כותרות TheMarker >
    ';

    על הספסל

    ארכיון

    הכרה בכפר דהמש - המשך המאבק

    45 תגובות   יום חמישי, 24/6/10, 15:39

    ב-13 למאי השתתפתי עם חברי גרילה תרבות, שאני נמנה ביניהם, באירוע תמיכה בתושבי כפר דהמש הנמצא בין רמלה ללוד. שמענו את סיפורו של הכפר, שאותו אפרט בהמשך, מפי יו"ר ועד הכפר, ערפאת איסמעיל, ומפי משפחת שעבאן, הקראנו שירים והבענו סולידריות עם התושבים.

     

    מראהו של הכפר, שנראה כמו מחנה פליטים מצוי, עם ערימות אשפה וחלקי מכוניות בפתחו, לא הדהים אותי. מספיק להסתובב ביפו, לראות את ההזנחה שקיימת שם, בעיקר בשכונות הערביות, או בכפר שלם, כדי לדעת שבמקום כמו דהמש, שהוא כפר לא מוכר, המצב יהיה גרוע בהרבה.

     

     

    הכניסה לדהמש

     

    במהלך האירוע ובסיומו ידעתי שאני עומד לפעול בנושא. ב-17 למאי היה אמור להתקיים דיון בעתירת תושבי דהמש על סירובו דחיית בקשתם  ע"י בית משפט השלום ברמלה לעיכוב ביצוע צווי הריסה ל-13 בתים בכפר עד למיצוי ההליך התכנוני שהוצע ע"י ועד הכפר.

     

     יומיים לאחר האירוע כתבתי מכתב למספר מצומצם של חברי כנסת, כאלה שהאמנתי שירצו ויוכלו להירתם למאבק. רצ"ב המכתב:

    לכבוד השר/ שרה נכבד/ת, חבר/ת הכנסת הנכבדה,


    שלום,

    ביום חמישי האחרון, ה-13/05/2010, ביקרתי אני יחד עם חברי קבוצת גרילה תרבות, קבוצת משוררים וסופרים הפועלת למען מאבקים חברתיים, בכפר דהמש הסמוך לרמלה והתוודענו לסיפור העגום והמכעיס של תושבי הכפר. כפר דהמש שמונה 600 תושבים, זוכה כבר זמן רב מהרשויות לזלזול ולאפלייה. בכפר אין תשתיות של פינוי אשפה, אין דרכים סלולות, חשמל ומים, לא קיים רישום כתובת מדויקת במרשם האוכלוסין (בת.ז.)  ועוד תשתיות וזכויות חשובות. למעשה קיימת בכפר הפרה בוטה ומתמשכת של זכותו הבסיסית של אדם לחיות בכבוד וזכויות אזרח ואדם בסיסיות אחרות.


    לדברי יו"ר ועד הכפר, ערפאת איסמעיל, קיימת נכונות תמידית של תושבי הכפר לשלם את האגרות והמסים הנדרשים שיאפשרו פיתוח תשתיות, מים, חשמל, פינוי אשפה ועוד, אך הרשויות מסרבות לקבל את הנכונות הזאת משום שאינן רוצות להכיר בזכותם של תושבי הכפר לחיות ככל אזרח. על 13 מבתי הכפר קיימים כיום צווי הריסה העלולים להתממש בימים הקרובים, ויותירו כ-100 מתושבי הכפר ללא קורת גג. כל זאת למרות שקיים תהליך של תכנון לכפר, שתוכנן ע"י תושבי הכפר והוגש לעיריית רמלה, התכניות שכובות כבר חודשים במגירות ולא זוכות להתייחסות.



    פתרון הנושא לדעתי חשוב ביותר ואני מבקש ממך לפעול למען הכרה בתושבי כפר דהמש, שהם רק קצה המזלג באפלייה השיטתית הקיימת כלפי אזרחי ישראל הערביים, פיתוח תשתיות בכפר, הכרה בכפר כשכונה כחלק מהעיר רמלה, וראשית מניעה של צווי ההריסה הקיימים כלפי 13 מבתי הכפר, הריסה שלא תיתכן שתתקיים במדינה שאמורה לספק ביטחון והגנה לכל תושביה. 


    קיבלתי רק את תשובתו של חה"כ אילן גילאון ממר"צ:


    שי שלום,


    קיבלתי את מכתבך לעיון.


    לצערי, המצב העגום חולש על כפרים ערביים רבים ולא רק בכפר דהמש. הממשלה מתעלמת מזכויותיהם הבסיסיות לאורך זמן רב.



    עם זאת, ניסיתי פעמים רבות לשלב כוחות עם ח"כ מהמגזר הערבי על מנת שנוכל להיאבק על שיפור מצבם של ערביי ישראלי. אולם, לא הייתה כל ההיענות מצידם וחבל שכך. אני מוכן להירתם למאבק ככל שאדרש אך על מנת לעשות כן יש צורך בכוח מאוגד שכן לא די בח"כ מסיעה קטנה באופוזיציה.


    לשירותך תמיד,


    ח"כ אילן גילאון



    קיבלתי גם תשובה מלביא ינון אלסברג ממשרד ראש הממשלה (איני יודע את תפקידו שם) שביקש ממני לדבר איתו. ניסיתי ליצור איתו קשר אך הוא היה עסוק. גם לאחר יום, לאחר יומיים. ולא חזר אליי. מחה"כ אילן גילאון לא שמעתי עוד עד היום.


    בינתיים קיבלתי עדכון שהדיון בביה"מ בנוגע לצווי ההריסה נדחה ל-14 ליולי עד לדיון בוועדת התכנון והבנייה ברמלה בתכנית המתאר שהגישו תושבי הכפר, שהיה אמור להתקיים ב-21 ליוני.


    לאחר כשלושה שבועות קיבלתי את תשובתו של חה"כ חיים ג'ומס אורון ממר"צ:


    שי שלום רב, 
     
    קיבלתי בתודה את פנייתך. ראשית, ברצוני להתנצל בעיכוב במתן תשובה זו, הנובע מהעומס הרב על שולחני. על מנת שאוכל לטפל בנושא אשמח לקבל חומר נוסף.

    בברכה,
    חיים אורון (ג'ומס)



    כתבתי לו חומר נוסף:


    הכפר דהמש, שנמצא בין רמלה ללוד, ושייך לתחום השיפוט של מועצה אזורית עמק לוד, הוא כפר לא מוכר שקיים כבר לפני קום המדינה. לאחר קום המדינה קיבלו תושבי הכפר מרשויות המדינה את השטח שעליו הם מתגוררים כעת. אולם, האדמות שעליהן יושב הכפר הוגדרו כקרקע חקלאית וכך אין הם יכולים לבנות עליהן. בנוסף, אם עד 1984 הוגדרה הקרקע עליה יושב הכפר תחת תכנית R6, שמאפשרת בנייה מסוימת למגורים על קרקע חקלאית, לאחר מכן הוגדרה הקרקע כאדמה חקלאית מוכרזת, וככזאת לא ניתן לבנות אף מבנה עליה.


    התושבים ניסו במהלך השנים לשנות את ייעוד הקרקע לבנייה, אולם לשווא. כיום התושבים חיים ללא כל שירותים חיוניים: חשמל, תברואה, רווחה, תחבורה, פינוי אשפה, ביוב, שטחים ירוקים.

    חשוב לציין שעל אף נכונותם של תושבי דהמש לשלם את המסים העירוניים השונים לעיריית רמלה - זאת אינה מוכנה לגבות אותם מהם כי הדבר יצריך הכרה בכפר ובתושביו.


    במסגרת נסיונם של תושבי דהמש לשנות את ייעוד הקרקע, הם הכינו על חשבונם תוכנית מתאר בסיוע המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי שהוגשה לוועדת הבניה המחוזית. עד עתה לא הושלם הדיון בתכנית, והיא מעלה אבק במגירות הועדה. המועצה האזורית עמק לוד לא מוכנה לחכות לסיום הדיונים ופועלת לביצוע צוי הריסה ל-13 או יותר מ-70 הבתים בכפר. כיום התושבים מחכים לדיון שיתקיים באמצע יולי בבית המשפט המחוזי בפ"ת על ערר שהגישו לצווי ההריסה.

    בנוסף, מכיוון עיריית רמלה, זאת מקדמת פרויקט בנייה על קרקע הגובלת ברמלה, שהבנייה עליה תחסום את דרך הגישה היחידה לכפר. עיריית רמלה כלל אינה מכירה בכפר ומתייחסת לתושביה כאל פולשים.

    לדעתי פעולות למען הכרה בכפר דהמש ובתושביו לחיות בכבוד, עם כל הזכויות המגיעות להם כאזרחי המדינה, הן פעולות בעלות חשיבות רבה לקידום חיים משותפים של ערבים תושבי המדינה ויהודים תושבי המדינה כאזרחים של מדינה דמוקרטית האמורה לכבד את זכויותיהם הבסיסיות של כל אזרחיה. כמובן המקרה של כפר דהמש הוא רק מקרה בודד ממקרים רבים שבו זוכה האוכלוסיה הערבית במדינת ישראל לאפלייה. לדעתי הטיפול בנושא הוא בעל חשיבות עליונה למען פתרון מרקם החיים הסבוך של כל תושבי מדינת ישראל ולקידום חיים טובים יותר לכולם.


    לאחר כשבוע קיבלתי ממור ביתן, העוזרת הפרלמנטרית של חה"כ חיים אורון, העתק מכתב ששלח לשרי הפנים והבינוי והשיכון:


    הכנסת



    ח"כ חיים אורון



    יום ראשון, ‏‏ח' תמוז תש"ע



    ‏‏20/06/2010


    לכבוד



    שר הפנים                                         שר הבינוי והשיכון



    ח"כ אלי ישי                                     ח"כ אריאל אטיאס



    באמצעות פקס                                  באמצעות פקס                  





    שלום רב,





    הנדון: הכפר דהמש


    אני פונה אליכם, בנושא שבנדון, בעקבות פניית תושבי הכפר דהמש.





    כפי שאתם לבטח יודעים, הכפר הלא מוכר דהמש, שנמצא בין רמלה ללוד, שייך לתחום השיפוט של המועצה האזורית עמק לוד. לאחר קום המדינה קיבלו תושבי הכפר מרשויות המדינה את השטח שעליו הם מתגוררים כעת. אולם, האדמות שעליהן יושב הכפר הוגדרו כקרקע חקלאית וכך אין הם יכולים לבנות עליהן.  בנוסף, עד 1984 הוגדרה הקרקע עליה יושב הכפר תחת תכנית R6, המאפשרת בנייה מסוימת למגורים על קרקע חקלאית. לאחר מכן הוגדרה הקרקע כאדמה חקלאית מוכרזת, וככזאת לא ניתן לבנות אף מבנה עליה.


    כיום תושבי הכפר חיים ללא כל שירותים חיוניים: חשמל, תברואה, רווחה, תחבורה, פינוי אשפה, ביוב, שטחים ירוקים ועד. התושבים ניסו במהלך השנים לשנות את ייעוד הקרקע לבנייה, ללא הצלחה. ראוי לציין עוד כי על אף נכונותם של תושבי דהמש לשלם את המסים העירוניים השונים לעיריית רמלה, זאת אינה מוכנה לגבות אותם מהם כי הדבר מצריך הכרה בכפר ובתושביו.


    במסגרת ניסיונותיהם של תושבי דהמש לשנות את ייעוד הקרקע, הם הכינו על חשבונם תוכנית מתאר בסיוע המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי שהוגשה לוועדת הבניה המחוזית. עד עתה לא הושלם הדיון בתכנית. המועצה האזורית עמק לוד לא מוכנה לחכות לסיום הדיונים ופועלת לביצוע צווי הריסה ליותר מ-13 מתוך שבעים הבתים שבכפר. התושבים ממתינים כעת לדיון שיתקיים באמצע יולי בבית המשפט המחוזי בפ"ת על ערר שהגישו לצווי ההריסה.


    בנוסף, עיריית רמלה מקדמת פרויקט בנייה על קרקע הגובלת ברמלה, אשר תחסום את דרך הגישה היחידה לכפר.

    אני פונה אליכם בבקשה לבדוק מדוע עד כה לא התקיים דיון בתכנית המתאר שהגישו תושבי הכפר לועדת הבנייה המחוזית ולפעול למניעת ביצוע צווי ההריסה ל-13 ממבני הכפר עד לדיון בתכנית המתאר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. כמו כן, אבקש לבדוק האם מתקיימת הידברות בין המשרדים לבין תושבי הכפר בעניין בקשתם להכיר בכפר כשכונה מהעיר רמלה וכיצד בכוונת המשרדים לפתור את נושא ההכרה בכפר, כך שיתאפשר להם לקבל שירותיים חיוניים כגון חשמל, מים, ביוב, תברואה, רווחה ועוד.

    אודה לבדיקתכם את הנושא, בהקדם האפשרי, ולעדכוני.


    ב-13 ליוני הצטרפתי לחברי המאבק בשיח ג'ראח שהגיעו לדהמש כדי לתמוך בתושבי הכפר. שמענו עדכונים מערפאת איסמעיל והצטרפנו להפגנה שמקיימים התושבים על הכביש הראשי, שממנו הגישה לכפר, ברחוב החשמונאים.  



    כמה ימים לפני הדיון בוועדת התכנון והבנייה של רמלה על תכנית המתאר שהגישו תושבי דהמש, ישבתי וכתבתי מכתב נוסף, הפעם בתפוצה רבתית לכל חברי הכנסת, חברי עיריית רמלה, חברי המועצה האזורית עמק לוד, ולכמה עשרות עיתונאים ואנשי תקשורת, מתוך כוונה שיסקרו את הנושא. מבין העיתונאים ראוי לציין לחיוב את אולגה פרסמן מ-Mynet השפלה, שכתבה מספר כתבות על מאבקם להכרה של תושבי הכפר ואת יובל אזולאי מהארץ. אבל אלה כתבו לפני ששלחתי את המכתב השני. המכתב כלל את עיקרי הדברים שכתבתי במכתב הקודם ובתוספת שכתבתי לחה"כ אורון, אך הפעם ציינתי שב-21 ליוני יתקיים הדיון בוועדת התכנון של רמלה על תכנית המתאר.


    קיבלתי רק את תשובתו של חה"כ נחמן שי מקדימה: תודה, שי. הנושא מעניין, לא ברור מה ניתן לעשות. נחמן


    הרמתי גבה ועוד גבה לנוכח התשובה התמוהה, אך השבתי לו: מה ניתן לעשות? ניתן לפעול למען הכרה בכפר, למען דיון רציני בתכנית המתאר שהגישו תושבי הכפר שיביא לפתרון המצב. (כיום נודע לי שהדיון נדחה ל-5 ליולי.) אשמח אם תפנה לשרי הפנים והשיכון והבינוי ותעלה את הנושא בפניהם.


    אוקי, השיב לי חה"כ נחמן שי, תעביר לי חומרים ואקדם לשרים.


    למרות שאם היו רוצים, גם חה"כ חיים אורון וגם חה"כ נחמן שי, למצוא את כל המידע הדרוש להם בנושא, כתבתי לחה"כ נחמן שי והעברתי לו חומרים. ביניהם מצאתי בקשה לדיון דחוף של ח"כ יורם מרציאנו מינואר 2007 בישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה על הריסת בתים בכפר דהמש, ופסק דין של השופטת שרה דותן מביהמ"ש המחוזי בתל-אביב מתאריך ה-5.2.08 המחייב את הוועדה המחוזית מחוז המרכז ומשרד הפנים לדון בתוכניות שהגישו תושבי כפר דהמש. איזה דיון ואיזה אבטיח. שנתיים וארבעה חודשים. 
     

    כאמור, הדיון בתכנית המתאר לכפר דהמש נדחה ל-5 ליולי, שבוע בלבד לפני הדיון בערר שהגישו תושבי הכפר על צווי ההריסה ל-13 מבתי הכפר. ימים יגידו (שבעה ימים, למעשה, לא כולל שישי שבת) אם הדיון בתכנית המתאר יתקיים במועדו.


    עכשיו, למה דווקא בחרתי להתמקד בדהמש? למה לא בהתנגדות להתיישבות היהודית בלב עג'מי ביפו? בשייח' ג'ראח ובסילואן? בכפרים הלא מוכרים בנגב? בתושבים הערבים בלוד? שלא לדבר על התושבים הערביים ברמלה עצמה. ובעוד הרבה מקרים של אפליה והתעמרות.



    ראשית, כי מאבקם של תושבי כפר דהמש להכרה הוא מאבק שקט, כמעט בלתי נשמע.



    שנית, כי הם סובלים מהתעלמות פושעת ממצבם, מחוסר הכרה מוחלט מצד הרשויות ובעיקר מצד עיריית רמלה וראשה, יואל לביא, ומהמועצה האזורית עמק לוד, המתייחסים אליהם כאל פולשים, למרות שהאדמה היא שלהם.


    שלישית, כי הם אנשים אמיצים ונבונים היודעים את זכויותיהם.


    רביעית - כי פעולה לתמיכה במאבקם היא צעד חשוב מאוד לדו-קיום ערבי-יהודי, שבלעדיו המדינה הזאת תהיה מדינת אפרטהייד.


    חמישית, כי אוטוטו, אולי, יימצא פתרון למאבקם הצודק להכרה, לזכות לחיות בכבוד ככל אזרח. אולי. לכן צריך ללחוץ על הדוושה כמה שיותר חזק.


    שישית, כי קשה לרקוד על הרבה חתונות במקביל. לקחתי על עצמי את התמיכה במאבק להכרה בתושבי דהמש כפרויקט אישי. אולי, אני לא עושה מספיק, אבל מוטב מה שכן מאשר שום דבר.

     

     

     

    אני פונה כאן שוב לחברי הכנסת השונים, לרשויות רמלה, המועצה האזורית עמק לוד, למשרדי הפנים והבינוי והשיכון, לפעול למען הכרה בכפר דהמש. הכרה שתחזק את הימצאותם והשתייכותם לשאר תושבי ישראל, היהודים והערבים כאחד. אני פונה שוב לעיתונאים ואנשי התקשורת השונים, בעיתונות המודפסת, האינטרנטית, ברדיו ובטלוויזיה, לסקר את מאבקם של תושבי דהמש.



     



     



     



     


    דרג את התוכן:

      תגובות (39)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        29/6/10 17:10:

      כל הכבוד על העשייה.

      אני מקווה שהמכתבים האלה יעזרו. אני מאמינה שהם יכולים לעזור.

       

        29/6/10 01:19:

      צטט: שי אריה מזרחי 2010-06-28 17:00:51

      העובדות ידועות לי אבל כנראה לך אין כוח להתמודד איתן - כנראה שיש לנו ויכוח גם על העובדות. -


      אלי ישי רוצה לקדם תכניות מתאר למגזר הערבי? איפה הן? איפה? ועוד הוא אומר 'אני יושב עם ראשי עיר ערביים והם מודים שהתכניות נדחות ע"י הועדות בגלל שיקולים פוליטיים'. מי יושב בוועדות האלה? ערבים? יהודים? נראה לך שראשי עיר לא ירצו לקדם תכניות מתאר המיטיבות עם הערים האלה? האמת היא כמובן, שוב, שאין תכניות כאלה. אלי ישי רוצה לקדם, שיקדם. כולי ציפייה. "יש תכניות מתאר, הושקעו בהן מיליונים" ואולי זה אלי ישי שמשקר? חשבת על זה? רק ערבים יכולים לשקר? החכ"ים הערביים לא הגיבו באותה ישיבה כי מיד לאחר הפסידו-דיון בתכניות מתאר ליישובים הערביים סתמו להם את הפה עם דיון בעניין קידום הלאומנות בארצנו היפה והפורחת.

       

      ושוב אני חוזר על שאלתי: מדוע אתה מאחל לי כישלון? אני בעד תכנית מתאר לכפר דהמש ולשאר הכפרים הלא מוכרים? אתה מאחל לזה כישלון?!

      כן... כן.. אין תוכניות מתאר, מר "אני שולט בעובדות"

      איפה הן? אתה בכלל בדקת? יגעת ולא מצאת - אל תאמין. לכן אני לא מאמין לך ולא מאמין למי ששלח אותך (אתה לא מודע, אבל אתה משרת אג'נדה מסוימת...)

      אז לא בדקת ולא חיפשת ובאופן כללי יהיה דיי בטוח לומר שפשוט אין לך מושג מה אתה מקשקש.

       

      יש לי גם הצעה לך... אולי תבדוק עובדות ומספרים? חשבת על זה מר "אין תוכניות מתאר"?!

       

      מתוך מרכז המידע של הכנסת, נכון ל 2010:

       "

      ל-128 היישובים הלא-יהודיים, למעט שלושה יש תוכניות מיתאר כוללות מאושרות. מיישובים אלו, ל- 51 יישובים יש תוכנית מיתאר עדכנית שאושרה משנת 2000 ואילך. עד סוף שנת 2010 אמור להסתיים הליך התכנון של 106 תוכניות לכ-94% מהיישובים הלא-יהודיים.

       "

      לא מאמין לשר הפנים השקרן , הגזען, הימני? תבדוק מה אמר מבקר המדינה כשבדק את תוכניות המתאר בישובים לא ערביים - רק לשלושה ישובים אין!

      תואם במדויק את נתוני משרד הפנים. רובן המוחץ , אגב, של התוכניות הוא עדכני (אחרי שנת 2000)

       

      בקיצור, לא יודע מאיפה אתה מנפיץ את השטויות שלך, אבל אתה מדבר בלי לבדוק ובלי לדעת... אכול פרופגנדה. תתמודד עם העובדות והמספרים, לא עם איזה איש-קש דמיוני ימני שונא ערבים שנוח לך להתוכח איתו ... 


      אני מאחל לך כשלון בהכשרת בנייה לא חוקית. ערבית ו/או יהודית - ממש לא אכפת לי.

        28/6/10 17:57:


      עוד קורבן אומלל שטוף מוח של הקרן החד"שה.

       

      אז מה, הוד פראייריותו, המנטרה שתקעו לך למוח כדי להשתמש בך היא: "עשייה, עשייה ושוב עשייה"?

       

      מסכן.

        28/6/10 17:00:

      צטט: SammyShlomo 2010-06-28 16:38:45

      אגב, כמה מאכזב.. אני "מתוכח" ו"אוהב להתוכח".

      חלילה לא תבדוק את העובדות או תודה בטעויותיך ובעובדות השגויות ושאר הסילופים "המדינה נתנה את השטח"...

       

      אמרתי לך מלכתחילה שלא נגיע להסכמות, וכי הנושא מורכב - עבורי לפחות. לך אין כח להתמודד עם עובדות, צריך לקרוא הרבה ו"להתווכח" וכל מיני כאלה.

       

       

      (אבל העיקר שאתה עושה. . . מה אתה עושה, ואיזה נזק אתה עושה, זה כבר פחות חשוב)

       

       

       

      העובדות ידועות לי אבל כנראה לך אין כוח להתמודד איתן - כנראה שיש לנו ויכוח גם על העובדות. - וכנראה שלעד תישאר בעמדותיך כי עמדותיך הן שהערבים תמיד משקרים ומסלפים. וגם כאן אתה פטרוני. גם בתגובתך הראשונה היית פטרוני ולעגת:

       

      ", כפי שכתב איזה פעיל גרילה-תרבות, ממש מילה במילה! כמובן כפי שסיפר לו ראש הכפר הלא-מוכר [מר "אני בוכה על תשתית, וכמובן אינני משלם מיסים..." וזה המצב - אני מכיר את העובדות] השטחיות כדרך חיים... "


      אלי ישי רוצה לקדם תכניות מתאר למגזר הערבי? איפה הן? איפה? ועוד הוא אומר 'אני יושב עם ראשי עיר ערביים והם מודים שהתכניות נדחות ע"י הועדות בגלל שיקולים פוליטיים'. מי יושב בוועדות האלה? ערבים? יהודים? נראה לך שראשי עיר לא ירצו לקדם תכניות מתאר המיטיבות עם הערים האלה? האמת היא כמובן, שוב, שאין תכניות כאלה. אלי ישי רוצה לקדם, שיקדם. כולי ציפייה. "יש תכניות מתאר, הושקעו בהן מיליונים" ואולי זה אלי ישי שמשקר? חשבת על זה? רק ערבים יכולים לשקר? החכ"ים הערביים לא הגיבו באותה ישיבה כי מיד לאחר הפסידו-דיון בתכניות מתאר ליישובים הערביים סתמו להם את הפה עם דיון בעניין קידום הלאומנות בארצנו היפה והפורחת.

       

      איזה נזק אני עושה, תגיד לי? אתה משעשע אותי.

       

      ושוב אני חוזר על שאלתי: מדוע אתה מאחל לי כישלון? אני בעד תכנית מתאר לכפר דהמש ולשאר הכפרים הלא מוכרים? אתה מאחל לזה כישלון?!

        28/6/10 16:38:

      אגב, כמה מאכזב.. אני "מתוכח" ו"אוהב להתוכח".

      חלילה לא תבדוק את העובדות או תודה בטעויותיך ובעובדות השגויות ושאר הסילופים "המדינה נתנה את השטח"...

       

      אמרתי לך מלכתחילה שלא נגיע להסכמות, וכי הנושא מורכב - עבורי לפחות. לך אין כח להתמודד עם עובדות, צריך לקרוא הרבה ו"להתווכח" וכל מיני כאלה.

       

       

      (אבל העיקר שאתה עושה. . . מה אתה עושה, ואיזה נזק אתה עושה, זה כבר פחות חשוב)

       

       

        28/6/10 16:34:

      אינטרס?

      שום אינטרס.

      הגבתי עניינית ובקצרה, והתפתח הדיון כפי שהתפתח. אל תהיה אובר-פרנואיד...

       

      זו לא פטרוניות "אף אחד לא יקשיב לך". זה נסיון.

       

      ואפילו בימים אלו ממש שנוא-נפשו של השמאל הישראלי (נו, טוב, אחד מהם) אלי ישי - השר הרלונטי , שר הפנים

      אומר כמה דברים שנשמעים סבירים בהחלט ואינם זוכים לאף מענה / תגובה מהנציגים הערביים בועדת הכנסת.

      מתוך סטנוגרמה מישיבה 143 

       

      www.knesset.gov.il/plenum/data/02127110.doc

       

      [הנושא הראשון הוא הרלונטי. אח"כ עוברים לבן-ארי ולדיון על שר הבטחון, זה לא מענייננו.

       

      על קצה המזלג:

      יש תוכניות מיתאר בשפע! הושקעו עשרות מיליוני שקלים. לצערי הרב, הוועדות המקומיות, הרשויות המקומיות לא מקדמות אותן. אני יושב עם ראשי ערים ערביים ועם אזרחים רבים, ומודים לצערי הרב שתוקעים אותם בגלל כל מיני שיקולים פוליטיים. 

       

      אני אומר לך: ייבנו לגובה. כמו שבעזה בונים לגובה, כמו שברמאללה בונים לגובה, תבנו לגובה. על מה ועדת גבולות? על מה להרחיב גבולות, כשאתם לא מממשים את פוטנציאל הבנייה בקרקעות הפרטיות שם? 

       

      ואידך זיל גמור ]

       

        28/6/10 16:26:

      עוד דבר, מה אתה חושב, שבונים ככה סתם, בלי לבקש היתרים, בלי להגיש תכניות?!

       

      מגישים ועוד איך. מאשרים - ועוד איך שלא.

       

       

        28/6/10 16:16:


      דבר נוסף, הערות כמו 'אף אחד לא יקשיב לך במגזר הערבי' נגועות בפטרוניות ובזלזול ובגזענות.

       

      פרט לכך, בדבריי לא היה שום לעג.

       

      בנוסף, אני סקרן לדעת, מה האינטרס שלך לתקוף בצורה תקיפה כ"כ את היוזמה שלי?

       

      רק כיבוד ה"חוק"? אני בספק.

        28/6/10 16:04:


      אהלן שלומי,

       

      אני מצטער, אבל לא קראתי את התגובה שלך במלואה. כנראה שאתה מאלה שאוהבים להתווכח. לי אין כוח להתווכח. אני לא חושב שזה מועיל. ויכוחים אני שומר לנוער מר"צ מול נוער "ישראל ביתנו".

       

      תגובתך, ממה שקראתי, ברפרוף, מתעלמת לגמרי ממה שכתבתי, ולועגת שוב לניסיון העשייה.

       

      אתה רוצה להתווכח, לך תלמד תואר שני בפילוסופיה. אתה רוצה לעשות ולפעול למען חיים טובים יותר במדינה הזאת, תעשה. אתה לא רוצה, אל תעשה. ושלום על ישראל, על תושביה הערביים והיהודים כאחד.

        28/6/10 15:52:

      צטט: שי אריה מזרחי 2010-06-28 12:49:21

       יש פה בעיית דיוקים רצינית, הרשה לי לתקן ולחדד

      ראשית לא אמרתי שאני "מתכוון לקדם"  את הדו-קיום, אלא כי אני בעדו-בניגוד מוחלט לדברים /לסברות ששמת בפי כאילו כביכול אני נגדו.

       

      שנית, גם אם אחליט לפעול בעד דו-קיום, מה אומר שדרכך היא הדרך?

      בעיני אתה עושה בדיוק את ההיפך. בתורה ישנו משפט יפיפה, אם כי ודאי אינו קל ואינו פופולארי "הוכח תוכח את עמיתך"

      המשמעות היא רחבה ועמוקה, וכך אני משתדל לנהוג

       

      רצוני בדו-קיום אינו מביא אותי לחנופה, אינו מביא אותי להכשרת השרץ הלא-חוקי (הבניה הלא חוקית, מיסים ועוד כהנה וכהנה תופעות ידועות, והיריעה קצרה)

      "זכויות אדם" אין פרושן הזכות לבנייה לא חוקית!

      השתלטות על המרחב הציבורי ובניית וילה אחרי בית אחרי חוילה אחרי מבנה אחרי בית לכל אחד ואחד במשפחה, ללא חשבון, בסבבה, ועל הז*ן כל השאר .

      דו-קיום בא ממקום של שיויון, ולא ביטול והתרפסות מחד ופטרוניות ורחמים מאידך.

      העמדה הערבית המסורתית נטולת הביקורת העצמית וחסרת היכולת להתמודד ולהתרומם , העמדה של "מגיע לי" ואם לא נותנים מה שמגיע אז "גזענות" ושאר חרטוטיישן (לא שגזענות לא קיימת, אלא שלא במקרה זה)

       אתה כמו אבא מגונן שחושב שהוא עוזר לילד, ובכך הילד לעולם לא יתבגר ויקבל אחריות לחייו.

       

      ודאי שיש מקומות בערים יהודיות מעוטי יכולת וכו' - אבל באופן עקרוני?! זה רציני? אתה משוה לי רחוב פה או חצי שכונה שם לכל המגזר הערבי בארץ,ֿ שבאופן גורף וחד משמעי, שנה אחר שנה אינו משלם מיסים - לא ממשלתיים ולא עירוניים ואינו נושא בנטל ואח"כ בוכה שאין לו שילוט בכביש ואין לו ביוב?! 

      סבתי בת ה 90 משלמת ארנונה - עם הנחה של גיל זהב, אבל משלמת! כנ"ל אחי הסטודנט התפרן... מה זה הקשקושים האלה? 

      לרכבים ולוילות מפוארות יותר או מפוארות פחות יש כסף אבל לארנונה לא?!

      ועניי המגזר הערבי, כמו עניי היהודים יזכו להקלות וכו' בהתאם לחוק כרגיל.

      האמן לי שהם רחוקים מהקריטריונים בצורה מבהילה. יש בעיית גבייה, לאו דוקא אי-יכולת לשלם.

       

      מקשקשים לי על "לא מאשרים לנו תוכניות בניה".

      אפשר לראות איזו תוכנית אחת עלובה ואומללה לבניין רב-קומות?! אפשר?!

      אל תטרח, אין כזה.

      למה לטרוח כערבי? הרי אפשר פשוט לבנות. לית דין ולית דיין

       

      יש מספיק שטח לבנייה, הרגע מסרתי לך מספרים על המרחבים העצומים של הערים/מושבים הערביים. מה אתה מקשקש?

      אתה שוב מדקלם פרופגנדה ששמעת בארגוני שתי"ל, זוכרות או מה שזה לא יהיה...  מה לעשות שאם תבנה לכל משפחה בית פרטי רחב-ידיים, זה קצת בעייתי. 

       

      תשתיות וביוב?!! אז למה לא משלמים מיסים? למה כל הרשויות האלה קורסות וצריך שנה אחר שנה להצילן במענק מיוחד? (גזענות!)

       

      להשוות בין הוילות בסביון לבין הוילות באום אל פאחם.... אתה רציני? מה זה השטות הזו?

      ודאי שסביון מפוארת יותר. אתה באמת חושב שיש לי בעיה אם הערבים יחיו בפאר ועושר? לבריאות.

      אתה יודע מה ההבדל? מהו ההבדל המהותי?

      בסביון שילמו הון עתק (וגם בוילה באשקלון אשדוד נתניה גדרה מודיעין ובאר שבע) 

      הון עתק לאישורים, לאדריכלים, לעיריה, למקרקעי ישראל... בקיצור - כל מה שמי שמתחשק לו לבנות באום אל פאחם פשוט מתעלם ממנו בלי להניד עפעף 

       

      "אישורים? פנה למנהל מקרקעי ישראל. הכפר דהמש היה קיים לפני קום המדינה. צריך אישורים על כך? צריך אישורים על כך שמאות כפרים ערביים נהרסו במלחמת 1948? "

      תגיד לי, אתה רציני?!

      א-ת-ה זה שאמר וכתב שהמדינה נתנה להם את השטח, לכן שאלתי מהיכן הסימוכין לבדיה הזו?

      הנה לך ציטוט שלך מהפוסט הזה ממש, עליו שאלתי:לאחר קום המדינה קיבלו תושבי הכפר מרשויות המדינה את השטח שעליו הם מתגוררים כעת

      נו, אז "קיבלו מהמדינה"? אישורים יש? או שפתאום לא קיבלו מהמדינה וזה היה לפני 48 ולא צריך אישורים?!

       

      כמובן שאת השטות הבדיונית הזו (סיפר לך ראש הכפר?) כתבת כפשוטה לחברי הכנסת, ואלו העצלים העתיקו ללא בדיקה את השטות הזו מילה במילה במכתבם לשר הפנים.

      אז אתה כותב משהו אחד, ופתאום אומר שלא צריך אישורים?! 

       

       אני מוהל דברי בלעג כי אתה לעגת, ואני משיבך באותה המטבע. 

      אני אפילו משתדל לא ללעוג לדעתך הלא-קוהרנטית בעליל, כביכול "זכויות אדם" מצדיקות בנייה לא חוקית.מין שטות מדהימה שכזו.

      קודם בונים, ויש עובדות בשטח, ועכשיו - יאללה... נראה אותך מפנה ופוגע לי בזכויות אדם.

       

      אני משתדל לא ללעוג לדעתך הלא קוהרנטית - "למה לבנות בניין של 20 קומות , שיהרסו אותו?"  - לא! כדי שיגישו תוכנית מתאר מסודרת, ואז נראה אם לא מאשרים להם! ועשרות אלפי בתים ווילות ומבנים של 2, 3 וארבע קומות זה בסדר? את זה לא יהרסו?

      למה אתה מקבל את ההרס של ה 20 קומות ולא את ההרס של ה3 או 4 קומות?! 

      למה נראה לך טירוף לבנות מפלצת של 20 קומות לא חוקית אבל וילות של 4 קומות לא?


      בקיצור - את הדו קיום פותרים תוך שימוש במרכיב חשוב ויסודי - אמת.

      לא מסלפים עובדות, מספרים נרטיבים ומלחמת גרסאות.

      יש בעיה עמוקה במגזר הערבי. כל עוד כל העולם כולו (היהודי בעיקר) אישתו ואחותו יהיו אשמים בלעדיים ללא שותפים, ללא נשיאה באחריות מינימלית והכרה כי יש לנו פה בעייה אמיתית ורצינית - אז לא יהיה פתרון. מקרה זה יחזור על עצמו שוב ושוב. (או מאידך, מדינת ישראל תותר ותתקפל שוב ושוב עד שתתעלם ותעלם)

       

      כל חבר טוב אמור לעזור לחבר הטוב שלו ולומר לו את האמת הכואבת, לעזור לו למצוא פתרון אמיתי, מהשורש.

      הפתרון הוא להלחם יחד איתם על תוכניות מתאר אמיתיות, להכריח גם אותם לשנות דרכם - לזאת בהחלט אצטרף

      מי יקשיב לך במגזר הערבי ? הערכה שלי, אופטימית? - אף אחד.

        28/6/10 12:49:

      צטט: SammyShlomo 2010-06-28 10:18:40

      צטט: שי אריה מזרחי 2010-06-28 09:52:20

       

       אני חושב שמכיון שראייתך שטחית למדיי, אתה מייחס לי באופן אוטומטי ושטחי למדיי דיעות שאינן לי.

      אני חושב שדו-קיום ושלום בכלל הוא דבר נעלה ונפלא ומי יתן במהירה בימנו וכו' וכו'

      "כנראה אתה סבור שלערבים אין זכות לחיות ...." - לא! אתה סבור שאני סבור כך. אני כלל לא סבור כך.

      אתה, בפתיחותך הרבה (סגי נהור, למען הסר ספק) אינך מסוגל להכיל את זה שאני חולק עליך מבלי להדביק לי דיעות כאלה ואחרות

      אתה מייד מבטל את מורכבותי כאדם, ואת דעותיי - איני חושב כמוך - אז משמע ש...

       

      אני מכיר את הנושא לא פחות טוב ממך, וקראתי בבלוגו של עראפת (לא שיש דברים חדשים...) 

      אני לא מכיר אף דבר כזה ש"המדינה נתנה להם את האדמה, אבל זה שטח חקלאי ולא ניתן לבנות"... מהיכן זאת? היכן האישורים? היכן?!? 

       

      זכות לחיים בכבוד היא הדדית. היא כוללת כיבוד חוק ושיויון בפני החוק. הפוסל במומו פוסל.

      לא מקימים וילות ענק ככה סתם, ללא אישור ואז בוכים על גזענות וזה שהבתים לא חוקים.

      איוולת. אתה גורר את ישראל לאנרכיה מוחלטת. מספיק שנזרוק לעבר נפשך האמנותית והמיוסרת איזו מילה או שתיים - דו קיום ושלום, גזענות פשיזם או בלה בלה סיסמאות לפי דף המסרים היומי, והנה - הכשרנו את השרץ.

       

      גם את התירוצים המקושקשים ש"המדינה לא מאשרת " וכו' אני מכיר... בחלק מהדברים זה נכון. ברובם המכריע - ממש לא.

      ואם אתה אומר שאי-תשלום המיסים זה בגלל "שאין רשות מוכרת שתגבה מיסים" אז אתה בעצם אומר שמותר ראוי וחובה לגבות מיסים כדין וכחוק ובכלל להחיל בשם השיויון והצדק גם במקומות מוכרים כמו סכנין ואום אל פאחם (בהם אחוז משלמי המיסים מתחת ל 20 אחוז, מיסים עירוניים - פחות מכך. תשלומי ביטוח לאומי? רוב מוחץ) ? 

      בקיצור, עזוב אותך משטויות ותרוצים. סיפורם הוא אמנם קשה וכואב - אך סוף מעשה במחשבה תחילה. 

      כשאתה בונה בית דו-קומתי או תחת קומתי, סתם ככה באמצע החיים, מאות מטרים בנויים בסבבה באמצע שטח ששייך ל.... מה זה משנה - שייך לבונה מעכשיו - אז תביא בחשבון שיבוא יום ובצדק ובדין יבואו איתך חשבון. 

       

      אבוי לנו מאנרכיזם שאתה מוליך אליו את ישראל בשם הכוונות הטובות. 

      אני לא אגיב פה יותר, כיון שגם עם ביקורת מנומסת למדיי ומאופקת למדיי (בתגובתי הראשונה) קשה לך... אז סלח לי - אני הולך למצוא פארק ציבורי כדי להתחיל לבנות עליו בית לילדים שלי ולמשפחה המורחבת. אחל לי בהצלחה. אם יגיעו פקחים - אני בטוח שתבוא לעזרתי. גם לי יש ילדים ואחיינים חמודים ויפים ביותר. אני בטוח שתרחם גם עלינו.

       

       


      מה שהיה קשה לי עם תגובתך "המנומסת" היה שאתה מאחל לי כישלון. וגם כי דבריך היו מהולים בלעג. תודה רבה, ובכן. לדבריך: אני מצטער אם חשבתי שאתה חושב שזכותם של ערבים לא לזכות בכבוד במדינת ישראל, ואם אני חושב שאתה נגד דו קיום ערבי-יהודי במדינת ישראל (ו"כו' וכו'") אך דבר מדבריך לא הוכיח שאתה רוצה לפעול למען דו קיום כזה, חושב לפעול, מתכוון לפעול. וכו' וכו'. לא טענתי גם שאתה לא בן אדם מורכב.  אישורים? פנה למנהל מקרקעי ישראל. הכפר דהמש היה קיים לפני קום המדינה. צריך אישורים על כך? צריך אישורים על כך שמאות כפרים ערביים נהרסו במלחמת 1948?  הזכות לחיים בכבוד היא הדדית, אכן. תרשה לי להפנות אותך אל סעיף חשוב בהכרזה בדבר זכויות האדם, שישראל חתומה עליה, אך לא מכבדת אותה, גם במקרה של דהמש וגם במקרה של שאר הכפרים הלא מוכרים וגם במקרים ובמקומות אחרים, שבהם חיים יהודים: " הזכויות החברתיות קובעות שלכל אדם בחברה יש זכות לחיות בכבוד. הרעיון הוא שלמדינה יש אחריות כלפי בני האדם החיים בה. לכן על המדינה לספק לכל אדם החי בה, תנאים של חיים בכבוד – גם אם הוא אינו מסוגלים לדאוג לעצמו. הזכויות החברתיות גורמות למדינה לפעול לטובת אזרחיה (כגון: לדאוג למקום מגורים או למקום עבודה). בין הזכויות האלה: הזכות למזון, הזכות למקום מגורים, הזכות לחינוך, הזכות לבריאות, הזכות לעבודה. " דבר מהזכויות האלה לא מתקיים במקרה של דהמש והמקרים האחרים.

       וילות ענק? כנראה שלא ראית וילה אמיתית מהי. בקר בסביון, ותראה. אח"כ בקר באום אל פחם. השווה בין הווילות.  בנייה לגובה? תגיד, על מי אתה מנסה לעבוד, עליי או עליך? לך תנסה למצוא אישורים לבנייה לגובה ביישובים ערביים. נראה אם תצליח. אתה חושב שערבים לא רוצים לגור בבניינים גבוהים, כמו היהודים? שסתם הם בנו, ככה סתם? ליישובים הערבים פה אין תוכניות מתאר, אין הקצאת קרקעות, אין מכרזים לקבלנים, ואין היתרים לבנייה כזאת. אין. ולא היו מאז קום המדינה ועד היום. רק בישובים יהודים זה קיים. תאמין לי שהם לא רוצים לעבור על החוק. הצ"חוק" לא מתיר להם לכבד אותו. אז מה אתה רוצה שיעשו? שיחיו על הרצפה? הם לא רוצים לבנות לגובה, נכון. בשביל מה לבנות לגובה בניין של 20 דירות, או פחות, רק כדי שאח"כ יהרסו אותו? הם לא בעד בנייה בלתי חוקית. אין להם ברירה אחרת. אין כאן אנרכיזם מצידם, או מצידי – האנרכיזם היחידי שקיים הוא מטעם המדינה. זה בנוגע לעובדות שהצגת. אז אתה מדבר איתי ומייעץ לערבים שיבנו לגובה, ככה סתם? בחיי בדיחה טובה.    גם לא טענתי שאין רשות מוכרת שתגבה מסים. יש כזו רשות – המועצה האזורית עמק לוד שבתחום שיפוטה נמצא הכפר דהמש. זאת מסרבת לגבות מתושבי דהמש את המיסים. אני לא ממליץ לך לבנות בית באמצע פארק ציבורי. גם לא לערבים הישראליים. אלא אם כן אתה מתכוון לפארק ציבורי שלו אתה יכול לקרוא ארץ ישראל. ובכן, לא הייתי ממליץ לערבי-ישראלי לבנות את ביתו בפארק הציבורי שהוא מדינת ישראל השייך ליהודים בלבד, על פי תפיסתה.  אחוז משלמי המיסים? לך ובדוק את אחוז משלמי המיסים ברמת שקמה ברמת גן. בשפירא בתל-אביב. בקרית שלום. בשכונת דורה בנתניה.. בשכונה ד' בבאר שבע. עשה סקר בין התושבים – מדוע הם לא משלמים מיסים? סתם כי לא בא להם, או כי הם חושבים ומרגישים שהמיסים שהם צריכים לשלם הם לא מוצדקים? אח"כ בוא בטענות כלפי התושבים הערביים שלא רוצים לשלם מיסים (לא כולל, כאמור, את תושבי דהמש, במקרה הזה).   גם צר לי שאני לא אובקייטיבי וניסיתי להראות פנים יפות של המקרה. וצר לי שאתה שוב מוהל את דבריך בלעג. אולם אשמח לדעת איך אתה רואה את המצב? איך אתה מתכוון לקדם פה דו קיום יהודי-ערבי? תודה מראש.

        28/6/10 10:35:

      אגב, שכחתי להוסיף שאני פחות בעד פרופגנדה (כמו הקליפ בקישור שצרפת של פרויקט שתי"ל-לערים מעורבות... אני כבר מריח את האוביקטיביות מקילומטרים... ) ויותר בעד עובדות.

      מינימום ערבים על מינימום שטח, אה?

       

      אני בעד יותר עובדות...

       

      מינימום ערבים - 26000 בסכנין על מ-ק-ס-י-מ-ו-ם שטח 9800 דונם [במאמר מוסגר, הידעת שסכנין היתה כפר יהודי? אפילו מוזכרת בגמרא]

       

      מקסימום יהודים - קרוב ל 150,000 ברמת גן על 13,000 דונם. מתוכם יותר מרבע גנים ציבוריים

       

      רמת גן, אגב - היא חצי מגודלה של אום אל פאחם (22ֿ,500 דונם) למרות שאום אל פאחם היא שליש מהאוכלוסיה (45,500)

       

      וזה רמת גן... לא העיר הצפופה בארץ ... 

      קח את גבעתיים לדוגמא - אוכלוסייתה בגודל של אום אל פאחם פחות או יותר, קצת יותר אנשים בגבעתיים (בערך 50,000) אבל השטח?!?

      השטח הוא שביעית!!! (3200 דונם בערך)

      וכו' וכו' נתונים ועובדות ופחות סיסמאות וקשקושים...

       

      בכלל, אנחנו חיים בארץ.. רואים את הבנייה הערבית במו עיננו . אין בניה לגובה, וילה לכל חמולה  וכו,

      תאמין לי שכל אחד יודע היטב שזה המצב. לא צריך ממש את המספרים האלה שהבאתי בשביל זה. לא צריך מספרים ולא צריך סיפורים.המצב ברור וידוע.

        28/6/10 10:18:

      צטט: שי אריה מזרחי 2010-06-28 09:52:20

       

       אני חושב שמכיון שראייתך שטחית למדיי, אתה מייחס לי באופן אוטומטי ושטחי למדיי דיעות שאינן לי.

      אני חושב שדו-קיום ושלום בכלל הוא דבר נעלה ונפלא ומי יתן במהירה בימנו וכו' וכו'

      "כנראה אתה סבור שלערבים אין זכות לחיות ...." - לא! אתה סבור שאני סבור כך. אני כלל לא סבור כך.

      אתה, בפתיחותך הרבה (סגי נהור, למען הסר ספק) אינך מסוגל להכיל את זה שאני חולק עליך מבלי להדביק לי דיעות כאלה ואחרות

      אתה מייד מבטל את מורכבותי כאדם, ואת דעותיי - איני חושב כמוך - אז משמע ש...

       

      אני מכיר את הנושא לא פחות טוב ממך, וקראתי בבלוגו של עראפת (לא שיש דברים חדשים...) 

      אני לא מכיר אף דבר כזה ש"המדינה נתנה להם את האדמה, אבל זה שטח חקלאי ולא ניתן לבנות"... מהיכן זאת? היכן האישורים? היכן?!? 

       

      זכות לחיים בכבוד היא הדדית. היא כוללת כיבוד חוק ושיויון בפני החוק. הפוסל במומו פוסל.

      לא מקימים וילות ענק ככה סתם, ללא אישור ואז בוכים על גזענות וזה שהבתים לא חוקים.

      איוולת. אתה גורר את ישראל לאנרכיה מוחלטת. מספיק שנזרוק לעבר נפשך האמנותית והמיוסרת איזו מילה או שתיים - דו קיום ושלום, גזענות פשיזם או בלה בלה סיסמאות לפי דף המסרים היומי, והנה - הכשרנו את השרץ.

       

      גם את התירוצים המקושקשים ש"המדינה לא מאשרת " וכו' אני מכיר... בחלק מהדברים זה נכון. ברובם המכריע - ממש לא.

      ואם אתה אומר שאי-תשלום המיסים זה בגלל "שאין רשות מוכרת שתגבה מיסים" אז אתה בעצם אומר שמותר ראוי וחובה לגבות מיסים כדין וכחוק ובכלל להחיל בשם השיויון והצדק גם במקומות מוכרים כמו סכנין ואום אל פאחם (בהם אחוז משלמי המיסים מתחת ל 20 אחוז, מיסים עירוניים - פחות מכך. תשלומי ביטוח לאומי? רוב מוחץ) ? 

      בקיצור, עזוב אותך משטויות ותרוצים. סיפורם הוא אמנם קשה וכואב - אך סוף מעשה במחשבה תחילה. 

      כשאתה בונה בית דו-קומתי או תחת קומתי, סתם ככה באמצע החיים, מאות מטרים בנויים בסבבה באמצע שטח ששייך ל.... מה זה משנה - שייך לבונה מעכשיו - אז תביא בחשבון שיבוא יום ובצדק ובדין יבואו איתך חשבון. 

       

      אבוי לנו מאנרכיזם שאתה מוליך אליו את ישראל בשם הכוונות הטובות. 

      אני לא אגיב פה יותר, כיון שגם עם ביקורת מנומסת למדיי ומאופקת למדיי (בתגובתי הראשונה) קשה לך... אז סלח לי - אני הולך למצוא פארק ציבורי כדי להתחיל לבנות עליו בית לילדים שלי ולמשפחה המורחבת. אחל לי בהצלחה. אם יגיעו פקחים - אני בטוח שתבוא לעזרתי. גם לי יש ילדים ואחיינים חמודים ויפים ביותר. אני בטוח שתרחם גם עלינו.

        28/6/10 09:52:

      צטט: SammyShlomo 2010-06-28 08:32:41

      במחילה מכבודו, כיון שאני חולק לחלוטין על השקפת עולמך הפוליטית, אני מאחל לך כשלון גמור ומוחלט בפרויקט הזה

       

       בלי קשר, עזרה אישית לאנשים ברמה הפרטית היא מבורכת, אך לא כך ברמת התארגנות של כפר לא מוכר וכו' - אבל הדברים מורכבים ובטוחני שלא נגיע לשום הסכמה בעניין.

       

      בנוסף, פשוט מדהים לראות את העצלות של הפרלמנטרים הישראלים.

      מכתב מראש סיעה באופוזיציה לשר הפנים הוא לא יותר ולא פחות מהעתקה בקופי-פייסט עלוב של כל העובדות והשתלשלות הארועים , כפי שכתב איזה פעיל גרילה-תרבות, ממש מילה במילה! כמובן כפי שסיפר לו ראש הכפר הלא-מוכר [מר "אני בוכה על תשתית, וכמובן אינני משלם מיסים..." וזה המצב - אני מכיר את העובדות] השטחיות כדרך חיים... 

       

       

      צר לי מאוד שאתה לא מסוגל להתעלות מעל חילוקי הדיעות בינינו ולראות את החשיבות העליונה בקידום דו-קיום ערבי-יהודי במדינה הזאת.

       

      מדוע אתה מאחל לי כישלון בפרויקט? כנראה אתה סבור שלערבים אין זכות לחיות בכבוד כמו כל אזרח. הכפר הוא לא מוכר כי המדינה לא הכירה בו. תושבי דהמש, כך גם תושבי הכפרים הלא מוכרים האחרים, לא עוברים על החוק. החוק עובר עליהם! המדינה רוצה מקסימום יהודים על מקסימום אדמה ומינימום ערבים על מינימום אדמה. אם היית קורא את הרשומה לעומק, היית קורא שתושבי דהמש מתחננים לשלם מיסים, אך הרשויות השונות (המועצה האזורית עמק לוד), מסרבת לקבל מהם מיסים מכיוון שאם יקבלו יצטרכו להכיר בהם.

       

      חבל גם שלעג השתרבב לדבריך. לא ארצה גם להתייחס בלעג לפעילויתיהם של ח"כ כזה או אחר, לא משנה אם הדביק או לא הדביק.

       

      אני מציע לך לקרוא שוב את הרשומה, בנוסף את הקישורים השונים ששמתי. כמו כן קרא את דבריו של עראפת איסמעיל בבלוג שלו. אולי, אני מקווה, תראה דברים אחרת.

        28/6/10 08:32:

      במחילה מכבודו, כיון שאני חולק לחלוטין על השקפת עולמך הפוליטית, אני מאחל לך כשלון גמור ומוחלט בפרויקט הזה

       

       בלי קשר, עזרה אישית לאנשים ברמה הפרטית היא מבורכת, אך לא כך ברמת התארגנות של כפר לא מוכר וכו' - אבל הדברים מורכבים ובטוחני שלא נגיע לשום הסכמה בעניין.

       

      בנוסף, פשוט מדהים לראות את העצלות של הפרלמנטרים הישראלים.

      מכתב מראש סיעה באופוזיציה לשר הפנים הוא לא יותר ולא פחות מהעתקה בקופי-פייסט עלוב של כל העובדות והשתלשלות הארועים , כפי שכתב איזה פעיל גרילה-תרבות, ממש מילה במילה! כמובן כפי שסיפר לו ראש הכפר הלא-מוכר [מר "אני בוכה על תשתית, וכמובן אינני משלם מיסים..." וזה המצב - אני מכיר את העובדות] השטחיות כדרך חיים... 

       

        28/6/10 01:07:

      חברים יקרים :

      תודה לכם על כל הכתוב ועל הרגשתכם האמיתית ופועלכם זה מוכיח רק דבר אחד

      שאפשר אחרת אפשר לחיות יהודים וערבים יחד במדינה אחת מדינת כל אזרחיה בשוויון וכבוד הדדי מלא

      לטובתנו ולטובת ילדנו כי חברים בתכלס אין לנו דרך אחרת מאשר לחיות יחד בכבוד .

        27/6/10 23:46:

      צטט: מיכל ב' 2010-06-27 23:08:21

      נדמה לי שדב חנין העלה את הנושא בכנסת לפני כמה חודשים. שווה לפנות אליו שוב.

      ול"במקום", הם ודאי עוסקים בנושא בדרך כלשהי.

       

       


      מיכל, דב חנין היה חלק מ-120 חברי הכנסת המכותבים. רק חבל שלא ענה לי... גם אם הוא פועל בנושא, ואני מאמין שהוא כן, היה נאות מצידו לעדכן אותי, כשותף למאבק.
        27/6/10 23:10:

      וכדאי לפרסם תמונות מהמקום.
        27/6/10 23:08:

      נדמה לי שדב חנין העלה את הנושא בכנסת לפני כמה חודשים. שווה לפנות אליו שוב.

      ול"במקום", הם ודאי עוסקים בנושא בדרך כלשהי.

        27/6/10 21:54:

      צטט: שי אריה מזרחי 2010-06-27 21:44:35

      צטט: מודרניסט 2010-06-27 17:43:29

      תבין: עצם העובדה שאתה שייך לקבוצה (לא התעמקתי, אין לי כוח) המורכבת גם מפעילי בילעין-נעלין-שייך ג'ארח-עז א דין אל קסאם, מוציאה את החשק לכל פוליטיקאי ישראלי להתעסק איתך. לא יעזרו גם אלף פוסטים ארכניים עם סריקות מכתבים לחברי כנסת. הם רואים "גרילה תרבות", כבר לא בא להם. אתה יודע מה? צודקים. מי רוצה להיות מעורב במאבק בו שותפים אתה וחבריך?

       

      גם אם מאבקם של תושבי דהמש צודק באלף אחוז, הצטרפותך לא משרתת אותם. ההפך. אתה מזיק להם. בכל פעם שאתה ויתר הבילעיניסטים מהגרילה באים "לעזור" לאומללים כלשהם במאבקם החברתי, כל מי שבכוחו להשפיע נרתע ומסתלק מייד. ככה זה במציאות, אתה יודע. זאת שלא מושפעת מ"נראטיבים" ומשביעות רצון עצמית של גראפומנים שקוראים שירה כדי להפיל את החומה שמונעת פשעי מלחמה. המציאות המציאותית, בה אני ואחי נגד בן דודי, אני ובן הדוד נגד השכן, ואני והשכן נגד הזר. ככה זה יא חביבי. תשאל את החברים שלך הערבים.

       

      (ובהזדמנות זו, תשאל אותם גם אם יש ביניהם אחד, רק אחד, שמקבל את זכותם של היהודים להגדרה עצמית במדינה יהודית משלהם. בגבולות כלשהם, אפילו אך ורק בתחום כיכר מסריק לבדה. תשמע הרבה סיפורים יפים ותירוצים מהתחת. שווה לך)

       

      מודרניסט יקר, לא אכפת לי אם אני שייך לקבוצה כזו או אחרת, העיקר העשייה.

       

      למה בכל זאת שייכתי את עצמי לקבוצות? טבע האדם, כמו שאתה, מטבע היותך אתה, המשתייך לעם המתקרא "הישראלי המצוי", שאוהב לקטר על הממשלה שבה בחרת, ומצד שני ללעוג לאלה שמנסים לעשות ולשנות משהו.

       

      התנגחויות בצד, אתה טועה. הצטרפותי והצטרפותם של אחרים משרתת אותם ועוד איך. אנחנו אלה שבכולם להשפיע. לא אתה, זה בטוח. אתה לא תשפיע.

       

       

       

       


      תיקון: אנחנו אלה שבכוחם להשפיע. לך אין כוח כזה.
        27/6/10 21:44:

      צטט: מודרניסט 2010-06-27 17:43:29

      תבין: עצם העובדה שאתה שייך לקבוצה (לא התעמקתי, אין לי כוח) המורכבת גם מפעילי בילעין-נעלין-שייך ג'ארח-עז א דין אל קסאם, מוציאה את החשק לכל פוליטיקאי ישראלי להתעסק איתך. לא יעזרו גם אלף פוסטים ארכניים עם סריקות מכתבים לחברי כנסת. הם רואים "גרילה תרבות", כבר לא בא להם. אתה יודע מה? צודקים. מי רוצה להיות מעורב במאבק בו שותפים אתה וחבריך?

       

      גם אם מאבקם של תושבי דהמש צודק באלף אחוז, הצטרפותך לא משרתת אותם. ההפך. אתה מזיק להם. בכל פעם שאתה ויתר הבילעיניסטים מהגרילה באים "לעזור" לאומללים כלשהם במאבקם החברתי, כל מי שבכוחו להשפיע נרתע ומסתלק מייד. ככה זה במציאות, אתה יודע. זאת שלא מושפעת מ"נראטיבים" ומשביעות רצון עצמית של גראפומנים שקוראים שירה כדי להפיל את החומה שמונעת פשעי מלחמה. המציאות המציאותית, בה אני ואחי נגד בן דודי, אני ובן הדוד נגד השכן, ואני והשכן נגד הזר. ככה זה יא חביבי. תשאל את החברים שלך הערבים.

       

      (ובהזדמנות זו, תשאל אותם גם אם יש ביניהם אחד, רק אחד, שמקבל את זכותם של היהודים להגדרה עצמית במדינה יהודית משלהם. בגבולות כלשהם, אפילו אך ורק בתחום כיכר מסריק לבדה. תשמע הרבה סיפורים יפים ותירוצים מהתחת. שווה לך)

       

      מודרניסט יקר, לא אכפת לי אם אני שייך לקבוצה כזו או אחרת, העיקר העשייה.

       

      למה בכל זאת שייכתי את עצמי לקבוצות? טבע האדם, כמו שאתה, מטבע היותך אתה, המשתייך לעם המתקרא "הישראלי המצוי", שאוהב לקטר על הממשלה שבה בחרת, ומצד שני ללעוג לאלה שמנסים לעשות ולשנות משהו.

       

      התנגחויות בצד, אתה טועה. הצטרפותי והצטרפותם של אחרים משרתת אותם ועוד איך. אנחנו אלה שבכולם להשפיע. לא אתה, זה בטוח. אתה לא תשפיע.

       

       

        27/6/10 21:36:

      צטט: חתול כחול 2010-06-27 14:45:39

      רק נקודה אחת ספציפית:

      אני חושב שאין רע בכך שח"כ מבקש חומרים.  אלה בעיני חלוקת עבודה ומערכת יחסים בריאות בין ח"כ לציבור שאותו הוא מייצג.

      גם אין מה לצפות שיהיו לו המשאבים לתחקיר עומק, הרי יש נושאים רבים על שולחנו.

       

       


      גם אני לא חושב כך - רק שהיו יכולים למצוא את אותו חומר שמצאתי אני (לבטח פרוטוקולים מהכנסת), באמצעות עוזריהם. אך לא התווכחתי איתם על כך ושלחתי להם חומרים ככל שמצאתי. מכאן והלאה תקוותי היא שיעשו עם זה משהו.

        27/6/10 21:33:

      צטט: Moraaz 2010-06-27 14:03:47

      יש פלטפורמה לעצומות ברשת: http://www.atzuma.co.il/

      ניתן להעלות כל דבר ולהפיץ להחתמה (דוא"ל וכד'). כמובן שבפניה לחכי"ם וכד' רצוי להראות תמיכה ציבורית וזו דרך פשוטה לעשות כן.

       

       

       

      תודה על ההצעה. איישם אותה, בקרוב.
        27/6/10 21:31:

      צטט: נעם לוי 2010-06-27 12:22:19

      שי

      כל הכבוד על המעורבות ויישר כוח.

      הפעילות הזאת שלך, "מינורית" ככל שתהיה, כלומר באופן שבו היא - כמו גם עצם העניין עצמו של קיפוח הערבים בישראל - נתפסת אולי בעיני הציבור ואף אצל נציגיו, עוד תביא לשינוי. לדעתי שינוי ממשי יבוא רק יחד עם שאר דברים שיש לעשות ברמת המאקרו כלומר בהתראגנויות כלל ארציות בתחומי עשייה פוליטיים שונים ומגוונים. יחד עם זאת עצם העלת הנושא למודעות והמעורבות האישית שלך בעניין קונקרטי ומסויים היא ראויה ואף הכרחית: בלי מעורבות מיקרו אין תוחלת למעורבות כוללת (ולהיפך). במילים אחרות אתה לא צריך בשום אופן להתנצל עליה כל שכן לאמץ ולו קצה קצהו של מין טון אפולוגטי.

       

      נעם

      נעם, תודה. ההתנצלות היא בהחלט לא על הפעולה, ההתנצלות היא, בעיקר לעצמי אולי, שאני לא עושה יותר ממה שאפשר לעשות. אבל גם כך אני מסופק ממה שעשיתי, ובתקווה עוד אעשה.

       

        27/6/10 17:43:

      תבין: עצם העובדה שאתה שייך לקבוצה (לא התעמקתי, אין לי כוח) המורכבת גם מפעילי בילעין-נעלין-שייך ג'ארח-עז א דין אל קסאם, מוציאה את החשק לכל פוליטיקאי ישראלי להתעסק איתך. לא יעזרו גם אלף פוסטים ארכניים עם סריקות מכתבים לחברי כנסת. הם רואים "גרילה תרבות", כבר לא בא להם. אתה יודע מה? צודקים. מי רוצה להיות מעורב במאבק בו שותפים אתה וחבריך?

       

      גם אם מאבקם של תושבי דהמש צודק באלף אחוז, הצטרפותך לא משרתת אותם. ההפך. אתה מזיק להם. בכל פעם שאתה ויתר הבילעיניסטים מהגרילה באים "לעזור" לאומללים כלשהם במאבקם החברתי, כל מי שבכוחו להשפיע נרתע ומסתלק מייד. ככה זה במציאות, אתה יודע. זאת שלא מושפעת מ"נראטיבים" ומשביעות רצון עצמית של גראפומנים שקוראים שירה כדי להפיל את החומה שמונעת פשעי מלחמה. המציאות המציאותית, בה אני ואחי נגד בן דודי, אני ובן הדוד נגד השכן, ואני והשכן נגד הזר. ככה זה יא חביבי. תשאל את החברים שלך הערבים.

       

      (ובהזדמנות זו, תשאל אותם גם אם יש ביניהם אחד, רק אחד, שמקבל את זכותם של היהודים להגדרה עצמית במדינה יהודית משלהם. בגבולות כלשהם, אפילו אך ורק בתחום כיכר מסריק לבדה. תשמע הרבה סיפורים יפים ותירוצים מהתחת. שווה לך)

        27/6/10 14:45:

      רק נקודה אחת ספציפית:

      אני חושב שאין רע בכך שח"כ מבקש חומרים.  אלה בעיני חלוקת עבודה ומערכת יחסים בריאות בין ח"כ לציבור שאותו הוא מייצג.

      גם אין מה לצפות שיהיו לו המשאבים לתחקיר עומק, הרי יש נושאים רבים על שולחנו.

        27/6/10 14:03:

      יש פלטפורמה לעצומות ברשת: http://www.atzuma.co.il/

      ניתן להעלות כל דבר ולהפיץ להחתמה (דוא"ל וכד'). כמובן שבפניה לחכי"ם וכד' רצוי להראות תמיכה ציבורית וזו דרך פשוטה לעשות כן.

       

        27/6/10 12:31:

      צטט: רועיפלד 2010-06-27 12:18:57


      ספר מי הם שאר הח"כים שפנית אליהם. מעניין לשמוע

       

      רועי,

       

      כאמור פניתי בשתי פעמים שונות:

       

      בפעם הראשונה יומיים לאחר האירוע של גרילה תרבות בדהמש, יומיים לפני הדיון שהיה אמור להיות בביהמ"ש המחוזי בפ"ת על צווי ההריסה ל-13 מבתי הכפר. בפעם הזאת פניתי למס' מצומצם של חכ"ים ושרים.

       

      בפעם השנייה לפני שבוע בערך, אז שלחתי מכתב ל-120 חברי הכנסת והשרים, חברי מועצת עיריית רמלה, חברי המועצה האזורית עמק לוד, מס' גורמים במשרד הפנים, ולכמה עשרות עיתונאים ואנשי תקשורת.

       

      התשובות היחידות שקיבלתי, כמצוין בפוסט, היו מהחכי"ם אילן גילאון, חיים אורון ונחמן שי.

        27/6/10 12:24:

      מפה מדויקת יותר
       

      מפה דהמשhttp://www.f2h.co.il/4848429742269

        27/6/10 12:24:

      זו תרבות!

      וסוף התרבות לנצח -

      אלי.

       

        27/6/10 12:22:

      שי

      כל הכבוד על המעורבות ויישר כוח.

      הפעילות הזאת שלך, "מינורית" ככל שתהיה, כלומר באופן שבו היא - כמו גם עצם העניין עצמו של קיפוח הערבים בישראל - נתפסת אולי בעיני הציבור ואף אצל נציגיו, עוד תביא לשינוי. לדעתי שינוי ממשי יבוא רק יחד עם שאר דברים שיש לעשות ברמת המאקרו כלומר בהתראגנויות כלל ארציות בתחומי עשייה פוליטיים שונים ומגוונים. יחד עם זאת עצם העלת הנושא למודעות והמעורבות האישית שלך בעניין קונקרטי ומסויים היא ראויה ואף הכרחית: בלי מעורבות מיקרו אין תוחלת למעורבות כוללת (ולהיפך). במילים אחרות אתה לא צריך בשום אופן להתנצל עליה כל שכן לאמץ ולו קצה קצהו של מין טון אפולוגטי.

       

      נעם

        27/6/10 12:18:

      ספר מי הם שאר הח"כים שפנית אליהם. מעניין לשמוע
        27/6/10 12:13:


      נזכרתי בדבר חשוב:

       

      אני מצרף את הזמנתו של ערפאת לבקר באוהל המחאה בכפר: מכיוון תל-אביב או ירושלים, לנוסעים בכביש מס' 1 (ראו מפה): פנו במחלף לוד לכביש מס' 40 והמשיכו בו (לוד תימצא לימינכם) עד צומת רמלוד; פנו ימינה לכביש 44, עברו את צומת מעשיהו. בצומת המרכזית הבאה - צומת T (במקום בסטת אבטיחים) - פנו שמאלה לרח' חשמונאים הקצר. מייד לאחר פסי הרכבת יש פנייה ימינה לדרך עפר המובילה לדהמש.

        27/6/10 09:48:

      צטט: ליאת z 2010-06-26 20:06:35


      תודה שי על פוסט חשוב ביותר

       

       

      מצטרף
        26/6/10 20:06:

      תודה שי על פוסט חשוב ביותר
        24/6/10 17:37:

      אתה מעורר השראה.

      אני מקווה שזה יצליח.

      אני קצת פסימית מטבעי אבל אני מקוה בכל זאת.

        24/6/10 16:35:


      תודה. אנשי דהמש הם באמת אנשים משכמם ומעלה. אני מעריץ אותם.

       

      בהצטרפותך לקריאה - אל תשכח גם את חברי הכנסת ועיתונאים נוספים.

       

      אתה יודע איך אפשר לגרום לכך שהפוסט יופיע בעמוד הראשון של מהדורת האינטרנט של הארץ, כדי שיהיו לו כמה שיותר קוראים?

       

       

        24/6/10 16:22:
      שי, ישר כח על המאמצים שאתה עושה. תגובותיהם הרפויות של חברי הכנסת מוכיחות כי רק כאשר מופעל עליהם לחץ ציבורי מסיבי או כאשר האינטרסים האישים והפוליטייים שלהם נוגעים בדבר, הם מתעוררים לפעולה. אני רוצה לחזק את התרשמותך מהאצילות והעיניניות שבה מנהלים תושבי דהמש את מאבקם. מדובר באזרחים מצוינים שנאבקים מול גזענות, שחיתות מוניציפלית ואטימות של המערכות. אני מצטרף לקראתך לאזרחים רבים ככל באפשר שיצטרפו למאבק החשוב הזה שחורג מעבר לקטגוריות השחוקות של ימין ושמאל ונוגע בזכות הבסיסית לקורת גג וחיים בכבוד.