כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    רעש לבן

    על גאווה וחושך

    11 תגובות   יום רביעי, 14/3/07, 22:22

    כמו רבים אחרים, גם אני הופתעתי כשקראתי לפני ימים ספורים על ניסיון נוסף של הקהילה ההומו-לסבית בישראל, להיות גאים בעולם בו לצד הקדמה והפלורליזם, חיי בקרבנו ציבור שלם עם דעות חשוכות. קראתי וחוויתי דיסוננס, כאשר מחד, ברמה הרעיונית הכל ברור - זו זכותם המלאה לצעוד בגאווה בבירת ישראל, בירת המולדת שלהם, בירת המדינה בה הם חיים, משלמים מיסים ותורמים שנים מחייהם לבטחונה. מאידך, לזכות הזו יש מחיר, שבא לידי ביטוי בארועי אשתקד ואם יתקיים המצעד גם השנה בירושלים, סביר שגם השנה למצעד יהיה מחיר לא פשוט ויש שיאמרו שאף מורכב יותר.

     

    מדבריה של איילת שנור, יו"ר "הבית הפתוח", כפי שפורסמו ב - NFC: "האירוע השנה לא נועד רק לקהילה הגאה - זוהי הפגנת זכויות אזרח, המרכזית שתתקיים השנה בירושלים, והיא מיועדת לכל אזרח. האלימות שחזינו בה השנה, רק מחזקת את הצורך של הציבור להיאבק למען החופש של כל אדם בירושלים. המצעד בירושלים הוא הפגנה למען הדמוקרטיה, ואינו נועד לפגוע באף ציבור בעיר. אני מקווה כי השנה המשטרה תנקוט עמדה ברורה ונחושה נגד האלימות ובעד שמירת החוק".

     

    אבל בציבור הדתי אומרים שירושלים היא לא ת"א ומה שמותר בת"א לא מותר בירושלים. בירושלים יש ציבור שצריך לכבד, אז אנא מכם, התייעצו עם הרבי הקרוב לביתכם לפני שתחליטו, ככה - ביום בהיר אחד, לעצב לעצמכם זהות מינית. גם הרעש של המכונית שלכם בשבת גורם לא רק לעוגמת נפש עצומה, לציבור שלם שמתפלל לשלומכם, אלא גם מביא על העולם אינסוף רעות וחולות כי אלוהים הטוב והמטיב הופך בן רגע לאלוהי נקם. וכמובן, להזכירכם, פסח קרב - אז בבקשה, או שתעברו לת"א, או שאת החמץ שלכם תאכלו במרתפים. כבדו בבקשה את זכותו של הציבור הדתי לנהל אורך חיים כראות עיניו. אחרת, אלוהים יבעיר פחים, יזרוק אבנים וישלוף סכינים והכל יהיה באשמתכם. חבל שבגלל המנהגים החילוניים, התמוהים והטמאים שלכם, אתם יוצרים עולם מלא אלימות.

    דרג את התוכן:

      תגובות (11)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        2/6/11 18:26:
      כל אירועי שבוע הגאווה שמתחיל היום. כתבה מווי נט https://www.facebook.com/pages/גאווה-בשרון/156520617730831?sk=info#!/condom.control
        3/5/07 15:43:

       

      צטט: אבנר-נ 2007-03-15 09:57:26

      אורי, לא הבנתי את תגובתך ליולי אך חייב לומר שכאן זה לא בוסטון ולא אלבאמה, כאן ישראל.

      אני מצדיק את יולי בכל מילה וזה לצערי ובמיוחד כאחד שהגיע מהצד הדתי ועזב אותו לחלוטין באופן קיצוני, חייב אני לומר שלא ייתכן כי במדינתנו הקטנטנה חלק מהצביור יפריע לחלק אחר כל עוד האחר לא פוגע מילולית או פיסית.

      לאן הגענו? אני בטוח שבמקום מושבך זה לא היה קורה!

       

      יולי, חזק ואמץ, כל מילה שלך חקוקה בסלע, לא יודע מה הרקע שלך, כמה זמן בארץ וכדומה אך מילותיי נכונות וצודקות ואולי יום אחד בעזרת המאמרים הללו כל העם יזעק וישנה את הנורמות העקומות.

      מקום מושבו היא האנלוגיה לת"א ואלבמה זו האנלוגיה לירושלים.

       

       

        21/3/07 19:06:

      חסרים לי כוכבים בשביל לתת לך אחד :(

      אני אחזור בקרוב...

        21/3/07 19:05:

      לצערי הרב כולנו מעודדים את זה. אני חושב להוציא סטיקר חדש:

       "אנחנו עם טיפש"

       

      אנחנו מעודדים את זה בחיי היום יום, אנחנו מעודדים את זה בכתבות שאנחנו כותבים בעיתון, אנחנו מעודדים את זה מאחורי הפרגוד בקלפי.

       

      לפי ההשקפה שלי הכל נובע מההסתכלות האינדיבידואלית של כל אחד מאיתנו על עצמו בלבד. מהיותנו עם הסגולה הפכנו ליחידי סגולה.

      כל קבוצת כוח מחפשת עוד ועוד כוח. השחיתות גורמת לכל התופעות האלו לקרות אפילו בלי שנרגיש.

      למה הכל מתקשר לשחיתות?

      זה מפני שאנחנו בוחרים מנהיגים שמנציחים את הטמטום של עצמנו. מנהיגים שסדר העדיפויות שלהם נמצא בחשבון הבנק של עצמם (ע"ע הירזשון 21.3.07 ).

      מנהיגים כאלו בוודאי שלא ירצו להתעמת עם הכוח האלקטורלי חסר התקדים שנקרא "חרדים", בוודאי שלא ירצו לשבור את הסטטוס קוו האווילי שקיים כאן מ-48, ובוודאי שלא ירצו לנקוט יד קשה כנגד החרדים המתפרעים בירושלים לפני קיום מצעד הגאווה (שבוטל), מכיוון שאוכלוסיית הגאים בישראל לא מהווה מבחינתם איום אלקטורלי.

       

      ולמה זה קורה? כי האוכלוסייה החילונית בארץ - חיה את חייה שלה, כאילו אין אף אחד אחר מסביב. אין שום סיכוי לאחד אותה לגוף אחד. כל אחד חי את הבועה של עצמו.

      מספיק להסתכל על סגנון ההתבטאות בתוך הקפה כאן כדי להבין כיצד אנחנו תופסים את עצמנו.

       

       

       

       

        20/3/07 21:05:

      חבל ועצוב שאנשים מדברים בשמו של

      הנשגב

      הרי נתן לנו את חופש הבחירה לבחור

      והרי שכל אדם המאמין באמונה שלמה

      כי אכן קיים הנשגב מעלנו יודיע כי אין זו 

      מלכתו להתעסק בנקם ואת נקם ה' נשאיר

      לו בכבודו ועצמו

      ודווקא ירושלים היא מקום מצוין לזה

      הרי פעמיים נחרב ביית המקדש בגלל

      שנאת אחים

      ומה היא שהביאה לשנאת אחים אם לא

      חוסר הרגישות לצד האחר  השונה

      אז רק דבר אחד אומר על זה

      כפי  אמר "רבי עקיבא" כשנתבקש

      להסביר את התורה כולה במשפט אחד

      ואהבתה לרעך כמוך

      ויותר מכך אמרה התורה בעצמה

      דרך ארץ קדמה לתורה

      כך שכל המתנהג כך לעמו ולאויבו

      חוטא

      אז שלא ידברו אתי על חטאים החוטאים  

      בעצמם  

        17/3/07 10:19:

      יולי בקר טוב.

      רק רציתי לאמר שטוב שדיונים כאלו מתקיימים ואף כתבתי לכבודך פוסט.

      שבת שלום.

        15/3/07 13:05:

       

      צטט: yuli84 2007-03-15 13:03:41

      ה"עם", לא יזעק, כל עוד זכויותיו לא מקופחות - או ליתר דיוק, כל עוד אינו מרגיש שזכויותיו מקופחות.

      לגבי הרקע שלי, שום דבר מיוחד, עליתי לארץ ב - 89, אמא ד"ר, אבא מהנדס, גדלתי בעיירת פיתוח בשם אשדוד שלימים הפכה לעיר. הייתה תקופה בחיי בה חשתי זיקה מסויימת לדת, אולי כי הייתי סוג של "ילדת מפתח" וחיפשתי ישות גדולה וחזקה שתכוון אותי במקומות בהם לא היה מי שיכוון. אבל אז קיבלתי "פתור" משיעורי תנ"ך, כי המורה החליטה שאם אני לומדת כל כך טוב בבית, בשביל לשאול בכיתה שאלות מרגיזות - הנוכחות שלי ככל הנראה מיותרת, שכן השיעורים אינם תורמים לי והשאלות שלי מפריעות להתנהלות התקינה של השיעור. תשובות לא קיבלתי, עד היום. תשובות אין. אפלטון אמר שעצם העלאת השאלות באשר למונחים הנתפסים כמובנים מעליהם בחיינו, חשובה ממציאת התשובות לשאלות אלו - אני נוטה להסכים. מישהו אחר אמר, שאסור שאמונה תהיה תלויה בהבנה רציונאלית. כי מה שברור לנו מבחינה רציונאלית, אינו אמונה, אלא ידע - ואת זה אלוהים מעריך פחות. כן, גם אני שמעתי את הסתירה בדבריו.

       

      תודה על תגובתך אבנר, אנחנו בהחלט שותפים לנקודת המבט האידיאולוגית על כל המצב הזה - ובאומרי "מצב", אני לא מתכוונת רק למאבק של הקהילה ההומו-לסבית, אלא למאבק עליו דיברה יו"ר הבית הפתוח וגם רבים וטובים אחרים - המאבק בעד זכויות האזרח ונגד האונס הדתי. יחד עם זאת, כפי שכתבתי, אני נוטה להסכים עם אורי, גם לדעתי זו לא בהכרח הדרך לנהל את המאבק הזה ואם במאבק למען זכויות האזרח ונגד הכפיה הדתית עסקינו - כדאי שהזהות של המאבק תהיה כללית יותר ותדבר לליבו של כל אזרח במדינה הזו - ולא רק לליבם של תומכי המצעד.

       

        15/3/07 13:03:

      ה"עם", לא יזעק, כל עוד זכויותיו לא מקופחות - או ליתר דיוק, כל עוד אינו מרגיש שזכויותיו מקופחות.

      לגבי הרקע שלי, שום דבר מיוחד, עליתי לארץ ב - 89, אמא ד"ר, אבא מהנדס, גדלתי בעיירת פיתוח בשם אשדוד שלימים הפכה לעיר. הייתה תקופה בחיי בה חשתי זיקה מסויימת לדת, אולי כי הייתי סוג של "ילדת מפתח" וחיפשתי ישות גדולה וחזקה שתכוון אותי במקומות בהם לא היה מי שיכוון. אבל אז קיבלתי "פתור" משיעורי תנ"ך, כי המורה החליטה שאם אני לומדת כל כך טוב בבית, בשביל לשאול בכיתה שאלות מרגיזות - הנוכחות שלי ככל הנראה מיותרת, שכן השיעורים אינם תורמים לי והשאלות שלי מפריעות להתנהלות התקינה של השיעור. תשובות לא קיבלתי, עד היום. תשובות אין. אפלטון אמר שעצם העלאת השאלות באשר למונחים הנתפסים כמובנים מעליהם בחיינו, חשובה ממציאת התשובות לשאלות אלו - אני נוטה להסכים. מישהו אמר לי פעם, שאסור שאמונה תהיה תלויה בהבנה רציונאלית. כי מה שברור לנו מבחינה רציונאלית, אינו אמונה, אלא ידע - ואת זה אלוהים מעריך פחות. כן, גם אני שמעתי את הסתירה בדבריו.

       

      תודה על תגובתך אבנר, אנחנו בהחלט שותפים לנקודת המבט האידיאולוגית על כל המצב הזה - ובאומרי "מצב", אני לא מתכוונת רק למאבק של הקהילה ההומו-לסבית, אלא למאבק עליו דיברה יו"ר הבית הפתוח וגם רבים וטובים אחרים - המאבק בעד זכויות האזרח ונגד האונס הדתי. יחד עם זאת, כפי שכתבתי, אני נוטה להסכים עם אורי, גם לדעתי זו לא בהכרח הדרך לנהל את המאבק הזה ואם במאבק למען זכויות האזרח ונגד הכפיה הדתית עסקינו - כדאי שהזהות של המאבק תהיה כללית יותר ותדבר לליבו של כל אזרח במדינה הזו - ולא רק לליבם של תומכי המצעד.

        15/3/07 09:57:

      אורי, לא הבנתי את תגובתך ליולי אך חייב לומר שכאן זה לא בוסטון ולא אלבאמה, כאן ישראל.

      אני מצדיק את יולי בכל מילה וזה לצערי ובמיוחד כאחד שהגיע מהצד הדתי ועזב אותו לחלוטין באופן קיצוני, חייב אני לומר שלא ייתכן כי במדינתנו הקטנטנה חלק מהצביור יפריע לחלק אחר כל עוד האחר לא פוגע מילולית או פיסית.

      לאן הגענו? אני בטוח שבמקום מושבך זה לא היה קורה!

       

      יולי, חזק ואמץ, כל מילה שלך חקוקה בסלע, לא יודע מה הרקע שלך, כמה זמן בארץ וכדומה אך מילותיי נכונות וצודקות ואולי יום אחד בעזרת המאמרים הללו כל העם יזעק וישנה את הנורמות העקומות.

        15/3/07 07:27:

       

      צטט: ori hershkovitz 2007-03-15 00:48:31

      הי יולי,

       

      המסר שלך לא עובר ברור במובן שהגישה שלך יכולה להתפרש כצינית או רצינית. אני אהיה גזען ואניח כאישה חילונית את כנראה על הצד הציני של העניין והביקורת שלך מופנית כלפי הדתיים.

       

      אני יושב עכשיו ועונה לך מבוסטון בו הפגנה של הומואים הייתה יכולה להיות אירוע חביב לאור תנאי מזג האוויר היפים שיש כאן (אני מרשה לעצמי להתענג על מזלי הרב). לעומת זאת קחי את המצעד הזה לאלבאמה ויש לך מרחץ דמים פוטנציאלי.

       

      מה שאני מנסה להגיד זה שבכל מדינה יש אנשים שונים בגאוגרפיות שונות והנסיון לקבוע סטטוס קוו ולעצב דעת קהל ראוי שיהיה מלאכה עדינה שנמשכת על פני שנים מספר מאשר תהליך רווי באלימות (לא משנה מי יזם אותה). המהפכות הטובות ביותר שמחזיקות זמן מעמד הנן המהפכות השקטות.

       

      אורי

      שלום אורי,

      מכיר, כשציניות היא כל שנותר?

      כתבתי על הדיסוננס, זה בדיוק זה. מבחינה אופרטיבית אני מסכימה איתך (ראה "מחיר כבד"), מבחינה אידיאולוגית מרגישה שבועטים לי בבטן כל פעם מחדש.

      אגב, הבקורת שלי לא מופנת כלפי הדתיים ככלל, אלא כלפי אותם קיצונים.

        15/3/07 00:48:

      הי יולי,

       

      המסר שלך לא עובר ברור במובן שהגישה שלך יכולה להתפרש כצינית או רצינית. אני אהיה גזען ואניח כאישה חילונית את כנראה על הצד הציני של העניין והביקורת שלך מופנית כלפי הדתיים.

       

      אני יושב עכשיו ועונה לך מבוסטון בו הפגנה של הומואים הייתה יכולה להיות אירוע חביב לאור תנאי מזג האוויר היפים שיש כאן (אני מרשה לעצמי להתענג על מזלי הרב). לעומת זאת קחי את המצעד הזה לאלבאמה ויש לך מרחץ דמים פוטנציאלי.

       

      מה שאני מנסה להגיד זה שבכל מדינה יש אנשים שונים בגאוגרפיות שונות והנסיון לקבוע סטטוס קוו ולעצב דעת קהל ראוי שיהיה מלאכה עדינה שנמשכת על פני שנים מספר מאשר תהליך רווי באלימות (לא משנה מי יזם אותה). המהפכות הטובות ביותר שמחזיקות זמן מעמד הנן המהפכות השקטות.

       

      אורי

      תגובות אחרונות

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      yuli84
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין