כותרות TheMarker >
    ';

    מעובד מתוך חוברת "מפעלי הצדיק" אודות הרה"ג חיים בן ר' משה חג'בי זצוק"ל - RABBI CHAIM BEN MOSHE CHAJBY kabbala


    חוברת "מפעלי הצדיק" הופצה ב 4000 עותקים לשם שמים ולזיכוי הרבים, ללא תשלום.
    חוברת זו יצאה לאור והודפסה לראשונה בכמות 4000 עותקים בחודש תשרי שנת תשס"ז 2006.

    הפקה ליקוט כתיבה ועריכה ישי חג'בי, נין לרה"ג. כל הזכויות שמורות למחבר הנ"ל המוציא לאור.

    * כל החומר שפורסם ויפורסם באתר זה, ברשות המו"ל.

    kabbalah.cafe.themarker.com

    ארכיון

    מידע כללי לחג הפסח

    8 תגובות   יום שישי , 26/3/10, 04:24

    ב"ה

     

     

     

     

     

    מידע כללי   בעניין  חג הפסח

     בכל שאלה וספק יש לפנות לרב המתגורר קרוב לאזור מגוריכם ולהתייעץ עימו.   

     

     

     

     

     

     

    ערך: ישי חג'בי     

     

     

     

     

     

     

     בזמן מכת בכורות מתו רק בכורי מצרים , אך בכורי ישראל נשארו ללא פגע.    

     

     

     

     

    לכן נהגו כל בכורי ישראל בכל הדורות לעשות צום "תענית בכורות" בערב פסח.

     

     

     אפשר להמיר את "תענית בכורות"  על ידי השתתפות בסעודת מצווה בבוקר – אם הבכור משתתף בסיום מסכת הרי שהוא מתחייב בסעודת מצווה ויהיה פטור מלצום.   

     

     

     

     

    לפרטים נוספים על כל בכור לפנות לרב השכונתי או לרב בית הכנסת - וישאל היכן ובאלו מקומות מסיימים מסכת, וכך יהיה ערני בליל הסדר.     

     

     

     

     

     

     

     

    אש מצויה, יש להכין לפני כניסת החג אש מצויה,

     היינו להדליק נר לפני כניסת החג, אשר ישמש את בני הבית להדלקה מאש לאש.   

     

     

     

     

    חשוב לציין כי מותר לבשל בפסח מאש מצויה, אך אסור להבעיר אש חדשה,

    ולכן מדליקים מאש מצויה.

     

     

     

     

     

     

     ישנו איסור הבערת אש חדשה בחג,

    אך מותר להעביר אש מאש קיימת שהודלקה לפני החג, מאש לאש,

     

     

    כך שאם רוצים לבשל אפשר לקחת קיסם או גפרור

    ולקרב אותו ללהבה של הנר שהוכן מבעוד מועד לפני החג

    ולהצית את הקיסם ולהעביר לכריים לגז ולהדליק,

    וכך הדלקנו מאש מצויה ולא הבערנו אש חדשה בחג.    

     

     

     

     

     

     

     כאשר אנו מכינים נר לפני כניסת החג על מנת שישמש לנו אש מצויה,

    מומלץ לקחת נר שיספיק לפחות ל 26 שעות.     

     

     

     

     

     

     

    בדיקת חמץ, מספר ימים לפני "טקס" בדיקת החמץ  

     בני הבית מנקים את הבית היטב מכל חמץ שאינם מתכוונים לאכול עד פסח,

     ומשאירים בפינה אחת את מה שצריכים לאכול עד ליום ביעור החמץ.   

     

     

     

     

     

     

     'בדיקת חמץ'  לא אוכלים ולא עושים כל מלאכה מזמן צאת הכוכבים ועד שבודקים את החמץ. לפני בדיקת חמץ רצוי וטוב ליטול ידיים ללא ברכה אך זו לא חובה. 

     

     

     למחרת בבוקר שורפים את החמץ שנותר בבית,

     

     

     

     

     

     

     

    אך בין זמן בדיקת חמץ שהוא בערב - לזמן  ביעור חמץ שהוא למחרת בבוקר,

    מצניעים את החמץ שמתכוונים לאכול מוקדם בבוקר.

    ( בבוקר שורפים את החמץ שנותר וזהו ביעור חמץ ). 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

       לפני בדיקת חמץ מכינים

    נר שעווה, קערה כדי לשים את חתיכות החמץ שמוצאים בפינות הבית,

    וסכין לבדיקה בחריצים, ויש שנוהגים גם נוצה,   

     

     

     

     

     

     

     

    קודם הבדיקה מברך "שהחיינו"

    ויש שנהגו לברך "שהחיינו" על פרי חדש שעוד לא אכל באותה העונה,

    בכדי לפטור את בדיקת החמץ בברכה זו ,

     

    - וכמו כן מברך "על בעור חמץ"   

     ברוך אתה ה'  א-ל-ה-י-נ-ו  מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו על ביעור חמץ"

     

     

     

     

     

     ומיד לאחר הברכה מתחיל בבדיקת חמץ ללא הפסק דיבור,    

     ואם שכח לברך יכול לחזור ולברך כל עוד לא סיים את בדיקת חמץ.

    לא מדבר בכל זמן הבדיקה ומחפש בכל פינות הבית כולל חריצים וכי"ו.    

     

     

     

     

     

     

    יש שנוהגים לפני בדיקת החמץ לעטוף עשר חתיכות קטנות של חמץ כל אחת בנפרד 

     ולשים את החתיכות העטופות בפינות הבית – כדי שבזמן בדיקת החמץ יהיה מה למצוא,

    וזה מחשש שלא תהיה ברכה לבטלה, שכן לפני הבדיקה, מברך "על ביעור חמץ". 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

          כשמסיים את הבדיקה – מבטל את החמץ בפיו.

     

     

     

     אומר שלוש פעמים: 

     

    "כל חמץ ושאור שיש ברשותי שלא ראיתיו ושלא ביערתיו

    יהיה בטל כעפר הארץ" 

     

     

     

     

     

            ובפעם השלישית משנה את הנוסח ואומר:  

     

       "כל חמץ ושאור שיש ברשותי, שלא ראיתיו, ושלא ביערתיו יהיה בטל והפקר כעפר הארץ".    

    בבוקר יום ביעור החמץ, מותר לאכול חמץ עד השעה עשר בבוקר בלבד ( 10:00 )  

    רצוי שכל בני הבית יאכלו במקום אחד בכדי למנוע פיזור פרורי חמץ בבית

    ולאחר מכן ישטפו את הפה היטב,

    כמו כן יש לאסוף את כל פירורי החמץ ולשרוף את החמץ.  

     

     

     

     

     

     

     את החמץ יש לשרוף לפני שעת הצהריים, היינו עד השעה 11:25 בבוקר, 

    ולאחר שהחמץ נשרף יש לומר שלוש פעמים ברציפות את נוסח ביטול החמץ, ביעור חמץ.

     

     

    (ישנם מספר נוסחים והם כולם דומים מאוד, השינויים בין נוסח לנוסח הם קלים מאוד, כאן הבאתי את אחד מהנוסחים הנפוצים יותר )

    וזהו הנוסח:  

     

     

     

    "כל חמירא דאיכא ברשותי, דחזיתיה ודלא חזיתיה, דביערתיה ודלא ביערתיה ליבטיל ולהוי כעפרא דארעא".  

     

     

     

           ובפעם השלישית משנה את הנוסח ואומר:  

    "כל חמירא דאיכא ברשותי, דחזיתיה ודלא חזיתיה, דביערתיה ודלא ביערתיה ליבטיל ולהוי   הפקר   כעפרא דארעא".    

     

     

     

     

     

     

    ואם הוא לא מבין את המשפט בשפה הארמית, אומר בעברית שלוש פעמים ברציפות  

     

     

     

     

     "כל חמץ ושאור שיש ברשותי, שראיתיו, ושלא ראיתיו, שביערתיו ושלא ביערתיו יהיה בטל כעפר  הארץ" 

     

     

     

           ובפעם השלישית משנה את הנוסח ואומר:

    "כל חמץ ושאור שיש ברשותי, שראיתיו, ושלא ראיתיו, שביערתיו ושלא ביערתיו

    יהיה בטל והפקר כעפר הארץ".   

     

     

     

     

     

     

     

    כלל חשוב – לא אוכלים מצות וחזרת ביום שלפני הסדר ( ערב חג ),  אלא מחכים לליל הסדר ואוכלים בזמן כפי שכתוב בהגדה – בסידור של חג הפסח.   

    עוד מהלכות חג הפסח:

    אורז וכל מיני קטניות, ובכלל זה אפונים ושעועית, מותרים בפסח, כי אין חמץ אלא בדגן, וקטניות אינן מיני דגן !

    יש לברור היטב את האורז לבל יהיו מעורבים בו חטים או שעורים וכיוצא בזה ממיני דגן !

    מצוי לפעמים במקומות שגדל בהם אורז שגדלים בקרבתו גם מיני דגן ויש חשש שיתערבבו בתוך האורז ועלולים לאסור את כל התבשיל ( פירור חמץ יכול לאסור סיר גדול עם תבשיל ),

    ולכן נוהגים לברור את האורז לפסח בתשומת לב רבה ובכובד ראש, שלש פעמים!!

    - מנהג האשכנזים לאסור קטניות בפסח .

    דרג את התוכן:

      תגובות (8)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        4/4/11 22:36:
      אשרייך על הבאת המידע המועיל חודש טוב ובשורות טובות!
        3/4/11 17:05:
      תודה על המידע .חג שמח וכשר.
        3/4/11 09:02:
      חודש מבורך ישי, ניסן בעל שני נ' === ניסי ניסים.
        1/4/11 23:39:
      תודה על ההסבר המפורט. חג שמח וכשר. ******
        1/4/11 12:27:
      תודה על הסבריך. שבת שלום ציונה
        31/3/11 23:49:
      עוד מהלכות חג הפסח: אורז וכל מיני קטניות, ובכלל זה אפונים ושעועית, מותרים בפסח, כי אין חמץ אלא בדגן, וקטניות אינן מיני דגן ! יש לברור היטב את האורז לבל יהיו מעורבים בו חטים או שעורים וכיוצא בזה ממיני דגן ! מצוי לפעמים במקומות שגדל בהם אורז שגדלים בקרבתו גם מיני דגן ויש חשש שיתערבבו בתוך האורז ועלולים לאסור את כל התבשיל ( פירור חמץ יכול לאסור סיר גדול עם תבשיל ) ולכן נוהגים לברור את האורז לפסח בתשומת לב רבה ובכובד ראש, שלש פעמים!! ( מנהג האשכנזים לאסור קטניות בפסח ).
        2/6/10 17:41:

       

       

       

      כוכב* של תודה.    

       

                

        28/3/10 00:09:

      תגיד  לאן  נעלמת

       

        לנו  ?????????????????????????????

       

      מה  קרה  ???????????????


      חג  שמייח  ישי  היקר  !

       

      חזור  אלינו  בבקשה  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

       

      משיח  נאווווווווווווו

      פרופיל

      קבלה וסגולות
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין