כותרות TheMarker >
    ';

    בועה בקרקעית הים

    ארכיון

    צעד אחר צעד

    74 תגובות   יום ראשון, 13/12/09, 16:09

    נאמן: יש להפוך את ההלכה לחוק המחייב במדינה.

     

     

        "צעד אחר צעד ננחיל לאזרחי ישראל את חוקי התורה ונהפוך את ההלכה למשפט המחייב במדינה".

     

      שר המשפטים יעקב נאמן, בכנס דיני ממונות שנערך בירושלים בנוכחות רבנים ודיינים.

     

     

      התבטאויותיו התקבלו בתשואות על-ידי באי הכנס, ביניהם הרב עובדיה יוסף. (הארץ, 8.12.09) 

     

       בעקבות התגובות לדבריו, הסביר שר המשפטים שהתכוון בעיקר לקרוא ליהודים לפנות לבתי דין רבניים בענייני ממונות. לפחות בשלב זה.  אחר כך נראה למה התכוון ב"צעד אחר צעד ננחיל וגו' ". 

     

     הרב יוסף ציטט את עצמו והזכיר בפעם המי יודע כמה, ש"אסור לדון בכל דיני ממונות אלא על פי התורה  שהיא נצחית ולא תשתנה בשום זמן חס וחלילה... ולכן איסור חמור הוא להתדיין בכל הדינים האלה בפני ערכאות ששופטים לפי חוקות הגויים... ואין כל הבדל בזה בין כשהשופטים גויים לבין כשהשופטים יהודים הדנים על פי חוקות הגויים שלא כדין התורה...ככתוב: 'כל הדן בדייני עכו"ם ובערכאות שלהן... הרי זה רשע, וכאילו חרף וגדף והרים יד בתורת משה רבינו'."    

     

      הפניה ל"ערכאות" –בתי הדין השופטים על פי חוקי הגויים- אסורה איסור חמור על פי ההלכה היהודית. משום כך, כולכם מוזמנים לפנות אך ורק לבתי דין הלכתיים.

      אמנם חלק מכם לא יוכל להעיד בהם: חרש, שוטה וקטן, למשל. ועוד איזו קבוצה שולית באוכלוסיה המונה כ-51% ממנה: נשים.

      שלא לדבר על להיות שופטות (דיינות), שנאמר "על פי שני עדים או שלושה עדים יקום דבר" וגם "ועמדו שני האנשים אשר להם הריב" וכו'.   

     

     

     חוץ מהטעם הפורמאלי (שכך כתוב בתורה וכך פירשו בתלמוד וזה "לא ישתנה בשום זמן חס וחלילה") ישנם הטעמים המהותיים, הנוגעים לטיבה של האישה כביכול.

     למשל, "ספר החינוך" המפרט כיצד לקיים כל מצווה, מסביר במצווה ל"ז (שלא להעיד עדות שקר) שמצווה זו "נוהגת בזכרים אבל לא בנקבות שאין הנשים בתורת עדות, שהעדות צריך כוון וישוב דעת הרבה." ומה לנשים ולישוב דעת?  ועוד הרבה?

     במצווה קכ"ב (העדת עדות) מוסבר כי אינה נוהגת בנשים בגלל "קלות דעתן".

       

     

     מכאן שאישה בוודאי אינה ראויה לדון (לשפוט) שכן "כל הכשר לדון כשר  להעיד " (נידה מ"ט), "מעתה שאין אישה מעידה אינה דנה" (יבמות מ"ה).

     גם מקרים גבוליים נשארים בחוץ, ליתר ביטחון: " אישה פסולה וטומטום ואנדרוגינוס פסולים מספק" (חושן משפט ל"ה: י"ד). כך שאם חשבתן על ניתוח כדי להשתחל למערכת המשפט הבאה  עלינו, לא בטוח שזה יעזור. 

     

     ואם תנסו לבנות קייס על תקדים דבורה, צר לי להביא לידיעתכן שחז"ל חשבו על זה מזמן והסבירו שמדובר במקרה חריג ביותר ולא תקדימי: "בדבורה אין להביא ראיה דאישה כשרה לדון דשמא (שם) היו מקבלין אותה אליהם משום שכינה" (בבא קמא, ט"ו, א').

    אחד העקרונות המנחים את מעמד האישה נוסח בפשטות רבה: "לעולם היא ברשות האב עד שתיכנס ברשות הבעל" (כתובות מ"ח).

      ומה רצוי שיהיה שם, ברשות הבעל? הרמב"ם: "נמצאו כל המלאכות שכל אישה עושה אותן לבעלה חמש מלאכות: טווה ורוחצת פניו, ידיו ורגליו ומוזגת את הכוס ומצעת את המיטה ועומדת לשמש בפניו..." ובהמשך מסביר שאישה שתסרב  לחלק מהמלאכות "כופין אותה ועושה, אפילו בשוט" (הלכות אישות כ"א: ז'-י').

     הראב"ד, ב"השגות" שלו על הרמב"ם מקל בהרבה: "מעולם לא שמעתי יסור שוטים בנשים, אלא שממעט לה צרכיה ומזונותיה עד שתיכנע".   למה ישר להשתמש בכח, כשאפשר קודם סנקציות?

     

     בענייני ירושה, העיקרון כפי שהסביר בפשטות הרב עובדיה יוסף, הוא: "שלפי דין תורה אין הבנות יורשות את אביהן במקום שיש בנים וזאת בניגוד לחוק המדינה שעל פיו דנים בבתי המשפט החילוניים שהבנות יורשות בשווה עם הבנים..." (שאלות ותשובות "יחווה דעת" ד': ס"ה). 

     למען הסר ספק: "האישה אינה יורשת בעלה כלל והבעל יורש את כל נכסי אשתו..." (הרמב"ם, הלכות נחלות א': ח'). וגם: "משפחת האם אינה קרויה משפחה, שאין האם יורשת את בנה ולא את בתה. ואחין מאם ולא מאב אין יורשים זה את זה אלא כל אחד משפחת אביו יורש אותו." (שולחן ערוך, חושן משפט רע"ו: 4).

     

     רשימת העקרונות הפשוטים האלה ארוכה כאורך הסוגיות המגיעות לבתי דין. אי השוויון הבסיסי משותף לכולן. 

     מהעקרונות האלה מובן שאין לקבל אישה בתפקיד ציבורי בעל סמכות על הכלל: "אין מעמידין אישה במלכות שנאמר 'שום תשים עליך מלך' ולא מלכה וכן כל משימות שבישראל אין ממנים בהם אלא איש" (הלכות מלכים א': ה'). 

     נאמנים לעקרון זה, הודיעו נציגי "אגודת ישראל" ב-1969 כי לא יוכלו לתמוך במינוי אישה (גולדה מאיר) לראשות הממשלה (וזכור המו"מ המגוחך שניהלו למראית עין נציגי ש"ס עם המועמדת לבני, לא מזמן). 

     

     

     "וכמה מידות עליונות וטובות וכמה אושר ומרחב יש בחלק הטוב הזה של היות הנשמה נשמת איש פועל, יוצר, מחדש ומחייב פעלים והגיונים, שאיפות ומעשים, על פי עצמיותו הפנימית במערכי קדושתו –הנעלה מנפש האישה- הנחשבת כחומר לגבי הצורה, לעומת נשמת האיש הצורתית ורבה היא ההודאה המחויבת ליוצר הנשמה מכל איש ואיש שלא עשני אישה." (הרב קוק, עולת הראי"ה, ע"א). 

     אז נתקדם "צעד אחר צעד" כדברי שר המשפטים. מדיני ממונות על פי ההלכה היהודית, לדיני נפשות וכל השאר.

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (62)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        27/1/10 10:19:

      תג מחיר: כך מבצעים המתנחלים נקמה בפלסטינים

      שתי דקות עברו מרגע שהגיעו בני הנוער רעולי הפנים מהמאחז ההרוס אל הכפר הערבי השכן, עד שעזבו אותו. בזמן הזה הספיקו להתקיף יושבי בית אחד - לנפץ את החלונות, להצית את רכב המשפחה, לפצוע את הדיירים ולעזוב.

       "הם נעצרים פתאום ליד עץ זית, כורתים ממנו ענפים ומכינים מהם כלי נשק מאולתרים. אחרים מצטיידים באבנים, ואילו אחד המבוגרים הופך למאבטח לעת מצוא ומוודא שעיתונאים לא יצטרפו לפעולה. "נשבור לכם את המצלמות", הוא מבהיר את הסיכון הכרוך באי ציות. נער אחר, רעול פנים, תר אחרי בקבוק מים במטרה לשפוך אותם על המצלמה.

      עדר המתפרעים מגיע אל הבית הכי קיצוני בביתילו, שממנו נשקף נוף פנורמי של כל ההתנחלויות בסביבה. בבית רחב הידיים שוהים כמה מדייריו - בני משפחת מזאר. כמה מבני הנוער ניגשים אל אחורי הבית ומיידים אבנים אל עבר חלונות הזכוכית. אחרים ניגשים אל הרכב שבחזית הבית ומנסים להצית אותו. אחד הכיסאות נדלק, אך דיירי הבית מצליחים לכבות את האש. שני בני משפחה אחרים מנסים להימלט מהמקום ברכב אחר. המתפרעים מקיפים אותם וזורקים עליהם אבנים. מוחמד מזאר, שנמצא כאן לביקור משפחתי אצל סבתו, נפצע בראשו ומתחיל לדמם. בן משפחה נוסף נפצע גם הוא, ושניהם מפונים למרפאה המקומית.

      הפורעים ממהרים להימלט ומשאירים מאחוריהם הרס ופצועים, וכפר ששגרת חייו הופרה באחת. בתי הספר בכפר נסגרים במהירות. מועצת הכפר משחררת את עובדיה הביתה. בעל חנות המכולת בכיכר "אבו עמאר" במרכז הכפר, סוגר את החנות וממהר להגיע למקום האירוע. הזעם בקרב התושבים גובר. ג'מאל מזאר מסתובב עם בנו שנפצע מאבן בראשו ומזיז את שערותיו כדי שכולם יראו את הדם. מוחמד רדוואן, מהנדס המועצה, מדבר על לא פחות מ-30 פצועים במתקפה. התושבים המקומיים מתחילים להתארגן לירידה למאחז, לסגור את החשבון."

       

      "הארץ", היום.

       

       

      כך פועלות הכנופיות.

      לכל הפורעים יש הורים, אחים, מחנכים ורבנים.

      מורשת הפורעים ממשיכה לעבור ולהתחזק מדור לדור.

        25/1/10 14:10:


       אגב, עם הפשקעווילים התחילו דווקא נוצרים ברומא, שהדביקו מודעות כאלה נגד האפיפיור, על פסל בשם Pasquino, במיוחד במאה השש עשרה.

       סוג של אבי אבות הגרפיטי המודרני, כביטוי למחאה עממית נגד ממסד.

       

        25/1/10 13:14:

      היי

      בקשר לתמונה שהבאת

      ערכתי איתה תרגיל בסמנטיקה.

       

       

        28/12/09 17:58:

      צטט: גיא נבו 2009-12-26 21:49:45

      קראתי לא מזמן טענה שהרב קוק, שמתורתו אני מסתייג הסתיגות עמוקה, היה חדשן לתקופתו ויצא כנגד הקבעון שאחז ברבנים הגדולים של התקופה. היום חסידיו אינם מוכנים לזוז ולו סנטימטר מהירוש הנוקשה של דבריו ואילו את מסר הפתיחות והחדשנות הם קברו עמוק עמוק.

       

       


       משותף לכולם (באורתודוקסיה) לקדש את הנ"ל כחוכמה אבסולוטית ונצחית. "רוח הזמן" יכולה ליפות פה ושם את הסגנון, לא יותר.

      כל חדשנות מהותית נקברת עמוק עמוק.

        26/12/09 21:49:
      קראתי לא מזמן טענה שהרב קוק, שמתורתו אני מסתייג הסתיגות עמוקה, היה חדשן לתקופתו ויצא כנגד הקבעון שאחז ברבנים הגדולים של התקופה. היום חסידיו אינם מוכנים לזוז ולו סנטימטר מהירוש הנוקשה של דבריו ואילו את מסר הפתיחות והחדשנות הם קברו עמוק עמוק.
        25/12/09 09:58:

      צטט: iHanuka 2009-12-25 00:55:42

      צטט: Danniell 2009-12-20 12:08:53

      צטט: iHanuka 2009-12-18 15:16:34

      צטט: Danniell 2009-12-18 13:48:45

      צטט: תומר קרמן 2009-12-18 13:33:40


      תודה על פוסט חשוב.

      מקווה שאנחנו לא עומדים בסיומה של התקופה שבה יהיה ניתן לכתוב פוסטים כאלה.

      הצורך הנואש של רובנו ב"זהות" מתורגם כמעט אך ורק ל"זהות יהודית" ומוביל להכחשה עמוקה של טיבה של אותה זהות.

      מדהים אותי בעיקר שיש נשים רבות שפשוט לא רוצות לראות את יחס היהדות התלמודית - היא היהדות המרכזית כיום במדינה - אל האישה.

      בהחלט מדהים. מרגע שבן אדם מקבל את האקסיומה שיש אל שכתב בדיוק מה צריך לעשות, ומסר את הטקסט הזה לקבוצה קטנה, שבמקרה אני משתייך אליה, הכל אבוד. אם הוא קבע שאישה היא יצור פגום מכדי להעיד, מי אני (גם אם אני אישה) להתווכח איתו?

       ואם אמר במפורש על שוכב משכב זכר "מות יומת", מי אני לתת להומוסקסואל לחיות?

       ברור שהאקסיומה המונותאיסטית הזאת פוסלת את השיטה הדמוקרטית, שאומרת ההיפך: בני האדם קובעים את החוקים, המשתנים בכל תקופה.

       רואים את הסתירה המהותית הזאת בישראל כל יום, בכל תחום. אם רוצים לראות.

       מסכים איתך שהבסיס האנטי דמוקרטי ביהדות הוא המונוטאיזם.

      סליחה על הסרסור אבל חומר לעשייה (יותר מלמחשבה) 

      הכנסת ספרים חדשים לקריאה בציבור, זה רעיון נחמד. אבל היזהר מלמסד מנהג של קריאה חוזרת של אותם טקסטים -במחזורים שבועיים או שנתיים- במשך מאות שנים.

       חזרה על אותם משפטים עד אין קץ סותמת את  החשיבה, הביקורתיות, ההבנה והפתיחות, והורגת את היצירתיות אפילו אצל ילדים ומבוגרים חכמים במיוחד. שלא לדבר על הפיכתם לבעלי חסינות משינוי!

       אם במדע היה מקובל לנהוג כך החל מנקודת זמן מסויימת, זו היתה גם נקודת ראשית ניוונו ומותו. וכידוע "כמוהם (כמו הטקסטים הנקראים שוב ושוב) יהיו קוראיהם".

       אבל אם להתחיל את הקריאה בציבור עם ספר של דוקינס כפי שהצעת שם, הייתי ממליץ על The god delusion.

       

       

      יותר משעשע יהיה להקריא לילדים ברכבת את חומריו האפלים של פיליפ פולמן. 

      בהתחלה זה לא יהיה להם מאיים...

       

      כן, גם שם מדובר על עולמות מקבילים.

      כמו בדיון הזה.

        25/12/09 09:52:

      צטט: גיא נבו 2009-12-24 23:42:43

      כבר מזמן התפכחתי מהמיתוס של הישראלים שחוזרים לארץ כשיש מלחמה.

      אני שומע מלחמה ונשאר כמה שיותר רחוק, אבל אם יש מלחמה אחת שיכולה להחזיר אותי לארץ זו מלחמת אזרחים. כמו שהדברים נראים יש מצב שניפגש בקרוב...

       

       

       אם כך, אולי כדאי שננסה לקדם "הסדר" שיתאים לבת שלך, על פי מודל ההסדר עם הישיבות: היא תשרת בצבא בערך שליש מהשרות המלא, בשאר הזמן תלמד משהו שמאוד נראה לה, ובזמן המקוצר שהיא חיילת תמלא פקודות או שלא, תלוי אם זה מפריע להשקפותיה. והמדינה כמובן תתקצב את ההסדר הזה.
        25/12/09 00:55:

      צטט: Danniell 2009-12-20 12:08:53

      צטט: iHanuka 2009-12-18 15:16:34

      צטט: Danniell 2009-12-18 13:48:45

      צטט: תומר קרמן 2009-12-18 13:33:40


      תודה על פוסט חשוב.

      מקווה שאנחנו לא עומדים בסיומה של התקופה שבה יהיה ניתן לכתוב פוסטים כאלה.

       

      הצורך הנואש של רובנו ב"זהות" מתורגם כמעט אך ורק ל"זהות יהודית" ומוביל להכחשה עמוקה של טיבה של אותה זהות.

      מדהים אותי בעיקר שיש נשים רבות שפשוט לא רוצות לראות את יחס היהדות התלמודית - היא היהדות המרכזית כיום במדינה - אל האישה.

       

       

       

      בהחלט מדהים. מרגע שבן אדם מקבל את האקסיומה שיש אל שכתב בדיוק מה צריך לעשות, ומסר את הטקסט הזה לקבוצה קטנה, שבמקרה אני משתייך אליה, הכל אבוד. אם הוא קבע שאישה היא יצור פגום מכדי להעיד, מי אני (גם אם אני אישה) להתווכח איתו?

       ואם אמר במפורש על שוכב משכב זכר "מות יומת", מי אני לתת להומוסקסואל לחיות?

       

       ברור שהאקסיומה המונותאיסטית הזאת פוסלת את השיטה הדמוקרטית, שאומרת ההיפך: בני האדם קובעים את החוקים, המשתנים בכל תקופה.

       רואים את הסתירה המהותית הזאת בישראל כל יום, בכל תחום. אם רוצים לראות.

       

       מסכים איתך שהבסיס האנטי דמוקרטי ביהדות הוא המונוטאיזם.

      סליחה על הסרסור אבל חומר לעשייה (יותר מלמחשבה) 

      הכנסת ספרים חדשים לקריאה בציבור, זה רעיון נחמד. אבל היזהר מלמסד מנהג של קריאה חוזרת של אותם טקסטים -במחזורים שבועיים או שנתיים- במשך מאות שנים.

       חזרה על אותם משפטים עד אין קץ סותמת את  החשיבה, הביקורתיות, ההבנה והפתיחות, והורגת את היצירתיות אפילו אצל ילדים ומבוגרים חכמים במיוחד. שלא לדבר על הפיכתם לבעלי חסינות משינוי!

       

       אם במדע היה מקובל לנהוג כך החל מנקודת זמן מסויימת, זו היתה גם נקודת ראשית ניוונו ומותו. וכידוע "כמוהם (כמו הטקסטים הנקראים שוב ושוב) יהיו קוראיהם".

       

       אבל אם להתחיל את הקריאה בציבור עם ספר של דוקינס כפי שהצעת שם, הייתי ממליץ על The god delusion.

       

       

      יותר משעשע יהיה להקריא לילדים ברכבת את חומריו האפלים של פיליפ פולמן. 

      בהתחלה זה לא יהיה להם מאיים...
        24/12/09 23:42:

      כבר מזמן התפכחתי מהמיתוס של הישראלים שחוזרים לארץ כשיש מלחמה.

      אני שומע מלחמה ונשאר כמה שיותר רחוק, אבל אם יש מלחמה אחת שיכולה להחזיר אותי לארץ זו מלחמת אזרחים. כמו שהדברים נראים יש מצב שניפגש בקרוב...

        24/12/09 11:10:

      צטט: צלילי הלב 2009-12-24 09:44:11

      זה נורא,

      אנחנו עומדים להפוך למדינה הפונדמנטליסטיצת הגרועה ביותר בעולם,אפילו בחוקי שריע יש יותר ,כבוד, לאישה...

      לפחות לגבי הירושה

      ועם כל הכבוד לחוקי ההלכה, שלא השתנו זה מאות ויותר שנים איתם מדינת ישראל לא הייתה קמה לעולם.

       

       

       


      שום מדינה שתשאף לקדם חברה ללא אפליה על בסיס דת, גזע או מין לא יכולה לקום או להתקיים עם מערכת חוקים כזאת, השואפת בדיוק להיפך.
        24/12/09 10:26:


      מכתב השמיניסטים 2009: נאמנות לתורה קודמת לכל פקודה

      200 שמינסטים מרחבי הארץ חתמו על עצומה בה הצהירו בני הנוער כי יסרבו לכל פקודה שלדעת הרבנים שלהם נוגדת את התורה, שכן "נאמנותם לתורה קודמת לכל חוק ופקודה".

      הארץ, 24.12.09

        24/12/09 09:44:

      זה נורא,

      אנחנו עומדים להפוך למדינה הפונדמנטליסטיצת הגרועה ביותר בעולם,אפילו בחוקי שריע יש יותר ,כבוד, לאישה...

      לפחות לגבי הירושה

      ועם כל הכבוד לחוקי ההלכה, שלא השתנו זה מאות ויותר שנים איתם מדינת ישראל לא הייתה קמה לעולם.

       

        24/12/09 09:28:

      צטט: גיא נבו 2009-12-24 05:38:08

      חזרתי הצצתי בפוסט שלך וקיבלתי דיכאון.

      ואני עוד יותר בדכאון מאז שביתי הבכורה שגרה כאן בארגנטינה מאז גיל שלוש הודיעה לי שהיא רוצה לעשות שירות צבאי בארץ...

       

       

      על המשפט הראשון אני אחראי (וגם אוהדי ההלכה).

      לגבי בתך, בת כמה היא? (שנדע כמה זמת נותר לנו לעשות משהו בנדון...).

        24/12/09 05:38:

      חזרתי הצצתי בפוסט שלך וקיבלתי דיכאון.

      ואני עוד יותר בדכאון מאז שביתי הבכורה שגרה כאן בארגנטינה מאז גיל שלוש הודיעה לי שהיא רוצה לעשות שירות צבאי בארץ...

        22/12/09 11:43:


      הרב ינון אילני, ראש ישיבת-ההסדר "חן במדבר" בערד אמר לרב ישראל אייכלר בתכניתו "כנסת ישראל" ברדיו קול-חי 93fm.

       "שר הבטחון צריך להיות כפוף לרבנים, ולא הרבנים לשר הבטחון".

      לדבריו, המדינה צריכה להיות כפופה לתורה, ולא ל"מנווולים שיושבים בבית-המשפט העליון".

       

      kikar.net 21/12/09

       

      (ותודה לתומר קרמן על הקישור בפייסבוק)

        20/12/09 19:24:

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-20 19:10:57

      צטט: Danniell 2009-12-20 15:39:11

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-20 14:13:44

      צטט: bonbonyetta 2009-12-20 14:04:41


      *

      איך שקראתי את זה נזכרתי במטבע הלשון שהופכת מיום ליום למצחיקה פחות ופחות

      אני חילוני חרד.....

       

       

      האמירה חילוני חרד מעולם לא הצחיקה, לחילונים יש מספיק כוח במדינה הזאת כדי שלא תהפוך למדינת הלכה וכמו שדניאל הסברת לי פעם, אם לא יהיה בית מקדש שלישי לא יהיה אפשר לממש את כל ההלכות .נכון ?

       

      ואני אני חילונית חרדתית וגם זה לא מצחיק

       

      כן. אמנם נהוג לדבר על תרי"ג (613) מצוות, אבל בהעדר בית מקדש אפשר לקיים בסביבות שליש בלבד.

      אתה אומר שאם אקיים 204 ושליש (בלי מחשבון )מצוות אני אגיע לגן עדן ?

       

       

       אני מבין את ההתלהבות. וזאת עסקה הרבה יותר טובה ממה שאת חושבת. חלק גדול מהן את מקיימת בלי מאמץ ובלי לדעת אפילו שאת מקיימת מצווה. כמו למשל לא לשכב עם בהמה. אז כבר יש לך אחת (אני מאוד מקווה). ובכלל, נשים פטורות מקיום הרבה מצוות "שהזמן גרמן". קטן עליך.

       

       אבל אם את מצפה לפגוש 70 בתולים, המבצע הזה הוא אצל המתחרים.

      אה, וגם שם לא מכבדים נשים וצ'קים.

        20/12/09 18:52:

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-20 14:13:44

      צטט: bonbonyetta 2009-12-20 14:04:41


      *

      איך שקראתי את זה נזכרתי במטבע הלשון שהופכת מיום ליום למצחיקה פחות ופחות

      אני חילוני חרד.....

       

       

      האמירה חילוני חרד מעולם לא הצחיקה, לחילונים יש מספיק כוח במדינה הזאת כדי שלא תהפוך למדינת הלכה וכמו שדניאל הסברת לי פעם, אם לא יהיה בית מקדש שלישי לא יהיה אפשר לממש את כל ההלכות .נכון ?

       

      ואני אני חילונית חרדתית וגם זה לא מצחיק

       

      שמעתי שבעדה החרדתית הנשים נהנות משוויון זכויות.

      טוב, אולי נעזוב את העניין הנאה, אבל יש להן כנראה שוויון כלשהו.

        20/12/09 15:39:

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-20 14:13:44

      צטט: bonbonyetta 2009-12-20 14:04:41


      *

      איך שקראתי את זה נזכרתי במטבע הלשון שהופכת מיום ליום למצחיקה פחות ופחות

      אני חילוני חרד.....

       

       

      האמירה חילוני חרד מעולם לא הצחיקה, לחילונים יש מספיק כוח במדינה הזאת כדי שלא תהפוך למדינת הלכה וכמו שדניאל הסברת לי פעם, אם לא יהיה בית מקדש שלישי לא יהיה אפשר לממש את כל ההלכות .נכון ?

       

      ואני אני חילונית חרדתית וגם זה לא מצחיק

       

      כן. אמנם נהוג לדבר על תרי"ג (613) מצוות, אבל בהעדר בית מקדש אפשר לקיים בסביבות שליש בלבד.

        20/12/09 15:23:

      צטט: bonbonyetta 2009-12-20 14:04:41


      *

      איך שקראתי את זה נזכרתי במטבע הלשון שהופכת מיום ליום למצחיקה פחות ופחות

      אני חילוני חרד.....

       

       


      כן, היה סטיקר כזה. וכדרכם של סטיקרים גם זה לא עשה רושם רב על המציאות.

       כדי לשנות אותה נדרש קצת יותר מאמץ.

        20/12/09 15:20:

      צטט: אורה לב-רון 2009-12-20 12:51:03

      צטט: z.r 2009-12-16 17:12:38


        אז לאחר שאתמול קראתי וכיכבתי הגיע זמן זיון השכל, מה חשבת, שאככב ואלך?

        :)

       

        שר המשפטים פחות מפחיד אותי וההכללה הגורפת כי כל מה שמגיע מהתורה, הוא רע, זו הכללה פסולה בעיניי.

        מה שאמת גורם לי לנדודי שינה (מלבד הירח) זו עצם המחשבה כי יש כאן מיעוט השולט ברוב.

         וזו הבעיה העיקרית בדמוקרטיה הישראלית.

        שהרי, האבסורד הוא כי, מעמד הביניים, זה הנושא בנטל, אינו מיוצג למעשה ואין לו נציגות בכנסת.

        וגם אם יש, מי שבעצם שולט, הם המפלגות הדתיות, באמצעות משרדי הפנים, השיכון, התקשורת וועדת הכספים.

        הם לשון המאזניים ולפיהם יישק דבר וכל החלטה.

        ולמעשה הציבור היצרני, העובד, המשלם מיסים, נושא על כתפיו את כל השאר.

        כמי שכותב לא מעט על פוליטיקה ומראיין ופוגש שרים ומקבלי החלטות, אני חייב לציין כי עד שלא תשונה שיטת הממשל

        ועד שהכוח לא יעבור לרוב, המצב רק יילך ויחמיר.

        וזה עוד לפני שדברנו על הבירוקרטיה, השחיתות, הפרדת הדת מהמדינה ועוד.

        וסליחה על התגובה הארוכה..:)

       

      יש כאן כשל לוגי פעוט: הטענה איננה שכל מה שמגיע מתורה הוא רע, למשל, מי שהגיע למסקנה שהעיקר ואהבת לרעך כמוך, זה ממש בסדר גמור.

      הטעות היא סדר המילים במשפט: זה רע לקבל כל מה שמגיע מהתורה.

      קח מהתורה מה שטוב, ממש כמו מכל מקור אחר.

      אל תגיד נעשה ונשמע (גם אם הסמכות שלך היא הרב מלמד).

      ואשר לאי פחד שלך מהשר נאמן, כנראה שאתה לא עובד במשרד המשפטים. שם כל העובדים נאלצים להצטרף אליו יום יום ללמוד דף גמרא. לפחות הנשים פטורות.

       

       

       

      ברור שפטורות, שנאמר:

      "כל המלמד את בתו תורה מלמדה תיפלות" (מס' סוטה, דף ט"ז, א').

        20/12/09 14:13:

      צטט: bonbonyetta 2009-12-20 14:04:41


      *

      איך שקראתי את זה נזכרתי במטבע הלשון שהופכת מיום ליום למצחיקה פחות ופחות

      אני חילוני חרד.....

       

       

      האמירה חילוני חרד מעולם לא הצחיקה, לחילונים יש מספיק כוח במדינה הזאת כדי שלא תהפוך למדינת הלכה וכמו שדניאל הסברת לי פעם, אם לא יהיה בית מקדש שלישי לא יהיה אפשר לממש את כל ההלכות .נכון ?

       

      ואני אני חילונית חרדתית וגם זה לא מצחיק

        20/12/09 14:04:


      *

      איך שקראתי את זה נזכרתי במטבע הלשון שהופכת מיום ליום למצחיקה פחות ופחות

      אני חילוני חרד.....

        20/12/09 12:51:

      צטט: z.r 2009-12-16 17:12:38


        אז לאחר שאתמול קראתי וכיכבתי הגיע זמן זיון השכל, מה חשבת, שאככב ואלך?

        :)

       

        שר המשפטים פחות מפחיד אותי וההכללה הגורפת כי כל מה שמגיע מהתורה, הוא רע, זו הכללה פסולה בעיניי.

        מה שאמת גורם לי לנדודי שינה (מלבד הירח) זו עצם המחשבה כי יש כאן מיעוט השולט ברוב.

         וזו הבעיה העיקרית בדמוקרטיה הישראלית.

        שהרי, האבסורד הוא כי, מעמד הביניים, זה הנושא בנטל, אינו מיוצג למעשה ואין לו נציגות בכנסת.

        וגם אם יש, מי שבעצם שולט, הם המפלגות הדתיות, באמצעות משרדי הפנים, השיכון, התקשורת וועדת הכספים.

        הם לשון המאזניים ולפיהם יישק דבר וכל החלטה.

        ולמעשה הציבור היצרני, העובד, המשלם מיסים, נושא על כתפיו את כל השאר.

        כמי שכותב לא מעט על פוליטיקה ומראיין ופוגש שרים ומקבלי החלטות, אני חייב לציין כי עד שלא תשונה שיטת הממשל

        ועד שהכוח לא יעבור לרוב, המצב רק יילך ויחמיר.

        וזה עוד לפני שדברנו על הבירוקרטיה, השחיתות, הפרדת הדת מהמדינה ועוד.

        וסליחה על התגובה הארוכה..:)

       

      יש כאן כשל לוגי פעוט: הטענה איננה שכל מה שמגיע מתורה הוא רע, למשל, מי שהגיע למסקנה שהעיקר ואהבת לרעך כמוך, זה ממש בסדר גמור.

      הטעות היא סדר המילים במשפט: זה רע לקבל כל מה שמגיע מהתורה.

      קח מהתורה מה שטוב, ממש כמו מכל מקור אחר.

      אל תגיד נעשה ונשמע (גם אם הסמכות שלך היא הרב מלמד).

      ואשר לאי פחד שלך מהשר נאמן, כנראה שאתה לא עובד במשרד המשפטים. שם כל העובדים נאלצים להצטרף אליו יום יום ללמוד דף גמרא. לפחות הנשים פטורות.

        20/12/09 12:37:

      צטט: יצחק. ב 2009-12-14 09:36:22

      דניאל, הסתכלות מזוית קצת אחרת...

      ככל שמצב החברה האנושית מתדרדר והולך, מתרבים החוקים,

      העונשים, בתי הסוהר, הדיינים, עורכי הדין....

      במקום בו שורה אהבה, ריעות,

      מיותרים המוסדות, החוקים, הדתות.

      התמונה שאתה מתאר ממחישה גם למי ש"לא מפה",

      שמצבנו גם כאן בארץ הזאת, וגם על הכוכב בכלל,

      אינו מזהיר.

      תודה.

      העובדה שבכל חברה יש חוקים, וחלקם אפילו כמעט חופפים, מלמדת אל הנטיות האנושיות שצריך חוקים כדי לעצור:

      לא תרצח, לא תגנוב ובעיקר התחומים שהם ממש טאבו. כל אלו חיוניים משום שאלמלא כן לא רק העבריינים היו מקיימים יחסי עריות במשפחה, היו נישאים לאחיותיהם.

      לכן חשוב לחוקק חוקים, אבל חשוב גם להשליך לפח הזבל של ההיסטוריה ערימת חוקים שרק מפלים, כמו ממזרות ואשה פסולה לעדות וערמה שלמה של הדין שהרב (סליחה, שר המשפטים) כל-כך מתגעגע אליהם.

       

        20/12/09 12:08:

      צטט: iHanuka 2009-12-18 15:16:34

      צטט: Danniell 2009-12-18 13:48:45

      צטט: תומר קרמן 2009-12-18 13:33:40


      תודה על פוסט חשוב.

      מקווה שאנחנו לא עומדים בסיומה של התקופה שבה יהיה ניתן לכתוב פוסטים כאלה.

       

      הצורך הנואש של רובנו ב"זהות" מתורגם כמעט אך ורק ל"זהות יהודית" ומוביל להכחשה עמוקה של טיבה של אותה זהות.

      מדהים אותי בעיקר שיש נשים רבות שפשוט לא רוצות לראות את יחס היהדות התלמודית - היא היהדות המרכזית כיום במדינה - אל האישה.

       

       

       

      בהחלט מדהים. מרגע שבן אדם מקבל את האקסיומה שיש אל שכתב בדיוק מה צריך לעשות, ומסר את הטקסט הזה לקבוצה קטנה, שבמקרה אני משתייך אליה, הכל אבוד. אם הוא קבע שאישה היא יצור פגום מכדי להעיד, מי אני (גם אם אני אישה) להתווכח איתו?

       ואם אמר במפורש על שוכב משכב זכר "מות יומת", מי אני לתת להומוסקסואל לחיות?

       

       ברור שהאקסיומה המונותאיסטית הזאת פוסלת את השיטה הדמוקרטית, שאומרת ההיפך: בני האדם קובעים את החוקים, המשתנים בכל תקופה.

       רואים את הסתירה המהותית הזאת בישראל כל יום, בכל תחום. אם רוצים לראות.

       

       מסכים איתך שהבסיס האנטי דמוקרטי ביהדות הוא המונוטאיזם.

      סליחה על הסרסור אבל חומר לעשייה (יותר מלמחשבה) 

      הכנסת ספרים חדשים לקריאה בציבור, זה רעיון נחמד. אבל היזהר מלמסד מנהג של קריאה חוזרת של אותם טקסטים -במחזורים שבועיים או שנתיים- במשך מאות שנים.

       חזרה על אותם משפטים עד אין קץ סותמת את  החשיבה, הביקורתיות, ההבנה והפתיחות, והורגת את היצירתיות אפילו אצל ילדים ומבוגרים חכמים במיוחד. שלא לדבר על הפיכתם לבעלי חסינות משינוי!

       

       אם במדע היה מקובל לנהוג כך החל מנקודת זמן מסויימת, זו היתה גם נקודת ראשית ניוונו ומותו. וכידוע "כמוהם (כמו הטקסטים הנקראים שוב ושוב) יהיו קוראיהם".

       

       אבל אם להתחיל את הקריאה בציבור עם ספר של דוקינס כפי שהצעת שם, הייתי ממליץ על The god delusion.

       

        18/12/09 15:16:

      צטט: Danniell 2009-12-18 13:48:45

      צטט: תומר קרמן 2009-12-18 13:33:40


      תודה על פוסט חשוב.

      מקווה שאנחנו לא עומדים בסיומה של התקופה שבה יהיה ניתן לכתוב פוסטים כאלה.

       

      הצורך הנואש של רובנו ב"זהות" מתורגם כמעט אך ורק ל"זהות יהודית" ומוביל להכחשה עמוקה של טיבה של אותה זהות.

      מדהים אותי בעיקר שיש נשים רבות שפשוט לא רוצות לראות את יחס היהדות התלמודית - היא היהדות המרכזית כיום במדינה - אל האישה.

       

       

       

      בהחלט מדהים. מרגע שבן אדם מקבל את האקסיומה שיש אל שכתב בדיוק מה צריך לעשות, ומסר את הטקסט הזה לקבוצה קטנה, שבמקרה אני משתייך אליה, הכל אבוד. אם הוא קבע שאישה היא יצור פגום מכדי להעיד, מי אני (גם אם אני אישה) להתווכח איתו?

       ואם אמר במפורש על שוכב משכב זכר "מות יומת", מי אני לתת להומוסקסואל לחיות?

       

       ברור שהאקסיומה המונותאיסטית הזאת פוסלת את השיטה הדמוקרטית, שאומרת ההיפך: בני האדם קובעים את החוקים, המשתנים בכל תקופה.

       רואים את הסתירה המהותית הזאת בישראל כל יום, בכל תחום. אם רוצים לראות.

       

       מסכים איתך שהבסיס האנטי דמוקרטי ביהדות הוא המונוטאיזם.

      סליחה על הסרסור אבל חומר לעשייה (יותר מלמחשבה) 

        18/12/09 13:48:

      צטט: תומר קרמן 2009-12-18 13:33:40


      תודה על פוסט חשוב.

      מקווה שאנחנו לא עומדים בסיומה של התקופה שבה יהיה ניתן לכתוב פוסטים כאלה.

       

      הצורך הנואש של רובנו ב"זהות" מתורגם כמעט אך ורק ל"זהות יהודית" ומוביל להכחשה עמוקה של טיבה של אותה זהות.

      מדהים אותי בעיקר שיש נשים רבות שפשוט לא רוצות לראות את יחס היהדות התלמודית - היא היהדות המרכזית כיום במדינה - אל האישה.

       

       

       

      בהחלט מדהים. מרגע שבן אדם מקבל את האקסיומה שיש אל שכתב בדיוק מה צריך לעשות, ומסר את הטקסט הזה לקבוצה קטנה, שבמקרה אני משתייך אליה, הכל אבוד. אם הוא קבע שאישה היא יצור פגום מכדי להעיד, מי אני (גם אם אני אישה) להתווכח איתו?

       ואם אמר במפורש על שוכב משכב זכר "מות יומת", מי אני לתת להומוסקסואל לחיות?

       

       ברור שהאקסיומה המונותאיסטית הזאת פוסלת את השיטה הדמוקרטית, שאומרת ההיפך: בני האדם קובעים את החוקים, המשתנים בכל תקופה.

       רואים את הסתירה המהותית הזאת בישראל כל יום, בכל תחום. אם רוצים לראות.

        18/12/09 13:40:

      צטט: להתחיל מבראשית 2009-12-18 12:57:57


      דניאל

      הפוסט שלך חשוב ויפה, והיה נאה אילו נאמן היה בוחר לפרוש עקב מחשבה ואידיאות פרימיטיביות ועוד יותר חשוב שהחברה הישראלית תתעשת ותצא לרחובות כדי להפגין נגדו,, ונגד כל מי שחושב לשרת את המדינה אך להיות נאמן ליישות שמזמן קמה על יוצריה.

       

       


       המציאות היא ששר המשפטים לא רואה שום סיבה לפרוש, והחברה הישראלית ברובה לא יוצאת לרחובות, כי אין לה שמץ של מושג על מה מדובר.

       

       הישראלי המצוי, כאשר שומע על הרעיון "להנחיל צעד אחר צעד את חוקי התורה" משער שזה יהיה תהליך חמוד של הוספת קצת גפילטע פיש פה, חנוכיות שם, אלול במקום ספטמבר, ומה רע בזה?

       

       לישראלי המצוי, זה שהיית רוצה לראות מגיב, אין מושג שמדובר בחוקים המשקפים את המצב בחברות מסויימות כפי שהיה לפני מאות ואלפי שנים.

       יש הלומדים ומתכוננים להרוג בעלי חיים כפולחן דתי. קוראים לזה קורבנות, הלכות בית המקדש, פרה אדומה וכו'.

       

       הבורות כל כך מוחלטת, שכאשר רב מסביר שחילוני רשע, שאישה טיפשה או גוי נחש או מסביר הלכות הריגת גוי- התגובות מתחלקות בין הפתעה לגיחוך.

       אפילו כשהורגים בשם כל הערכים האלה, נהוג כאן להיות מופתע כל פעם מחדש.

      מנהג ישראלי.

        18/12/09 13:33:


      תודה על פוסט חשוב.

      מקווה שאנחנו לא עומדים בסיומה של התקופה שבה יהיה ניתן לכתוב פוסטים כאלה.

       

      הצורך הנואש של רובנו ב"זהות" מתורגם כמעט אך ורק ל"זהות יהודית" ומוביל להכחשה עמוקה של טיבה של אותה זהות.

      מדהים אותי בעיקר שיש נשים רבות שפשוט לא רוצות לראות את יחס היהדות התלמודית - היא היהדות המרכזית כיום במדינה - אל האישה.

       

       

        18/12/09 13:12:

      צטט: שלוימ'ה (חוני) 2009-12-14 10:13:43


      הטאליבן כבר פה.

       

      ואנחנו ישנים.

      zzzzzzzzzzzzzzz

        18/12/09 12:57:


      דניאל

      הפוסט שלך חשוב ויפה, והיה נאה אילו נאמן היה בוחר לפרוש עקב מחשבה ואידיאות פרימיטיביות ועוד יותר חשוב שהחברה הישראלית תתעשת ותצא לרחובות כדי להפגין נגדו,, ונגד כל מי שחושב לשרת את המדינה אך להיות נאמן ליישות שמזמן קמה על יוצריה.

        17/12/09 17:52:

      צטט: iHanuka 2009-12-17 17:30:01

      לא יאמן איזה אמביציה יכולה לתת תופעה פשוטה כמו חרדת ביצוע.

      הרי כל חוקי הממונות האלו נועדו להחליש בראש ובראשונה נשים.

       

       

       לעומקו של עניין הביצוע לא ירדתי, אני מודה. אבל אין ספק שעקרונות כגון הוצאת כל משפחת האישה ממעגל היורשים, פסילת עדות  אישה וכו', יוצרים ומנציחים קיום שני מעמדות, על בסיס מגדרי טהור.

       קשה להאמין שיש השואפים למערכת המושתתת על עקרונות כאלה במאה ה-21.

        17/12/09 17:30:

      לא יאמן איזה אמביציה יכולה לתת תופעה פשוטה כמו חרדת ביצוע.

      הרי כל חוקי הממונות האלו נועדו להחליש בראש ובראשונה נשים.

       

        17/12/09 12:20:

      צטט: זיוה ב. 2009-12-17 10:46:27


      פוסט מרתק מנומק ומשכנע , כמעט מפחיד.

       

       


      כמעט? חבל שגיליתי איפוק... :)

      תודה, זיוה.

        17/12/09 10:46:

      פוסט מרתק מנומק ומשכנע , כמעט מפחיד.
        17/12/09 10:25:

      צטט: איל נבו 2009-12-17 00:09:25

      צטט: Danniell 2009-12-16 17:46:59

      צטט: איל נבו 2009-12-16 17:34:11

      הנקודה החיובית היחידה שאני מצליח לראות היא שאולי הדור הבא וכנראה האחרון של חילוניים בישראל יזכה למעמד פליט בארצות המערב. אני שומר לכם מקום פה. לנחמדים שבינכם.

      וממליץ לכולם לקרוא בינתיים את פונדקו של ירמיהו. 

       

       


      אתה חושב שבוועידת קופנהאגן צריכים להציג את הישראלי החילוני כזן בסכנת הכחדה, יחד עם הדובים הלבנים?

       

       אני חשבתי על יעדים אפשריים אחרים: אנדורה, כעדיפות ראשונה. מדינה ירוקה וקטנטונת, באירופה, מדברים בה ספרדית, צבא אין, גשם יש... מה עוד יכולתי לבקש?

       

       אבל תודה על ההזמנה, ובעיקר על ההמלצה על הספר.

       אנדורה חתומה על אמנת הפליטים? אם כן אז שמור לי מקום בתור. נראה מה מסתדר ונחליט יותר מאוחר

       

       

       

      I'll let you know

      בינתיים אתה יכול להתחיל לתרגל ספרדית עם אחיך :)

        17/12/09 00:09:

      צטט: Danniell 2009-12-16 17:46:59

      צטט: איל נבו 2009-12-16 17:34:11

      הנקודה החיובית היחידה שאני מצליח לראות היא שאולי הדור הבא וכנראה האחרון של חילוניים בישראל יזכה למעמד פליט בארצות המערב. אני שומר לכם מקום פה. לנחמדים שבינכם.

      וממליץ לכולם לקרוא בינתיים את פונדקו של ירמיהו. 

       

       


      אתה חושב שבוועידת קופנהאגן צריכים להציג את הישראלי החילוני כזן בסכנת הכחדה, יחד עם הדובים הלבנים?

       

       אני חשבתי על יעדים אפשריים אחרים: אנדורה, כעדיפות ראשונה. מדינה ירוקה וקטנטונת, באירופה, מדברים בה ספרדית, צבא אין, גשם יש... מה עוד יכולתי לבקש?

       

       אבל תודה על ההזמנה, ובעיקר על ההמלצה על הספר.

       אנדורה חתומה על אמנת הפליטים? אם כן אז שמור לי מקום בתור. נראה מה מסתדר ונחליט יותר מאוחר

       

        16/12/09 18:05:

      צטט: evab 2009-12-16 17:43:16

      צטט: Danniell 2009-12-16 12:10:14

      צטט: evab 2009-12-16 10:18:00

      מגיבה עוד לפני סוף הקריאה.

      כל פעם מקומם אותי מחדש לראות את העוולות האלה המוליכות את ההלכה. ויותר מכך לראות לאן המדינה הזו הולכת ולהבין שעל רקע הריבוי הטבעי שלנו ושלהם (כי באמת שאלה סוג של שני עמים*), זה בלתי נמנע.

      *האם זה לא כך? החוקים שלנו שונים. ההתייחסות שלנו למונחי יסוד ככבוד האדם, הזכות לשוויון וכדומה, שונים.... 

       

       


      בהחלט, הכל שונה מהבסיס.

       

       כשמקור הסמכות איננו בני אדם אלא אל, כל שינוי מהותי ממה שהיה נהוג בעבר הרחוק, בלתי אפשרי. לכן, כפי שהסביר הרב יוסף, לא יהיה שינוי בשום זמן עתידי חלילה וחס.

       

       מה שקרוי שוויון ללא הבדלי דת או מין - אלה "חוקות הגויים". בהלכה ההבדלים הגדולים על בסיס דת ומין הם חוק.

       

       אגב, המילה "דת", מקורה בפרסית עתיקה ופירושה חוק, וכך היחס אליה אצל מקבלי השיטה כולה.

        וחוק איננו איזו המלצה שכל אחד חופשי לאמץ או לא. חוק זה חוק, ומכאן פסילת מערכת חוקים אחרת ושונה מהותית, זו של המדינה, שהיא יציר השיטה הדמוקרטית (עוד המצאת גויים).

       זה כל כך עצוב ונכון.

       

      אני עצמי אתאיסטית, אבל לא פעם שמעתי את פלפולי הרבנים, בנסותם להסביר דברים שאינם מתיישבים עם קיום האל כפי שהם (חושבים שהם) מכירים אותו. ברגעים אלה הם מסבירים כי אלוהים הוא כל יכול, ואין לפקפק במניעים העומדים מאחורי פעולותיו ודרכי העולם. אם כך, הרי האל יכול להשתנות, להתעדכן כראות עיניו. זה הרי ברור, וגם מובן שהוא עושה כך, אם הוא באמת קיים. שהרי לפי אמונתם - אלוהים הוא כל יכול, ואם האדם יכול לשנות את עמדותיו, הרי שברור שגם לאלוהיו היכולת להשתנות.

       

      אבל מה אני מנסה להשתמש בכלים לא לי. אני בסה"כ אישה "קלת דעת" על פי ראייתם.

       

      ומה אני מנסה לראות את ההגיון במקום שעל פי ראייתי הוא בבחינת נעדר.

       

       

       

      כן, רק צרות יש מכן.

      איך אפשר לקיים פה דיון רציני עם קלות דעת כזאת...?

        16/12/09 17:55:

      צטט: Danniell 2009-12-16 17:29:42

      צטט: z.r 2009-12-16 17:12:38


        אז לאחר שאתמול קראתי וכיכבתי הגיע זמן זיון השכל, מה חשבת, שאככב ואלך?

        :)

       

        שר המשפטים פחות מפחיד אותי וההכללה הגורפת כי כל מה שמגיע מהתורה, הוא רע, זו הכללה פסולה בעיניי.

        מה שאמת גורם לי לנדודי שינה (מלבד הירח) זו עצם המחשבה כי יש כאן מיעוט השולט ברוב.

         וזו הבעיה העיקרית בדמוקרטיה הישראלית.

        שהרי, האבסורד הוא כי, מעמד הביניים, זה הנושא בנטל, אינו מיוצג למעשה ואין לו נציגות בכנסת.

        וגם אם יש, מי שבעצם שולט, הם המפלגות הדתיות, באמצעות משרדי הפנים, השיכון, התקשורת וועדת הכספים.

        הם לשון המאזניים ולפיהם יישק דבר וכל החלטה.

        ולמעשה הציבור היצרני, העובד, המשלם מיסים, נושא על כתפיו את כל השאר.

        כמי שכותב לא מעט על פוליטיקה ומראיין ופוגש שרים ומקבלי החלטות, אני חייב לציין כי עד שלא תשונה שיטת הממשל

        ועד שהכוח לא יעבור לרוב, המצב רק יילך ויחמיר.

        וזה עוד לפני שדברנו על הבירוקרטיה, השחיתות, הפרדת הדת מהמדינה ועוד.

        וסליחה על התגובה הארוכה..:)

       

      תודה ראובן.

       

      כמו שראית, לא נאמר משהו על "כל מה שמגיע מהתורה", אלא הובאו כמה עניינים.  

       

       בהחלט יש בה עקרונות יפים, כגון לא להרוג בני אדם. רק חבל על החריגים הראויים לעונש מוות (הומוסקסואלים, עושים מלאכות בשבת וכו').

      גם "ואהבת לרעך כמוך" יפה מאוד, ועוד יותר טוב היה לו ציוותה התורה על מצווה זו כלפי כלל בני האדם, ולא רק כלפי "בני עמך".

       גם עיקרון מתן הלוואות ללא רבית חמוד, אבל לא חל על הלוואה לגוי, והדוגמאות רבות מאוד.

       

       אני מסכים באשר לאבסורד שציינת לגבי יחסי הרוב והמיעוט. בין היתר הוא נובע מכך שהרוב לא ממש מכיר את ערכי המיעוט. וגם, כפי שאמרת: השיטה מאפשרת את המצב הזה.

       

       כן, וזה לפני שדיברנו על בירוקרטיה, שחיתות, וכו'. כוחותינו מוגבלים...

       

      מערכת הבלוג הזה מעודדת תגובות ארוכות:)

       

       

       

         ואת הכי חשוב לא ציינתי, אני סוציאליסט וחילוני חרד..:)
        16/12/09 17:46:

      צטט: איל נבו 2009-12-16 17:34:11

      הנקודה החיובית היחידה שאני מצליח לראות היא שאולי הדור הבא וכנראה האחרון של חילוניים בישראל יזכה למעמד פליט בארצות המערב. אני שומר לכם מקום פה. לנחמדים שבינכם.

      וממליץ לכולם לקרוא בינתיים את פונדקו של ירמיהו. 

       

       


      אתה חושב שבוועידת קופנהאגן צריכים להציג את הישראלי החילוני כזן בסכנת הכחדה, יחד עם הדובים הלבנים?

       

       אני חשבתי על יעדים אפשריים אחרים: אנדורה, כעדיפות ראשונה. מדינה ירוקה וקטנטונת, באירופה, מדברים בה ספרדית, צבא אין, גשם יש... מה עוד יכולתי לבקש?

       

       אבל תודה על ההזמנה, ובעיקר על ההמלצה על הספר.

        16/12/09 17:43:

      צטט: Danniell 2009-12-16 12:10:14

      צטט: evab 2009-12-16 10:18:00

      מגיבה עוד לפני סוף הקריאה.

      כל פעם מקומם אותי מחדש לראות את העוולות האלה המוליכות את ההלכה. ויותר מכך לראות לאן המדינה הזו הולכת ולהבין שעל רקע הריבוי הטבעי שלנו ושלהם (כי באמת שאלה סוג של שני עמים*), זה בלתי נמנע.

      *האם זה לא כך? החוקים שלנו שונים. ההתייחסות שלנו למונחי יסוד ככבוד האדם, הזכות לשוויון וכדומה, שונים.... 

       

       


      בהחלט, הכל שונה מהבסיס.

       

       כשמקור הסמכות איננו בני אדם אלא אל, כל שינוי מהותי ממה שהיה נהוג בעבר הרחוק, בלתי אפשרי. לכן, כפי שהסביר הרב יוסף, לא יהיה שינוי בשום זמן עתידי חלילה וחס.

       

       מה שקרוי שוויון ללא הבדלי דת או מין - אלה "חוקות הגויים". בהלכה ההבדלים הגדולים על בסיס דת ומין הם חוק.

       

       אגב, המילה "דת", מקורה בפרסית עתיקה ופירושה חוק, וכך היחס אליה אצל מקבלי השיטה כולה.

        וחוק איננו איזו המלצה שכל אחד חופשי לאמץ או לא. חוק זה חוק, ומכאן פסילת מערכת חוקים אחרת ושונה מהותית, זו של המדינה, שהיא יציר השיטה הדמוקרטית (עוד המצאת גויים).

       זה כל כך עצוב ונכון.

       

      אני עצמי אתאיסטית, אבל לא פעם שמעתי את פלפולי הרבנים, בנסותם להסביר דברים שאינם מתיישבים עם קיום האל כפי שהם (חושבים שהם) מכירים אותו. ברגעים אלה הם מסבירים כי אלוהים הוא כל יכול, ואין לפקפק במניעים העומדים מאחורי פעולותיו ודרכי העולם. אם כך, הרי האל יכול להשתנות, להתעדכן כראות עיניו. זה הרי ברור, וגם מובן שהוא עושה כך, אם הוא באמת קיים. שהרי לפי אמונתם - אלוהים הוא כל יכול, ואם האדם יכול לשנות את עמדותיו, הרי שברור שגם לאלוהיו היכולת להשתנות.

       

      אבל מה אני מנסה להשתמש בכלים לא לי. אני בסה"כ אישה "קלת דעת" על פי ראייתם.

       

      ומה אני מנסה לראות את ההגיון במקום שעל פי ראייתי הוא בבחינת נעדר.

       

       

        16/12/09 17:34:

      הנקודה החיובית היחידה שאני מצליח לראות היא שאולי הדור הבא וכנראה האחרון של חילוניים בישראל יזכה למעמד פליט בארצות המערב. אני שומר לכם מקום פה. לנחמדים שבינכם.

      וממליץ לכולם לקרוא בינתיים את פונדקו של ירמיהו. 

        16/12/09 17:29:

      צטט: z.r 2009-12-16 17:12:38


        אז לאחר שאתמול קראתי וכיכבתי הגיע זמן זיון השכל, מה חשבת, שאככב ואלך?

        :)

       

        שר המשפטים פחות מפחיד אותי וההכללה הגורפת כי כל מה שמגיע מהתורה, הוא רע, זו הכללה פסולה בעיניי.

        מה שאמת גורם לי לנדודי שינה (מלבד הירח) זו עצם המחשבה כי יש כאן מיעוט השולט ברוב.

         וזו הבעיה העיקרית בדמוקרטיה הישראלית.

        שהרי, האבסורד הוא כי, מעמד הביניים, זה הנושא בנטל, אינו מיוצג למעשה ואין לו נציגות בכנסת.

        וגם אם יש, מי שבעצם שולט, הם המפלגות הדתיות, באמצעות משרדי הפנים, השיכון, התקשורת וועדת הכספים.

        הם לשון המאזניים ולפיהם יישק דבר וכל החלטה.

        ולמעשה הציבור היצרני, העובד, המשלם מיסים, נושא על כתפיו את כל השאר.

        כמי שכותב לא מעט על פוליטיקה ומראיין ופוגש שרים ומקבלי החלטות, אני חייב לציין כי עד שלא תשונה שיטת הממשל

        ועד שהכוח לא יעבור לרוב, המצב רק יילך ויחמיר.

        וזה עוד לפני שדברנו על הבירוקרטיה, השחיתות, הפרדת הדת מהמדינה ועוד.

        וסליחה על התגובה הארוכה..:)

       

      תודה ראובן.

       

      כמו שראית, לא נאמר משהו על "כל מה שמגיע מהתורה", אלא הובאו כמה עניינים.  

       

       בהחלט יש בה עקרונות יפים, כגון לא להרוג בני אדם. רק חבל על החריגים הראויים לעונש מוות (הומוסקסואלים, עושים מלאכות בשבת וכו').

      גם "ואהבת לרעך כמוך" יפה מאוד, ועוד יותר טוב היה לו ציוותה התורה על מצווה זו כלפי כלל בני האדם, ולא רק כלפי "בני עמך".

       גם עיקרון מתן הלוואות ללא רבית חמוד, אבל לא חל על הלוואה לגוי, והדוגמאות רבות מאוד.

       

       אני מסכים באשר לאבסורד שציינת לגבי יחסי הרוב והמיעוט. בין היתר הוא נובע מכך שהרוב לא ממש מכיר את ערכי המיעוט. וגם, כפי שאמרת: השיטה מאפשרת את המצב הזה.

       

       כן, וזה לפני שדיברנו על בירוקרטיה, שחיתות, וכו'. כוחותינו מוגבלים...

       

      מערכת הבלוג הזה מעודדת תגובות ארוכות:)

       

        16/12/09 17:12:


        אז לאחר שאתמול קראתי וכיכבתי הגיע זמן זיון השכל, מה חשבת, שאככב ואלך?

        :)

       

        שר המשפטים פחות מפחיד אותי וההכללה הגורפת כי כל מה שמגיע מהתורה, הוא רע, זו הכללה פסולה בעיניי.

        מה שאמת גורם לי לנדודי שינה (מלבד הירח) זו עצם המחשבה כי יש כאן מיעוט השולט ברוב.

         וזו הבעיה העיקרית בדמוקרטיה הישראלית.

        שהרי, האבסורד הוא כי, מעמד הביניים, זה הנושא בנטל, אינו מיוצג למעשה ואין לו נציגות בכנסת.

        וגם אם יש, מי שבעצם שולט, הם המפלגות הדתיות, באמצעות משרדי הפנים, השיכון, התקשורת וועדת הכספים.

        הם לשון המאזניים ולפיהם יישק דבר וכל החלטה.

        ולמעשה הציבור היצרני, העובד, המשלם מיסים, נושא על כתפיו את כל השאר.

        כמי שכותב לא מעט על פוליטיקה ומראיין ופוגש שרים ומקבלי החלטות, אני חייב לציין כי עד שלא תשונה שיטת הממשל

        ועד שהכוח לא יעבור לרוב, המצב רק יילך ויחמיר.

        וזה עוד לפני שדברנו על הבירוקרטיה, השחיתות, הפרדת הדת מהמדינה ועוד.

        וסליחה על התגובה הארוכה..:)

        16/12/09 12:17:

      צטט: גורדון בר 2009-12-16 12:08:59


      למען הסר ספק: "האישה אינה יורשת בעלה כלל והבעל יורש את כל נכסי אשתו..." (הרמב"ם, הלכות נחלות א': ח'). וגם: "משפחת האם אינה קרויה משפחה, שאין האם יורשת את בנה ולא את בתה. ואחין מאם ולא מאב אין יורשים זה את זה אלא כל אחד משפחת אביו יורש אותו." (שולחן ערוך, חושן משפט רע"ו: 4).

       

       

      בל נשכח

      כך גם היה בחוק האוסטרוהונגרי

      וכך, תאודוור בנימין הרצל זכה בכספי ירושת אשתו [אחת המשפחות העשירות באוסטריה]

      ואת הממון הזה

      השקיע בפעילות בהקמת מקלט ליהודים בארץ-ישראל

       

       

       כן, בעבר (הקרוב או הרחוק יותר) חוקים כאלה היו נפוצים כמעט בכל מקום.

      וזה ממחיש בדיוק את ההבדל. החוקים הנ"ל, המפלים על בסיס מגדר,  נעלמו ממדינות מרכז אירופה, שכן מקור סמכות החקיקה  הוא השיטה הדמוקרטית, הפועלת במאה ה-21 על בסיס עקרונות שונים לחלוטין של שוויון.

       על פי ההלכה כאמור, מהפכות כאלה אסורות.

        16/12/09 12:10:

      צטט: evab 2009-12-16 10:18:00

      מגיבה עוד לפני סוף הקריאה.

      כל פעם מקומם אותי מחדש לראות את העוולות האלה המוליכות את ההלכה. ויותר מכך לראות לאן המדינה הזו הולכת ולהבין שעל רקע הריבוי הטבעי שלנו ושלהם (כי באמת שאלה סוג של שני עמים*), זה בלתי נמנע.

      *האם זה לא כך? החוקים שלנו שונים. ההתייחסות שלנו למונחי יסוד ככבוד האדם, הזכות לשוויון וכדומה, שונים.... 

       

       


      בהחלט, הכל שונה מהבסיס.

       

       כשמקור הסמכות איננו בני אדם אלא אל, כל שינוי מהותי ממה שהיה נהוג בעבר הרחוק, בלתי אפשרי. לכן, כפי שהסביר הרב יוסף, לא יהיה שינוי בשום זמן עתידי חלילה וחס.

       

       מה שקרוי שוויון ללא הבדלי דת או מין - אלה "חוקות הגויים". בהלכה ההבדלים הגדולים על בסיס דת ומין הם חוק.

       

       אגב, המילה "דת", מקורה בפרסית עתיקה ופירושה חוק, וכך היחס אליה אצל מקבלי השיטה כולה.

        וחוק איננו איזו המלצה שכל אחד חופשי לאמץ או לא. חוק זה חוק, ומכאן פסילת מערכת חוקים אחרת ושונה מהותית, זו של המדינה, שהיא יציר השיטה הדמוקרטית (עוד המצאת גויים).

        16/12/09 12:08:


      למען הסר ספק: "האישה אינה יורשת בעלה כלל והבעל יורש את כל נכסי אשתו..." (הרמב"ם, הלכות נחלות א': ח'). וגם: "משפחת האם אינה קרויה משפחה, שאין האם יורשת את בנה ולא את בתה. ואחין מאם ולא מאב אין יורשים זה את זה אלא כל אחד משפחת אביו יורש אותו." (שולחן ערוך, חושן משפט רע"ו: 4).

       

       

      בל נשכח

      כך גם היה בחוק האוסטרוהונגרי

      וכך, תאודוור בנימין הרצל זכה בכספי ירושת אשתו [אחת המשפחות העשירות באוסטריה]

      ואת הממון הזה

      השקיע בפעילות בהקמת מקלט ליהודים בארץ-ישראל

        16/12/09 10:18:

      מגיבה עוד לפני סוף הקריאה.

      כל פעם מקומם אותי מחדש לראות את העוולות האלה המוליכות את ההלכה. ויותר מכך לראות לאן המדינה הזו הולכת ולהבין שעל רקע הריבוי הטבעי שלנו ושלהם (כי באמת שאלה סוג של שני עמים*), זה בלתי נמנע.

      *האם זה לא כך? החוקים שלנו שונים. ההתייחסות שלנו למונחי יסוד ככבוד האדם, הזכות לשוויון וכדומה, שונים.... 

        16/12/09 09:24:

      צטט: גיא פדה 2009-12-15 21:30:09

      התמונה בראש הפוסט הזכירה לי את הסרט "השנאה" של מתיה קסוביץ. לאורך כל הסרט חוזר סיפור על איש שנופל מהקומה ה-50 של מגדל ובכל קומה שהוא עובר אומר לעצמו "לא נורא, עוד לא הגעתי לאדמה". בסרט הסיפור הזה משמש כדימוי למצב החברה הצרפתית. הוא מאוד נכון גם לחברה הישראלית.

       

       


      תודה גיא.

       

      לא הכרתי את הסרט, אבל דימוי הנפילה (שהתרסקות וודאית בסופה) מוכר ונכון בהרבה מצבים. אישיים וקולקטיביים.

       

       זו היתה הכוונה בקשר לתמונה: "צעד אחר צעד", בהעדר מוחלט של הבנה מה צפוי לאחר הצעד הבא, זה שצועדים מפי התהום.

      ואז מתחילה הנפילה שציינת, שבמהלכה אופייני לנופלים להרגיש "בסדר גמור בינתיים".

       

       בעיקר מתוך אי הבנת התהליך כולו, הנפילה הגדולה.

        15/12/09 21:30:
      התמונה בראש הפוסט הזכירה לי את הסרט "השנאה" של מתיה קסוביץ. לאורך כל הסרט חוזר סיפור על איש שנופל מהקומה ה-50 של מגדל ובכל קומה שהוא עובר אומר לעצמו "לא נורא, עוד לא הגעתי לאדמה". בסרט הסיפור הזה משמש כדימוי למצב החברה הצרפתית. הוא מאוד נכון גם לחברה הישראלית.
        15/12/09 18:34:

      צטט: הדב מהיער 2009-12-15 18:28:03

      צטט: Danniell 2009-12-14 09:53:29

      צטט: הדב מהיער 2009-12-14 00:12:21

      וגם ניטשה הוסיף: בלכתך אל האישה, קח עימך את השוט.

       

       

       


      כן, ואצל הרמב"ם אין צורך ללכת רחוק, היא בבית.

       

      אגב, ניטשה גם אמר:

      "אדם אינו צולל לתוך המים להציל טובע בהשתוקקות כה רבה, כמו בשעה שנוכחים במקום רבים אחרים שאינם מעיזים להסתכן."

      ובהקשר שלנו, כתב הט"ז (ר' דוד הלוי סגל, מגדולי הפוסקים האשכנזים):

      כאשר איש ואשה הם בסכנת טביעה בנהר, האיש קודם לאשה להחיותו, ממילא לכל סכנה של מיתה, ונ"ל הטעם שאיש חייב טפי במצות...

          

      הנימוק: הגבר חייב לקיים יותר מצוות.

       

       

      כמה שאלות מתעוררות כאן:

      האם ניטשה ראה בעיני רוחו את האירוע ההוא בירקון, כשכולם עמדו על החוף, עם מצלמות ביד, וצילמו את ההוא שקפץ?

      והאם ניטשה התייחס לסוגיה של הזיהום במי הירקון כשכתב מה שכתב?

       

       

       

       


       בניטשה אני מומחה קטן מאוד, אבל מהכרותי אותך הייתי מצפה שהאסוציאציה הראשונה שתעלה בראשך תהיה מהפרק בסיינפלד בו ג'ורג הוא כביכול ביולוג ימי, ונכנס לים להציל לוייתן.

       

       עוד פרק עם הרבה חומר לימוד :)

        15/12/09 18:28:

      צטט: Danniell 2009-12-14 09:53:29

      צטט: הדב מהיער 2009-12-14 00:12:21

      וגם ניטשה הוסיף: בלכתך אל האישה, קח עימך את השוט.

       

       

       


      כן, ואצל הרמב"ם אין צורך ללכת רחוק, היא בבית.

       

      אגב, ניטשה גם אמר:

      "אדם אינו צולל לתוך המים להציל טובע בהשתוקקות כה רבה, כמו בשעה שנוכחים במקום רבים אחרים שאינם מעיזים להסתכן."

      ובהקשר שלנו, כתב הט"ז (ר' דוד הלוי סגל, מגדולי הפוסקים האשכנזים):

      כאשר איש ואשה הם בסכנת טביעה בנהר, האיש קודם לאשה להחיותו, ממילא לכל סכנה של מיתה, ונ"ל הטעם שאיש חייב טפי במצות...

          

      הנימוק: הגבר חייב לקיים יותר מצוות.

       

       

      כמה שאלות מתעוררות כאן:

      האם ניטשה ראה בעיני רוחו את האירוע ההוא בירקון, כשכולם עמדו על החוף, עם מצלמות ביד, וצילמו את ההוא שקפץ?

      והאם ניטשה התייחס לסוגיה של הזיהום במי הירקון כשכתב מה שכתב?

       

       

        14/12/09 11:25:

      צטט: נושמת... 2009-12-14 10:43:46

      באנו חושך לגרש....הפעם נרות לא יעזרו

      לנו.....

       

       

      אולי זרקורים גדולים, והכל גלוי.
        14/12/09 11:24:

      צטט: שלוימ'ה (חוני) 2009-12-14 10:13:43


      הטאליבן כבר פה.

       

       


      כן, יש כאן הרבה תלמידים (פירוש המילה"טאליבן") להוראות הנ"ל. 
        14/12/09 10:43:

      באנו חושך לגרש....הפעם נרות לא יעזרו

      לנו.....

        14/12/09 10:13:

      הטאליבן כבר פה.
        14/12/09 10:08:

      צטט: יצחק. ב 2009-12-14 09:36:22

      דניאל, הסתכלות מזוית קצת אחרת...

      ככל שמצב החברה האנושית מתדרדר והולך, מתרבים החוקים,

      העונשים, בתי הסוהר, הדיינים, עורכי הדין....

      במקום בו שורה אהבה, ריעות,

      מיותרים המוסדות, החוקים, הדתות.

      התמונה שאתה מתאר ממחישה גם למי ש"לא מפה",

      שמצבנו גם כאן בארץ הזאת, וגם על הכוכב בכלל,

      אינו מזהיר.

      תודה.

       

       


        אני מסכים. החברה רחוקה מאוד מהאהבה והרעות שציינת, מצב שהיה מייתר השימוש בחלק גדול מהחוקים, המשפטים והעונשים.

       

       השינוי המהותי האפשרי הוא כמובן אינדיבידואלי (לא קולקטיבי ולא משפטי). כל אחד יכול לחולל שינוי בעצמו. השינוי, כמו כל דבר אחר, מתפשט, משפיע, יוצר שינוי גדול יותר.

       

       ובינתיים, ובמקביל לאתגר האישי האוניברסלי, חשוב גם לעניות דעתי, בחברה הספציפית הזאת ובזמן הזה, שיובנו יותר מהן האלטרנטיבות לניהול חברה באמצעות מערכת ערכים וחוקים. כי ההבדלים עצומים.

        14/12/09 09:53:

      צטט: הדב מהיער 2009-12-14 00:12:21

      וגם ניטשה הוסיף: בלכתך אל האישה, קח עימך את השוט.

       

       

       


      כן, ואצל הרמב"ם אין צורך ללכת רחוק, היא בבית.

       

      אגב, ניטשה גם אמר:

      "אדם אינו צולל לתוך המים להציל טובע בהשתוקקות כה רבה, כמו בשעה שנוכחים במקום רבים אחרים שאינם מעיזים להסתכן."

      ובהקשר שלנו, כתב הט"ז (ר' דוד הלוי סגל, מגדולי הפוסקים האשכנזים):

      כאשר איש ואשה הם בסכנת טביעה בנהר, האיש קודם לאשה להחיותו, ממילא לכל סכנה של מיתה, ונ"ל הטעם שאיש חייב טפי במצות...

          

      הנימוק: הגבר חייב לקיים יותר מצוות.

       
        14/12/09 09:36:

      דניאל, הסתכלות מזוית קצת אחרת...

      ככל שמצב החברה האנושית מתדרדר והולך, מתרבים החוקים,

      העונשים, בתי הסוהר, הדיינים, עורכי הדין....

      במקום בו שורה אהבה, ריעות,

      מיותרים המוסדות, החוקים, הדתות.

      התמונה שאתה מתאר ממחישה גם למי ש"לא מפה",

      שמצבנו גם כאן בארץ הזאת, וגם על הכוכב בכלל,

      אינו מזהיר.

      תודה.

        14/12/09 09:17:

      צטט: איריס2010 2009-12-13 23:56:47


      בל נשכח שאני כבר מדינת הלכה,

      אמנם ההצהרה היא שערורית אך הלכה למעשה אנו כבר מדינת הלכה  .

       

       

      בדרך.

      אני אוהב את ההצהרה. קצת אמירת אמת מדי פעם.

        14/12/09 00:12:

      וגם ניטשה הוסיף: בלכתך אל האישה, קח עימך את השוט.

       

        13/12/09 23:56:


      בל נשכח שאני כבר מדינת הלכה,

      אמנם ההצהרה היא שערורית אך הלכה למעשה אנו כבר מדינת הלכה  .

      פרופיל

      Danniell
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      מילים תלויות Palabras colgadas

      מילים תלויות Palabras colgadas