כותרות TheMarker >
    ';

    Animatorit

    אנימטורית.
    אנימציה ולא רק.

    ארכיון

    ארץ יצורי הפרא

    3 תגובות   יום שני, 10/8/09, 05:09

    הפעם לא מדובר באנימציה, אבל למי אכפת? למעשה, הטריילר החדש של ארץ יצורי הפרא מקסים כל כך דווקא משום שלא מדובר באנימציה.

    בטריילר הראשון של הסרט, כשנתגלה שספייק ג'ונז, הבמאי, משתמש באנשים מחופשים במקום בתלת-מימד, היה נדמה שמישהו פה נפל על הראש. אבל רגע אחר כך, במקומות שלתלת ולאנימציה חסרה הרגישות, התחפושות והבובות ייצרו המון חום.

    באנימציה תלת מימדית לעומת זאת, צריך לעבוד הרבה יותר קשה כדי לייצר חום, ודווקא בתור יוצרת אנימציה יש לי את התחושה שהחופש המוגזם שמעניק התלת גם מעקר הרבה מהתוצאה הסופית. והנה הבדים הרכים, והתנועות הלא מושלמות, שמתנכלות לאמינות כמעט, מחזירים אותי אל סרטי הילדים המקסימים שדומה היה שעברו מן העולם, דוגמת "הסיפור שאינו נגמר" ו"המבוך".

     

    תמונה: פריים מתוך הסרט 

    פריים מתוך הסרט.

     

    האמת היא ששיקרתי. יש גם אנימציה בסרט. כן, יש תלת מימד, אלא שהאנימציה הממוחשבת נוכחת הרבה פחות, במבט ראשון, לפחות. דומה שג'ונז הולך נגד כל מה שמקובל. אם בכל סרט אחר התלת שולט באופן כללי, ואילו בצילומי התקריב שותלים בובות, ולפעמים "מקמפזים" עיניים אמיתיות, הרי שכאן אנו מקבלים את ההיפך הגמור. מרחוק תראו בובות, תחפושות שהולבשו על אנשים, ומקרוב קלוז-אפים עשויים בתלת מימד ממוחשב למהדרין.

    בטכניקה הזאת, צילומי התקריב מוחלפים בתלת מימד, שמאפשר להעניק מגוון הבעות פנים ומשחק גמיש עם הפנים, עם שפתיים, אף, ועיניים, שאינו אפשרי להשגה בעזרת בובות.

     

    תמונה: בובה בסטודיו של ג'ים הנסון 

     בובה בסטודיו של ג'ים הנסון.

     

    בינתיים, עושה רושם שארץ יצורי הפרא לא לבד. הצבים בסרט החדש של צבי הנינג'ה, למשל, לא מתוכננים להיות בתלת מימד, אלא כחליפות גומי, כמו במקור, שיולבשו על שחקנים, ותוספות של הבעות פנים ממוחשבות, שישדרגו את העסק.

     

    תמונה: צבי הנינג'ה

    צבי הנינג'ה. גם בעסק.

     

    זה הזמן להחזיק אצבעות שבאוקטובר "ארץ יצורי הפרא" באמת יצא לאקרנים. הסרט הזה עבר דרך ארוכה, עד הרגע הזה, בו אנו יכולים לצפות בטריילרים. ההפקה התעכבה שוב ושוב. ושוב. התקציב התנפח מעבר למשוער, ובנקודה מסויימת נדמה היה שהסרט לא יראה אור לעולם, עד שלפני כתשעה חודשים דווח שנסתיימה סופסוף העריכה, והעבודה על האפקטים צפויים להסתיים במאי. אפשר לנשום לרווחה. 

    ההסטוריה של הפקת סרט על פי הספר ארוכה אף יותר. בשנת 1983, 20 שנה לאחר שהספר ראה אור, החלו בדיסני לעבוד על טסט שלא צלח. מעניין שגם בטסט, דווקא עבור הסרט הספציפי הזה, יש נסיון לשלב טכניקות שונות ולא מקובלות - במקרה הזה טסט יוצא מן הכלל של אנימציה קלאסית ורקעים בתלת מימד (שבוצעו על ידי ג'ון לאסיטר, שהקים כמה שנים מאוחר יותר את פיקסאר).

     

    תמונה: איור מתוך הספר 

    איור מתוך הספר. 

     

    הטריילר החדש של ג'ונז הותיר אותי עם חיוך מקובע מאוזן לאוזן. היות ובכל זאת מדובר בספייק ג'ונז, שביים את "להיות ג'ון מלקוביץ'" ו"אדפטיישן" וכמה מהוידאו-קליפים הטובים שראיתי, נדמה לי שלא יהיה מדובר בסרט רע. ג'ונז לקח החלטות אמיצות, לכן אני מאמינה שכשהוא ישוחרר לאקרנים באוקטובר אנחנו נגלה סרט מקסים מאין כמוהו.

     

     

    רוצים עוד? דיון מעניין החל להתפתח בנושא ב"עין הדג", האתר לביקורות קולנוע לאנשים שלא סובלים ביקורות קולנוע.

    דרג את התוכן:

      תגובות (3)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        10/8/09 20:36:

      בדיוק בעיצומו של מרתון "סופרנוס", היה מצחיק לשמוע את הקול של ג'יימס גנדולפיני מתוך אחת הבובות:)

      והשיר המצויין של ארקייד פייר המלווה את הטריילר...

      לא נראה לי שאפספס.

        10/8/09 17:25:

      אין עליך טל,

      אוצר בלום ומרתק, מוגש בהמון חום והבה,

      תודה לך.

        10/8/09 16:23:

      מקסים טל :)

      פרופיל

      talotan
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      סינמסקופ - יאיר רוה

      זאב זאב

      אמנון וינר