כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    הבלוג של צידקי

    רעיונות ודעות של ירושלמי
    פוליטיקה ישראלית ומזרח תיכונית
    וסתם מחשבות על העולם

    יקוב ההר את הדין

    14 תגובות   יום חמישי, 30/7/09, 23:06

    ביום שני 27 ביולי 2009 נערך בכנסת, בית המחוקקים הישראלי, כנס תחת הכותרת"הריבונות היהודית בהר הבית – תהליכים ותמורות". את הכנס ארגן חבר הכנסת מיכאל בן ארי, חבר לשעבר בתנועת "כך", שהוגדרה על ידי מדינתישראל וממשל ארה"ב כארגון טרור גזעני. בן ארי מכהן כיום כחבר כנסת בסיעת האיחוד הלאומי. על ההזמנה לכנס נכתב ש"מאז כיבוש ירושלים נעשות בהר הבית פעולות שונות, המבקשות לטשטש את האחיזה היהודית בהר הבית, מאידך ארגונים ותנועות,פעלו ופועלים להגברת הקשר של העם היהודי להר הבית מהיבטים ובאמצעים שונים. הכנס נערך באודיטוריום של הכנסת בהנחיית חבר הכנסת אריה אלדד, גם כן מהאיחוד הלאומי. להלן רשמי מהכנס:

     

    לפני שהגעתי לכנס חשבתי בליבי שאני הולך לקחת חלק בחוויה הזויה שאצא ממנה עם חומר לפוסט סרקסטי אשר יעמיד את חבורת הקיצונים באור הומוריסטי ומגוחך משהו. מהר מאוד התבדיתי והבנתי את רצינות העניין. החוויה הייתה בראש ובראשונה חוויה אנושית ולא אינקלקטואלית, בה שפת הגוף ושיחות החולין היו לא פחות חשובות מההרצאות. הכניסה למשכן הכנסת התעכבה עקב בעיה בירוקרטית, מה שנתן לי הזדמנות לשבת בחוץ עם באי הכנס, לשמוע את שיחותיהם ולספוג מעט מהווי הקבוצה. המשתתפים, בחלקם מתנחלים צרובי שמש ופרועי פאות, לרגליהם סנדלים עם גרביים וציציותיהם מתבדרות ברוח, ממש אפשר היה להריח את רגבי הגבעות מעל צלקותיהם השזופות. אחרים חרדים לבושי שחורים, חסידים ומתנגדים, ואחרים לבושים ונראים כאחד האדם (כלומר כמוני), רק התשוקה הבוערת לכונן את מלכות ישראל השלישית במהרה ובידינו אמן, מפרידה ביניהם לבינינו, בלי מחיצות שלציצית ופיאות.

     

    בזמן שהמתנו בחוץ היה מעניין לשמוע את ההומור העצמי השחור של החבורה,שבחצי התבדחות חצי כוונה, טענה שלו היה זה כנס של שמאלנים, לא כל שכן ערבים היה משמר הכנסת מחכה למשתתפים עם שטיח אדום, אבל בגלל שהיום מדובר בכנס של 'אוהבי ישראל' אזי הכנסת מערימה קשיים במתכוון. מה שמצחיק הוא שאותו הומור עצמי שחור מוכרלי גם בקרב פעילי השמאל שתמיד קוראים לעצמם בנימה מבודחת משהו "בוגדים מסריחים" ו"איום בטחוני", רמז לתחושת הרדיפה וההרחקה מלב הממסד. מבלי לערוך השוואה סימטרית בין הצדדים, נראה שבשתי קצוות הקשת הפוליטית פועלות הקבוצות השונות בתחושת מיעוט ורדיפה, רגש מתבקש על מנת ליצור סולידריות, מה גם שיש בתחושות אלו בקרב שני הצדדים לא מעט מן האמת.

     

    לאחר עיכוב של שעה נכנסנו לאודיטוריום הכנסת והכנס התחיל בהקרנת סרט מרגש בהפקת התנועה לכינון המקדש. על רקע שירה חסידית קורעת לב של "שייבנה בית' המקדש במהרה בימינו" נראו תמונות של שוטרים ואנשי וקף גוררים בכוח יהודים אל מחוץ לתחומי הר הבית. דובר כלשהו אמר שלאורך ההיסטוריה עמים רבים אסרו על יהודים להתפלל בהר הבית, אבל כיום זו הפעם הראשונה שיהודים אוסרים זאת עליהודים. הקליפ הסתיים כמובן באנימציה של כינון בית המקדש ובהבהרה ש"שאיפתנו היא לשלוט בהר – להשליט מלכות שמיים בארץ". הכנס המשיך בהתנצלות היו"ר פרופסור אריה אלדד שייחס את העיכוב בכניסה לבירוקרטיה הפרלמנטארית אך גם לתוכנו שלהכנס וזהות הדוברים. אלדד ציטט משירו של אורי צבי גרינברג האהוב במיוחד על חוגי הימין הקיצוני "ישראל בלי ההר" המתייחס למלחמת 48: "לא תהיו באילת ומטה דגלכםבים סוף... בגדתם בהרכם העליון מכל הר בעולם... ישראל בלי ההר הוא לא ישראל".

     

    המושב "האקדמי" נפתח בהרצאה של ד"ר מרדכי קידר תחת השאלה"איך הפכה ירושלים מקודשת למוסלמים?" קידר מוכר בקרב חוקרי האסלאם בארץ ובעולם כמי שחצה את הקווים מהעיסוק האקדמי לפולמוס הדתי. קידר תקף את הטיעון המוכר של השמאל נגד "ירושלים המאוחדת": "נכון שלא התפללנו לשועפאט כל השנים הללו, אך גם לא התפללנו לתל אביב", מכאן שדין שועפאט כדין תל אביב. נקודה זו היא ככל הנראה אחת הנקודות היחידות בהן יש הסכמה בין הימין הקיצוני לחמאס, שמנהיגיו נוהגים לצטט את אריאל שרון באומרם ש"דין נצרים כדין תל אביב". קידר הסביר לקהל המשוכנע מדוע ירושלים בכלל לא קדושה למוסלמים ואיך שקר הקדושה הובנה ביודעין ובמתכוון על ידי שושלת של ח'ליפים מוסלמים חילונים, חוטאים, וחולי מין במאה השמינית. קידר לא חסך מהמאזינים ותיאר כיצד "הפנו המאמינים את אחוריהם לירושלים ואת פניהם למכה לאחר שנואשו משכנוע היהודים להתאסלם ושחטו אותם במקום זאת". סגנון התבטאותו של קידר ורמתו האקדמית גרמו לי להתבייש בשם תחום חקר האסלאם והמזרח התיכון כולו. אמירתו הסופית של קידר הייתה שטיבו של הסכסוך הינו תיאולוגי ולא פוליטי או טריטוריאלי ומכאן שאין ולא יהיה לו פתרון של פשרה. המשכו של הפאנל היה בעל אופי ארכאולוגי פסאודו מדעי כאשר הארכאולוגים אבי סלומון וצחיצוויג דיברו על הארכאולוגיה שסביב ההר. בינהם עלה לדבר חבר הכנסת אורי אריאלי ממפלגת תקומה-האיחוד הלאומי.

     

    לאחר שהסתיים המושב המדעי התחיל החלק העיקרי של הכנס בו עלו לדבר רבנים ופעילים שונים. ראשון עלה הרב זלמן נוטיק מחב"ד שהוזמן לבמה במפתיע,הרב נוטיק לא האריך בדברים ופתח בברכת "שהחיינו" על כך שבכנסת ישראל יושבים ודנים היום בהר הבית. סיכום דבריו של הרב נוטיק הוא שרק אם היהודים יאמרו את האמת לגויים (בתרגום חופשי אם ישראל תגיד לערבים ולשאר העולם שהר הבית הוא שלנו ורק שלנו) אז הגויים לא רק שלא יילחמו בנו אלא הם יילחמו לצידנו ועבורנו (רק שלא ברור במי יישאר להלחם אם כל הגויים יעברו לצד שלנו). מאחוריי התמוגג מנחת ברוך מרזל, העוזר הפרלמנטרי של חבר הכנסת בן אריה. הבא בתור עלה לבמה יהודה עציון מקים תנועת "חי וקיים" שהרצה תחת הכותרת "המלך וההר-מקום ואיש אשר יבחר-וזהו קצה החוט מהדמוקרטיה למלכות". יש להזכיר שיהודה עציון נשפט בשנות השמונים לשבע שנים בכלא בגין חברותו במחתרת היהודית שתכננה לפוצץ את כיפת הסלע שבהר הבית. בהרצאתו הבדיל עציון בין קול העם לקול השם והקבילם למלכות שאול אל מול מלכות דוד. עציון טען שהמשטר הראוי למלכות ישראל מעוגן בהר הבית, זאת בשונה מהדמוקרטיה המיובאת מן המערב, המקדשת את רצון העם על פני רצון השם. קשה היה שלא לחוש באירוניה קלה לשמע הדברים הללו נאמרים מעל לבמה בכנסת ישראל. מדינת ישראל היא ביטוי של גאולה, אך לא כך המשטר. אם הארכאולוגה"מדעי" שדיבר קודם ציין את ריבונות ישראל על ההר, עציון טען שבהר הבית מדינת ישראל היא מדינה אסלאמית ולכן אל לנו לצפות לדבר מהמדינה אלא מעצמנו. כל הרוצה בהר ובמשטר שיקום ויעשה מעשה ויזכה לחסד ה', כך נאלץ את המדינה לעשות את שלא אבתה.עציון קרא לחברי הכנסת לנצל את החסינות ולעלות כל יום להר הבית, עציון לא באמת שכח את אריק שרון ואינתיפאדאת אלאקצא. עלו ושברו את האיסורים קרא עציון, אני מעדיף שמהשטרה תעצור אותי אבל שהקב"ה ישפוט אותי.  

     

    גלויה של בית המקדש השלישי. אלאקצא בסכנה?  

     גלויה של בית המקדש השלישי

     

    אחרי יהודה עציון עלה לבמה אריה קינג, ראש הקרן לאדמות ישראל (קלי"ל) ותושב שכונת מעלה הזיתים בראס אלעמוד. קינג דיבר על אפליה משפטית ומשטרתית נגד יהודים בהר הבית. כיאה לאיש שטח קינג פצח בשטף של עצות מעשיות לפעילי הימין, להלן לקט מדבריו: גשו לערכאות הנמוכות, מיפינו את השטח והסקנו ששם יושבים שופטים שהם מתנחלים הפוסקים למעננו כמו השופט סובול והשופט דרורי (אני תמה האם מדובר באותו שופט דרורי ששמו השתרבב לאחרונה לכותרות). יש להתרחק מבג"ץ, תתבעו את השוטרים והפקידים בתביעות אישיות, תציפו את המערכת בתביעות אישיות נגד השוטרים וכך ניצור את הפתח לתפילה בהר. תגיעו לשערי ההר, תכנסו עם דרכון זר,תעייפו את המערכת ותשתמשו בחוק נגד רשויות החוק. אל תשכחו המדינה והמשטרה הן האויב– מדינה ששוללת את הערך העליון, הוא האופי היהודי של ההר, היא אינה לגיטימית ולכן מותר לנו להתנגד לה בדיוק כפי שהערבים מתנגדים לה. תעלו להר ותתבעו את המדינה, אני אעזור לכל אחד מכם. אריה אלדד שעלה לבמה לאחר הדברים אמר לקהל: קשה לי לעצור אדם שמדבר תכלס, קיבלנו הנחיות לביצוע, אני מפציר בכם ליישמן.

     

    הציבור נעמד על רגליו כאשר הרב יהודה קרויזר, רב היישוב מצפה יריחו וראש ישיבת הרעיון היהודי, נקרא לבמה על מנת לדבר על חשיבות התפילה בהר הבית. הר הבית הוא שער השמים לתפילות ישראל, אליו מתנקזות כל התפילות בעולם בדרכן השמימה. הרב קרויזר ערג לתקופה הקצרה אחרי המלחמה בה הרב שלמה גורן הנהיג תפילה בהר הבית עד שאולץ להפסיק על ידי מפקדיו. כיצד זה ש 42 שנים לא מבטלים החלטת שרים פשוטה בדבר איסור תפילה בהר? מיתמם הרב החכם. הרב סיפר שהוא ותלמידיו מקפידים לעלות להר כל שבוע. לאחר התלבטויות רבות כיצד נצליח להתפלל בהר מלווים באנשי הוקף והמשטרה נשבר המחסום במקרה ביום קיץ חם. אחד מתלמידינו ברך על המים לפני ששתה ועורר מהומה רבתי בהר, שומרי הוקף החלו לצעוק שהוא מתפלל על המים, השוטרים הקיפונו חיש מהר והחלו להוציאנו מההר. אסור לשתות בהר? התפלאנו, אסור קבע הקצין. באותו רגע עצרה לידינו קבוצת תיירים להפסקת שתייה וכך ניצלנו. מאז אנו עולים ומקפידים תמיד לברך על המזון והשתייה, כבר נאמרה תפילת הגשם וגם קדיש נאמר על ההר. הנה לאט לאט,בהתמדה ובעשקנות האיסורים נשברים וההר נכבש. הקהל נעמד נפעם כשראש הישיבה ירד מהבמה.

     

    הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש בירושלים נעמד מאחורי הפודיום לשאת את דבריו על "העלייה להר הבית מאז ימי הרמב"ם ועד ימינו". הרב אריאל דילג על ההיסטוריה ובחר לעסוק בעתיד. אנו בונים בימים אלה ממש מזבח כשר להקרבת קורבנות בבית המקדש, אותו נוכל להעלות ישירות להר הבית בעזרת מנופים ברגע המתאים. כששולטים בהר הבית שולטים בארץ ישראל, כאשר נוהגים ברפיסות בהר הבית נוהגים ברפיסות בארץ ישראל כולה. עלינו להגדיר את שורש הבעיה – אנחנו! פסק הרב. יש לפעול ולעשות למען המקדש (הססמא "מי שלא פועל כמוהו כמחריב" חזרה עלעצמה לאורך הכנס כולו). אכן היו אלו יהודים שומרי תורה ומצוות שאמרו למשה דיין להחזיר את המפתחות לוקף אמר הצנחן משחרר ירושלים לשעבר בזעזוע עמוק. יש לשנות את המגמה, לעלות להר כמה שיותר ולהפטר מהגלות תחת מדינת ישראל!

     

    ד"ר יואל אליצור מהאוניברסיטה העברית בירושלים  השווה בין המריית פי הרבנים והסמכות  על ידי הציונים הדתיים הראשונים, בני דורם שלסבו ואביו, לעליה להר הבית בניגוד לדעת חלק מהרבנים החשובים. אליצור הבלשן התפלפל עם האמירה ההיסטורית של מוטה גור "הר הבית בידינו" בפירושו את המשפט לאמור – גורל ההר בידינו, מה שיהיה עם הר הבית זה בידיים שלנו ולא בידי שמיים, אכן הר הבית בידינו. בועז יעקובי מאגודת אל הר המור סקר את פעילות סיבוב השערים והשפעתה. פעם היינו עומדים בכניסה להר הבית מחוץ לשער המוגרבים ועוסקים ב"שילוח טמאים" ("מִזָּכָר עַד נְקֵבָה תְּשַׁלֵּחוּ אֶל מִחוּץלַמַּחֲנֶה תְּשַׁלְּחוּם וְלֹא יְטַמְּאוּ אֶת מַחֲנֵיהֶם אֲשֶׁר אֲנִי שֹׁכֵןבְּתוֹכָם."; במדבר ה, ג). לאחר שהרשויות שילחו את המשלחים הם החליטו לצאת לסיבוב השערים, רובו ככולו ברובע המוסלמי. כיום הסיבוב נעשה מידי חודש ומשתתפים בו אלפים רבים.  

     

    הרב יוסף אלבוים מזכיר התנועה לכינון המקדש עלה לדבר על אחיזה ומודעות. כיצד ייתכן שעדיין לא בנו את בית המקדש? תמה הרב. איך זה שעברויותר מ 40 שנה עד שבכנסת ישראל מתקיים דיון בנושא בהשתתפות התנועות והמוסדות הרלוונטיים? כיום ברור לכל שכבר לא מדובר במקדש משמיים אלא במקדש מידי אדם. עו"ד אביעד ויסולי עלה לדבר על המאבק המשפטי על הר הבית וטען שישראל יצרה את הוקף במו ידיה כמו גם את המציאות הנוכחית בהר הבית. כל פסח שלא מקריבים בו קורבן זה כרת, אמר העו"ד (כלומר כריתת הנפש החוטאת מקהל ישראל – לעונש זהפירושים רבים). החבר המלומד סקר את המאבק המשפטי על ההר מ 1967 ועד הרב יהודה גליק (מנהל מכון המקדש) והצלחת מאבקו המשפטי ותפילותיו הנישאות יום יום בהר. יש לתבוע שוטרים בתביעה אישית בכל פעם שהם מונעים מאדם להתפלל בהר הבית, זוהי עבירה על החוק שכן המדינה מבטיחה לבני כל הדתות גישה חופשית למקומות המקודשים להם. עו"ד ויסולי שכח לציין שזכות זו ניתנת להגבלה אם המשטרה צופה סכנה ברורה ומיידית לסדר הציבורי. לדברי עורך הדין מקורות יודעי דבר מתוך המערכת אמרו לו שביום שבו יבואו חמישים אלף יהודים לעלות להר הבית אז אתם תוכלו לעשות מה שאתם רוצים בהר מבחינת המערכת.  

     

    בשלב זה הכנס הגיע לסיומו הרשמי וחבר הכנסת הדוקטור מיכאל בן ארי הזמין את הנוכחים להשאר ולשמוע את הרצאתו "קנאות וגבורה במלחמת החורבן" המלווה בהקרנת קטעים מהסרט 'מרד' בהוצאת ה-BBC    . מרבית הנוכחים נשארו באולם ואני ביניהם, כך זכיתי לשמוע את הנרטיב הכהניסטי בהתגלמותו מעל במת הכנסת עשרים וחמש שנים לאחר שנפסלה אידיאולוגיה זו לראשונה על ידי ועדת הבחירות המרכזית. ההרצאה התחילה בציטוט מהרומן המפורסם של זאב ז'בוטינסקי 'שמשון'.בצוואתו אומר שמשון הגיבור לאחיו "קיבצו ברזל, שימו עליכם מלך, ולימדו לצחוק". כשקראתי את הספר לראשונה לפני כשנה לא הבנתי את עומקו של המסר כפי שהוא נשמע מפיו של בן ארי, וממש לא צחקתי. בהרצאתו בן ארי בא לתקן עיוות היסטורי נורא: איך שהוצאנו את מראתם של לוחמי המרד הגדול, זועק בן ארי, כל זאת בהתבסס על דיווחיו של בוגד פחדן בשם יוסף בן מתיתיהו, מתיוון שהחליף את שמו לפלביוס, שם משפחתם שלהקיסרים טיטוס ואספסיאנוס, אדריכלי החורבן. שנאת החינם שחז"ל מדברים עליה לאהייתה בין פלגי היהודים הלוחמים אלא שנאתו של יוספוס לאחיו היהודים בהם הוא בגד ואותם הוא קילל על מנת להצדיק את עצמו.  

     

    כך הופך בן ארי על פיה את המטאפורה האהובה על השמאל הישראלי המשווה בין הקנאים של סוף תקופת הבית השני לבין הימין הקיצוני של ימינו כמי שהביאו לחורבן שהיה ויביאו לחורבן שיהיה. לא עוד הלאומני הלוחמני הוא הסיבה לחורבן אלא השמאלני הבוגד שיושב עם האויב ומוציא את מראתו של עמו לעיני העולם, הוא הסיבה לחורבן. יוספוס של בן ארי הופך לתשקורת (תקשורת) המשרתת בדיווחיה המוטים את הבגידה בגיבורי ישראלהקנאים.  

     

    החוקרים והגויים מסבירים את המרד בעול הכלכלי של רומי אך הסיבה האמיתית היתה הפגיעה בקודשי ישראל. בן ארי הילל ושיבח את הלוחמים, בעיקר את יוחנן מגוש חלבלו הוא נוטה משום מה חסד מיוחד, על רקע הקרנת קטעים מהסרט בו נראים לוחמי ישראל משמידים חיילים רומאים. למרבה האירוניה לוחמי ישראל הנראים בגבעות יהודה ושומרון תוקפים ללא מורא בסכינים, באבנים ובקלע דוד את חיילי הלגיון המזוינים במיטב הנשק שלהתקופה, לא יכלו שלא להזכיר לי במובן מסוים את האינתיפאדה הפלסטינית. בן ארי שיבח את מוכנות הלוחמים להקרבה עצמית בגלל צלם בהיכל (מקרה קליגולה), תיאר את בית המקדש המפואר כמשקף את לכידות ישראל ואת יוספוס כאבי הבוגדים העמיד כנגד היהודים המורדים העיקשים והגיבורים. היהודים תקפו ללא הרף והיו קרובים לניצחון על רומי. צבאו שלטיטוס כבר עמד לקרוס על חומות ירושלים בעוד המורדים הנחושים לנצח מזנבים בו.

     

    השיא היה כאשר בן ארי התייחס לשריפת מחסני המזון שבתוך  העיר הנצורה, אקט אשר במשך שנים רבות סימל בעיני רבים את הפילוג הפנימי בין היהודים, אפילו כאשר הרומים היתדפקו על החומות. שריפת המחסנים לא הובילה לנפילת העיר אלא להיפך, דירבנה את הלוחמים לצאת ולהילחם במקום להתבצר ולאגור מזון. הדבר הראשון שהייתי עושה אמר בן ארי, זה לשרוף את המחסנים. דוגמה לכך נתן חבר הכנסת מארועי פינוי ההתנחלות חומש: הייתה לנו מספיק פסטה במחסנים בשביל להתבצר בחומש חודשיים אבל המשטרה פינתה אותנו משם ברבע שעה. הלקח הוא שבמקום להתבצר ולאגור מזון עלינו לצאת החוצה ולהכות באויב ללא רחמים. לקח לו לבן ארי מספר שניות לרדת לעומקו של הדימוי שהוא עצמו נתן והוא ניסה לסייג את הדברים וביקש שלא יוציאו את דבריו מהקשרם, אני דווקא הבנתי את הדימוי וההקשר טוב מאוד. קינחנו בעוד כמה קטעים של לוחמי חופש יהודים שוחטים חיילים רומים וכמה קטעי מלחמה אחרונים. לאחר שבמשך כל ההרצאה דיבר בן ארי על הניצחון הקרוב של הלוחמים היהודיים הוא סיים בשני משפטים של הסבר על סופו המר של המרד, חומת העיר התמוטטה לתוך מינהרה שחפרו המורדים וכך יכלו הרומים להכנס לעיר, להחריב את בית המקדש, לבזוז אותו ולהגלות את עם ישראל מארצו למשך 2000 שנים.  

     

            לכל אורך הכנס חזרו הדוברים כולם על שמחתם שסוף סוף כנסת ישראל מחבקת אותם, מדינת ישראל מתקרבת לגאולה ולתקומת בית המקדש על הר הבית. השכינה עזבה את המשכן בשנת 70 אבל חזרה אל הכנסת ב 2009 כאשר את חברי בית המחוקקים של ישראל מניע להט דתי משיחי,שבפעם האחרונה שנתנו לו להשתולל חופשי הוא הביא עלינו חורבן וגלות. במהלך חצי יום בכנסת נחשפתי למציאות אחרת, אשר לה קיום עצמאי ונרטיב ברור. לא מדובר בקומץ קיצונים או תמהונים אלא בחבורה חדורת אמונה החותרת בנחישות לכינון מלכות שמים עלהאדמה. המרחק בין בן ארי ועוזריו הפרלמנטריים ברוך מרזל ואיתמר בן גביר לבין המרכז הפוליטי בישראל מעולם לא היה קצר יותר.

     

    ביציאה הקצין האחראי ממשמר הכסת אמר לי בקריצה "בהצלחה, באמת התכנסתם כאן למטרה ראויה..." 

     

     

    לכתבה רלוונטית בנושא באתר NRG: מקדש עכשיו: התנועה לבניית בית המקדש צוברת תאוצה

    דרג את התוכן:

      תגובות (13)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        4/4/10 22:40:
      משוכתב.
        4/4/10 22:40:

      צטט: shabat shalom 2010-04-04 07:34:04

      הדיוח שלך כל כך מרגיז אותי שאני חייב לחזור לכאן ולהצביע על הפראדוקס שנשמע כלכך לא סביר היום אבל יש בו משמעות איומה:

      1. הממלכתיות היהודית נפלה בגלל ועם הבית הראשון, הבית השני (והיא תיפול עם בית המקדש השלישי)

      2. הממלכתיות היהודית קמה ע"י כוחות לא תאוקרטיים (ובמאה העשרים אפילו בניגוד לדת היהודית): כורש היה סבלני לכל הדתות והציונות קמה ע"י הכוחות החילוניים שמרדו באורתודוכסיה והדת האורתודוכסית אפילו נלחמה נגד הציונות ונלחמת נגד המדינה היהודית הדמוקרטית עד היום.

      3. לכן אסור להפסיק ולהזכיר זאת על מנת שהדור הצעיר לא יחיה בשקר הזה שסילף את האמת ומעוור את עתידה של המדינה.

       

       

      והכי עצוב זה שהיום הציונות מנוכסת על ידי הימין הדתי הלאומי ואופיה החילוני - שמאלי המקורי. . . 
        4/4/10 07:34:

      הדיוח שלך כל כך מרגיז אותי שאני חייב לחזור לכאן ולהצביע על הפראדוקס שנשמע כלכך לא סביר היום אבל יש בו משמעות איומה:

      1. הממלכתיות היהודית נפלה בגלל ועם הבית הראשון, הבית השני (והיא תיפול עם בית המקדש השלישי)

      2. הממלכתיות היהודית קמה ע"י כוחות לא תאוקרטיים (ובמאה העשרים אפילו בניגוד לדת היהודית): כורש היה סבלני לכל הדתות והציונות קמה ע"י הכוחות החילוניים שמרדו באורתודוכסיה והדת האורתודוכסית אפילו נלחמה נגד הציונות ונלחמת נגד המדינה היהודית הדמוקרטית עד היום.

      3. לכן אסור להפסיק ולהזכיר זאת על מנת שהדור הצעיר לא יחיה בשקר הזה שסילף את האמת ומעוור את עתידה של המדינה.

        3/4/10 18:44:

      האנשים האלה יביאו חורבן על מדינת ישראל.

      וכמו תמיד יימצא האשם התורן חוץ מהאשם ההזוי האמיתי.

      (ספרתי במאמרך 6 "מכונים" מתוקצבים העוסקים באותו נושא: קימום בית המקדש מחדש)?

        16/8/09 15:25:

      צטט: avi 111 2009-08-16 12:29:12


      מר צדקיהו שלום רב,

       

      אני מזמין אותך לקרוא פוסט חשוב ביותר שפורסם כאן בקפה ע"י חוקר הטרור הבינלאומי יונתן דחוח הלוי המהווה ראיון עם קמב"ץ האנרכיסטים.

       

      בבקשה:

      http://cafe.themarker.com/view.php?t=1043422

       

      האם לאחר קריאת פוסט זה תוכל לחוות דעה על התופעה המטורפת הזו?

       

       

      אין לי כלים לשפוט את הטענות שמובאות בפוסטים הללו. אני לא יודע מי אתה ולמה אתה מתבטא בבלוג באופן מסתורי ולא גלוי. כמובן שאני נגד אלימות, ממוסדת, מאורגנת או מקובצת. הדעות והעמדות שלי באות לידי ביטוי באופן לא רע בפוסטים שלי. אם יש לך תגובה שקשורה לפוסט שלי אשמח אם תגיב, אם לא אז תפנה אליי באופן אישי וגם את זה תעשה בבקשה רק אם יש לך משהו ענייני לומר לי. 

       

      בברכה

       

      ערן  

        16/8/09 12:29:


      מר צדקיהו שלום רב,

       

      אני מזמין אותך לקרוא פוסט חשוב ביותר שפורסם כאן בקפה ע"י חוקר הטרור הבינלאומי יונתן דחוח הלוי המהווה ראיון עם קמב"ץ האנרכיסטים.

       

      בבקשה:

      http://cafe.themarker.com/view.php?t=1043422

       

      האם לאחר קריאת פוסט זה תוכל לחוות דעה על התופעה המטורפת הזו?

        13/8/09 09:05:

      צטט: avi 111 2009-08-13 00:58:14


      תגיד צדקי,

      מה דעתך על ארגון האנרכיסטים?

       

       

      שלום

      אינני מכיר את הנושא לעומק.  

        13/8/09 00:58:


      תגיד צדקי,

      מה דעתך על ארגון האנרכיסטים?

        1/8/09 21:11:

      צטט: צדקי 2009-07-31 11:16:05

      תגובה מפי מכרה שלי: 

       

      אכן חבורת הזויים מסוכנים. אבל לא התייחסת לשאלה המרכזית: מדוע שליהודים יהיה אסור להתפלל במקום שבעיניהם הוא קדוש מאד במדינת ישראל? להזכירך, גם הרצל באלטנוילנד מדבר על הקמת בית המקדש השלישי - מעין בית כנסת חביב בתיאוריו. כל עוד הציבור המתון לא יענה על השאלה הזו, היא תשחק לידי הקיצונים הרואים במדינה אוייב. הדרך לעקר את הסכנה הטמונה בסמלים העוצמתיים הללו היא על ידי ניכוסם בידי המתונים. רק כך ניתן יהיה להבטיח את השליטה בהם. יש לקחת בחשבון גם את העובדה שלא ניתן יהיה לעקור את רעיון הקמת בית המקדש השלישי. הוא תמיד יהיה שם במתח מול המציאות של קיומו של המסגד על הר הבית. זה לא הולך להעלם. 

       

       

      עוד פעם אתה מתחבא מאחורי "מכרה"?....:)

       

      ולענייננו, אני חושב שהבעיה המהותית היא לאו דווקא אם ליהודים אסור או מותר להתפלל ברחבת האבן ההיא, אלא דווקא העובדה שכנסת ישראל משמשת אכסניה לכנס שכזה, שאנשים כמרזל ובן גביר מקבלים את משכורתם מהמדינה (רק אזכיר את ציטוטו האלמותי של בן גביר אחרי שצולם עם סמל מכוניתו של יצחק רבין ואמר: "כמו שהגענו לרכב של רבין, אנחנו יכולים להגיע גם לרבין"), והופכים ללגיטמיים בדו שיח הפוליטי כיום, תחת נציגם הח"כ ד"ר מיכאל בן-ארי.

       

      הרי אנשים אלה מאמינים באמת ובתמים בזכותם ההיסטורית לבנות מחדש מקדש שבו יוכלו להקריב קורבנות על מזבח השם, ובתוך כך לפרק ולסלק משם את מסגדי הר הבית. לי, באופן אישי, לא ברור אם אני והם באמת שייכים לאותה דת.

       

      מאמין שפתרון יחיד להר הבית יהיה הכרזתו כשטח בין-לאומי ומרכז תפילה וסבלנות לכל הדתות.

       

      אגב, נראה לי שיש לך מתחרים, אתה יכול לקרוא כאן  את סיכום הכנס כפי שהוא מופיע באתרו של ח"כ בן-ארי. אל תדאג, שלך יותר טוב.

       

        1/8/09 16:42:

      צטט: צדקי 2009-08-01 15:35:29


       זוהר מאחר ולאחרונה כל תגובה שלך כוללת כל מיני התייחסויות מיניות כאלו ואחרות, בהן אתה בעיקר מאשים את מושאי הכתיבה בכל מיני סוגים של מיגבלות מיניות ופיזיות אני מתחיל לחשוב שמא אתה מפצה בכך על מגבלה כלשהי ממנה אתה בעצמך סובל. אולי תנצל את הבלוג שלך בקפה או בבלוג המקורי ותספר לנו קצת מקורותיך בסין במקום לנבל את הפה...  

       

      זה מכוון, פשוט כי זה מרגיש טוב, נסה את זה. עליי אם אתה רוצה.

      חוץ מזה, למה מנבל? כתבתי "בולבול" במקום "ז--", ו"פורקים יצרים" במקום "מאו-נים".השפה הכי מקצועית בשוק.

        1/8/09 15:35:

      צטט: זהר מילכגרוב 2009-07-31 17:44:33

      לפני יומיים הלכתי עם אמא לבית-חב"ד בייג'ינג להעביר את ט' באב. פגשתי איזה בחור חמוד כזה, עם כיפה וחיוך יהודי ואוהב. שאלתי אותו מה הוא עושה ומאיפה הוא בא. מגוש-עציון, מדריך בעיר-דוד. הוא שאל אותי אם שמעתי על זה, ואמרתי שאני מכיר יותר את המדריכים שמנגד, מסילוואן. אבל לא המשכנו לדבר על זה.

       

      בכלל, כל פעם שאני פוגש מתנחלים זה ככה. אני מרגיש איש רע ומר, אפילו שאני חושב שהבית שלהם הוא בדיחה ופשע. אין לי כוח לגרש את האנשים האלה, לא יודע אם אי-פעם רציתי, לא רוצה שאחרי זה יגידו שאני איש חסר-לב.

       

      איך זה קשור לנושא שלך? כי נראה לי שהימין, או לפחות הימין המתנחל, ניצח. אבל הניצחון של היום הוא ההפסד של מחר. קצת כמו שביבי ניצח, אבל הוא צריך להתעסק עם אובאמה. גם הם, נצחונם הוא הפסדם, עדיף להם בשוליים, רחוק מאיפה שכולם יכולים לראות. התפיסה שלהם, הלאומנית, החד-צדדית, הכוחנית, האווילית, עומדת להפסיד לדעתי. בין היתר, ברמת השטח, הם יצטרכו להתמודד עם העובדה שהם, אלו שהכי רוצים מדינה יהודית טהורה, מקימים במו-ידיהם את המדינה הדו-לאומית.

       

      אולי זה רק נראה לי ואני גם הוזה. בכל מקרה, ככל שעובר הזמן, אולי כי אני בחו"ל אבל גם כשהייתי בארץ, ככה מעצבנים אותי פחות המרזלים והאלדדים. שיעשו את הקטע שלהם, ואנחנו - אם מותר לי לכלול אותי ואותך באותו מחנה - נעשה את הקטע שלנו: נתריע, נבקש תיקון, ותמיד נשאר נחמדים לכולם, כי הדבר האחרון שצריך זה מלחמת אחים.

       

      חוץ מזה, נראה לי שלמרזל וחבריו הנמרצים בטוח יש בעיה של יצרים מיניים מודחקים, אז הם פורקים אותם על הר-הבית ודברים בסגנון. זה הרי גם לא יפתיע אף-אחד מאיתנו אם הם הומואים בארון, אחרת קשה לי להסביר איך הם כל-כך נהנים מחברת גברים, ועוד רציניים כאלה.

       

       זוהר מאחר ולאחרונה כל תגובה שלך כוללת כל מיני התייחסויות מיניות כאלו ואחרות, בהן אתה בעיקר מאשים את מושאי הכתיבה בכל מיני סוגים של מיגבלות מיניות ופיזיות אני מתחיל לחשוב שמא אתה מפצה בכך על מגבלה כלשהי ממנה אתה בעצמך סובל. אולי תנצל את הבלוג שלך בקפה או בבלוג המקורי ותספר לנו קצת מקורותיך בסין במקום לנבל את הפה...  

        31/7/09 17:44:
      לפני יומיים הלכתי עם אמא לבית-חב"ד בייג'ינג להעביר את ט' באב. פגשתי איזה בחור חמוד כזה, עם כיפה וחיוך יהודי ואוהב. שאלתי אותו מה הוא עושה ומאיפה הוא בא. מגוש-עציון, מדריך בעיר-דוד. הוא שאל אותי אם שמעתי על זה, ואמרתי שאני מכיר יותר את המדריכים שמנגד, מסילוואן. אבל לא המשכנו לדבר על זה.

       

      בכלל, כל פעם שאני פוגש מתנחלים זה ככה. אני מרגיש איש רע ומר, אפילו שאני חושב שהבית שלהם הוא בדיחה ופשע. אין לי כוח לגרש את האנשים האלה, לא יודע אם אי-פעם רציתי, לא רוצה שאחרי זה יגידו שאני איש חסר-לב.

       

      איך זה קשור לנושא שלך? כי נראה לי שהימין, או לפחות הימין המתנחל, ניצח. אבל הניצחון של היום הוא ההפסד של מחר. קצת כמו שביבי ניצח, אבל הוא צריך להתעסק עם אובאמה. גם הם, נצחונם הוא הפסדם, עדיף להם בשוליים, רחוק מאיפה שכולם יכולים לראות. התפיסה שלהם, הלאומנית, החד-צדדית, הכוחנית, האווילית, עומדת להפסיד לדעתי. בין היתר, ברמת השטח, הם יצטרכו להתמודד עם העובדה שהם, אלו שהכי רוצים מדינה יהודית טהורה, מקימים במו-ידיהם את המדינה הדו-לאומית.

       

      אולי זה רק נראה לי ואני גם הוזה. בכל מקרה, ככל שעובר הזמן, אולי כי אני בחו"ל אבל גם כשהייתי בארץ, ככה מעצבנים אותי פחות המרזלים והאלדדים. שיעשו את הקטע שלהם, ואנחנו - אם מותר לי לכלול אותי ואותך באותו מחנה - נעשה את הקטע שלנו: נתריע, נבקש תיקון, ותמיד נשאר נחמדים לכולם, כי הדבר האחרון שצריך זה מלחמת אחים.

       

      חוץ מזה, נראה לי שלמרזל וחבריו הנמרצים בטוח יש בעיה של יצרים מיניים מודחקים, אז הם פורקים אותם על הר-הבית ודברים בסגנון. זה הרי גם לא יפתיע אף-אחד מאיתנו אם הם הומואים בארון, אחרת קשה לי להסביר איך הם כל-כך נהנים מחברת גברים, ועוד רציניים כאלה.

        31/7/09 11:16:

      תגובה מפי מכרה שלי: 

       

      אכן חבורת הזויים מסוכנים. אבל לא התייחסת לשאלה המרכזית: מדוע שליהודים יהיה אסור להתפלל במקום שבעיניהם הוא קדוש מאד במדינת ישראל? להזכירך, גם הרצל באלטנוילנד מדבר על הקמת בית המקדש השלישי - מעין בית כנסת חביב בתיאוריו. כל עוד הציבור המתון לא יענה על השאלה הזו, היא תשחק לידי הקיצונים הרואים במדינה אוייב. הדרך לעקר את הסכנה הטמונה בסמלים העוצמתיים הללו היא על ידי ניכוסם בידי המתונים. רק כך ניתן יהיה להבטיח את השליטה בהם. יש לקחת בחשבון גם את העובדה שלא ניתן יהיה לעקור את רעיון הקמת בית המקדש השלישי. הוא תמיד יהיה שם במתח מול המציאות של קיומו של המסגד על הר הבית. זה לא הולך להעלם. 

      ארכיון

      פרופיל

      צדקי
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין