כותרות TheMarker >
    ';

    יצאתי לאכול, תכף אשוב

    מרחב אישי על חוויות קולינריות
    עוד כתבות גם באתר שלי - http://mirabelle.co.il/
    ***
    הפקקים - מזכרת מביקור טעימות ביקב ססלוב; הירקות - משוק האיכרים ברעננה
    ***
    I rest my case

    מראדונה בפריז

    1 תגובות   יום שישי , 10/7/09, 15:34


    אֶמיר קוסטריצה עוטף את דייגו ארמנדו מראדונה באהבה.

    הסרט "מראדונה" הופק מתוך הערצה, הערכה ורצון עז להתקרב לאדם והאגדה.

    שנתיים עקב אמיר אחרי מראדונה, מנסה להבין את האיש מקרוב.

    אחד הקטעים המרשימים בסרט הוא קטע מצולם במצלמה ביתית, ובו דייגו הילד בן ה- 9, עוד לפני שהתקבל לבוקה ג'וניורס, לובש חולצה מס' 10 ואומר, בלי להתבלבל ותוך שהוא מישיר מבט למצלמה, שכשיהיה גדול ישחק בנבחרת ארגנטינה, יביא לארגנטינאים את גביע המונדיאל ונבחרת ארגנטינה תהיה אלופת העולם.

    בגיל 11 התגלה מראדונה על-ידי צייד כשרונות והשאר - הסטוריה.

    במבט לאחור, דייגו המבוגר נזכר, כשכבר אז, כאשר צולם הקטע, היה לו ברור כיצד יתנהלו חייו.

    הכל היה די מסודר וידוע מראש, הוא נאנח, "חוץ מהקוקאין". הקוקאין, כך הוא מסביר - בקטע חינוכי משהו - הרס את חייו ולמעשה מחק תקופה ארוכה מהם. הוא לא היה נוכח ממש בחיי בנותיו הגדולות ואף איבד מיכולותיו כספורטאי. עם תום הקטע הזה, שהוא אחד החלשים בסרט, מוחלים האוהדים ובראשם קוסטריצה לכוכב על שגיאותיו.

    החלק המרתק בסרט הוא הפיכתו של מראדונה מכוכב "פלקאטי" חד-מימדי, שאפילו כנסייה הוקמה לכבודו בארגנטינה - מעין כת שחבריה מעריצים את "ה-דייגו יד האלוהים" לאדם רב-מימדי ופעיל חברתי-פוליטי. החל מהשער המפורסם נגד אנגליה שהיה בשבילו ובשביל נבחרת ארגנטינה הבעת מחאה פוליטית לאחר המלחמה במקסיקו, דרך דחיית מפגשים עם נשיאי ארצות הברית ובמקביל הליכה לפגישה עם קסטרו בקובה וקעקוע הפגנתי של פניו ושל אלה של צ'ה גווארה על זרועותיו, וכלה בהשתתפות בהפגנות פוליטיות אלימות כנגד התערבות של צפון אמריקה בענייני דרום אמריקה.

    הסרט קושר בין תרבות הכדורגל הארגנטינאית לבין מחאה אידיאולוגית חברתית-פוליטית.דרך ארוכה עשה הילד משכונת העוני ועד לבגרות ועד לראיון עם קוסטריצה.חלק אחר מרתק קושר בין ילדותו של מראדונה לסרטיו הקודמים של קוסטריצה עצמו ולחיים בזבל בבלגראד. קוסטריצה מראה הקבלה, בין החיים בזבל בשכונות העוני בארגנטינה, ובמיוחד ב- Villa Fiorito, פרבר עני של בואנוס איירס, לבין החיים בזבל בבלגראד. זה אותו העוני. אנחנו מדברים אותה שפה. מראדונה מדבר בסרט על הילדים העניין מהפריפריה, ועל יכולותיהם בכדורגל. זהו, למעשה, כרטיס הכניסה שלהם לעולם אחר, עשיר יותר ונעדר-אלימות. כרטיס הכניסה של קוסטריצה הוא העיסוק בקולנוע.

    שילוב קטעים של סרטיו הקודמים של קוסטריצה וקטעי אוטוביוגרפיה שלו לצד ההתפתחות בקריירה של מראדונה מיועדים, כך נדמה, לשכנע את הצופים, כי אכן קוסטריצה האוהד הוא הוא המתאים – qualified – ואין אחר מתאים יותר ממנו לספר את סיפורו של מראדונה. ההערות של אמיר בנוגע למראדונה מרתקות ומלמדות על חינוך עשיר והיכורת תרבותית מרשימה. הסרט הוא על מראדונה, אבל מגלה הרבה מאוד על קוסטריצה האדם וקורות חיייו.

    קוסטריצה יצר סרט אישי מרתק, במובן מסוים המשך של סרטיו הקודמים. סרט שנעשה מתוך אהבה ובאהבה - לאוהדי קוסטריצה ולאוהבי כדורגל. 
    דרג את התוכן:

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        13/8/09 04:42:

      נהניתי

      ארכיון

      פרופיל

      Mirabelle Gazit
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין