ר' יהודה הלוי, וגם בהנחה שר' יהודה הלוי מבטא נאמנה את רוח היהדות, עדיין כל מה שהוכחת הוא שהיהדות היא גזענית. תהום פעורה בין זה לבין  "דרכם של דתיים - על פי רוב - לא להצליח להבין את המקום של האחר.כל כך רחוקים הם מרגישות אנושית..." .

      היהדות היא דת עתיקה שמשקפת את רוח התקופה בה צמחה והתפתחה, וחכמת מאמינה בין השאר התגלמה ביכולת לעשות את ההתאמות הנדרשות לתקופות המאוחרות יותר (חכמה שחסרה כל כך בימינו אלה). יש בה הכל, מהתפיסות החשוכות והריאקציונריות ביותר, ועד לתפיסות נאורות ביותר, וכל מאמין בורר לו את מה שמתאים לו.

      זה מזכיר לי את הבדיחה הידועה 'אני שונא גזענים וכושים'. ובכן, גם לשנוא גזענים ודתיים לא הולך ביחד.

        26/6/09 10:47:

      צטט: משביתת שמחה 2009-06-26 09:24:47


      אוקי, אם כך אני מרימה את הכפפה.

      הבעייה שלי עיני נץ איננה עם ההכללות. הכללות הן הדרך היחידה להביט על המקרו. הבעייה שלי היא עם הכללות שאינן מבוססות על עובדות מוצקות, כמו למשל ההכללה 'היהודים הם (בדרך כלל) קמצנים'.

      אוקיי, אז אנחנו מסכימים שניתן לעשות הכללות, רק שיהיו תואמות ומבוססות.

       

      אתחיל עם הטקסט - שעל-פי אמונת הדתי הוא טקסט "אלוהי" או לכל הפחות מקודש - כלומר יש סבירות שהוא נוהג על-פיו.

      אני רוצה להתמקד באמונת ההתנשאות של דת יהודית שהיא "הנבחרת" הטובה בעולם מכל אדם.

      השקפה זו באה לידי ביטוי אצל ר' יהודה הלוי (שלמדתי את שיריו בבית הספר ולו ידעתי שהוא גזען כזה הייתי בורח מהכיתה), הוא ממיין את הטבע לחמישה: דומם, צומח, חי, אדם ויהודי.  דרגת היהודי שונה גנטית משאר בני האדם לכן לדעתו גוי שהתגייר לא יוכל להגיע לדרגת יהודי (כלומר הפרייה מבצית של אם יהודייה - מזכיר משהו לא?): הנה ציטוט דבריו  שליהודים יש את העניין "האלוהי" שגויים גם אם יתגירו לא יהיו כמותם:

      ספר הכוזרי מאמר א אות קטו

      "ועם כל זה לא ישתוה הגר הנכנס בתורתנו עם האזרח, כי האזרחים לבדם הם ראויים לנבואה, וזולתם, תכלית ענינם שיקבלו מהם ושיהיו חכמים וחסידים אך לא נביאים". וכן:

      (מאמר ה אות כ): "הפחות שבבהמה יותר מעולה במדרגה מן המעולה שבצמח, והפחות שבאדם יותר מעולה במדרגה מן המעולה שבבהמה. וכן הפחות שבבני תורת האלהים (היהודים) יותר מעולה במדרגה מן המעולה שבאומות (הגויים) שאין להם תורת האלהים, כי התורה שהיא מאת האלהים מקנה הנפשות מנהג המלאכים ותכונתם".

      הנקודה שאני מעוניין שתתמקדי בה היא הבנת "המקום" שנמצאים בה דתיים - הם, מבחינת חוויתם הרגשית, בעלי מודעות (כך מחנכים אותם מילדות) והכרה כאילו הם הנעלים שבאדם שאלוהים בחר רק אותם.

       

        26/6/09 09:24:


      אוקי, אם כך אני מרימה את הכפפה.

      הבעייה שלי עיני נץ איננה עם ההכללות. הכללות הן הדרך היחידה להביט על המקרו. הבעייה שלי היא עם הכללות שאינן מבוססות על עובדות מוצקות, כמו למשל ההכללה 'היהודים הם (בדרך כלל) קמצנים'.

        26/6/09 09:11:

      לי אין כל בעיה, אני שמחה לקרוא את הדיון הפורה ביניכם.

       

       

      צטט: משביתת שמחה 2009-06-26 08:21:36


      כיוון שאנחנו שנינו אורחים כאן בפוסט של בראשית אני נמנעת מלהשיב.

       

       

        26/6/09 08:21:

      כיוון שאנחנו שנינו אורחים כאן בפוסט של בראשית אני נמנעת מלהשיב.
        25/6/09 18:30:

      צטט: משביתת שמחה 2009-06-25 17:42:51

      א. זו בהחלט איננה הפרשנות היחידה

      (למשל, הדתיים הם מקסימים ונחמדים לא פחות מהחילוניים...)

      ב. אתה יודע, החילונים הם הרוב. גזענות עובדת רק כלפי החלש, המיעוט.

      עכשיו אני מעוניין לדון לגוף הטענה: "לדתיים קשה להבין את האחר".

      משום מה המילה "הכללות" נותנת למבקר דרור להוציא את הטענה ממפרשיה.

      אך אין מנוס מלשפוט קבוצה הבנוייה על פרטים.

      את הקבוצה ניתן לבדוק מתוך מערכת חוקיה והנורמות הערכיות כפי שבאה לידי ביטוי בעיתונים, ספרי החוקים, השיח של דובריה וכיוצא בזה.

      נכון שיתכן שיש פרט כזה או אחר המורד במוסכמות הקהילה (לכן כתבתי על-פי רוב) אך איני בוחן לב וכליות ואין לדיין (במקרה הזה אני ואת דיינים) אלא מה שעיניו רואות.

       

      לפני שאפרוט את הפרטים, החוקים, הנורמות כדי לבסס את דעתי , אשאל אם דבריי מקובלים עלייך עקרונית.

        25/6/09 17:42:

      א. זו בהחלט איננה הפרשנות היחידה

      (למשל, הדתיים הם מקסימים ונחמדים לא פחות מהחילוניים...)

      ב. אתה יודע, החילונים הם הרוב. גזענות עובדת רק כלפי החלש, המיעוט.

        25/6/09 17:26:

      צטט: משביתת שמחה 2009-06-25 15:34:33

      צטט: עיני נץ 2009-06-25 15:15:39

       

      לו הייתי מתנסח כך: "הדתיים - על-פי רוב- נחמדים ומקסימים רגישים לזולת (ואהבת לרעך כמוך כלל גדול בתורה)".

       

      מה היית מגיבה?  אשמח לקבל תגובה אמיתית מהלב.

       

      לאחר מכן הגיבי למשפט הבא: "הדתיים - על-פי רוב - מתנשאים ואינם מסוגלים להפנים שכל בני האדם שווים, (העם היהודי העם הנבחר, ואהבת לרעך דווקא רעך במצוות)"

      כיצד תגיבי?

       

       

       

      בכנות? המשפט הראשון הייה מעורר בי לגלוג מתנשא, אבל כיוון שהוא אינו פוגע באיש לא הייתי טורחת להגיב עליו.

      המשפט השני חוטא לאמת ממש כמו הראשון, אבל בנוסף לכך הוא גם פוגע. 

       

       

      כלומר, לא היית טוענת שזו גזענות לחשוב שהדתיים  נחמדים ומקסימים. משמע חילונים לא.

      צודק?

        25/6/09 15:34:

      צטט: עיני נץ 2009-06-25 15:15:39

       

      לו הייתי מתנסח כך: "הדתיים - על-פי רוב- נחמדים ומקסימים רגישים לזולת (ואהבת לרעך כמוך כלל גדול בתורה)".

       

      מה היית מגיבה?  אשמח לקבל תגובה אמיתית מהלב.

       

      לאחר מכן הגיבי למשפט הבא: "הדתיים - על-פי רוב - מתנשאים ואינם מסוגלים להפנים שכל בני האדם שווים, (העם היהודי העם הנבחר, ואהבת לרעך דווקא רעך במצוות)"

      כיצד תגיבי?

       

       

       

      בכנות? המשפט הראשון הייה מעורר בי לגלוג מתנשא, אבל כיוון שהוא אינו פוגע באיש לא הייתי טורחת להגיב עליו.

      המשפט השני חוטא לאמת ממש כמו הראשון, אבל בנוסף לכך הוא גם פוגע. 

       

        25/6/09 15:15:

      צטט: משביתת שמחה 2009-06-25 13:30:22

      צטט: עיני נץ 2009-06-25 12:25:13

       דרכם של דתיים - על פי רוב - לא להצליח להבין את המקום של האחר.
      כל כך רחוקים הם מרגישות אנושית - כל בני האדם שווים הם - ומבחינתו בא לברך ולא נתן דעתו שהוא מקלל.
      ידיד מפלגת אור

       

      מציעה שלא נגרר להכללות גסות ומכוערות על דתיים. ההכללה  שלך היא סוג של גזענות.


      ולעצם העניין אני סבורה שצריך להעמיד את השופט דרורי לדין על הפרת אמונים.

       

      לו הייתי מתנסח כך: "הדתיים - על-פי רוב- נחמדים ומקסימים רגישים לזולת (ואהבת לרעך כמוך כלל גדול בתורה)".

       

      מה היית מגיבה?  אשמח לקבל תגובה אמיתית מהלב.

       

      לאחר מכן הגיבי למשפט הבא: "הדתיים - על-פי רוב - מתנשאים ואינם מסוגלים להפנים שכל בני האדם שווים, (העם היהודי העם הנבחר, ואהבת לרעך דווקא רעך במצוות)"

      כיצד תגיבי?

       

       

       

        25/6/09 13:30:

      צטט: עיני נץ 2009-06-25 12:25:13

       דרכם של דתיים - על פי רוב - לא להצליח להבין את המקום של האחר.
      כל כך רחוקים הם מרגישות אנושית - כל בני האדם שווים הם - ומבחינתו בא לברך ולא נתן דעתו שהוא מקלל.
      ידיד מפלגת אור

       

      מציעה שלא נגרר להכללות גסות ומכוערות על דתיים. ההכללה  שלך היא סוג של גזענות.


      ולעצם העניין אני סבורה שצריך להעמיד את השופט דרורי לדין על הפרת אמונים.

        25/6/09 13:14:
      זה ממש 'סקופ'

      אני תקווה שאותו שופט דתי ופוליטיקאי יושעה מהיותו שופט בכלל כי ראוי הוא לתואר הגזען בעל הנימוקים האוויליים שתואמים מי שאין בו דעת ומי שאין בו הון אנושי ראוי לתפקיד שפיטה.

       

      צטט: עיני נץ 2009-06-25 12:25:13

       ברצוני להוסיף פרטים שהתוודעתי אליהם ממיל שקיבלתי:

      פסיקתו של דרורי מובנת לאחר היכרות הנאשם ורצונו של דרורי להיות שופט בעליון.
      אז ככה, הנאשם הוא בנו של רבה הספרדי של חדרה הרב שמעון ביטון (ידיעה בדוקה הרמתי טלפון לרב והוא אישר).
      בדרך כלל רבני עיר ספרדיים נבחרים מתוך שיקול פוליטי של ש"ס.
      בוועדת מינוי השופטים יש ארבעה פוליטיקאים:
      יעקב נאמן, אלדן, אוריאל ורותם (שלושה חובשי כיפה כלומר נטייתם לעשות חסד עם מישהו "משלהם" ככה הדתיים חושבים במונחים "אנחנו והם").

      וזו הבעיה האמיתית והמפחידה ששיקולים זרים נכנסים (זאת גם הסיבה שדרורי החיליט לא לפרסם שמו של האברך הברברי).
      דבר אחד לא הסתדר לי מדוע דרורי התייחס לאתיופית כאל "תת אדם" - הרי יכל לפסוק פסק דין בלי להגיע לנימוק אווילי זה.
      אלא שמעניין לעניין סרך השופט הדתי הלז.
      דרכם של דתיים - על פי רוב - לא להצליח להבין את המקום של האחר.
      כל כך רחוקים הם מרגישות אנושית - כל בני האדם שווים הם - ומבחינתו בא לברך ולא נתן דעתו שהוא מקלל.
      ידיד מפלגת אור

       

       

        25/6/09 12:25:

       ברצוני להוסיף פרטים שהתוודעתי אליהם ממיל שקיבלתי:

      פסיקתו של דרורי מובנת לאחר היכרות הנאשם ורצונו של דרורי להיות שופט בעליון.
      אז ככה, הנאשם הוא בנו של רבה הספרדי של חדרה הרב שמעון ביטון (ידיעה בדוקה הרמתי טלפון לרב והוא אישר).
      בדרך כלל רבני עיר ספרדיים נבחרים מתוך שיקול פוליטי של ש"ס.
      בוועדת מינוי השופטים יש ארבעה פוליטיקאים:
      יעקב נאמן, אלדן, אוריאל ורותם (שלושה חובשי כיפה כלומר נטייתם לעשות חסד עם מישהו "משלהם" ככה הדתיים חושבים במונחים "אנחנו והם").

      וזו הבעיה האמיתית והמפחידה ששיקולים זרים נכנסים (זאת גם הסיבה שדרורי החיליט לא לפרסם שמו של האברך הברברי).
      דבר אחד לא הסתדר לי מדוע דרורי התייחס לאתיופית כאל "תת אדם" - הרי יכל לפסוק פסק דין בלי להגיע לנימוק אווילי זה.
      אלא שמעניין לעניין סרך השופט הדתי הלז.
      דרכם של דתיים - על פי רוב - לא להצליח להבין את המקום של האחר.
      כל כך רחוקים הם מרגישות אנושית - כל בני האדם שווים הם - ומבחינתו בא לברך ולא נתן דעתו שהוא מקלל.
      ידיד מפלגת אור

        25/6/09 10:07:

      מיכה

      משפט האתיופית הוא בבית המשפט המחוזי.

      בעניין החזרה בתשובה כמובן שדבריך צדק, אפילו  מבחינה דתית חזרה בתשובה מועילה אך ורק כלפי אלוהים ולא כלפי בית דין.

       

       

      צטט: מיכה בלוך 2009-06-25 00:39:45

      היתכן ??

      מה הקשר בין חזרה בתשובה

      לניסיון לרצח ?

      ולמה לא לתבוע את האברך בבית דין אזרחי

      משהו לא נראה לי ולא מריח טוב .

      ?

       

       

        25/6/09 00:39:

      היתכן ??

      מה הקשר בין חזרה בתשובה

      לניסיון לרצח ?

      ולמה לא לתבוע את האברך בבית דין אזרחי

      משהו לא נראה לי ולא מריח טוב .

      ?

        24/6/09 13:03:

      *

      פוסט מדהים בחשיבותו,

      מעלה בחומרה את הפילוג החמור במצרף האתיקות,

      בחברה בה אנו חיים.

      ..

      אולי בהזדמנות זו תשפטי את דברי ותגובה ארסית להם

      בפוסט על אתיקת חיי:


      http://cafe.themarker.com/view.php?t=1091694

      תודה

        23/6/09 22:18:


      וכי מה אפשר עוד לצפות שיקרה במדינת הלכה-צבא?

      אם עד כה לא התעורר הקהל, אני בספק אם יתעורר...

       

      אולי בעוד זמן לא רב, נמצא עצמנו ברחובות אל מול אנשי משטר הדת שירו בנו כדי להשתיק את המהומות...

        23/6/09 13:06:

      רמי

      הניצנים של החשיבה שלנו יבואו עוד יבואו, יופיעו עוד יופיעו וערכים נאורים לא משליחים כאבן שאין לה הופכין, אלא נלחמים..תביט על צרפת החילונית, תביט על הרחוב האיראני המפתיע [גם אם עדיין שבוי בתפיסות דתיות] זה גם יקרה אצלנו ו"כל השפויים יתאחדו"

        23/6/09 13:00:

      אך, כואב, אה ?

      אם כל הכבוד לירון (ויש לי הרבה כבוד), לא נוכל לצאת למלחמה ללא תחמושת הסלבריטי שאתם התחלנו לצאת לדרך עם המפלגה, אבל מייד בהתחלה הם נעלמו.

      תוצאות הבחירות מדברות בעד עצמם.

       

      רמי

      פרופיל

      אורנה שני
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      אמנות