כותרות TheMarker >
    ';

    אחריות חברתית - איכות חיים - למען הדור הבא !

    ♥ פעילות למען צדק חברתי ♥ איכות חיים ◄ אחריות חברתית ◄ ערבות הדדית ◄ טוהר המידות ◄שיתופי פעולה למען הדור הבא ♥ חברה + סביבה + בריאות = קיימות = הישרדות ♥ הבה נלכד את השורות ונקח את גורלנו בידינו ►

    0

    שירות לאומי אזרחי לכל המגזרים

    26 תגובות   יום רביעי, 4/11/09, 18:28


    לפני כחודש בזמן המתנה לשירות במוסך בכרמיאל פגשתי לקוח אחר, שהמתין כמוני. התפתחה בינינו שיחה וכך הכרתי איש מקסים מהכפר השכן, דיר אל אסד. בעקבות הכרותנו פתח עז (עז אל דין) כרטיס בקפה שכינויו "עוף גוזל חתוך ת'שמים". אחד הנושאים המעניינים את חברי - "הגוזל המעופף" הוא: תרומה לחברה ובעיקר בקהילתו - במגזר הערבי.

     

    לאור פרסומיו והתגובות להן החלטתי להתמקד הפעם בנושא של שירות לאומי אזרחי, לכל המגזרים.

    שירות אזרחי אמור לשמש כתחליף לשירות צבאי לכל מי ששירות צבאי לא מתאים לו מסיבה כלשהי. על פי החוק בישראל, כל מי שקיבל פטור משירות צבאי יכול להתנדב לשירות לאומי. אוכלוסייה זו כוללת נשים וגברים, ביניהם יהודים, ערבים, חרדים, ופטורי גיוס מסיבות שונות, כגון מסיבות רפואיות. הטיפול בנושא השירות הלאומי הוולונטרי נמצא כיום תחת פיקוחו של האגף לתפקידים מיוחדים במשרד הרווחה.

    מזה שנים פעלו חברי כנסת מסויימים למען החלת גיוס חובה לשירות לאומי, כולל אזרחי, לכל המגזרים. במרץ 2003 הונח על שולחנו של ח"כ אהוד יתום מסמך רקע: שירות לאומי לבני מיעוטים (לחץ על הקישור).


    במחצית שנת 2007 יזמה הממשלה (בראשות קדימה והעבודה) גיוס ערבים לשירות לאומי. יוזמה זו התקבלה באהדה אצל רבים מערביי ישראל, אבל מנגד נתקלה בהתנגדות עזה ורעשנית בקרב מיעוט כוחני.

    למשל, עמותת "בלדנא" (ארצנו) הובילה קואליציה של ארגונים ערבים נגד ההחלטה לגייס צעירים ערבים לשירות לאומי, צבאי או אזרחי. הם הדגישו כי למרות טענות הממשלה, "השירות האזרחי מהווה למעשה זרוע ישירה של צבא הכיבוש הישראלי, ושל המסגרת הביטחונית, אשר פועלת, מאז ומתמיד, נגד האוכלוסייה הערבית והעם הפלסטיני בכללותו". הסלוגן המרכזי של הקמפיין שלהם דיבר בעד עצמו: "שירות לאומי - הדרך שלך לצבא".

    ח"כ ג
    'מאל זחאלקה התבטא בצורה חריפה יותר באומרו:

    "נקיא מקרבנו כל מי שיתנדב.
    מנסים לעשות ישראליזציה לבני הנוער שלנו
    ".

     

    בוועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל נקטו בעמדה מתונה יותר ואמרו:


    "צריך להתווכח עם המתנדבים, אך לא להוקיע אותם".

     

     

    אולם בעוד מנהיגי הציבור הערבי הנ"ל שללו את האפשרות של שירות אזרחי לכלל אזרחי המדינה, נראה כי הם ייצגו מיעוט בתוך הציבור הערבי.

    סקר שנערך בחודש דצמבר 2007 באוניברסיטת חיפה הראה כי, קרוב ל- 74% מהאזרחים הערבים לא היו שותפים לעמדות מנהיגיהם ותמכו אז בשירות האזרחי, כל עוד לא הזכירו להם מה אומרים זחאלקה ודומיו. כאשר שמעו את דברי המנהיגים הנ"ל ירד אחוז התומכים בשירות האזרחי ל- 42% בלבד.

    בחודש פברואר 2008 התקיים עימות מילולי חריף בוועדת החינוך של הכנסת בין ח"כ זחאלקה לבין ח"כ ליברמן, בנושא השירות הלאומי- אזרחי לערבים. ר' דיווח כאן.



    יוצא איפוא שבשורה התחתונה המנהיגות הדומיננטית של ערביי ישראל ממשיכה בפועל לטרפד כל מהלך אפשרי של גיוס צעירים ערבים לשירות כלשהו במסגרת המדינה.

    מה לדעתכם ניתן וצריך לעשות כדי לקדם את הרעיון של שירות לאומי לכולם - כל אחד לפי יכולתו ולפי צרכיו, ברוח ערכי החברה והמדינה העכשויים? מדוע לא תפעלו למען צדק חברתי? דירשו שירות לאומי לכל המגזרים!

     

    לקריאה נוספת:

    ____________________________________________________________

    הפוסט הקודם: הכנסת דנה בזיהום אוויר ואחוזי תחלואה גבוהים באזור חיפה

    הפוסט הבא: כוחה של שיחת טלפון אנונימית

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (25)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        28/12/10 11:46:

      כולל רשימת ההטבות המיועדות לבוגרי שירות אזרחי, טבלאות תגמול ועוד, ניתן למצוא באתר מנהלת השירות הלאומי אזרחי:
      http://www.ncs.gov.il
      ובאתר משרד המדע והטכנולוגיה:
      http://www.most.gov.il/Departments/NCS/Tariff.htm

        7/4/10 03:08:

      אולי  זה  יעודד  אתכם:  הונולולו  ואלימות

      עמית  שלי ,  אמריקני  ,  פרש  לגמלאות מהתאגיד  האמריקני  שעבדתי  בו  לפני  כ  7  שנים 

      מסן  חוזה  שם עבד ,  לדירתו  השניה  באי

      קיבלתי  ממנו  עידכון,  שהוא  במשמר  האזרחי,  כי האלימות  השכונתית שם  עולה: פריצות  שוד וכדומה.

      בתחילה  הוא  קיבל  על  עצמו  לטפל כמתנדב  בשטח קטן,  היום  ב  256  בתים,  כמפקד קבוצה.

      אז  אם  במקום  השקט  בעולם והשלו  זו המציאות, גל  האלימות  לא  ירד  גם  כאן.

       

      מי  שלא  מוכן  לתרום  לעצור  את  האנטרופיה  בהתקדמותה מעלה

      יתכן  והוא  חלק  מהבעיה  ויודע  למה

      יש  להתאים  את מטריצת  התשלומים  בהתאם

      ורצוי  להפסיק  על משתמטים  לרחם

        30/12/09 01:16:

      צטט: לואיס קרול 2009-11-18 19:56:19

      דורון

      לפני  שנפגשנו, הייתי  בחילופי  סטודנטים  בנורבגיה  ,מטעם  הטכניון

      גיליתי  שבנורבגיה  יש  חוק גיוס חובה  לשנה.

      אבל פציפיסטים  יכולים  לקבל  פטור  מהשירות.

      הם  צריכים  להוכיח  מול ועדה , שאמת  בפיהם , וזה  עיקרון  מהותי  בחייהם.

      לאחר  אישור  הוועדה  , הם  צריכים  לשרת  פי  2  זמן, בצפון  נורבגיה,

      בתנאים  יותר  קשים  מחייל סדיר, למשל  כחוטבי  עצים ( ללא  נשק )  ביערות

      העקרון  היה  ..........שלא  מרויחים  בשל  עקרונות.

      מי שמאמין  בעיקרון - צריך להיות  מוכן  לשלם  עליו, לא  להרויח ממנו.

      כנראה  שזה  המימוש  הנכון  גם  בישראל.  חובת  מאמץ נוסף למי  שהצבא  לא  מתאים  לו,

      וגזר  למי שמוכן  לסכן  את  חייו  למען  המקום  בו  כולנו  חיים.

      אם  לגזר  יהיה   צליל של כסף, או כל  זכויות  אחרות, אם למאמץ יהיה גרף לינארי או  לא...

      זה  כבר  החלק  הקטן  למימוש....

      שמעון

       

       

      מסכים בהחלט - לא צריך לתת פרסים בדמות פטור ממחוייבות לאומית למשתמטים, פציפיסטים וכאלה שמטעמים שונים אינם יכולים לשרת בצבא.

      פציפיסט או מתחזה זה לא משנה לטעמי. יואילו נא כל אלה אשר אינם מעוניינים בשירות צבאי ואשר הינם, כמובן, אזרחים ישראלים, לתרום את חלקם על פי חוק למדינה בה הם חיים.

      קל מידי להשתמט משירות צבאי ובמיוחד אם אין כל חובת שירות אחרת כחלופה.

        3/12/09 20:04:

      תגובה ל- עוף גוזל חתוך תהשמים 2009-12-03 13:07:20

      עז, תודה על תגובתך.

       

      במהלך שרותי כמתנדב משא"ז (עד שנת 2000) פגשתי מתנדבים מהמגזר הערבי. אני יודע כי מספרם היחסי של מתנדבים אלו הלך וגדל מאז שנת 2000.

      טענתם של מנהיגי המגזר הערבי אשר מתנגדים לשירות לאומי אזרחי אינו נעוץ בזה שבני המגזר אינם מתוגמלים כאשר הם משרתים בהתנדבות ספורדית*. לפי פרסומי המנהיגים (ר' קישורים בגוף הפוסט) התנגדותם העקרונית נובעת מחוסר רצונם לתמוך בממסד הקיים.

       

      למיטב הבנתי, לו הסכימו מנהיגי המגזר הערבי לחוק שרות לאומי אזרחי, במתכונת שהועלתה לדיון לפני כשנתיים, אזי כל מי שמשרת לפי הוראות החוק אמור היה לקבל תגמול זהה לתגמול שמקבלים המשרתים בכוחות הבטחון.



      *שירות ספורדי
      גם יהודי שלא שרת בכוחות הבטחון במסגרת שירות חובה, אם יתנדב אח"כ למשא"ז (בהנחה שיקבלו אותו) לא יקבל תגמול כמי ששרת שרות חובה מלא בצה"ל.


       


      היי דורון וכל המגיבים חבל שלא  ראיתי את הכתבה ביום פרסומה אבל הנה התגובה שלי כבן המיעוט הערבי בישראל 

      כידוע לך ומשיחה קצרצרה שלנו במוסך הבנת שגם אני היתי שוטר  בעבר  וגם כיום אני מתנדב  במשטרת ישראלי 

      לאחרונה גם נגרעתי בשל כך שאני לא  נותן שעות בתחנת כרמיאל מכיוון ואני אז  התנדבתי ע"מ לשרת את תושבי הכפר  שלי  ולשמור  על הבטחון השוטף גם בדיר  אל אסד  ולא  להיות הנהג  שמוביל מתנדבים הביתה  או שוטרים או רק  לאבטח בפסטיבלים בעיר  יש  יש  עוד כמה  ישובים מסביב  שצריך לתת להם בטחון שוטף ולו ברמת סיור  לשלוש שעות ברחובות כמו בעיר  הגדולה  .

      גם לו תיכנס  יום אחד  לתחנת כרמיאל ותיפתח יומן המתנדבים בתחנה תלמד  כמה  בני דיר  אל אסד  בענה ומגדל כרום נותנים שעות  וזה  לדעתי שרות לאומי  , בו בזמן ישנה בעיה כשמחלקים מגרשים לבניה לזוגות צעירים המתנדבים האלה  לא  נכללים איפה  החוקיות של הדבר  הזה  האם יש  לך איזה מסמך שאומר  שמי שמתנדב  לשרות לאומי ונותן מזמנו החופשי  לבטחון השוטף זכאי למגרש  כמו איש  בטחון אחר  שוטר  בפועל או חייל  ??

      אם יש  אשמח  לקבל  את המזכר  הזה  כי כאן זה מתחיל  הדיון האמיתי  ............................

      ויש  צדק  בחלק  ממה "שהמנהיגים של המגזר  " אם מתנדבים רבים  לא זוכים למה  ששוטר  או חייל ששרת 3 שנים ומקבלים הנחות בכל פינה במדינה  אז  לא  כדאי להתנדב  .....ולתת שירות לאומי .

       

        19/11/09 17:01:

      תגובה ל- לואיס קרול    2009-11-18 19:56:19

      לדעתי, גם מנהיגות ערביי ישראל צריכה לדעת שלא תרויח דבר מטירפוד מהלכי המדינה הציונית. אבל, בינתיים הם מנסים...

       

       

       

        18/11/09 19:56:

      דורון

      לפני  שנפגשנו, הייתי  בחילופי  סטודנטים  בנורבגיה  ,מטעם  הטכניון

      גיליתי  שבנורבגיה  יש  חוק גיוס חובה  לשנה.

      אבל פציפיסטים  יכולים  לקבל  פטור  מהשירות.

      הם  צריכים  להוכיח  מול ועדה , שאמת  בפיהם , וזה  עיקרון  מהותי  בחייהם.

      לאחר  אישור  הוועדה  , הם  צריכים  לשרת  פי  2  זמן, בצפון  נורבגיה,

      בתנאים  יותר  קשים  מחייל סדיר, למשל  כחוטבי  עצים ( ללא  נשק )  ביערות

      העקרון  היה  ..........שלא  מרויחים  בשל  עקרונות.

      מי שמאמין  בעיקרון - צריך להיות  מוכן  לשלם  עליו, לא  להרויח ממנו.

      כנראה  שזה  המימוש  הנכון  גם  בישראל.  חובת  מאמץ נוסף למי  שהצבא  לא  מתאים  לו,

      וגזר  למי שמוכן  לסכן  את  חייו  למען  המקום  בו  כולנו  חיים.

      אם  לגזר  יהיה   צליל של כסף, או כל  זכויות  אחרות, אם למאמץ יהיה גרף לינארי או  לא...

      זה  כבר  החלק  הקטן  למימוש....

      שמעון

        17/11/09 14:04:

      בני, תודה.

       

      מה לדעתך ניתן וצריך לעשות כדי לקדם את הרעיון:

      שירות לאומי לכולם,

      כל אחד לפי יכולתו ולפי צרכיו,

      ברוח ערכי החברה והמדינה העכשויים?


        16/11/09 15:29:


      אני בעד שיויון הכל בפני החוק. אין מיגזר שאמור להיות פטור מנשיאה בנטל כלשהו (לא ערבים ולא חרדים ולא בכלל)

      בני

        14/11/09 21:07:

       

      יהודית, תודה על תגובתך. הזכרתי "תיקוני חקיקה" רק במקום השלישי, אחרי חינוך ואחרי אכיפה אמיתית של החוק הקיים. לו היה עולמנו נטול אינטרסים יכולנו להסתפק לא רק בעשרת הדברות אלא אך ורק באמירתו של הלל (מה ששנוא...). לדאבון לב, אנחנו יודעים כי בתי המשפט אינם פועלים תמיד לפי הלל, גם לא ברוח עשרת הדברות ולא ממש לפי השכל הישר. לכן, כדי לאפשר לצד הרואה את עצמו נפגע לערער, עדיף שהחוק יהיה ברור, מוגדר ומגובה בתקנות ובפרוצודרות מתאימות. כן, אני יודע (לדאבוני) "כמה פאקים עושה החקיקה שמחוקקים אותה מתוך שינה או מתוך אדישות של בית המחוקקים". דווקא לכן יש מקום לתקנה.

       

       

      אם נחזור למסר העיקרי בפוסט - שירות לאומי אזרחי לכל המגזרים - לא הייתי ממליץ להשאיר לכל אדם יהודי או ערבי להחליט אם הוא תורם למדינה, אך ורק לפי מצפונו. צריך להצמיד אמות מידה של שכר ועונש לרמת ההתנדבות. הואיל ועניין זה לא נקבע בחקיקה יש מקום לתקנה.

        14/11/09 12:29:

      צטט: דורון טל 2009-11-14 10:36:12
      יהודית,
      אני סבור שלא אפתיע אותך אם אומר שגם יהודים רבים אינם מעורים בחברה הישראלית, בלשון המעטה.
      חלחול טבעי זה דבר טוב, אבל רק בתאוריה. שכן, המציאות הטופחת על פנינו מחייבת שינוי באמצעות חינוך, אכיפה אמיתית של החוק וגם תיקוני חקיקה היכן שזה נדרש.
      דורון

      על תכעס אבל כשאני שומעת תיקוני חקיקה אני מקבלת פריחה. אנחנו מחוקקים את עצמנו לעייפה. הייתי מוחקת את כל החוקים ומשאירה את עשרת הדברות. את כל השאר משאירה לשכל הישר. אתה לא יודע כמה פאקים עושה החקיקה שמחוקקים אותה מתוך שינה או מתוך אדישות של בית המחוקקים.
        10/11/09 21:49:

      יהודית,

       

      אני סבור שלא אפתיע אותך אם אומר שגם יהודים רבים אינם מעורים בחברה הישראלית, בלשון המעטה.

       

      חלחול טבעי זה דבר טוב, אבל רק בתאוריה. שכן, המציאות הטופחת על פנינו מחייבת שינוי באמצעות חינוך, אכיפה אמיתית של החוק וגם תיקוני חקיקה היכן שזה נדרש.

       

      דורון

       

        8/11/09 13:02:

      צטט: דורון טל 2009-11-05 23:03:29

      תגובה ל-  קנולר   2009-11-05  12:52:38 

      יהודית,
      א. אם, לדעתך, מוטב להשאיר לכל פרט במגזר הערבי לנהוג לפי מצפונו, מדוע לא נתיר להם גם את ההחלטה אם לשלם מסים, קנסות וכיוב'? האם העקרון של שוויון בפני החוק אינו חשוב?
      ב. אכן בשנים האחרונות יש (ככל הנראה) גידול הדרגתי במספר המתנדבים לשירות לאומי במגזר הערבי ויש גם צעירים מוסלמים (לא רק בדווים) המשרתים בכוחות הבטחון.
      ג. אין ספק שקל יותר להצית שנאה. השאלה שלי היא:
      מה לדעתך ניתן וצריך לעשות כדי לקדם את הרעיון של שירות לאומי לכולם - כל אחד לפי יכולתו ולפי צרכיו?
      מדוע עידוד להתנדבות מעין זו לא יכלול תמריצים המגובים בחוק?
      דורון

      דורון כל פרט ערבי נוהג גם כיום לפי מצפונו, כולל גם תשלומי מיסים. הם לא לגמרי מעורים בחברה הישראלית בלשון המעטה. אני בהחלט חושבת שיש להשאיר זאת לחלחול איטי יותר מאשר לחקיקה לא נאכפת. אפשר לקרוא לזה גם חינוך לערכים. לאט לאט.
        7/11/09 22:53:

       

       

      מצער להיווכח שלא ראינו הערב שום מנהיג ערבי שהזדהה עם פועלו של רבין למען השלום. לדאבון לב עסוקות המפלגות הערביות אך ורק במאבקי כח בינן לבין עצמן, תוך הזנחה של הנושאים שהיו אמורות לקדם בנושאי חינוך, עוני, אבטלה, שכר מינימום וקירוב לבבות וחבל!

        6/11/09 22:33:

      דורון - כל הכבוד על העלאת הנושא.

      גם לי נראה שהרעיון של פטשניק הוא ראוי.

      חבל שהמנהיגות הערבית בהתנגדותה לכל שירות אזרחי ממשיכה לעורר את הספק בעניין נאמנותה למדינה.

        6/11/09 12:31:

      תגובה ל- dugri 2009-11-06 08:45:31

      חדוה שלום,

      את רשאית להעתיק את האמור בגוף הפוסט, כולו או חלקו, לשנותו ולפרסמו בדוגרינט, או בכל מקום אחר, כולל תרגום לערבית. כל זאת בתקווה שנצליח לגרום לשינוי חברתי חיובי.

      שבת שלום,
      דורון

        6/11/09 12:12:

       

      הרעיון של פטשנטיק מצויין!

       

        6/11/09 11:43:

      צטט: דורון טל 2009-11-05 23:08:42

      תגובה ל-: פטשניק 2009-11-05 19:27:14

      ישראל,
      לפי הדוגמאות שהבאתי בפוסט, המנהיגות הערבית מונעת מצעירים ערבים שרוצים להתנדב לשירות לאומי אזרחי לעשות זאת, משום שככל הנראה הם רוצים להחליש את ממשלות ישראל. אם זו כוונתם שומה עלינו לעודד שירות לאומי אזרחי, שישאר בפיקוח ממשלת ישראל, אבל לפי בחירת המתנדבים. זאת כדי שהמתנדבים ירגישו שהם תורמים וגם נהנים מההטבות הנלוות לשירות כזה. יש בכך כדי לקרב לבבות ולמנוע את הניכור שהמנהיגות הערבית המתלהמת מנסה ליצור. אם אתה מסכים לעקרון הזה, מה לדעתך ניתן וצריך לעשות כדי לקדם את הרעיון של שירות לאומי לכל המגזרים?
      דורון

       

      לדעתי הדרך היחידה

      היא דרך הכיס

       

      כל מתנדב שאינו יכול מסיבות שהמדינה קבעה לשרת בצבא

      וישרת שרות לאומי

      יקבל את מלוא זכויותיו

      כמי ששרת בצבא

       

      בתקופת השרות הוא יהנה מזכויות כשל חייל בסדיר

       

      תוקם מנהלת שרות לאומי

      שתתנהל במתקונת מסודרת ומאורגנת תח פקוח אזרחי מלא (אולי בסיוע ואולי אף על ידי גורמי צבא, על מנת שלא יעלה כסף מיותר. בלאו הכי יש עודף חיילים במפקדות)

      אבל תתנהל במתקונת ומשמעת (נוכחות, וכו) כמו בצבא

       

      התועלות תמשוכנה את המתנדבים

       

      במקביל צריך להפעיל "דעת קהל" שתגדיר את כל מי שאינו משרת בצבא ו/או מתנדב כמשתמט

       

      בברכה

       

        6/11/09 08:45:


      שלום

      הנושא באמת שנוי במחלוקת במגזר הערבי

      אני יודעת שהיום המצב שיש יותר שרוצים להתגייס לשירות לאומי מאשר המדינה נותנת משיקולייה , כלכליים או אחרים

      האם אתה מוכן לשכתב קצת את הכתבה על מנת שנוכל להעלותה כמאמר עצמאי לדוגרינט ואף לתרגמו לערבית?

      www.dugrinet.co.il

      בברכה

      חדוה

        5/11/09 22:38:

       תגובה ל-: פטשניק   2009-11-05  19:27:14

      ישראל,
      לפי הדוגמאות שהבאתי בפוסט, המנהיגות הערבית מונעת מצעירים ערבים שרוצים להתנדב לשירות לאומי אזרחי לעשות זאת, משום שככל הנראה הם רוצים להחליש את ממשלות ישראל. אם זו כוונתם שומה עלינו לעודד שירות לאומי אזרחי, שישאר בפיקוח ממשלת ישראל, אבל לפי בחירת המתנדבים. זאת כדי שהמתנדבים ירגישו שהם תורמים וגם נהנים מההטבות הנלוות לשירות כזה. יש בכך כדי לקרב לבבות ולמנוע את הניכור שהמנהיגות הערבית המתלהמת מנסה ליצור. אם אתה מסכים לעקרון הזה, מה לדעתך ניתן וצריך לעשות כדי לקדם את הרעיון של שירות לאומי לכל המגזרים?
      דורון

       

        5/11/09 22:36:

      תגובה ל-  קנולר   2009-11-05  12:52:38 

      יהודית,
      א. אם, לדעתך, מוטב להשאיר לכל פרט במגזר הערבי לנהוג לפי מצפונו, מדוע לא נתיר להם גם את ההחלטה אם לשלם מסים, קנסות וכיוב'? האם העקרון של שוויון בפני החוק אינו חשוב?
      ב. אכן בשנים האחרונות יש (ככל הנראה) גידול הדרגתי במספר המתנדבים לשירות לאומי במגזר הערבי ויש גם צעירים מוסלמים (לא רק בדווים) המשרתים בכוחות הבטחון.
      ג. אין ספק שקל יותר להצית שנאה. השאלה שלי היא:
      מה לדעתך ניתן וצריך לעשות כדי לקדם את הרעיון של שירות לאומי לכולם - כל אחד לפי יכולתו ולפי צרכיו?
      מדוע עידוד להתנדבות מעין זו לא יכלול תמריצים המגובים בחוק?
      דורון

        

       

        5/11/09 19:27:


      שירות אזרחי אמור לשמש כתחליף לשירות צבאי לכל מי ששירות צבאי לא מתאים לו מסיבה כלשהי. על פי החוק בישראל, כל מי שקיבל פטור משירות צבאי יכול להתנדב לשירות לאומי. אוכלוסייה זו כוללת נשים וגברים, ביניהם יהודים, ערבים, חרדים, ופטורי גיוס מסיבות שונות, כגון מסיבות רפואיות. הטיפול בנושא השירות הלאומי הוולונטרי נמצא כיום תחת פיקוחו של האגף לתפקידים מיוחדים במשרד הרווחה.

      היי דורון,

      כל מה שאמרת נכון.

      אבל למיטב ידיעתי המנהיגות הערבית לא מוכנה ולא מעודדת ואף מונעת מערבים שרוצים לשרת / להתנדב

      לעשות זאת.

       

        5/11/09 12:52:
      כמו שאין צורך בחקיקה ספציפית לכל התנהגות נימוסית או אתית בציבור ולדרכי הוקעה וענישה ציבוריים לשרים שסרחו, כך יכול הפרט גם מהמגזר הערבי לנהוג לפי מצפונו. עובדה יש צעירים בני מיעוטים שמתנדבים לצה"ל (אני יודעת על נוצרים וכמובן דרוזים ובדווים). אני מניחה  שצעיר מוסלמי שירצה להתנדב במסגרת שירות לאומי או כל שירות אחר יימצא את הדרך. הבעיה היא שקל יותר להצית שנאה מאשר לבצע שיתוף פעולה. אני מוצאת יותר ויותר בני המגזר בשירות הציבורי בעיקר בבתי חולים וגם בעסקים פרטיים ובכללם צעירות עטויות כיסויי ראש שגאות במוצאן ובזהותן.
        4/11/09 19:10:

      דורון כל הכבוד להעלאת הנושא ולהשקעה.
      בא תגיב כעת לשיר החדש יחד, בבלוג של עז.

      יש שם מגיבה אחת שטוענת שאני קיצוני מופתע

      היית מאמין?

       

      פרופיל

      חיפוש | עזרה?

      שינוי/איזון חברתי-כלכלי