כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    0

    המוסר וקלף ההתניה של אושו

    0 תגובות   יום שני, 21/6/10, 14:55

    המוסר-כ"כלוב התניות" עפ"י אושו

    המוסר -הוא סוג של מודעות אנושית, שמטרתו לתת כללים מנחים להתנהגות האדם בכל תחומי החיים החברתיים, אשר לא בהכרח עולים עם רצונותיו האינסטינקטיביים. ובכלל זה בבית עם המשפחה, בהתנהגות עם אנשים, בעבודה, בפוליטיקה, במדע ובמקומות ציבוריים. הדת קבעה יסודות לארגון חיי האדם, קשריו עם האנשים ויחסיו כלפי עצמו. סך כל יחסים אלו מהווים את המוסר והערכים, על פי החוק הכללי שממנו שאב האדם השראה במהלך ההיסטוריה של המורשת האנושית והחברתית. מבין החוקים הכלליים שמניעים את האדם קיים גורם המוסר. משחר ההיסטוריה חותרת כל אומה שיהיו לה ערכים ועקרונות שבהם היא מתפארת ופועלת להמשיכם ולשנותם בהתאם להתחדשויות. הם משוננים, נלמדים ונרכשים ומן הראוי לא לחרוג מהם או להפר אותם מבחינת הנוהג והחוק.

    המוסר הוא לימוד. הוא מציב את ההתנהגות האנושית לאור כללי המוסר. כללים אלו מניחים אמות מידה להתנהגות, שהאדם קובע לעצמו או שהוא רואה בהם התחייבויות, שבמסגרתן הוא מבצע את פעולותיו או שזהו ניסיון להסיר את המימד המוראלי של מדע המוסר והפיכתו לגורם מווסת.

    אושו רואה את המוסריות כמגבילה "את כל המיץ של החיים ואת האנרגיה שלהם לתחום הצר של השכל שלה".היא אינה יכולה לזרום בהם,ולכן בתמונה בקלף היא נראית כ"זקנה מיובשת".ההתנהגות שלה תמיד מתאימה,נוקשה וחמורה.היא רואה הכול בנחרצות-או שחור או לבן-אין אמצע...

    היא אורבת בשלהם של כל אותם אנשים שחונכו לרעיונות נוקשים ביחס לטוב ורע,חטא ומצווה,מקובל ולא מקובל,מוסרי ולא מוסרי.

    כשאנשים אלו שופטים-השפיטה שלהם באה ממקום של התניה.שיפוטים אלו כשהם מיושמים עליהם או על אחרים-הם מונעים מהם את חווית הדברים אותם הם שופטים.

    כדי להפסיק שיפוט זה עלינו לשבור את כלוב ההתניות שבו הושמנו-ולהגיע לאמת שבליבנו-ולהביט אל העולם ממבט חדש לחיים כפי שהם באמת.

    אנשי המוסר הם כל אותם אנשים פוריטאניים המכונים "אנשים טובים עושי המעשים הטובים".
    אושו טוען כי אם המוסריות לא מגיעה ממקום של מודעות הרי היא כבלון נפוח.כל תרבותו של האדם הינה לדבריו,כשכבה דקה שכל רוח יכולה להרסה.

    כשהמוסריות מגיעה ממקום מודע,האדם יגיב מתוך ה"מודעות שלו",ויעשה את מה שטוב לו.מודעות זו אינה רעה,אלא באה ממקום יפה,פשוט ונכון-ללא מאמץ או תרגול.

    כשמגיעה קלף השיפוטיות אל הפונה אלינו עלינו לבדוק נקודה זו איתו ולהבין איך היא עוזרת או מטרפדת אותו בחיי היום יום שלו-בכאן ועכשיו.
    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      אסתר רבקה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      רשימה

      רשימה