כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    אמת פשוטה

    ארכיון

    כיבוש

    4 תגובות   יום שני, 10/5/10, 21:52

    אחת המלים הכי מבלבלות בדיון הפוליטי בארץ. סיבת הבלבול היא פשוטה: הציונות תמיד סרבה לראות ערבים. מאז "ארץ ללא עם - לעם ללא ארץ" ועד "כיכר השוק ריקה", הערבים תמיד היו שקופים לציוני האדוק. לכן כדאי להסביר בפשטות שכיבוש איננו עוסק בטריטוריה. כיבוש הוא של בני אדם: 

    כיבוש פרושו החזקת אנשים בתנאי עבדות. 

    זה לא קשור לזכותנו, לארץ אבותינו, למי כבש קודם, למלחמת מגן, להכרה בינ"ל, לזכותם של הירדנים, לירדן=פלסטין, או לכל הסטת-מבט אחרת. אין כיבוש בגבולות הקו הירוק (ראו הפוסט בנושא) כי אזרחים ערבים-ישראליים אינם עבדים (אף כי יש מקום לשיפור במצבם). כדי לסיים את הכיבוש לא צריך לסגת. כדי לסיים את הכיבוש צריך רק לחוקק חוק זכויות מלאות לכל תושב בשטחים המוחזקים ע"י ישראל.  

    תנאי עבדות קשורים להעדר אזרחות אך הם מקיפים יותר. אדם מוחזק בתנאי עבדות כאשר אין הוא יכול להשפיע על השלטון תחתיו הוא חי, אך השלטון יכול לשלוט בחייו באופן אבסולוטי. כאשר חייו, כבודו, רכושו, בריאותו, פרטיותו, עיסוקו, השכלתו, תרבותו, והתארגנויותיו נתונים לשרירות-לב של אנשים שעוינים אותו ושמטרתם לדכא אותו.  

    עד שנות השמונים נהגה ישראל להתהדר במושג "כיבוש נאור". כדאי להדגיש שגם באותם שנים היו תושבי השטחים המוחזקים נתונים לכיבוש. רק שאז היו חייו של הנכבש נתונים לשרירות-לב של אנשים נאורים שעוינים אותו ושמטרתם לדכא אותו, בעוד שכיום אינם נאורים עוד. 

    שאלת הכיבוש איננה שאלה פוליטית. זוהי שאלה מוסרית. ויכוח פוליטי לגיטימי איננו יכול לחול כאן. 

    החזקת אנשים לאורך זמן בתנאי כיבוש היא רוע.

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (4)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        12/5/10 12:24:

      למר רהט ,

      אל נא תשכח שהיתה לנו שואה.

      ספרי ההסטוריה שלנו מעידים על לפחות 250 שנה של מלחמה אם לא יותר .

        11/5/10 19:20:


      לאומן הירושלמי:

       

      תודה על התגובה!

       

      לא הבנתי את הטיעון. אתה אומר שיש מוסלמים ששונאים יהודים, ש"מאז ומתמיד המוסלמים נלחמים בעם היהודי", (שזה בבירור לא טענה נכונה, בוודאי לא בתקופת תור הזהב של הרמב"ם וכו'), ושא"י היא "של היהודים". איך כל אלה קשורים לאיסור לשעבד אנשים? הרי גם לפרעה היו טיעונים בטחוניים נגד בני-ישראל ("הבה נתחכמה לו פן ירבה, והיה כי תקראנה מלחמה ונוסף גם הוא על שונאינו ונלחם בנו ועלה מן הארץ") וגם ארץ מצריים הייתה של המצרים, ובכל זאת לא אהבנו להיות עבדים.

       

      זכור כי עבדים היינו בארץ מצריים.

        10/5/10 22:44:

      מסכימה מאד.

      ביטויים כמו 'כיבוש נאור', 'טוהר הנשק', 'מלחמת שלום (הגליל)' הם נסיונות לרבע את המעגל.

      למכור לנו מלחמה שהיא תמיד רעה, בעטיפה של טוב.

       

      ולמרבה הצער זה עבד.

        10/5/10 22:17:

      אל תשאל מה אומרים היהודים האדוקים   , תשאל מה המוסלמים האדוקים הם אומרים על היהודים

      אתה תועה בגדול אם תראה כל מוסלמי יגיד לך מה זה יהודי. מאז ומתמיד המוסלמים נלחמים בעם היהודי.   

        ארץ ישראל של היהודים
       אין מה לעשות

      פרופיל

      עמיר רהט
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגיות