הבלוג של מצב הרוח

אוכל טוב ואנשים טובים בנצרת

3 תגובות   יום ראשון, 17/1/10, 18:29

השבת גילינו את נצרת. למרות סופשבוע אביבי, החלטנו לוותר על השייט, ולגלות את נצרת. עזר לנו בכך גיל להב, foodie כמונו ואוהב מושבע של העיר ומטעמיה. גיל עשה הרבה שיעורי בית בעיר בעבר וכיום הוא מקיים סיורי טעימות בנצרת,משתף עם אורחיו את אהבתו לעיר וחושף את צפונות העיר בפני מי שמעוניין לגלות אותה.

התארגנו כל החבר'ה, 8 זוגות, ויצאנו לסופשבוע של טעימה מהעיר. האמת, הפתעה לטובה. לא זוכר מתי הייתי בעיר בפעם האחרונה - פאק שלי. העיר מדהימה, אנשיה לבביים ומכניסי אורחים, האווירה שהיא משדרת נינוחה ונעימה, ובשבת של שמש אין הרבה מקומות נעימים יותר (או טעימים יותר) בארץ.

ביום ששי טעמנו "בקטנה": מסעדה עממית עם סלטים חביבים ועוף מוסחאן מהטובים שאכלנו, מעדניה לקנות בקלאוות לקפה של ארבע, ובערב סיור ברים בעיר - מקומות כיפיים ממש מלאים צעירים מקומיים וצעירות מקומיות - לא רק נוצרים ונוצריות - כולל מלצריות, דברים שלא תראו באף עיר ערבית אחרת בארץ.

למחרת בבוקר מתחיל הדבר האמיתי. גיל חובר אלינו בשמונה וחצי ומוביל אותנו לפאתי העיר, לחומוסייה מדהימה, וארוחת הבוקר שלנו נפתחת בחומוס, מסבחה, פול, פלאפל, זיתים מעולים, ושווארמה עגל מצויינת. פתיחה טובה... אח"כ סיור קצר לקצב האהוב על גיל והסברים על פירוק טלאים ועגלים, והרגלי האכילה באיזור (ועל פער המחירים בין המרכז לצפון...).  משם למאפייה מיוחדת המשתמשת בטאבון חלוקי נחל ומוציאה דברים מדהימים, עוד קצת טעימות, וממשיכים הלאה, לכנסיית הבשורה, שם ממתין ידידו של גיל - שריף, שנותן הסבר קולח ורהוט על ההסטוריה וההתפתחות של העיר, כולל התייחסויות לנעשה כיום - פשוט מצוין. כבר שעה שלא אכלנו, נהיינו רעבים.. אז המשכנו לשוק - קצת קפה, קצת קטאיף, קצת ירק מהשדה, משם למעדניה המייצרת ומוכרת לבנה משגעת, ועוד דברים טובים, חנות תבלינים ענקית (לדברי הבעלים - הגדולה במזה"ת), יוצאים מהעיר ההסטורית למפעל חלבה, קונדיטוריה לבקלאוות מדהימות שנמסות על הלשון, ואז, מנסים להוריד את הכל בהליכה חזרה לאכסניה ובמהלך הצ'ק אאוט, כי בארבע מחכה לנו שולחן לארוחת טעימות אצל דוחול ספדי ב"דיאנא" החדשה, ואפשר לסמוך על דוחול שלא יכזיב. מארח אותנו אישית, והארוחה לא פחות ממדהימה. בסופה, לבטח היינו היחידים שאי פעם השאירו על השולחן מהקבב המפורסם שלו, כי כבר לא יכולנו עוד... ואז הגיעה הכנאפה, והתעלפנו.

מימינו לא אכלנו כל כך הרבה בסופשבוע אחד, אבל לא היינו מוותרים על דבר. בזכות גיל התאהבנו גם אנחנו בעיר, ואין לי ספק שנשוב לטעמים, לריחות ולאנשים שמרכיבים אותה. שעה וחצי מהבית, תודות לכביש 6.

המלצה חמה לכל חבריי מהקפה - פנקו עצמכם עם סיור דומה של גיל. הטלפון שלו 052-6617466, והאתר שלו כאן. יש לו גם בלוג בקפה.

כל הטעמים מאתמול עוד צפים אצלי בחלל הפה, ואני כבר מתגעגע....