כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    יצירות

    ארכיון

    גליה יהב חושפת את ערוותה שוב ומנסה להסתיר את מבושיו של לאור

    45 תגובות   יום שישי , 26/2/10, 23:57

     

     קישור לכתבה של גליה יהב אליה אני מגיבה כאן בפוסט .

     http://e.walla.co.il/?w=/221/1645302

     

     גליה יהב ונסלי ברדה בעימות בתוכנית תיק תקשורת

     

    http://www.23tv.co.il/257-he/Tachi.aspx- כל התוכנית , בערך בדקה 10 . הערה : הפוסט שלי נכתב בהתייחס למאמר של גליה בוואלה ולאחר שצפיתי בקטעים מתוך תיק תקשורת שהקישור אליהם כאן למטה , התייחסות מקיפה לשאר טענותיה  כפי שעולות מצפייה בתוכנית המלאה  , אולי בהמשך ....

     

    http://b.walla.co.il/?w=/3054/1647339 - קטעים מתוך התוכנית.

     

     


     פעם לפני המון שנים מאד הערכתי את גליה יהב . לא הכרתי אותה אישית אבל שמעתי על עבודת האומנות שלה , גליה יהב אוננה מול מצלמה והפכה את האוננות שלה לעבודת אומנות.  

    הערכתי אותה  על האומץ  לחשוף את קודש הקודשים של האינטימיות הנשית. מה שנהוג היה להסתיר, היא  חשפה בפרהסיה.  חשבתי שזה חתרני אמיץ  ומרתק .

    אני חושבת עד היום שחלק מעבודת האומנות זה לקרוא בשם לדברים הסמויים מן העין , זה חלק מעבודת האמנית , זה חלק מעבודת הפילוסופית וזה חלק מעבודת המבקרת החברתית ששואפת לחברה מתוקנת יותר .  

    ואילו היום , אני קוראת את גליה יהב , אני שומעת אותה בטלוויזיה ואני לא יודעת אם לבכות או לצחוק .

    היום היא מפחידה אותי גליה יהב . פמניסטית לוחמת מהסוג הגרוע ביותר , מהסוג שמוציא שם רע לפמניזים , הכתיבה שלה  על פרשת לאור מוכיחה מה שלמדתי מאז שהתחלתי להיות פעילה בקבוצות נשים .

    האכזריות והברוטליות אינן נחלתם של גברים בלבד , יש לא מעט נשים שמאופיינות בסגנון מילולי אלים וגס רוח , סגנון שמשתלח בזולת באופן משפיל וחסר רחמים, וגליה עושה זאת בעודה  מייבבת על אובדן תומתם של אלה שאותם היא נוגסת בין שיניה נוטפות הדם .

    סיפרו לי שיש בעיתונות מושג שנקרא : גילוי נאות , צפיתי בתוכנית תיק תקשורת .וראיתי שנסלי ברדה שואלת את גליה יהב אם יש לה קשר ללאור או לאשתו , יהב לא ענתה לשאלה אם היא מכירה את אשתו של לאור , היא רק טענה ששאלה זו יוצרת לה דה לגיטימציה , וזה כמובן איום ונורא , כי רק לגליה יהב מותר לעשות דה לגיטימציה לנשים שמאשימות אדם כי אנס אותן או פגע בהן מינית

    לא האמנתי למשמע אוזני , הפמניסטית הגדולה טענה שעל האונס עליו סיפרתי ועל התקיפות עליהן סיפרו נשים נוספות חלה התיישנות ובכל מקרה הם לא היו אסורים אז לפי החוק , כלומר , היא לא טוענת שהם לא קרו , היא רק טוענת שזה היה אונס חוקי והטרדה מינית חוקית ולכן הנאשם צח כשלג .

    זו טענה מאד מעניינת ,   מכיוון שהוא עבר עברות שאז החוק לא הכיר בהן כעברה אז הוא זכאי ,

    אני מקווה שהוא התאים את ההתנהלות המינית שלו מול נשים בשנים האחרונות לרוח החוק , אחרת הוא יהיה בבעיה מאד גדולה כשהן יעיזו להתלונן , ואני מקווה שהגליה יהבות לא יצליחו לסתום להן את הפה . 

    נכון , הן עדיין מפחדות , נכון , כצפוי נערך מסע דה לגיטימציה שמטרתו להפחיד את מי שעדיין לא העיזה לדבר .

    באופן אישי גליה יקרה , אני מבטיחה לך שאעניק תמיכה ככל יכולתי לכל מי שהאימה שאת מטילה עליה לא תשתק אותה לעוד עשרים שנה, ואז  את תוכלי שוב להגיע לאולפן הטלוויזיה ולטעון להתיישנות .

    מישהו יודע מדוע בחרה גליה לצאת למסע הצלב הזה ? מישהו יכול ל ספר אם יש לה  איזה שהוא  קשר לבני  משפחת לאור , איזה גילוי נאות שכולנו אולי צריכים לדעת עליו ?

    גליה , היית אמיצה בעבר וחשפת מה שכולם הסתירו , הפעם את נחשפת בקלונך כשאת מנסה לעטוף את מבושיו של לאור שכל כך הרבה נשים נחשפו אליהם בניגוד לרצונן .

    ועוד מילה קטנה גליה , את מרבה לדבר על חזקת החפות ועל הצורך להגיש תלונה למשטרה ולפעול על פי החוק .  

    כשלאור אנס אותי ופגע באותן נשים שהתראיינו לכתבה או סיפרו לי אישית את סיפורן , הוא לא שאל אם זה רצוננו , הוא לא שאל אם זה מוסרי והוא לא שאל אם זה חוקי , אבל זה לא מעניק לנו את ההכשר לפעול שלא  דרך החוק  

    רק מה , קראתי שלאור מתהדר בתואר הסרבן הראשון , שגם זה דרך אגב לא נכון , מי שמצוי ברזי השמאל הרדיקלי יודע  שאורי דיוויס היה ראשון  הסרבנים .

    אבל זה שולי , נכון שלאור גילה אומץ לב ציבורי בסוגיה הפלשתינית , ונכון , ותקנו אותי אם אני טועה , שהסרוב אצלו היא עמדה מוסרית , הסרוב לציית לחוק כשאינו מוסרי לדעתו , הסרוב לציית לריבון כשאינו פועל בצורה מוסרית לדעתו , ובזה , עם כל הכאב והקושי לחלוק לאדם מכאיב זה כבוד ושותפות בדרך  , אני מסכימה איתו .

    רק מה , לאור אינו הגאון היחיד, גם אני למדתי באוניברסיטה , גם אני למדתי היסטוריה , גם אני למדתי פילוסופיה של המוסר ופילוסופיה פוליטית , גם אני למדתי את פוקו וגם אני הייתי בין מקימי אירגון השנה ה-21 לכיבוש כאשר דיברנו על סרוב.

    אז אני מכריזה בזאת קבל עם ועדה וגברת יהב וירון לונדון ושות', 

    שאני מסרבת .

    אני מסרבת לשתוק .

    גם אם המילים שלכם  פוצעות אותי , והן פוצעות .

    גם אם אני ממשפחה טובה , ואני ממשפחה נהדרת ותומכת  שעומדת לצדי ומאחורי , ומסתבר שאפילו נשים יפות ממשפחות טובות נאנסות , למרבה הצער , ירון לונדון .

    אני מסרבת להמשיך ולשאת את אות הקלון והבושה , גם אם המחוקק דאז הפקיר אותי ואת אחיותיי ( אין הכוונה אלייך גליה יהב ) לאלימותו של גבר חסר מעצורים , חסר יכולת שליטה עצמית וחסר כל יכולת אבחנה ששם מעבר לקצה גופו יש אישה בעלת רצון עצמאי משלה, אשה שאינה צריכה להיות כפופה לדחפיו הבלתי נשלטים .    

    בדקתי באינטרנט בניסיון להכיר יותר את גליה יהב, עולמה ומניעיה , קראתי שהיא עשתה עבודת אומנות מאד מעניינת שדומות לה נעשו גם בעולם הגדול , ובו היא חושפת   52 גברים ונשים איתם קיימה יחסי מין,

    זה כנראה בסדר לדעתה לחשוף אנשים לצורך האומנות שלה , אבל זה לא בסדר שנשים יחשפו גבר שפגע בהן מינית .  

    זהו , אני מניחה שמעכשיו , גם אם במקרה גליה יהב עשויה בטעות לחשוב שעשיתי משהו בעל ערך , כתבה אוהדת אני כבר לא אקבל , לא בטיים אאוט ולא בסטודיו , מה לעשות , יש מחיר לחוויית השחרור .

    ואת המחיר הזה,  גליה , אני מוכנה לשלם .    

     


    תגובות אפשר לשלוח גם למייל שלי eshkarec@gmail.com

     

     

     פוסט תגובה לירון לונדון : ירון לונדון פוגע במתלוננות נגד לאור - בלוג של pov  

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=1482362

    דרג את התוכן:

      תגובות (38)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        17/8/10 01:04:
      "גליה יהב אוננה מול מצלמה והפכה את האוננות שלה לעבודת אומנות." אם זה היה גבר היו אוסרים אותו על חשיפה בפומבי אלא אם יכירו באוננות שלו בפרהסיה כיצירת אמנות.

      אותי זה לא מרשים אף כי מבחינתי אין מניעה לעשות זאתכל עוד הצופים נחשפיםלכך מבחירה.

      כמו שגליה יהב חשפה את הפות ואוננה בפרהסיה כמעשה של אמנית כך היא לבשה את זהותה את איקון הילד שצולם בשואה, המרים את ידיו לנוכח רובה נאצי כדי לפרסם את עצמה כמושיע חברתית.
        7/3/10 10:00:

      עדיין פה, עוקבת.

      ;-)

        5/3/10 22:06:


      תודה לכל המגיבות והמגיבים שעדיין לא התעייפו מהנושא . חיוך

      זה לא כל כך מצחיק , אבל גם צריך להמשיך לחייך אל החיים .

      נראה שהדרך ארוכה בחברה שלנו למצב של מתן זכות חיים בשלווה גם לנשים .

        5/3/10 20:08:

      צטט: מיכאלה 2010-03-05 18:54:59

      ונסיון לתקן את הקישור שבאופן מוזר מחזיר לקפה...

       

      היא "נותנת "הוא" נורמטיבי"

      וגם תחת כתבה זו, ניתן לראות טוקבקיסטים הטוענים ש"היא הנותנת והוא נורמטיבי" .


       

       

        5/3/10 18:54:

      ונסיון לתקן את הקישור שבאופן מוזר מחזיר לקפה...

       

      היא "נותנת "הוא" נורמטיבי"

        5/3/10 18:52:


      אשכר יקרה, מה אגיד לך. אין מילים להביע את הערכתי לתעצומות הנפש שבך. כמה כוחות נדרשים כדי לעמוד במאבק כזה, תוך חשיפה לא פשוטה, ולא די בזאת - גם תוך השפלות פומביות.  

      אני חייבת להודות שכמה שהיתה לי מודעות בנושא, בתקופה האחרונה נפקחות לי העיניים חזק חזק לגבי המצב בארץ, מבחינה ערכית ומבחינה משפטית. וזאת למרות שככל שפוקחים אותן יותר, כך כואב יותר לראות.

      אני מוסיפה כאן קישור לכתבה מהיום: היא"נותנת"הוא"נורמטיבי"

      חזקי ואמצי!

      שירלי

        3/3/10 14:25:

      צטט: יבגניה בוזגלו 2010-03-01 21:04:08

      כנ''ל לגבי החפים מפשע שהואשמו. ולצערי, כן, מכירה, מקרוב את שני הצדדים - וזו הסיבה שאצלי זה לא שחור או לבן. 

      בתי הכלא מלאים בחפים מפשע.

       והרחובות מלאים בעבריינים.

      מסקנה: כדאי להיות זהיר :)

       

       

        3/3/10 03:11:

      צטט: avi 111 2010-03-02 00:00:14


      את אשה אמיצה !

      מצדיע לך ומחזק אותך !

       

       


      בהחלט!
        2/3/10 00:00:


      את אשה אמיצה !

      מצדיע לך ומחזק אותך !

        1/3/10 21:04:

      צטט: Fashion in Exile 2010-03-01 20:14:39

       

       

      ראשית כל, אנא, הירגעי, תנשמי עמוק. איני מכירה אותך ולא את אותי, ושום דבר לא מקנה לך את הזכות לנבוח עליי.

      לא; שום דבר לא מקנה לך את הזכות להיכנס לפוסט של אשכר ולכתוב לה שהיא צריכה "ללמוד לשחרר". הנביחות שלי הן תגובה הולמת למה שעשית.

       

       לא כתבתי שאני לא מאמינה לה, כתבתי על משפטי השדה ועל חשיפת שמות של חשודים.

      לא כתבתי שאני מצפה ממנה לשתוק ולא להתלונן, ולא כתבתי כמובן שצריך להכחיש ולהדחיק.

      לא כתבתי שהיא צריכה לחשוב על האנס שלה, כתבתי בכללי על משפטי השדה שלדעתי לא מוצדקים, כמו שלא מוצדק לפרסם שמות של חשודים. ללא שום קשר למה שהיא ספציפית עברה, אלא בהתייחסות לשאר התגובות ולכתבה. 

      המקום היחידי בו התייחסי לכותבת, היה הפסקה האחרונה. 

      אה, אז סתם נכנסת לפוסט הספציפי הזה וכתבת "בכללי" על משפטי שדה. בסדר.

       

      אם זה כל כך מסקרן אותך, את מוזמנת בעצמך להריץ חיפוש ולמצוא פסקי דין. למעשה לא מזמן היתה פרשה שהתפרסה גם בתקשורת על בחורה שהתלוננה על כמה גברים, שעלתה איתם לטרמפ', ובסוף הסתבר שהיא זו שניסתה לסחוט אותם, וכשהיא לא הצליחה - איימה בתלונה על אונס, והתלוננה.   אבל כמובן לדעתך זה מקרה אחד לאלף, נכון?  אז בשביל מה אני טורחת?

      הבחורה הזאת נאשמת בהגשת תלונות שווא סדרתיות. נאשמת, היא עדיין לא הורשעה, נכון? אז למה כל כך קל לך לפסוק ש"בסוף הסתבר שהיא זו שניסתה לסחוט אותם, וכשהיא לא הצליחה - איימה בתלונה על אונס והתלוננה"? למה במקרה (היוצא דופן) הזה את לא מחכה לפסיקת בית משפט? למה את עושה לה משפט שדה?

       

      כנ''ל לגבי החפים מפשע שהואשמו. ולצערי, כן, מכירה, מקרוב את שני הצדדים - וזו הסיבה שאצלי זה לא שחור או לבן. 

      בתי הכלא מלאים בחפים מפשע.

       

      לפני שאת מגיבה, להבא, קחי אוויר, וקראי שוב את התגובה שאת מגיבה אליה. להוציא דברים מהקשרם ולתת פרשנויות מוטעות, ולאחר מכן להגיב עליהם - זוהי לא הדרך לנהל שיחה.. אלא אם כן את מחפשת להוציא את התסכול.  אם כך - אני בטוח לא הכתובת.

       תודה על המלצות הנשימה. אתייעץ עם מדריכת היוגה שלי.

        כל טוב. 

       

       

        1/3/10 17:30:

      צטט: Fashion in Exile 2010-03-01 13:41:55

      (בלה בלה בלה)

       אולי די כבר עם הקשקוש הזה של תלונות שווא? את מכירה מישהי שהורשעה בהגשת תלונת שווא על אונס? אם כן, אנא הביאי לינק לפסק דין. אם לא, נא להפסיק להטיח בנו את השטות הזאת. לא כל תלונה על אונס שלא מגיעה לידי הרשעה היא תלונת שווא, גם אם יש כאלה שנוח להם לטעון שכן. מי שצורח ומיילל בראש חוצות שהוגשה נגדו תלונת שווא, אבל לא מגיש תלונה במשטרה על העבירה הפלילית של הגשת תלונת שווא, יודע טוב מאוד למה הוא לא עושה את זה. (זה לא נראה לך מוזר שתלונה על אונס צריכה להגיע להרשעה בבית משפט כדי שתאמיני לה, אבל להכפשות הקבועות של "תלונת שווא" את מאמינה בלי שום הליך משפטי?)

      מתי ראית אדם שנכנס לכלא באשמת אונס שלא ביצע (כמובן, אם הוא לא ערבי)? למה את כל כך דואגת לחייו של יצחק לאור שנהרסו, ואין בך טיפת אמפתיה לחייה של אשכר אלדן שנהרסו?

      ובאיזו זכות את כותבת לאישה שמספרת על אונס שעברה - שאין לה שום הוכחה שזה באמת קרה, ושהיא צריכה לשמור על זכויותיו של האדם שאנס אותה? באיזו זכות את כותבת לה שתלונות שווא גורמות לעוול לא פחות מהאונס עצמו?

       

      תשמעי, לבוא לתת "עצות" לאישה שמתמודדת עם האונס שעברה, כאשר את עצמך טרם התחלת להתמודד עם האונס שאת עברת, זה רעיון מאוד גרוע. זכותך לשלוט בכעסים שלך כמה שאת רוצה, ולא להתלונן, ולא "להרוס את החיים" לאנס שלך, ולחשוב שזה שהוא אנס אותך זה לא מצדיק "להכפיש" אותו, ואת יכולה להכחיש ולהדחיק ולשתוק לנצח, אבל אין לך זכות לדרוש את זה ממי שבאומץ ליבה החליטה לחשוף ולהיחשף וכן להתמודד עם מה שעברה. אין לך שום זכות להשתיק את אשכר (ואת כל המזדהים והמזדהות איתה).

        1/3/10 13:22:

      כאילו שלא הספיקו גליה יהב וירון לונדון. בבקשה, מכתבה של בני ציפר מהיום (להזכירכם בני ציפר הוא עורך מדור הספרות בעיתון הארץ ויצחק לאור הינו סגנו): "פיקנטי וסקסי משם נסענו אל יער שחריה, אחד היערות הנפלאים בדרך לאי שם בדרום. והרקפות הוורודות הציצו בביישנות מבין הסלעים, והעצים נעו ברוח וקדו קידות. ובאמצע החוויה המרוממת הזאת, פתאום מצלצל הטלפון הסלולרי שלי. מישהו שואל אם אמנם הייתי עד לכך שפלוני אלמוני, שמאשימים אותו עכשיו בהטרדה מינית, הטריד מינית מישהי לנגד עיני. עניתי לשואל בכך שהזכרתי לו את הרומאן של א"מ פורסטר, "המעבר להודו". מסופר שם על אשה שמפנטזת על כך שהמלווה ההודי שלה אונס אותה, והפנטסיה שלה לובשת קונקרטיות כזאת, שהיא אכן מרגישה באמת, ומשוכנעת, שהמלווה ההודי אנס אותה. ונערך משפט וגם במשפט היא רואה בעיני רוחה שנאנסה, אף על פי שאין לכך שחר. סיפרתי על פרשת ההטרדה המינית לחברי יואכים. והתביישתי מכך שאני צריך לספר לו, שמה שמעניין אנשים בארץ הזאת הוא שטויות מהסוג הזה. מתחת לאף של האנשים האלה נעשות עוולות קטנות וגדולות ומעשי ונדליזם לפלסטינים, והם עייפים מכדי להזיז את התחת שלהם ולמחות או לבוא ולו פעם אחת להשתתף בהפגנת מחאה בבילעין או בנעלין או בשיח ג'ראח. אבל כשנוגעים באשה לרעה מבחינה מינית, הם מזדקפים על הרגליים האחוריות, כי זה יותר פיקנטי ויותר סקסי." אם לא הייתי בטוחה עד עכשיו, המנוי שלי לעיתון הארץ יבוטל עוד היום.
        28/2/10 15:45:

      צטט: תנצ'ו 2010-02-27 22:10:30

      איני יודע מה באמת קרה לאשכר

      אז כדאי שתתעדכן לפני שאתה מגיב. היא כתבה על זה בפירוט רב כאן

      אבל התוכנית אכן מספקת בעיקר עדויות לגסויות והטרדות של לאור. לדעתי נערך כאן משפט שדה מלווה ומגובה בהמון התלהמות שמי שמעז לצאת כנגדה ולשאול שאלות פשוטות נענה לגופו של אדם ולא של עיניין ומוקע כגס ושוביניסט או אטום. בהיבט הזה ולא עם הסגנון, אני מסכים עם הביקורתיות של גליה יהב וחשוב שביקורת כזו תוצג ותענה באופן עינייני

      איזה שאלות פשוטות לא קיבלו מענה לדעתך? (בהנחה שהתעדכנת בפרטים כבר)

       

       

       

        28/2/10 15:22:

      כל-כך מצטערת שאת חייבת להתמודד עם כל הרפש הזה: יהב, לונדון ואולי עוד אחרים.

      תמיכתי ותמיכת חברותי נתונה לך לאורך כל הדרך.

       

        28/2/10 10:28:

      אשכר,

      כבר כתבתי לך בפרטי על הזעזוע כשקראתי את כתבתה של הגב' יהב ב-וואלה.

      מטריד אותי שאישה שמגדירה את עצמה כפמיניסטית תכתוב תגובה כל כך מרושעת

      וכל כך מאשימה את מי שעברה את הדבר הנורא הזה: אונס.

      הגב' יהב שכחה את המהות של פמיניזם אמיתי וסולידריות עם אחיותיה.

      טובה.

        28/2/10 02:20:

      גם אם היא הזויה, היא מסוכנת מאוד.

      ולמה נתנו לה במה? כי היא על משבצת "הפמיניסטית" (זה בגלל שהיא אוננה בפרהסיה? חשבתי שפמיניזם זה משהו אחר...)

      והיא על משבצת "הלא מאמינה למתלוננות" - ממש ממתקים לתקשורת.

       

      ולמה היא התבהמה כך? אם אין לה קשר ללאור או רעייתו (צריך לבדוק אם הם נמצאים ביצירת האמנות המדהימה, בה היא חשפה את 50+ הגברים והנשים שעימם שכבה), אז זה משהו אחר.

       

      אולי גליה כל כך התגעגעה לאור הזרקורים (אני, בבורותי, מעולם לא שמעתי עליה, אגב), שהיא החליטה להקריב שוב את קרבנות האונס וההטרדות של לאור.

       

      לפי הלהט שבו היא דיברה, וכמות השקרים וההטעיות שהיא פיזרה, זה נראה משהו מאוד מאוד אישי.

       

      אשכר, אני אפילו לא יכולה לדמיין מה עובר עלייך כרגע, אבל את יודעת שאני איתך.

       

        28/2/10 01:37:


      שלום אשכר

       

      לפני מספר שנים, כשלמדתי באונ' בן גוריון, שמעתי נשים שדיברו על יצחק לאור ותארו אותו כמטרידן. אני זוכרת היטב את הסיטואציה. הן צחקקו והחליפו מבטים כממתיקות סוד אך הן לא סיפרו מה שארע להן ולאחרות.

       

      אני יכולה להבין מדוע שתקת.

      כל טוב

      שולמית

        28/2/10 01:07:

      זהו סיפור על מורה בתיכון. שמו עמנואל ראט. ראט רווק הגר עם משרתת. היא מביאה לו את ארוחותיו. התלמידים נשמעים לו. הוא מלמד ספרות אנגלית ומלמד את שקספיר. את "להיות או לא להיות", אך המבטא של התלמידים מרגיז אותו ואז הוא מתעקש שאחד התלמידים יהגה את ה' הידיעה נכון ומשהתלמיד מתקשה הוא תוקע לו עיפרון בפיו. דבר די מכאיב ודי מרגיז.

      כנראה, המשמעת החזקה גרמה לרצון התלמידים לגרור את מורם להרפתקה יצרית. הם קשוריםל לולה ולקברט שלה. בשעת אחד המבחנים הוא מוצא תמונתה באחת המחברות. הוא מאמץ את התמונה במקום לקרוע אותה או להשליכה לפח. הוא מתבונן בביתו בתמונה והוא נמשך אליה.

      הוא מבקש להגיע אליה, אל לולה. ואכן, הוא מגיע לקברט, ופה הוא מסתבך כמו שהתלמידים קיוו. לולה עולה בגרם המדרגות, היא מתפשטת וזורקת את תחתוניה לעבר אונראט. בדיוק באותו רגע נכנסת המשרתת. המשרתת מרימה את התחתונים וזורקת אותם מעבר לפרגוד, שם מסתתר אחד מתלמידיו. את התחתונים טומן התלמיד במעילו של אונראט. הוא מוצא אותם בביתו ומתענג עליהם. הוא מחליט להחזיר אותם. יש לו עוד סיבה. הוא שכח אצלה את כובעו,חפץ המסמל את כבודו ומעמדו. הוא מחזיר לה את תחתוניה, אבל כך הוא כבר יוצר קשר איתה.

      הוא נמשך אליה יותר ויותר עד כדי התאהבות גדולה, והיא מצידה נהנית לפתות אותו.הוא מרים לה את הסיגריות הנופלות בין רגליה! יום אחד לולה נושפת עליו את הפודרה שלה.הוא משתומם ומופתע מאוד. הוא בקושי רואה. נשיפת הפודרה יוצרת דמות ליצן, אך הוא שבוי כליל בקסמיה, ובלילה ישן אצלה. בהמשך הוא מבין מאחד המשפטים שלה  "אתה תוכל לזכות בארוחת בוקר כל יום" כהצעת נישואין. והוא מציע לה את ההצעה הזו. היא צוחקת להצעהבקול מצחקק ולעגני מאוד. הוא לא קולט את הלעג. להיפך. הוא הופך להיות קנאי ללולה ואינו סובל שמישהו יתעלס ויתענג איתה (במקרה מגיע קפיטן ענק) הוא מגרש את הנואף   הנקרא ה"עגבן"   וממש מכה אותו. התלמידים מרוצים מהצלחתם להפיל את מורם בפח שטמנו לו. ויום אחד הם עורכים לו מרד. מציירים אותו בדמות מלאך.

      הוא צועק על תלמידיו בפעם הראשונה. הצעקות מביאות את המנהל לכיתה. הלה רואה את הציור על הלוח ואת הפרח שבדש בגדו ומבין מדוע התלמידים הרעישו. הוא שואל את אונראט די בלעג, האם היה כדאי לו להרוס את חייו בגלל אישה. בעוזבו את החדר הוא אומר לאונראט בשקט, "אני אעזוב אותך לנפשך". יש פה רמז לפיטורין. אונראט מחליט לעבור אל עולם הקברט, ובסופו של דבר הוא אפילו נישא ללולה לכל תשואות חבריהם בקברט. אולם מייד לאחר הנישואין  שהם די מוזרים ומפתיעים  היא ממשיכה להתעלל בו.הוא מוכר את תמונות הפרסומת שלה המגלות את מקצועה האמיתי  ומתחיל לסבול מיחס דוחה מצד הקוסם,בן הלוויה של לולה בקברט. בעצם הקוסם הוא אחד מראשי הקברט. בסופו של דבר, אונראט מסכים להפוך לליצן, דבר שיעלה לו ביוקר. ערב אחד הוא מנסה למרוד ואינו רוצה להופיע כמין גולם ליד הקוסם, אולם בכוח מושכים אותו לבמה. מזוית העין הוא רואה את לולה מתנשקת עם מאהב חדש. ברגע שהקוסם מצווה עליו לקרוא כתרנגול (לאחר שהוציא ציפור ממצחו)   הוא מתחיל לצרוח בכל כוחו כמו תרנגול ויורד מהבמה אל חדרה של לולה, כשהוא משתולל ומתחיל להכות אל לולה ואת מאהבה. מפרידים ביניהם. היא קוראת לו מטורף. הוא פגוע עד עמקי נשמתו. חוזר לחדרו ומחליט להעלם מפה. הוא יוצא בחשאי לעבר בית הספר,שם הוא שוכב על אחד השולחנות, אוחז בתנוחת צלוב את השולחן, והשרת אינומצליח לנתק את ידיו מהשולחן. הצילום "מתרחק" ואונראט נעלם מהצופים בהרגשה כי הוא מת או רוצה למות.

        27/2/10 23:52:

      גליה יהב לא ממש חשובה.

      מה שחשוב זו השליחות שאת עושה כאן, אשכר. לא, אני לא מדברת על השליחות הציבורית, אלא על השליחות למען עצמך -

      להחזיר לעצמך את כבודך האבוד ולחזור להיות שלמה.

      *

      אלומה

        27/2/10 22:49:

      חזקי אשכר!
        27/2/10 22:21:

      אלימות מילולית וביזוי נשים וגברים מצדיקים

       

      הדרתו של לאור מהוראה

      החרמת ארועים אליהם הוא מוזמן

       

        27/2/10 22:10:

      איני יודע מה באמת קרה לאשכר אבל התוכנית אכן מספקת בעיקר עדויות לגסויות והטרדות של לאור. לדעתי נערך כאן משפט שדה מלווה ומגובה בהמון התלהמות שמי שמעז לצאת כנגדה ולשאול שאלות פשוטות נענה לגופו של אדם ולא של עיניין ומוקע כגס ושוביניסט או אטום. בהיבט הזה ולא עם הסגנון, אני מסכים עם הביקורתיות של גליה יהב וחשוב שביקורת כזו תוצג ותענה באופן עינייני

       

        27/2/10 21:28:

      היא ממש כורתת את הענף שהיא יושבת עליו, בפסקה הזו:

      "איזה תינוק הם שפכו עם המים העכורים? את האפשרות להיות אדם לא נעים, לא נחמד, נון-קונפורמיסט, מיזנטרופ, תמהוני, קצר רוח, חסר סבלנות, מטורלל, "טיפוס", חריג, שלא מחזיק מנחמדות ערך עליון, אליטיסט, גס רוח ואפילו את האפשרות להיות איש שמאל נערץ"

       

      היא אומרת שבהכרח יש קשר בין האופי של לאור לבין מעשיו. שהדרך של לאור במוקדם או במאוחר תוביל לכך שיתלוננו עליו כאנס. כלומר האופי הבעייתי של לאור נותן לו חסינות. מה שנקרא, זה לא הוא אלא הילד הרע שבתוכו.

       

      יש כאן ניסיון כפול: מחד לטשטש את מעשה האונס - שידמה יותר לאופי מיזנתרופי כשל לאור, ומאידך, למקם את האופי של לאור כ- "מתוחכם" מכדי לאנוס בצורה "הרגילה".

       

      היא אומרת שיש לנשים שתי אפשרויות: או שגבר כמו לאור יאנוס אותן בצורה שהן תאלצנה להילחם בו, או שגבר "נחמד" "יעבוד עליהן" ויאנוס אותן. 

       

      יוצא שבשום אופן לא יכול להיות שבין האישיות המורכבת של לאור מסתתר מתעלל סדרתי - כשמצד אחד יש לו שיריון קשקשים, ומצד שני ספה מרופדת.

       

      לפי המאמר של יהב משתמע שכל גבר שלומד את יצחק לאור על בוריו, יכול לאנוס ולצאת לחופשי. ממש מתכון לביצוע פשע מושלם.

        27/2/10 19:16:

      צטט: הגרה מעבר לפינה 2010-02-27 17:17:49

      צטט: שירת ירח 2010-02-27 16:51:23


      תיקון טעות מקלדת : שלי = שלך

       

       

      האם לא יתכן מצב שהאישה משוכנעת שנאנסה ומבחינת הגבר זה לא היה ולא נברא? במיוחד אם כפי שקראנו הוא נשאר בביתה ודיבר שירה.

      שירת ירח ענתה מפורט, ובכל זאת, ברשותך - אני רוצה להוסיף:

      הנפש שלנו מורכבת ויש לה דרכים להתמודד עם המתרחש - זה שנגרם לנו או זה שגרמנו.

      יצא לי להראות אי-אלו פעמים סרט לבני-נוער - שבו במהלך מסיבה ביתית אחד הנערים אונס נערה משכבתו.

      למרות שספרתי ובמהלך הקטע היא אומרת לו 7 פעמים "לא" בדרכים שונות - כשהסרט הסתיים ושאלתי את הכיתה האם היה כאן אונס, התשובה היתה שלא.

      כשביררתי למה לדעתם לא, פעם אחר פעם קיבלתי את התשובות ש"היא לא צעקה"; "אם היא באמת לא היתה רוצה את זה, היא היתה בועטת לו בביצים ובורחת משם חזרה לסלון, שם ישבו יתר החבר'ה".

      מעבר לעובדה שהיום החוק שונה ולא נדרש "לא" אלא הסכמה - הנתון הזה אומר משהו לגבי הציפייה איך אונס אמור להיראות ואיך אמור כל אחד מהצדדים להתנהג (="לפי הספר") כדי שזה ייחשב אונס.

      אבל אין תסריט אחד לאונס ואין תסריט אחד של תגובה.


      כיוון שסביר שאף אדם לא רוצה לקלוט שהרגע אנס, יש לנפש דרכים להפחית את הדיסוננס הזה - באמצעות הדחקה (= להישאר בביתה ולקרוא שירה).

      בנוסף, כיוון שישנן שמתקשות לעכל את העובדה שהרגע נאנסו, גם הן עשויות להדחיק זמנית - עד שיתאפשר להתמודד עם זה.

      יצא לי לשוחח עם אישה שעברה אונס שהיתה כרוכה בו אלימות, והיא סיפרה שלאחר שזה הסתיים, היא ישבה לשתות איתו קפה במטבח בביתו.

      ההתנהגויות - הן של לאור והן של האישה ששוחחתי עמה - לא מבטלות שהיה אונס.

        27/2/10 18:20:

      צטט: Natasha 1977 2010-02-27 07:03:12

       

      אם ניתן היה לככב תגובות, את זו הייתי מככבת.

      כדי שלא יתפספסו שני דברים -

      1. פמיניזם והשתקה לא באים יחד, בזכות התנועה הפמיניסטית יש במה לקול שלנו, וגם אם גליה להב טוענת שהיא כזו, מוטב לבחון את דבריה ולהטיל את הקביעה בספק.

      2. כשהשתקה אלימה מגיעה מכיוון נשים, זה פוגע הרבה יותר, כי איך הן בתור מחצית האוכלוסיה שנתונה לטרור מיני במדינה הזו מעזות לצאת נגד אלו שכבר נפגעו? זה הרי רק מקרה שהיא עוד לא עברה מה שאחרות עברו. אני לא מקלה בחומרת דבריה של להב, אבל חשוב להבין למה היא בוחרת לחבור לאנס (לכאורה) ולא למותקפות. להבנתי זה הרבה מעבר לחברות, אם קיימת, עם אשתו של לאור. הכוח בחברה מוחזק ע"י גברים, ומחיר היציאה נגדם גבוה מאוד חברתית, כלכלית, פוליטית. אישה צריכה להיות סוג של מתאבדת על מנת להביט לאמת בעיניים, לראת שאונס הוא לא תופעה מבודדת שניתן להקביל לאלה בראש, אלא נמצא על רצף אחד עם כל שאר הפגיעות המיניות בנשים, להבין שזהו אמצעי שליטה של גברים בנשים, ולעמוד איתנה מול זה. להב אינה מתאבדת, היא מנסה להגן בגופה על מעמדה בקרב בעלי הכוח, ואם זה אומר להפקיר את בנות מינה, אז כך יהיה. כמו שנשים שונות מגיבות אחרת לאונס, כך נשים שונות מגיבות אחרת לטרור. גליה בוחרת להכחיש, ואין לנו הרבה מה לעשות עם זה, פרט ללהבין שהיא לא יותר מעוד קרבן של השיטה הפטריארכלית, סוכנת הפטריארכיה, ולקוות מעומק הלב שזה תהליך. שגם אליה זה יגיע בשלב זה או אחר.

       

       תודה על ההרחבה וההסבר היותר מפורט ומדוייק.

       

      (ורק למען הסר ספק: אנחנו מתייחסות לגליה יהב - נשואת פוסט זה, ולא גליה להב כפי שגם אני כתבתי בטעות).

        27/2/10 18:13:

      צטט: הגרה מעבר לפינה 2010-02-27 17:17:49

      צטט: שירת ירח 2010-02-27 16:51:23


      תיקון טעות מקלדת : שלי = שלך

       

       

      האם לא יתכן מצב שהאישה משוכנעת שנאנסה ומבחינת הגבר זה לא היה ולא נברא? במיוחד אם כפי שקראנו הוא נשאר בביתה ודיבר שירה.

       

       

      שלום לזו הגרה מעבר לפינה ....

       

      יתכן כל מצב באשר הוא. יתכן גם מצב שמסיבות קליניות נפשיות אשה שנאנסה תבוא להגן על כל האנסים שיש

      בישראל כולל על הילד בן ה 13 שאנס אתמול באיומים אשה בת 30 , ייתכן גם שאשה שנאנסה תחליט שהיא

      לא נאנסה כי אבא שלה היה אומר לה שהיא מדמיינת את כל מה שהוא עושה לה, וכך היא למדה להבין את המציאות.

       

      יתכן כל מצב באשר הוא זו הגרה מעבר לפינה... כי יש פינות בנשמה גדולות ורבות שבהן יושבים כל

      מיני אנסים וכל מיני סוגי טיפוסים שאומרים לנו מה לעשות במקום שנגיד לעצמנו מה לעשות, או איך לפעול.

       

      הגמדים האלה לפעמים זדוניים... הם בולמים את היכולת להתבונן במציאות ולהזדהות עם קורבות אחרות

      של תקיפה מינית, כמו גם עם עצמנו... וזה קורה כי חינכו נשים רבות להתבייש בארוע אלים שעשו בגופן ובנשמתן על כוחן ועל נפשן

      לכן כל זה יתכן, לכן אפשר רק מבחינה אלגורית לנער את השמלה.... או לכבס אותה, או לחילופין להתנקות תחת מים זורמים.

      הזיכרון יישאר לעד.

       

      אפשר להגיד על החיים בכללם לא היה ולא נברא, ואפשר לומר שכולנו רק בני אדם.

       

      לדעתי כדאי שתבחני לא רק את מה שלא היה ולא נברא... אלא את מה שבאמת היה, לפחות מהמקום שלך

      ואולי תעזרי בייעוץ... בכדי שתביני יותר מה עוברות קורבנות תקיפה מינית ואיך זה משפיע על חייהן.

       

      אפשר להדחיק את הטראומה אבל מי שמגיעה מזה למצב של התקפה על קורבנות אחרים חייבת ייעוץ.

       

      וסליחה על הכנות.

      צטט: שירת ירח 2010-02-27 16:51:23


      תיקון טעות מקלדת : שלי = שלך

       

       

      האם לא יתכן מצב שהאישה משוכנעת שנאנסה ומבחינת הגבר זה לא היה ולא נברא? במיוחד אם כפי שקראנו הוא נשאר בביתה ודיבר שירה.
        27/2/10 16:51:

      תיקון טעות מקלדת : שלי = שלך
        27/2/10 16:49:

      צטט: הגרה מעבר לפינה 2010-02-27 14:17:22


      "

      ועוד מילה קטנה גליה , את מרבה לדבר על חזקת החפות ועל הצורך להגיש תלונה למשטרה ולפעול על פי החוק .  

      כשלאור אנס אותי ופגע באותן נשים שהתראיינו לכתבה או סיפרו לי אישית את סיפורן , הוא לא שאל אם זה רצוננו , הוא לא שאל אם זה מוסרי והוא לא שאל אם זה חוקי , " 

      את מחברת שני עניינים שונים בתכלית כאן.

      הפרסום שלך גרר פרסומים אחרים של נשים שדיברו על מילים שלאור אמר להן, בכתבה בערוץ עשר התחברו כל העניינים לידי משפט שדה שהפכו את לאור עצמו לקורבן.

       

      "אני חושבת שייחוס המילה 'אונס' למקרים כמו אלה שתיארתי פוגע בנשים שנאנסו. אדם יכול להגיד לעצמו, אה..הא אם מקרה כזה נקרא 'אונס' אזי המעשה לא כל-כך נורא. האישה יכולה לנער מעט את האבק משמלתה ולקום וללכת ולשכוח מה שקרה. למה להטיל שנות מאסר ארוכות על הגבר? "

       

       

      שלום לך זו הגרה מעבר לפינה. 

       

      ראשית, מותר לך לחשוב מה שמתאים לך לחשוב ואיש אינו רשאי לכפות עליך מחשבות שאינן מתאימות לך.

      לכן חשוב שאת מגדירה את עמדך "באני חושבת" ולא בביטויים אחרים כוללניים שאינם מתאימים לדעות של אחרים.

       

      התבוננתי במקצת בפוסטים האחרים שלי ואין ספק שיש לך נקודת מבט עצמאית לשפוט דברים, גם אם נקודות מבט אלה

      אינן מייצגות היום עמדות מרכזיות או רעיוניות או חוקיות בישראל.

       

      חשוב רק לומר לך שחוקי מדינת ישראל השתנו לטובת נשים ובשל מצוקת נשים במהלך השנים האחרונות ממש, וגם הם אינם מספיקים בכדי למגר את עבירות המין והאונס המתבצעות מדי יום ביומו בכל מקום ואתר בישראל.

       

      חשוב מאוד לומר לך שגם אם הצלחת , אם נאנסת כאמור, אם הרגשת מושפלת כאמור, אם הרגשת נבעלת בכוח כאמור,

      לנער את האבק משמלתך ולקום וללכת וגם לשכוח מה קרה,  מעטות מאוד מסוגלות לכך.

       

      לרוב, גם אם אינן מתלוננות, הן חיות בבועה סגורה וקודרת כל חייהן , ומטופלות לרוב בטיפול נפשי מסיבי לכל יתרת ימיהן.

       

      כך שגם ניעור שמלה וקימה מהמקום ההוא לא יעזור להן בתהליך השיכחה, כי מרביתן פשוט לא ישכחו לעולם מה שעברו

      זה מעבר לחוקי הטבע.

       

      מוכרחה אני להוסיף ולומר לך גם זאת: אם שכחת מה קרה אני בספק. את בוחרת להצמד לשיטת האחריות האישית

      ולהאשמה עצמית ואת מכתרת את עצמך בבונקר שאין ספק שמשפיע עליך בכל חייך ואת התוצאות רק את יודעת.

       

      אשה לא יכולה לנער את שמלתה ולשכוח. לא אשה שנאנסה, אם היא נאנסה בכוח עם איומי סכין אם אם רק נאנסה

      כפי שאשכר עברה כשהוא עמד בפתח והכניס את הרגל בין המשקוף לדלת.

       

      אף אנוש לא ישכח אם פגעו בו מינית, ולכן הפוסט שלך מעיד על אחת מהשתיים: או שלא עברת אונס אלא פגיעה מחבר

      או בן זוג שעזב בדרך לא יפה, או שאם כן נפגעת מינית את סיגלת לעצמך אופן חשיבה שנועל את הטראומה חזק

      בתוכך וכל תלונה של אשה בשם מלא ובמילים ברורות כשל אשכר למשל תוציא ממך חוסר אמפטיה ואף חוסר אנושיות

      במובן הכי מצמרר של ההגדרה.

       

      את התשובות לכל זה ולעוד שאלות רבות רק את יכולה לתת לעצמך וכמובן לא לאף אחד אחר.

       

      אבל חשוב היה מאוד שתבררי לעצמך מדוע את מפגינה חוסר אמפטיה לאשה שלא רק שאינה משקרת אלא שמחזקות את

      עדותה עוד נשים רבות שנפגעו מאותו אדם שהיא נפגעה ממנו, ומהי באמת הסיבה לפוסט הזה שלך.

       

      אלה דברים שאת צריכה לתת עליהם את המשמעות, בינך לבין עצמך. מה שכתבת לא הגיוני ואיננו אנושי.

       

      וסליחה על גילוי הלב.


      "

      ועוד מילה קטנה גליה , את מרבה לדבר על חזקת החפות ועל הצורך להגיש תלונה למשטרה ולפעול על פי החוק .  

      כשלאור אנס אותי ופגע באותן נשים שהתראיינו לכתבה או סיפרו לי אישית את סיפורן , הוא לא שאל אם זה רצוננו , הוא לא שאל אם זה מוסרי והוא לא שאל אם זה חוקי , " 

      את מחברת שני עניינים שונים בתכלית כאן.

      הפרסום שלך גרר פרסומים אחרים של נשים שדיברו על מילים שלאור אמר להן, בכתבה בערוץ עשר התחברו כל העניינים לידי משפט שדה שהפכו את לאור עצמו לקורבן.

        27/2/10 13:59:

      לא רוצה להישמע כצדקן או מוסרני

       

      אשכר היא גם קורבן של גליה להב לכן תשובתה של אשכר במקום.

      חיפשתי ברשת ובלי יגיעה מצאתי "גליה להב מספרת על עצמה".

       

      לגופו של ענין התחקיר של ערוץ 10 לא נכשל כי אני לא מאמין שחביבה פדיה וכל יוצר שמכבד את עצמו יישב עם לאור בפאנל אחד באיזה שהוא ארוע. גליה להב העלתה טיעון שהבלוגרים והמגיבים עשו דין לעצמם ולקחו לעצמם את תפקיד התובע,השופט והתליין.

       

      זוהי טענה מופרכת

       

      חנה בית הלחמי ואשכר העידו עדויות ממקור ראשון על פגיעה

      ,אחרות סיפרו את סיפורן מול המצלמות 

       בנות/נשים/בחורות נוספות סיפרו גם הן את סיפורן

       

      מדובר באזהרה לגיטימית להתרחק מהפגע רע הנקרא יצחק לאור

        27/2/10 11:53:


      אשכר יקרה

      את יודעת, את מה שאת, מטוב לבך, פירשת אצלה בעבר כאומץ, להציג את קודש הקודשים שלנו, בפרהסיה... אפשר לראות גם מנקודה אחרת - כהות חושים. וכהות החושים הזו, זולגת ממנה בכל מלה, בכתבה, בראיון.....אין לה קודש קודשים, איך תוכל לחשוף אותו?

       

      משהו אצלה, מלכתחילה, לא סגור בנושא הזה....

       

      לא ברור לי הארס שהיא מפזרת בשפע סביבה... ארס וכהות חושים = מתכון לכתבות כאלה.

       

      אבל דברי אמת ניכרים. היא בכתבה "חפרה לעצמה את הבור" של חוסר האמינות. זה כל-כך בלט שאין מה להתרגז ממנה בכלל...

      האמת, בזכותך, עלתה אל מעל לפני השטח, והמעשה האמיץ שלך- אף אחד לא יכול לגעת בו. הוא זוהר באמת שלו. והאיש הקטן הזה יתן את הדין. 

       

       ואת עכשיו מוקפת בתמיכה ואהבה , באמת ובצדק. אחוות נשים - אחיות - מושג שהיא לא יכולה לתפוס.

       

      ואני שולחת לך חיבוק והמון המון הערכה וכבוד .

      באהבה

       

        27/2/10 11:46:

      אשכר ,

      אני מאמין שלא תוותרי ולא תכנעי .אסור לך .

      אז גליה להב אמרה ...

      עד הציינת אותה לא שמעתי עליה מעולם .

      לא לוותר כי לחת על עצמך "תפקיד " ושליחות ,לשמש פה לרבות החיות בקרבנו והסודות שלהן מאיימות להחריב את שארית חייהן .

      הסיפור האישי שלך והאומץ בו פעלת להוציאו ,מלמד שההשתקה חונקת והורגת ,לא פחות .

      חייכי והרימי ראשך בגאווה .

      פורים ,זמן מתאים לחשבון נפש לרבים .

        27/2/10 11:29:


      אשכר יקרה!

      כל הכבוד לך על התגובה המפורטת והמנומקת. אני לא חושב, שהאישה הזו (איך קוראים לה? גלית? גילת?) שווה התייחסות כל-כך רצינית...

       

      יישר כוח, אשכר! עם ראש מורם!

      אורי

        27/2/10 07:35:
      תודה שאת שופכת אור על מסכת הלחצים שההגמוניה הגברית (שגם נשים מצייתות לה כמובן) מפעילה על אישה שהעזה לשבור את קוד השתיקה ולספר מה עשו לה.
        27/2/10 07:03:

      צטט: מצדה 2010-02-27 01:17:06

      פמיניסטית, גליה להב? ממש לא. קראתי ושמעתי את כל הקש והגבבה שהיא פיזרה גם בכתבה בוואלה, וגם בתכנית תיק תקשורת,

      ואין שם שום אמירה פמיניסטית, אלא רק השתלחות מכוערת בנשים שהעזו סוף סוף והתלוננו כנגד אדם שפגע בהן מינית.

      לא אכנס כעת לניתוח מפורט של המניעים להתנהגות זו, רק אומר שמסתתר אצלה פחד עמוק להיות בצד "הלא נכון", בצד המותקף, בצד שנאלם במשך שנים רבות, וכך היא חוברת לצד התוקף, המשתיק, גס הרוח.

      "היא לא טוענת שהם לא קרו , היא רק טוענת שזה היה אונס חוקי והטרדה מינית חוקית ולכן הנאשם צח כשלג . "

      אכן. גם חוכמה יתרה היא אינה מפגינה בדבריה. סיפור עצוב.

       

       

       

      אם ניתן היה לככב תגובות, את זו הייתי מככבת.

      כדי שלא יתפספסו שני דברים -

      1. פמיניזם והשתקה לא באים יחד, בזכות התנועה הפמיניסטית יש במה לקול שלנו, וגם אם גליה להב טוענת שהיא כזו, מוטב לבחון את דבריה ולהטיל את הקביעה בספק.

      2. כשהשתקה אלימה מגיעה מכיוון נשים, זה פוגע הרבה יותר, כי איך הן בתור מחצית האוכלוסיה שנתונה לטרור מיני במדינה הזו מעזות לצאת נגד אלו שכבר נפגעו? זה הרי רק מקרה שהיא עוד לא עברה מה שאחרות עברו. אני לא מקלה בחומרת דבריה של להב, אבל חשוב להבין למה היא בוחרת לחבור לאנס (לכאורה) ולא למותקפות. להבנתי זה הרבה מעבר לחברות, אם קיימת, עם אשתו של לאור. הכוח בחברה מוחזק ע"י גברים, ומחיר היציאה נגדם גבוה מאוד חברתית, כלכלית, פוליטית. אישה צריכה להיות סוג של מתאבדת על מנת להביט לאמת בעיניים, לראת שאונס הוא לא תופעה מבודדת שניתן להקביל לאלה בראש, אלא נמצא על רצף אחד עם כל שאר הפגיעות המיניות בנשים, להבין שזהו אמצעי שליטה של גברים בנשים, ולעמוד איתנה מול זה. להב אינה מתאבדת, היא מנסה להגן בגופה על מעמדה בקרב בעלי הכוח, ואם זה אומר להפקיר את בנות מינה, אז כך יהיה. כמו שנשים שונות מגיבות אחרת לאונס, כך נשים שונות מגיבות אחרת לטרור. גליה בוחרת להכחיש, ואין לנו הרבה מה לעשות עם זה, פרט ללהבין שהיא לא יותר מעוד קרבן של השיטה הפטריארכלית, סוכנת הפטריארכיה, ולקוות מעומק הלב שזה תהליך. שגם אליה זה יגיע בשלב זה או אחר.

        27/2/10 01:17:

      פמיניסטית, גליה להב? ממש לא. קראתי ושמעתי את כל הקש והגבבה שהיא פיזרה גם בכתבה בוואלה, וגם בתכנית תיק תקשורת,

      ואין שם שום אמירה פמיניסטית, אלא רק השתלחות מכוערת בנשים שהעזו סוף סוף והתלוננו כנגד אדם שפגע בהן מינית.

      לא אכנס כעת לניתוח מפורט של המניעים להתנהגות זו, רק אומר שמסתתר אצלה פחד עמוק להיות בצד "הלא נכון", בצד המותקף, בצד שנאלם במשך שנים רבות, וכך היא חוברת לצד התוקף, המשתיק, גס הרוח.

      "היא לא טוענת שהם לא קרו , היא רק טוענת שזה היה אונס חוקי והטרדה מינית חוקית ולכן הנאשם צח כשלג . "

      אכן. גם חוכמה יתרה היא אינה מפגינה בדבריה. סיפור עצוב.

       

        27/2/10 00:48:

      מדובר באישה הזויה לחלוטין. העובדות לנגד עיניה, והיא מכחישה אותן.

       

      לא יאומן מציגים בפניה עדויות של נאנסות והאווילה אומרת שהתחקיר נכשל. מקווה שתהיה בצד הנפגע של המתרס. נראה אותה מדברת.

       

      אחזור לככב אותך כשישובו לי ה- *.

       

      פוסט חשוב ביותר.

      פרופיל

      אשכר אלדן כהן
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין