כותרות TheMarker >
    ';

    המלך ואני

    שם הבלוג מצביע על נק' המפנה במערכת היחסים הארוכה והעמוקה שלי עם מרוקו. בעקבות נאום אשר נשא מיד לאחר הכתרתו למלך ובו קרא ל\"בני הארץ\" (רמז עבה:היהודים שהיגרו ויוצאי חלציהם) לחזור ולהירתם למאמצים ליצור חברה מרוקאית משגשגת, בעלת מערכות חינוך מפותחות ותשתיות, ראיתי בזאת הזדמנות פז לקחת חלק -כיהודי בן לאבא מרוקאי- בתהליך אשר יביא למרוקו חדשה, עשירה יותר, משכילה יותר וסובלנית יותר. בשבילי קריאתו של המלך הייתה בבחינת פניה אישית וכמו אחרים, לאחר מספר ביקורים כתייר בחרתי לעשות תפנית בחיי. מאמצים רבים השקיע מלך מרוקו במהלך העשור האחרון בכל תחומי החיים במגמה להביא למהפך חברתי-כלכלי בארצו. כבעל דוקטורט במשפטים הביא מלך מרוקו מוחמד השישי למספר חקיקות בתחום זכויות האדם בכלל והאישה בפרט. תוכניות פיתוח לשני העשורים הבאים הביאו את מרוקו להחליט על תיירות כיעד אסטרטגי. מטרת הבלוג היא לנסות ליצור שיח חברתי-עסקי בעיקר בנושא מרוקו תוך הפחתת רמת ההתנגדות הפסיכולוגית אצל תיירים ומשקיעים פוטנציאליים עד לרמה אפס. בימים הבאים אתחיל ליצור פוסטים אשר יפרטו את הכתוב לעיל. אתם מוזמנים לכתוב,לשאול ולהתייעץ. ברוכים הבאים/ות MARHABA ו SOYEZ
    LA BIENVENUE

    שאלות ניתן לכתוב ל: noamnir1@gmail.com

    המימונה המרוקאית: אחווה או פחד?

    0 תגובות   יום שישי , 9/4/10, 01:55


    חג המימונה השנה עורר שיח ציבורי נוקב והמחלוקת בסוגיות השונות נותרו בעינן (מיא בנגל). מי שקראו את הכתבות ומאמרים שנכתבו יכול היה לקבל מושג עדכני (YNET). מי שלא הבינו לעיתים את ההתנסחויות המכובסות ( ד"ר מאיר עמור) יכלו לקבל תמונה עממית יותר אצל הטוקבקיסטים שהאנונימיות ברשת מתירה להם להתבטא ללא כל חשש.

    התמונה הכללית שעלתה אינה חיובית במיוחד. למעשה היא נעה בסקאלה החברתית לכיוון "גרוע", בצעדי ענק ובקצב מהיר. אפליה והכחשתה, תרבות לעומת פשע, קדושה מול זילות. נושא השד העדתי רחוק מלהכנס אל הבקבוק לנצח. אם לשפוט על פי הממצאים, הרי שצפויים לנו עוד שנים של שיח על רקע זה.
    גם ההסברים למקור החג היהודי-מרוקאי היו חלוקים בבסיסם. אנשי ציבור ורוח ממוצא מרוקאי הסבירו את מקור החג ברצון לאחווה בין הבריות. במרוקו הבריות היו השכנים היהודים והמוסלמים כאחד כשמושגים "קירוב לבבות" ו"אחווה". מושגים אלו קיבלו משנה תוקף במקרים מסויימים. אבי שעלה לארץ בשנת 47' סיפר לי כי כשהיה ילד במלאח' של קזבלנקה, הוא שמע קריאות להתגודדות וכשיצא לרחוב ראה חבורה גדולה של מוסלמים עם אלות,מוטות ברזל בדרכם לעשות שפטים ביהודים. לעזרת אותם יהודים נחלצו לא אחרים משכניהם המוסלמים שהתאספו במהירות ויצרו חיץ אנושי בין אלו שבאו להכות תמימים אקראיים לבין המותקפים בפוטנציה. האירוע השכונתי הזה נחרט בזכרוני עוד שנים רבות לפני שעברתי לחיות במרוקו. אותו אירוע לא אירע בחג המימונה. למעשה לא היה זה חג כלל, אלא סתם יום חולין.

    ביום חג המימונה סיפק יועץ המלך לשעבר היהודי 
    רוברט אסרף, איש עסקים בהווה ומחבר ספרי היסטוריה הסבר משלו לאותה הכנסת-אורחים ידועה בליל המימונה.
    במשדר יומן הצהריים ברשת ב' שאל השדרן יגאל רביד את אסרף מה מקורו של חג המימונה. רוברט אסרף בעל היסטוריה עשירה וארוכה במרוקו ובמסדרונות המימשל המרוקאי השיב בתשובה שנדמה היה כי סטרה למאזינים וסתרה את המיתוס על הדו-קיום היהודי-מוסלמי במרוקו. רביד שקלט את גודל ה"סקופ" נאלץ להרפות בשל אילוצי זמן (6-7 דקות לפני מהדורת החדשות). רוברט אסרף התעשת והבין מה בעצם אמר וניסה לשכתב את תשובתו.
    פליטת פה לא מכוונת או אמת? אתם תחליטו...

    לינק לריאיון הקצר:
    http://bit.ly/dBC8Av
    הקלק ווודא חיבור רמקולים


    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      ליברל ערכי
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין