כותרות TheMarker >
    ';

    אומנות הצילום

    ארכיון

    צילום, יסודות הצילום וגם קצת היסטוריה

    1 תגובות   יום שני, 9/11/09, 00:54

     


    ראשית, אני מבקש סליחה מראש מהמורה שלי להיסטוריה ומיעקב בורנשטיין   ("צילום יוצר", אצלי תמיד ייזכר בקומפוזיציה טובה) וגברא מנדיל   ("סטודיו גברה" האגדי שממנו למדתי את כל מה שיכולתי ללמוד על תאורה) עליו השלום מי ייתן ותהיה מנוחתו גן עדן, איש יקר היה (ואני לא צוחק  ). בעצם אני מבקש סליחה מהם ומתנצל על ההעתקה הברוטאלית מויקפדיה ועל כך שלא שיננתי את החומר בע"פ, כולי תיקווה למחילה מהם והבטחה שבפעם הבאה אהיה יותר מוכשר ואכתוב דברים מקוריים משל עצמי.

     

    לתשומת ליבכם  : יש מספר שאלות בסוף המאמר  . 
    כל מי שעונה תשובות נכונות יקבל שובר הנחה לשירותי הצילוםשל

        "פאזל "| הבית לאומנות בצילום ע"ס 5% הנחה (אמיתי  ). את התשובות יש לשלוח לכתובת הבאה   -

    office@filming.co.il

     

     

    אתחיל מימי   קָמֶרָה אוֹבסְקוּרָה  , משם נעבור לימי הנגטיב (תהיה מנוחתו בגן עדן  והפוזיטיב(שקופיות) כשהעולם עוד חשב במונחים אנלוגיים ואפילו במחשבה הכי מופרחת שלנו (בסרט"בחזרה לעתיד", זוכרים?) לא העזו לנגוע בנושא הצילום הדיגיטלי כי בעצם לא יכלו לנבא עד לאן ירחיקו לכת (ויש לציין שהרחיקו  ).

     

    אז לאלו שבאמת רוצים לדעת ולהבין את הערכים שהצלם (בדרךכלל מגילאי 32 ומעלה ושעוסקים בתחום הצילום כ 11 שנים לפחות) האנלוגי גדלעליהם, היכונו למסע מחכים ומהנה ולאלו שממש לא בעניין של היסטוריה ו/או רצוןלהבין  זו כתובתכם   

     

    אז מתחילים  ...  

     

    בראשית היה רעיון שהתבסס על  ה "קָמֶרָה אוֹבסְקוּרָה(לא! לא קמה סוטרה)

    קָמֶרָה אוֹבסְקוּרָה זאת קופסה עם חלל פנימי (בלטינית: Camera Obscura - לִשְכָה אֲפֵלָה קָמֶרָה אוֹבסְקוּרָה התחילה את דרכה לשימוש ככלי עזר לציירים, כן ממש לא חשבו על צילום כשיצרו את הקופסה או את "הלשכה האפלה" הגרסה המוקדמת של קָמֶרָה אוֹבסְקוּרָה מורכבת מתא סגור שבאחת מדפנותיו יש נקב זעיר. 
    קרני אור אשרמוחזרות מהעצם חודרות דרך הנקב ויוצרות דמות הפוכה בדופן הנגדית.

     

     

     

    ''

    הנקב הזעיר מבטיח שמקורה של נקודה אחת בדמות הוא באור המוחזר מנקודה אחת על פני העצם.

     

    עקרון הפעולה של קָמֶרָה אוֹבסְקוּרָה התגלהלפני למעלה מאלפיים שנהאריסטו הבחין במאה הרביעית לפנה"ס כי מעגלים של אור שנוצרים תחת עצים מקבלים אט אט צורה שלחרמש בעת ליקוי חמה, ובכך זיהה את התופעה הבסיסית עליהמבוססת קָמֶרָהאוֹבסְקוּרָהבמרביתההסברים ההיסטוריים להמצאת הצילום מופיעה קָמֶרָה אוֹבסְקוּרָה כמבשר הישיר שלהצילום, וכמודל המיידי ממנה הוא התפתח. למרות שממציאי הצילום התאימו, למעשה,את קָמֶרָה אוֹבסְקוּרָה כך שתכיל את ההליך הכימי המוכר לנו כ"צילום".

     

    ''

     הצילום הראשון בהיסטוריה נעשה ע"י "ניספור נייפס" הוא בעצם היה הממציא הראשון שהצליח ללכוד ולקבע את הדימוי שנוצר בגב המצלמה (קָמֶרָהאוֹבסְקוּרָה) בסביבות 1826 או 1827. היכולת לקלוט דימוי בקמרה אובסקורה על גבי משטח רגיש לאור הייתה מוכרת עוד לפניוכן,  רבים ניסו , כאמור, לקבע את הדימוי שנוצר בגב קָמֶרָה אוֹבסְקוּרָה, אך הדימויים שייצרו היו נגטיביים על-פי-רוב (האזורים הבהירים במקור הפכו לשחורים בדימוי), וחמור מכך - הם נעלמו מיד כשהוצאו מהקופסא החשוכה ונחשפו לאור. הממציא הצרפתי עסק אף הוא בניסויים בחומרים רגישים לאור מאז 1816, והמציא תמיסות שונות שמגיבות לקרני השמש. לשם הכנת התצלום "נוף מחלון בלה-גרא" הכין נייפס לוח פְּיוּטֶר (סוג של מתכת) ממורק שנמשח בתמיסת ביטומן (bitumen of Judea - סוג של זפת). את הלוח הניח בגב קמרה אובסקורה בעלת עדשה דו-קעורה,וחשף אותו לאור במשך למעלה משמונה שעות; הביטומן התקשה באזורים שנחשפו לאור. לאחר החשיפה נשטף הלוח בעזרת שמן לבנדר ונפט, שהמיסו את הביטומן באזורים שלא נחשפו לאור ולכן לא התקשו.כך הצליח נייפס לא רק לגרום לחומר להפסיק להגיב לאור לאחר שהושגה התמונה, אלא גם ליצור ישירות דימוי פוזיטיבי

     

    כאן בעצם ניתן לראות את הצילום הראשון שנקרא "נוף מחלון בלה-גראונעשהע"י ניספור נייפס.

     

    אמשיך בנושא היקר לי מכל "הנגטיב",

     

    עוד בראשית ימי הצילום שלי ואהבת הבוסר אשר שררה אותיבאותה התקופה, צילמתי בנגטיב שחור לבן (או במילים אחרות החומר שממנו עשויה האהבההחומרים המשמשים להכנת סרטי צילום הינם לרוב מלחי כסף; רובםנעשים כהים בעקבות חשיפתם לאור. הם מתפרקים לגרגרים זערערים של כסף מתכתי כהה, אפילו מבלי שעברו תהליך פיתוח. ניתן לראות זאת כאשרמוציאים, באפלה, דף של נייר צילום ומניחים על צדו הרגיש לאור עצם אטום, כגון צרורמפתחות. הנחת דף הנייר עם המפתחות באור השמש תגרום לכך שלאט-לאט ישנו המלחים הרגישים לאור את צבעם לאפור אולארגמן (אך לאלשחור ממש).לאחר הרמת המפתחות תישאר צורתם בבירור על הנייר כנגטיב בלבן, אך הדימוי הלבן אינוקבוע והוא יתחיל להתכהות ברגע ששוב לא יהיה מוסתר מהאור. במקום לחשוף את הניירחשיפה ממושכת ב"הדפסת מגע" זו, תוכלו לחשוף את הנייר לזמן קצר ולאור חלשיותר, ואז לקבל דימוי על רקע שחור עז על ידי שימוש בחומר מפתח. התוצאה תהיה דימוינגטיב ברור וקבוע.

     

    זהו היה תקציר מאת ויקפדיה (כולל התמונות, אז תודו לויקי) ומעט מהמידע התאורתי שרכשתי עם השנים, להלן מספר שאלות שעליהן אתם מוזמנים לענות בכדי לקבל שובר הנחה של 5%.

     

    אנא שלחו למייל והשאירו פרטים ליצירת קשר.

     

    הערות ותקנון המבצע: יש כפל מבצעים במגבלה של 2 חברת פאזל אומנות הצילום רשאית להפסיק המבצע בכל עת.

     

     

    1.מאיזה חומר הנגטיב שחור לבן עשויה(רמז-צולם בתקופת ימי הצילום הראשונים שלי) 

    2.מי צילם את התמונה הראשונה בהיסטוריה?

    3. מיהו גברה מנדיל?

    4.למה את/ה חושב/ת שמגיע לך הנחה 

    5.מהו הנושא שיקר לי מכל

    6.מאיפה לקוח המאמררמז 

     

     את התשובות יש לשלוח לכתובת הבאה

    office@filming.co.il


     

     

    שלכם

    פאזל-אומנות הצילום

    http://www.filming.co.il

    office@filming.co.il

     

    כל הזכויות שמורות ל"פאזל-אומנות הצילום"

    לינקים לפוסטים נוספים  

    סרט וידאו 

    תמונות

    פוסט - "צלם אומן סופר הירו"

    הבלוג החדש שלנו

     

     

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        28/11/09 12:20:

      פרופיל

      תגיות