כותרות TheMarker >
    ';

    פוליטיקה זעירה

    בעיקר על החוויה הפוליטית וקצת על אהבות אחרות-כיצד מתנהלים הדברים במאה ה-21 בין אידאולוגיה למסחר. על האדם כחיה פוליטית, על תרבות ואידאולוגיה. על נושאים שברומו של עולם ועל זוטות מן הקרקעית.

    ארכיון

    0

    אושוויץ וחווית הרוע

    44 תגובות   יום שני, 21/12/09, 12:17

    כיצד העלמותו של שלט אחד שהיה תלוי בכניסה למחנה השמדה אושוויץ הצליחה לעורר סערה כה גדולה וזעזוע  כה עמוק בישראל ומחוצה לה? מה הופך שלט אחד לסמל של כל מערכת ההשמדה הנאצית? מה יקרה לו מחר יניחו במקום השלט הגנוב שנחצה לשלושה שלט חלופי זהה לו בדיוק? האם אז זכר השואה יפגע? האם ההבנה שלנו את מכונת ההשמדה הנאצית תטשטש? האם הזיכרון יתעמם? ובעיקר איך אושוויץ הפכה להיות הדיסנילנד של האימה?

     

    מחנה אושוויץ הוא מערכת שלמה של סמלים, זיכרון ופחד. די בצילום אחד של פסי הרכבת המובילים אל התחנה הסופית בה הורדו הנוסעים כדי לגרום לדמו של כל אדם סביר להצטמרר. אושוויץ כבר מזמן איננה מקום גשמי על פני כדור הארץ היא חלק מן הזיכרון הקולקטיבי של האנושות והיא צריבה כאובה בגופו של כל יהודי וישראלי.

     

    שום דבר איננו אמיתי באוושוויץ של היום, שום דבר גם לא יכול להיות אמיתי. זהו מוזיאון של התפוגגות ההוויה האנושית, זה מקום שאיננו על המפה, ארץ העשן המיתמר. מי שנכנס בשערי אוושוויץ לא יכול לדמיין את אשר התרחש בו, לא יכול להבין. לצורך בנייתה של הבנה כלשהי  צריך ללמוד את אשר היה שם, צריך לקרוא וצריך לדון בכך, לא בטוח שצריך לבקר. הביקור מטרותיו אחרות ואולי אף זרות, המקום עצמו משמש כקתרזיס ריגשי, רוחני, סוג של חוויה.

     

    השלט של אושוויץ הוא חלק מהמנגנון המפעיל את בלוטות ההתרגשות שלנו, הוא חלק מההכנה שלנו לטיול לכור ההיתוך של החברה הישראלית. ללא השלט כך נדמה, כל המשמעות של אושוויץ מאבדת מעוצמתה. השלט המפורסם הפך לחלק מן הציפייה שלנו, חלק מהזיהוי שלנו את אושוויץ ככזה. ללא השלט יש סכנה, שלא נדע מה מייחד את המקום. השלט הזה מסמל את נבזותם של הנאצים, את הרמייה שהייתה חלק מהשמדה וכמובן את הציניות האילמת של שלטון ההונאה. הוא משמש כסוג של הסבר ראציונלי לאיך הקורבנות לא ידעו עד הרגע האחרון מה צופן גורלם.

     

    המילים הכתובות על השלט "העבודה משחררת" הם הרי האנטי תיזה ליהודי. העבודה היא זו המסייעת לחלץ את היהודי מזהותו הטפילית, היא גם זו התורמת לשים קץ להיסטוריה ארוכת שנים של מציצת דמה של אירופה וניצולה על ידו. על ידי העבודה היהודי חדל מלהיות יהודי ולכן חדל להיות, השמדתו הרעיונית והפיזית חד הם.

     

    אשוויץ של היום היא הדיסנילנד של הרוע. כשם שאנו נוהרים אל דיסנילנד לחוות את את הטום והטהר. כך אנו נוהרים לאשוויץ לנסות לקבל הצצה לרע המוחלט. קיומה של דיסנילנד מבוסס על היותה לא רק מקום המנותק מן המציאות אלא מקום שבא להחליפה, להציא לה אלטרנטיבה. תחליף אגדתי. בעת השהות שלנו בדיסנילנד הפנטזיה הופכת למציאות, אנו עוברים לעולם שכולו טוב ואנחנו חלק ממנו, אנחנו הופכים לתושבים של העיר הבדיונית. אושוויץ ממלא את התפקיד ההפוך, אנו מתעקשים לשמר אותו כמקום של מוות על מנת להציע חוויה מוחלטת של רוע ואכזריות, באשוויץ כל אחד מאיתנו מקבל את האפשרות להיות ולו לרגע הקורבן.

     

    מחנה אושוויץ מציא הדמייה של מציאות. אתר ארכיאולוגי שאיננו נחווה כהיסטוריה אלא כאירוע גדול יותר מן ההיסטוריה אירוע שהוא מחוץ להיסטוריה, מקום המגלם את הרוע האנושי הטהור. לכן מחנה אושוויץ הפך למקום חובה לביקור לא רק בעיני יהודים אלא גם בעיני יתר אומות העולם, שלשוה כוכבים במדריך מישלן לפולין.

     

    אנו חיים בעת בה החוויה משמעותית יותר מהידע ומן הלימוד. החוויה חורטת בתודעה הבנה מיידית וכמעט בלתי אמצעית והופכת את הצורך לדעת וללמוד  לכמעט מיותר. לכן גם רוב מוזיאוני השואה הקימיים כיום וביניהם יד ושם שלאחר השיפוץ, הפכו למקום בו הדגש הוא העוצמה הריגשית וההלם שהמבקר חווה. הידיעה שהשלט שיתנוסס בעתיד בשערי הכניסה למחנה אושוויץ לא יהיה השלט המקורי או  לפחות, לאור ההתפחויות מן הבוקר, יהיה השלט המקורי שהותך מחדש, מחלישה לכאורה את החוויה, יוצרת תחושה של זיוף ולכן תחושה של החלשת זיכרון השואה. גניבת השלט הופכת בן לילה את אושוויץ לזיוף ומכאן גם התגובות הקשות והחשש להשלכות של העילמותו של השלט.

    דרג את התוכן:

      תגובות (44)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        4/1/10 21:23:

      "המילים הכתובות על השלט "העבודה משחררת" הם הרי האנטי תיזה ליהודי. העבודה היא זו המסייעת לחלץ את היהודי מזהותו הטפילית, היא גם זו התורמת לשים קץ להיסטוריה ארוכת שנים של מציצת דמה של אירופה וניצולה על ידו. על ידי העבודה היהודי חדל מלהיות יהודי ולכן חדל להיות, השמדתו הרעיונית והפיזית חד הם"

       

      כל העיסוק העיתונאי כאן גבל באינסטרומנטליזציה של השואה ואני מתפלא מדוע הניצולים קפצו להתראיין כאילו השלט הוא הדבר שמסמל את שנות השמדה באושוויץ ורציחתם של מיליוני יהודים.  בסוף כאשר מתברר שככל הנראה כל הסיפור הוא פלילי, שורשי האנטישמיות של היהודי הטפיל, חלפן הכספים והסוחר מקפיצים אצלנו את היהודים, את המנגנון הישן, העמוק, האוטו וייניגרי של שנאה עצמית. ובעיני אתה כה צודק שעל כך יצא קצפנו היהודי.

        28/12/09 06:24:


      כמו עגל הזהב... חייבים את הדבר המוחשי. לא די ברגש, לא די במחשבה....

       

        24/12/09 16:19:

      צטט: מיא 2009-12-23 23:19:24

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-22 12:42:13

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-22 12:38:02

      צטט: מיא 2009-12-22 11:13:34

      התחברתי לביטוי הדיסנילנד של הרוע.

      אני כולי פחד שבעקבות החדש של טרנטולה, אנשים בעולם יתחילו לסבור שהמנוח היטלר הלך לעולמו בקולנוע...

      זה לא רחוק מהמציאות אותה מתאר ניסים דיין בהרצאותיו על קומיקאים יהודים. לדבריו היטלר שהעריץ את צ'רלי צ'פלין למרות היותו יהודי , וגם חיקה אותו(השפם למשל) , צפה בסרטיו בבוונקר לפני ששם קץ לחייו . חוץ מזה אחלה סרט טרנטינו החדש מומלץ  ביותר. למרות שסיפרת את הסוף , לכו לראות, כי לא רק היטלר היה שם בקולנוע היו עוד. 

       הסרט של טרנטינו הוא באמת הסרט הפוסט מודרני במלוא הדרו

      אין ולו התייחסות אחת למציאות, כל ההוויה שלו בנויה על תפיסת המלחמה וביטוייה כפי שהיא נתפסה בקולנוע

      טרנטינו לא היה צריך אפילו לפתוח ספר היסטוריה אחד על מנת להשלים את סרטו

      האמת שהסרט דורש פוסט משל עצמו

       

       

       

      אני בכלל לא מדברת על הסרט - אני מדברת על כך שקולנוע הוליוודי הוא מן הסתם מדיום קצת יותר פופולרי מספרי היסטוריה ומספרי לימוד של בצפר, ותוך כמה שנים אני חוזה שילדים ביפאן למשל, או באורוגוואי, יאמצו את הגרסה הטרנטולית למהלך העניינים. ובכלל לא חשוב לצורך הטיעון שלי אם זה סרט טוב או לא. גם הדיקטטור הגדול של צ'פלין  נעשה על היטלר ובכל זאת לא היה בו חשש כזה.

       

       

      אני חושבת שאין חשש.. היתה טענה דומה על ה"חיים יפים" של בניני היו שאמרו ש"הוורידו" את מחנות ההשמדה. אני מאמינה שגם בעתיד ידעו לעשות הפרדה בין  ההסטוריה לגירסה הוליבודית  המבוססת על עליה.

       

        23/12/09 23:19:

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-22 12:42:13

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-22 12:38:02

      צטט: מיא 2009-12-22 11:13:34

      התחברתי לביטוי הדיסנילנד של הרוע.

      אני כולי פחד שבעקבות החדש של טרנטולה, אנשים בעולם יתחילו לסבור שהמנוח היטלר הלך לעולמו בקולנוע...

      זה לא רחוק מהמציאות אותה מתאר ניסים דיין בהרצאותיו על קומיקאים יהודים. לדבריו היטלר שהעריץ את צ'רלי צ'פלין למרות היותו יהודי , וגם חיקה אותו(השפם למשל) , צפה בסרטיו בבוונקר לפני ששם קץ לחייו . חוץ מזה אחלה סרט טרנטינו החדש מומלץ  ביותר. למרות שסיפרת את הסוף , לכו לראות, כי לא רק היטלר היה שם בקולנוע היו עוד. 

       הסרט של טרנטינו הוא באמת הסרט הפוסט מודרני במלוא הדרו

      אין ולו התייחסות אחת למציאות, כל ההוויה שלו בנויה על תפיסת המלחמה וביטוייה כפי שהיא נתפסה בקולנוע

      טרנטינו לא היה צריך אפילו לפתוח ספר היסטוריה אחד על מנת להשלים את סרטו

      האמת שהסרט דורש פוסט משל עצמו

       

       

       

      אני בכלל לא מדברת על הסרט - אני מדברת על כך שקולנוע הוליוודי הוא מן הסתם מדיום קצת יותר פופולרי מספרי היסטוריה ומספרי לימוד של בצפר, ותוך כמה שנים אני חוזה שילדים ביפאן למשל, או באורוגוואי, יאמצו את הגרסה הטרנטולית למהלך העניינים. ובכלל לא חשוב לצורך הטיעון שלי אם זה סרט טוב או לא. גם הדיקטטור הגדול של צ'פלין  נעשה על היטלר ובכל זאת לא היה בו חשש כזה.

       

        22/12/09 23:56:

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-22 15:31:13

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-22 14:41:07

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-22 14:31:27

      צטט: מביטה 2009-12-22 14:28:42

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:40:44

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 12:34:12

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:22:29

      עידכון : משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. הלילה נמצא השלט כשהוא חתוך לשלושה חלקים

       

      חוץ מזה אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר. ניתוח מבריק של תופעה

      קשה לי להאמין שהמניעים היו באמת כלכליים? אולי אלו שנתפסו עשו זאת רק עבור כסף אך מישהו הזמין את העבודה ולא רק בשביל המתכת

      לדעתי , הגניבה היתה בגלל המתכת ההחזרה בגלל כמה אלפי זלוטים שהובטחו למחזירי השלט. נוח לי לחשוב שזה מה שהיה.

       

       לי אישית קשה יותר לחשוב על כך שהשלט נגנב בגלל בצע כסף.

       

      לא יודעת, אבל אולי קל היה לי יותר לקבל את התופעה מחבורת ניאו נאצים

      שביקשו להעביר "מסר" או לא יודעת מה.

       

      המקום ההוא, המסר שהמקום מעביר, הקדושה של המשמעות

      והזכרונות שנצרבו בתודעת העם שלנו, בוזו בשביל בצע כסף?

       

      אין מספיק פסלים או שלטים, או מוצרי מתכת אחרים שניתן היה לגנוב?

       

      אין יותר "כבוד" של גנבים?

       

       

       

       כפי שכבר כתבתי אני מתקשה להאמין שהשלט נגנב בגלל המתכת

      הוא שווה יותר כשלט מאשר כגוש ברזל מותך

      למרות שאולי ראוי שערכו לא יעלה על מחירה של כל פיסת מתכת אחרת

      הבטיחו למחזיר 115 אלף זלוטי ואני לא יודעת אם זה לא שווה יותר מהשלט כפיסת מתכת, לא כסמל .

      אני גם לא יודעת איך תפסו אותם או אם הם הסגירו את עצמם כדי לקבל את הפרס

      צריך להכיר את המנטליות של הפולנים כדי לנסות ולא לבחון  אותם לא על פי אמות המוסר של היהודים. לדעתי הזיקה שלהם לשלט ולמשמעות שלו היא בערך כמו הזיקה שלי לנעלים משנה שעברה

       אם הנעליים היו מצופות זהב היית מדברת אחרת

       

       

       

       

       מספיק  שיהיו מגפיים של ז'ירבו, כדי שאדבר אחרת.

       

      אגב ראית שיש השערה שהתכוונו להעביר את השלט לשבדיה?  חחח עכשיו יש  עוד סיבה להגיד שהשבדים שונאים את ישראל.

        22/12/09 15:31:

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-22 14:41:07

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-22 14:31:27

      צטט: מביטה 2009-12-22 14:28:42

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:40:44

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 12:34:12

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:22:29

      עידכון : משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. הלילה נמצא השלט כשהוא חתוך לשלושה חלקים

       

      חוץ מזה אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר. ניתוח מבריק של תופעה

      קשה לי להאמין שהמניעים היו באמת כלכליים? אולי אלו שנתפסו עשו זאת רק עבור כסף אך מישהו הזמין את העבודה ולא רק בשביל המתכת

      לדעתי , הגניבה היתה בגלל המתכת ההחזרה בגלל כמה אלפי זלוטים שהובטחו למחזירי השלט. נוח לי לחשוב שזה מה שהיה.

       

       לי אישית קשה יותר לחשוב על כך שהשלט נגנב בגלל בצע כסף.

       

      לא יודעת, אבל אולי קל היה לי יותר לקבל את התופעה מחבורת ניאו נאצים

      שביקשו להעביר "מסר" או לא יודעת מה.

       

      המקום ההוא, המסר שהמקום מעביר, הקדושה של המשמעות

      והזכרונות שנצרבו בתודעת העם שלנו, בוזו בשביל בצע כסף?

       

      אין מספיק פסלים או שלטים, או מוצרי מתכת אחרים שניתן היה לגנוב?

       

      אין יותר "כבוד" של גנבים?

       

       

       

       כפי שכבר כתבתי אני מתקשה להאמין שהשלט נגנב בגלל המתכת

      הוא שווה יותר כשלט מאשר כגוש ברזל מותך

      למרות שאולי ראוי שערכו לא יעלה על מחירה של כל פיסת מתכת אחרת

      הבטיחו למחזיר 115 אלף זלוטי ואני לא יודעת אם זה לא שווה יותר מהשלט כפיסת מתכת, לא כסמל .

      אני גם לא יודעת איך תפסו אותם או אם הם הסגירו את עצמם כדי לקבל את הפרס

      צריך להכיר את המנטליות של הפולנים כדי לנסות ולא לבחון  אותם לא על פי אמות המוסר של היהודים. לדעתי הזיקה שלהם לשלט ולמשמעות שלו היא בערך כמו הזיקה שלי לנעלים משנה שעברה

       אם הנעליים היו מצופות זהב היית מדברת אחרת

       

       

       

        22/12/09 14:41:

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-22 14:31:27

      צטט: מביטה 2009-12-22 14:28:42

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:40:44

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 12:34:12

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:22:29

      עידכון : משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. הלילה נמצא השלט כשהוא חתוך לשלושה חלקים

       

      חוץ מזה אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר. ניתוח מבריק של תופעה

      קשה לי להאמין שהמניעים היו באמת כלכליים? אולי אלו שנתפסו עשו זאת רק עבור כסף אך מישהו הזמין את העבודה ולא רק בשביל המתכת

      לדעתי , הגניבה היתה בגלל המתכת ההחזרה בגלל כמה אלפי זלוטים שהובטחו למחזירי השלט. נוח לי לחשוב שזה מה שהיה.

       

       לי אישית קשה יותר לחשוב על כך שהשלט נגנב בגלל בצע כסף.

       

      לא יודעת, אבל אולי קל היה לי יותר לקבל את התופעה מחבורת ניאו נאצים

      שביקשו להעביר "מסר" או לא יודעת מה.

       

      המקום ההוא, המסר שהמקום מעביר, הקדושה של המשמעות

      והזכרונות שנצרבו בתודעת העם שלנו, בוזו בשביל בצע כסף?

       

      אין מספיק פסלים או שלטים, או מוצרי מתכת אחרים שניתן היה לגנוב?

       

      אין יותר "כבוד" של גנבים?

       

       

       

       כפי שכבר כתבתי אני מתקשה להאמין שהשלט נגנב בגלל המתכת

      הוא שווה יותר כשלט מאשר כגוש ברזל מותך

      למרות שאולי ראוי שערכו לא יעלה על מחירה של כל פיסת מתכת אחרת

      הבטיחו למחזיר 115 אלף זלוטי ואני לא יודעת אם זה לא שווה יותר מהשלט כפיסת מתכת, לא כסמל .

      אני גם לא יודעת איך תפסו אותם או אם הם הסגירו את עצמם כדי לקבל את הפרס

      צריך להכיר את המנטליות של הפולנים כדי לנסות ולא לבחון  אותם לא על פי אמות המוסר של היהודים. לדעתי הזיקה שלהם לשלט ולמשמעות שלו היא בערך כמו הזיקה שלי לנעלים משנה שעברה

        22/12/09 14:31:

      צטט: מביטה 2009-12-22 14:28:42

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:40:44

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 12:34:12

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:22:29

      עידכון : משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. הלילה נמצא השלט כשהוא חתוך לשלושה חלקים

       

      חוץ מזה אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר. ניתוח מבריק של תופעה

      קשה לי להאמין שהמניעים היו באמת כלכליים? אולי אלו שנתפסו עשו זאת רק עבור כסף אך מישהו הזמין את העבודה ולא רק בשביל המתכת

      לדעתי , הגניבה היתה בגלל המתכת ההחזרה בגלל כמה אלפי זלוטים שהובטחו למחזירי השלט. נוח לי לחשוב שזה מה שהיה.

       

       לי אישית קשה יותר לחשוב על כך שהשלט נגנב בגלל בצע כסף.

       

      לא יודעת, אבל אולי קל היה לי יותר לקבל את התופעה מחבורת ניאו נאצים

      שביקשו להעביר "מסר" או לא יודעת מה.

       

      המקום ההוא, המסר שהמקום מעביר, הקדושה של המשמעות

      והזכרונות שנצרבו בתודעת העם שלנו, בוזו בשביל בצע כסף?

       

      אין מספיק פסלים או שלטים, או מוצרי מתכת אחרים שניתן היה לגנוב?

       

      אין יותר "כבוד" של גנבים?

       

       

       

       כפי שכבר כתבתי אני מתקשה להאמין שהשלט נגנב בגלל המתכת

      הוא שווה יותר כשלט מאשר כגוש ברזל מותך

      למרות שאולי ראוי שערכו לא יעלה על מחירה של כל פיסת מתכת אחרת

        22/12/09 14:28:

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:40:44

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 12:34:12

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:22:29

      עידכון : משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. הלילה נמצא השלט כשהוא חתוך לשלושה חלקים

       

      חוץ מזה אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר. ניתוח מבריק של תופעה

      קשה לי להאמין שהמניעים היו באמת כלכליים? אולי אלו שנתפסו עשו זאת רק עבור כסף אך מישהו הזמין את העבודה ולא רק בשביל המתכת

      לדעתי , הגניבה היתה בגלל המתכת ההחזרה בגלל כמה אלפי זלוטים שהובטחו למחזירי השלט. נוח לי לחשוב שזה מה שהיה.

       

       לי אישית קשה יותר לחשוב על כך שהשלט נגנב בגלל בצע כסף.

       

      לא יודעת, אבל אולי קל היה לי יותר לקבל את התופעה מחבורת ניאו נאצים

      שביקשו להעביר "מסר" או לא יודעת מה.

       

      המקום ההוא, המסר שהמקום מעביר, הקדושה של המשמעות

      והזכרונות שנצרבו בתודעת העם שלנו, בוזו בשביל בצע כסף?

       

      אין מספיק פסלים או שלטים, או מוצרי מתכת אחרים שניתן היה לגנוב?

       

      אין יותר "כבוד" של גנבים?

       

       

        22/12/09 14:16:

      צטט: אמיתי סנדי 2009-12-21 17:40:56

      מאוד ממליץ על הפוסט של יוסי גורביץ באותו נושא.

      הוא, כמובן, משתמש במילים קצת יותר קשות. כל מילה בסלע.

       

       

      תודה על ההפנייה
        22/12/09 14:02:

      צטט: ::.. 2009-12-21 14:47:23


      השלט מזמן איבד ממשמעותו והפך למטבע לשון שחוק של ז'ורנליסטים, פובליציסטים ובלוגרים ישראליים, אנחנו הראשונים לשכוח את השואה. תמיד היינו כאלה, תמיד נהיה. אם אנחנו ציניים אז לצפות שהעולם יזכור?

      אפילו אתה כותב "מפעיל את בלוטות הרגש" בלא מעט ציניות, ולי קשה לקרוא משפט כזה.

      המילה "שואה" עצמה הפכה מזמן לסלנג של צעירים, ראיתי אותה פעם בתגיות של פוסט אודות אופנה כאן באתר.

       

       

      הרבה דברים לאורך השנים מאבדים משמעות אחת ומקבלים במקומה אחרת. מקבלים עוצמה חדשה ופרספקטיבה חדשה השאלה המרכזית איננה השאלה מה הופך חפץ לסמל אלא מתי החפץ הופך ליותר מאשר הוא בייחוד אם לא בטוח איזה סוג של זיכרון הוא משרת
        22/12/09 12:42:

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-22 12:38:02

      צטט: מיא 2009-12-22 11:13:34

      התחברתי לביטוי הדיסנילנד של הרוע.

      אני כולי פחד שבעקבות החדש של טרנטולה, אנשים בעולם יתחילו לסבור שהמנוח היטלר הלך לעולמו בקולנוע...

      זה לא רחוק מהמציאות אותה מתאר ניסים דיין בהרצאותיו על קומיקאים יהודים. לדבריו היטלר שהעריץ את צ'רלי צ'פלין למרות היותו יהודי , וגם חיקה אותו(השפם למשל) , צפה בסרטיו בבוונקר לפני ששם קץ לחייו . חוץ מזה אחלה סרט טרנטינו החדש מומלץ  ביותר. למרות שסיפרת את הסוף , לכו לראות, כי לא רק היטלר היה שם בקולנוע היו עוד. 

       הסרט של טרנטינו הוא באמת הסרט הפוסט מודרני במלוא הדרו

      אין ולו התייחסות אחת למציאות, כל ההוויה שלו בנויה על תפיסת המלחמה וביטוייה כפי שהיא נתפסה בקולנוע

      טרנטינו לא היה צריך אפילו לפתוח ספר היסטוריה אחד על מנת להשלים את סרטו

      האמת שהסרט דורש פוסט משל עצמו

       

       

        22/12/09 12:39:

      צטט: אורי בר-און 2009-12-21 15:23:16

      כתבת יפה, מולי.

      התגובות לאירוע הזה הפתיעו אותי בחוסר הפרופורציה שלהן. 

       

       כנראה שאתה צודק שאתה לא מופתע, אני תמיד מצליח לשכוח

       

       

       

        22/12/09 12:38:

      צטט: מיא 2009-12-22 11:13:34

      התחברתי לביטוי הדיסנילנד של הרוע.

      אני כולי פחד שבעקבות החדש של טרנטולה, אנשים בעולם יתחילו לסבור שהמנוח היטלר הלך לעולמו בקולנוע...

      זה לא רחוק מהמציאות אותה מתאר ניסים דיין בהרצאותיו על קומיקאים יהודים. לדבריו היטלר שהעריץ את צ'רלי צ'פלין למרות היותו יהודי , וגם חיקה אותו(השפם למשל) , צפה בסרטיו בבוונקר לפני ששם קץ לחייו . חוץ מזה אחלה סרט טרנטינו החדש מומלץ  ביותר. למרות שסיפרת את הסוף , לכו לראות, כי לא רק היטלר היה שם בקולנוע היו עוד. 

        22/12/09 11:13:

      התחברתי לביטוי הדיסנילנד של הרוע.

      אני כולי פחד שבעקבות החדש של טרנטולה, אנשים בעולם יתחילו לסבור שהמנוח היטלר הלך לעולמו בקולנוע...

        22/12/09 09:54:

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 14:30:47

      צטט: eran.shahar 2009-12-21 12:44:52


      אני בעד כל פוסט שלך

      כל עוד אינך מביע דעות פוליטיות

      לכן אתה ראוי לכוכביים, על ההימנעות


      **

      אתה צודק גם אני הייתי מעדיף להתנגד לדעות הפוליטיות שאני מביע 

       

       

       :)))))

       

      (כמובן שאני בעד כל פןסט בו אתה מביע דעה פוליטית, בדיוק כמו שעשית כאן. פוליטיקה של זהות, לאומיות, זכרון ושכחה)

        22/12/09 09:41:

      צטט: עמליה אביטל 2009-12-21 21:38:52

      מולי,הכנסת המון רעיונות בפוסט אחד

      עזוב את הקטע של  הקיטש

      זה אכן זכרון שמונצח ככה פיזית ורעיונית

      ההערה שאתייחס אליה היא שאני חושבת שהקמת מדינת ישראל היא  לא  תוצאה של השואה

      ולכן כל מה שכתבת על טיול כהכנה לכור ההיתוך הישראלי, לא נכון בעיני.

      עמליה.

       

       אינני חושב שהקמת מדינת ישראל היא תוצר בלעדי של השואה, אך השואה היא חלק מתקומתה.

      הפיכתו של אושוויץ לחלק מתהליך החניכה של הנוער הישראלי כיום איננה קשורה לשואה כסיבה להקמתה של מדינת ישראל אלא לעיתים כהצדקה לאורח חיינו הנוכחי

       

       

        22/12/09 09:06:

      צטט: רונן מאיר 2009-12-21 16:28:14


      במחילה, הפעם אינני מצטרף למחמאות.
      כלומר, זה כתוב היטב כרגיל אבל נדמה לי שנסחפת קלות.
      ראשית, הזעזוע לא היה כזה קשה ולא נרשמה טראומה.
      זה יותר עיצבן מאשר זעזע.
      במידה מסוימת היתה אפילו אוירה של "איך לא עשו את זה קודם".

      אפרופו סמלים למיניהם, תאר לך איזו סערה היתה אילו היו גונבים את הראש מפסלהברונזה  של מאט בזבי בכניסה לאולד טראפורד.

      הביטוי "דיסנילנד של הרוע" הוא חזק ואני גם מבין את ההקשר.
      אבל הוא לא לעניין, לטעמי.

       

      יש להפריד לדעתי בין אושוויץ מחנה המוות לאושוויץ בו אנו מבקרים היום.

      אני לא חושב כי אילו שני עולמות נפרדים והביטוי דיסנילנד איננו מתייחס כמובן למקור

       

        22/12/09 08:52:

      צטט: ~Stone~ 2009-12-21 13:45:34


      וכי אנו לא צריכים בתי עלמין על מנת לכאוב את מתינו?

      סמלים, טקסים, זכרונות משותפים, מיתוסים, דרכם של עמים

      לעצב לעצמם את הזהות.

       

      אנדרטאות, כמו השלט באושוויץ, כמו האריה השואג, הם רק הדרך

      של המין האנושי להוכיח שהוא לא סומך על הזיכרון האנושי

      המוסך מדי יום.

       

      נראה לי שרק הוספתי מעט על דבריך היפים והנוקבים.

       

       

      בני האדם בכל מקום בכל עת זקוקים לסמלים ומיתוסים אחת השאלות היא המינון והיחסים בין הסובב והמסובב

        22/12/09 07:31:

      צטט: קול קוראת 2009-12-21 13:32:28


      פרשנותך מנוסחת להפליא,

      הניתוח מנומק,

      והכתיבה ריגשה אותי למדיי.

       

      עד כה,

      מתוך סך כל המלים שקראתי אודות שנכתב בנושא זה -

      חשיבתך שלך היא המקורית והמכאיבה ביותר.

       

      תודה על הדברים קול. חלק מן התהליכים אינם תמיד מכוונים. זאת אומרת אם במקרה של דיסנילנד המקום נבנה מראש על מנת להיות אשליה מציאותית ומכונת כסף, הרי הפיכתו של אושוויץ למה שהוא היום אינו בדיוק תוצר של יד מתכננת מראש

        21/12/09 21:38:

      מולי,הכנסת המון רעיונות בפוסט אחד

      עזוב את הקטע של  הקיטש

      זה אכן זכרון שמונצח ככה פיזית ורעיונית

      ההערה שאתייחס אליה היא שאני חושבת שהקמת מדינת ישראל היא  לא  תוצאה של השואה

      ולכן כל מה שכתבת על טיול כהכנה לכור ההיתוך הישראלי, לא נכון בעיני.

      עמליה.

       

        21/12/09 20:58:

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 13:02:25

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 12:56:03

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:45:37

      צטט: ליאי 2009-12-21 12:42:43

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:40:44

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 12:34:12

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:22:29

      עידכון : משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. הלילה נמצא השלט כשהוא חתוך לשלושה חלקים

       

      חוץ מזה אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר. ניתוח מבריק של תופעה

      קשה לי להאמין שהמניעים היו באמת כלכליים? אולי אלו שנתפסו עשו זאת רק עבור כסף אך מישהו הזמין את העבודה ולא רק בשביל המתכת

      לדעתי , הגניבה היתה בגלל המתכת ההחזרה בגלל כמה אלפי זלוטים שהובטחו למחזירי השלט. נוח לי לחשוב שזה מה שהיה.

      נאיביות או עצימת עיניים.

      "נוח לחשוב", לאור האלטרנטיבה?

       

       

      לאור הנתונים שמשטרת קרקוב מסרה. ולאור ההיכרות עם החבר"ה המזרח אירופאים.

       חוץ מזה שמטבעי אני לא פרנואידית בטח לא בקטעים כאלה.  את הרי לא חושדת שניסו להעלים את השלט כי מישהו חשב שזה הזמן להכחיש את אושוויץ?

       

      סביר להניח כי כמו שיש אנשים שאוספים עתיקות כך יש אנשים שרצו פיסה מן השער של אושוויץ. אם זה היה בעבור המתכת כבר היו מתיכים את הכתובת ולא רק חותכים אותה

       

      אז אתה מסכים איתי שמדובר במניע כלכלי או למכור אותו לאספן עתיקות, או לקבל את הפרס שהובטח עבורו  או להתיך אותו. ולמכור .

      בכל מקרה לא נראה שמדובר בארגון ניאו נאצי .

       

      בהחלט סביר, התיאוריה הניאו נאצית איננה קורצת יותר מאחרות

        21/12/09 17:40:

      מאוד ממליץ על הפוסט של יוסי גורביץ באותו נושא.

      הוא, כמובן, משתמש במילים קצת יותר קשות. כל מילה בסלע.

        21/12/09 16:31:

      צטט: ::.. 2009-12-21 14:47:23


      השלט מזמן איבד ממשמעותו והפך למטבע לשון שחוק של ז'ורנליסטים, פובליציסטים ובלוגרים ישראליים, אנחנו הראשונים לשכוח את השואה. תמיד היינו כאלה, תמיד נהיה. אם אנחנו ציניים אז לצפות שהעולם יזכור?

      אפילו אתה כותב "מפעיל את בלוטות הרגש" בלא מעט ציניות, ולי קשה לקרוא משפט כזה.

      המילה "שואה" עצמה הפכה מזמן לסלנג של צעירים, ראיתי אותה פעם בתגיות של פוסט אודות אופנה כאן באתר.

       

      ההכללה לא במקומה, יש הרבה שזה כן מדבר אליהם, ודווקא צעירים.

       

        21/12/09 16:28:

      במחילה, הפעם אינני מצטרף למחמאות.
      כלומר, זה כתוב היטב כרגיל אבל נדמה לי שנסחפת קלות.
      ראשית, הזעזוע לא היה כזה קשה ולא נרשמה טראומה.
      זה יותר עיצבן מאשר זעזע.
      במידה מסוימת היתה אפילו אוירה של "איך לא עשו את זה קודם".

      אפרופו סמלים למיניהם, תאר לך איזו סערה היתה אילו היו גונבים את הראש מפסלהברונזה  של מאט בזבי בכניסה לאולד טראפורד.

      הביטוי "דיסנילנד של הרוע" הוא חזק ואני גם מבין את ההקשר.
      אבל הוא לא לעניין, לטעמי.

        21/12/09 15:23:

      כתבת יפה, מולי.

      התגובות לאירוע הזה הפתיעו אותי בחוסר הפרופורציה שלהן. 

        21/12/09 14:47:


      השלט מזמן איבד ממשמעותו והפך למטבע לשון שחוק של ז'ורנליסטים, פובליציסטים ובלוגרים ישראליים, אנחנו הראשונים לשכוח את השואה. תמיד היינו כאלה, תמיד נהיה. אם אנחנו ציניים אז לצפות שהעולם יזכור?

      אפילו אתה כותב "מפעיל את בלוטות הרגש" בלא מעט ציניות, ולי קשה לקרוא משפט כזה.

      המילה "שואה" עצמה הפכה מזמן לסלנג של צעירים, ראיתי אותה פעם בתגיות של פוסט אודות אופנה כאן באתר.

        21/12/09 14:35:

      צטט: עט להשכיר ניצה צמרת 2009-12-21 13:09:52

      כמו תמיד אני מכבדת דעות של אחרים, גם אם לא מסכימה איתן.

      ומהו אדם סביר שיצטמרר? 

      ומה לדמיון במקום כזה?

      ועל חובת הביקור או אי חובת הביקור - הבחירה חופשית.

       

      הדמיון עובד שעות נוספות. הרי התודעה שלנו בנויה על המפגש בין ההיסטוריה, לזיכרון לדמיון 

      אם אנו עוסקים בסוגיית ההביקורים באושוויץ אינני בהכרח נגד הביקור השאלה היא בעיקר איזה תפקיד הוא ממלא 

        21/12/09 14:30:

      צטט: eran.shahar 2009-12-21 12:44:52


      אני בעד כל פוסט שלך

      כל עוד אינך מביע דעות פוליטיות

      לכן אתה ראוי לכוכביים, על ההימנעות


      **

      אתה צודק גם אני הייתי מעדיף להתנגד לדעות הפוליטיות שאני מביע 

       

        21/12/09 14:26:

      צטט: ליאי 2009-12-21 12:35:08

      הזמן נותן את אותותיו במחנה ובשרידיו כבר שנים. אנחנו עדים לתהליך שימור חלקי, מצד אחד, אבל גם להחלפת חלק מ"התפאורה" על מנת לשמור על "אותנטיות". סוג של אוקסימורון. כבר עכשיו המכחישים משתמשים בכך כדי לחזק את ההתנערות מהאירועים.

      השאלה היא אם זהו אכן הפתרון ומה יקרה כשהכל יתפורר? האם אז יעלמו ההוכחות שאכן התרחשה השואה?

       

      במילים אחרות, ההדמיה לא באמת עובדת. למעט, אולי, לחיזוק הלאומיות והלאומנות של הנוער הישראלי.

       

      אני לא בטוח שאני מסכים עמך שאושוויץ לא "עובד"" ההדמייה תופסת יותר טוב מאי פעם, אושוויץ הפך לשם נרדף למלחמה ולשואה. זהו מקום שבו אנשים חשים שהם יכולים לדמיין לרגע את הדינמיקה של מכונת ההשמדה לחוש אותה על בשרם. זהו מקום להתעטף בו בדגל ישראל ולהפגין שאנו עוד כאן 

        21/12/09 13:45:


      וכי אנו לא צריכים בתי עלמין על מנת לכאוב את מתינו?

      סמלים, טקסים, זכרונות משותפים, מיתוסים, דרכם של עמים

      לעצב לעצמם את הזהות.

       

      אנדרטאות, כמו השלט באושוויץ, כמו האריה השואג, הם רק הדרך

      של המין האנושי להוכיח שהוא לא סומך על הזיכרון האנושי

      המוסך מדי יום.

       

      נראה לי שרק הוספתי מעט על דבריך היפים והנוקבים.

       

        21/12/09 13:32:


      פרשנותך מנוסחת להפליא,

      הניתוח מנומק,

      והכתיבה ריגשה אותי למדיי.

       

      עד כה,

      מתוך סך כל המלים שקראתי אודות שנכתב בנושא זה -

      חשיבתך שלך היא המקורית והמכאיבה ביותר.

      כמו תמיד אני מכבדת דעות של אחרים, גם אם לא מסכימה איתן.

      ומהו אדם סביר שיצטמרר? 

      ומה לדמיון במקום כזה?

      ועל חובת הביקור או אי חובת הביקור - הבחירה חופשית.

        21/12/09 13:02:

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 12:56:03

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:45:37

      צטט: ליאי 2009-12-21 12:42:43

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:40:44

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 12:34:12

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:22:29

      עידכון : משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. הלילה נמצא השלט כשהוא חתוך לשלושה חלקים

       

      חוץ מזה אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר. ניתוח מבריק של תופעה

      קשה לי להאמין שהמניעים היו באמת כלכליים? אולי אלו שנתפסו עשו זאת רק עבור כסף אך מישהו הזמין את העבודה ולא רק בשביל המתכת

      לדעתי , הגניבה היתה בגלל המתכת ההחזרה בגלל כמה אלפי זלוטים שהובטחו למחזירי השלט. נוח לי לחשוב שזה מה שהיה.

      נאיביות או עצימת עיניים.

      "נוח לחשוב", לאור האלטרנטיבה?

       

       

      לאור הנתונים שמשטרת קרקוב מסרה. ולאור ההיכרות עם החבר"ה המזרח אירופאים.

       חוץ מזה שמטבעי אני לא פרנואידית בטח לא בקטעים כאלה.  את הרי לא חושדת שניסו להעלים את השלט כי מישהו חשב שזה הזמן להכחיש את אושוויץ?

       

      סביר להניח כי כמו שיש אנשים שאוספים עתיקות כך יש אנשים שרצו פיסה מן השער של אושוויץ. אם זה היה בעבור המתכת כבר היו מתיכים את הכתובת ולא רק חותכים אותה

       

      אז אתה מסכים איתי שמדובר במניע כלכלי או למכור אותו לאספן עתיקות, או לקבל את הפרס שהובטח עבורו  או להתיך אותו. ולמכור .

      בכל מקרה לא נראה שמדובר בארגון ניאו נאצי .

        21/12/09 12:56:

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:45:37

      צטט: ליאי 2009-12-21 12:42:43

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:40:44

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 12:34:12

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:22:29

      עידכון : משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. הלילה נמצא השלט כשהוא חתוך לשלושה חלקים

       

      חוץ מזה אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר. ניתוח מבריק של תופעה

      קשה לי להאמין שהמניעים היו באמת כלכליים? אולי אלו שנתפסו עשו זאת רק עבור כסף אך מישהו הזמין את העבודה ולא רק בשביל המתכת

      לדעתי , הגניבה היתה בגלל המתכת ההחזרה בגלל כמה אלפי זלוטים שהובטחו למחזירי השלט. נוח לי לחשוב שזה מה שהיה.

      נאיביות או עצימת עיניים.

      "נוח לחשוב", לאור האלטרנטיבה?

       

       

      לאור הנתונים שמשטרת קרקוב מסרה. ולאור ההיכרות עם החבר"ה המזרח אירופאים.

       חוץ מזה שמטבעי אני לא פרנואידית בטח לא בקטעים כאלה.  את הרי לא חושדת שניסו להעלים את השלט כי מישהו חשב שזה הזמן להכחיש את אושוויץ?

       

      סביר להניח כי כמו שיש אנשים שאוספים עתיקות כך יש אנשים שרצו פיסה מן השער של אושוויץ. אם זה היה בעבור המתכת כבר היו מתיכים את הכתובת ולא רק חותכים אותה

       

        21/12/09 12:45:

      צטט: ליאי 2009-12-21 12:42:43

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:40:44

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 12:34:12

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:22:29

      עידכון : משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. הלילה נמצא השלט כשהוא חתוך לשלושה חלקים

       

      חוץ מזה אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר. ניתוח מבריק של תופעה

      קשה לי להאמין שהמניעים היו באמת כלכליים? אולי אלו שנתפסו עשו זאת רק עבור כסף אך מישהו הזמין את העבודה ולא רק בשביל המתכת

      לדעתי , הגניבה היתה בגלל המתכת ההחזרה בגלל כמה אלפי זלוטים שהובטחו למחזירי השלט. נוח לי לחשוב שזה מה שהיה.

      נאיביות או עצימת עיניים.

      "נוח לחשוב", לאור האלטרנטיבה?

       

       

      לאור הנתונים שמשטרת קרקוב מסרה. ולאור ההיכרות עם החבר"ה המזרח אירופאים.

       חוץ מזה שמטבעי אני לא פרנואידית בטח לא בקטעים כאלה.  את הרי לא חושדת שניסו להעלים את השלט כי מישהו חשב שזה הזמן להכחיש את אושוויץ?

        21/12/09 12:44:


      אני בעד כל פוסט שלך

      כל עוד אינך מביע דעות פוליטיות

      לכן אתה ראוי לכוכביים, על ההימנעות


      **

        21/12/09 12:42:

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:40:44

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 12:34:12

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:22:29

      עידכון : משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. הלילה נמצא השלט כשהוא חתוך לשלושה חלקים

       

      חוץ מזה אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר. ניתוח מבריק של תופעה

      קשה לי להאמין שהמניעים היו באמת כלכליים? אולי אלו שנתפסו עשו זאת רק עבור כסף אך מישהו הזמין את העבודה ולא רק בשביל המתכת

      לדעתי , הגניבה היתה בגלל המתכת ההחזרה בגלל כמה אלפי זלוטים שהובטחו למחזירי השלט. נוח לי לחשוב שזה מה שהיה.

      נאיביות או עצימת עיניים.

      "נוח לחשוב", לאור האלטרנטיבה?

       

        21/12/09 12:40:

      צטט: מולי בנטמן 2009-12-21 12:34:12

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:22:29

      עידכון : משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. הלילה נמצא השלט כשהוא חתוך לשלושה חלקים

       

      חוץ מזה אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר. ניתוח מבריק של תופעה

      קשה לי להאמין שהמניעים היו באמת כלכליים? אולי אלו שנתפסו עשו זאת רק עבור כסף אך מישהו הזמין את העבודה ולא רק בשביל המתכת

      לדעתי , הגניבה היתה בגלל המתכת ההחזרה בגלל כמה אלפי זלוטים שהובטחו למחזירי השלט. נוח לי לחשוב שזה מה שהיה.

        21/12/09 12:35:

      הזמן נותן את אותותיו במחנה ובשרידיו כבר שנים. אנחנו עדים לתהליך שימור חלקי, מצד אחד, אבל גם להחלפת חלק מ"התפאורה" על מנת לשמור על "אותנטיות". סוג של אוקסימורון. כבר עכשיו המכחישים משתמשים בכך כדי לחזק את ההתנערות מהאירועים.

      השאלה היא אם זהו אכן הפתרון ומה יקרה כשהכל יתפורר? האם אז יעלמו ההוכחות שאכן התרחשה השואה?

       

      במילים אחרות, ההדמיה לא באמת עובדת. למעט, אולי, לחיזוק הלאומיות והלאומנות של הנוער הישראלי.

        21/12/09 12:34:

      צטט: ~Rachel~ 2009-12-21 12:22:29

      עידכון : משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. הלילה נמצא השלט כשהוא חתוך לשלושה חלקים

       

      חוץ מזה אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר. ניתוח מבריק של תופעה

      קשה לי להאמין שהמניעים היו באמת כלכליים? אולי אלו שנתפסו עשו זאת רק עבור כסף אך מישהו הזמין את העבודה ולא רק בשביל המתכת

        21/12/09 12:33:

      צטט: flicker 2009-12-21 12:26:15

       

      אוי אוי אוי מה רואות עיני.. אוי ואובוי.

       

      מונחה רגש? מה לא מונחה רגש כאן? אתה רוצה לספר לי משהו שאני לא יודעת?

       

      2 דורות אחרונים של כתיבה עיתונאית שיצרה זרם פופוליסטי שכל כתיבתו מבוססת רגש מתוך הרצון לרגש, להזיז ולהסעיר דברים ועל אושוויץ אתה מדבר? יד ושם? איך?

      פרסומות מטומטמות שתפקידן לגרום לאדם לרצות ופועלות על הרגש כן הצליחו לצאת זכאיות בדין שלך ואושוויץ לא?

      חתיכת הסטוריה שכזו שהניעה להקמת הטריטוריה הזו שאתה כותב לנו עכשיו בשפתך, לא מקושרת אילך ברגש?

       

      המילים הכתובות על השלט "העבודה משחררת" הם הרי האנטי תיזה ליהודי. העבודה היא זו המסייעת לחלץ את היהודי מזהותו הטפילית, היא גם זו התורמת לשים קץ להיסטוריה ארוכת שנים של מציצת דמה של אירופה וניצולה על ידו. על ידי העבודה היהודי חדל מלהיות יהודי ולכן חדל להיות, השמדתו הרעיונית והפיזית חד הם. 

       

       

      אף  יהודי לא ביקש להיות "טפילי". אותם מחוקקים שבקרבם ישבו יהודים, הם אלו שאסרו את דרכי ההתפרנסות שהיו מקובלות בזמנו, ודחקו את היהודים לעסוק בכל מה שקשור לכספים והלוואות בריבית.

      המצחיק הוא שהם לא מוכנים להסתכל על הדבשת שלהם ואז 500 שנה אחרי, מגיע אחד הבנים לאותו ציבור היהודי ומצדיק אותם ואת פועלם 500 שנה אחורה.

       

      אין גול עצמי יותר בזוי מזה.

      פשוט אין.

       

      ראשית יש לקרוא את הדברים עצמם ולא להתייחס למשפטים בניתוק מן המשמעות שלהם.

      א. שימי לב אינני טוען שהיהודים היו טפילים, אלא שזה האופן בו הנאצים ושותפיהם הפכו אותם לכאלו

      ב. מה הקשר בין העובדה שפרסומות מנצלות את נקודות התורפה האנושיות ופורטות על הרגש לבין כך שגם בנושא השואה ניתן לזהות תופעה של התמקדות בחוויה ולא בלמידה?   

       

        21/12/09 12:26:

       

      אוי אוי אוי מה רואות עיני.. אוי ואובוי.

       

      מונחה רגש? מה לא מונחה רגש כאן? אתה רוצה לספר לי משהו שאני לא יודעת?

       

      2 דורות אחרונים של כתיבה עיתונאית שיצרה זרם פופוליסטי שכל כתיבתו מבוססת רגש מתוך הרצון לרגש, להזיז ולהסעיר דברים ועל אושוויץ אתה מדבר? יד ושם? איך?

      פרסומות מטומטמות שתפקידן לגרום לאדם לרצות ופועלות על הרגש כן הצליחו לצאת זכאיות בדין שלך ואושוויץ לא?

      חתיכת הסטוריה שכזו שהניעה להקמת הטריטוריה הזו שאתה כותב לנו עכשיו בשפתך, לא מקושרת אילך ברגש?

       

      המילים הכתובות על השלט "העבודה משחררת" הם הרי האנטי תיזה ליהודי. העבודה היא זו המסייעת לחלץ את היהודי מזהותו הטפילית, היא גם זו התורמת לשים קץ להיסטוריה ארוכת שנים של מציצת דמה של אירופה וניצולה על ידו. על ידי העבודה היהודי חדל מלהיות יהודי ולכן חדל להיות, השמדתו הרעיונית והפיזית חד הם. 

       

       

      אף  יהודי לא ביקש להיות "טפילי". אותם מחוקקים שבקרבם ישבו יהודים, הם אלו שאסרו את דרכי ההתפרנסות שהיו מקובלות בזמנו, ודחקו את היהודים לעסוק בכל מה שקשור לכספים והלוואות בריבית.

      המצחיק הוא שהם לא מוכנים להסתכל על הדבשת שלהם ואז 500 שנה אחרי, מגיע אחד הבנים לאותו ציבור היהודי ומצדיק אותם ואת פועלם 500 שנה אחורה.

       

      אין גול עצמי יותר בזוי מזה.

      פשוט אין.

       

        21/12/09 12:22:

      עידכון : משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. הלילה נמצא השלט כשהוא חתוך לשלושה חלקים

       

      חוץ מזה אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר. ניתוח מבריק של תופעה

      פרופיל

      מולי בנטמן
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין