כותרות TheMarker >
    ';

    ashorer

    הַלְוַאי וְהָיִיתִי יָכֹל לְהַשְׁלִים כֹּל הַחֶסֶר
    הַמְּמַלֵּא יְרֹקֶת סְלָעִים בִּדְמָעוֹת צִפִּיָּה

    כַּבְלֵי הַחֵרוּת

    63 תגובות   יום רביעי, 7/4/10, 09:31


    שירו של ריה"ל עַבְדֵי זְמָן
    ·       כל שורה פותחת בבית פותחת בשורה משירו של ריה"ל
      
     


             כַּבְלֵי הַחֵרוּת 

    עַבְדֵי זְמָן עַבְדֵי עֲבָדִים הֵם
    רִנַּנְתִּי בְּלֵיל שְׁנַיִם וְעֶשְׂרִים בָּחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן
    עֵת יָצָאתִי מִכַּבְלֵי הַחֵרוּת 

    עֶבֶד אֲדֹנָי הוּא לְבַד חָפְשִׁי
    וְאָסוּר בִּנְחֻשְׁתַּיִם לַקַּנָּאִים עֲלֵי אֲדָמָה
    מְקַדְּשִׁים קְבָרִים תַּחְתֶּיהָ 

    עַל כֵּן בְבַקֵּשׁ כָּל-אֱנוֹשׁ חֶלְקוֹ
    וַאֲנִי שָׁב לְיָם בְּרֵאשִׁית לָתוּר
    לְוַאי יִבָּקַע חוֹמָה מִיְּמִינִי וּמִשְּׂמֹאלִי
    וּפְסִיעוֹתַיִךְ עַל הַחוֹל אַךְ פִּי הַחִירֹת
    בֵּין
    מִגְדְּלֵי אֲוִיר לִתְהוֹמוֹת מַיִם 

    "חֶלְקִי אֲדֹנָי!" אָמְרָה נַפְשִׁי
    אֵינִי עוֹלָה כָּלִיל תָּקְטָר
    לְלֹא זְהוֹרִית עַל מִצְחִי 'לַעֲזָאזֵל'
    נָקִי לֶאֱלֹהַי   
    דרג את התוכן:

      תגובות (63)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        10/4/10 17:33:

      צטט: שמעון רוזנברג 2010-04-09 14:23:27

      שירמעניין בנושא עליו נכתבו גם דברי חילוניים כ"מנוס מחופש"/אריך פרום הנוגע בעימות בין חופש הפרט לדרישות הממסד. אצלך להבנתי קיים עימות בין רצון באמונה טהורה נקיה וראשונית, ובין הקונפורמיות הדתית, ומתווכיה הממסדיים והפולחניים, וודאי הקנאייםוהקיצוניים, ואתה מבקש לשוב למה שיכול היה לכאורה להתקיים בעידן הטרום ממסדית של יציאת מצרים, לפני מעמד הרסיני, עת פרשת העגל הבהירה למשה ואהרון כי בלי פולחן יקשה עליהם על הציבור לדבוק באמונהבאל מופשט. כך אין הדובר בשירך רוצה בתווך כמו הקרבת קורבנות במקדש, פולחן הסליחה(למשל בשילוח השעיר לעזאזל), קברי קדושים – כל מה שמסמל דת-אמונה  כובלת שאינה מעניקה חרות אמת ויוצרת קונפורמיות.   

      לאברור לי  למה כוונת ב- חירֹת – הדבר הקרוב ביותרשמצאתי הוא צורת ריבוי של אובליסקים (סמל למצרים ולכן - לעבדות?). במקרה כזה הרווחתמשחק מילים עם חירות, אולי כאומר – לפי פרשנותיהמוטלת בספק – שהיציאה לחירות דתית מחייבת הסתכנות ונועזות, הליכה על הקצה (קצה חודהאובליסק), או "על חבל דק" בין תהומות, בין מים למים, כמו ביציאת מצרים. ואילו ההליכה שלך בין מגדלי אויר (דומנישכוונתך הייתה שוב להשתמש כמטאפורה של אובליסק) לתהומות מים – מחייבת לא רק"איזון" אלא גם מאפשרת התעלות  כמוכן קיימת אי בהירות למי הפניה בלשון את – פְסִיעוֹתַיִךְ.כששורה לפני כן הדובר הוא הצועד.

      יפההרעיון לדו שיח/שימוש בריה"ל, ברם החיבור בין שורותיו של יהודה הלוי לשלך לאתמיד חלק – במיוחד בבית ג (די  בהשמטת ו החיבורכדי לשפר – "עַל כֵּן בְבַקֵּשׁ כָּל-אֱנוֹשׁ חֶלְקוֹ אֲנִי שָׁב לְיָםבְּרֵאשִׁית"...אולהוסיף "אף אני שב"

       

      תודה שמעון על ראייתך נכוחה של המתחולל בשיר.

       

      בעניין החירֹת, הרעיון לקוח מהרגע לפני קריעת ים סוף: "דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיָשֻׁבוּ וְיַחֲנוּ לִפְנֵי פִּי הַחִירֹת בֵּין מִגְדֹּל וּבֵין הַיָּם"

      ואכן, על פי פירוש חז"ל חירֹת הוא אחד מאילי מצרים ואף ההמשך שימש אותי לרעיון אקטואלי...בין מגדולים לתהומות

       

      תודה לכל המגיבים 

        10/4/10 16:06:
      ולשיר לחן ביצוע מצויינים של אתי אנקרי. 
        10/4/10 14:53:

      חיבור מעניין

      לשורות של אז

      ושלך היום...

      כתיבה מעניינת.

      שבוע טוב!

        10/4/10 13:18:


      אשר,

      הרבה משמעות לשירך.

      שילוב בין שיר בן הרבה שנים

      עם אקטואליה בת ימינו.

       

      אהבתי  מאד.

       

      צ'רי

        10/4/10 13:07:


      שיר יפה. החופש הוא לעובדי אלוהים. זה יפה.

       

       

        9/4/10 14:23:

      שירמעניין בנושא עליו נכתבו גם דברי חילוניים כ"מנוס מחופש"/אריך פרום הנוגע בעימות בין חופש הפרט לדרישות הממסד. אצלך להבנתי קיים עימות בין רצון באמונה טהורה נקיה וראשונית, ובין הקונפורמיות הדתית, ומתווכיה הממסדיים והפולחניים, וודאי הקנאייםוהקיצוניים, ואתה מבקש לשוב למה שיכול היה לכאורה להתקיים בעידן הטרום ממסדית של יציאת מצרים, לפני מעמד הרסיני, עת פרשת העגל הבהירה למשה ואהרון כי בלי פולחן יקשה עליהם על הציבור לדבוק באמונהבאל מופשט. כך אין הדובר בשירך רוצה בתווך כמו הקרבת קורבנות במקדש, פולחן הסליחה(למשל בשילוח השעיר לעזאזל), קברי קדושים – כל מה שמסמל דת-אמונה  כובלת שאינה מעניקה חרות אמת ויוצרת קונפורמיות.   

      לאברור לי  למה כוונת ב- חירֹת – הדבר הקרוב ביותרשמצאתי הוא צורת ריבוי של אובליסקים (סמל למצרים ולכן - לעבדות?). במקרה כזה הרווחתמשחק מילים עם חירות, אולי כאומר – לפי פרשנותיהמוטלת בספק – שהיציאה לחירות דתית מחייבת הסתכנות ונועזות, הליכה על הקצה (קצה חודהאובליסק), או "על חבל דק" בין תהומות, בין מים למים, כמו ביציאת מצרים. ואילו ההליכה שלך בין מגדלי אויר (דומנישכוונתך הייתה שוב להשתמש כמטאפורה של אובליסק) לתהומות מים – מחייבת לא רק"איזון" אלא גם מאפשרת התעלות  כמוכן קיימת אי בהירות למי הפניה בלשון את – פְסִיעוֹתַיִךְ.כששורה לפני כן הדובר הוא הצועד.

      יפההרעיון לדו שיח/שימוש בריה"ל, ברם החיבור בין שורותיו של יהודה הלוי לשלך לאתמיד חלק – במיוחד בבית ג (די  בהשמטת ו החיבורכדי לשפר – "עַל כֵּן בְבַקֵּשׁ כָּל-אֱנוֹשׁ חֶלְקוֹ אֲנִי שָׁב לְיָםבְּרֵאשִׁית"...אולהוסיף "אף אני שב"

        9/4/10 14:05:

      היתה לי בעיה עם הכוכבים.

      שמחה שסודרה,

       שבתי להאיר לך כוכב הערכתי.

      שבת נהדרת...

        9/4/10 10:24:

      עַבְדֵי זְמָן עַבְדֵי עֲבָדִים הֵם
       

      עֶבֶד אֲדֹנָי הוּא לְבַד חָפְשִׁי

      אשר יקר,

      נוטה מאוד להסכים עם שתי הטענות הללו

      מתוך יחסיותה ל החירות לתוך תחום הבחירה

      שבו מתקיים מימד הזמן


      תודה

      אילנה

        9/4/10 01:23:
      מעורר מחשבה, מעמיק. מצויין.
        8/4/10 20:44:
      יפה מאוד
        8/4/10 20:14:


      מעניינת ההרחבה שלך.

      אני הרגשתי מעגליות של יציאה לעולם וחזרה אל האדמה.

       

      מירה

        8/4/10 19:48:


      בשיוק בשבת האחרונה דברנו על עבדי הזמן

       

      תודה אשר.

        8/4/10 16:17:


      אשר יקר,

       משובחת כתיבתך,

       

        8/4/10 15:09:

      כוכב גדול בעבור הרעיון והכתיבה הזו

       

      חנן

        8/4/10 14:24:

      צטט: Benj 2010-04-08 09:01:04


      חופש האמונה מול כבלי הדת. היטבת לשחק בינהם במילים כבדות

       

      אשר ידידי

      בשל היותי חילונית

      רואה אני בתוספת

      החלפת כבלים בכבלים

      האני אינו ממש חופשי

       

      אם אדם צמוד לתבנית חשיבה מוכתבת

      ולצורך זה - האמונה, שיש לה את תבניותיה וחוקיה

      לא קל לפתח Free spirit אישי אופייני של ה- Individom  


      תודה ידידי

      לאה

       

        8/4/10 11:28:
      שלום אשר,

      רעיון מעולה
      ביצוע ברמה..
      ברבו גדול
      משובח
      תודה לך
      חיוך
      יום אור
        8/4/10 09:51:

      נקייה וזכה האמונה

      והפואטיקה לעילא.

      לא פשוט לקחת טורים משירת ספרד

      ולבנות עליהם שיר, ואתה עושה את זה יפה מאוד.

      תודה אשר.

       

        8/4/10 09:03:


      אשר יקר,

       

      את התואר הראשון שלי עשיתי עם התמחות בשירת ימי הביניים. שירה נפלאה מעין כמוה! אחת מפסגות היצירה הספרותית האנושית!

      לכן כשבחרת להתייחס לשיר של רשב"ג, ולנהל איתו דיאלוג, זה כבר מצא חן בעיניי.

      כדי לרדת לחקרו ולעומקו של שיר משירת ימה"ב צריך לקרוא שוב ושוב, ותמיד אפשר לגלות בו עוד רובד שלא גילינו קודם.

      שירך מנהל דיאלוג מיוחד מאוד עם שירו של רשב"ג.

      קראתי שלוש וארבע פעמים את השיר, מצריך הרבה תשומת לב ועיון, ואהבתי מאוד את מה שעלה ממנו. הדיאלוג בין אמונה אמיתית שבלב=חירות לפסאודו-אמונה=שעבוד ולהבלי הבלים של הקיום.

      ובכל אלו, הדובר מחפש את דרכו, וחוזר אחורה בזמן למצב של התהוות עם הבחירה - ביציאת מצרים, בחצית ים סוף. הבחירה באמונה כבחירה בחיים. והיום, ההתמודדות עם הבחירה באמונה בכל יום מחדש נוכח משברי הקיום, ו"המגדלים באוויר"...

      שיר נפלא בעיני אשר! הכתיבה שלך באמת נהדרת!

       

      כוכב לך יקר! 

        8/4/10 09:01:

      חופש האמונה מול כבלי הדת. היטהת לשחק בינהם במילים כבדות
        8/4/10 07:33:


      גם לחירות יש כניראה כבלים,

       גם אם הם סמויים,

       לכל דבר המחיר שלו,,

       ותלוי עד כמה בנאדם הולך.....

       *

       

      תודה אשר על  רעיון משובח....

        8/4/10 07:21:


      "חֶלְקִי אֲדֹנָי!" אָמְרָה נַפְשִׁי
      אֵינִי עוֹלָה כָּלִיל תָּקְטָר
      לְלֹא זְהוֹרִית עַל מִצְחִי 'לַעֲזָאזֵל'
      נָקִי לֶאֱלֹהַי  

      מופלא ריה"ל,נפלא שדבקת בשירו..ואתם אחד 

        8/4/10 04:57:


      *

      "עַל כֵּן בְבַקֵּשׁ כָּל-אֱנוֹשׁ חֶלְקוֹ
      וַאֲנִי שָׁב לְיָם בְּרֵאשִׁית לָתוּר
      לְוַאי יִבָּקַע חוֹמָה מִיְּמִינִי וּמִשְּׂמֹאלִי
      וּפְסִיעוֹתַיִךְ עַל הַחוֹל אַךְ פִּי הַחִירֹת
      בֵּין
      מִגְדְּלֵי אֲוִיר לִתְהוֹמוֹת מַיִם "

        8/4/10 03:21:

      בעיקר הבית הזה: 


      "חֶלְקִי אֲדֹנָי!" אָמְרָה נַפְשִׁי
      אֵינִי עוֹלָה כָּלִיל תָּקְטָר

      לְלֹא זְהוֹרִית עַל מִצְחִי
      'לַעֲזָאזֵל'
      נָקִי לֶאֱלֹהַי
         

       

       

      איזה זיכוך, ללא פגם ודופי משוחררת הנפש, זאת שאינה מוכנה להיות לא שעיר לעזאזל, לא לשאת אות גנאי על המצח, גם לא להיות לעולה על המזבח. הצבת הדמות באופן חד משמעי ש'ככה אני'  - עובדה שאינה ניתנת לויכוח . ירצה אלוהים,  יאכל, לא ירצה, לא צריך, זה מה יש וזה השחרור.

       

      נ ה ד ר

        8/4/10 00:59:


      בע"ה

       

       

       

      מילים יפות ומאירות עינים

       

      התמונה מיוחדת במינה ממש

       

       

       

      תבורך אשר היקר

       

        8/4/10 00:44:

      תודה על השיר היפה .. !
        7/4/10 23:43:
       הכותרת "כבלי חירות" כבר נושאת  בתוכה סתירה סמנטית, כמו "היה אור מתמרח ופתאום חשכה הזריחה" , זה מעין חזרה לגן העדן האבוד שבו  נכבלנו בחירויות שלנו, שבו התמכרנו  לטפל ודחינו את הדבש, מעין כבילה בין אור לחושך, בין רע ויותר רע. ואנו בסתר לבנו יודעים  כי כל רגע של חירות אינו אלא עוד פסיעה  לעבר חמדנות כובלת, הורסת נפש וגוף. נראה שזאת היתה כוונת המשורר.
        7/4/10 23:17:

      שיר משובח. ביאליק

      היה תלמידו החרוץ,

      ואמר שממנו למד את

      זיקוק העברית.

       

      תודה

        7/4/10 23:11:

      *אשוב
        7/4/10 23:04:


      הבחירה בידינו

      ואנו אדונים לעצמינו.

        7/4/10 22:56:


      אשר,

      קולטים את הכמיהה לאלוהים ולחרות הבוקעת ממילותיך המתעמתות.

      שיר חרות עז במילותיך המיוחדות ודימוייך היפיפיים!

      עם אלוהים

      ע

       

       

        7/4/10 21:55:

       

      כשהאבחנה בין עבדות לחירות מיטשטשת,

      כשמתחברות להן מילים של עכשיו למילים של פעם,

      נולד דבר נפלא.

        7/4/10 20:59:

      אשר יקר,

      מעבר לעניין שבחיבור שירך לשורותיו של ריה"ל, שהוא אמנם לא רק טכני, אבל עיקר שירך לא בכך, אני חש כי ביסודו של דבר , אתה מסכים עם רעיונו של גדול המשוררים כי עבד ה' - הוא חופשי. עם זאת יש אזכור להתנגדותך לנושא הקיצוניות השלטת גם עכשיו בקרבנו (נושא הקברים), מפני  שקיצוניות מבטלת בעצם את החופש המיוחל המגולם באמונה התמימה בבורא עולם. זו קריאתי.

      תודה, אשר. נהניתי.

        7/4/10 20:40:


      וּפְסִיעוֹתַיִךְ עַל הַחוֹל אַךְ פִּי הַחִירֹת
      אשר יקר,

      נפלאה כתיבתך,תמיד נשארת איתי

      ומעוררת מחשבות,,,,

      תודה וערב נעים.

      שלך,גרטה *

        7/4/10 20:16:
      הבית השלישי מאוד יפה בעיניי
        7/4/10 18:07:


      אשר,

      שם השיר "כבלי חירות"

      מרמז שהמושג חירות אינו פשוט,

      מהי חירות ועד כמה באמתת אנחנו זוכים בה,

       

      וַאֲנִי שָׁב לְיָם בְּרֵאשִׁית לָתוּר

      תודה על השיר המצויין

      דבי

      תודה ששיתפת, אשר יקר
        7/4/10 17:25:

      נפלאה כתיבתך.

        7/4/10 17:17:

      בכל שחרור ועד החירות

      מרגישים כעובדים עמוק במאבק

      ועד לרגע שנושמים אוויר ללא אבק

      אנו מרגישים את עצמינו כבולים באזיקים כבדים

      השיר מאוד חזק ומסביר עמוק את העניין של חרות

      כך אני אבנתי ואם טעיתי מבקשת סליחה.

        7/4/10 16:11:

       

      עבדי הזמן עבדי עבדים הם,

      עבד אדני הוא לבד חופשי.

       

      מסכימה שיש בשורות הנתונות הנ"ל סתירה.

      שאינו עבד הזמן הוא אדם שהגיע לשווי צורה

      עם אדני ולכן אינו עבדו אלא כמוהו, אדם

      משמע דומה לבורא, המכיל בתוכו את הכל -

      ובתנאי כזה הוא מעבר למקום וזמן.

       

      מולי.

       

       

        7/4/10 16:09:

      אתה כותב ברמה גבוהה מאד

      עבדות - חירות ומה שביניהן וסביבן

      כל הכבוד

        7/4/10 15:44:


      כתיבתך יפה ומיוחדת.

      תענוג לקרוא.

       

        7/4/10 13:41:

      יפה .

      אבל חז"ל

      הרשו מלבד להיות עבד להשם אלא גם ללמוד חוכמה חיצונית

      במסגרת חירת המחשבה והמידע

      ותירצו זאת בבחינת : " דע מה תשיב לאפיקורס "  

        7/4/10 13:09:

      מיוחדת הדרך שלך

      לתאר את הקשר

      עם האלוהי

       

       ת ו ד ה !


      המושג חירות, שביר עד מאוד הוא,

      אפילו יחסי.

      בין מגדלי אויר ותהומות מים הילכתי

      ואני עדיין מעכל...

      תודה על השיר, כמו גם המילים,

      שאין הן משאירות את הקורא אדיש.

       

      בני

        7/4/10 12:30:


      כי כל אחד עבד לנפשו

       

      אם יודה או לא

       

      משחרר או קושר

       

      את הכבלים לאלוהיו

       

      חופשי או משועבד

       

      השורות האחרונות

       

      תמיד יהיו בצילו

       

      תודה

       

      שתירגמת לי

       

      את הדבר הנפלא הזה

       

       

        7/4/10 12:26:

        7/4/10 12:23:

      אשר

       

      כבלי החרות

      עדיין כבלים

      חרותים במילים.

       

      ממני יעל הרפז

        7/4/10 12:19:


      אשר,

      אני חושבת שצריך הרבה אומץ
      לקחת שיר של ריה"ל, שהוא שלם ומושלם,
      ולפתוח אותו...

      על כל פנים, יפה הדיאלוג עם האמונה והאלהים

      והחרות והאני.

       

      שנצא מעבדות לחרות. מירה

        7/4/10 12:09:

      צטט: הלנה היפה 2010-04-07 11:25:14


      "חֶלְקִי אֲדֹנָי!" אָמְרָה נַפְשִׁי
      אֵינִי עוֹלָה כָּלִיל תָּקְטָר
      לְלֹא זְהוֹרִית עַל מִצְחִי 'לַעֲזָאזֵל'
      נָקִי לֶאֱלֹהַי   

       

       

      אשר יקירי, אהבתי מאוד את השיר העמוק שלך והטכניקה של פיתוח השיר על פי ציטוט. יש לי אתך ויכוח על מושג החרות אבל זה ממש לא קשור לשיר המקסים המבטא את הרעיון שלך באופן העמוק והנכון ביותר.

      תודה חבר יקר ו*

      לאה

      לאה

       

      אני בטוח שאין ביננו כל ויכוח על מושג חרות...

       

      תודה לך ולכל המגיבים

       

        7/4/10 11:56:
      כבלי השחרור לחירות.
      חשים כאן את המאבק.
      שיר חזק ומיוחד.
      תודה שהבאת אלי.
      יום נעים.
       
        7/4/10 11:25:


      "חֶלְקִי אֲדֹנָי!" אָמְרָה נַפְשִׁי
      אֵינִי עוֹלָה כָּלִיל תָּקְטָר
      לְלֹא זְהוֹרִית עַל מִצְחִי 'לַעֲזָאזֵל'
      נָקִי לֶאֱלֹהַי   

       

       

      אשר יקירי, אהבתי מאוד את השיר העמוק שלך והטכניקה של פיתוח השיר על פי ציטוט. יש לי אתך ויכוח על מושג החרות אבל זה ממש לא קשור לשיר המקסים המבטא את הרעיון שלך באופן העמוק והנכון ביותר.

      תודה חבר יקר ו*

      לאה

        7/4/10 11:12:

      צטט: ashorer 2010-04-07 11:08:58

      צטט: ,תשוקי 2010-04-07 11:05:33

      אשר ידידי.

      קראתי בעיון ויותר מפעם אחת.

      צר לי - קטונתי

      לא ברור לי בסיס הרעיון

      של המשכיות הכתיבה ע"פ שורה נתונה.

      איני מעביר ביקורת אני מציין עובדה.

       

      תודה לך

      שוקי

       

      המשכיות של שורה מנסה להתייחס לרעיון בשיר הקיים של ריה"ל

       

      להזדהות עם הרעיון, לשאול עליו, להמשיך אותו ואולי גם לסתור אותו...

       

       תודה לך על הביאור

      שוקי

       

        7/4/10 11:08:

      צטט: ,תשוקי 2010-04-07 11:05:33

      אשר ידידי.

      קראתי בעיון ויותר מפעם אחת.

      צר לי - קטונתי

      לא ברור לי בסיס הרעיון

      של המשכיות הכתיבה ע"פ שורה נתונה.

      איני מעביר ביקורת אני מציין עובדה.

       

      תודה לך

      שוקי

       

      המשכיות של שורה מנסה להתייחס לרעיון בשיר הקיים של ריה"ל

       

      להזדהות עם הרעיון, לשאול עליו, להמשיך אותו ואולי גם לסתור אותו...

       

        7/4/10 11:05:

      אשר ידידי.

      קראתי בעיון ויותר מפעם אחת.

      צר לי - קטונתי

      לא ברור לי בסיס הרעיון

      של המשכיות הכתיבה ע"פ שורה נתונה.

      איני מעביר ביקורת אני מציין עובדה.

       

      תודה לך

      שוקי

       

        7/4/10 10:55:


      עֶבֶד אֲדֹנָי הוּא לְבַד חָפְשִׁי
      וְאָסוּר בִּנְחֻשְׁתַּיִם לַקַּנָּאִים עֲלֵי אֲדָמָה
      מְקַדְּשִׁים קְבָרִים תַּחְתֶּיהָ 

      החירות היא מרחב פנימי

      והקנאות, קינאה היא שיעבוד ומקום צר.

      ואולי זו בעצם עבודה מתמדת, לשחרר, לצת מעבדותפנימית לחירות.

        7/4/10 10:48:

      מרגישה את המאבק,

      איש יקר! 

        7/4/10 10:46:

      תודה על השיר היפה


      כַּבְלֵי הַחֵרוּת 

      כאילו דבר והיפוכו

      אוקסימורון

       מסתבר שהשיעבוד לחירות

      לזמן, להישגיות,....

      כניראה אותו שיעבוד הוא.

      רק עבודת האלוהים, חופש!

      "אני מקבל עלי עול מלכות שמיים" (פרופ' ליבוביץ')

      אמת?

      אני לא מבינה. זה רחוק ממני,

      הלוואי...

      הלוואי...

      זו כנראה מדרגה גבוהה. :-)

      *

      תודה, אשר.

      גם אם לא ממש ירדתי לעומקו של השיר.

      התרגשתי.

        7/4/10 10:35:


      וְאָסוּר בִּנְחֻשְׁתַּיִם לַקַּנָּאִים עֲלֵי אֲדָמָה
      מְקַדְּשִׁים קְבָרִים תַּחְתֶּיהָ 

      אלה משוללי חירות

      ושוללים אותה גם מהאחר

        7/4/10 10:22:

      הרינה והשמחה שביציאה לחירות,

      השיבה אל הים,

      ופסיעותיה לצידך מסמלות בעבורך את החירות

      האמיתית.

      יחד עם זאת אתה מודע לקיצוניות שבין ריחוף ממעל לבין התהום.

      הכמיהה שבתוכך לשינוי ניכרת, שהן כיום התחושה היא כשל מלאכים

      השומרים צעדיך מימינך ומשמאלך.

       

      באשר לבית האחרון - ראיתי בו בעיטה במוסכמות וסירוב להמשיך

      ולהיות קרבן הנושא סימן על מצחו וייתכן שללא סימן זה תחוש נקי ושלם

      יותר עם עצמך.

      מיוחד השילוב בין שירתו של יהודה הלוי גדול משוררי ספרד למילותיך.
      מאמינה שאפשר להתעמק במילותיך עוד ועוד ולתת להם פירושים נוספים

      אך אסתפק בכך.

       

      ואני אהבתי במיוחד

      וּפְסִיעוֹתַיִךְ עַל הַחוֹל אַךְ פִּי הַחִירֹת

      ואתה יודע שאשוב(-:

        7/4/10 10:17:

      אשורר,

      הבית הזה יפה במיוחד,

       

      ללא יסורי תמורה, ללא סאת חטאים, פריצה אל החירות בלב טהור ושלם.

      וכמובן שה'זהורית '- מלבינה בשעריו של השיר הזה.

       

      וַאֲנִי שָׁב לְיָם בְּרֵאשִׁית לָתוּר
      לְוַאי יִבָּקַע חוֹמָה מִיְּמִינִי וּמִשְּׂמֹאלִי
      וּפְסִיעוֹתַיִךְ עַל הַחוֹל אַךְ פִּי הַחִירֹת
      בֵּין
      מִגְדְּלֵי אֲוִיר לִתְהוֹמוֹת מַיִם 

        7/4/10 10:16:


      תודה על השיר המעמיק שלך.

       

      אשמח אם תבקר בפוסטים המצחיקים שלי

       

      אוסי

       

       

        7/4/10 10:10:

      ...עַל כֵּן בְבַקֵּשׁ כָּל-אֱנוֹשׁ חֶלְקוֹ
      וַאֲנִי שָׁב לְיָם בְּרֵאשִׁית לָתוּר
      לְוַאי יִבָּקַע חוֹמָה מִיְּמִינִי וּמִשְּׂמֹאלִי
      וּפְסִיעוֹתַיִךְ עַל הַחוֹל אַךְ פִּי הַחִירֹת
      בֵּין
      מִגְדְּלֵי אֲוִיר לִתְהוֹמוֹת מַיִם ...

      +++++++++

      מול הבורא, כל אחד חופשי

      בכבליו, כי ההזדמנות

      לצאת מהם לחופש,

      עומדת לו תמיד, (והיא שעמדה...)

      פרופיל

      ashorer
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      ארכיון