דברים שרציתי לאמר לָך

על מה שקורה מסביב

לגעת בשמיים

0 תגובות   יום שבת, 28/11/09, 19:46

בשבת נסענו אל שדה התעופה הקטן בתוך העיר הגדולה, מצד אחד הים, ותחנת רידינג ומעבר לגדר, הבניינים של רמת אביב ג'.

במטוס הססנה ארבעה מקומות ישיבה, בלונים וסלסלת שוקולדים לכבוד יום ההולדת ה- 10 של רן.  ע' טייס אזרחי עם משמעת צבאית, לקח אותנו ברצינות ובנעימות. הוא צילם אותנו בווידאו ולא שכח ברכות ליום ההולדת, הסברים מעולם הטיסה וגם עצות לחיים - "בחיל האוויר הדבר הכי חשוב זה משמעת", "וכשהגוף רוצה לקפוץ קדימה תתאמץ ותתגבר ותראה שבסוף תוכל לשלוט בעצמך, ולהיות קשוב". כי רני מרוב התרגשות צילם וצילם ונדמה כי שכח להקשיב.

המראנו על קו החוף, וטסנו דרומה, מעל הים, הנוף שנפרש לעינינו היה עוצר נשימה. מתחתינו ים עד האופק, המים היו שקטים וצלולים והסירות והיאכטות נראו כמו שדה עם פרחים - והכול כה שלו ורגוע.

מלמעלה ראינו מראה מרהיב של העיר, שבסתם יום של חול, אני אוהבת לשנוא, בשל הצפיפות, הזיהום והרעש.  בתי המלון והמגדלים של דרום תל אביב נראו ממש כמו חוץ לארץ, ויפו ונמל תל אביב נראו ציוריים מתמיד.

מעל הסופרלנד, רני סוף סוף מתרגש, אבל מתאכזב מעט שלא הספיק לצלם את הכל.

ע' הטייס הבטיח שבדרך חזרה נתמקד שוב במקום - "כי מה לעשות, מטוס זה לא אוטו שאפשר לעמוד בצד..."

חשבתי בשקט, שעשיתי עסקה טובה יותר מאריאלה, שלקחה אותו לסופרלנד ונאלצה ל"טוס" ברכבת המתפתלת מתחתינו, מזל שאני טסה מעל המתקן האימתני הזה ולא חלילה, נוסעת מן המנין...

ראינו מאגרי מים שלא ידענו על קיומם, הכרנו את בית חנן - נ.צ. מאוד חשוב בנתיב דרומה, וליד פלמחים, אחרי שחיכינו שיחלפו שתי תנועות בכיוון הנגדי, עשינו סבוב 180 (שזה מקביל לסבוב פרסה באוטו), וראינו מה עוד מטוס יכול לעשות שאי אפשר באוטו - נטינו על צידנו, טיפסנו למעלה וגם צללנו מטה (לא נעים לגלות, זה עשה לי בחילה).

בדרך חזרה הקפדנו לנצור את כל המראות החשובים: איצטדיון בלומפילד (למרות שלא היה שם משחק  קריצה), המגדל שאריאלה עובדת בו, וזה שלי... גני יהושע ושפך הירקון, חוף הים המדהים של ת"א (לידיעת התל אביבים - החוף של חיפה יפה יותר, באחריות) ואז הגענו לרידינג וטסנו מעל החניון בו השארנו את הרכב...

היתה נחיתה רכה, והמטוס חזר למנחת, צילמנו עוד כמה תמונות והסתכלנו בקנאה בבעלי מטוסים פרטיים שבאו לנגב את האבק מעל המטוס.

מאז שנחתנו עבר כבר שבוע, אבל זה לא עובר, נראה לי שנדבקתי בחיידק הטיסה.