כותרות TheMarker >
    ';

    הבלוגיאדה - ידה - ידה

    מהרהוריו של גולה ירושלמי

    ארכיון

    כבר עדיף להיות בועל-נידות...

    31 תגובות   יום שלישי, 3/11/09, 12:03

    ג' היא אישה נאה ומצודדת בתחילת שנות ה-40 שלה.אם חד-הורית לשני בנים מתבגרים.נולדה וגדלה במדינה שסועת-קרבות ומוכת אלימות, והיגרה בכוחות עצמה ולבדה לישראל.משפחתה מתגוררת עד היום בחו"ל, והעובדה הזו – לצד היותה גרושה שאין לה בן זוג שיתמוך בה – הופכת אותה לטרף קל עבור מטרידים מיניים נאלחים. או כך לפחות חשב אחד מהם...

    הוא גבר נשוי עם ילדים. בגיל 60 פלוס. ממלא תפקיד ניהולי בדרג ביניים בארגון בו שניהם מועסקים. התפקיד גדול עליו בהרבה ממידותיו, ולא רק בשל היותו מטרידן מיני סדרתי – גם מבחינה מקצועית האיש אפס מאופס, חסר השכלה פורמלית ואוטודידקטית, אחד שטיפס במעלה הסולם המקצועי בשיטה הידועה והדוחה של ליקוק עכוזם של הממונים עליו, והיתלות במוצאו העדתי.

    בהתחשב ב"כישוריו" הניהוליים של האיש, ובעובדה שהתנהלותו היומיומית מוכתבת במידה רבה ע"י איבר מסויים בגופו, נראה לי אך הולם לכנות אותו בשם "המנהל ז".

    סיפורה של ג' נדוש ומוכר עד זרא, למרבה הצער: גבר דוחה (במקרה הזה לא רק פנימית, גם חיצונית מדובר באיש מכוער לכל הדיעות) ומזדקן, ש"בא לו" על אישה יפה שצעירה ממנו בעשרים שנה, ושבמקרה – ממש במקרה! – גם עובדת תחתיו.

    הוא מנצל את העובדה שהאישה עברה לא מזמן הליך גירושין טראומתי למדי, שהגרוש שלה ניתק עימה ועם ילדיו כל קשר ואינו משלם לה מזונות (דבר שהופך אותה תלויה עוד יותר במקום עבודתה), וכאמור גם את העובדה שהוריה,אחיה ואחיותיה מתגוררים כולם בחו"ל, ומחליט לעוט על טרפו.

    לאחר שבועות ארוכים של "שליחת-ידיים" בהזדמנויות שונות, ונסיונות לשדל את ג' בעזרת לשונו החלקלקה ("אם היית יודעת כמה רע לי בבית! אשתי אישה קרה, לא נותנת לי חום ואהבה" וגם "התאהבתי בך מיד כשהגעת לעבוד, יש לי רגשות חזקים מאד כלפייך") מנצל המנהל ז' שעת-כושר בה הוא נמצא עם ג' ביחידות במשרד, ומנסה לנשקה במפתיע על פיה.

    ג' ההמומה סוטרת לו אינסטינקטיבית והודפת אותו מעליה. היא מסבירה לו בתקיפות את מה שניסתה להסביר לו פעמים אין ספור במהלך אותם שבועות מסוייטים: היא לא בנויה לרומנים מזדמנים, בוודאי שלא עם גברים נשואים, והיא לא מעוניינת בשום קשר רומנטי איתו.

    למרבה המזל, הסטירה שספג "המנהל ז" הספיקה כדי למנוע ממנו להמשיך בהטרדותיו הפיסיות, והתקרית ההיא לא הדרדרה לכלל נסיון אונס או חלילה וחס, אונס של ממש.

    אבל מסתבר שאותה סטירה עשתה הרבה יותר מאשר לצרוב קלות את לחיו של ז' – היא פגעה אנושות בכבודו הגברי, והעבירה אותו ממש על דעתו.

    מאותו יום החל להתנכל ל-ג' בתחום המקצועי: פגע בסמכויות שלה, תוך שהוא נותן למישהי צעירה ופחות מנוסה מ-ג' (מישהי אותה הביא במיוחד לשם כך מחוץ למחלקה!) לבצע חלק ניכר מהעבודה שעד אז היתה שמורה רק לה, ריכל על ג' וסיפר עליה שקרים באוזני עמיתיה לעבודה, וכמובן שדאג לכך שלא תקבל את הקידום שמגיע לה מזה זמן רב.בטירופו כי רב, דאג ז' להעיף מהמחלקה את אחד העובדים הצעירים והמוכשרים ולהעבירו לאגף אחר לגמרי, היות וחשד ש-ג' מנהלת עם אותו עובד רומן!

    לאחר ששמרה את הסיפור זמן רב בלבה, אזרה ג' אומץ והגישה תלונה נגד המנהל ז' לנציבות שירות-המדינה. נפתחה חקירה מקיפה ויסודית, במסגרתה צצו ועלו, באופן ממש לא מפתיע, סיפורי הטרדה מינית נוספים של האיש הדוחה הזה (להבדיל מסיפורה של ג', המקרים הנוספים התאפיינו כולם בהיותם בגדר הטרדה מינית מילולית "בלבד")

    הסוף כנראה יהיה טוב, כי למיטב הבנתי התביעה בנש"מ החליטה שצריך להעביר את האיש מתפקידו ושאסור לו למלא תפקיד ניהולי בגוף בו הוא מועסק. מן הסתם יפרוש בקרוב לפנסיה, ואני מניח שלא מעט אנשים (במיוחד נשים) ינשמו לרווחה.אבל, ישנה קבוצת אנשים שדווקא חרדה לגורלו של המטרידן המיני, ומעוניינת מאד להשאירו בתפקידו, ופה אני מגיע לנקודה שבעטיה הענקתי לפוסט הזה את הכותרת שלעיל.

    המנהל ז' הוא למעשה דיקטטור קטן, מעין "עבד כי ימלוך", "סדאם חוסיין לעניים" – ואת המחלקה עליה הוא ממונה הוא "מנהל" בסגנון טיראני נעדר כל מוסריות וחוש צדק מינימאלי: העקרון היחידי שמנחה אותו הוא לקרב אליו את ה"יסמנים" מלחכי-הפנכה שעושים כדברו מבלי להרהר ולערער, ולנסות להתנכל לכל מי שמסרב להפוך לכזה.

    במשך השנים טיפח קבוצה של בעלי תפקידים שונים במחלקה, מהם בכירים ובעלי קביעות ומהם זוטרים, שמעבירים לו אינפורמציה על כל מה שנאמר במסדרונות ("מלשינים" בשפה פשוטה) ושמגלים נאמנות בלתי מסוייגת ל"אח הגדול". הם, כמובן, דווקא זוכים לקידום ולדרגות, ולהקלות משמעותיות בעבודתם, וחשוב להם מאד לשמר את המצב הקיים.

    עצוב היה לגלות בקרב אותה קבוצת "משת"פים" מספר חובשי כיפה (שלושה ליתר דיוק) – כולם אנשים שעובדים שנים ארוכות בארגון, כך שאין להם מה לחשוש שיפוטרו אם יעזו לצאת נגד המנהל ז'. יתירה מזו, אחד מהם אף היה בעמדת כח למנוע את מינויו של ז' לתפקיד הניהולי אותו הוא ממלא כיום, אבל הוא העדיף להעלים עין מסיפורה של ג', ששיתפה את אותו אדם "ירא-שמיים" בסיוט שעבר עליה עוד בטרם מונה ז' רשמית לתפקידו. במאמר מוסגר חשוב לציין גם שאותם חובשי-כיפה מודעים מזה שנים רבות לאופיו הדוחה של ז' – כפי שניתן להניח, האיש לא הפך למטרידן מיני בין-לילה, ולסיפור ההטרדה של ג' קדמו עשרות סיפורים דומים (למען ההגינות יש לציין שלא כולם נכללים בקטגוריה של הטרדה מינית מהסוג של ג', היות והאיש לא שימש אז בתפקיד ניהולי, כך שלא היתה קיימת כפיפות בינו לבין מושא "חיזוריו")

    חובשי-הכיפה (או כפי שאני אוהב לכנותם "מנענעי הלולבים ובודקי הפיטמים") הגדילו לעשות: לא רק שלא תמכו ב-ג' ועודדו אותה בתקופה שקדמה להגשת התלונה, אלא דאגו להתרחק ממנה ולהחרים אותה מרגע שהעזה להתלונן על האיש שניסה לרמוס ברגל גסה את גופה ונשמתה!

    מאז הגישה את תלונתה הפכה ג' בעיני רבים מהמחלקה למצורעת, שאסור לדבר איתה ולהימצא בקרבתה, ואותם מעטים שהחליטו בכל זאת להמשיך לדבר איתה גילו עד מהרה שגם הם ברשימת המצורעים... סדאם חוסיין כבר אמרנו?

    אף פעם לא הייתי אדם מאמין – נראה לי אווילי וילדותי לחשוב שגם אם קיים כח תבוני עליון שיצר את היקום, הוא דומה במשהו לאלוהים המקראי. תמיד אמרתי בקריצה לחברים שאם יש אלוהים, הוא בטח חילוני, ומתגלגל מצחוק כשהוא רואה את כוהני-הדת לבושי השמלות שהצמיחו שלוש הדתות המונותאיסטיות ושמתיימרים לדבר בשמו.

    אבל אינני יכול שלא לתהות מה חושבים אותם שלושה מנענעי לולבים – הם הרי מאמינים (או לפחות כך הם טוענים) באלוהים המקראי, הם יודעים מה כתוב בתנ"כ על מי שרומס יתומים ואלמנות (מה לעשות, בימי התנ"כ עוד לא היו חד-הוריות, אבל ההקבלה ממש מתבקשת) וגם אם לא שמעו על עמנואל קאנט והאימפרטיב הקטגורי שלו, אין לי ספק שהם מכירים את הלל הזקן ואמרתו המפורסמת "את ששנוא עליך אל תעשה לחברך".

    האם הדת עבורם היא באמת רק אוסף של פולחנים וטכסים, ואיך זה שהם מסוגלים להתנתק כל כך מהמצפון שלהם, ולדעת שהם נותנים למטרידן מיני סדרתי יד חופשית לרמוס אישה אומללה (שחלתה אגב בסרטן במהלך אותה תקופה, ונאלצה לעבור ניתוח ממנו החלימה למרבה המזל) ?

    לאלוהים – בהנחה שהוא בכלל קיים – פתרונים, אבל אני הקטן מזמן החלטתי שעדיף להיות בועל-נידות וזולל טריפות בעל מצפון ומוסר מאשר מנענע לולבים ובודק פיטמי אתרוגים בעל לב אבן...

    דרג את התוכן:

      תגובות (31)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        10/1/10 13:48:

      רמי'לה היקר,

      קראתי שוב את הפוסט הזה, וחלחלה עברה בגופי.

      לרגע חשבתי שמדובר בנשיאנו לשעבר, האפס המאופס, האנס הסדרתי - משה קצב.

      אך אז הבנתי שיש עוד כמוהו...

      והזבלים עם הכיפות על ראשם הנבוב - איך הם מעזים לתת לאישה שעברה את כל הזוועה הזו, להרגיש כמצורעת? הם המצורעים!!!

      לא סתם אומרים שהדת היא האופיום להמונים.

      נ ג ע ל ת י ! ! !

      לצערי אזלו כוכבי, אך אחזור.

      שלך,

      אנוצ'קה

        22/11/09 17:28:

      צטט: noami4u 2009-11-21 23:43:46

      צטט: רמרם1965 2009-11-21 15:23:17


      לא ברור לי כ"כ על מה אנחנו מתווכחים: גם אם אותה ידידה שלי עשתה טעות על גבי טעות בכל הקשור להתנהלותה שלה בפרשה, אני מאלה שבוחרים להאשים את העבריין, ולא את קורבנו. יתכן שבחורה שעולה על טרמפ ונאנסת ראויה לביקורת על עצם ההימור חסר האחריות שנטלה על עצמה כשעלתה על הטרמפ, אבל עדיין - מי שראוי לעונש ולגינוי הוא האנס השפל.

      שנית, אני מציע לך לא למהר לשפוט נשים על דרך התגובה שלהם במקרים כגון אלה: אני לא יודע מה אני הייתי עושה במידה והייתי בנעליהן המאד לא נוחות. לפעמים צריך להתבשל בתוך הסבל הזה לא מעט זמן עד אשר אוזרים אומץ ומגישים תלונה (בין אם זה לנציבות שירות המדינה ובין אם זה למשטרה, ואינני מרגיש בנוח להתנצח איתך בפורום זה בשאלה האם עשתה נכון כשפנתה דווקא לנציבות ולא למשטרה.אני יכול רק לומר לך שהיא פעלה לפי עצה שקיבלה מעורך דינה באותו זמן)

       

      אין חולק שמי שראוי לעונש ולגנאי הוא "האנס השפל". הענין הוא שאני לא מסכים שהמדיום הוירטואלי הזה הוא הטריבונל לחרוץ את דינו של איש.

      כתבתי פוסט בענין הזה. אני לא חולק עליך ועל האימה והטראומה שיש באונס או ניצול מיני לסוגיו - אני חושש רק שאישומים בתחומים הללו הפכו להיות לתיאוריה ( אישום) שלא ניתן להפרכה. זה מה שמסוכן בעיני. גם על זה כתבתי בפוסט דנן.

      אני מאחל לידידה שלך שיקום נפשי ופיזי מהיר, ככל שניתן בנסיבות הקשות הללו.

       

      ראשית, אינני חורץ כאן את דינו של איש - וכפי שבוודאי שמת לב, האיש נהנה מאנונימיות מוחלטת בפוסט שלי...דינו של החלאה ייחרץ ע"י הגורמים המוסמכים לכך.והרבה קודם לכן אני מקווה ששמו יפורסם בתקשורת, לאחר שהוגש כבר כתב אישום נגדו.

      באופן אישי, אני מאמין לכל מילה של ידידתי - מעניין, האם אתה חושב שיש לכך קשר לעובדה שאת טיבו הדוחה של האיש "זכיתי" להכיר מקרוב, כשבשיחה פרטית על אחת העובדות ש"העזה" לבקש משך תקופה ארוכה דרגה אמר לי באילו המילים ממש: "ע. זאת, שום דבר לא מספק אותה...כל הזמן דורשת "תנו לי עוד ועוד". ממש כמו זונה שלא משנה כמה זין היא מקבלת, תמיד רוצה עוד"...

      עצוב שיש ארגונים בהם אנשים כדוגמת המנהל ז' מתמנים למנהלים, ועצוב עוד יותר שלא נמצא איש שהעיף אותו מתפקידו ללא קשר לתלונה על הטרדות מיניות שהוגשה: האיש ניבל את פיו בכל הזדמנות ורק על כך היה ראוי להיות מנודה מכל תפקיד ניהולי.

        21/11/09 23:43:

      צטט: רמרם1965 2009-11-21 15:23:17


      לא ברור לי כ"כ על מה אנחנו מתווכחים: גם אם אותה ידידה שלי עשתה טעות על גבי טעות בכל הקשור להתנהלותה שלה בפרשה, אני מאלה שבוחרים להאשים את העבריין, ולא את קורבנו. יתכן שבחורה שעולה על טרמפ ונאנסת ראויה לביקורת על עצם ההימור חסר האחריות שנטלה על עצמה כשעלתה על הטרמפ, אבל עדיין - מי שראוי לעונש ולגינוי הוא האנס השפל.

      שנית, אני מציע לך לא למהר לשפוט נשים על דרך התגובה שלהם במקרים כגון אלה: אני לא יודע מה אני הייתי עושה במידה והייתי בנעליהן המאד לא נוחות. לפעמים צריך להתבשל בתוך הסבל הזה לא מעט זמן עד אשר אוזרים אומץ ומגישים תלונה (בין אם זה לנציבות שירות המדינה ובין אם זה למשטרה, ואינני מרגיש בנוח להתנצח איתך בפורום זה בשאלה האם עשתה נכון כשפנתה דווקא לנציבות ולא למשטרה.אני יכול רק לומר לך שהיא פעלה לפי עצה שקיבלה מעורך דינה באותו זמן)

       

      אין חולק שמי שראוי לעונש ולגנאי הוא "האנס השפל". הענין הוא שאני לא מסכים שהמדיום הוירטואלי הזה הוא הטריבונל לחרוץ את דינו של איש.

      כתבתי פוסט בענין הזה. אני לא חולק עליך ועל האימה והטראומה שיש באונס או ניצול מיני לסוגיו - אני חושש רק שאישומים בתחומים הללו הפכו להיות לתיאוריה ( אישום) שלא ניתן להפרכה. זה מה שמסוכן בעיני. גם על זה כתבתי בפוסט דנן.

      אני מאחל לידידה שלך שיקום נפשי ופיזי מהיר, ככל שניתן בנסיבות הקשות הללו.

        21/11/09 15:23:


      לא ברור לי כ"כ על מה אנחנו מתווכחים: גם אם אותה ידידה שלי עשתה טעות על גבי טעות בכל הקשור להתנהלותה שלה בפרשה, אני מאלה שבוחרים להאשים את העבריין, ולא את קורבנו. יתכן שבחורה שעולה על טרמפ ונאנסת ראויה לביקורת על עצם ההימור חסר האחריות שנטלה על עצמה כשעלתה על הטרמפ, אבל עדיין - מי שראוי לעונש ולגינוי הוא האנס השפל.

      שנית, אני מציע לך לא למהר לשפוט נשים על דרך התגובה שלהם במקרים כגון אלה: אני לא יודע מה אני הייתי עושה במידה והייתי בנעליהן המאד לא נוחות. לפעמים צריך להתבשל בתוך הסבל הזה לא מעט זמן עד אשר אוזרים אומץ ומגישים תלונה (בין אם זה לנציבות שירות המדינה ובין אם זה למשטרה, ואינני מרגיש בנוח להתנצח איתך בפורום זה בשאלה האם עשתה נכון כשפנתה דווקא לנציבות ולא למשטרה.אני יכול רק לומר לך שהיא פעלה לפי עצה שקיבלה מעורך דינה באותו זמן)

        21/11/09 12:27:

      צטט: רמרם1965 2009-11-20 00:21:00

      צטט: noami4u 2009-11-19 13:38:06

      ובכל זאת, אני מרשה לעצמי להביע מעט תמיהות:

      1. על פחות מזה, ועם התנהגות "שאינה רציונאלית" ( כך בלשונו של בית המשפט - ראו פוסט אחרון שלי בענין - כל "האונס הזה..) של מתלוננת - הורשע השר חיים רמון. למה הגברת נשוא הפוסט הזה, לא עושה משהו חוקי בענין הזה ?

      2. לעמדה קונפורמית של כפופים בעבודה שברגע משבר מזדהים עם מי שהכוח בידו - אין דבר וענין לזהותם הדתית ונוהגיהם הקלריקאליים, הרעה החולה הזאת משותפת לדתיים וחילוניים כאחד - והיא מהווה שיעור עגום על הטבע האנושי. יש מספיק סיבות לבקר לגנאי את הדת, או יותר נכון, את הסיבות האנושיות להזדקקותלדת, מכדי שנייחס לה עוד פגמי שאינם יחודיים לה.

       

       

      לגבי שאלתך הראשונה, מי אמר ש-ג' לא פעלה? היא אמנם היססה זמן רב לפני שהחליטה להגיש תלונה לנציבות  שירות המדינה נגד המנהל ז', אבל עשתה זאת לפני כשנתיים. בימים אלה הוגש נגד החלאה כתב-אישום לבית הדין המשמעתי ולכן גם הבעתי אופטימיות רבה שהוא יועבר כבר בימים הקרובים מתפקידו.

      אני מודה שגם אני סבור ש-ג' היתה צריכה לפעול בנחישות רבה יותר בשלב הרבה יותר מוקדם, אבל מי אני שאשפוט אותה? צריך לזכור מי הפושע האמיתי כאן, וגם אם יש מי שסבור שהיא טעתה יותר מפעם אחת לאורך הדרך (כמו למשל, בכך שלא הקליטה את ההטרדות המילוליות שלו, בהזדמנויות אינספור) הרי שאת הביקורת יש להפנות למי שמעז להטריד אישה צעירה, מפרנסת יחידה של שני ילדים (אחד מהם חולה במחלת הנפילה), שגם חלתה בעצמה בסרטן במהלך התקופה המסויטת שעברה עליה...

      באשר להערתך השניה, אני מבהיר שוב: אין צורך להסביר לי שדת לא הופכת אנשים למוסריים יותר! זה בדיוק הטיעון שלי, וגם סברתי כך בטרם נודע לי על סיפורה של ג'. אבל במקרה הספציפי הזה,אליו נחשפתי באופן אישי מקרוב, בהכירי את הנפשות הפועלות, לא יכולתי שלא לתמוה על הנתק שעושים "שלושת הצדיקים" בין עמדתם המשפילה והנקלית בכל הפרשה הזו לבין עולם הערכים אליו מטיף הספר שהם רואים בו דברי אלוהים חיים - כפי שכתבתי בפוסט, התנ"כ מציין באופן שלא משתמע לשתי פנים איך רואה אלוהים התעללות ביתומים ואלמנות...חזקה על "שלושת הצדיקים" שהם יודעים זאת, והם גם מכירים מזה עשרות שנים את המנהל ז' ואת מעלליו... איזה צידוק הם נותנים לעצמם כדי לתרץ את התנהגותם המבישה? האם הם בכלל עוסקים בשאלה הזו?

      נכון הוא שאנשים לא מוסריים, שלא לומר פושעים ועבריינים של ממש, יש גם בקרב החילונים וגם בקרב הדתיים. אבל חילוני יכול לומר שאין לו שום חשש לפשוע, לבד מהחשש שייתפס ע"י שלטונות החוק. מה יגיד לעומת זאת הדתי? הרי הוא מאמין שעינו של האל הגדול פקוחה, ושידו רושמת בפנקס...ואולי - סתם מחשבה שחלפה במוחי לא אחת - יש דתיים ש"מתחשבנים" עם אלוהים, בבחינת "סלח לי אלוהים, הפעם לא יכולתי לנקוט בעמדה מוסרית אמיצה ונכונה, ולצאת להגנתה של ג'. למעשה, אני חייב גם בשל האינטרס הצר שלי לעשות ככל יכולתי כדי לסייע למנהל ז' לשמור על תפקידו, גם במחיר רמיסתה של האישה.אבל אני מבטיח שאתרום אלף שקלים לבית-תבשיל, וזאת בנוסף לבגדים שתרמתי בחודש שעבר לטובת עניים"... שוב, בהכירי את הנפשות הפועלות, לא אתפלא אם הם עסוקים בקישוש מצוות מסוג מסויים, כדי למרק את מצפונם (בהנחה שיש להם בכלל כזה) או כדי לשכנע את אבינו שבשמיים שהם לא ילדים רעים, באמת שלא...

      צר לי שהדברים שלך יותר מאשר מספקים "הסבר" הם מייצרים שאלות נוספות:

      המעשה המתואר על ידך נטוע כולו בתחום הפלילי ולכן הפניה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה היא יותר מאשר משונה - אם אתה בענינים אתה בוודאי יודע שבמקרים מסוג זה, המסלול הוא הפוך - תלונה במשטרה, שמתגבשת או לא מתגבשת לכתב אישום פלילי , ובמקרה של הרשעה בדין הפלילי מתלווה לזה אח"כ דיון בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. המכרה שלך בחרה במסלול מוזר בלשון המעטה..

      גם העובדה שאנשים מסוימים הפכו את הדת לקרדום לחפור בו ( ראה את כל הנאשמים על ספסל הנאשמים בבית משפט שבאופן אוטומטי צצה להם כיפה ענקית על פדחתם ..) עדיין אין בכל זה כדי לקבוע מדיעה על הדת כשלעצמה, אלא על האומללים, והאומללות הכופה עליהם את השימוש בה ( ושים לב - כותב את זה מארקסיסט )

       

        20/11/09 22:57:

      צטט: noami4u 2009-11-19 13:38:06

      ובכל זאת, אני מרשה לעצמי להביע מעט תמיהות:

      1. על פחות מזה, ועם התנהגות "שאינה רציונאלית" ( כך בלשונו של בית המשפט - ראו פוסט אחרון שלי בענין - כל "האונס הזה..) של מתלוננת - הורשע השר חיים רמון. למה הגברת נשוא הפוסט הזה, לא עושה משהו חוקי בענין הזה ?

      הרשעתו של חיים רמון היא לא הכלל, אלא היוצא מן הכלל. הכלל הוא דווקה התמיכה שלה זכה רמון בקרב הציבור ובקרב נבחרי הציבור.

      ושים לב שלמרות הרשעתו הוא חזר לממשלה ובמדינה כזו, אין פלא שקצב היה נשיא.

      שנית- הסיבות שבגינן מותקפות אינן מתלוננות הן לרוב אלו:

      1. תחושת האשמה עצמית

      2. תחושת בושה (קורבן תקיפה/הטרדה מינית לא חש כקורבן גניבה כי הפשע מביך ופולש לצניעותו הרבה יותר)

      2. פחד שלא יאמינו להן

      3. פחד מפני התוקף שלרוב גם מאיים עליהן שלא יעיזו לספר

      4. פחד מפני חבריו של התוקף שיסגרו איתן חשבון בשמו

       

      מומלץ לקרוא את הפוסט הנ"ל

       http://cafe.themarker.com/view.php?t=1320603

      הנכתב ע"י אחת שהעזה להתלונן ושילמה על כך מחיר כבד

        20/11/09 00:21:

      צטט: noami4u 2009-11-19 13:38:06

      ובכל זאת, אני מרשה לעצמי להביע מעט תמיהות:

      1. על פחות מזה, ועם התנהגות "שאינה רציונאלית" ( כך בלשונו של בית המשפט - ראו פוסט אחרון שלי בענין - כל "האונס הזה..) של מתלוננת - הורשע השר חיים רמון. למה הגברת נשוא הפוסט הזה, לא עושה משהו חוקי בענין הזה ?

      2. לעמדה קונפורמית של כפופים בעבודה שברגע משבר מזדהים עם מי שהכוח בידו - אין דבר וענין לזהותם הדתית ונוהגיהם הקלריקאליים, הרעה החולה הזאת משותפת לדתיים וחילוניים כאחד - והיא מהווה שיעור עגום על הטבע האנושי. יש מספיק סיבות לבקר לגנאי את הדת, או יותר נכון, את הסיבות האנושיות להזדקקותלדת, מכדי שנייחס לה עוד פגמי שאינם יחודיים לה.

       

       

      לגבי שאלתך הראשונה, מי אמר ש-ג' לא פעלה? היא אמנם היססה זמן רב לפני שהחליטה להגיש תלונה לנציבות  שירות המדינה נגד המנהל ז', אבל עשתה זאת לפני כשנתיים. בימים אלה הוגש נגד החלאה כתב-אישום לבית הדין המשמעתי ולכן גם הבעתי אופטימיות רבה שהוא יועבר כבר בימים הקרובים מתפקידו.

      אני מודה שגם אני סבור ש-ג' היתה צריכה לפעול בנחישות רבה יותר בשלב הרבה יותר מוקדם, אבל מי אני שאשפוט אותה? צריך לזכור מי הפושע האמיתי כאן, וגם אם יש מי שסבור שהיא טעתה יותר מפעם אחת לאורך הדרך (כמו למשל, בכך שלא הקליטה את ההטרדות המילוליות שלו, בהזדמנויות אינספור) הרי שאת הביקורת יש להפנות למי שמעז להטריד אישה צעירה, מפרנסת יחידה של שני ילדים (אחד מהם חולה במחלת הנפילה), שגם חלתה בעצמה בסרטן במהלך התקופה המסויטת שעברה עליה...

      באשר להערתך השניה, אני מבהיר שוב: אין צורך להסביר לי שדת לא הופכת אנשים למוסריים יותר! זה בדיוק הטיעון שלי, וגם סברתי כך בטרם נודע לי על סיפורה של ג'. אבל במקרה הספציפי הזה,אליו נחשפתי באופן אישי מקרוב, בהכירי את הנפשות הפועלות, לא יכולתי שלא לתמוה על הנתק שעושים "שלושת הצדיקים" בין עמדתם המשפילה והנקלית בכל הפרשה הזו לבין עולם הערכים אליו מטיף הספר שהם רואים בו דברי אלוהים חיים - כפי שכתבתי בפוסט, התנ"כ מציין באופן שלא משתמע לשתי פנים איך רואה אלוהים התעללות ביתומים ואלמנות...חזקה על "שלושת הצדיקים" שהם יודעים זאת, והם גם מכירים מזה עשרות שנים את המנהל ז' ואת מעלליו... איזה צידוק הם נותנים לעצמם כדי לתרץ את התנהגותם המבישה? האם הם בכלל עוסקים בשאלה הזו?

      נכון הוא שאנשים לא מוסריים, שלא לומר פושעים ועבריינים של ממש, יש גם בקרב החילונים וגם בקרב הדתיים. אבל חילוני יכול לומר שאין לו שום חשש לפשוע, לבד מהחשש שייתפס ע"י שלטונות החוק. מה יגיד לעומת זאת הדתי? הרי הוא מאמין שעינו של האל הגדול פקוחה, ושידו רושמת בפנקס...ואולי - סתם מחשבה שחלפה במוחי לא אחת - יש דתיים ש"מתחשבנים" עם אלוהים, בבחינת "סלח לי אלוהים, הפעם לא יכולתי לנקוט בעמדה מוסרית אמיצה ונכונה, ולצאת להגנתה של ג'. למעשה, אני חייב גם בשל האינטרס הצר שלי לעשות ככל יכולתי כדי לסייע למנהל ז' לשמור על תפקידו, גם במחיר רמיסתה של האישה.אבל אני מבטיח שאתרום אלף שקלים לבית-תבשיל, וזאת בנוסף לבגדים שתרמתי בחודש שעבר לטובת עניים"... שוב, בהכירי את הנפשות הפועלות, לא אתפלא אם הם עסוקים בקישוש מצוות מסוג מסויים, כדי למרק את מצפונם (בהנחה שיש להם בכלל כזה) או כדי לשכנע את אבינו שבשמיים שהם לא ילדים רעים, באמת שלא...

        19/11/09 13:38:

      ובכל זאת, אני מרשה לעצמי להביע מעט תמיהות:

      1. על פחות מזה, ועם התנהגות "שאינה רציונאלית" ( כך בלשונו של בית המשפט - ראו פוסט אחרון שלי בענין - כל "האונס הזה..) של מתלוננת - הורשע השר חיים רמון. למה הגברת נשוא הפוסט הזה, לא עושה משהו חוקי בענין הזה ?

      2. לעמדה קונפורמית של כפופים בעבודה שברגע משבר מזדהים עם מי שהכוח בידו - אין דבר וענין לזהותם הדתית ונוהגיהם הקלריקאליים, הרעה החולה הזאת משותפת לדתיים וחילוניים כאחד - והיא מהווה שיעור עגום על הטבע האנושי. יש מספיק סיבות לבקר לגנאי את הדת, או יותר נכון, את הסיבות האנושיות להזדקקותלדת, מכדי שנייחס לה עוד פגמי שאינם יחודיים לה.

       

        19/11/09 08:31:

      צטט: pov 2009-11-19 01:54:39

      צטט: רמרם1965 2009-11-18 14:07:31


      2. לא, לאנשים זוטרים אסור לכסת"ח הטרדות מיניות, אבל גם אתה מכיר ודאי את המונח המשפטי "נסיבות מקלות". אין דין השלישייה כדין אותו דתי שמשמש בתפקיד זוטר וחושש שאם ינקוט עמדה בענין, יישבר מטה לחמו. אותם שלושה הם בכירים במערכת, נהנים מקביעות בעבודה ואין להם מה לחשוש מפגיעה כלשהי בתנאי עבודתם, לא כל שכן מפיטורים. לכן ההתנהגות שלהם מבחילה ומסלידה במיוחד.


       רגע, אז אם הבכירים היו מוכיחים שגם המשרה שלהם היתה בסכנה אם היו מעיזים לצאת נגד הבוס, היית מאשר להם "נסיבות מקלות"?

       

       

       

      ודאי! תסכים איתי בוודאי שיש הבדל (מוסרית וחוקית) בין מי שמחפה באופן פעיל על עבריין (עכשיו שלישיית ה"צדיקים" הזו מחתימה עצומה בקרב העובדים בה הם מביעים תמיכה ב"הנהלה" של המחלקה, ומציינים שהכל ממש אידילי במקום העבודה, למעט קבוצה קטנה של עובדים ש"מחבלים בעבודה" - כמובן שמדובר ב-ג' ובשניים-שלושה חברים שעוד נותרו לה...) לבין מי שלא נוקט עמדה מוסרית צודקת ואמיצה משום שהוא חושש לעורו או למטה לחמו...

      מי שיזם את ניסוח העצומה המבישה הזו, והפיץ אותה בקרב העובדים, הוא משת"פ עלוב ומשרת של עבריין מין סדרתי. חלק מהאנשים שחתמו עליה הם אנשים אומללים, קשי-יום, שיודעים שאם יסרבו לחתום, שמם יועבר לידיעת המנהל ז', שיתנקם בהם מיידית (חוות-דעת שליליות לממונים, פגיעה בשעות הנוספות שמוענקות להם וכו'). אל תגיד לי שאתה לא מבין את ההבדל...

        19/11/09 01:54:

      צטט: רמרם1965 2009-11-18 14:07:31


      2. לא, לאנשים זוטרים אסור לכסת"ח הטרדות מיניות, אבל גם אתה מכיר ודאי את המונח המשפטי "נסיבות מקלות". אין דין השלישייה כדין אותו דתי שמשמש בתפקיד זוטר וחושש שאם ינקוט עמדה בענין, יישבר מטה לחמו. אותם שלושה הם בכירים במערכת, נהנים מקביעות בעבודה ואין להם מה לחשוש מפגיעה כלשהי בתנאי עבודתם, לא כל שכן מפיטורים. לכן ההתנהגות שלהם מבחילה ומסלידה במיוחד.


       רגע, אז אם הבכירים היו מוכיחים שגם המשרה שלהם היתה בסכנה אם היו מעיזים לצאת נגד הבוס, היית מאשר להם "נסיבות מקלות"?

       

       

        18/11/09 14:07:

      צטט: pov 2009-11-18 09:06:56

      צטט: רמרם1965 2009-11-17 15:11:04


      ממש לא התכוונתי להכליל ולומר שכל חובשי הכיפה הם בגדר "מנענעי לולבים ובודקי פיטמים" בלבד - אין לי ספק שממש כמו אצלנו החילונים, גם במגזר הדתי והחרדי יש לא מעט אנשים ישרי-דרך ונקיי-לב. אבל עובדתית, המצב הוא שבמקום עבודתה של ג' ישנם 3 חובשי-כיפה בעלי מעמד מקצועי איתן, שחרב הפיטורים אינה תלויה להם מעל לראשיהם, ושכולם, ללא יוצא מהכלל, בחרו להתייצב לצידו של המטרידן המיני הסדרתי ולהפקיר את ג' לגורלה.

      ואם עובדתית היו שם 3 קיבוצניקים שמגבים את הבוס, אז היית מקדיש פוסט לקשר שבין קיבוצניקים לעבירות מין?

      אזכיר את שכבר אמרת: גם במגזר הדתי/חרדי ישנם אנשים ישרים כמו בחילוני, כפי שגם במגזר החילוני ישנם חלאות.

      הדתיים לא פושעים יותר וגם לא פחות מהחילונים, למעט פשעים על רקע לאומני.

      ישנו עוד חובש כיפה אחד במחלקה, אבל הבנתי מ-ג' שהוא אדם פשוט, בתפקיד זוטר, וחרד לעתידו המקצועי, כך שאין לי כל טענה כלפיו.

      למה לא? לאנשים זוטרים מותר לכסת"ח הטרדות מיניות?

      אם גם הוא ידע ושתק הוא גרוע כמו חבריו הבכירים (וזה לא קשור לכיפה שלראשו אלא להתנהגותו בלבד)

       

       

      אז ככה:

      1. לא ידוע לי שקיבוצניקים מתהדרים בכך שהעבר (ואולי גם ההווה) של מגוריהם בקיבוץ הופך אותם לאנשים מוסריים יותר מתושבי הערים. לעומת זאת,אני מניח שממש כמוני, גם אתה נתקלת לא פעם באנשים דתיים שמרבים להתהדר בכך שקיים קשר בל ינתק בין דת למוסר. גם במקרה הספציפי אליו אני מתייחס בפוסט, לפחות שניים מבין "שלושת הצדיקים" נוהגים לספר עד כמה תורמים חיי הדת להעשרת הנפש שלהם. בבקשה, שיוכיחו זאת ע"י נקיטת עמדה מוסרית אמיצה! ובמלים פשוטות: מה שווה ההאזנה לכל הדרשות של עובדיה יוסף, אם במבחן המציאות אתה מגלה אופי פחדני ושפל בהגינך על מטרידן מיני סדרתי על חשבון שתיים מקורבנותיו, שאזרו אומץ והתלוננו נגדו וכעת סובלות מהתנכלות מתמשכת ?

      2. לא, לאנשים זוטרים אסור לכסת"ח הטרדות מיניות, אבל גם אתה מכיר ודאי את המונח המשפטי "נסיבות מקלות". אין דין השלישייה כדין אותו דתי שמשמש בתפקיד זוטר וחושש שאם ינקוט עמדה בענין, יישבר מטה לחמו. אותם שלושה הם בכירים במערכת, נהנים מקביעות בעבודה ואין להם מה לחשוש מפגיעה כלשהי בתנאי עבודתם, לא כל שכן מפיטורים. לכן ההתנהגות שלהם מבחילה ומסלידה במיוחד.

       

        18/11/09 09:06:

      צטט: רמרם1965 2009-11-17 15:11:04


      ממש לא התכוונתי להכליל ולומר שכל חובשי הכיפה הם בגדר "מנענעי לולבים ובודקי פיטמים" בלבד - אין לי ספק שממש כמו אצלנו החילונים, גם במגזר הדתי והחרדי יש לא מעט אנשים ישרי-דרך ונקיי-לב. אבל עובדתית, המצב הוא שבמקום עבודתה של ג' ישנם 3 חובשי-כיפה בעלי מעמד מקצועי איתן, שחרב הפיטורים אינה תלויה להם מעל לראשיהם, ושכולם, ללא יוצא מהכלל, בחרו להתייצב לצידו של המטרידן המיני הסדרתי ולהפקיר את ג' לגורלה.

      ואם עובדתית היו שם 3 קיבוצניקים שמגבים את הבוס, אז היית מקדיש פוסט לקשר שבין קיבוצניקים לעבירות מין?

      אזכיר את שכבר אמרת: גם במגזר הדתי/חרדי ישנם אנשים ישרים כמו בחילוני, כפי שגם במגזר החילוני ישנם חלאות.

      הדתיים לא פושעים יותר וגם לא פחות מהחילונים, למעט פשעים על רקע לאומני.

      ישנו עוד חובש כיפה אחד במחלקה, אבל הבנתי מ-ג' שהוא אדם פשוט, בתפקיד זוטר, וחרד לעתידו המקצועי, כך שאין לי כל טענה כלפיו.

      למה לא? לאנשים זוטרים מותר לכסת"ח הטרדות מיניות?

      אם גם הוא ידע ושתק הוא גרוע כמו חבריו הבכירים (וזה לא קשור לכיפה שלראשו אלא להתנהגותו בלבד)

       

       

        17/11/09 15:11:


      ממש לא התכוונתי להכליל ולומר שכל חובשי הכיפה הם בגדר "מנענעי לולבים ובודקי פיטמים" בלבד - אין לי ספק שממש כמו אצלנו החילונים, גם במגזר הדתי והחרדי יש לא מעט אנשים ישרי-דרך ונקיי-לב. אבל עובדתית, המצב הוא שבמקום עבודתה של ג' ישנם 3 חובשי-כיפה בעלי מעמד מקצועי איתן, שחרב הפיטורים אינה תלויה להם מעל לראשיהם, ושכולם, ללא יוצא מהכלל, בחרו להתייצב לצידו של המטרידן המיני הסדרתי ולהפקיר את ג' לגורלה. ישנו עוד חובש כיפה אחד במחלקה, אבל הבנתי מ-ג' שהוא אדם פשוט, בתפקיד זוטר, וחרד לעתידו המקצועי, כך שאין לי כל טענה כלפיו.

      ואם כבר פירטת בנושא הנידה (סוטה שכמותך חיוךאני מקווה שלפחות את התגובה שלך כתבת בימי טוהרתך. מענין מה דינו של מחשב אליו נשלח דואר אלקטרוני שנכתב ע"י אישה נידה. האם הוא טמא?) הנה קושיה שהעסיקה אותי שנים רבות, ולא מצאתי לה תשובה: מילא זה שהמוני חרדים צורכים את שירותיהן של זונות (נדמה לי שהתורה מתירה זאת - "מי שגבר עליו יצרו..." וגומר, תרתי משמע במקרה הזה) אבל איך לעזאזל הם יודעים שהזונה איתה הם עושים את שעושים לא נידה? כי אפילו כופר אתאיסט כמוני שמע על המונח "ז' נקיים", ויודע שמבחינת הדת גם אישה שסיימה את המחזור עדיין טמאה. אז איך זה שהם הולכים לזונות ומתעלמים מהחשש של בעילת זונה נידה ?

        17/11/09 01:18:

      הסיפור נורא ולצערנו רווח הרבה יותר מדי ומושתק ברוב המקרים

      אבל.. הרמיזה המכלילה לגבי קהל מנענעי הלולבים אינה במקום, גם אם אני מסכימה שבעילת נידות הינה חטא מהנה ביותר (אגב חטא חמור מאד - עונשו כרת)

       

      (מנידה, שהיא אישה טמאה, יש להתרחק כמו מאש, למשל, להיזהר שלא תיגע במזון ותטמא אותו, לא להסתכל בפניה.. אלוהים גדול - מה עוד היה גורם לגברים הללו להתרחק לשבועים מדי שבועיים.. חלקנו מעדיפות כאבי מחזור ועצבים הורמונליים כל החודש)

        14/11/09 13:03:

      צטט: pov 2009-11-14 12:23:17

      צטט: רמרם1965 2009-11-14 11:43:29

      בכל אופן, מסכים איתך לחלוטין לגבי קשר השתיקה לגבי הטרדות מיניות ומעשי אונס וניצול מיני בעדה החרדית. למרבה הפלא, תמיד חשבתי שזו המקבילה היחידה שאני יכול למצוא בין העדה הזו לבין התנועה הקיבוצית (לפחות בימים עברו, כולי תקווה שהמצב בקיבוצים שונה היום)

      המצב בקיבוצים אכן שונה:

      http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1127988.html

       

       

      בהחלט מגמה מבורכת ומעודדת! תודה על הקישור.

       

       

        14/11/09 12:23:

      צטט: רמרם1965 2009-11-14 11:43:29

      בכל אופן, מסכים איתך לחלוטין לגבי קשר השתיקה לגבי הטרדות מיניות ומעשי אונס וניצול מיני בעדה החרדית. למרבה הפלא, תמיד חשבתי שזו המקבילה היחידה שאני יכול למצוא בין העדה הזו לבין התנועה הקיבוצית (לפחות בימים עברו, כולי תקווה שהמצב בקיבוצים שונה היום)

      המצב בקיבוצים אכן שונה:

      http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1127988.html

       

       

       

        14/11/09 12:03:

      עצוב וכואב 

      אך למרבה הצער

      ישנם עוד סיפורים רבים כאלה שלא מסופרים 

      בשל חששות ופחדים של הקורבנות .

      ל- ג'  לפחות היה הכח לקום ולסטור 

      לקום ולספר .

       

      חבל שדברים מתנהלים כך ועצוב עוד יותר 

      שיש משתפי פעולה אינטרסנטים.

         

       

        14/11/09 12:02:

      צטט: אני מיכל 2009-11-03 17:46:12


      סיפור עצוב וכואב ולצערנו, לא יחיד ולשאלתך, מאז עברתי לגליל לפני כעשרים שנה, הופתעתי לגלות אוכלוסייה עצומה של חובשי כיפות אשר "הדת עבורם היא באמת רק אוסף של פולחנים וטכסים".

      אפילו עשרת הדיברות האמורות להיות הבסיס הערכי, אינן מקויימות על ידם. לי זה היה הלם תרבות והיום פשוט לא מופתעת לפגוש את התופעה שוב ושוב.

       

      עשרת הדיברות מקויימות על ידם בשינוי קטן:  מסירים את המילה "לא"

      אכן הדת בשבילהם זה אוסף של אמונות תפלות.

       

        14/11/09 11:43:

      צטט: עשב שוטה 2009-11-12 14:42:57

      צטט: רמרם1965 2009-11-05 18:46:09

      חוששני שלא הבנת את הנקודה שביקשתי להעלות בפוסט:

      נושא ההטרדה המינית של ג' - חמור ככל שיהיה - אינו העיקר כאן. מה שהדהים אותי הוא הצביעות וחוסר המוסר של אנשים חובשי-כיפה, שמוכנים להקריב אישה מסכנה שסבלה מהטרדה מינית והתנכלות נבזית שבאה בעקבותיה, וזאת תמורת שמירה על יחסים תקינים עם הבוס, אותו הם מכירים שנים ארוכות. מעין אחוות-גברים שכזו, שאפשר למצוא ביחידות מובחרות בצה"ל, ושלפי הקוד הבלתי כתוב שלה, מותר לכל אחד מהם לעשות ככל העולה על רוחו, והשאר אמורים להתייצב מאחוריו. מעין "אחד בשביל כולם - כולם בשביל אחד".

      אלא אם כן המנהל ז' היה שוכב עם אחת מנשותיהם או בנותיהם, או מטריד אותן מינית - אז את יכולה להיות בטוחה שהאחווה הזו היתה נסדקת מיד.

      אני השתוממתי לי על כך שאנשים שחובשים כיפה לראשם לא מסוגלים אפילו להביא עצמם לכלל הצבת אולטימטום למטרידן המיני: אתה רוצה שנתמוך בך? תפסיק להתעלל בבחורה - אל תתנקם בה על שדחתה אותך, והחזר לה את כל סמכויותיה המקצועיות. לא תעשה זאת? נתייצב לצדה ונילחם בך בכל כוחנו.

      כנראה שהם ממרקים את מצפונם בנפנוף תרנגולת לכפרות, זו דרך הרבה יותר פשוטה, לא?

       

      רמרם, אתה מזכיר לי את הסיפור על האשה שהתלוננה כנגד איציק מרדכי  על שעשה בה מעשים מגונים. האשה, כמו איציק מרדכי עצמו, נמנית עם העדה הכורדית, ובטרם המשפט הופעלה עליה מערכת לחצים כבדה ביותר על ידי בכירי העדה - כולל נידוי והחרמה -  כדי שתבטל את תלונתה נגדו. השיא היה שאחד מרבני העדה עשה לה "פולסא דנורא" (י' יועז "הארץ" 22.2.04).

      היחס לאשה ביהדות הוא לכל הפחות שנוי במחלוקת, ולכן ישנם דתיים שמבחינתם פגיעה באשה היא לא קזיוס בלי בשום מקרה. למעשה הולכים ומתגלים בשנים האחרונות מימדיה העצומים של ההשתקה לגבי פגיעות מיניות באשה בקהילות החרדיות. חלק מהרבנים מנהיגים ומכוונים את ההשתקה הזאת, ומקריבים נשים - וגם ילדות קטנות - על מזבח הדמוי החיצוני של הקהילה.

       

      היי עשבית יקרה ושוטה :-)

      א-פרופו עדתיות, יתכן שאין זה מקרי ששלושת ה"צדיקים" חובשי הכיפה שמתרפסים בפני המנהל ז' נמנים על אותה עדה אליה גם הוא משתייך. אבל אני לא בטוח שזה השיקול המרכזי מאחורי התנהגותם המבישה: יש די והותר אנשים במחלקה של ג' שהשתייכותם העדתית שונה מזו של ז', והם עדיין בוחרים להיות אסקופה נרמסת לרגליו, רק כדי לקבל ממנו טובות הנאה.

      בכל אופן, מסכים איתך לחלוטין לגבי קשר השתיקה לגבי הטרדות מיניות ומעשי אונס וניצול מיני בעדה החרדית. למרבה הפלא, תמיד חשבתי שזו המקבילה היחידה שאני יכול למצוא בין העדה הזו לבין התנועה הקיבוצית (לפחות בימים עברו, כולי תקווה שהמצב בקיבוצים שונה היום) - גם בקיבוצים הושתקו כל מיני פרשיות ושערוריות מהסוג הזה, וגם כאן, אני סבור שהשמירה על הדימוי החיצוני של הקהילה שיחקה תפקיד מרכזי (וממש כמו אצל החרדים, גם בקיבוצים אם הבנתי נכון קיים מעין מעמד אצולה, אליו שייכים בניהם ובנותיהם של מייסדי הקיבוץ. איתם, כנראה, אף אחד לא רוצה להתעסק)

        12/11/09 14:42:

      צטט: רמרם1965 2009-11-05 18:46:09

      חוששני שלא הבנת את הנקודה שביקשתי להעלות בפוסט:

      נושא ההטרדה המינית של ג' - חמור ככל שיהיה - אינו העיקר כאן. מה שהדהים אותי הוא הצביעות וחוסר המוסר של אנשים חובשי-כיפה, שמוכנים להקריב אישה מסכנה שסבלה מהטרדה מינית והתנכלות נבזית שבאה בעקבותיה, וזאת תמורת שמירה על יחסים תקינים עם הבוס, אותו הם מכירים שנים ארוכות. מעין אחוות-גברים שכזו, שאפשר למצוא ביחידות מובחרות בצה"ל, ושלפי הקוד הבלתי כתוב שלה, מותר לכל אחד מהם לעשות ככל העולה על רוחו, והשאר אמורים להתייצב מאחוריו. מעין "אחד בשביל כולם - כולם בשביל אחד".

      אלא אם כן המנהל ז' היה שוכב עם אחת מנשותיהם או בנותיהם, או מטריד אותן מינית - אז את יכולה להיות בטוחה שהאחווה הזו היתה נסדקת מיד.

      אני השתוממתי לי על כך שאנשים שחובשים כיפה לראשם לא מסוגלים אפילו להביא עצמם לכלל הצבת אולטימטום למטרידן המיני: אתה רוצה שנתמוך בך? תפסיק להתעלל בבחורה - אל תתנקם בה על שדחתה אותך, והחזר לה את כל סמכויותיה המקצועיות. לא תעשה זאת? נתייצב לצדה ונילחם בך בכל כוחנו.

      כנראה שהם ממרקים את מצפונם בנפנוף תרנגולת לכפרות, זו דרך הרבה יותר פשוטה, לא?

       

      רמרם, אתה מזכיר לי את הסיפור על האשה שהתלוננה כנגד איציק מרדכי  על שעשה בה מעשים מגונים. האשה, כמו איציק מרדכי עצמו, נמנית עם העדה הכורדית, ובטרם המשפט הופעלה עליה מערכת לחצים כבדה ביותר על ידי בכירי העדה - כולל נידוי והחרמה -  כדי שתבטל את תלונתה נגדו. השיא היה שאחד מרבני העדה עשה לה "פולסא דנורא" (י' יועז "הארץ" 22.2.04).

      היחס לאשה ביהדות הוא לכל הפחות שנוי במחלוקת, ולכן ישנם דתיים שמבחינתם פגיעה באשה היא לא קזיוס בלי בשום מקרה. למעשה הולכים ומתגלים בשנים האחרונות מימדיה העצומים של ההשתקה לגבי פגיעות מיניות באשה בקהילות החרדיות. חלק מהרבנים מנהיגים ומכוונים את ההשתקה הזאת, ומקריבים נשים - וגם ילדות קטנות - על מזבח הדמוי החיצוני של הקהילה.

        5/11/09 18:46:

      חוששני שלא הבנת את הנקודה שביקשתי להעלות בפוסט:

      נושא ההטרדה המינית של ג' - חמור ככל שיהיה - אינו העיקר כאן. מה שהדהים אותי הוא הצביעות וחוסר המוסר של אנשים חובשי-כיפה, שמוכנים להקריב אישה מסכנה שסבלה מהטרדה מינית והתנכלות נבזית שבאה בעקבותיה, וזאת תמורת שמירה על יחסים תקינים עם הבוס, אותו הם מכירים שנים ארוכות. מעין אחוות-גברים שכזו, שאפשר למצוא ביחידות מובחרות בצה"ל, ושלפי הקוד הבלתי כתוב שלה, מותר לכל אחד מהם לעשות ככל העולה על רוחו, והשאר אמורים להתייצב מאחוריו. מעין "אחד בשביל כולם - כולם בשביל אחד".

      אלא אם כן המנהל ז' היה שוכב עם אחת מנשותיהם או בנותיהם, או מטריד אותן מינית - אז את יכולה להיות בטוחה שהאחווה הזו היתה נסדקת מיד.

      אני השתוממתי לי על כך שאנשים שחובשים כיפה לראשם לא מסוגלים אפילו להביא עצמם לכלל הצבת אולטימטום למטרידן המיני: אתה רוצה שנתמוך בך? תפסיק להתעלל בבחורה - אל תתנקם בה על שדחתה אותך, והחזר לה את כל סמכויותיה המקצועיות. לא תעשה זאת? נתייצב לצדה ונילחם בך בכל כוחנו.

      כנראה שהם ממרקים את מצפונם בנפנוף תרנגולת לכפרות, זו דרך הרבה יותר פשוטה, לא?

        5/11/09 14:52:

      רמי,

      קודם כל תודה על הפוסט.

      תופעות של ניצול מיני והטרדה מינית ע"י מנהלים את כפופותיהם היא ידועה עוד מימי אברהם, שרה והגר.

      התופעה הזו קיימת הן במגזרים החילוניים והן במגזרים הדתיים ולטעמי לא היה צורך להתרכז דווקא בשלושת הדתיים בסיפור הזה.

      הפוקוס צריך להיות רק על ההטרדות ותוצאותיהן.

      אני מקווה שסיפורך יעודד אחרות להתלונן גם.

        4/11/09 22:24:

      צטט: סונטה בשניים 2009-11-04 22:08:39


      שלום צדיק.

      לא סתם צדיק. גם זכאי.      וטהור.

      אם ירצה השם, בעזרת השם,

      תבוא אצלנו בהתנחלות,

      נארגן לך קמיעות שיסירו ממך את "רוע הכפירה"

      ובעזרת השם נחתן אותך עם בתולה צנועה,

      נכון שהיא לובשת טרנינג ומעליו חצאית ג'ינס שמגיעה עד 5 ס"מ מתחת לנעליה הכתומות (ספרתי),

      נכון שהיא לא חונכה על ברכי הדיאודורנט,

      אבל היא תעשה ממך בן אדם ולילדי יהיו בני דודים מדרגה שניה, עטורי פאות לחיים,

      שובבים חייכנים, יראי שמיים ולא כופרים!

      כמה אני אוהבת אותך, חכם אחד.

      כמה אתה חכם, בן דוד אחד.

      כמה אני גאה בך, חבר אחד.

      רמייייייייייייייייייייייייייי

      כתבת מקסים.

      הקוזינה מן ההרים,

      אלונה

       

      קוזינתי, כבר התחלתי לדאוג לך - עבר זמן מה מאז נפגשנו לקפה חיוך

      תודה על המילים החמות (אני עוד אשמין מנחת בגללך!) ותודה על הדאגה להמשך השושלת (גם בשם ההורים)

      נשיקות ולילה טוב לך ולילדים (חסרי הפיאות, אך חמודים בכל זאת :-))

        4/11/09 22:08:


      שלום צדיק.

      לא סתם צדיק. גם זכאי.      וטהור.

      אם ירצה השם, בעזרת השם,

      תבוא אצלנו בהתנחלות,

      נארגן לך קמיעות שיסירו ממך את "רוע הכפירה"

      ובעזרת השם נחתן אותך עם בתולה צנועה,

      נכון שהיא לובשת טרנינג ומעליו חצאית ג'ינס שמגיעה עד 5 ס"מ מתחת לנעליה הכתומות (ספרתי),

      נכון שהיא לא חונכה על ברכי הדיאודורנט,

      אבל היא תעשה ממך בן אדם ולילדי יהיו בני דודים מדרגה שניה, עטורי פאות לחיים,

      שובבים חייכנים, יראי שמיים ולא כופרים!

      כמה אני אוהבת אותך, חכם אחד.

      כמה אתה חכם, בן דוד אחד.

      כמה אני גאה בך, חבר אחד.

      רמייייייייייייייייייייייייייי

      כתבת מקסים.

      הקוזינה מן ההרים,

      אלונה

        4/11/09 20:08:

      תארת כאן התנהלות כמעט שגרתית

      הקיימת בכל מקום עבודה בו יש ממונה קטן בתפקיד גדול,

      ברוב המקרים הנפגעות נענשות ביחס איום והשפלות

      והפוגעים ממשיכים בחייהם כרגיל.

      רק במקרים בודדים ויוצאי דופן נעשה צדק מסויים,

      יחד עם זאת אני רוצה להאמין שככל שמקומות עבודה

      יצייתו לחוק למניעת הטרדה במקומות עבודה,

      יפרסמו את החוק במקום בולט כנדרש וימנו ממונה על הנושא,

      התופעות האלה ישנו את ציביונן והנפגעות ידעו שיש למי ליפנות

      יש מה לעשות, ושאסור לשתוק.

       

      לעיונכם:

       

       http://www.moital.gov.il/NR/exeres/290534AE-2B70-4EFB-8C80-95E5BE5CB8D3.htm

        4/11/09 10:57:

      צטט: רמרם1965 2009-11-03 18:23:48


      היי חברה חדשה חיוך

      קשה להגיד שממש הופתעתי - ההסטוריה האנושית מלאה במעשי-זוועה שנעשו ע"י אנשים דתיים (הכל כמובן לשם שמיים!) ולעומתם חטאה של שלישיית ה"צדיקים" כשלג ילבין, אבל עדיין, כשאת רואה את הדברים מקרוב ושומעת את הסיפור של ג', קשה לאדם כמוני להבין איך האנשים האלה יכולים להסתכל על עצמם במראה...

      ומה הם חושבים ביום-כיפור למשל? הרי הם צמים והולכים לבית-הכנסת: הם לא נזכרים בהתנהגות המבישה שלהם? לא חושבים שהם צריכים אולי לבקש סליחה מ-ג', או ללחוש איזו תפילת-בושה לבורא עולם בו הם מאמינים?

      אחד מהשלישייה מתגאה כל הזמן בכך שהוא הולך בקביעות לדרשות של הרב עובדיה, ואף זכה מספר פעמים לכך שהרב יברך אותו. ויש לו גם ספר דת כלשהו מעוטר בחתימתו של הרב עובדיה בכבודו ובעצמו, מה את יודעת!

      אולי עוד כמה שנים הוא גם יתרום סכום כסף להכנסת ספר תורה לאיזה בית-כנסת, ובטוח שזה ימרק לו טוב טוב את המצפון. כי אלה באמת הדברים החשובים, ורק כופר אתאיסט כמוני לא מבין זאת!

       אתה כותב דבר והיפוכו: מצד אחד מודע היטב שהדתיים האלו מתעסקים בעיקר בפולחן ומצד שני מופתע מהם.

      כידוע- כגודל הציפיה, כך גודל האכזבה ואם תישאר נאמן לידע שלך בנוגע לאנשים אלו שאינם שונים מחילונים רעים אחרים, פשוט לא יהיו לך ציפיות גבוהות מידי וכך גם לא תהיה מופתע כשהם ימשיכו לאכזב.

       

      לסיום, אציין שעבריינים ומכסתחיהם ישנם בציבור החילוני והדתי כאחד, כשהפשעים היחידים בהם הדתיים כן "מובילים" זה פשעים על רקע לאומני (פגיעה בערבים/פעילי שמאל או "לא מספיק ימין-דתי" כמוהם)

       

        4/11/09 10:31:


      קודם כל כן. בשביל רבים הדת מסתכמת בלא יותר מאוסף של טקסים (מעיקים) ועיסוק מתמיד בשאלות על קוצו של יוד.

      אבל צר לי לאמר שגם בחברה החילונית היחס למתלוננות ומוטרדות איננו ממש תומך אוסף מכיל ומגבה. נהפוך הוא. המתלוננת הופכת לאוייב הציבור. היא מעיזה לכבס את הכביסה המלוכלכת בפומבי. היא מעיזה להפר את החוק הלא כתוב של קשר השתיקה.

      היא מעיזה לפגוע באגו העצום של הגבר שניסה את כוחו עליה.

       

      משום מה הסיפור הזה, שמכעיס וכואב מזכיר לי את סיפור קצב, ועוד אלפי סיפורים דומים.

       

      כולי תקווה שפה הסוף יהיה סוף טוב.

      אבל בדיוק בגלל זה רוב הנשים המוטרדות (והמותקפות) מעדיפות לבלוע צפרדעים ולא ללכת להתלונן.

       

       

      רמי. זה פוסט חשוב מאוד מאוד..ותודה ששיתפת אותנו.

        3/11/09 18:23:


      היי חברה חדשה חיוך

      קשה להגיד שממש הופתעתי - ההסטוריה האנושית מלאה במעשי-זוועה שנעשו ע"י אנשים דתיים (הכל כמובן לשם שמיים!) ולעומתם חטאה של שלישיית ה"צדיקים" כשלג ילבין, אבל עדיין, כשאת רואה את הדברים מקרוב ושומעת את הסיפור של ג', קשה לאדם כמוני להבין איך האנשים האלה יכולים להסתכל על עצמם במראה...

      ומה הם חושבים ביום-כיפור למשל? הרי הם צמים והולכים לבית-הכנסת: הם לא נזכרים בהתנהגות המבישה שלהם? לא חושבים שהם צריכים אולי לבקש סליחה מ-ג', או ללחוש איזו תפילת-בושה לבורא עולם בו הם מאמינים?

      אחד מהשלישייה מתגאה כל הזמן בכך שהוא הולך בקביעות לדרשות של הרב עובדיה, ואף זכה מספר פעמים לכך שהרב יברך אותו. ויש לו גם ספר דת כלשהו מעוטר בחתימתו של הרב עובדיה בכבודו ובעצמו, מה את יודעת!

      אולי עוד כמה שנים הוא גם יתרום סכום כסף להכנסת ספר תורה לאיזה בית-כנסת, ובטוח שזה ימרק לו טוב טוב את המצפון. כי אלה באמת הדברים החשובים, ורק כופר אתאיסט כמוני לא מבין זאת!

        3/11/09 17:46:


      סיפור עצוב וכואב ולצערנו, לא יחיד ולשאלתך, מאז עברתי לגליל לפני כעשרים שנה, הופתעתי לגלות אוכלוסייה עצומה של חובשי כיפות אשר "הדת עבורם היא באמת רק אוסף של פולחנים וטכסים".

      אפילו עשרת הדיברות האמורות להיות הבסיס הערכי, אינן מקויימות על ידם. לי זה היה הלם תרבות והיום פשוט לא מופתעת לפגוש את התופעה שוב ושוב.

        3/11/09 13:39:


      אכן, אדם קטן, קטן מאד אפילו - וכמו בהרבה מקרים בחיים, שיעור קומתו המוסרי עומד ביחס הפוך לגודלו הפיסי...

      גם אני שמח שהסיפור הזה עתיד ככל הנראה להסתיים כבר בימים הקרובים, ובאופן שבו "הטובים מנצחים". באשר לאותה שלישייה מבחילה של "לא ראיתי,לא שמעתי, לא דיברתי" הם ימשיכו כנראה לנענע לולבים, לנשק מזוזות ולהטיף מוסר לאנשים חילונים...

      על זה נאמר "אין חדש תחת השמש".

      תודה על מילותייך החמות!

       

        3/11/09 13:05:

      רמי

      פוסט חזק ועצוב...

      כתבת הכל...ברהיטות וכישרון כתיבה...נפלא!

      איך אדם "קטן"...מנצל כוחנותו...

      כוחנות שניתנה לו...מפחדנים!

      ועוד כאלה שמאמינים בעשרת הדיברות!

      אני כל כך שמחה שהאשה התלוננה...

      ושיש לזה סוף טוב!

      והכי הכי

      אני שמחה...

      שהמנהל ז'...הולך להשתעמם כתרח זקן בביתו...

      קרוב קרבה גדולה אל..."אשתו הקרירה"...

      אני מאחלת לו "להשתעמם עד מוות"

      בפנסייה ה"מזהירה" שלו...

      הייתי אומרת

      ש"זקנתו מביישת את בחרותו"...

      אבל אני לא בטוחה שכאשר הוא היה צעיר...

      הוא היה שונה...ההיפך!

      לאשה האמיצה שהתלוננה...

      אני מאחלת הרבה בריאות.

            *

      יום נפלא

      מהדס


       

      פרופיל

      רמרם1965
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגיות