כותרות TheMarker >
    ';

    Animatorit

    אנימטורית.
    אנימציה ולא רק.

    ארכיון

    כל מה שרציתם לדעת על אווטאר ולא העזתם לשאול

    10 תגובות   יום רביעי, 24/2/10, 06:07
    איך יצרו את אווטאר | הזמנה להרצאה של שחר לבבי, אנימטור שעבד על אווטאר | מסיבת פורים אנימטיבית 
    .
    אווטאר הגיע ושינה את פני הקולנוע. אם נשים לרגע בצד דיבורים על הישגים טכנולוגיים, ההישג הגדול של הסרט ושל ג'יימס קמרון הבמאי, הוא שאפילו בישראל, חודשיים וחצי אחרי צאת הסרט, אנשים מתקשים להשיג כרטיסים, ועושה רושם שבפורים שהולך ומתקרב בצעדי ענק, נזכה לראות שיירות של דרדסים כחולים מגזע הנאבי'ז. אם מעניין אתכם לחגוג את פורים באופן קצת יותר אנימטיבי, אתם מוזמנים לפגוש את שחר לבבי, אנימטור שעבד על הסרט אווטאר, ושיאיר מעט את מאחורי הקלעים של העבודה על הסרט.
    .
    אווטאר.
    .
    רגע אחרי שיצאתם מהקולנוע נפעמים, אולי תהיתם איך בעצם עשו את האנימציה באווטאר. כמעט כל מידע שיצא על הסרט מכיל תמונות של Motion Capture - אנשים לבושים בחליפות, שכבר הכרנו בסרטים רבים, דוגמת אנדי סירקיס שגילם את גולום בשר הטבעות (וכן את קינג-קונג, ובקרוב גם את טינטין). תנועת השחקנים נדגמת למחשב, אשר עוקב אחר נקודות וסימונים שעל החליפה, והפלא ופלא, התנועה מולבשת על דמות שנבנתה במחשב, ומניעה אותה, כפי שניתן לראות בסרט למעלה.
    .
    זה אכן נראה כקסם, ולרגע נדמה שהגיע הקץ על המקצוע שנקרא אנימטור, שכן הנה הכל מבוצע במחשב, ולא צריך מי שישב ויניע את הדמויות. אולם אל תטעו לחשוב שפריצות הדרך הטכנולוגיות, דוגמת אלה שדיברתי עליהן כאן, באמת מחליפות את האנימטורים. לאנימטורים שלום, והמקצוע לא באמת בסכנת הכחדה.
    .
    אנדי סירקיס וגולום. השחקן והתלת.
    .
    זה הזמן ליצור הבחנה חשובה בין שני סוגי אנימציה - הריאליסטית לעומת הקארטונית והמעוצבת. זו האחרונה, דוגמת סרטי פיקסאר כגון "משפחת סופר-על" או "למעלה", המועמד הכמעט ודאי לזכיה באוסקר השנה, דורשת אנימציה מאופיינת, המתאימה לפרופורציות גוף מוגזמות או עיצוב קריקטורי, ואפשרות ליצור דברים שאינם מציאותיים, כגון ידי הגומי הארוכות של האם ב"משפחת סופר-על". בסוג אנימציה שכזה לא ניתן להשתמש יותר מדי בקיצורי דרך, ונדרשת עבודתו הידנית והמאומצת של האנימטור על עכברו.
    .
    האנימציה הריאליסטית יותר, שלא אחת נכנסת לקטגוריית אפקטים בסרטי לייב, דורשת תנועה מדוייקת עבור גוף בפרופורציה של אדם רגיל ומראה ריאליסטי, ולכן השימוש במקרה הזה ב-Motion Capture הוא אפשרי, וחוסך זמן עבודה על האנימציה. עם זאת, מנסיוני האישי עם מושן קפצ'ר, למדתי את חשיבותו של אנימטור אנושי שיוכל לנקות את התנועה, שלא באמת מגיעה מושלמת לגמרי. על אף שהשיטות והמערכות שוכללו לאורך השנים ובמחי אי אילו דולרים הוליוודיים, עדיין ישנם מקומות בהם המחשב צריך עזרה, ובעיקר יד ומוח אנושיים, על מנת ליצור את האנימציה.
    .
    מה לגבי אווטאר? כמה מזה באנימציה ידנית, אם בכלל? במקרה של אווטאר, כאמור, היה שימוש נרחב במושן קפצ'ר. הסרט אינו מוגדר כסרט אנימציה, אבל רבות בו מספר הדקות בהן אנו צופים בפועל בסרט שאין בו דבר מצולם, המורכב מעולם תלת-מימדי עם דמויות ממוחשבות. ובכל זאת, לא כל דבר אפשר לדגום. לכו תשיגו יצור דרקוני מעופף שיסכים להצטלם, שלא לדבר על להזיז את הזנבות של השחקנים שלכם. אה, לא השגתם שחקן עם זנב מתנהג? בעיה.
    האנימטורים באווטאר נאלצו להתמודד עם שילובים בין מושן קפצ'ר לבין אנימציה שמבוצעת ידנית, ולעיתים בחרו בכל זאת באנימציה ידנית מלאה.
    .
      
    למעלה: תלת. למטה: שחקנים. המצלמות עוקבות אחר הנקודות.
    .
    שחר לבבי, שהנפיש שוטים באווטאר במשך שלוש שנים ב-WETA, הסטודיו של פיטר ג'קסון (שיצר גם את "שר הטבעות"), חזר לארץ אחרי עבודה על סרטי אנימציה באורך מלא דוגמת נארניה וגארפילד. לבבי מגיע להרצאה במכללה הישראלית לאנימציה, שפותחת את שעריה לקהל הרחב, כדי לספר על העבודה על אווטאר, על פיצ'רים נוספים, על תעשיית האנימציה האמריקאית, וכיצד ניתן להגיע למשרה נחשקת בתחום האנימציה. לבבי יחשוף שוטים מתוך אווטאר וסרטים נוספים, יסביר כיצד התבצעה העבודה עליהם, יפרט מתי בחר להשתמש במושן קפצ'ר ומתי לא, ויאפשר גם לשאול שאלות.
    .
    לפני הרצאתו של לבבי, האנימטור כפיר רם יניח את היסודות ליצירת אנימציה תלת מימדית, יבאר מושגים חשובים, כדי לסייע לקהל להבין טוב יותר את עולם התלת מימד, ויספר כיצד התפתחה טכנולוגיית ההדמיה התלת-מימדית, מראשיתה, ואיך הגענו עד הלום ליצירת אווטאר. במהלך ההרצאה ידגים רם את השלבים ליצירת דמות תלת מימדית במחשב. הרצאתו של לבבי, אחריו, תתמקד בעיקר בתחום ההנפשה. 
    .
    .
    ===
    האירוע יתקיים במוצ"ש הקרוב, 27.2 החל מהשעה 19:15.
    החלק הראשון של ההרצאות יועבר בשידור חי ב-YNET, שם ניתן לקרוא כבר עכשיו ראיון עם שחר לבבי.
    אחרי ההרצאות, מן השעה 22:00 תתקיים מסיבת פורים אנימטיבית, שתכלול תחרות תחפושות לדמויות אנימציה, והקרנת אנימציות מצחיקות ונדירות.
    .
    ערב אווטאר הינו מפגש ראשון בסדרת אירועי "אני-מטור". במוצ"ש שלאחר מכן יתקיים ערב שיוקדש לאוסקר. כדי להתכונן לטקס הגדול, מבקר הקולנוע יאיר רוה ואנוכי נסקור את המועמדים, וגם את מי שכמעט נכנס לרשימה הסופית.
    .
    מה? הרצאות של שחר לבבי וכפיר רם, ולאחר מכן מסיבת פורים.
    מתי? יום שבת 27.2 בשעה 19:15. מסיבה בשעה 22:00.
    איפה? IAC המכללה הישראלית לאנימציה - רח' הארבעה 4 ת"א (מול הסינמטק).
    .
    רצוי להזמין כרטיסים מראש. טלפון: 03-6482345
    פרטים נוספים באתר המכללה הישראלית לאנימציה.
    דרג את התוכן:

      תגובות (10)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        27/2/10 20:58:

      למה כל סיקור ישראלי על אסונות בעולם מסתכם במשפט "לישראלים שלום" ?

      למה כל סיקור ישראלי על תרבות בעולם מסתכם במשפט "לישראלים קרדיט" ?

      למה הם נראים כמו הדרדסים ?

        25/2/10 18:03:
      לגבי העולם וגו' - לא דיברתי על הקומנטרי בדיוידי, אלא במה שקורה עם צאת הסרט - היח"צ ובעיקר למי נאמרות התודות באוסקר, שבעיקר בו אני מתעסקת בימים אלה. אם זה יהיה ככה גם בדיוידי זה באמת יהיה מחדל ועיוות של מה שבאמת מתרחש. אני בכל זאת מבינה באיזשהו מקום את היח"צ, שמנסה להציג את זה כפשוט יותר, ואת ההתלהבות של קמרון והשחקנים מהשדרוגים של ה-MoCap. אולי אתה צודק, ואני סלחנית כיוון שכבר התרגלתי לסצינות דון-קישוט של מלחמות הסברה על תפקיד האנימציה והאנימטורים בסרטים.
        25/2/10 12:41:

      ומעניין לעניין, באותו עניין:

       

       ת.א.ר (תל אביב רולר)  וישראל בשביל אופניים מזמינים את הציבור הרחב להשתתף, ביום שלישי הקרוב,  2.3 (ט"ז באדר) באוותאר פורים 

       

      מאות מחליקים ורוכבי אופניים יתגלגלו בג'ונגל האורבאני של תל אביב, כחולי פנים ושוחרי סביבה, כמו בני שבט הנאבי.

       

      התכנסות 22:00 רחבת הסינמטק.

       

      המעונינים להסתייע במאפרות ומאפרי בועז שטיין לקבלת מראה ה"נאבי המושלם" מזומנים  להקדים ל  21:30.  

       

      הסיום במסיבת אוותאר במועדון הגמל המרקד

       

      ההשתתפות חופשית ובאחריות המשתתפים. ניתן לשאול אופניים, בתאום מראש 

       

       

       לסירטון תאר פורים 2008

       

       

       

        25/2/10 10:13:

       "העולם מתנהג ככה"??

      בראד בירד מקדיש חלקים נרחבים מהקומנטרי של "סופר על" לתת קרדיט לאנימטורים שעבדו שם וגם במייקינג אופ עצמו מוקדש חלק נרחב לצוות ולא רק לעצמו.

      ווס אנדרסון נותן אחלה במה לצוות שלו ב"mr fox"

      וגם ספייק גונז' נותן ריספקט לאנשים מסביבו.

       אני לא אחפור בעוד דוגמאות אבל יש הרבה, ובאופן כללי, הימים בהם מייקינג אופ מורכב רק ממדובבים זאת חיה שדי עברה מן העולם.

      למה לא להאשים את קמרון קיבינימאט? מי חייב לו משהו? למה לא להאשים כל אחד שמתנהג ככה?

      יש לך אנשי מקצוע שיוצרים את החלום שלך בשבילך, תני להם קרדיט. יש שנותנים יותר ויש פחות, לי אישית יוצא לעבוד עם בנאדם שנותן המון, אבל לפחות תכיר בעבודה של האנשים שלך

      אבל מה שאותי עיצבן בגישה של קמרון בסרט הזה היא לא חוסר נתינת הקרדיט, אלא מחיקת המקצוע ממה שנראה שיקולים פופולריים- או כי הוא רוצה להתחנף לשחקנים שמתחילים לחשוש שדמויות תלת מחליפות אותן (שלא לדבר על זה ששחקנים הם אחוז המצביעים הכי גדול באוסקר), או כי הוא רצה עוד קהל שעלול להירתע מהמילה הילדותית "אנימציה", או כי הוא באמת חושב שאנימציה מסתכמת בלוניטונז וזה מתחת לכבודו.

      בשורה התחתונה- אולי זה קיים בגרסה המורחבת, אבל אני בספק, היתה המון עבודה יצירתית של אנימטורים, מעצבים וכל המליון תפקידי תלת למיניהם. אפשר היה להגיד, "בשיטה שלי אנחנו מכניסים המון מדמות השחקן לתך האנימציה, וכך נוצר שילוב בין משחק לייב ואנימציה" הוא בחר למחוק את המילה אנימציה. לא צריך להאשים את העולם על זה.

       

        25/2/10 05:43:

      גודמן ו-rayv- אני לא הייתי הולכת ומאשימה את קמרון, בעיקר כי עדיף להאשים את כל העולם. לא ראיתי יותר מדי במאים מפרגנים לצוות האנימטורים שלהם. אפילו כשפיקסאר זכו באוסקר בשנים עברו, אף אחד לא אמר "ותודה לאנימטורים". מי כן פרגן? ארי פולמן בואלס עם בשיר ואפילו אצלנו בשיטת השקשוקה. מה זה אומר, שרק הישראלים מבינים או מתייחסים לעבודה?

      עם זאת, כפי שאני רואה את זה, בכל הנוגע לאנימציה ריאליסטית, בעיקר כזו שמטרתה אפקטים, תפקיד האנימטורים עתיד להצטמצם. כרגע אנחנו עדיין לא באמת שם.


      ודורון (בהמשך לשיחתנו...) - אני באמת ממליצה לראות אותו על המסך הגדול. לא נראה לי שדיוידי יעשה עימו חסד. אווטאר הוא מהסרטים שצריכים את בית הקולנוע ואת משקפי התלת-מימד (ומומלץ לא לשבת יותר מדי רחוק, אגב). 

       

      פורים שמח לכולם.

        24/2/10 22:04:


      בטוח שיהיה מרתק

      מחכה לראות את הסרט

      על המסך הגדול כמובן!

        24/2/10 19:48:

      אני עדיין לא ראיתי את אווטר, אך מבטיח שאראה.

      ההרצאה נשמעת מעניינת, וכניראה שאגיע.

      פוסט יפה ומושקע.

      שיהיה לך חג פורים שמח חיוך

        24/2/10 17:20:

      צטט: y_goodman 2010-02-24 14:36:36


      אבל... אבל...

       

      קמרון אמר שזה לא אנימציה!!!

      זה לא! בחיי שהוא אמר!!

       

      וגם השחקן ההוא אמר! זה לא אנימציה!!! זה אני שם!! אני!! אני!!!!!!!!

       

      הבאסה האמיתית מהמגמה הזאת זה שבסופו של דבר אנימטורים חוזרים למקום בו הם מוגדרים כטכנאים בלבד למען האגו של אנשי הכסף, שלא רוצים ללכלך את המותג שלהם וגם על הדרך מתחנפים לכל מצביעי האקדמיה (שרובם שחקנים) על חשבון אנשי מקצוע. קצת מבאס בהתחשב בזה שרוב הסרט הזה הוא אנימציה, ו-תקנו אותי אם אני טועה, אני לא מומחה גדול במושן קפצ'ר, העבודה האמיתית של הכנסת נפח ושרירים וניואנסים היא לא משהו שהדגימה נותנת, מקסימום עוזרת לאנימטור.

      לא ראיתי עדיין מייקינג אופ אחד של אוואטר שקמרון מפרגן לעבדים, ושזה לא קשור איכשהו בלהאדיר את עצמו. קצת עצוב בהתחשב בזה שרוב הסרט מאונמץ, כולל אפקטים ורקעים ומיליוני חיות קטנות וגדולות

      מה שהוא אמר.

      האיש צודק.

       

      אוסיף בקטנה ש- אל ייאוש !

      מה שלפעמים נחמד, שלא תמיד הכל שחור לבן בעולמנו,

      תמיד, כמו בכל תחום,  יהיו במקביל את מי שיבלוט ביצירתיות -גם אם בקטן ולצידם יפעלו בעלי הממון והאגו ואלמנט הניצול.

       

      ולגבי אוואטר - הופתעתי עד כמה נהניתי - עיצוב העולמות, הרקעים, הצמחיה והסביבה, התאורה והחיות פשוט RULEZ

       

       

       

        24/2/10 14:47:

      בהחלט מתכוון לראותו אך אחרי שיגמר השיגעון....

      חג שמח.

        24/2/10 14:36:


      אבל... אבל...

       

      קמרון אמר שזה לא אנימציה!!!

      זה לא! בחיי שהוא אמר!!

       

      וגם השחקן ההוא אמר! זה לא אנימציה!!! זה אני שם!! אני!! אני!!!!!!!!

       

      הבאסה האמיתית מהמגמה הזאת זה שבסופו של דבר אנימטורים חוזרים למקום בו הם מוגדרים כטכנאים בלבד למען האגו של אנשי הכסף, שלא רוצים ללכלך את המותג שלהם וגם על הדרך מתחנפים לכל מצביעי האקדמיה (שרובם שחקנים) על חשבון אנשי מקצוע. קצת מבאס בהתחשב בזה שרוב הסרט הזה הוא אנימציה, ו-תקנו אותי אם אני טועה, אני לא מומחה גדול במושן קפצ'ר, העבודה האמיתית של הכנסת נפח ושרירים וניואנסים היא לא משהו שהדגימה נותנת, מקסימום עוזרת לאנימטור.

      לא ראיתי עדיין מייקינג אופ אחד של אוואטר שקמרון מפרגן לעבדים, ושזה לא קשור איכשהו בלהאדיר את עצמו. קצת עצוב בהתחשב בזה שרוב הסרט מאונמץ, כולל אפקטים ורקעים ומיליוני חיות קטנות וגדולות

      פרופיל

      talotan
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      סינמסקופ - יאיר רוה

      זאב זאב

      אמנון וינר