כותרות TheMarker >
    ';

    פרופיל

    הקו א-ל התקווה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    code2hope

    מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

    פוסטים אחרונים

    code2hope

    מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

    תגובות (54)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      15/10/09 19:48:

    צטט: האומץ לעוף1 2009-10-12 15:25:59


    ארוך חשוב ומעניין

    שמח שהצלחתי למרות האורך לשמור על העניין

     

      12/10/09 15:25:

    ארוך חשוב ומעניין
      9/10/09 08:03:


    כיכבתי אבל לא קראתי

    הוא ארוך וכרגע אני עסוקה בהכנות לחג

    אבל מחר אתפנה, אקרא ובוודאי שאגיב.

    חג שמח

    .

     

      6/10/09 19:08:

    צטט: גלית עינב 2009-10-06 16:56:55


    עפר, תודה שכתבת, הפנית ושלחת. פוסט מעניין מאוד, מושקע ומואר. תבורך, גלית.* 

     בשמחה...

     

      6/10/09 16:56:

    עפר, תודה שכתבת, הפנית ושלחת. פוסט מעניין מאוד, מושקע ומואר. תבורך, גלית.* 
      4/10/09 23:59:

    צטט: אורקי* 2009-10-04 20:00:12

    צטט: אימון לקו התקווה 2009-10-04 19:54:07

    לאוקי,

    תמיד אמרתי שצריך מקצוע חדש רו"ח נפש, אולי תחנכי את הקורס ? מממה?:) יאלללה,חנכתי ונכחתי ואף חונכתי כנראה...:)

     

     

     

     

      4/10/09 19:54:

    לאוקי,

    תמיד אמרתי שצריך מקצוע חדש רו"ח נפש, אולי תחנכי את הקורס ?

      4/10/09 15:20:


    החשך גם הוא חשוב,שהרי טובה השכחה פעמים...

    גם דברים יפים נראים בצילו.

    חשך=328=13=אחד=

    1+3=4=אהבה=אחד

    אור=207=רז=זר=9

    אור+חשך=4+9=13=אחד=אהבה,

    אהבה,המנוע היחיד ששורד,לחיים ולהישרדות.

    הערב רעב לאור,

    האור מפציע את החשך

    הבוקר מבקר את הליל,

    קובר ומרקיב,

    הליל,נשאר ליל,

    וחוזר,כדי לאפשר לאור לבוקעו מידי רגע.

    להפעיל את מנוע האהבה,פשוט וקל,

    כשאפשר להרגיש ולהכיל הכל,

    לחשוב הכל,להשתנות בין רגע בתוכינו,

    להיות אור וחשך יחד כל הזמן בתנועה,

    אפשר לקבל את עצמינו ואת האחרים

    בקבלה טמונה האהבה האינסופית

    קבלה=137=11=2

    2+4=6 האות ו',ו'החיבור...

    קבלה ואהבה=ו אהבת לרעך כמוך.

    אז מה נעשה בלי החשך?

    זקוקים אנו לכל הנברא,

    ותודה לבורא

    הללויה,שבורה,אך לכן שלמה וקדושה.

      מועדים לשמחה

     חגים וזמנים לששון.

      3/10/09 23:58:


    לא כל המרבה באורך הכתוב הרי זה משובח !

    קראתי ,תודה שהואלת להועיל

    מעט אור יכול לגרש הרבה חושך .

      3/10/09 18:23:

    צטט: האישה הפראית 2009-10-03 16:45:26

    קראתי חלק....

    מדי פעם אחזור לקרוא את ההמשך

    אבל יודעת שלך דיברי טעם וחוכמה.

    תודה לך

     

    תמיד את מוזמנת...

      3/10/09 18:22:

    צטט: דליה האחת 2009-10-03 10:16:08


    היי  עפר  ,

    ניסיתי  לככב  נאמר לי  שאיני יכולה  לככב  פעמיים.

    יישר  כח  לפוסט  המרתק  ומפעים.

    דליה.

     

    מפעים אותי להפעים...

     

      3/10/09 18:21:

    צטט: זהבה לוי - התבוננות 2009-10-02 23:34:55


    גוללתי את המסך לאורכו

    קראתי בהנאה את המילים הקרובות לעולמי

    ומצאתי עוד חידודים חדשים עבורי

    שמחתי לגלות צדדים מעניינים בך

    אתה אמן ולא רק......

     

    שבת שלום וחג שמח ומלא אור

     

    תודה על ההתבוננות...יש לך נייק מחייב, התבוננות

      3/10/09 18:20:

    צטט: מרוית באהבה... 2009-10-02 21:42:00


    =

    בדיוק כך.

    העלת פה דוגמא פשוטה וברורה.

    ישר כח על הפוסט שמעורר המון חומר למחשבה.

    שבת ארוכה לפניי הבאת למולי שיעורי בית.

    לקרוא בקפידה ולהתייחס באופן אישי לכל.

    אהבתי וכיכבתי....

    חג שמח ושבת שלום יקירי.

     

     

     

     

    מקווה שהעלתי גם רוח ולא רק חומר למחשבה:)

     

      3/10/09 18:18:

    צטט: osnatt 2009-10-02 18:54:55

    ניגודים ..

    של אור וחושך

    ובכלל..

    מה שאנחנו רואים לומדים זה דרך השוואה

    כאשר יש דברים שמשולבים כיחידה אחת איננו יכולים לתפוס ולהבחין בהם,

    תמיד יש בבואה של הצד השני

    וכך ניתן להבחין בשניהם באמצעות השוואה


     

    תודה על החיזוק...

     

    קראתי חלק....

    מדי פעם אחזור לקרוא את ההמשך

    אבל יודעת שלך דיברי טעם וחוכמה.

    תודה לך

      3/10/09 10:16:


    היי  עפר  ,

    ניסיתי  לככב  נאמר לי  שאיני יכולה  לככב  פעמיים.

    יישר  כח  לפוסט  המרתק  ומפעים.

    דליה.

     

      3/10/09 05:26:

    נדרש מאיתנו מאמץ גדול להוציא את הטוב שבנו מן הכוח אל הפועל. אך המאמץ הזה כדאי

     

    התחברתי לקטע הזה. המשפט הזה מאד נכון והמאמץ באמת כדאי. הסיפוק שאנו מרגישים לאחר עשיית מעשה טוב הוא כל התמורה שאנו צריכים או זקוקים לה....

     

    סליחה שלא התייחסתי לכל הפוסט - אבל זה בלתי אפשרי. בחרתי במשפט שמאד דיבר אלי

     

    חג שמח

    ***


    גוללתי את המסך לאורכו

    קראתי בהנאה את המילים הקרובות לעולמי

    ומצאתי עוד חידודים חדשים עבורי

    שמחתי לגלות צדדים מעניינים בך

    אתה אמן ולא רק......

     

    שבת שלום וחג שמח ומלא אור

      2/10/09 21:42:

    כל יש המצוי בעולמנו – יש בו איזו תועלת שהיא הטעם לבריאתו ולקיומו. גם בחושך – יש מן החיוב. עם רדת ערב, בחסות החשיכה, נרדם העולם ומחדש בשינה את כוחו. באפילת הלילה צפו חכמי ישראל בכוכבי השמיים וחישבו את העיתים והזמנים. גם בגונם האפור, הנוטה לשחור, של השמיים, יש מן החיוב .אפור זה הוא מהצבעים המיטיבים עם העיניים ומחזקים את הראיה.

    אילו היה צבעם של השמים לבן וצחור היה הדבר פוגע בעינינו ומפריע לראייתנו. וראו זה פלא: האישון השחור של העין הוא שקולט את האור

    ואת הצבעים המקיפים אותנו, בכל רגע ורגע.

    בדיוק כך.

    העלת פה דוגמא פשוטה וברורה.

    ישר כח על הפוסט שמעורר המון חומר למחשבה.

    שבת ארוכה לפניי הבאת למולי שיעורי בית.

    לקרוא בקפידה ולהתייחס באופן אישי לכל.

    אהבתי וכיכבתי....

    חג שמח ושבת שלום יקירי.

     

     

     

     

      2/10/09 18:54:

    ניגודים ..

    של אור וחושך

    ובכלל..

    מה שאנחנו רואים לומדים זה דרך השוואה

    כאשר יש דברים שמשולבים כיחידה אחת איננו יכולים לתפוס ולהבחין בהם,

    תמיד יש בבואה של הצד השני

    וכך ניתן להבחין בשניהם באמצעות השוואה


     

      2/10/09 17:38:


    הסבר יפה מסקרן ומעניין .

    מעניין גם מה זה אומר במובן של כוחות רוחניים שמאחורי מצבים גשמיים

    ותכונות פנימיות ורצונות של הנשמה שהם מיצגים , מסמלים .

    כולנו באותה צלחת , כל האנושות כולה ,

    וחור אחד מטביע את כל האוניה ,

    ככה שהמטרה היא לא לנצח בוויכוח ,

    גם ככה רק האגו מנצח בדברים כאלה  

    אלא ההתחברות למען המטרה המשותפת לכל האנושות .

    כי כולה אמורה ליישם את מטרת הבריאה .

    ולכל אדם באשר הוא - תפקידו , מקומו ומטרתו כלפי עצמו

    אבל תמיד ביחס למטרת הבריאה .

    כמו איברים בגוף , אין איבר מיותר ,

    כל אחד תורם את חלקו להרמוניה של כלל הגוף

    וניזון לפי הצרכים שלו מההרמוניה המורגשת בכל הגוף .

    בגוף הפיזי זה קורה טבעי ,

    והיד מנסה לתפקד כיד בצורה הכי טובה לפי תכונותיה  

    לעולם לא מנסה להיות רגל - כי זה ברור שהיא לא תצליח .

    לגבי האדם עצמו , זהו תהליך התפתחותי

    כי הוא אמור לגלות את תפקידו

    ואת מקומו .

    הרי אי אפשר לחיות חיים של מישהו אחר או כמו מישהו אחר .

    זה לא יביא את האדם למילוי תפקידו , ומימוש הפוטנציאל שבו .

      

      2/10/09 17:00:

    צטט: באמת תלוי 2009-10-02 16:40:52


    הכדאי ללמוד את א"ב היה קשור ורלוונטי עד לדורות הקודמים ,

    כשהיינו גם בגלות הגשמית .  

    כשעדיין לא הייתה התכללות של כל הנשמות .

    מהדור הזה - התיקון נעשה אחרת .

    אבל זה לא חשוב , לא רלוונטי לשאלתי .

    שאלתי היא למה יחד עם כתיבת הספר ,

    או כל יצירה מכל סוג אחר ,

    לא לפנות את האנשים למקור עצמו של הספר .

    זה כמו לראות תמונה יפה או לשמוע שיר

    ולכתוב בעקבות זה משהו ,

    ולהפנות את קוראי השיר גם לתמונה .

    הרי אם משהו עושה לאדם כל כך טוב ומהווה לו השראה ,

    למה לא לשתף אחרים גם במשהו הזה .

    שגם הם יוכלו להנות ולחוות בעצמם ועל עצמם את מקור ההשראה ( ולא משנה מהו ) .  

    הרי מקור ההשראה ( במיוחד שזה קשור לרוחניות )

    שייך לכולם

    ואם מישהו כבר מגלה אותו ומיישם אותו בעצמו ,

    אולי הוא לא מגלה את זה רק למען עצמו 

    אלא כדי שיעביר אותו הלאה לאחרים .

    כמו שנאמר בסרט הזה

     

    http://www.youtube.com/watch?v=F4Pq8q4QVug

    א. ציינתי בפרוש בהקדמה שהספר נשען על חז"ל.

    ב. לגבי התאוריה שלך של דורות קודמים וכו', בואי אספר לך סיפור מהדור שלנו הקשור לגדול דורנו מר"ן הרב שך זצ"ל אליו נכנסתי לביתו  לשאול את שאלת השאלות מה ללמוד? ואז הוא אמר לי בוא ואראה לך מה למדתי אתמול בלילה, עוזרו (סחייק) הביא לי גמרא ופתח לי את אחד הראשונים והרב אמר לי לקרוא. ושם היה כתוב שהסיבה שבני ישראל נגאלו משער ה-50 (שהרי עוד לא ניתנה תורה) זה בזכות הסיפורים הפשוטים של מעשה בראשית, נוח אברהם וכו' שהיו ברשותם כמגילות שעוד לא נאגדו כתורה. כן הם נגאלו בזכות הפשט!

      2/10/09 16:51:

    צטט: גילי הבת 2009-10-02 15:53:12

    אני מייד זיהיתי שאתה מבני אור.

    אנחנו אומרים על תחום שבו אנחנו מגששים באפלה -"זה סינית בשבילי"...

    מעניין מה אומרים הסינים על אור שבוקע בעברית ?!?

     

    אם היינו מודעים לחוכמה שמקיפה אותנו, כפי שהסינים מעריכים את היהדות, היינו נגאלים מהדימוי העצמי הנמוך שלנו ולא רק...

    ראי לינק מצ"ב באיזו דבקות החייל עם הקסדה שומר על דבר תורה מההפקה:

    http://www.promomagazine.co.il/pages/show/679

      2/10/09 16:40:


    הכדאי ללמוד את א"ב היה קשור ורלוונטי עד לדורות הקודמים ,

    כשהיינו גם בגלות הגשמית .  

    כשעדיין לא הייתה התכללות של כל הנשמות .

    מהדור הזה - התיקון נעשה אחרת .

    אבל זה לא חשוב , לא רלוונטי לשאלתי .

    שאלתי היא למה יחד עם כתיבת הספר ,

    או כל יצירה מכל סוג אחר ,

    לא לפנות את האנשים למקור עצמו של הספר .

    זה כמו לראות תמונה יפה או לשמוע שיר

    ולכתוב בעקבות זה משהו ,

    ולהפנות את קוראי השיר גם לתמונה .

    הרי אם משהו עושה לאדם כל כך טוב ומהווה לו השראה ,

    למה לא לשתף אחרים גם במשהו הזה .

    שגם הם יוכלו להנות ולחוות בעצמם ועל עצמם את מקור ההשראה ( ולא משנה מהו ) .  

    הרי מקור ההשראה ( במיוחד שזה קשור לרוחניות )

    שייך לכולם

    ואם מישהו כבר מגלה אותו ומיישם אותו בעצמו ,

    אולי הוא לא מגלה את זה רק למען עצמו 

    אלא כדי שיעביר אותו הלאה לאחרים .

    כמו שנאמר בסרט הזה

     

    http://www.youtube.com/watch?v=F4Pq8q4QVug

      2/10/09 15:53:

    אני מייד זיהיתי שאתה מבני אור.

    אנחנו אומרים על תחום שבו אנחנו מגששים באפלה -"זה סינית בשבילי"...

    מעניין מה אומרים הסינים על אור שבוקע בעברית ?!?

     

      2/10/09 15:50:


    בע"ה.

     

     

    תוכן ארוך לשעה כזו , השבת בפתח

     

     

    חג שמח ושבת שלום

     

    שנה טובה ומתוקה לך עפר נשמה.

     

     

      2/10/09 15:04:

    צטט: Mrcola 2009-10-02 14:26:04


    פוסט מעורר המון מחשבה, אך לדעתי החושך אינו דבר שלילי בהכרח, פסיכולוגית הוא שלילי כי לא רואים בו כלום , אבל בפועל הוא חשוב לכל אדם ואדם, מהסיבה הפשוטה שהוא נותן את האות לנוח(לילה).

     נכון, הספר מעמיד לאורכו את החושך כדבר שלילי ובסוף ישנה תפנית חדה, המוכיחה שבלי הרע לא היינו מכירים בטוב ובלי השחור בלבן...

     

      2/10/09 15:02:

    צטט: באמת תלוי 2009-10-02 14:38:36


    רציתי לשאול האם

    בספר כתוב שמקור ההשראה הוא חכמת הקבלה .

    למה לא להגיש לאנשים ישר את המקור .

    איך אמרת - שמדונה ומטריקס ( ועוד הרבה סרטים וכו ) מקבלים השראה מאותה חכמה

    כדי ליצור ,

    ככה גם הספר הזה .

    חג שמח

     

    http://www.youtube.com/watch?v=BjxG7LQYP50

     את שואלת או אומרת? המקור הוא הפשט הפשוט הקשור ליסוד. וקשור למעשה בראשית ומדרשים. כדאי לפני לימוד הקבלה ללמוד את האל"ף בי"ת...

    חג שמח

     

      2/10/09 14:38:


    רציתי לשאול האם

    בספר כתוב שמקור ההשראה הוא חכמת הקבלה .

    למה לא להגיש לאנשים ישר את המקור .

    איך אמרת - שמדונה ומטריקס ( ועוד הרבה סרטים וכו ) מקבלים השראה מאותה חכמה

    כדי ליצור ,

    ככה גם הספר הזה .

    חג שמח

     

    http://www.youtube.com/watch?v=BjxG7LQYP50

      2/10/09 14:26:

    פוסט מעורר המון מחשבה, אך לדעתי החושך אינו דבר שלילי בהכרח, פסיכולוגית הוא שלילי כי לא רואים בו כלום , אבל בפועל הוא חשוב לכל אדם ואדם, מהסיבה הפשוטה שהוא נותן את האות לנוח(לילה).
      2/10/09 13:40:


    במהירות האור,,,

    החיים מהירים, עוברים ביעף.

     

    וגם לחושך צד חיובי,,, מנוחה.

    אנחנו ישנים בחושך, נחים,

    מטענים את המצברים.

      2/10/09 11:51:

    צטט: jelly 2009-10-02 10:28:55


    קראתי קטע

    ואחזור ואקרא עוד

    תן לי לעכל....

    נוצרים לי הערות או שאלות

    אז תתכונן (אבל אחרי ברלין)

     

     מאיימת?:)

      2/10/09 10:28:


    קראתי קטע

    ואחזור ואקרא עוד

    תן לי לעכל....

    נוצרים לי הערות או שאלות

    אז תתכונן (אבל אחרי ברלין)

      2/10/09 09:05:

    צטט: צפונית אחת 2009-10-02 08:29:37


    הקריאה בהמשכים..יש לחשוב על הנכתב...

    ויהי אור..

    תודות לך על הבאת הנושא..

    ובכלל..

     

     תודה וחג שמח...

      2/10/09 08:29:


    הקריאה בהמשכים..יש לחשוב על הנכתב...

    ויהי אור..

    תודות לך על הבאת הנושא..

    ובכלל..

      2/10/09 07:18:

    צטט: טלי פרי 2009-10-02 06:51:08


    יישר כח, עפר.

    טלי*

     

     תודה לך...

      2/10/09 06:51:


    יישר כח, עפר.

    טלי*

      2/10/09 06:38:

    צטט: אילניק 2009-10-02 06:36:20

    עופר,

    קראתי את המבוא,

    לא את התוכן,

    אשוב.

    בקר יום שישי,

    ראיית ההבדלה

    הרז והחושך

    נעשית נהירה יותר

    באור חוכמתך,

    מתמוגגת ממנה כל פעם מחדש!,


     

     זה שכרי בכל עמלי תחת השמש...

     

      2/10/09 06:36:

    עופר,

    קראתי את המבוא,

    לא את התוכן,

    אשוב.

    בקר יום שישי,

    ראיית ההבדלה

    הרז והחושך

    נעשית נהירה יותר

    באור חוכמתך,

    מתמוגגת ממנה כל פעם מחדש!,


     

      2/10/09 06:26:

    צטט: עו"ד יעל גיל 2009-10-02 06:25:54

    פוסט מעניין, שופך אור *

     וגם חושך כדי שנגלה את האור:)

    תודה

     

      2/10/09 06:25:
    פוסט מעניין, שופך אור *
      2/10/09 06:24:

    צטט: bat-ain 2009-10-02 00:07:22


    עופר חג שמח

    שמחתי וסמכתי על כל הנכתב

    אכן משב רוחניות מרעננת

    כמו כן שמך שהוא על שם דודתך ע"ה המורדת ברוע

    היה חדש לי והסביר לי את

    היכולות המקוריות למרוד בהרגל שעליו

    אתה מתריע

    ומהכרותי אותך אני יכול להעיד שאתה עושה זאת

    עם הרבה ח"ן וחיוניות

    חזק וברוך  

     שמחתי לשמח אותך ובפרט בחג שמחתנו - סוכות...

     

      2/10/09 00:07:


    עופר חג שמח

    שמחתי וסמכתי על כל הנכתב

    אכן משב רוחניות מרעננת

    כמו כן שמך שהוא על שם דודתך ע"ה המורדת ברוע

    היה חדש לי והסביר לי את

    היכולות המקוריות למרוד בהרגל שעליו

    אתה מתריע

    ומהכרותי אותך אני יכול להעיד שאתה עושה זאת

    עם הרבה ח"ן וחיוניות

    חזק וברוך  

      2/10/09 00:01:

    צטט: יערית 1 2009-10-01 23:59:44


    תודה למידע אם כי מודה ומתוודה שזה ארוך ארוך...

     

    חג שמח לך וסופשבוע נעים

    זהבית

     

     כדי להבין את המהות, זה קצר יחסית, לא?

      2/10/09 00:00:

    צטט: אשה בלבן 2009-10-01 23:56:02


    פוסט יפה  אהבתי  שהשתמשת בצבעים שחור , אפור , להדגיש את חשיבות הדברים,

    יש משפט יפה  בצרפתית  שאומר

    entre chien et loup..

     שאומר בין כלב לזאב ,

     ואומרים אותו בדרך כלל שהשמש שוקעת,

    והדימדומים באים ו ניכנס החושך ..

    כלומר הכלב הוא  דוגמא לטוב .. האור, והזאב   דוגמא  לרע  לחושך..

     למדתי

    בעברית זה פשוט יותר - ערב, מלשון עירבוב של היום והלילה...

     

      1/10/09 23:59:


    תודה למידע אם כי מודה ומתוודה שזה ארוך ארוך...

     

    חג שמח לך וסופשבוע נעים

    זהבית

      1/10/09 23:58:

    צטט: אשה בלבן 2009-10-01 23:56:02


    פוסט יפה  אהבתי  שהשתמשת בצבעים שחור , אפור , להדגיש את חשיבות הדברים,

    יש משפט יפה  בצרפתית  שאומר

    "entre chien et loup.. "

     שאומר" בין כלב לזאב ",

     ואומרים אותו בדרך כלל שהשמש שוקעת,

    והדימדומים באים ו ניכנס החושך ..

    כלומר הכלב הוא  דוגמא לטוב .. האור, והזאב   דוגמא  לרע  לחושך..

     

     

      1/10/09 23:56:


    פוסט יפה  אהבתי  שהשתמשת בצבעים שחור , אפור , להדגיש את חשיבות הדברים,

    יש משפט יפה  בצרפתית  שאומר

    entre chien et loup..

     שאומר בין כלב לזאב ,

     ואומרים אותו בדרך כלל שהשמש שוקעת,

    והדימדומים באים ו ניכנס החושך ..

    כלומר הכלב הוא  דוגמא לטוב .. האור, והזאב   דוגמא  לרע  לחושך..

      1/10/09 23:44:

    צטט: מאיה אור אביב 2009-10-01 23:37:14


    נדרש מאיתנו מאמץ גדול להוציא את הטוב שבנו מן הכוח אל הפועל. אך המאמץ הזה כדאי. אם יעלה הדבר בידינו, נכיר בעצמנו את האדם מאיר הפנים, שהוא הלוחם האמיתי בחושך. כשנתבונן אל תוך ליבו של הלוחם בחושך, נגלה כי ליבו מלא אהבה – אהבת האדם ואהבת העולם

    הדיון בנושאי אור וחושך הם עיקר עיסוקנו בעולם הזה

    ב ר ו ר י ם .. אין סופיים....


     
    למאיה, כתבת : הדיון בנושאי אור וחושך הם עיקר עיסוקנו בעולם הזה

    וזה כ"כ נכון...
      1/10/09 23:37:

    צטט: יונה_מ 2009-10-01 23:31:36

    מהות האור והחושך המנשבת בתוכינו עוד מימים רחוקים

    מקבלת בכתיבתך זרקור מתחדש

    המביא לחשיבה נוספת על המהות הנתפסת

    בעינינו. ההסתמכות על המקורות מעצימה את המסר.

    אור וחושך -

    טוב ורע

    האומנם?

    האם קיימת ידיעה ברורה

    אמיתית?

    נכונות אונברסאלית?

     

    בכל אחד מאיתנו

    קיים המכלול

    קיים הניגוד... ונדמה שאנו משייטים בין לבין

    בוחנים את התאמת ההגדרות

    נתקפים ברגשות אשם/ שמחה בהתאם להגדרה הטבועה

    אלא אם כן

    הפכו החיים לאנרטיים- קהות חושים

    חסרת משמעות.

    יש עיתים בהם השיום נכון לזמן מה

    וברגע של ערות אחרת הדברים משתנים...

     

    תודה על כתיבה מעניינת , מעוררת חשיבה

    הפוגשת כל אחד במקום ובזמן- מעירה, מאירה.

     

    יונה

     הידיעה קיימת בתוכנו רק זקוקה להגדרה...

    בעצם כל יום אנחנו חווים את הזריחה והשקיעה במובן הרחב והצר של חיינו...

    תודה

     

      1/10/09 23:37:


    נדרש מאיתנו מאמץ גדול להוציא את הטוב שבנו מן הכוח אל הפועל. אך המאמץ הזה כדאי. אם יעלה הדבר בידינו, נכיר בעצמנו את האדם מאיר הפנים, שהוא הלוחם האמיתי בחושך. כשנתבונן אל תוך ליבו של הלוחם בחושך, נגלה כי ליבו מלא אהבה – אהבת האדם ואהבת העולם

    הדיון בנושאי אור וחושך הם עיקר עיסוקנו בעולם הזה

    ב ר ו ר י ם .. אין סופיים....

    זהו התהליך הטבעי שלנו כאן.... ופנים רבות יש לדואלויות הזו

    בה אנו חיים כנתון טבע שאי אפשר לשנותו... אלא רק

    לשנות את התפיסה שלנו לגבי זה...

    הרבי מלובביץ טעון שהחושך עצמו הוא אור מוסתר....

    זה החידוש שלו... אין מצב חושך לטענתו.... בכלל....

    וכשמביטים על כך באופן הזה אז גם מה שאתה כותב נכון

    אבל גם מה שנאמר כאן מעניין לא פחות....

    במיוחד לאור העובדה שאור תמיד יראה והחושך באור יום

    נבלע..... ההשוואה הבלתי נמעת נר אחד בבית חשוך.....

    בכל מקרה תודה על פוסט מושקע, כתוב היטב  ועמוק....

    מועדים לשמחה.

      1/10/09 23:31:

    מהות האור והחושך המנשבת בתוכינו עוד מימים רחוקים

    מקבלת בכתיבתך זרקור מתחדש

    המביא לחשיבה נוספת על המהות הנתפסת

    בעינינו. ההסתמכות על המקורות מעצימה את המסר.

    אור וחושך -

    טוב ורע

    האומנם?

    האם קיימת ידיעה ברורה

    אמיתית?

    נכונות אונברסאלית?

     

    בכל אחד מאיתנו

    קיים המכלול

    קיים הניגוד... ונדמה שאנו משייטים בין לבין

    בוחנים את התאמת ההגדרות

    נתקפים ברגשות אשם/ שמחה בהתאם להגדרה הטבועה

    אלא אם כן

    הפכו החיים לאנרטיים- קהות חושים

    חסרת משמעות.

    יש עיתים בהם השיום נכון לזמן מה

    וברגע של ערות אחרת הדברים משתנים...

     

    תודה על כתיבה מעניינת , מעוררת חשיבה

    הפוגשת כל אחד במקום ובזמן- מעירה, מאירה.

     

    יונה

      1/10/09 23:18:

    צטט: מורני.... 2009-10-01 23:14:52

    פוסט ארוך.

    אבל שמחתי לקבל את המידע.

    חג שמח ושבת שלום.

    מורני...

     אפשר לקרוא רק קטע...

    תודה

     

      1/10/09 23:14:

    פוסט ארוך.

    אבל שמחתי לקבל את המידע.

    חג שמח ושבת שלום.

    מורני...

    0

    "בין אור לחושך" סיפרי שיצא לאור בסין. מאת: עפר אלוני

    57 תגובות   יום חמישי, 1/10/09, 22:50

    פתח דבר.

    אנחנו קובעים את דעותינו ועמדותינו תוך השוואה בלתי פוסקת בין דברים שווים ונבדלים, בהבדל דק, או עבה - וחשיפת המשותף והשונה. מדוע אנחנו מתאמצים לערוך את ההשוואה/ההבדלה הזאת? לא רק בהבדלה, אלא אף בהשוואה, אנחנו יוצרים איזו מחיצה בין הדברים המושווים, ומציבים אותם זה לצד זה. המחיצה שיצרנו אינה נותנת לנו לערבב בין הדברים, מבליטה את הייחוד של כל אחד ואחד מהם ומסייעת לנו להבין טוב יותר את פשרם. מחלת ההרגל מקהה את עינינו ומטשטשת את ראיית הניגודים וגילויי הייחודיות  הקיימים בעולם הסובב אותנו.הטשטוש הזה הוא סם שינה, המפיל תרדמה על הבנתנו. לכן תיקנו חז"ל לאזכר במוצאי שבת, בברכת חונן הדעת, את ההבדלה שבין האור לחושך. כי אם אין דעת – הבדלה מניין?! כשהחושים מתקהים, רק החריג ויוצא הדופן מצליח לחדור אל תודעתנו. רק הקיצוניות - בהבדלים, בניגודים - עוברת את מסך האטימות שירד עלינו. לא במקרה מכנה העברית בשם נער את האדם בצעירותו, בשנים שבהן ערנות מוגברת היא התכונה המאפיינת אותו (נערי וערני הן אותה מילה עצמה, בשינוי סדר האותיות). תקוותי היא שהקריאה בספר זה, על מתכונתו המיוחדת, תהיה עבור הקורא לאירוע אשר יעיר אותו מתרדמת ההרגל ויפקח את עיניו לראות את האור, דווקא מתוך  החושך המקיף ארץ.


     הספר

    (עמ' ברקע אפור)

    האור והחושך, היום והלילה, הלבן והשחור - אינם אלא משלים לרז, שאליו ננסה להגיע במסע שיתקיים בין דפיו של הספר הזה. למה "רז"? כי בחוכמת המספרים של הגימטריה - היא הנומרולוגיה העברית - רז שווה אור (=207). ואין זה דבר של מה בכך, שאור ורז שווים. שהרי באור - הדברים גלויים וברורים וברז - הם סתומים ונסתרים.


    (עמ' ברקע לבן)

    אפשר להאיר חדר בשתי דרכים שונות: על ידי הצבת מקור של אור - בתוכו,

    או על ידי פתיחת חלון באחד מקירותיו. בפרשת נח, בספר בראשית, כתוב:  "צהר תעשה לתיבה". רש"י מביא בפירושו שתי דעות: הראשונה - שכוונת הכתוב היא לחלון הנפתח אל העולם החיצון ושואב ממנו את אורו. השניה – שאין הצהר אלא אבן יקרה, הזורחת בחשיכה. החלון איננו מקור האור. הוא רק נותן לאור לעבור דרכו  ולהאיר לנו. האבן הטובה היא עצמה מקור של אור.

    (עמ' ברקע שחור)

    מי העומדים נגד האור? החושך, הענן, הערפל. החושך הוא העדר האור - ומניעתו. הענן אינו מבטל את האור. הוא רק מכסה אותו, מסתיר אותו מאיתנו, מפריע לו להגיע אלינו.והערפל? הערפל מטשטש את האור, גורם לו להתפזר, לאבד את מיקודו ואת עוצמתו.

    (עמ' ברקע אפור)

    שמעתי משל של חכמים: מעשה במלך שהיו לו שני שרים. האחד - שר האור, השני - שר החושך. ורבו שני שרים ביניהם. אמר שר האור: "אני אשלוט ביום, אתה  – שר החושך - תשלוט בלילה". אמר שר החושך: "לא, כי אני אשלוט גם בלילה וגם ביום. כל היממה תהיה שלי". קרא להם המלך. אמר המלך לשר האור: "יהי כדברך. היום יהיה תחומך". ולשר החושך אמר: "תחומך יהיה הלילה – ואת גבולו לא תעבור". מלחמת החושך באור משל הוא למלחמת הרע בטוב. הרע מבקש מאז ומתמיד להשתלט על הכל, להשחית כל חלקה טובה.

    הוא מנהל, ללא לאות, מלחמת חורמה בכל גילוי של חסד, מנסה לחסל כל קרן אור. כמוהו כשר החושך, המבקש להחשיך את היממה כולה, להשליט אפי?לה על העולם.

    (עמ' ברקע לבן)

    מתוק האור – אומר קוהלת – וטוב לעיניים. החיוב שבאור גלוי לעין:

    הוא מאיר את דרכנו, מרחיק ספקות מליבנו, שכן בזכותו הכל הופך ברור ופשוט.  האור מחמם את ליבנו - והוא גם ביטוי לתחושה הטובה המציפה אותנו בשעת שמחה, שבה "אורו פנינו".לא במקרה היה האור – הביטוי התמציתי של כל הטוב שבעולם – הדבר הראשון שברא אלוהים אחרי בריאת השמיים והארץ: "יהי אור"

    (עמ' ברקע שחור)

    החושך לא רק שאינו מסייע לנו בדרכנו, הוא מנסה להכשיל אותנו על כל צעד ושעל. הוא מעוור את עינינו, המאבדות בגללו את כושר הראיה. ומה שחמור עוד יותר,  הוא מטעה ומבלבל: בחושך אנו רואים צל הרים כהרים והדימיונות האלה מבהילים, מולידים פחדים, עצב וקדרות. לכן "יקחו אופל" הוא לשון של קללה, כי האופל, החושך, הוא משל לרוע.

    (עמ' ברקע אפור)

    החכם באדם  סיפר לי על עיר קטנה ואנשים בה מעט. יום אחד בא אל העיר מלך גדול וטיפש, הקיף אותה בחומה ובנה עליה מבצרים גדולים. והיה באותה עיר קטנה  ילד קטן ומסכן, אך חכם - והוא – הילד הקטן – הציל את העיר ואת אנשיה מצרת המלך הגדול והטיפש. והכל - בהארת שכלו, הלא היא חוכמתו כשם שהאור מאיר לנו את אשר לפנינו,  כך החוכמה מאירה את חיינו

    ומורה לנו את הדרך שבה עלינו ללכת. זהו יתרון האור על החושך. אם נדליק נר קטן באולם אפל,  מעט האור ידחה הרבה מן החושך.כך די בחוכמה מועטה לגבור על טפשות ובורות רבה.

    (עמ' רקע לבן)

    השמש אינה מקפחת אף אחד: היא מאירה לכל וחודרת לכל פינה במידה שווה, אם רק אין מתחבאים מפניה. אז איך זה שיש, בכל זאת, בתים שחדריהם מוארים יותר, וכאלה שחדריהם מוארים פחות?!במה זה תלוי? בניקיון החלונות! ככל שהחלונות צחים יותר, כך רב יותר האור החודר דרכם. גם אור הגנוז – האור של בורא עולם – מאיר לכל אדם במידה שווה. אם ננקה את חלונות ליבנו, ייכנס בהם האור הזה, מזון הנשמה - ונאיר את פנינו לכל.

    (עמ' רקע שחור)

    אוי לאוטמים את חלונות ליבם,  והאור אינו מוצא מסילות אל נפשם פנימה. לא רק שאת דרך הישר אין הם מסוגלים לראות, הם קוראים לרע - טוב, ולטוב- רע, לחושך- אור,  ולאור- חושך. בפיהם המתוק יכונה מר, והמר- מתוק. קורים של עכביש, קורים של הזנחה ועזובה  הולכים ומתעבים על חלונות נפשם, וככל שנמשכת אריגת הקורים האלה פחות ופחות שמש חודרת פנימה, פחות ופחות אור, והחשיכה בפנים הולכת ומעמיקה

    (עמ' רקע אפור)

    שיכור המגשש את דרכו בחשכת הלילה  אינו מביט לאחוריו. הוא נועץ עיניים במה שלפניו. דומה השיכור לכסיל ההולך במסלול חייו ואינו טורח להביט לאחור, לבחון את עברו וללמוד ממנו. כמאמר המלך שלמה, החכם באדם:"והכסיל בחושך הולך" לעומתו, החכם - עיניו בראשו. הוא בודק את שהיה  ומפיק ממנו לקח טוב על שעתיד להתרחש. ראשו, הגבוה באיבריו,

    הוא מגדלור המאיר לו את דרכו.

    (עמ' ברקע לבן)

    אור החוכמה הוא היפוכה של חשכת הסכלות. אם ניעזר בו כדי להאיר לנו את דרכנו,  הוא יורה לנו לדעת היכן מסתתרת האמת,  ויסיר את הספקות המייסרים מליבנו. אז נראה את השביל (זה תמיד יהיה רק שביל, שכן לא רבים הם אלה ההולכים בו) השביל הנכון, הישר – המוליך אל המטרה, המטרה שהיא אור החיים.

    (עמ' ברקע שחור)

     

     

     

    השחור הוא התגלמות החושך, שהוא משכנו של הרוע. העורב השחור- העוף המתאכזר לצאצאיו – הוא נציגו הנאמן של הרוע. השחור הוא ביטוי להסתר הפנים, אך יש שהוא גורם לכך בעצמו - כשחור ענני הסופה המסתיר את השמש. ולפי שהחושך והשחור מסמלים את הרע, עלינו להאבק נגדם ולצמצם אותם.

     

    (עמ' רקע אפור)

    כל יש המצוי בעולמנו – יש בו איזו תועלת שהיא הטעם לבריאתו ולקיומו. גם בחושך – יש מן החיוב. עם רדת ערב, בחסות החשיכה, נרדם העולם ומחדש בשינה את כוחו. באפילת הלילה צפו חכמי ישראל בכוכבי השמיים וחישבו את העיתים והזמנים. גם בגונם האפור, הנוטה לשחור, של השמיים, יש מן החיוב .אפור זה הוא מהצבעים המיטיבים עם העיניים ומחזקים את הראיה.

    אילו היה צבעם של השמים לבן וצחור היה הדבר פוגע בעינינו ומפריע לראייתנו. וראו זה פלא: האישון השחור של העין הוא שקולט את האור

    ואת הצבעים המקיפים אותנו, בכל רגע ורגע.

    (עמ' ברקע לבן)

    האותיות השחורות מכסות  על הלבן שבדף ומסתירות אותו מעינינו.

    אם נגרד מעט את קצה האות השחורה - יתגלה לעינינו לובן הדף שמתחתיו.

    אך הדף הלבן, הנקי, החלק אינו אומר לנו דבר. רק באות השחורה,

    הכתובה על הרקע הלבן, רק בה יש חוכמה ויש אמירה

    (עמ' ברקע שחור)

    כיצד ייראה עולם שאין בו לא חושך ולא רוע,

    עולם שכולו טוב ומאיר? זה יהיה עולם מוזר. לא יהיה בו איש שנוכל לקרוא לו "איש טוב",  כי טוב הוא מי שנוהג אחרת מן הרעים אשר סביבו. כשם שהבהיר נקרא כך, על הרקע הכהה המקיף אותו ומבליט את בהירותו. אם אין רע, לא נדע להעריך את הטוב. לא במקרה, הרגע שלפני בוא הזריחה הוא גם הרגע שבו החושך העמוק ביותר

    (עמ' רקע אפור)

     


     

    כאור הזורח אחר חשכת הלילה, כך אנחנו חשים בטוב שבתוכנו

    דווקא לאחר מעשה רע שעשינו. אנו חשים צער של חרטה ואי נוחות

    על מעשינו הרעים. לעומתם, המעשים הטובים, הבאים מעומק מליבנו, גורמים לנו לשמחה אין קץ. בגלל הרע המכסה  את הנקודה הטובה והמאירה שבתוכנו,

    נדרש מאיתנו מאמץ גדול להוציא את הטוב שבנו מן הכוח אל הפועל. אך המאמץ הזה כדאי. אם יעלה הדבר בידינו, נכיר בעצמנו את האדם מאיר הפנים, שהוא הלוחם האמיתי בחושך. כשנתבונן אל תוך ליבו של הלוחם בחושך, נגלה כי ליבו מלא אהבה – אהבת האדם ואהבת העולם. ודעו  כי בזכותו יורדים גשמים בעולם ולמענו נברא העולם ובשבילו גנז בורא העולם את אור הגנוז, שיתגלה לעתיד לבוא. ומדוע גנז בורא העולם את האור?

    כי האור, כשנעלם, הביא לעולם בהסתלקותו את החושך, שהוא הרע.

    והלוחם בחושך משיב לעולם את אורו. איך נלחמים ברע? הופכים בו את האותיות: את ה"רע" הופכים ל"ער". הסוד הוא - ערנות. זו הערנות שתמריץ אותנו לתור אחר הטוב, אחר האור – שהוא הרז שאותו חיפשנו במסע הזה.

     

    עפר ע"ש מורדת גטו וורשה

     

      למעלה עטיפת הספר ובתמונה למטה  העיצוב פנים של עפר אלוני למרכז המבקרים בסין.

     

    (עטיפה אחורית)

     

    אסטרטג רב תחומי,  מרצה בעולם החינוך, יוצר רב תחומי בעולם החינוך, הפרסום והשיווק, יזם והממציא של המושג והשיטה - קמפיין דינמי, מעצב  פנים עם דרך של  אמירה ותוכן שזה הבסיס והשורש שהרי בעשרה מאמרות נברא העולם. מייסד החוג הרב תחומי - הבנת הנמצא, החושף  את הבנת השורש המעיד  על ענפי העץ, בתחום: אמוני, חברתי, תרבותי כלכלי ושיווקי.

     

    ההתמחות : אסטרטג, יוצר, מעצב ומשווק קונספטים עם אמירה ותוכן.

     

    ממציא, מייסד, ובעל זכויות יוצרים של שיטת הקמפיין הדינמי ב-live ובאינטרנט שיטה טכנולוגית שנבחרה לייצג את ישראל בפסגת המידע העולמית של האו"ם באינטרנט ובמיחשוב- wasis

     

    הקמפיין הדינמי- השיטה החברתית תרבותית שיווקית הופקה עד היום לחברות ישראליות בסין, באו"ם-  בפסגת המידע העולמית בנושא אינטרנט ומיחשוב, בארה"ב בכנס המדיה השנתית, משרד רה"מ בכנס העיתונות הזרה,  משרד האוצר, משרד החוץ, משרד התמ"ת, משרד התקשורת, משרד הרווחה, מכון היצוא, עיריית בית שמש, אוניברסיטאות חיפה, הבינתחומי הרצליה, תגלית,  לבנק הפועלים, למאה המשפיעים של דה מארקר, ועידת ישראל לעסקים- עיתון גלובס, ועידת ישראל לנדל"ן- מעריב,  לאופנועי קוואסקי, לחברת hp, כנס רופאים של התאגיד השוויצרי-  ROCHהשקת משרדי רמפ"ל, השקת ארגון רוח טובה, הכנס השנתי של  האיגוד לרפואה פיזיקלית ושיקום,  קניון עזריאלי ואפילו בחתונה, בר מצווה ויום הולדת בבר ירושלמי אפל...  

    עפר קרוי על שם מורדת גטו וורשה- סרנקה = עפרה (אחות של אימו ז"ל) שהשאירה בווילנה בת - שלא נמצאה עד היום-  ובאה לגטו ורשה אך ורק  כדי  למרוד ולהתחבר עם חבורת מרדכי אנילביץ'  נגד תפיסת עולם נאצית  דורסנית...  ושם נהרגה בבונקר המפקדה עם אקדח ביד... 

    עפר אלוני הוא יוצר רב תחומי המשלב  אנושיות בעולם השיווק והפרסום. סבר פלוצקר במאמר מקיף  הגדיר את תפיסת עולמו של עפר "שיווק פעל פני אנוש" 


    תורתו השיווקית של עופר נשענת על האמירה –לא באתי לחדש לכם דבר, אלא להזכירכם את ששכחתם (ע"פ הרמח"ל). מדובר בתפיסת עולם המנסה לדבר אל כולם כאחד, ללא פילוח לקהלי יעד.
    פיטר דרוקר, הסבא והמייסד של עולם השיווק בארה"ב, אמר שלהמצאות הקטנות ביותר – והגדולות ביותר - אין קהל יעד. המחברת של הרי פוטר טענה שלא כיוונה לקהל יעד, למרות הצלחת ספריה.

    עפר אלוני ייסד את שיטת dc4u.net , המשלבת בין הגדרת הציוויליזציה כסך כל המאמצים הקהילתיים של אלפי דורות – לבין תרומתו של היחיד, שבלעדיה אין הציוויליזציה יכולה להתקיים ולהתקדם.


    שיטתו של עפר אלוני- dc4u.net ייצגה את ישראל בוועידה האחרונה של wasis –פיסגת המידע העולמית שנערכה בחסות האו"ם. השיטה משתפת רבבות של מבקרים בארועים פומביים ושל גולשים באינטרנט ליצירה אחת משותפת. אחוז התגובה של הקהלים הנחשפים לשיטת ה- dc4u.net שבר שיא של הקלקות באינטרנט. הממוצע העולמי של המקליקים על הבאנר בפרסום באינטרנט עומד על 0.03%.. בשיטת dc4u.net מגיעים ל-15%!
    שיטה זאת הופקה לפרטיים , חברות כלכליות ולמדינת ישראל, בארועים כגון: כנס רה"מ, ארה"ב- כנס העתונות, סין-תערוכת אקספו, בנק-כנס עובדי בה"פ, תערוכת רכב, השקת מוצרים ומשרדים, וכן לארועיים פרטיים כגון: חתונות ובר מצווה... 

    עפר כתב את הספרים: בין אור לחושך, נקודת אחיזה בהבנת הנמצא, הנזיר שקנה פרארי מאמריו: מניפסט שיווקי חברתי, הפרספקטיבה של החיים ומאמרים בתחום פילוסופיה חברתית-כלכלית.

     

    © 2009, כל הזכויות שמורות לעפר אלוני

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      הקו אל התקווה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      ארכיון

      פרופיל

      הקו אל התקווה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגובות אחרונות

      רשימה

      פרופיל

      הקו א-ל התקווה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגובות אחרונות

      רשימה