כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ביעור הפרשה

    פוסטים אחרונים

    ארכיון

    ויחי

    18 תגובות   יום שני, 15/3/10, 14:25


    בפרשה המסיימת את ספר בראשית נלמד מהו העונש הראוי על רצח עם, ועד כמה משתלם להיות דיין בישראל.

     

     


     


    דרג את התוכן:

      תגובות (18)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        15/5/10 18:43:
      אין דבר המעיד על האייתוללות היהודיים מאשר חסידיהם השוטים, שפת הביבים שבפיהם ואהבת-הבריות-עלאק שבליבם (האפל והמלא שנאה לאחר).
        12/4/10 17:30:

      צטט: חז"ל שחבל"ז 2010-03-16 22:10:01

      צטט: Avner Strauss 2010-03-16 21:42:50

      נירה אני נח מתנ"ך

       

      אולי נעבור לספרים חיצוניים :-)

       

       

      כמו כל החילוניים הרדודים, כל מה שמעניין אותך זה החיצוניות. תתבייש לך.
      אני במקומך הייתי מתמקדת אך ורק בספרים הפנימיים. ודע שמי שנח מתנ"ך בערב שבת - נחמן מאומן בשבת.

       כן   ראית?  איזה  רדודים!  לא  קוראים  גמרא ותורה בשבת!

       

      נכון  כבוד  הרבנית!!!  חבל"ז- שלך     ,צריך  לנוח בשבת  ולקרוא   גמרא  ותהילים, תהילות  לאל  עליון  שמחייה  אותנו  על-  אף  הדיכאון,צריך  לעבוד  את  השם  בשמחה  ,

       

                                                     נ  נח  נחמ  נחמן  מאומן

       

       

        12/4/10 17:23:

      צטט: יער גלבוע 2010-04-09 00:48:18


      יעקב מת בן 147  ולא בן 135

      צריך לעמוד עוד על "אחלקם ביעקב ואפיצם בישראל" הביטוי לא ברור כ"צ אם נקבל שהכוונה לחלוקה בארץ א"כ לגבי שמעון זה לא התקיים ואף גבי לוי זה רק מחמת מעשה של חטא העגל,  אך בכלל משונה שיעקב ידבר על הארץ שלא נמצאת כאן ועוד לקרוא לזה אחלקם - אני בעצמי יחלק? ויל"ע

       

      דבר נוסף יעקב מזכיר לראובן את שגילתו את בלהה: "פחז כמים אל תותר כי עלית על משכבי אביך אז חללת יצועי עלה (מ"ט,5)

       ויקיפדיה

      יעקב המכונה במסורת היהודית יעקב אבינו והנקרא גם ישראל, דמות מקראית, השלישי בשלושת האבות, בנם של יצחק ורבקה ונכד לאברהם ושרה. אחיו התאום של עשו, ואביהם של שבטי ישראל. מכונה גם: בחיר האבות.
      ע"פ המסורת יעקב נולד בערב חג סוכות בשנת ב'ק"ח, ונפטר בערב סוכות בשנת ב'רנ"ה בגיל 147. יעקב הוא נינו של תרח, בן נינו (ריבע) ונכד נינו (חימש) כאחד. דוד המלך היה החימש של נין נינו.

      תולדות חייו מסופרים במקרא, ותופסים נתח גדול מספר בראשית, בפרקים כה - נ.

       

       

       

       יהושוע

      א וייצא הגורל השני, לשמעון--למטה בני-שמעון, למשפחותם; ויהי, נחלתם, בתוך, נחלת בני-יהודה

       

       

      יער  גלבוע  יש  בעיה? לך  חרבן  קוביות  חתיחת  שרלטן!

        9/4/10 00:48:


      יעקב מת בן 147  ולא בן 135

      צריך לעמוד עוד על "אחלקם ביעקב ואפיצם בישראל" הביטוי לא ברור כ"צ אם נקבל שהכוונה לחלוקה בארץ א"כ לגבי שמעון זה לא התקיים ואף גבי לוי זה רק מחמת מעשה של חטא העגל,  אך בכלל משונה שיעקב ידבר על הארץ שלא נמצאת כאן ועוד לקרוא לזה אחלקם - אני בעצמי יחלק? ויל"ע

       

      דבר נוסף יעקב מזכיר לראובן את שגילתו את בלהה: "פחז כמים אל תותר כי עלית על משכבי אביך אז חללת יצועי עלה (מ"ט,5)

        8/4/10 18:29:

      צטט: Danniell 2010-03-25 15:13:25


      חג טבח-מאות -אלפי-הילדים-הבכורים שמח לכל היהודים החוגגים.

       

       

      לפחות  יש  להם  קבורה  ואת  אלו  שהושלכו  ליאור  אף  אחד  לא יכול  ליקבור.

        6/4/10 06:07:

      צטט: Danniell 2010-03-25 15:13:25


      חג טבח-מאות -אלפי-הילדים-הבכורים שמח לכל היהודים החוגגים.

       

       

      דניאל      דיני -.אל.

      אין מערערים על מידותיו של    הקדוש - ברוך - הוא .

       

      רק שהשם היכה כל בכור , אז פרעה שלח את ישראל  ממצרים.

      דברים פרק-לב-הַאֲזִינוּ
      {ד} הַצּוּר תָּמִים פָּעֳלוֹ כִּי כָל דְּרָכָיו מִשְׁפָּט אֵל אֱמוּנָה וְאֵין עָוֶל צַדִּיק וְיָשָׁר הוּא: {ה} שִׁחֵת לוֹ לֹא בָּנָיו מוּמָם דּוֹר עִקֵּשׁ וּפְתַלְתֹּל: {ו} הֲלַיְהוָה תִּגְמְלוּ זֹאת עַם נָבָל וְלֹא חָכָם הֲלוֹא הוּא אָבִיךָ קָּנֶךָ הוּא עָשְׂךָ וַיְכֹנְנֶךָ: {ז} זְכֹר יְמוֹת עוֹלָם בִּינוּ שְׁנוֹת דּוֹר וָדוֹר שְׁאַל אָבִיךָ וְיַגֵּדְךָ זְקֵנֶיךָ וְיֹאמְרוּ לָךְ: {ח} בְּהַנְחֵל עֶלְיוֹן גּוֹיִם בְּהַפְרִידוֹ בְּנֵי אָדָם יַצֵּב גְּבֻלֹת עַמִּים לְמִסְפַּר בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: {ט} כִּי חֵלֶק יְהוָֹה עַמּוֹ יַעֲקֹב חֶבֶל נַחֲלָתוֹ.

       

       -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

       

       

       כמה  מתאים  לי  לומר  את  הפסוק  הבא  פה:

       

      ישעיה פרק-סו
      {ה} שִׁמְעוּ דְּבַר יְהוָה הַחֲרֵדִים אֶל דְּבָרוֹ אָמְרוּ אֲחֵיכֶם שֹׂנְאֵיכֶם מְנַדֵּיכֶם לְמַעַן שְׁמִי יִכְבַּד יְהוָה וְנִרְאֶה בְשִׂמְחַתְכֶם וְהֵם יֵבֹשׁוּ: {ו} קוֹל שָׁאוֹן מֵעִיר קוֹל מֵהֵיכָל קוֹל יְהוָה מְשַׁלֵּם גְּמוּל לְאֹיְבָיו:

       

       

       תשובה  מכפרת

       

       

       

        25/3/10 15:13:

      חג טבח-מאות -אלפי-הילדים-הבכורים שמח לכל היהודים החוגגים.
        25/3/10 15:10:

      צטט: shabat shalom 2010-03-17 19:52:33

      יש דבר אחד שהמאמינים העיוורים בתורה לא למדו מכותבי התורה:

      להיות ביקורתיים כלפי ההתנהגות האנושית, ולא  לעטוף בבגדי קדושה את מעשיהם של האבות.

       

       

      מילא ההתנהגות האנושית, אבל ההתנהגות האלוקית בתורה היא פשוט שערוריה לשון בחוץ
        25/3/10 15:08:

      צטט: אלינוריגבי 2010-03-23 21:37:52

      ביקשת לשלוח לך שאלות בכל נושא שמטריד אותנו...

       

      ובכן, שאלתי היא - האם בימים שבהם אני בנידה, עצם העובדה שמרוב תשוקה אני נושכת את רגלי השולחן בבית ולשה את השחלות שלי עם מערוך, האם הדבר נזקף לזכותי (האיפוק) או לחובתי (המערוך) ?

       

      בברכה - אלינוריגבי, רבנית.

       

       

      אלינור, במקרה שלך פחות מטריד אותי אם הדבר נזקף לחובתך או לזכותך, ויותר משמחת אותי עצם העובדה שהדבר נזקף צוחק
        23/3/10 21:37:

      ביקשת לשלוח לך שאלות בכל נושא שמטריד אותנו...

       

      ובכן, שאלתי היא - האם בימים שבהם אני בנידה, עצם העובדה שמרוב תשוקה אני נושכת את רגלי השולחן בבית ולשה את השחלות שלי עם מערוך, האם הדבר נזקף לזכותי (האיפוק) או לחובתי (המערוך) ?

       

      בברכה - אלינוריגבי, רבנית.

        17/3/10 19:52:

      יש דבר אחד שהמאמינים העיוורים בתורה לא למדו מכותבי התורה:

      להיות ביקורתיים כלפי ההתנהגות האנושית, ולא  לעטוף בבגדי קדושה את מעשיהם של האבות.

        17/3/10 13:21:

      צטט: חז"ל שחבל"ז 2010-03-16 22:10:01

      צטט: Avner Strauss 2010-03-16 21:42:50

      נירה אני נח מתנ"ך

       

      אולי נעבור לספרים חיצוניים :-)

      כמו כל החילוניים הרדודים, כל מה שמעניין אותך זה החיצוניות. תתבייש לך.
      אני במקומך הייתי מתמקדת אך ורק בספרים הפנימיים. ודע שמי שנח מתנ"ך בערב שבת - נחמן מאומן בשבת.

      "אל תחפש ליוויתן בשלולית "  אמר לי הנדוש ברוך הוא

      לא במי אפסיים של חילונים

      אבינו שבשמיים אמרתי איפה אמא

      שומע בעצתך רבנית, ערלב*  ומילה שכמותי

      אם תייסריני בשוטים אייסרך בעקרבים

      מנוחה נכונה זו נח נח נח מאומן ומאמונה

      הבה נעבור בשבת לליקוטי מוהר"ן והפרק על הליוויתן  במטוטא

      --

      אפשר גם קצת משירת העשבים ?

       

       

      * (דומילה:)

        17/3/10 12:33:


      חחחח...גנובה

      נכון שציניות זה כלי נהדר? צוחק

        16/3/10 22:12:

      צטט: Oronגן 2010-03-15 19:50:13

      שיפרת את מצב רוחי! ממש שיקמת חדר תפילה מהמאה ה18 בליבי!

      מאושש לגלות שבים המתחזקים והרוחניים בשקל ישן יש מי שעדיין שומרים על שפיות וראיה נכוחה.

       

       

      ליבי-ליבי על חדר התפילה שלך שאפילו איקונין אין בו, בגלל איסור פסל ומסיכה.
      אתה מוזמן להתחזק בחצי-שנקל כל שבוע, בעזרת השם.
        16/3/10 22:10:

      צטט: Avner Strauss 2010-03-16 21:42:50

      נירה אני נח מתנ"ך

       

      אולי נעבור לספרים חיצוניים :-)

       

       

      כמו כל החילוניים הרדודים, כל מה שמעניין אותך זה החיצוניות. תתבייש לך.
      אני במקומך הייתי מתמקדת אך ורק בספרים הפנימיים. ודע שמי שנח מתנ"ך בערב שבת - נחמן מאומן בשבת.
        16/3/10 21:42:

      נירה אני נח מתנ"ך

       

      אולי נעבור לספרים חיצוניים :-)

        15/3/10 19:50:

      שיפרת את מצב רוחי! ממש שיקמת חדר תפילה מהמאה ה18 בליבי!

      מאושש לגלות שבים המתחזקים והרוחניים בשקל ישן יש מי שעדיין שומרים על שפיות וראיה נכוחה.

        15/3/10 18:46:

      אולי תואילי לפרט, איזה רצח עם ואיזה דיין,,,

      פרופיל

      חז"ל שחבל"ז
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגיות