כותרות TheMarker >
    ';

    Animatorit

    אנימטורית.
    אנימציה ולא רק.

    ארכיון

    כששלגיה יצאה מהארון

    7 תגובות   יום שישי , 18/6/10, 16:10

    "בילדותי גדלתי על סרטי אגדות כמו של דיסני. עד כמה שאהבתי אותם, הרגשתי שיש בי חלק שלא שותף בעולם הנפלא והמרהיב שהם יצרו". אומר אסף ארבל, שמציג תערוכה, שתפתח מחר, המוציאה את אגדות הילדים מהארון. "תמיד היה בהם מקום רק לאהבה מסוג אחד, בין גבר לאשה, ואני נותרתי עם תחושה שמה שאני מרגיש הוא לא נכון ושלעולם לא אזכה בסוף טוב משלי".
     
    ארבל , אמן תלת מימד ומעצב, יצר בעזרת התוכנה MAYA תמונות המציגות דמויות מאגדות ילדים, אבל הפעם דואג לשבץ בסיפור דמויות גבריות בלבד. כך תמצאו את הנסיך מנשק את שלגיה, אלא שמבט מדוקדק מגלה שהנסיכה המתעלפת אינה אלא נסיך, פיטר פן בורח עם הוק ומותיר את וונדי הרחק מאחור, ואילו זהבה זהובת השיער הינה נער צעיר שמוצא עצמו בבוקר במיטה עם שלושה גברים, כנראה לאחר לילה סוער.

    התערוכה הזאת מרגשת אותי במיוחד, כיוון שאסף ארבל הוא סטודנט שלי, שסיים את לימודי האנימציה בשנה שעברה, והתערוכה היא עבודת הגמר שלו. יש שירתעו מהרעיון של תערוכה שעוסקת ביחסים בין גברים, אבל אני חושבת שקיומה מעיד על אומץ רב מכיוונו של ארבל, והיא צעד נוסף לכיוון של פתיחות וקבלת השונה. או כפי שארבל עצמו מנסח: "אפשר לחנך ילדים לגדול להיות אנשים סובלניים, פתוחים ומקבלים. קשה לשנות תפיסות כשמתבגרים ולכן אגדות הילדים הם המקום להתחיל בו את השינוי".
     
    מה? התערוכה Fairy Tales תפתח מחר, מוצ"ש 19.6 בשעה 21:00
    איפה? במכללה הישראלית לאנימציה - הארבעה 4 תל אביב (מול הסינמטק).
    ומה עוד? במקביל לתערוכת היחיד של אסף ארבל יוקרנו סרטי אנימציה גאים והפתעות נוספות. הכניסה חפשית.
     
    התערוכה תהיה פתוחה לקהל גם לאורך הפסטיבל לקולנוע גאה, שיחל בשבוע הבא. 
    דרג את התוכן:

      תגובות (6)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        21/6/10 08:58:


      הילד מאוד מוכשר

      אהבתי

      דליה

        20/6/10 18:41:


      מילא הנסיך ושלגייה, אך מה עם שבעת הגמדים?...( :

      נשמע מרתק.

      תודה על ההמלצה.

        20/6/10 15:35:

      הייתי בתערוכה

      מכירה את האמן 

      מקסים מקסים מקסים

        20/6/10 15:22:

      ליעלי -
      למיטב הבנתי, אין פה נסיון להחליף את שלגיה בגבר. יש פה נסיון להציב אלטרנטיבה לסיפור שלגיה.

      ליצירה שלמעלה קוראים Jow White. ברור שזה משחק מילים על Snow White, אבל זו גם מעין הצעה לאגדת ילדים שבה ג'ואי הוא גבר שמתאהב בנסיך (או להפך). אני חושב שקריאת תיגר כזו היא בהחלט מעניינת וחשובה. אני לא חושב שמישהו סיפר אי פעם לילדיו אגדה עם מאפיינים הומוסקסואליים. ולמרות כל הקידמה והפתיחות, נדמה לי שאנחנו עדיין מאוד מאוד רחוקים משם.

      אני לא מצפה שכל השלגיות יוחלפו בשלגים גאים, אבל אתם לא חושבים שנגיד אחד מכל עשרה (או אתם יודעים מה, אחד מכל 50) סיפורים שאנחנו מספרים לילדינו, צריך להציג את האופציה הזו?
      אתם לא חושבים שזה יגרום לילדים לקבל את האופציה הזו כמשהו לגיטימי, שלא צריך להבהל ממנו?
      אתם לא חושבים שזה יעזור לנערים לצאת מהארון עם הרבה פחות פחדים וחששות?

      ואם זה נראה לכם מוזר, מיותר או אפילו מפחיד לספר אגדה כזו לילד (גם אם זה בגלל ש"זה יבלבל אותם"), אתם לא חושבים שאתם בעצמכם משרתים אמירה הומופובית, שבעצם מגדירה את האלטרנטיבה הגאה כשלילית?

       

      אני בהחלט חושב שאסף עלה כאן על משהו.
      התערוכה הזו גרמה לי להבין עד כמה אנחנו רחוקים מנורמליות בהקשר הזה. לא רק באגדות ילדים, אלא בכלל במה שאנחנו מספרים לילדינו. האופציה ההומו-סקסואלית, גם במשפחות הכי מתקדמות, לא ממש קיימת. בטח לא כסיפור אהבה עם האפי-אנד מתקתק.

      אפשר רק לקוות שמי שייחשף לתערוכה הזו, יעזור ליצור את השינוי.

       

        20/6/10 11:43:

      אני חושבת שהמסר הנכון הוא ליצור אגדות חדשות וסיפורים חדשים.

       מסר שאת שילגיה מחליף בחור , הוא לא מסר נכון.

      ושפיטר פן בורח עם הוק. זה גם לא מסר נכון.

       

       בתקופה כזאת שהיא מוחצנת ומקבלת את האחר. , לפחות כאן בישראל,

       

      למה קשה לקבל שהנסיך היה סטרייט ושפיטר פן הוא גם?

      למה צריך להפוך אותם למה שהם לא כדי ליצור סיפור?

      למה כופים על הנסיך שהתחתן עם שלגיה להיות הומו?

      למה מכניסים לארון דמויות שהם לא?

       

      האם זה מסר של חיה ותן לחיות?

       

      אני ניתקלת המון פעמים בעבודות של אנשים שאין להם ממש רעיונות,
      ואז הם לוקחים משהו שכבר יש ורק קצת משנים וקוראים לזה עבודה.

      בלי מחשבה מעמיקה ובלי מעבר. ועבודות כאלה מתקבלות והמון.

       

      אני מאוד מתחברת לנושא מהכיוון של תהיה מי שאתה. לדעתי זה מאוד חשוב ונכון.

      אבל יש אגדה ויש נסיך ויש נסיכה - אל תכניסו אותו לארון. זה לא מגיע לו כי זה לא מי שהוא

       

        20/6/10 09:22:
      כמו במקרה של שרק. כאשר אתה יוצר טוויסט על משהו אתה מניח שהמקור מספיק מוכר. שרק אומר לנו שפינוקיו מסתובב עם תחתוני נשים כי הוא מניח שהגרסה של דיסני היא הקלאסית. אותו דבר פה. הטענה שצריך לפתוח את הציבור (וגם ילדים!) לקבלת הומוסקסואליות (ולא הומוסקסואלים!) מניחה שהילדים חשופים לסיפור הקלאסי מספיק לא רק באגדה אלא גם בחיים. כלומר: זוגיות הטרוסקסואלית. אבל כמו בשרק, זה כבר לא נכון. זו ה"קלסיקה החדשה". ילדים כבר מכירים את פינוקיו דרך שרק! ומכירים סיפורים דרך סיפורים אלטרנטיבים. כך נוצר מצב שבו הנרטיב האלטרנטיבי שבדרך כלל מבוסס על הנרטיב המקובל הופך לנרטיב היחיד. והתוצאה היא לא ילדים שיודעים מי הם (הטרוסקסואלים בדרך כלל) אלא סתם מבולבלים. או כמו שאומרים במשפחת סופרעל: כשכולם מיוחדים (האחר, השונה) אז אף אחד לא.

      פרופיל

      talotan
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      סינמסקופ - יאיר רוה

      זאב זאב

      אמנון וינר