כותרות TheMarker >
    ';

    המקום של bonbonyetta

    דאגה לסביבה בעיני זה גם אכפתיות ל"שקופים" חסרי הישע שאתנו על הכדור הזה, ומי שבסוף סולם העדיפויות - בעלי החיים. כאן לשם שינוי, אני מנסה לשים אותם בפוקוס קדימה.
    למה? כי רק מי שאוהב רואה את המצוקה, הסבל, וחוסר ההגינות ביחס כלפיהם.
    תמונת הבלוג מהספר "כלבי המגפה", ריצ'רד אדמס, שנתן בי אותותיו וחותמו לנצח.

    0

    ההרג כמומחיות מקובלת ונרכשת

    89 תגובות   יום שלישי, 13/4/10, 22:55

     

    תמונת רגלי צפרדעים מכאן

     

     

     

    ההרג כמומחיות מקובלת ונרכשת

     

     

     

    הכתבה בהמשך מספרת על פופולריות גוברת של בשר ארנב בארה"ב, שיטות שיכלול ההרג , קורסים מיוחדים המועברים כדי "לעשות זאת כמו שצריך"... בעצמך כזה...  איך שקראתי את זה התחילו לרוץ לי הגלגלים שם למעלה באונה השמאלית . 

    הארץ " ארנבים הם העוף החדש" (15.3.2010) קים סברסון | ניו יורק טיימס

     

    בשר ארנב צובר פופולריות בארצות הברית, אך הדמיון בין חיית מחמד לסעודה דשנה עדיין קשה לעיכול ... ארנבים אמורים להיות בעלי חיים קלים להריגה. הצרפתים עושים זאת בעזרת סכין חדה לגרון. חוואי באפסטייט ניו יורק נשבע, שמכה מהירה ביד עושה את העבודה. אחרים מעדיפים סיבוב מהיר של הצוואר. אבל המלאכה לא נראתה פשוטה כל כך למשתתפים בקורס הריגת ארנבים, שהתקיים בנובמבר במגרש חניה מאחורי מסעדת "רוברטה" בברוקלין. 

     

    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1050,209,46968,.aspx

     

     

    חשבתי כזה, ביני לבין עצמי, שאולי אני חושבת ומרגישה כך בשל אהבה לבעלי חיים או העובדה שאינני אוכלת אותם.  

    בעיני גם אין הבדל גדול בין תרנגולת, פיל, פרה, שפן, או חתול .

     

    אני מודעת היטב לעובדה שלא כולם צמחונים או טבעונים. ביסודו של דבר אינני רואה באף אחד מבעלי החיים מזון, ולא קשור באיזה אזור של העולם מדובר, לדוגמא כאן אוכלים פרה תרנגולת, במזרח חתולים וכלבים, בצפון כלבי ים. 

     

    מה שלמרות כל הנ"ל צורם וצועק כאן לדעתי זה יותר מכל, בין אם אדם אוכל או לא אוכל בעלי חיים - זה שעושים מזה טכס, משהו אפילו חברתי, לומדים את מלאכת ההריגה, עושים מסחר מעצם לימוד הטכניקה (סליחה אבל עצם הקונוטציה הזו שכלול ההרג עושה לי חררה).    

     

    יכול להיות שכיון שזה בעל חיים קטן יחסית מתייחסים יותר בקלות ראש להריגה, לסבל, כאילו שגודלו של בעל חיים משנה את עוצמת הסבל שלו, ואפשר לכן לעשות מה ואיך שרוצים. והרי אין הבדל בין יצור קטן לגדול מבחינת הסבל והחישה. 

     

    מסופר שכל אחד יכול  "לעשות זאת" אחרי הקורס "יותר ביעילות", בפרטי, בביתו . והרי אם כך, אפשרי לעשות זאת גם ללא קורס, אפשר לחשוב שמישהו רואה ובודק, או יכול לאכוף חוק ותקנות על אופן ההריגה, במיוחד אם זה ברשות הפרט.

     

    מרגע שנותנים עידוד ולגיטימציה להרג, מעבירים קורסים לזה, עוברים קו מסוים, יש לזה מחיר ותוצאות שלא את כולם אפשר לצפות. 

     

    ארנב חיית בר ואי אפשר לנהוג בחיות בר על פי מה שרוצים. הם מוגנים.  

    כאן למשל, גם אם הם כאילו "מוגנים", האם מישהו נותן את הדין כשצדים כחוק ולא כחוק חיות בר ועל האופן בו הורגים אותן? 

    הגורם האחראי רחוק מלהצליח לאכוף את החוק בנושא, לפעמים אני באמת תוהה אם הוא ממש רוצה...

    אז גם כאן וגם בחו"ל, מעשית בפועל, חיות בר לא הכי מוגנות - אבל כאן בודאי לא מעבירים "קורסים" מיוחדים כדי לשפר את דרך ההרג שלהם.....  

     

    למעשה לבעל חיים לא משנה אם האדם הגדיר אותו כחיית בר, חיית משק, או חיית מחמד - משנה אם הוא חי בסבל בעקה, בתנאים לא טבעיים לו (תעשיתיים), או בשבייה, בכלובים וכדומה.  

     

    אנשים רבים רגילים כל חייהם לאכול בשר, אוהבים בשר, ולמרות שזו אינה העדפה שלי, גם במקרה כזה הם אינם עושים את מלאכת ההריגה בעצמם, ובודאי לא מעבירים קורסים  ומעודדים את ההרג, לא באופן אזרחי אישי כמובן.

    אני משערת שזה קיים באופן תעשייתי לגבי מקצוע כמו שוחטים וקצבים, אבל שוב, לא בפרטי, באזרחי.

     

    רוב הציבור מעדיף לשכוח שמישהו אחר עושה עבורו את הגידול התעשייתי של בעלי החיים (תרנגולות סוללה, רפתות) ואת ההרג (משחטות, קצבים), אך אין זה משנה את העובדה שזה מתקיים. 

     

    בכל זאת, כאן עושים מזה עיסוק חברתי, מה שמעודד את ההרג לגבי אזרחים כפרטים, לא בצורה מסחרית, ואז לעולם לא יכול להיות על זה פקוח כמו בצורה מסחרית.

    סבלו וחייו של בעל החיים מופקר עוד יותר מתמיד, אנשים נותנים פורקן לדחפים האלימים על החלשים מכולם - על בעלי החיים. 

     

    גם אם אדם אוכל בשר, אני מוצאת זאת לא אנושי  וברברי לעודד אנשים לאלימות, להרג בצורה כזו . 

    יש כאן אלמנט של פומביות, מתן לגיטימציה, מיסחור , וליבוי היצר האלים, ובאיזה מקום גם טיפוח והטפה לאלימות, ומסרים לא חינוכיים לציבור ולדור הבא של זילות ערך החיים, הסבל  של החלש.

     

    תראו לעצמכם את הילד שואל את אמא ואבא: " לאן אתם הולכים?"

     

    והם עונים: "לקורס לייעול ההרג של ארנבים"

    ילד גודל עם ערכים מסוימים, אח"כ כשיהיה גדול מה מונע ממנו לפגוע בחלש ממנו באם הוא ילד קטן אחר? חתול קטן? או בבגרותו מי שחלש ממנו?

     

     

    מחינוך והקניית ערכים ונורמות חברתיות שגויות ופסולות - כולם בסופו של דבר מפסידים לטווח ארוך  מכל הבחינות, גם אם זה "סתם ארנב".

     

     

      
     
     
    דרג את התוכן:

      תגובות (89)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        30/4/10 03:23:

      אין  הרבה  הבדל  בין  מי  שמבצע  את  הפעולה 

      למי  שמשלם  לספק, שיארגן את  המנה שנשאלה

      הפתרון  הפשוט  הוא  להיות צמחוני

      וזה  בדיוק  מה  שאני

        27/4/10 15:27:

      הסברת הכל כל כך מדוייק  שהצתמררתי  מעודף האמת .

      תודה 

        27/4/10 14:37:

      צטט: יעל רפואה משלימה 2010-04-27 14:29:36

      צטט: bonbonyetta 2010-04-17 20:14:09

      צטט: יעל רפואה משלימה 2010-04-15 15:39:15

      מאד מסכימה איתך. מקווה מאד, שבזכות זה, שארנב אינו כשר, לפחות גועל נפש הזה לא יגיע אלינו!

       

      נכון, לפחות אולי בזכות זה שהם אינם כשרים אלינו זה לא יגיע, לא בכמות גדולה , אך אין זה משנה עבורי, כי זה קיים ובגדול במקומות אחרים.

       אבל  עבורם זה דוקא משמעותי מאד, אם יענו ויהרגו אותם או לא! ואם יש משהו שיכול להגן עליהם, האם זה לא נהדר מבחינתם?

       

      הגועל הזה קיים לגבי גם לגבי בעלי חיים המותרים למאכל אצלנו, השחיטה, הסבל, תנאי הגידול הקשים...

       

      - השחיטה באה להקטין את הסבל למינימום, וטוב שכך. וגם דואגים לתנאים (אוכל, שתיה, הגנה מפני השמש וכד') עד לרגע האחרון - לא בתעשיית המזון, כמובן, אבל שוחטים שדברים אלה תלויים בהם - כן. וזה חשוב.

      זה פשוט עניין של גיאוגרפיה מה מותר מה נהוג בכל מקום, אבל בעלי חיים הם בעלי חיים בכל מקום על הכדור הזה עם אותם חושים, ביניהם היכולת לחוש סבל וכאב, להם אין זה משנה אם הם כשרים או לא....

      נכון ונכון

       

       

       

       

      אם לא די בזוועה ה"רגילה" של שפיכות דם במימדי ענק בשביל הכיף הגסטרונומי, השחיטה היהודית ה"כשרה" אכזרית במיוחד, בגלל הכלל לפיו החיה הנשחטת חייבת להיות בהכרה מלאה בזמן שיסוף גרונה ושפיכות דמה.

      צטט: bonbonyetta 2010-04-17 20:14:09

      צטט: יעל רפואה משלימה 2010-04-15 15:39:15

      מאד מסכימה איתך. מקווה מאד, שבזכות זה, שארנב אינו כשר, לפחות גועל נפש הזה לא יגיע אלינו!

       

      נכון, לפחות אולי בזכות זה שהם אינם כשרים אלינו זה לא יגיע, לא בכמות גדולה , אך אין זה משנה עבורי, כי זה קיים ובגדול במקומות אחרים.

       אבל  עבורם זה דוקא משמעותי מאד, אם יענו ויהרגו אותם או לא! ואם יש משהו שיכול להגן עליהם, האם זה לא נהדר מבחינתם?

       

      הגועל הזה קיים לגבי גם לגבי בעלי חיים המותרים למאכל אצלנו, השחיטה, הסבל, תנאי הגידול הקשים...

       

      - השחיטה באה להקטין את הסבל למינימום, וטוב שכך. וגם דואגים לתנאים (אוכל, שתיה, הגנה מפני השמש וכד') עד לרגע האחרון - לא בתעשיית המזון, כמובן, אבל שוחטים שדברים אלה תלויים בהם - כן. וזה חשוב.

      זה פשוט עניין של גיאוגרפיה מה מותר מה נהוג בכל מקום, אבל בעלי חיים הם בעלי חיים בכל מקום על הכדור הזה עם אותם חושים, ביניהם היכולת לחוש סבל וכאב, להם אין זה משנה אם הם כשרים או לא....

      נכון ונכון

       

       

        18/4/10 10:21:

      נכון מאד!

      בעצם,מאז שראיתי את "אווטאר" הדברים האלה התחזקו בי יותר.

      שימי לב איךהטבע נוקם באדם (בגופו) כשהוא אוכל בשר סתם כך לשם ההנאה ולא כצורך קיומי.

       

        17/4/10 21:01:

      צטט: leagat 2010-04-16 22:00:51

      קולך הוא קול קורא במדבר

      מזכיר את קריאתו של רבין ז"ל להדק את החגורה

      ומה התוצאה?

      חג עצמאות שמח

      לאה

      http://cafe.themarker.com/nodes/u//107/172/background_0_bg.jpg

       


      אם אתה יודע שאפילו דבר חי אחד נושם בזכות  חייך, פירושו שהצלחת -ראלף וואלדו אמרסון

       "אם אינכם נותנים לעולם את המיטב שבכם, לאיזה עולם אתם שומרים זאת?"  - קנת קית  

       

      תודה לאה, חג עצמאות שמח גם לך :-)

       

        17/4/10 20:56:

      צטט: Alon K 2010-04-16 16:14:55

      לכל מפרגני!!!

      ראשית אני נגד צייד לשם שעשוע

      אני גם נגד הרג באופן כללי.

      אך אני אוכל בשר, נהנה מזה ואין לי שום כוונה, סיבה ורצון להתנצל על זה.

      אנו... בני האדם... ניזונים מבשר. זה חלק מהדייטה שלנו. הטבע שלנו זה לאכול בשר.

      האם תכעסו על הנמר שטורף איילה כדי לאכול? בודאי שלא!!! אז מה הבעיה?

      הרג חיות בצורה תעשיתית הוא דבר אכזרי מאין כמוהו ולמרות זאת רובינו קונים את הבשר אותו אנו צורכים אצל הקצב או בסופרמרקט השכונתי.

      אז אני חוזר ואומר לכל מי קפץ ומחה ואפילו ל"מלאך המקומי" שהודיע לי שהלך עלי!!! (אתה מלאך אתה... אתה פרחח!!)

      צייד זו הדרך הכי פחות אכזרית להאכיל את עצמנו בבשר.

      מי שיודע צייד אמיתי לא מתבצע במרדפים בה החיה נרדפת במשך שעות ולבסוך לתפסת ונקרעת לגזרים ע"י כלבים רעים ואכזריים. זה בסרטים או במה שמכנים "ספורט" ואני מסכים במאה אחוזים שזה פסול!

      צייד אמיתי מתבצע מהמארב. כמה שניות וזה נגמר.

      אז עד היום בו אפשר יהיה לגדל בשר כבשר ולא כבעל חיים... בתאבון!

       

      אהלן אלון

      שמחה שיש לך חוש הומור, בהחלט הוכחת זאת :-)

      אתה מתפרץ לדלת פתוחה, אף אחד לא ביקש שתתנצל שאתה אוכל בשר, גם אני לא.

      אנשים פשוט מביעים דעתם לגבי זה, וכמו שאתה חושב ומרגיש כמו שאתה לאנשים דיעות אחרות.

      אני אישית סבורה שאין זה הטבע המושרש שלנו בכלל לאכול בשר, שאין זה כורח המציאות, ושבכלל לבד מההיבט ההומאני כיום בימים אלה בשר אינו בריא, אך זו דעתי.

      לגבי הרג ומונחים שונים של ציד, אני עדיין סבורה שציד בין אם הוא עם חיות טרף שזה נוראי ואכזרי עוד יותר וגם לשעשוע וגם כשהוא במארב, עדיין זה אינו הוגן בעיני, עדיין אכזרי, ועדיין אינני מבינה את ההנאה שבעצם ההרג, אבל זו אני.

      כיום בעידן השפע בודאי שאין הכרח לצוד כדי לחיות כדי לאכול, יש אוכל מזין בשפע.

      שבוע טוב אלון

        17/4/10 20:48:

      צטט: ההע 2010-04-16 15:36:05

      ילד גודל עם ערכים מסוימים, אח"כ כשיהיה גדול מה מונע ממנו לפגוע בחלש ממנו באם הוא ילד קטן אחר? חתול קטן? או בבגרותו מי שחלש ממנו?

      לקרוא ולהצטמרר בכל פעם מחדש  מתי נלמד?

      אכן, מתי נלמד...?!

        17/4/10 20:46:

      צטט: anaatti 2010-04-16 07:07:13

      מסכימה ומחזקת כל מילה , בונבונייטה

      "מחינוך והקניית ערכים ונורמות חברתיות שגויות ופסולות - כולם בסופו של דבר מפסידים לטווח ארוך  מכל הבחינות, גם אם זה "סתם ארנב".*

      תודה

        17/4/10 20:45:

      צטט: קרמריה 2010-04-16 00:14:46

      בונבוניטה היקרה, אכן כתבת פוסט על נושא רגיש מאד. בביקורי בשוק בברצלונה, יחד עם בתי. הזדעזענו במיוחד לראות גויות ארנבות פשוטי עור תלויות על אנקולים למכירה. דהרנו משם במהירות האור. אבל עובדה שבחו"ל זה מקובל. תודה לאל שכאן לא-ולא חשוב מה הסיבה...

      וואלה קרמריה, באת לבקר, אני שמחה :-)

      זה אכן מזעזע, אבל בעיני באותה מידה כמו גוויות של תרנגולות.

      תארי לעצמך גוויות של פרות תלויות על אנקולים?

      ואת רוצה לדעת משהו?

      פעם לא הזדעזעתי כל כך מגוויות של תרנגולות מסיבה פשוטה שאנו כה רגילים לראות זאת, שמפסיקים לראות זאת. כיום אני יותר רואה דברים.

       

        17/4/10 20:42:

      צטט: טונקס 2010-04-15 19:38:22

      אני לא מאמינה ב"איש באמונתו יחיה". על כולנו מוטלות אינספור מגבלות. אם אמונתו של איש היא שמותר לו לקחת את קניינו של מישהו אחר נותנים לו? ואם אמונתו היא שמותר לו להעסיק ילדים בתנאי ניצול? כלומר, יש איסורי. השאלה איפה מטילים אותם קשורה לערך ולמשקל שמוענקים לאינטרסים מנוגדים. כאשר קניין עומד מול עוני - הקניין עדיף. לא מרשים לאדם עני, גם אם הוא זקוק לכסף כדי להציל את חיי ילדיו החולים, לפגוע בקניין פרטי של מישהו. אבל כאשר מדובר בחיים של בעלי חיים הם לא נחשבים למספיק בעלי ערך וחשובים. זה כל הסיפור.

      הרג יצורים בעלי עולם רגשי ומנטלי הדומה ביסודו מאוד לשלנו, אם איננו ממש ההכרחי "כמו בטבע" כלומר, אם לאנשים יש מקורות מזון אחרים חוץ מבעלי חיים - איננו מוסרי. אדם שאוכל בשר בלי שראה איך הוא חי קודם, אדם שלא חושב על הפרה שקרסה בדרך למשחטה מרוב תשישות וסבל, שלא חושב על הפרה שמלקקת את העגל ואחר כך מחפשת אחריו במשך ימים לשווא - אפשר להבין אותו, כי זה מאוד קל לא לחשוב על זה. אני מבינה את זה כי גם אני אכלתי פעם בשר, אם כי תמיד תמכתי בהתלהבות במי שאמרו לי שזה לא בסדר.

      אבל העובדה היא שיש אנשים כמו בונבונייטה שלא יכולים אפילו לראות דברים כאלה והמחשבה על זה גורמת להם ייסורים, ויש אנשים שהולכים להרוג במו ידיהם יצור חסר אונים ותמים אף שהם לא מוכרחים. בעיני זה ההבדל בין אנשים טובים ורגישים, שמפעילים את הדמיון שלהם כדי להזדהות עם חלשים, לא חשוב אם זה אדם או חיה, לבין אנשים פחות טובים ופחות רגישים - בלשון המעטה

      טונקס יקרה

      תודה למענך, אבל אני סבורה שהביטוי איש באמונתו יחיה נאמר כאן בתמימות מסוימת, אל תשכחי שגם את אני מבינה וגם אני פעם אכלנו בעלי חיים, והאמת, אם היית שואלת אותי אז הייתי מגיבה דומה מאד לתגובה כזו.

      האמת, שגם אני לפעמים עוצמת בעוונותי עיניים, כי אי אפשר פשוט כל הזמן לגבי כולם לכאוב את כאבם, זה קשה מאד גם כשעושים זאת חלקית, וזה גם בלתי אפשרי,  

      רגישות לנושא את יודעת לא באה בבת אחת....

      טונקס, נראה אותך....את יודעת איזה פרח צירפתי לך כאן ?

       

      שבוע טוב

        17/4/10 20:32:

      צטט: מיכל יניב 2010-04-15 18:47:54

       

      אבל הבחירה איך להרוג היא לא "האופציה העומדת בפנייך" ובפני רובנו.

      אלא האם להמשיך להזמין את ההרג.

      כמובן שאני בעד לא להזמין את ההרג.

      יחד עם זאת, כאחת שדוגלת במשפט "איש איש באמונתו יחיה" אין לי בעיה עקרונית עם אלו שמחליטים כן לאכול בשר.

      כן יש לי בעיה אם אלו שעושים את ההרג בשביל המשחק והכיף, כלומר צייד.

      בקיצור - כמו פלסטר. זבנג וגמרנו.

       

      היי מיכל

      תודה לתגובתך.

      לגבי עצמי ה "אין בעיה עם מי שאוכל בשר" אולי מנוסח שונה ולא מאותן סיבות כשלך....

      כיון שגם אני בעבר נהגתי לאכול בשר, אני מבינה שקשה מאד לשנות הרגלים וסטגימות ודרך חיים באנשים, אי אפשר בכוח, זה צריך לבוא מהם, מבפנים.

      אם מישהו אוכל בשר, אם זה מה שהוא מכניס לגוף שלו, מה אומר לו? אכריח אותו להפסיק ? להיות מודע לדברים? זה לא הולך ככה.

      לגבי הפתגם הזה איש באמונתו יחיה נכון יותר לגבי דברים מסוימים, לא כשאמונתו של מישהו מתירה לו פגיעה במישהו אחר.

      איש באמונתו יחיה....תארי לעצמך שהיו אומרים כך בימי הביניים לגבי העבדים...?!  קצת בעייתי, לא ?!

        17/4/10 20:18:

      צטט: The light, 2010-04-15 18:14:14

      אנחנו חיים בעולם אלים ביותר, הבריחה ממנו היא אל הציור והשירה*

      או אל הכתיבה, גם זה סוג של יצירה :-)

      ואי אפשר לברוח ממנו, אי אפשר לברוח מכלום בודאי לא מהעולם האלים שאתה חי בו, זה תמיד משיג אותך.

      לעניות דעתי לפחות כדאי לעשות ולו במשהו, כל אחד במה שיכול לסייע להפחית את האלימות, להגביר המודעות.

        17/4/10 20:15:

      צטט: caliofa 2010-04-15 16:40:05

      צטט: אנה הו 2010-04-15 13:54:31

      אני אתך לאורך כל הדרך. אחזור עם כוכב. בידידות, אנה

      שבתי כמובטח, עם כוכב נוצץ לך יקירה. שלך קלי

      עם כוכב או בלי, מקבלת אותך בכל מקרה  :-)

        17/4/10 20:14:

      צטט: יעל רפואה משלימה 2010-04-15 15:39:15

      מאד מסכימה איתך. מקווה מאד, שבזכות זה, שארנב אינו כשר, לפחות גועל נפש הזה לא יגיע אלינו!

      יעל יקרה

      שמחה שאת מסכימה אתי ולו בחלק מהדברים.

      נכון, לפחות אולי בזכות זה שהם אינם כשרים אלינו זה לא יגיע, לא בכמות גדולה , אך אין זה משנה עבורי, כי זה קיים ובגדול במקומות אחרים.

      תביני, לגבי זה פחות משנה אם בעל חיים כשר או לא, שכן אינני אוכלת אף אחד מהם.

      הגועל הזה קיים לגבי גם לגבי בעלי חיים המותרים למאכל אצלנו, השחיטה, הסבל, תנאי הגידול הקשים...

      זה פשוט עניין של גיאוגרפיה מה מותר מה נהוג בכל מקום, אבל בעלי חיים הם בעלי חיים בכל מקום על הכדור הזה עם אותם חושים, ביניהם היכולת לחוש סבל וכאב, להם אין זה משנה אם הם כשרים או לא....

       

        17/4/10 20:09:

      צטט: תמו'ש 2010-04-15 15:37:53

      כאשר מתרגמים הארוחה לחיית מחמד נהפכים לצמחוני ואפילו מגדילים ואולי טבעונות. מחשבה לא פשוטה.

      נכון, לא פשוט בכלל המחשבה, ולמעלה מכך - המעשה  :-)

        17/4/10 20:08:

      צטט: מיקה33 2010-04-15 13:43:48

      הסופר הידוע חתן פרס נובל יצחק בשביס זינגר, אוהב חיות מושבע טבע את האימרה: "אצל החיות כל יום הוא יום השואה". *

      כן, נכון, תודה

      ועוד ציטטה ידועה:

      האחווה בין האדם והבהמה מובילה את היצור האנושי אל מעבר לגבולות בני מינו, ומגשימה את האחדות עם כל החי בעולם".  - מהאטמה גנדי

       

        17/4/10 20:04:

      צטט: נ.י.ל.י 2010-04-15 12:53:55

      כל סיפור כזה קורע אותי הרג בעלי חיים מעציב אותי מי יתן וזה יפסק!

      אני מאמינה שאז יגיעו ימות המשיח כי אז גם אולי נלמד לא להרוג ולפגוע אחד בשני....

       

        17/4/10 18:28:

      אני איתך.

      פוסט מעולה.

      *

        17/4/10 10:01:

      את כולך נשמה...

       

      כל אהבתי

       

      פיני

        16/4/10 22:00:


      קולך הוא קול קורא במדבר

       

      מזכיר את קריאתו של רבין ז"ל להדק את החגורה

      ומה התוצאה?

       

       

      חג עצמאות שמח

      לאה

      http://cafe.themarker.com/nodes/u//107/172/background_0_bg.jpg

        16/4/10 16:14:

      לכל מפרגני!!!

      ראשית אני נגד צייד לשם שעשוע

      אני גם נגד הרג באופן כללי.

      אך אני אוכל בשר, נהנה מזה ואין לי שום כוונה, סיבה ורצון להתנצל על זה.

      אנו... בני האדם... ניזונים מבשר. זה חלק מהדייטה שלנו. הטבע שלנו זה לאכול בשר.

      האם תכעסו על הנמר שטורף איילה כדי לאכול? בודאי שלא!!! אז מה הבעיה?

       

      הרג חיות בצורה תעשיתית הוא דבר אכזרי מאין כמוהו ולמרות זאת רובינו קונים את הבשר אותו אנו צורכים אצל הקצב או בסופרמרקט השכונתי.

      אז אני חוזר ואומר לכל מי קפץ ומחה ואפילו ל"מלאך המקומי" שהודיע לי שהלך עלי!!! (אתה מלאך אתה... אתה פרחח!!)

      צייד זו הדרך הכי פחות אכזרית להאכיל את עצמנו בבשר.

       

      מי שיודע צייד אמיתי לא מתבצע במרדפים בה החיה נרדפת במשך שעות ולבסוך לתפסת ונקרעת לגזרים ע"י כלבים רעים ואכזריים. זה בסרטים או במה שמכנים "ספורט" ואני מסכים במאה אחוזים שזה פסול!

      צייד אמיתי מתבצע מהמארב. כמה שניות וזה נגמר.

       

      אז עד היום בו אפשר יהיה לגדל בשר כבשר ולא כבעל חיים... בתאבון!

       

        16/4/10 15:36:


      ילד גודל עם ערכים מסוימים, אח"כ כשיהיה גדול מה מונע ממנו לפגוע בחלש ממנו באם הוא ילד קטן אחר? חתול קטן? או בבגרותו מי שחלש ממנו?

       

      לקרוא ולהצטמרר בכל פעם מחדש

      מתי נלמד?

        16/4/10 15:18:

      צטט: ארזעמירן 2010-04-15 12:42:35


      מסכים איתך שקיים הבדל בין אכילת בשר (עניין לגיטימי מבחינתי) לבין הפיכת הציד לריטואל אופנתי.

      בעולם אידילי, אולי, היינו כולנו אוכלים עשב, גם החיות. מאחר ולא זהו עולמנו ותזונה הנשענת על בשר היא עניין שבטבע, לפחות שנפסיק להנות כל כך מההרג עצמו.

      אהלן ארז

      להנות מההרג עצמו, של כל יצור חי באשר הוא אכן זה נורא, כי זה אומר הרבה מעבר לזה.

      לגבי תזונה הנשענת על בשר אינני מסכימה אתך שזה עניין שבטבע...

      כלל וכלל לא, זה אולי "טבע" שסיגל לעצמו האדם.

      לפי מחקרים קיבתו של האדם אינה בדיוק בנויה לזה, ובגן העדן הוא היה בכלל צמחוני או טבעוני ... :-)

      גם אני חשבתי כך, כמוך, שזה עניין של "הטבע" אכילת בשר.

      מה זה אוכל בלי בשר? בלי מנה "עיקרית"?

      אני ואמא והמשפחה כולנו יחד צוחקים על ההבדל שחל אצלי בעניין זה כבר זמן רב.:-)

        16/4/10 15:12:

      צטט: מישקה הנמר 2010-04-15 11:17:31

       אני לא צמחוני ובכל זאת זה ממש נורא.

      נכון.

       

        16/4/10 15:09:

      צטט: Danniell 2010-04-15 10:50:54

      צטט: מיכל יניב 2010-04-14 21:04:38

      צטט: Danniell 2010-04-14 17:18:14

      צטט: Alon K 2010-04-14 16:58:59

      לכל יפי הנפש שאת הבשר קונים בסופרמרקט, קוראים את הכתבה וליבם נשבר... הצורה הכי "הומנית" (אם אפשר לקרא לזה כך) זה צייד. חיה שמגיעה לבית המטבחיים, יודעת מה צופן לה העתיד המידי. כל ההכנות והצעדה לקראת השחיטה (מזכיר לכם משהו????), החיה באימה ופחד מוות. עד כמה שזה אירוני, שחיטה כשרה היא הנוראה מכולם. חשבו על מצב שהחיה מטיילת לתומה ביער או חיה טוב במיכלאה ו... בום נגמר!

      חשבו מה עדיף.....!!!!

      עדיף לא להזמין שום צורה של התעללות ושפיכת דם למען הכיף הגסטרונומי, הספורטיבי וכו'. מי שקורא לאחד מאלה "הומאני" (אנושי) צודק: זו אכן התנהגותם המזוויעה של בני אדם.

      אכן זו התנהגותם המזוויעה של בני האדם - אהבתי את המשפט צייד זה לרדוף אחרי חיה מבועתת ולפגוע בה בזמן שהיא בבית שלה, בסביבה בה היא מרגישה הכי בטוחה. ואם האופציה העומדת לפני היא "בום וגמרנו" או מרדף אפילו באורך 5 דקות של חייה מבועתת עד עמקי נשתמה - אני בוחרת ב"בום וגמרנו"

      אבל הבחירה איך להרוג היא לא "האופציה העומדת בפנייך" ובפני רובנו.

      אלא האם להמשיך להזמין את ההרג.

       

       

      תודה דניאל  :-)
        16/4/10 15:04:

      צטט: איתן פריד 2010-04-15 10:37:32

      תאור די מחריד.היום לפחות לא אוכל בשר.כשהורגים בשביל הכייף , בשביל הספורט. אותי זה מזעזע.

       

        16/4/10 14:39:

      צטט: NotJustAPrettyFace 2010-04-15 10:29:58

      זה מזעזע, ואני מבינה לליבך מילא לאכול את זה אבל לא להתרברב בהריגה ממש מצמרר!

      להתרברב בהריגה בעיני זה אכן נורא, תמיד, בהרג של כל יצור חי באשר הוא.

      לאכול את זה לא בדיוק מילא בעיני, כיום. אלא שאני מבינה את אלה שאוכלים עדיין מפני שגם אני הייתי בצד הזה, ואני יודעת שכל אחד מגיע לדברים שונים בדרכים שונות, בזמן ובקצב שלו.

        16/4/10 14:34:

      צטט: אורלי לוי - מו"ל 2010-04-15 10:27:31

      אני לא צמחונית ויחד עם זאת לא יכולה לדרוך על נמלה קטנה על המדרכה. עוף בצלחת נראה לגמרי אחרת מעוף בסביבותו הטבעית. הנאת ההרג וספורט ההרג מעוררים גם בי רתיעה.

      מבינה אותך, גם אני הייתי כך. עד שזה השתנה, אם רציתי או לא.

      היום עוף בין אם הוא בצלחת, בחלקים, או בכל מקום אחר נראה לי אותו עוף. מה גם שסביבתו הטבעית אינה טבעית לו כלל וכלל...לול הרי אינו סביבתו "הטבעית", זה איפה שהאדם תקע אותו...  :-)

       

       

        16/4/10 14:20:

      צטט: חכם בלילה 2010-04-15 09:43:32

      אני אוכל בשר.

      ומצד שני, וכמו תמיד, לא צריך להגזים לשום צד,  הרג למטרות הרג או שעשוע ברור שלא במקומו,  לגדל בתנאי סבירים, למטרות אכילה כן וכן,  למזלנו בשרשרת המזון אנחנו נמצאים במקום טוב.  ומי אוכל אותנו ??????????

       

      תודה לתגובתך :-)

      תראה, זה שאתה אוכל בשר, אוקיי, זו בחירה שלך.

      עניין ההגזמה הוא יחסי מאד ומשתנה בהתאם למי שאומר זאת.

      האם זה שאתה למשל חושב כך ואני או מישהו אחר חושב אחרת ממך זה אומר שהוא מגזים? כלומר, כן, לדעתך, בהחלט יכול להיות שגם הוא, לפי דעתו חושב שאתה מגזים...

      אז לגבי ההגזמה זה באמת יחסי...

      לגבי תנאי הגידול של בעלי החיים במשקים הם בכל מקרה רחוקים מלהיות סבירים, ושוב גם כאן השאלה מה נקרא "סביר".

      ברור לי שאם ישאלו את הרפתן או בעל העסק שמרוויח עליהם וצריך לתחזק את המקום הוא בהחלט יחשוב שזה "סביר" אך אם תשאל בעלי מקצוע שאינם תלויים בדבר, או מועסקים ע"י אותם גורמים ממש אני בכלל לא בטוחה שהם יחשבו כך..

      ובכוונה אינני כאילו מזכירה לשאול את פעילי ואוהבי בעלי החיים כי תאמר שהם לא אובייקטיביים.

      אך חשוב על זה : הם, בניגוד לבעלי המשקים המתועשים החיים על ניצול בעלי חיים בצורה תעשייתית מה הם בעצם מרוויחים? כלום.

      גם זה אומר משהו או צריך לומר לך משהו.

      למזלנו, אנו, בשרשרת המזון במקום טוב, אך מדוע להיות אדישים לסבלו של יצור חי שבמקום פחות טוב?

       

       

        16/4/10 14:13:

      צטט: RonArzi 2010-04-15 09:43:28

      הם יורים גם בחיות

      שיטות שונות לקטל אבל התוצאה אחת.

       

      ניחא שהם יורים האחד בשני - זה נורא אך בין שווי אפשרויות ויכולת הרג.

      אך אותן חיות תמימות נעדרות יצר הרע - מה הן עשו שעוד דקות אחדות או שניות יקטלו.

       

       

       

      C

      i rest my case


       

        16/4/10 14:10:

      צטט: joeyav 2010-04-15 05:53:27

      עצוב שיש אנשים כאלו כאלו :(

       

      אבל איזה מזל שיש לנו גם אנשים אחרים, הא?

        16/4/10 14:02:

      צטט: אפוק טיימס 2010-04-15 03:11:39

      דברים קשים. אגב האם ראית את הסרט הרץ עכשיו באתרים שונים על תעשיית המזון בארצות הברית.

      פרט לכך הנה לינק לבהלת האי פאד במנהטן

      כן ראיתי את הסרט המדובר תודה אפוק.

      האי פד ובהלות השדרוגים והטכלוגיה השונים אינם נוגעים לנושא הפוסט, מה גם שאני לא במיוחד אוהבת, דוגלת או מתמצאת בתחום.

      החברות והתאגידים הגדולים מנסים לדחוף כל הזמן את האוכלוסיה למירוץ על חידושים שונים, ואני מנסה לא להכנס לקטע הזה. :-) 

      תודה

        16/4/10 13:59:

      צטט: איתן המיסטיקן 2010-04-15 00:22:54

      אם  כולנו  הינו  מסודרים  אם  הנשמה  שלנו  ולא  היינו  צריכים להוכיח  את  עליונותנו  באמצעות הריגת  בע"ח  חסרי  אונים  .  אז  כנראה  שהמשיח  כבר  היה  מגיע

      יפה אמרת  

        16/4/10 13:57:

      צטט: אמא של מוגלי 2010-04-15 00:16:12

      ככל שהאנושות יותר ...איך נקרא לזה?  " מתקדמת" ויש יותר ויותר גירויים, הסף עולה ואנשים זקוקים לשטויות יותר הזויות
      כדי להעביר את היום ולהרגיש שעשינו משהו.האנושות חולה. שמת לב?

       

      כן, שמתי לב....ושמתי לב שרוב האנשים הפסיקו בכלל לראות את זה ....

        16/4/10 13:54:

      צטט: מלאך מקומי 2010-04-14 22:26:19

      צטט: Alon K 2010-04-14 16:58:59

      לכל יפי הנפש שאת הבשר קונים בסופרמרקט, קוראים את הכתבה וליבם נשבר... הצורה הכי "הומנית" (אם אפשר לקרא לזה כך) זה צייד. חיה שמגיעה לבית המטבחיים, יודעת מה צופן לה העתיד המידי. כל ההכנות והצעדה לקראת השחיטה (מזכיר לכם משהו????), החיה באימה ופחד מוות. עד כמה שזה אירוני, שחיטה כשרה היא הנוראה מכולם.

      חשבו על מצב שהחיה מטיילת לתומה ביער או חיה טוב במיכלאה ו... בום נגמר! חשבו מה עדיף.....!!!!

      ובוםםם ניגמרררר....... ובוםםםם   הלך עליךךךךךךך.......!!!

       

       

        16/4/10 13:51:

      צטט: להאמין 2010-04-14 22:23:28

      תודה

      אנו מכירים את השחיטה הכשרה שודאי אף היא נלמדת היטב.

       

      כן, כולנו מכירים את השחיטה הכשרה.....

      אני קצת יותר מבינה את ההשקפה שעומדת מאחרי זה, אינני מקבלת זאת, אך יותר מבינה.

      שחיטה היא שחיטה, נוראה בעיני בפני עצמה.

        16/4/10 13:49:

      צטט: מיכל יניב 2010-04-14 21:04:38

      צטט: Danniell 2010-04-14 17:18:14

      צטט: Alon K 2010-04-14 16:58:59

      לכל יפי הנפש שאת הבשר קונים בסופרמרקט, קוראים את הכתבה וליבם נשבר...

       

      הצורה הכי "הומנית" (אם אפשר לקרא לזה כך) זה צייד.

      חיה שמגיעה לבית המטבחיים, יודעת מה צופן לה העתיד המידי. כל ההכנות והצעדה לקראת השחיטה (מזכיר לכם משהו????), החיה באימה ופחד מוות. עד כמה שזה אירוני, שחיטה כשרה היא הנוראה מכולם.

      חשבו על מצב שהחיה מטיילת לתומה ביער או חיה טוב במיכלאה ו... בום נגמר!

      חשבו מה עדיף.....!!!!

      עדיף לא להזמין שום צורה של התעללות ושפיכת דם למען הכיף הגסטרונומי, הספורטיבי וכו'.

      מי שקורא לאחד מאלה "הומאני" (אנושי) צודק: זו אכן התנהגותם המזוויעה של בני אדם.

       

      אכן זו התנהגותם המזוויעה של בני האדם - אהבתי את המשפט

      צייד זה לרדוף אחרי חיה מבועתת ולפגוע בה בזמן שהיא בבית שלה, בסביבה בה היא מרגישה הכי בטוחה.

      ואם האופציה העומדת לפני היא "בום וגמרנו" או מרדף אפילו באורך 5 דקות של חייה מבועתת עד עמקי נשתמה - אני בוחרת ב"בום וגמרנו"

       

      ואני מאמינה שגם הבחירה היא בידיו של האדם, בידי הבוחר.

      אין כאן הרי סכנת חיים או סכנת רעב, אז מה הבעיה ליצור אפשרות שלישית של פשוט לא? 

      לא להרוג, לא ככה ולא ככה....

       

        16/4/10 13:44:

      צטט: Guinevere 2010-04-14 20:49:27

      בבריטניה, ציד שועלים נחשב ספורט. ולא פחות, אלא ספורט של האצולה.
      בעבר (איני יודעת מה המצב בנושא, היום) גם ממש גידלו בה ציפורים לציד ספורטיבי. אם פשוטי העם (למשל האיכרים) ניסו לפגוע בהן הם היו עלולים לעמוד לדין בעניין - כאמור, רכוש האציל ורק לו היה מותר.

      יא, אז תראי כמה התקדמנו.....האנושות...

      בימי הביניים עבדים היו "רכוש האציל" כיום אלה בעלי חיים....

      לא יכולה להבין את הקטע הזה של הציד,וכל מה שנלווה אליו, איך זה בכלל נחשב ספורט, ועוד של אצולה...וגם אם יצור חי כלשהו נחשב "רכוש" שלך איך אפשר להתייחס אליו באטימות כזו...

       

        16/4/10 11:33:

      צטט: טונקס 2010-04-15 19:38:22


      אני לא מאמינה ב"איש באמונתו יחיה". על כולנו מוטלות אינספור מגבלות. אם אמונתו של איש היא שמותר לו לקחת את קניינו של מישהו אחר נותנים לו? ואם אמונתו היא שמותר לו להעסיק ילדים בתנאי ניצול? כלומר, יש איסורי. השאלה איפה מטילים אותם קשורה לערך ולמשקל שמוענקים לאינטרסים מנוגדים. כאשר קניין עומד מול עוני - הקניין עדיף. לא מרשים לאדם עני, גם אם הוא זקוק לכסף כדי להציל את חיי ילדיו החולים, לפגוע בקניין פרטי של מישהו. אבל כאשר מדובר בחיים של בעלי חיים הם לא נחשבים למספיק בעלי ערך וחשובים. זה כל הסיפור.

      הרג יצורים בעלי עולם רגשי ומנטלי הדומה ביסודו מאוד לשלנו, אם איננו ממש ההכרחי "כמו בטבע" כלומר, אם לאנשים יש מקורות מזון אחרים חוץ מבעלי חיים - איננו מוסרי. אדם שאוכל בשר בלי שראה איך הוא חי קודם, אדם שלא חושב על הפרה שקרסה בדרך למשחטה מרוב תשישות וסבל, שלא חושב על הפרה שמלקקת את העגל ואחר כך מחפשת אחריו במשך ימים לשווא - אפשר להבין אותו, כי זה מאוד קל לא לחשוב על זה. אני מבינה את זה כי גם אני אכלתי פעם בשר, אם כי תמיד תמכתי בהתלהבות במי שאמרו לי שזה לא בסדר.

      אבל העובדה היא שיש אנשים כמו בונבונייטה שלא יכולים אפילו לראות דברים כאלה והמחשבה על זה גורמת להם ייסורים, ויש אנשים שהולכים להרוג במו ידיהם יצור חסר אונים ותמים אף שהם לא מוכרחים. בעיני זה ההבדל בין אנשים טובים ורגישים, שמפעילים את הדמיון שלהם כדי להזדהות עם חלשים, לא חשוב אם זה אדם או חיה, לבין אנשים פחות טובים ופחות רגישים - בלשון המעטה

       

       

      בהחלט.

       

      הסיסמא "איש באמונתו יחיה" הורחבה  ל"איש ואישה באמונתם יהרגו" (חיות ובני אדם).

       

      המעשים הנוראיים ביותר של בני אדם, כולל בתקופתנו, נעשו בשם אמונות.

       

        16/4/10 07:07:


      מסכימה ומחזקת כל מילה , בונבונייטה

      "מחינוך והקניית ערכים ונורמות חברתיות שגויות ופסולות - כולם בסופו של דבר מפסידים לטווח ארוך  מכל הבחינות, גם אם זה "סתם ארנב".*

        16/4/10 00:14:

      בונבוניטה היקרה,

      אכן כתבת פוסט על נושא רגיש מאד.

      בביקורי בשוק בברצלונה, יחד עם בתי. הזדעזענו במיוחד לראות גויות ארנבות פשוטי עור תלויות על אנקולים למכירה.

      דהרנו משם במהירות האור.

      אבל עובדה שבחו"ל זה מקובל. תודה לאל שכאן לא-ולא חשוב מה הסיבה...

        15/4/10 19:38:


      אני לא מאמינה ב"איש באמונתו יחיה". על כולנו מוטלות אינספור מגבלות. אם אמונתו של איש היא שמותר לו לקחת את קניינו של מישהו אחר נותנים לו? ואם אמונתו היא שמותר לו להעסיק ילדים בתנאי ניצול? כלומר, יש איסורי. השאלה איפה מטילים אותם קשורה לערך ולמשקל שמוענקים לאינטרסים מנוגדים. כאשר קניין עומד מול עוני - הקניין עדיף. לא מרשים לאדם עני, גם אם הוא זקוק לכסף כדי להציל את חיי ילדיו החולים, לפגוע בקניין פרטי של מישהו. אבל כאשר מדובר בחיים של בעלי חיים הם לא נחשבים למספיק בעלי ערך וחשובים. זה כל הסיפור.

      הרג יצורים בעלי עולם רגשי ומנטלי הדומה ביסודו מאוד לשלנו, אם איננו ממש ההכרחי "כמו בטבע" כלומר, אם לאנשים יש מקורות מזון אחרים חוץ מבעלי חיים - איננו מוסרי. אדם שאוכל בשר בלי שראה איך הוא חי קודם, אדם שלא חושב על הפרה שקרסה בדרך למשחטה מרוב תשישות וסבל, שלא חושב על הפרה שמלקקת את העגל ואחר כך מחפשת אחריו במשך ימים לשווא - אפשר להבין אותו, כי זה מאוד קל לא לחשוב על זה. אני מבינה את זה כי גם אני אכלתי פעם בשר, אם כי תמיד תמכתי בהתלהבות במי שאמרו לי שזה לא בסדר.

      אבל העובדה היא שיש אנשים כמו בונבונייטה שלא יכולים אפילו לראות דברים כאלה והמחשבה על זה גורמת להם ייסורים, ויש אנשים שהולכים להרוג במו ידיהם יצור חסר אונים ותמים אף שהם לא מוכרחים. בעיני זה ההבדל בין אנשים טובים ורגישים, שמפעילים את הדמיון שלהם כדי להזדהות עם חלשים, לא חשוב אם זה אדם או חיה, לבין אנשים פחות טובים ופחות רגישים - בלשון המעטה

        15/4/10 19:17:
      *
        15/4/10 18:47:
       

      אבל הבחירה איך להרוג היא לא "האופציה העומדת בפנייך" ובפני רובנו.

      אלא האם להמשיך להזמין את ההרג.

       

       

      כמובן שאני בעד לא להזמין את ההרג.

      יחד עם זאת, כאחת שדוגלת במשפט "איש איש באמונתו יחיה" אין לי בעיה עקרונית עם אלו שמחליטים כן לאכול בשר.

      כן יש לי בעיה אם אלו שעושים את ההרג בשביל המשחק והכיף, כלומר צייד.

      בקיצור - כמו פלסטר. זבנג וגמרנו.

       

        15/4/10 18:14:

      אנחנו חיים בעולם אלים ביותר, הבריחה ממנו היא אל הציור והשירה*
        15/4/10 16:40:

      צטט: אנה הו 2010-04-15 13:54:31

      אני אתך לאורך כל הדרך.

      אחזור עם כוכב.

      בידידות, אנה

      שבתי כמובטח, עם כוכב נוצץ לך יקירה.

      שלך קלי

       


      מאד מסכימה איתך.

      מקווה מאד, שבזכות זה, שארנב אינו כשר, לפחות גועל נפש הזה לא יגיע אלינו!

        15/4/10 15:37:


      כאשר מתרגמים הארוחה

      לחיית מחמד נהפכים לצמחוני

      ואפילו מגדילים ואולי טבעונות.

      מחשבה לא פשוטה.

        15/4/10 14:10:


      מעניין!

       

        15/4/10 13:54:

      אני אתך לאורך כל הדרך.

      אחזור עם כוכב.

      בידידות, אנה

        15/4/10 13:43:


      הסופר הידוע חתן פרס נובל

      יצחק בשביס זינגר, אוהב

      חיות מושבע טבע את האימרה:

      "אצל החיות כל יום הוא יום השואה".

      *

       

        15/4/10 12:53:

      כל סיפור כזה קורע אותי

      הרג בעלי חיים מעציב אותי

      מי יתן וזה יפסק!

        15/4/10 12:52:

      צטט: טלא פלא 2010-04-14 20:22:47

      עוד טרנד שיתפשט ויעבור באותה מהירות. עצוב. כל הרג הוא עצוב. כואב לקרוא את הפשטות בה מוצגים הדברים בכתבה. די להרג! הלאה לצמחונות! (עוד אחד שהצטרף למעגל הצמחונים :)

      קלעת בול לנקודה C .

      הפשטות בה מוצגים ובה נעשים הדברים האלה....זה בדיוק לב הפוסט, הפשטות והקלות בה נעשה הרג של יצור חי, וההדרכה לאנשים להיות יותר "מיומנים" בזה...

      עצם המושג להיות "יעיל יותר" ולרצות "להשתפר" בהרג של יצור חי עושה לי חררה...

        15/4/10 12:47:

      צטט: הטבחית 2010-04-14 19:06:16

      כתבת דברים קשים

      אני מזדהה לחלוטין *

      ז'תומרת שלא עזר שניסיתי בעדינות ?  L

       

        15/4/10 12:42:


      מסכים איתך שקיים הבדל בין אכילת בשר (עניין לגיטימי מבחינתי) לבין הפיכת הציד לריטואל אופנתי.

      בעולם אידילי, אולי, היינו כולנו אוכלים עשב, גם החיות. מאחר ולא זהו עולמנו ותזונה הנשענת על בשר היא עניין שבטבע, לפחות שנפסיק להנות כל כך מההרג עצמו.

        15/4/10 12:36:

      צטט: 12תמיר12 2010-04-14 17:48:40

      את צודקת חברה אני בדיעה אחת איתך . פשוט זה שרואים בזה ספורט זה מזעזע ולאן נגיע אם לא נעצור?

      אנשים צריכים כאילו כרית איגרוף כפתרון להוצת הדחפים האלימים, התסכול, המתח.

      כל פעם סובל מדברים כאלה מישהו אחר.

      כאן, ופעמים רבות בעלי החיים, וקודם כל החלשים וחסרי הישע מכולם בעלי החיים, אך בהחלט לא רק.

      אולי הפתרון בחינוך מגיל צעיר, באכיפה חזקה ויעילה יותר על עבירות אלימות, בהפסקת הלגיטימציה והמוסכמות החברתיות לפגיעה בחסרי ישע, בין היתר כמו ההיתרים לציד...

      אך לא רק, גם עבירות אלימות אחרות.

      אפשר להוציא את התסכול והאלימות והעצבנות בספורט ראוי לשמו, ווהוצאת מרץ אחרת, לא בעיה  J

        15/4/10 12:24:

      צטט: Danniell 2010-04-14 17:18:14

      צטט: Alon K 2010-04-14 16:58:59

      לכל יפי הנפש שאת הבשר קונים בסופרמרקט, קוראים את הכתבה וליבם נשבר...

      הצורה הכי "הומנית" (אם אפשר לקרא לזה כך) זה צייד.

      חיה שמגיעה לבית המטבחיים, יודעת מה צופן לה העתיד המידי. כל ההכנות והצעדה לקראת השחיטה (מזכיר לכם משהו????), החיה באימה ופחד מוות. עד כמה שזה אירוני, שחיטה כשרה היא הנוראה מכולם.

      חשבו על מצב שהחיה מטיילת לתומה ביער או חיה טוב במיכלאה ו... בום נגמר!

      חשבו מה עדיף.....!!!!

      עדיף לא להזמין שום צורה של התעללות ושפיכת דם למען הכיף הגסטרונומי, הספורטיבי וכו'.

      מי שקורא לאחד מאלה "הומאני" (אנושי) צודק: זו אכן התנהגותם המזוויעה של בני אדם.

      כן....האדם הטביע את המושג "הומאני" כלומר דומה לאדם, כמושג נרדף ל"אנושי" מתחשב צודק רחום יותר...

      האם זה באמת כך ?

        15/4/10 12:21:

      צטט: לכלילדמגיע 2010-04-14 09:36:12


      איזו תמונה מדהימה צירפת.

      מה יש להם שם בצלחת. אולי גם לבבות טלה. אשכים של שור? בהחלט מעלה הרהורים נוגים.

      *ולחשוב על זה שצייד הוא בעצם ספורט מקובל וגברי ביותר.

      אני

      קניבלית אוכלת חזה עוף בתנאי שמישהו אחר הוא המנתח.

      תודה

      אבל זה העניין, שלא משנה בעצם מי הוא המנתח, נכון ?!

        15/4/10 12:19:

      צטט: * אילת השחר סבתא 1 2010-04-14 00:30:53

      עלי והצליחי. כוכב של תמיכה.

      תודה,

      והלוואי לא היה בפעילות הזו כל צורך, נכון ?!  J

       

        15/4/10 11:17:

       אני לא צמחוני ובכל זאת זה ממש נורא.
        15/4/10 11:13:
      *
        15/4/10 11:12:

      צטט: Alon K 2010-04-14 16:58:59

      לכל יפי הנפש שאת הבשר קונים בסופרמרקט, קוראים את הכתבה וליבם נשבר...

      הצורה הכי "הומנית" (אם אפשר לקרא לזה כך) זה צייד.

      חיה שמגיעה לבית המטבחיים, יודעת מה צופן לה העתיד המידי. כל ההכנות והצעדה לקראת השחיטה (מזכיר לכם משהו????), החיה באימה ופחד מוות. עד כמה שזה אירוני, שחיטה כשרה היא הנוראה מכולם.

      חשבו על מצב שהחיה מטיילת לתומה ביער או חיה טוב במיכלאה ו... בום נגמר!

      חשבו מה עדיף.....!!!!

      אהלן אלון

      שמחה שבאת לבקר, להגיב, אפילו אם אנו מרגישים וחושבים כה שונה, ודווקא לך לכן אני מגיבה ראשון :-)

      האמת, שחלק מדבריך צודקים מי שקונה את הבשר בסופרמרקט אך מזדעזע מצד שני מהרג ולבו נשבר, זה קצת כבת יענה...

      עם זאת המושג של יפי נפש אינו גנאי בעיני ומדבריך נשמע כך.....

      אינני רואה זאת כך וגם לא נותנת ביטוי לדברים בצורה כזו....

      לא בגלל שאני מי יודע מה "יפת נפש" או "כעורת נפש" אלא בגלל שגם את אלה אני מבינה, הייתי בדיוק כך.

      ולא, אין זה קשור להיותו של אדם יפה או כעור נפש, היותו טוב לב או רע.

      לפעמים הדברים אפורים, וכאן, גם אני בעבר מאד אהבתי בעלי חיים, אך כאבתי את ההרג שלהם ועדיין הייתי אוכלת בשר, אותם.

      יום אחד האסימון נפל גם אצלי, וזה לא קורה אצל כולם בצורה שווה, אצל אחדים לא קורה כלל.

      קשה לשנות הרגלים וסטיגמות שגדלת והורגלת בהם שנים רבות.

      לפעמים אתה הוא זה שמשנה אותם אם מסיבות בריאותיות או מצפוניות או אחרות, ולפעמים אתה מוצא עצמך נסחף יחד עם דברים שמתשנים מעצמם.

      אז לקרוא כאן, במקרה זה, לכאלה "יפי נפש" כשמדבריך נשמע קצת זילזול לעניות דעתי אינו מדויק ואינו נכון.

      עם זאת אני בהחלט מבינה מדוע אתה רואה זאת כך.

      לעניין השקפתך לגבי הרג: אני מבינה מדוע אתה רואה זאת כך, אך קשה לי להסכים עם הרג באשר הוא הרג.

      הרג למען מזון - כשזה בכלל לא הכרחי ואפשר להזין את הגוף בדברים בריאים וטובים .....אז מדוע להרוג?

      והרג למען ספורט - בציד? לשעשוע? כשבעל החיים האומלל אינו מבין מה נוחת עליו ומנסה להימלט באימה? כשיחסי הכוחות בפירוש לרעתו ואין נותנים לו סיכוי הוגן להימלט? איפה הספורט כאן ? (יש הרואים ציד כספורט)

      ובכלל מדוע להרוג ולצוד כעיסוק? מה ההנאה בכלל בציד? להרוג מישהו חי ונושם ?

      תרשה לי, בעיני זה מחריד.

      האדם נותן פורקן ליצר האלימות שבו בציד ברדיפה בקטל חיות בר ובעלי חיים, וזה עושה לו טוב?

      מה ההנאה בלהרוג מישהו ?

      זה לא שמוכרחים הרי, זו לא סכנת חיים, הוא אינו מאיים עליך, זה לא "פייט" הוגן, שפע מזון אחר בריא וטוב יש - אז מה הקטע?

      למה?

       

        15/4/10 10:52:

      צטט: חכם בלילה 2010-04-15 09:43:32


      אני אוכל בשר.

       

       

      ומצד שני, וכמו תמיד, לא צריך להגזים לשום צד,

      הרג למטרות הרג או שעשוע ברור שלא במקומו,

      לגדל בתנאי סבירים, למטרות אכילה כן וכן,

      למזלנו בשרשרת המזון אנחנו נמצאים במקום טוב.

       

      ומי אוכל אותנו ??????????

       

      גם השעשוע הגסטרונומי הוא שעשוע.

       

        15/4/10 10:50:

      צטט: מיכל יניב 2010-04-14 21:04:38

      צטט: Danniell 2010-04-14 17:18:14

      צטט: Alon K 2010-04-14 16:58:59

      לכל יפי הנפש שאת הבשר קונים בסופרמרקט, קוראים את הכתבה וליבם נשבר...

       

      הצורה הכי "הומנית" (אם אפשר לקרא לזה כך) זה צייד.

      חיה שמגיעה לבית המטבחיים, יודעת מה צופן לה העתיד המידי. כל ההכנות והצעדה לקראת השחיטה (מזכיר לכם משהו????), החיה באימה ופחד מוות. עד כמה שזה אירוני, שחיטה כשרה היא הנוראה מכולם.

      חשבו על מצב שהחיה מטיילת לתומה ביער או חיה טוב במיכלאה ו... בום נגמר!

      חשבו מה עדיף.....!!!!

       

      עדיף לא להזמין שום צורה של התעללות ושפיכת דם למען הכיף הגסטרונומי, הספורטיבי וכו'.

      מי שקורא לאחד מאלה "הומאני" (אנושי) צודק: זו אכן התנהגותם המזוויעה של בני אדם.

       

       

       

      אכן זו התנהגותם המזוויעה של בני האדם - אהבתי את המשפט

      צייד זה לרדוף אחרי חיה מבועתת ולפגוע בה בזמן שהיא בבית שלה, בסביבה בה היא מרגישה הכי בטוחה.

      ואם האופציה העומדת לפני היא "בום וגמרנו" או מרדף אפילו באורך 5 דקות של חייה מבועתת עד עמקי נשתמה - אני בוחרת ב"בום וגמרנו"

       

       

       

      אבל הבחירה איך להרוג היא לא "האופציה העומדת בפנייך" ובפני רובנו.

      אלא האם להמשיך להזמין את ההרג.

        15/4/10 10:37:

      תאור די מחריד.היום לפחות לא אוכל בשר.כשהורגים בשביל הכייף , בשביל הספורט. אותי זה מזעזע.
        15/4/10 10:29:

      זה מזעזע, ואני מבינה לליבך

      מילא לאכול את זה אבל לא להתרברב בהריגה

      ממש מצמרר!

        15/4/10 10:27:


      אני לא צמחונית ויחד עם זאת לא יכולה לדרוך על נמלה קטנה על המדרכה.

      עוף בצלחת נראה לגמרי אחרת מעוף בסביבותו הטבעית.

      הנאת ההרג וספורט ההרג מעוררים גם בי רתיעה.

       

       

       

        15/4/10 09:43:


      אני אוכל בשר.

       

       

      ומצד שני, וכמו תמיד, לא צריך להגזים לשום צד,

      הרג למטרות הרג או שעשוע ברור שלא במקומו,

      לגדל בתנאי סבירים, למטרות אכילה כן וכן,

      למזלנו בשרשרת המזון אנחנו נמצאים במקום טוב.

       

      ומי אוכל אותנו ??????????

       

        15/4/10 09:43:

      הם יורים גם בחיות

       

      שיטות שונות לקטל אבל התוצאה אחת.

       

      ניחא שהם יורים האחד בשני - זה נורא אך בין שווי אפשרויות ויכולת הרג.

      אך אותן חיות תמימות נעדרות יצר הרע - מה הן עשו שעוד דקות אחדות או שניות יקטלו.

       

       

        15/4/10 07:07:
      כל מלה בסלע. תודה רבה
        15/4/10 06:50:


      בקר טוב מקסימה

      גם אני לא אוכלת אותם:)

      שיהיה יום טוב

        15/4/10 05:53:
      עצוב שיש אנשים כאלו כאלו :(

      דברים קשים. אגב האם ראית את הסרט הרץ עכשיו באתרים שונים על תעשיית המזון בארצות הברית.

      פרט לכך הנה לינק לבהלת האי פאד במנהטן

        15/4/10 00:22:
      אם  כולנו  הינו  מסודרים  אם  הנשמה  שלנו  ולא  היינו  צריכים להוכיח  את  עליונותנו  באמצעות
      הריגת  בע"ח  חסרי  אונים  .  אז  כנראה  שהמשיח  כבר  היה  מגיע
        15/4/10 00:16:

      ככל שהאנושות יותר ...איך נקרא לזה?  " מתקדמת"
      ויש יותר ויותר גירויים, הסף עולה ואנשים זקוקים לשטויות יותר הזויות
      כדי להעביר את היום ולהרגיש שעשינו משהו.האנושות חולה. שמת לב?
        14/4/10 22:26:

      צטט: Alon K 2010-04-14 16:58:59

      לכל יפי הנפש שאת הבשר קונים בסופרמרקט, קוראים את הכתבה וליבם נשבר...

       

      הצורה הכי "הומנית" (אם אפשר לקרא לזה כך) זה צייד.

      חיה שמגיעה לבית המטבחיים, יודעת מה צופן לה העתיד המידי. כל ההכנות והצעדה לקראת השחיטה (מזכיר לכם משהו????), החיה באימה ופחד מוות. עד כמה שזה אירוני, שחיטה כשרה היא הנוראה מכולם.

      חשבו על מצב שהחיה מטיילת לתומה ביער או חיה טוב במיכלאה ו... בום נגמר!

      חשבו מה עדיף.....!!!!

       

      ובוםםם ניגמרררר.......

      ובוםםםם   הלך עליךךךךךךך.......!!!

        14/4/10 22:23:


      תודה

       

      אנו מכירים את השחיטה הכשרה שודאי אף היא נלמדת היטב.

       

       


      כוכב מחזק ממני*
        14/4/10 21:04:

      צטט: Danniell 2010-04-14 17:18:14

      צטט: Alon K 2010-04-14 16:58:59

      לכל יפי הנפש שאת הבשר קונים בסופרמרקט, קוראים את הכתבה וליבם נשבר...

       

      הצורה הכי "הומנית" (אם אפשר לקרא לזה כך) זה צייד.

      חיה שמגיעה לבית המטבחיים, יודעת מה צופן לה העתיד המידי. כל ההכנות והצעדה לקראת השחיטה (מזכיר לכם משהו????), החיה באימה ופחד מוות. עד כמה שזה אירוני, שחיטה כשרה היא הנוראה מכולם.

      חשבו על מצב שהחיה מטיילת לתומה ביער או חיה טוב במיכלאה ו... בום נגמר!

      חשבו מה עדיף.....!!!!

       

      עדיף לא להזמין שום צורה של התעללות ושפיכת דם למען הכיף הגסטרונומי, הספורטיבי וכו'.

      מי שקורא לאחד מאלה "הומאני" (אנושי) צודק: זו אכן התנהגותם המזוויעה של בני אדם.

       

       

       

      אכן זו התנהגותם המזוויעה של בני האדם - אהבתי את המשפט

      צייד זה לרדוף אחרי חיה מבועתת ולפגוע בה בזמן שהיא בבית שלה, בסביבה בה היא מרגישה הכי בטוחה.

      ואם האופציה העומדת לפני היא "בום וגמרנו" או מרדף אפילו באורך 5 דקות של חייה מבועתת עד עמקי נשתמה - אני בוחרת ב"בום וגמרנו"

       

        14/4/10 20:49:
      בבריטניה, ציד שועלים נחשב ספורט. ולא פחות, אלא ספורט של האצולה.
      בעבר (איני יודעת מה המצב בנושא, היום) גם ממש גידלו בה ציפורים לציד ספורטיבי. אם פשוטי העם (למשל האיכרים) ניסו לפגוע בהן הם היו עלולים לעמוד לדין בעניין - כאמור, רכוש האציל ורק לו היה מותר.
        14/4/10 20:22:

      עוד טרנד שיתפשט ויעבור באותה מהירות.

      עצוב.

      כל הרג הוא עצוב.

      כואב לקרוא את הפשטות בה מוצגים הדברים בכתבה.

      די להרג! הלאה לצמחונות!

       

      (עוד אחד שהצטרף למעגל הצמחונים :)

        14/4/10 19:06:


      כתבת דברים קשים

       

      אני מזדהה לחלוטין *

        14/4/10 17:48:


      את צודקת חברה אני בדיעה אחת איתך . פשוט זה שרואים בזה ספורט זה מזעזע

      ולאן נגיע אם לא נעצור?

        14/4/10 17:18:

      צטט: Alon K 2010-04-14 16:58:59

      לכל יפי הנפש שאת הבשר קונים בסופרמרקט, קוראים את הכתבה וליבם נשבר...

       

      הצורה הכי "הומנית" (אם אפשר לקרא לזה כך) זה צייד.

      חיה שמגיעה לבית המטבחיים, יודעת מה צופן לה העתיד המידי. כל ההכנות והצעדה לקראת השחיטה (מזכיר לכם משהו????), החיה באימה ופחד מוות. עד כמה שזה אירוני, שחיטה כשרה היא הנוראה מכולם.

      חשבו על מצב שהחיה מטיילת לתומה ביער או חיה טוב במיכלאה ו... בום נגמר!

      חשבו מה עדיף.....!!!!

       

      עדיף לא להזמין שום צורה של התעללות ושפיכת דם למען הכיף הגסטרונומי, הספורטיבי וכו'.

      מי שקורא לאחד מאלה "הומאני" (אנושי) צודק: זו אכן התנהגותם המזוויעה של בני אדם.

       

       

        14/4/10 16:58:

      לכל יפי הנפש שאת הבשר קונים בסופרמרקט, קוראים את הכתבה וליבם נשבר...

       

      הצורה הכי "הומנית" (אם אפשר לקרא לזה כך) זה צייד.

      חיה שמגיעה לבית המטבחיים, יודעת מה צופן לה העתיד המידי. כל ההכנות והצעדה לקראת השחיטה (מזכיר לכם משהו????), החיה באימה ופחד מוות. עד כמה שזה אירוני, שחיטה כשרה היא הנוראה מכולם.

      חשבו על מצב שהחיה מטיילת לתומה ביער או חיה טוב במיכלאה ו... בום נגמר!

      חשבו מה עדיף.....!!!!

        14/4/10 09:36:


      איזו תמונה מדהימה צירפת.

      מה יש להם שם בצלחת. אולי גם לבבות טלה. אשכים של שור? בהחלט מעלה הרהורים נוגים.

      *ולחשוב על זה שצייד הוא בעצם ספורט מקובל וגברי ביותר.

       

      -

      -

      -

      -

      -

      אני

      קניבלית

      אוכלת

      חזה עוף

      בתנאי שמישהו אחר הוא המנתח.

        14/4/10 00:44:
        14/4/10 00:30:


      עלי והצליחי.

      כוכב של תמיכה.

      ארכיון

      פרופיל

      bonbonyetta
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין