כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    0

    נחש הנחושת מפרשת השבוע חוקת

    0 תגובות   יום שלישי, 15/6/10, 09:06

    נחש הנחושת מפרשת השבוע חוקת

     

    בני ישראל הולכים במדבר לסבוב את ארץ אדום. הדרך ארוכה ובלתי צפויה. הם היו קרובים לארץ, ועתה היא מתרחקת מהם. ולא זו בלבד, אלא שיש קשיי תזונה: "אין לחם ואין מים, ונפשנו קצה בלחם הקלוקל".

     

    בעקבות תלונתם , הביא עליהם אלוקים את מכת הנחשים . סביר להניח, שמדובר בחזרה בתשובה על החטא שבו חטאו. הנחש אמור להזכיר לבנ"י מדוע הם לקו בנחשים, ועל מה הם צריכים לחזור בתשובה. כשיחזרו בנ"י התשובה - יינצלו מן הנחשים.

     

    כשזעקו לעזרה- על פי הוראת ה', על מנת להפסיק הרג בעם ישראל ציווה על משה ,להכין את נחש הנחושת [צורת נחש מנחושת וייתכן שהיו לו כנפיים כמו לשרפים].

     

    כל מי שהוכש על ידי נחש, הסתכל על נחש הנחושת ונרפא.המטרה הייתה על פי הסבר המשנה:" בזמן שישראל מסתכלין כלפי מעלה ומשעבדין את לבם לאביהם שבשמים - היו מתרפאין, ואם לאו - היו נימוקים".כלומר, לא הנחש ריפא את הנשוך, אלא ההתבוננות בו, שהביאה לנשיאת העיניים כלפי מעלה, כלפי ה', וה' הוא שחולל את הנס וריפא את הנשוך.

     

    הריפוי במזיק עצמו, עורר את הנשוך להאמין שה' הוא המרפא, והוא המחיה והממית, ולא התרופה. זו תהיה תשובה לטענותיהם על האוכל הקלוקל. לא האוכל מחיה, אלא הקב"ה, המאכיל.   

     

    התלונה והחטא:

    1.הוצאת דיבה על המן.
    ‎2.כפיות טובה על קבלת המן.


    ולמה נחש לתיקון ורפואה?
    ‎1.גם הנחש מוציא דיבה.
    ‎2.לנחש אין את הטובה שבנ"י לא העריכו כראוי.

     

    האוה"ח-מחלק את העונש לשני חלקים: "נחשים" - כנגד מה שדיברו במשה, "השרפים" - כנגד מה שדיברו בה'. שהנחשים הם יותר 'תוצאה' מאשר 'עונש' - "שלח ה' בם מה שנולדו מחטאם".

     

    הראי"ה קוק, קושר את הנחש למימד הרוחני- ערכי של העולם. הנחש הוא שורש החטא, הפירוד והמות של העולם, וההסתכלות בו מתקנת את החטא.

     

    הרמב"ן טען ,שההסתכלות בנחש מגבירה את עוצמת הנס "נס בתוך נס, תסיר הנזק במזיק ותרפא החולי במחליא". הרמב"ן טען שכאשר אדם ננשך ע"י נחש, הסתכלות בצלם נחש מזיקה לו יותר, ואדם כזה צריך להימנע מהסתכלות בגורם שהזיק לו. לכן, העובדה שהאדם מישראל התרפא דווקא ע"י הסתכלות בנחש מעצימה את הנס".

     

     יש האומרים ,שהנחש היה על מטהו של משה. נחש הנחושת השתמר במשך דורות רבים והגיע לבית המקדש, עד ימיו של חזקיהו. בימי חזקיהו, היה בחצר בית המקדש.  ובמשך הדורות האמינו אחדים מישראל שיש בכוחו להמציא רפואה לחוליים שונים, מתוך כך היו שהחלו לעבוד לו (היו מקטרים לו ומקריבים לו קורבנות).מסיבה זו חזקיהו  השמידו.

     

    בסיפור גן עדן אחראי הנחש על אובדן חיי הנצח של האנושות, בעלילות גילגמש הנחש גונב מהגיבור את עשבי החיים. גם במיתולוגיה היוונית הנחש מביא חיים (או מוות), וסמל הרפואה עד ימינו הוא נחש כרוך על עמוד (=שרף על נס).

     

    גם בתרבויות אחרות נחש מופיע כדמות מיתולוגית וכסמל פולחני. תכונותיו היו בעיקר להבריא חולים, וכן תכונות של פריון, כוח חיים וחוכמה.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      אסתר רבקה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      רשימה

      רשימה