כותרות TheMarker >
    ';

    פרופיל

    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    המקום של bonbonyetta

    דאגה לסביבה בעיני זה גם אכפתיות ל"שקופים" חסרי הישע שאתנו על הכדור הזה, ומי שבסוף סולם העדיפויות - בעלי החיים. כאן לשם שינוי, אני מנסה לשים אותם בפוקוס קדימה.
    למה? כי רק מי שאוהב רואה את המצוקה, הסבל, וחוסר ההגינות ביחס כלפיהם.
    תמונת הבלוג מהספר "כלבי המגפה", ריצ'רד אדמס, שנתן בי אותותיו וחותמו לנצח.

    0

    חג ההודיה thanksgiving ? ? ?

    42 תגובות   יום שישי , 27/11/09, 12:18

     

     

    חג ההודיה  thanksgiving  ? ? ?

     

     (Thanksgiving Promo)  

     

    (בלינק למעלה סרטון משעשע על חג ההודיה עם אד)

     

    חג ההודיה לפי ויקיפקדיה  בא במקור להודות על יבולי הסתיו, ועיקרו סעודת החג שכוללת תרנגול הודו, מצוין כי כ 270 מליון תרנגולי הודו מקפחים חייהם כל שנה לכבוד החג הזה...

     

    החג אינו דתי ונהוג שאנשים בכלל מודים בו על הדברים הטובים בחייהם (לפי  http://www.aish.co.il ),  אז מה עושים מליוני אנשים ? איך מודים על הטוב שהוענק להם? על היבולים? - הם הורגים מיליוני תרנגולי הודו שמככבים בארוחת חג ההודיה..... 

     

    אין סעודת חג הודיה ללא תרנגול הודו, ככה זה, מסורת, מסורת של הרג. אני מנסה להבין מאיפה זה בא ? למה תרנגול הודו? ואיך זה שהרג מליוני תרנגולי ההודו הפך לסמל של חג ההודיה?

    קוראה על ההיסטוריה של המנהג, ועדיין התוצאה כל כך לא הגיונית בעיני.... 

    אין בי אשליה, מיליונים בעולם אינם צמחונים, והרג בעלי חיים למאכל קיים, ובחלקים שונים בעולם אוכלים בעלי חיים שונים ומשונים – אינני מדברת כאן על זה -  אלא על האבסורד:    בחג שעיקרו להודות על הטוב, כדי להודות הורגים כמסורת חג המוני תרנגולי הודו.  

    האם בכך שהורגים את אחד מהיצורים שברא האל כדי לאכול אותו, זו אכן דרך נאותה והגיונית להודות?  

     

    בכל זאת, יש הבדל מהותי בין צריכה שוטפת של בעלי חיים למאכל (ושוב, אינני מדברת כאן על זה) ומזה שעושים מזה חגיגה שלמה.    

     

    כאן, כפי שתראו בכתבות השונות בהמשך, בארץ ומחו"ל מלווה חג ההודיה באירועים נוצצים ומתוקשרים שונים,  ועושים מהרג בעלי חיים פסטיבל, עם תחפושות, מבצעי מכירות, ומה לא.... 

     

    באירוע סמלי  זוכה "תרנגול מאושר" ב"חנינה", אחד בודד ניצל מהטבח ההמוני הזה, ואותו חונן הנשיא מההרג, עם הרבה תקשורת ובלגן.

     

    נראה לכם באמת שהתרנגול ימשיך לחיות הרבה זמן?  לא תמיד...  

     

    ובכל מקרה זה הרי חסר משמעות נוכח המספרים האדירים של כל אלה שלא זוכים בזאת...מה אתם ?! 

     

     

    אני בעד לקרוא "לילד בשמו":   אם רוצים להודות באמת ליושב במרומים זה לא ע"י ארועים נוצצים מתוקשרים או הרג יצורים חיים - זה בשקט, בצנעה, ע"י מעשים טובים, עזרה ליצורים אחרים, וחמלה !   

     

     

    בכלל, אני מוצאת בחגיגות מתוקשרות עם אלמנטים בידוריים של הרג בעלי חיים טעם לפגם, במיוחד אם מבקשים ע"י כך להודות....לא?!     

     

     

     

     

    קצת מהתקשורת על חג "ההודיה"

    Ynet  "שירת התרנגולים" (26.11.2009) משה  דור (האמריקאים חוגגים את יום ההודיה עם תרנגול הודו וארוחה מפוארת..איך החג הזה התחיל, שירים והסברים)

     

     

    וואלה "חג ההודיה: בלונים, תרנגולים והמון שופינג" (26.11.2009) ירון זילברשטיין (לכבוד חג ההודיה נערך בניו יורק מצעד בלונים מסורתי של רשת מייסיס, הנשיא העניק חנינה לתרנגול הודו מאושר, כעת מתכוננים בחנויות ל"יום שישי השחור")  

     

     

     

     

     

     November 26, 2009 Op-Ed Columnist  A Tale of Two Turkeys - By GAIL COLLINS  (On Wednesday, President Obama pardoned his first Thanksgiving turkey….There is something wrong with this concept….Here is how our beloved national tradition works: One lucky turkey gets to live — and fly first class to Disneyland, where he is grand marshal in the Thanksgiving Day parade (I am not making this up). While another nameless bird gets slaughtered in his place….It’s “A Tale of Two Cities,” except somehow I doubt that the doomed turkey volunteered for the job………Although what else could he expect in a Washington that thinks you can pardon your turkey and

     eat it, too? ) 

      A very vegan Thanksgiving The Farm Sanctuary movement brings an animal-free diet into swanky restaurants,

    hoping to demonstrate that veganism goes way beyond tofurkey. 

    דרג את התוכן:

      תגובות (42)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        4/12/09 23:35:

      צטט: Lisi-strata 2009-12-01 11:29:10

      צטט: bonbonyetta 2009-11-30 21:53:16

      צטט: RonArzi 2009-11-30 18:51:26

      צטט: Lisi-strata 2009-11-29 16:04:27

      חומר למחשבה:

      כבר בתחילת ההסטוריה האנושית - לפי התנ"ך שלנו  - בקשה האלוהות, לפי גרסת האדם (?) קרבן חי, זוכרים? -

      .....וַיְהִי-הֶבֶל, רֹעֵה צֹאן, וְקַיִן, הָיָה עֹבֵד אֲדָמָה.  ג וַיְהִי, מִקֵּץ יָמִים; וַיָּבֵא קַיִן מִפְּרִי הָאֲדָמָה, מִנְחָה--לַיהוָה.  ד וְהֶבֶל הֵבִיא גַם-הוּא מִבְּכֹרוֹת צֹאנוֹ, וּמֵחֶלְבֵהֶן; וַיִּשַׁע יְהוָה, אֶל-הֶבֶל וְאֶל-מִנְחָתוֹ.  ה וְאֶל-קַיִן וְאֶל-מִנְחָתוֹ, לֹא שָׁעָה;

      וכך גם נוצרה הקנאה התהומית והרצח הראשון - מרצח של בעל חי לרצח אדם.  אפילו לפי הפירושים נאמר שמכיון שקין הסיק מסקנה זו, כי לא היתה לו דוגמא אחרת, לא נענש במוות אלא רק בנדודים... גם יש טוענים שבני ישראל בשבתם בארץ אכלו בשר רק בחגים, בשעלו לבית המקדש והקריבו קרבנות... גם זה מתקשר לחגיגות השחיטה כדבריך... אבל זה נראה לי מופרך מיסודו.    רועי צאן אוכלים את בשר צאנם מדי פעם גם ליד הבית... האמת - אני שייכת לעם הקרניבורים המובהקים, אבל גם אוהבת חיות מאד.  תמיד חשבתי שאם הייתי צריכה להרוג, לשחוט בעל חי בעצמי כדי לאכול אותו לא הייתי עושה זאת, אבל לא עמדתי למזלי בנסיון מר כזה ולא במצב של רעב גדול וכו.  במצבים כאלה קשה לשפוט.

       מה הקשר בין סיפור קין והבל וחג ההודיה? האם את אומרת שמותר לנו כי גםהאחר? זה כמו שאת אומרת מה את רוצה המורה, אני לא אשם...הוא גם עשה.

      כתוב ש... אז מה.

      אם נלך לפי דרכך הרי מייד לאחר בריאתו החל האדם לחטוא. אוכל מפריאסור, מסתתר מאלוהים, אפילו מנסה לשקר. בקטע המצוטט לא נאמר שהאלוהים ביקש מנחה. מכל מקום היא הובאה. לא נאמר שנשחטו חיות - זה פרוש בלבד. לא נאמר מה נעשה בצאן ובחלב ובפרי האדמהשהובאו מנחה. הענין עם העשן של הבל שעלה ישר והעשן של קין שהתפזר הוא הסבר שאינובכתובים. מכל מקום קנאה היתה ובעקבותיה רצח. אם להבין עפ"י המובאות וההסברשהבאת הרי רצח בעלי החיים גרר בעקבותיו את חטא הקנאה וחמור מזה את חטא הרצח ביןבני האדם.

      הטקסט הרי צועק - רצח הוא רצח הוא רצח.

      ומכאן ממשיך האדם וחוטא עדשמואס האלוהים מכל יצירתו ומבקש למחות הכל מעל האדמה - חיה כאדם. במחשבה שניהמחליט האלוהים להותיר קומץ מכל מין. זוג מהחיות ומשפחה מהאדם. ומה אנחנו רואים?כבר על התיבה חוזר האדם לסורו - חטא השתיה וחטא המין בתוך המשפחה. וכן הלאה וכןהלאה חטא על חטא לאורך כל הדרך.

      ומיום שחרב בית המקדשאסרו חכמי הדור הקרבת קורבן חיה מכל סוג שהוא. בהמשך אף אסרו את מנהג שחיטת התרנגולככפרות ליום כיפור.

      אז כן, אנחנו אוכלים בשר,גם חיות אוכלות בשר. מזון הוא צורך (ויש מי שמסתדרים היטב בלי לאכול בשר) אבללעשות מזה חגיגה ולהצדיק זאת בכתובים נשמע ממש מופרך.

      רון ארזי

       

      רון

      תודה למענה הנבון המושקע   

       

      רק מה שלא הבנתם הוא שמה שכתבתי היה באירוניה....

      כנראה אני צריכה להסביר עצמי יותר טוב להבא.

       

      כבר קרה לי פה בקפה.  אשתדל יותר בעתיד...

       

      מיצטער בשבילך!!! זה לא מה שאנחנו לא הבנו....

      זה את שלא הבנת שהסתבכת עם בעלת הבית!!!חיוך

        1/12/09 11:29:

      צטט: bonbonyetta 2009-11-30 21:53:16

      צטט: RonArzi 2009-11-30 18:51:26

      צטט: Lisi-strata 2009-11-29 16:04:27

      חומר למחשבה:

      כבר בתחילת ההסטוריה האנושית - לפי התנ"ך שלנו  - בקשה האלוהות, לפי גרסת האדם (?) קרבן חי, זוכרים? -

      .....וַיְהִי-הֶבֶל, רֹעֵה צֹאן, וְקַיִן, הָיָה עֹבֵד אֲדָמָה.  ג וַיְהִי, מִקֵּץ יָמִים; וַיָּבֵא קַיִן מִפְּרִי הָאֲדָמָה, מִנְחָה--לַיהוָה.  ד וְהֶבֶל הֵבִיא גַם-הוּא מִבְּכֹרוֹת צֹאנוֹ, וּמֵחֶלְבֵהֶן; וַיִּשַׁע יְהוָה, אֶל-הֶבֶל וְאֶל-מִנְחָתוֹ.  ה וְאֶל-קַיִן וְאֶל-מִנְחָתוֹ, לֹא שָׁעָה;

      וכך גם נוצרה הקנאה התהומית והרצח הראשון - מרצח של בעל חי לרצח אדם.  אפילו לפי הפירושים נאמר שמכיון שקין הסיק מסקנה זו, כי לא היתה לו דוגמא אחרת, לא נענש במוות אלא רק בנדודים... גם יש טוענים שבני ישראל בשבתם בארץ אכלו בשר רק בחגים, בשעלו לבית המקדש והקריבו קרבנות... גם זה מתקשר לחגיגות השחיטה כדבריך... אבל זה נראה לי מופרך מיסודו.    רועי צאן אוכלים את בשר צאנם מדי פעם גם ליד הבית... האמת - אני שייכת לעם הקרניבורים המובהקים, אבל גם אוהבת חיות מאד.  תמיד חשבתי שאם הייתי צריכה להרוג, לשחוט בעל חי בעצמי כדי לאכול אותו לא הייתי עושה זאת, אבל לא עמדתי למזלי בנסיון מר כזה ולא במצב של רעב גדול וכו.  במצבים כאלה קשה לשפוט.

       מה הקשר בין סיפור קין והבל וחג ההודיה? האם את אומרת שמותר לנו כי גםהאחר? זה כמו שאת אומרת מה את רוצה המורה, אני לא אשם...הוא גם עשה.

      כתוב ש... אז מה.

      אם נלך לפי דרכך הרי מייד לאחר בריאתו החל האדם לחטוא. אוכל מפריאסור, מסתתר מאלוהים, אפילו מנסה לשקר. בקטע המצוטט לא נאמר שהאלוהים ביקש מנחה. מכל מקום היא הובאה. לא נאמר שנשחטו חיות - זה פרוש בלבד. לא נאמר מה נעשה בצאן ובחלב ובפרי האדמהשהובאו מנחה. הענין עם העשן של הבל שעלה ישר והעשן של קין שהתפזר הוא הסבר שאינובכתובים. מכל מקום קנאה היתה ובעקבותיה רצח. אם להבין עפ"י המובאות וההסברשהבאת הרי רצח בעלי החיים גרר בעקבותיו את חטא הקנאה וחמור מזה את חטא הרצח ביןבני האדם.

      הטקסט הרי צועק - רצח הוא רצח הוא רצח.

      ומכאן ממשיך האדם וחוטא עדשמואס האלוהים מכל יצירתו ומבקש למחות הכל מעל האדמה - חיה כאדם. במחשבה שניהמחליט האלוהים להותיר קומץ מכל מין. זוג מהחיות ומשפחה מהאדם. ומה אנחנו רואים?כבר על התיבה חוזר האדם לסורו - חטא השתיה וחטא המין בתוך המשפחה. וכן הלאה וכןהלאה חטא על חטא לאורך כל הדרך.

      ומיום שחרב בית המקדשאסרו חכמי הדור הקרבת קורבן חיה מכל סוג שהוא. בהמשך אף אסרו את מנהג שחיטת התרנגולככפרות ליום כיפור.

      אז כן, אנחנו אוכלים בשר,גם חיות אוכלות בשר. מזון הוא צורך (ויש מי שמסתדרים היטב בלי לאכול בשר) אבללעשות מזה חגיגה ולהצדיק זאת בכתובים נשמע ממש מופרך.

      רון ארזי

       

      רון

      תודה למענה הנבון המושקע   

       

      רק מה שלא הבנתם הוא שמה שכתבתי היה באירוניה....

      כנראה אני צריכה להסביר עצמי יותר טוב להבא.

       

      כבר קרה לי פה בקפה.  אשתדל יותר בעתיד...

        30/11/09 21:53:

      צטט: RonArzi 2009-11-30 18:51:26

      צטט: Lisi-strata 2009-11-29 16:04:27

      חומר למחשבה:

      כבר בתחילת ההסטוריה האנושית - לפי התנ"ך שלנו  - בקשה האלוהות, לפי גרסת האדם (?) קרבן חי, זוכרים? -

      .....וַיְהִי-הֶבֶל, רֹעֵה צֹאן, וְקַיִן, הָיָה עֹבֵד אֲדָמָה.  ג וַיְהִי, מִקֵּץ יָמִים; וַיָּבֵא קַיִן מִפְּרִי הָאֲדָמָה, מִנְחָה--לַיהוָה.  ד וְהֶבֶל הֵבִיא גַם-הוּא מִבְּכֹרוֹת צֹאנוֹ, וּמֵחֶלְבֵהֶן; וַיִּשַׁע יְהוָה, אֶל-הֶבֶל וְאֶל-מִנְחָתוֹ.  ה וְאֶל-קַיִן וְאֶל-מִנְחָתוֹ, לֹא שָׁעָה;

      וכך גם נוצרה הקנאה התהומית והרצח הראשון - מרצח של בעל חי לרצח אדם.  אפילו לפי הפירושים נאמר שמכיון שקין הסיק מסקנה זו, כי לא היתה לו דוגמא אחרת, לא נענש במוות אלא רק בנדודים... גם יש טוענים שבני ישראל בשבתם בארץ אכלו בשר רק בחגים, בשעלו לבית המקדש והקריבו קרבנות... גם זה מתקשר לחגיגות השחיטה כדבריך... אבל זה נראה לי מופרך מיסודו.    רועי צאן אוכלים את בשר צאנם מדי פעם גם ליד הבית... האמת - אני שייכת לעם הקרניבורים המובהקים, אבל גם אוהבת חיות מאד.  תמיד חשבתי שאם הייתי צריכה להרוג, לשחוט בעל חי בעצמי כדי לאכול אותו לא הייתי עושה זאת, אבל לא עמדתי למזלי בנסיון מר כזה ולא במצב של רעב גדול וכו.  במצבים כאלה קשה לשפוט.

       מה הקשר בין סיפור קין והבל וחג ההודיה? האם את אומרת שמותר לנו כי גםהאחר? זה כמו שאת אומרת מה את רוצה המורה, אני לא אשם...הוא גם עשה.

      כתוב ש... אז מה.

      אם נלך לפי דרכך הרי מייד לאחר בריאתו החל האדם לחטוא. אוכל מפריאסור, מסתתר מאלוהים, אפילו מנסה לשקר. בקטע המצוטט לא נאמר שהאלוהים ביקש מנחה. מכל מקום היא הובאה. לא נאמר שנשחטו חיות - זה פרוש בלבד. לא נאמר מה נעשה בצאן ובחלב ובפרי האדמהשהובאו מנחה. הענין עם העשן של הבל שעלה ישר והעשן של קין שהתפזר הוא הסבר שאינובכתובים. מכל מקום קנאה היתה ובעקבותיה רצח. אם להבין עפ"י המובאות וההסברשהבאת הרי רצח בעלי החיים גרר בעקבותיו את חטא הקנאה וחמור מזה את חטא הרצח ביןבני האדם.

      הטקסט הרי צועק - רצח הוא רצח הוא רצח.

      ומכאן ממשיך האדם וחוטא עדשמואס האלוהים מכל יצירתו ומבקש למחות הכל מעל האדמה - חיה כאדם. במחשבה שניהמחליט האלוהים להותיר קומץ מכל מין. זוג מהחיות ומשפחה מהאדם. ומה אנחנו רואים?כבר על התיבה חוזר האדם לסורו - חטא השתיה וחטא המין בתוך המשפחה. וכן הלאה וכןהלאה חטא על חטא לאורך כל הדרך.

      ומיום שחרב בית המקדשאסרו חכמי הדור הקרבת קורבן חיה מכל סוג שהוא. בהמשך אף אסרו את מנהג שחיטת התרנגולככפרות ליום כיפור.

      אז כן, אנחנו אוכלים בשר,גם חיות אוכלות בשר. מזון הוא צורך (ויש מי שמסתדרים היטב בלי לאכול בשר) אבללעשות מזה חגיגה ולהצדיק זאת בכתובים נשמע ממש מופרך.

      רון ארזי

       

      רון

      תודה למענה הנבון המושקע   

        30/11/09 18:51:

      צטט: Lisi-strata 2009-11-29 16:04:27

      חומר למחשבה:

      כבר בתחילת ההסטוריה האנושית - לפי התנ"ך שלנו  - בקשה האלוהות, לפי גרסת האדם (?) קרבן חי, זוכרים? -

      .....וַיְהִי-הֶבֶל, רֹעֵה צֹאן, וְקַיִן, הָיָה עֹבֵד אֲדָמָה.  ג וַיְהִי, מִקֵּץ יָמִים; וַיָּבֵא קַיִן מִפְּרִי הָאֲדָמָה, מִנְחָה--לַיהוָה.  ד וְהֶבֶל הֵבִיא גַם-הוּא מִבְּכֹרוֹת צֹאנוֹ, וּמֵחֶלְבֵהֶן; וַיִּשַׁע יְהוָה, אֶל-הֶבֶל וְאֶל-מִנְחָתוֹ.  ה וְאֶל-קַיִן וְאֶל-מִנְחָתוֹ, לֹא שָׁעָה;

      וכך גם נוצרה הקנאה התהומית והרצח הראשון - מרצח של בעל חי לרצח אדם.  אפילו לפי הפירושים נאמר שמכיון שקין הסיק מסקנה זו, כי לא היתה לו דוגמא אחרת, לא נענש במוות אלא רק בנדודים...

       

      גם יש טוענים שבני ישראל בשבתם בארץ אכלו בשר רק בחגים, בשעלו לבית המקדש והקריבו קרבנות...

      גם זה מתקשר לחגיגות השחיטה כדבריך... אבל זה נראה לי מופרך מיסודו.    רועי צאן אוכלים את בשר צאנם מדי פעם גם ליד הבית...

      האמת - אני שייכת לעם הקרניבורים המובהקים, אבל גם אוהבת חיות מאד.  תמיד חשבתי שאם הייתי צריכה להרוג, לשחוט בעל חי בעצמי כדי לאכול אותו לא הייתי עושה זאת, אבל לא עמדתי למזלי בנסיון מר כזה ולא במצב של רעב גדול וכו.  במצבים כאלה קשה לשפוט.

       

       מה הקשר בין סיפור קין והבל וחג ההודיה? האם את אומרת שמותר לנו כי גםהאחר? זה כמו שאת אומרת מה את רוצה המורה, אני לא אשם...הוא גם עשה.

       

      כתוב ש... אז מה.

       

      אם נלך לפי דרכך הרי מייד לאחר בריאתו החל האדם לחטוא. אוכל מפריאסור, מסתתר מאלוהים, אפילו מנסה לשקר. בקטע המצוטט לא נאמר שהאלוהים ביקש מנחה. מכל מקום היא הובאה. לא נאמר שנשחטו חיות - זה פרוש בלבד. לא נאמר מה נעשה בצאן ובחלב ובפרי האדמהשהובאו מנחה. הענין עם העשן של הבל שעלה ישר והעשן של קין שהתפזר הוא הסבר שאינובכתובים. מכל מקום קנאה היתה ובעקבותיה רצח. אם להבין עפ"י המובאות וההסברשהבאת הרי רצח בעלי החיים גרר בעקבותיו את חטא הקנאה וחמור מזה את חטא הרצח ביןבני האדם.

       

      הטקסט הרי צועק - רצח הוא רצח הוא רצח.

       

      ומכאן ממשיך האדם וחוטא עדשמואס האלוהים מכל יצירתו ומבקש למחות הכל מעל האדמה - חיה כאדם. במחשבה שניהמחליט האלוהים להותיר קומץ מכל מין. זוג מהחיות ומשפחה מהאדם. ומה אנחנו רואים?כבר על התיבה חוזר האדם לסורו - חטא השתיה וחטא המין בתוך המשפחה. וכן הלאה וכןהלאה חטא על חטא לאורך כל הדרך.

       

      ומיום שחרב בית המקדשאסרו חכמי הדור הקרבת קורבן חיה מכל סוג שהוא. בהמשך אף אסרו את מנהג שחיטת התרנגולככפרות ליום כיפור.

       

      אז כן, אנחנו אוכלים בשר,גם חיות אוכלות בשר. מזון הוא צורך (ויש מי שמסתדרים היטב בלי לאכול בשר) אבללעשות מזה חגיגה ולהצדיק זאת בכתובים נשמע ממש מופרך.

       

      רון ארזי

        30/11/09 15:46:


      חג ההודיה נועד להכיר תודה, ולא לקפח את חייהם העופות.

       

       

       

      אילנה

        29/11/09 16:04:

      חומר למחשבה:

      כבר בתחילת ההסטוריה האנושית - לפי התנ"ך שלנו  - בקשה האלוהות, לפי גרסת האדם (?) קרבן חי, זוכרים? -

      .....וַיְהִי-הֶבֶל, רֹעֵה צֹאן, וְקַיִן, הָיָה עֹבֵד אֲדָמָה.  ג וַיְהִי, מִקֵּץ יָמִים; וַיָּבֵא קַיִן מִפְּרִי הָאֲדָמָה, מִנְחָה--לַיהוָה.  ד וְהֶבֶל הֵבִיא גַם-הוּא מִבְּכֹרוֹת צֹאנוֹ, וּמֵחֶלְבֵהֶן; וַיִּשַׁע יְהוָה, אֶל-הֶבֶל וְאֶל-מִנְחָתוֹ.  ה וְאֶל-קַיִן וְאֶל-מִנְחָתוֹ, לֹא שָׁעָה;

      וכך גם נוצרה הקנאה התהומית והרצח הראשון - מרצח של בעל חי לרצח אדם.  אפילו לפי הפירושים נאמר שמכיון שקין הסיק מסקנה זו, כי לא היתה לו דוגמא אחרת, לא נענש במוות אלא רק בנדודים...

       

      גם יש טוענים שבני ישראל בשבתם בארץ אכלו בשר רק בחגים, בשעלו לבית המקדש והקריבו קרבנות...

      גם זה מתקשר לחגיגות השחיטה כדבריך... אבל זה נראה לי מופרך מיסודו.    רועי צאן אוכלים את בשר צאנם מדי פעם גם ליד הבית...

      האמת - אני שייכת לעם הקרניבורים המובהקים, אבל גם אוהבת חיות מאד.  תמיד חשבתי שאם הייתי צריכה להרוג, לשחוט בעל חי בעצמי כדי לאכול אותו לא הייתי עושה זאת, אבל לא עמדתי למזלי בנסיון מר כזה ולא במצב של רעב גדול וכו.  במצבים כאלה קשה לשפוט.

        29/11/09 10:55:

      צטט: דוריתdor 2009-11-29 09:37:04

      שבוע נפלא בונבוניטה, אכן זהו חג של הודיה וחלק מהאזרחי/יות שם גם לא אוהבים את המנהג של הרג ויותר מדברים אל נתינה, ועל עזרה. אמן שנדע כולנו כל העולם כולו לעזור יותר אחד לשני במקום להרוג. שנדע להגיד יותר תודה.

      ו...רק הנשיא אובמה עשה טובה לתרנגול הודו ונתן לו חנינה  ושלח אותו לגן החיות של דיסנילנד והכל בגלל בנותיו. WOW כל הכבוד לך אובמה (כמובן שהוא אמר שהוא התכוון לאכול אותו). לא צריך יום אחד בשנה כדי להגיד תודה. בכל יום אומרים.

      תודה דורית

      דיברתי בין היתר גם על זה, על כל העמדות הפנים המגוחכות הללו, נתן לו חנינה אך מתכוון לאכול אותו (או תרנגול אחר בסעודת ההודיה....) - איך אפשר בכלל כך להודות? לא מבינה...טוב, אולי אני לוקה בהבנתי, במיוחד דברים כגון אלה. ....:-))

      שבוע טוב גם לך חברה

        29/11/09 09:37:


      שבוע נפלא בונבוניטה,

      אכן זהו חג של הודיה

      וחלק מהאזרחי/יות שם גם לא אוהבים

      את המנהג של הרג ויותר מדברים אל נתינה,

      ועל עזרה.

      אמן שנדע כולנו כל העולם כולו לעזור יותר אחד

      לשני במקום להרוג. שנדע להגיד יותר תודה.

      ו...רק הנשיא אובמה עשה טובה

      לתרנגול הודו ונתן לו חנינה  ושלח אותו לגן החיות של דיסנילנד

      והכל בגלל בנותיו. WOW כל הכבוד לך אובמה (כמובן שהוא אמר שהוא התכוון לאכול אותו).

       

      לא צריך יום אחד בשנה כדי להגיד תודה. בכל יום אומרים.

        29/11/09 05:48:

      שבוע טוב מורני...(-:

        28/11/09 23:35:

      צטט: ארזעמירן 2009-11-28 22:53:49

      צטט: bonbonyetta 2009-11-28 19:25:19

      צטט: ארזעמירן 2009-11-28 18:21:24

      אוכל, כזה או אחר, תמיד מקושר לחגיגות ולחגים. בשר, גם אם בתי הצמחונית תערוף את ראשי על המשפט הבא - הוא אוכל. רוב האוכלוסיה בעולם אינה צמחונית, ובשר, על סוגיו השונים הוא מזון בסיסי עבורם. אז אולי קשה לזהות אכילת הודו עם נושא של הודיה (מעבר לשורש הקרוב - בעברית:)) אבל, עדיין, לא כל החגים הם "שבועות" ומאכלי גבינה.

      תודה למענך ארז.

      הזכרתי זאת בפוסט ותגובות שאינני מדברת כלל כאן על צמחונות וצריכת בעלי חיים כמאכל.

      כאן דיברתי על משהו שונה, ספציפי מבין כלהמנהגים בתחום, על חג בו הורגים המוני בעלי חיים, כאן תרנגולי הודו - כדי להודות.

      עצם הכוונה הזו שעומדת בניגוד גמור למעשים נראה לי פרדוקס ענק.

       

      וכן, אני מאד מבינה אותך ואחרים תתפלא.

      פעם, גם אני ראיתי בזה אוכל, וגם אני אכלתי בעלי חיים למרות שאהבתי ואוהבת אותם מאד.

      דברים משתנים בחיים. אם היית אומר לי שאחשוב וארגיש כך הייתי אומרת לך פעם להפסיק לחלום.

      להראותך אף פעם אל תגיד אף פעם.... 

      לגבי בתך הצמחונית, שלח אותך אלי, מבטיחה לא נערוף את ראשך - אבל יכול להיות כאן קואליציה מעניינת...

      אני מפריד בין התעללות בבעלי חיים לבין אכילתם.

      גם בראש השנה נטבחים אלפי קרפיונים על מזבח הגפילטע-פיש ויש עדות ששוחטים כבשים לציון חג או שמחה. ה-הודו לא שונה מהם.

      נכון שיש טעם לפגם בחגיגה שבאה על חשבון חייו של יצור אחר. אבל אני מניח שכל אחד מותח את גבולותיו לפי ראות עיניו. אני לא אוכל פטה כבד, אבל בהחלט אנעץ שיני בגפילטע פיש של סבתא שלי (שאגב, אין כמוהו)

      גם אני מפרידה, ואני בהחלט מקבלת את זה שכל אחד מותח את הגבולות כפי ראות עיניו והרגשתו. מקבלת, ומספרת ומדברת על הגבולות שלי.... :-)

      מה שכן יותר טוב שלא אגיד מילה לגבי הגפילטפיש של סבתא שלך מפני שיש לי הרגשה שאם אעשה זאת היא תרדוף אחרי עם מטטא....

      שתזכה עוד שנים רבות רבות לאכול את הגפילטע שלה....:-)

        28/11/09 22:53:

      צטט: bonbonyetta 2009-11-28 19:25:19

      צטט: ארזעמירן 2009-11-28 18:21:24

      אוכל, כזה או אחר, תמיד מקושר לחגיגות ולחגים. בשר, גם אם בתי הצמחונית תערוף את ראשי על המשפט הבא - הוא אוכל. רוב האוכלוסיה בעולם אינה צמחונית, ובשר, על סוגיו השונים הוא מזון בסיסי עבורם. אז אולי קשה לזהות אכילת הודו עם נושא של הודיה (מעבר לשורש הקרוב - בעברית:)) אבל, עדיין, לא כל החגים הם "שבועות" ומאכלי גבינה.

      תודה למענך ארז.

      הזכרתי זאת בפוסט ותגובות שאינני מדברת כלל כאן על צמחונות וצריכת בעלי חיים כמאכל.

      כאן דיברתי על משהו שונה, ספציפי מבין כלהמנהגים בתחום, על חג בו הורגים המוני בעלי חיים, כאן תרנגולי הודו - כדי להודות.

      עצם הכוונה הזו שעומדת בניגוד גמור למעשים נראה לי פרדוקס ענק.

      וכן, אני מאד מבינה אותך ואחרים תתפלא.

      פעם, גם אני ראיתי בזה אוכל, וגם אני אכלתי בעלי חיים למרות שאהבתי ואוהבת אותם מאד.

      דברים משתנים בחיים. אם היית אומר לי שאחשוב וארגיש כך הייתי אומרת לך פעם להפסיק לחלום.

      להראותך אף פעם אל תגיד אף פעם.... 

      לגבי בתך הצמחונית, שלח אותך אלי, מבטיחה לא נערוף את ראשך - אבל יכול להיות כאן קואליציה מעניינת...

       

      אני מפריד בין התעללות בבעלי חיים לבין אכילתם.

      גם בראש השנה נטבחים אלפי קרפיונים על מזבח הגפילטע-פיש ויש עדות ששוחטים כבשים לציון חג או שמחה. ה-הודו לא שונה מהם.

      נכון שיש טעם לפגם בחגיגה שבאה על חשבון חייו של יצור אחר. אבל אני מניח שכל אחד מותח את גבולותיו לפי ראות עיניו. אני לא אוכל פטה כבד, אבל בהחלט אנעץ שיני בגפילטע פיש של סבתא שלי (שאגב, אין כמוהו)

        28/11/09 21:25:


      זה כנראה בא במקום

      להקריב קורבנות....

      *

        28/11/09 19:25:

      צטט: ארזעמירן 2009-11-28 18:21:24

      אוכל, כזה או אחר, תמיד מקושר לחגיגות ולחגים. בשר, גם אם בתי הצמחונית תערוף את ראשי על המשפט הבא - הוא אוכל. רוב האוכלוסיה בעולם אינה צמחונית, ובשר, על סוגיו השונים הוא מזון בסיסי עבורם. אז אולי קשה לזהות אכילת הודו עם נושא של הודיה (מעבר לשורש הקרוב - בעברית:)) אבל, עדיין, לא כל החגים הם "שבועות" ומאכלי גבינה.

      תודה למענך ארז.

      הזכרתי זאת בפוסט ותגובות שאינני מדברת כלל כאן על צמחונות וצריכת בעלי חיים כמאכל.

      כאן דיברתי על משהו שונה, ספציפי מבין כלהמנהגים בתחום, על חג בו הורגים המוני בעלי חיים, כאן תרנגולי הודו - כדי להודות.

      עצם הכוונה הזו שעומדת בניגוד גמור למעשים נראה לי פרדוקס ענק.

      וכן, אני מאד מבינה אותך ואחרים תתפלא.

      פעם, גם אני ראיתי בזה אוכל, וגם אני אכלתי בעלי חיים למרות שאהבתי ואוהבת אותם מאד.

      דברים משתנים בחיים. אם היית אומר לי שאחשוב וארגיש כך הייתי אומרת לך פעם להפסיק לחלום.

      להראותך אף פעם אל תגיד אף פעם.... 

      לגבי בתך הצמחונית, שלח אותך אלי, מבטיחה לא נערוף את ראשך - אבל יכול להיות כאן קואליציה מעניינת...

        28/11/09 19:18:

      צטט: anaatti 2009-11-28 10:23:35

      ובדומה לחג הקורבן [חג מוסלמי]  שבמהלכו הקרבת טלה כקורבן והכנת בשרו למאכל בסעודת החג או כתרומה לעניים.

       ואצלינו יש את מנהג הכפרות  שגם נוהגים לשחוט את התרנגול אחר כך, מנהגי השחיטה הקשורים למנהגי חג בדתות שונות , בדרך כלל, הם מנהגים מאד קדומים , שאולי התאימו לתקופות עתיקות וקדומות,  אך היום אולי הגיע הזמן להבין שיש פה התאכזרות  קשה,, *

      בהחלט ענאאתי, קלטת את רוחם הכללית של הדברים.

      מנהג קדום, מבין המנהגים הרבים בתחום, שאינו הכרחי, שלא מתאים יותר לזמנים הללו, שהגיע הזמן להבין כמה דברים יסודיים לגביו, ושזה לא חייב להמשיך ולהיות ככה....

      תודה

        28/11/09 19:15:

      צטט: תמו'ש 2009-11-28 09:53:46

      כל אחד וחגיו ואמונתו יחיי.. להודות זה נחמד.. אצלינו חג שכזה לא היה יכול  להתקיים..

       

      מודה לתגובתך הסובלית תמו'ש.

      בעיני גם כל אחד באמונתו יחיה, אך עם זאת מותר לי לתהות ביני לבין עצמי ובקול רם על מהותם של דברים שונים שנראים לי מגוחכים, לא הוגנים או מוזרים. כאן עם חג ההודיה פתאום הבנתי עד כמה זה אבסורד.

      אכן להודות זה לא רק נחמד זה מעבר לזה, צריך ללמוד בחיים להודות,לא הרבה יודעים זאת, עד כמה שזה נראה מוזר.

        28/11/09 19:12:

      צטט: מלאך מקומי 2009-11-28 01:04:32

      אין מצב לכמויות אדירות של תרנגולי הודו בכל העולם אילולי האדם הוא הגורם לריבוי ההמוני הזה !! וכל זה על מנת לספק כמויות אדירות לחג ההודיה. ישנה תעשיה שלמה סביב נושא זה ,כאשר זה מתחיל באוננות לזכרי ההודו ושאיבת הזרע למבחנות מזרק ומשם הזרע מוזרק במכשיר פנאומטי לנקבה,ושאמורה להיות כל יום כל החודש כל השנה מופרת,ואז היא מטילה ביצים מופרות כשכל ביצה מחירה יכול להגיע ל-2 3 $ וברגע שכמות ההטלות בלהקה פוחת הם נישלחות לשחיטה. והתהליך חוזר חלילה. יש לציין שנקבה שוקלת בין 8 -13 ק''ג וזכר יכול להגיע אף ל30-35 ק''ג ואין מצב לרבייה טיבעית ביניהם. מיותר לציין את הסבל הרב שהם עוברים .(כל תהליך החיים של הלהקה) כל הניכתב כאן הוא מידע וניסיון אישי

      זה שיש תעשייה סביב זה ועוולות נוספות רבות מאד בתחום בעלי חיים בתעשיית המזון אני יודעת.

      לא באתי (והדגשתי זאת) לדבר על הדברים האחרים או על אכילת בשר או אי אכילתו - צמחונות ! לא על הזה הפוסט.

      דיברתי על תופעה ספציפית זו של טבח המוני של בעלי חיים כאן הודו - כדי להודות ! 

      זה נראה לי אבסורד, מה גם כל החגיגות והתקשורת ומבצעי המכירות וחנינה המגוחכת של תרנגול אחד סביב זה...

      אני מודה לך מאד על התוספת והפירוט בתחום. רבים אינם מודעים לדברים והפרטים שסיפרת - וכדאי שידעו.

      כעת ותמיד בכל נושא במיוחד בתחום זה אשמח ואודה לך לכל השלמת ידע בנושא ולכל תגובה ממך שתשפוך אור נוסף על דברים שקשורים.


      מה שכן,טפח אחר טפח אתה מגלה לנו דברים מעברך....בכל זאת, לא לכל אחד יש ידע כזה בדברם....(?)...

        28/11/09 18:21:


      אוכל, כזה או אחר, תמיד מקושר לחגיגות ולחגים.

      בשר, גם אם בתי הצמחונית תערוף את ראשי על המשפט הבא - הוא אוכל.

      רוב האוכלוסיה בעולם אינה צמחונית, ובשר, על סוגיו השונים הוא מזון בסיסי עבורם.

      אז אולי קשה לזהות אכילת הודו עם נושא של הודיה (מעבר לשורש הקרוב - בעברית:)) אבל, עדיין, לא כל החגים הם "שבועות" ומאכלי גבינה.

        28/11/09 12:14:

      צטט: *רונן* 2009-11-27 21:43:24

      אני נגד הרג בעלי חיים מכל סוג ובגלל כל סיבה!

       

      מה אתה אומר רונן ?  וואלה, לא ידעתי את זה עליך.....

       

                     

        28/11/09 12:10:

      צטט: רסיס דימעה 2009-11-27 20:28:02

      בימים אלה נחגג חג הקורבן,,, ומי הקורבן? הכבש בוודאי,,,,, אחד שלא אשם,, ולא יכול לצעוק - אני זכאי לחיות ,,,,

      כן, זה אכן על אותו פרינציפ.

      אבל כאן אני מדברת על זה שבנוסף גם עושים מזה חגיגה ותעשייה שלמה....שרוצים ע"י כך באופן אבסורדי להודות....

        28/11/09 11:13:

      תודה לפוסט המושקע.
        28/11/09 10:23:


      ובדומה לחג הקורבן [חג מוסלמי]  שבמהלכו הקרבת טלה כקורבן והכנת בשרו למאכל בסעודת החג או כתרומה לעניים.

       ואצלינו יש את מנהג הכפרות  שגם נוהגים לשחוט את התרנגול אחר כך,

      מנהגי השחיטה הקשורים למנהגי חג בדתות שונות , בדרך כלל, הם מנהגים מאד קדומים , שאולי התאימו לתקופות עתיקות וקדומות,

       אך היום אולי הגיע הזמן להבין שיש פה התאכזרות  קשה,,

      *

        28/11/09 09:53:

      כל אחד וחגיו ואמונתו יחיי..

      להודות זה נחמד..

      אצלינו חג שכזה לא היה יכול  להתקיים..

       

        28/11/09 01:04:


      אין מצב לכמויות אדירות של תרנגולי הודו בכל העולם

      אילולי האדם הוא הגורם לריבוי ההמוני הזה !! וכל זה

      על מנת לספק כמויות אדירות לחג ההודיה.

      ישנה תעשיה שלמה סביב נושא זה ,כאשר זה מתחיל

      באוננות לזכרי ההודו ושאיבת הזרע למבחנות מזרק

      ומשם הזרע מוזרק במכשיר פנאומטי לנקבה,ושאמורה

      להיות כל יום כל החודש כל השנה מופרת,ואז היא מטילה

      ביצים מופרות כשכל ביצה מחירה יכול להגיע ל-2 3 $

      וברגע שכמות ההטלות בלהקה פוחת הם נישלחות לשחיטה.

      והתהליך חוזר חלילה.

      יש לציין שנקבה שוקלת בין 8 -13 ק''ג וזכר יכול להגיע אף

      ל30-35 ק''ג ואין מצב לרבייה טיבעית ביניהם.

      מיותר לציין את הסבל הרב שהם עוברים .(כל תהליך החיים

      של הלהקה)

      כל הניכתב כאן הוא מידע וניסיון אישי

        28/11/09 00:31:


      *

      איתך

      שבת שלום

      אהבה

      אריאלה

        27/11/09 21:43:
      אני נגד הרג בעלי חיים מכל סוג ובגלל כל סיבה!
        27/11/09 20:28:


      בימים אלה נחגג חג הקורבן,,,

      ומי הקורבן? הכבש בוודאי,,,,,

      אחד שלא אשם,, ולא יכול לצעוק - אני זכאי לחיות ,,,,

        27/11/09 19:04:

      צטט: איתן המיסטיקן 2009-11-27 17:19:28

      את  צודקת  האבסורד  צועק  לשמים  אולם  לצערנו  הטימטום  חוגג  !  למשל  חרדי  שזורק  אבנים  בשבת  כדי  שיפסיקו  לחלל  שבת !  אנחנו  יצור  שיבטי  ,חשוב  לנו  ליהיות  כמו  כל  העדר  מה  שאנו  לא  רואים  בעינים  אולי!!!!!!!!!!!!!  קיים  (תמיד  אני  טוען  שמעמד  עגל  הזהב  שינה  בהרבה  יותר  ממה  שאנו  חושבים  את  פני  תולדות  האדם  על  פני  הארץ .  שבת  שלום  ברוכה  תיהי

      נכון.

      האבסורד קיים באמת בהמון דברים....אני דיברתי על אחד מהם, שאקטואלי לימים אלה ממש...  :-(  

      תודה

        27/11/09 19:02:

      צטט: רונן יחיאב 2009-11-27 16:50:38

      כשמסתכלים רחוק - לא רואים מה מתחת האף.... אז חג שמיח לבני דודנו (ואבל קצר ומהיר לכבשים...)...

      נכון, פעמים רבות זה כך...  :-(

       

        27/11/09 19:01:

      צטט: סיוןנעמה 2009-11-27 15:18:13

      אפשר להוסיף את המהג הזה לכל שרשרת חגיגות האכילה. באמת מוזר מה שבני אדם עושים כדי לחגוג.

      לא רק מוזר גם לא הגיוני ולא אנושי...  :-(

        27/11/09 19:00:

      צטט: נ.י.ל.י 2009-11-27 15:03:39

      גם אני איני אוהבת הקרבת קורבנות לא בבית המקדש ולא בחגים לא הורגים כדי להודות! בשביל זה יש די מהצומח-אם באמת רוצים

       

        27/11/09 18:57:

      צטט: פיני יחזקאלי 2009-11-27 14:08:01

      חזק... כל אהבתי פיני

        27/11/09 18:55:

      צטט: עזרא מורד 2009-11-27 14:01:58

      זה מזכיר את מנהג הקרבת העופות לקראת כיפור העוונות, רק כאן תרניגול ההודו נשחט לשם סעודה חגיגית . אני מתפלל שלפחות אדם לא ישלח את ידו להרוג את אחיו האדם . 

      תודה עזרא,

      זה אכן מזכיר כמה "מנהגים", אחד לשם כפרת עוונות, אחד כדי להודות....ממש אבסורד....לכפר על משהו אחד עי גרימת עוון מוסרי נוסף, להודות על הטוב עי עשיית רע....

      כשהיד קלה על ההדק מבחינת זילות החיים עצמם, זה אכן מגיע גם לבני אדם, רואים זאת היום בעתונות בכל יום לצערי...

        27/11/09 18:52:

      צטט: אילנה ינובסקי 2009-11-27 18:18:24

      אני מבקשת ממך לא לשכוח את הכבשים האומללות שנשחטות בחג הפסחא.

      כנראה לעולם יחוג האדם על חשבון מישהו או משהו, הוא פשוט לא מסוגל לחגוג בלי להוריד סבל על מישהו אחר 

      אילנה ?!  מתפלאה עלייך     למה ולו לרגע אחד את חושבת ששכחתי?

      כאן פשוט אני מדברת ספציפית על משהו אחד מבין הדברים כיון שבימים אלה בכל העולם גוזלים את חייהם של תרנגולי ההודו כדי להודות...זו אקטואליה, זה קורה בימים אלה...

        27/11/09 18:18:

      אני מבקשת ממך לא לשכוח את הכבשים האומללות שנשחטות בחג הפסחא.

      כנראה לעולם יחוג האדם על חשבון מישהו או משהו, הוא פשוט לא מסוגל לחגוג בלי להוריד סבל על מישהו אחר 

        27/11/09 17:48:

      *

        27/11/09 17:19:
      את  צודקת  האבסורד  צועק  לשמים  אולם  לצערנו  הטימטום  חוגג  !  למשל  חרדי  שזורק  אבנים  בשבת  כדי  שיפסיקו  לחלל  שבת !  אנחנו  יצור  שיבטי  ,חשוב  לנו  ליהיות  כמו  כל  העדר  מה  שאנו  לא  רואים  בעינים  אולי!!!!!!!!!!!!!  קיים  (תמיד  אני  טוען  שמעמד  עגל  הזהב  שינה  בהרבה  יותר  ממה  שאנו  חושבים  את  פני  תולדות  האדם  על  פני  הארץ .  שבת  שלום  ברוכה  תיהי
        27/11/09 16:50:
      כשמסתכלים רחוק - לא רואים מה מתחת האף.... אז חג שמיח לבני דודנו (ואבל קצר ומהיר לכבשים...)...
        27/11/09 15:18:

      אפשר להוסיף את המהג הזה לכל שרשרת חגיגות האכילה. באמת מוזר מה שבני

      אדם עושים כדי לחגוג.

        27/11/09 15:03:

      גם אני איני אוהבת הקרבת קורבנות

      לא בבית המקדש ולא בחגים

      לא הורגים כדי להודות!

      בשביל זה יש די מהצומח-אם באמת רוצים

        27/11/09 14:55:

      תודה

      שבת שלום

      צבי

        27/11/09 14:08:

      חזק...

       

      כל אהבתי

       

      פיני

        27/11/09 14:01:

      זה מזכיר את מנהג הקרבת העופות לקראת כיפור העוונות,

      רק כאן תרניגול ההודו נשחט לשם סעודה חגיגית .

      אני מתפלל שלפחות אדם לא ישלח את ידו להרוג את אחיו האדם . 

      ארכיון