כותרות TheMarker >
    ';

    סיפור לשבת

    18 תגובות   יום חמישי, 24/6/10, 19:37


    לפני כמה שנים נכנעתי לדרישה חד משמעית ומפורשת של זוג חברים שחזרו בתשובה , ונסעתי "לעשות שבת" בישוב החרדי בית"ר.

    החוויה, איך נקרא לזה, הייתה מעניינת.

    הגעתי הרבה לפני הצפירה ,לבשתי בגדים צנועים במיוחד ויחד עם המשפחה צעדתי לבילוי ארוך ארוך בבית הכנסת.

    לו הייתי מקבלת שקל עבור כל מבט שתקעו בי גברים חסודים בעלי מגבעות שבת, לא הייתי צריכה לעבוד עוד לעולם.

    "סקרנות" הסברתי  לעצמי בשלווה "ככה מתנהגים בישוב קטן".

    אחרי ארוחת הערב וזמירות הכרחיות החלו הדיונים מסביב לשולחן.

    האמת? הטלביזיה שלא פעלה והאפשרות  לשבת ולדבר בלי הפרעה היוו שינוי מרענן . גם השקט המוחלט בחוץ סייע לשלוות נפש בלתי מוכרת  לחדור אל חדרי הלב ההומים.

    הכל היה נפלא עד שהתגלגל הדיון ממש בלי כוונה לקדושת השבת.

    א', בעלה שיחיה של ד', שהיה גאון בתחום האקדמיה כשהיה חילוני, הפך, כמה לא מפתיע, גם  לגאון בתורה.

     כדי להבהיר לחילוניה הבורה עקרון מה-הוא טרח האיש, אדם מצוין בדרך כלל, להדגיש  כי האמבולנס ששייך לישוב החרדי לא ימוש ממקומו ולו סנטימטר אחד, עבור ילד ערבי חולה מהכפר הסמוך.

    באמצע השבוע כן, הודיע לי האיש. בשבת – בשום פנים ואופן לא 

     ואם עומד למות? הקשיתי

    גם אם ימות לגמרי , ענה האיש

    ומה ההסבר המלומד?, תהיתי

     נו, לא אלאה בפלפולים. כל שהלך ההסבר והתארך כך איבדתי עניין וקשב. מהר מאוד הבנתי , לעומת זאת, שהסוגיה הקשה דורשת חריפות חדה במיוחד במטרה להצדיק את הטענה המבהילה. 

     ניסיתי להבין אם האיש איתן בדעתו , אם מדובר בראות עיניו בלבד או שמא בהלכה פסוקה וחד משמעית, אם הוא, כאיש זכויות אדם לשעבר, חי בשלום עם הנושא הזה.

    לזוועתי גיליתי שכן. מדובר בהלכה של הרב המקומי ושל רבנים נוספים, הוא חושב שזה בסדר גמור ואם הרבנים אומרים – מי הוא להתנגד .

    האפליה,  האפליה,  ניסיתי להשחיל מילה פה ושם, ברצינות, אדם לאדם.. לכם יש אמבולנס, הילד הולך למות...  לא מזיזים אמבולנס  בשבת בשביל ערבי , הייתה התשובה, ומה יש לך בכלל,  מה אצלכם לא מפלים?

    נזכרתי בסיפור הזה כששמעתי את הטיעון המשונה של השר אלי ישי נגד הטענות של הציבור החילוני כלפי אנשי עמנואל.

    "אף ראש ממשלה ספרדי עוד לא היה פה" אמר ישי "אף ראש בית המשפט העליון, האפליה לא רק אצלנו , מה אתם רוצים?"

    נניח שאצלנו , החילונים הטיפשים , יש אפליה , האם זה אומר שגם אצלכם, חרדים נאורים ויודעים את התורה, ראוי שתהיה?

    מדוע לא תהיו אתם אור לגויים, שלא לומר , לכלל עם ישראל, ובמקום להצדיק אפליה בוטה בחצרותיכם על ידי השלכת הפגר לחצר השכנים, תעשו משהו לתיקון?

    התשובות ברורות.

    ממש כפי שהסתיימה השיחה ההיא בביתר, כך תסתיים, מן הסתם, סאגת עמנואל.

    אני נסעתי הביתה עם צאת השבת בתחושה שלא יהי חלקי עם האנשים האלה, או במילים אחרות – אין עם מי לדבר.

    גם בעמנואל דברים לא יזוזו. אנשים יכנסו ויצאו מהכלא, פורוש יפתח שם משרד, חגיגות השיבה מעולם לא יהיו כל כך שמחות. סדרי עולם מושרשים לא ישתנו בן רגע , כנראה שלא בכלל. 

     ש"ס תמשיך לטעון לאפליה ועל הטיקט הזה תרוויח בבחירות הבאות עוד 15 מנדטים. 

    היא ובוחריה ימשיכו להתעלם לחלוטין  מהעובדה שעם, שבטוח שהשבת יותר קדושה מחייו של השכן , יהיה עסוק ללא כחל וסרק בדיכוי כל מי שאך מעט שונה ממנו.

    שמי שמפלה את השכן הרחוק , בקלות רבה יפלה שכן קרוב מאוד.

    במדינת ביתר, כמה עצוב, ימשיכו לחיות חרדים שונאי ערבים,

    במדינת תל אביב ימשיכו לחיות חילונים שונאי חרדים.

    שתי מדינות לשני עמים, והחומה שביניהם הולכת ומתגבהת, לבנה אחר לבנה, ומי יודע עד היכן  נגיע.    

    דרג את התוכן:

      תגובות (18)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        29/6/10 21:18:

      צטט: Nathaniel 2010-06-26 14:44:28


      מיותר לצפות ממנו [מהאדם הדתי] להפעיל שיקול דעת או מידתיות משום שעקרונות האמונה שלו אוסרים עליו הפעלת שיקול ד(ע)ת כזה.

       

      נאסר עליו [על האדם הדתי] להציל את חייו של לא יהודי בשבת מאותה הסיבה בדיוק.[כך קבעה ההלכה]

       

      הדת היא בראש ובראשונה עמדה בלתי מתפשרת לגבי מה את יכולה ומה אינך יכולה לעשות.

       

      _________________________

       

      כלומר - 

       

      אדם נולד, מגיל 0 שוטפים את מוחו שיש ישות אלוהית.

       

      האדם שומר המצוות מעולם לא ראה ישות זאת - אך ילדים קטנים נוטים לקבל את דברי הוריהם בבחינת כזה ראה וקדש.

       

      עם התבגרות האדם הדתי מוחו מקובע באיסור הטלת ספק.

       

      כך נוצר עולם הרותם מיליונים במוסרות לאמונות שאין להן שחר, ואוסר על הכלואים באמונות אלה לנסות להמלט מהן.

       

      לשון אחר: מטיל איסור על חירות המחשבה. גדולים וחכמים חשבו עבור המאמין וקבעו את קביעותיהם עבור המאמין.

       

      הבלתי נתפס, הבלתי יאמן - הוא שפרטים אינטלגנטים בחברה מוכנים לקבל עליהם מרצון קבעון מחשבתי זה ואיסור הרהור בכל אפשרות אחרת.

       

      נפלאים הקישורים החשמליים והכימיים של המוח האנושי בכלל והמוח של שומר המצוות בפרט.

       

       

       

       


       

       

        27/6/10 22:30:


      "כשאנשים קטנים, עושים צל גדול...

      סימן שהשמש שוקעת"

       

      המשפט  נאמר ע" הפילוסוף, הסופר והבלשן הסיני לין יוטאנג

        26/6/10 14:44:

      חייב לציין שאני מופתע בכל פעם מחדש מהתדהמה של חילונים בכך שדתיים יסרבו לבצע א' ב' או ג'.

       

      בניגוד לעולם הערכים החילוני בו כל דבר נבחן ע"פ עקרון מידתיות (למשל חיי אדם חשובים מעקרונות אמוניים), אצל האדם הדתי עקרון זה אינו קיים. מה שמגדירה לו המערכת האקסיומתית שנקראת ה"הלכה" - יבצע, ומה שלא, לא. גם המקרים בהם לאדם הדתי מותר לעבור עבירה מוגדרים היטב בהלכה וכך למשל מותר לו לחלל שבת עבור "פיקוח נפש" של יהודי, אך לא עבור נפשו של לא יהודי. לפי עקרון זה, אסור לו גם להרים טלפון למשטרה בשבת אם ביתו נשדד ולא נשקפת סכנה לחייו.

       

      מיותר לצפות ממנו להפעיל שיקול דעת או מידתיות משום שעקרונות האמונה שלו אוסרים עליו הפעלת שיקול ד(ע)ת כזה. מיותרת גם ההפתעה על כל מקרה כזה לחוד. כמו שהוא לא מוכן לגעת בידי אשה שאינה אשתו (כי כך כתוב בהלכה) כך גם נאסר עליו להציל את חייו של לא יהודי בשבת מאותה הסיבה בדיוק. הדת איננה רק "מנוחה בשבת" או "חוויה רוחנית" כפי שחב"ד ומסיונרים אחרים ש"מזמינים לשבת" היו רוצים שתאמיני. הדת היא בראש ובראשונה עמדה בלתי מתפשרת לגבי מה את יכולה ומה אינך יכולה לעשות.

       

      הבעיה אינה אצל הדתיים - הם מכריזים בגלוי על אמונותיהם ואינם מתנצלים על כך. הבעיה טמונה אצל הציבור החילוני שמתעקש לראות בדת "משהו יפה" וחושב שהדתיים טובים / מוסריים ממנו בעוד שברור שהדת היהודית האורתודוכסית עומדת בניגוד לכל הערכים ההומניים בו מחזיקים (לפחות כלפי חוץ) חילונים משכילים.

        26/6/10 13:26:


      אמרתי לחבר שחזר בתשובה שביקש שאבוא לעשות שבת אצלו שאסכים רק בתנאי שהוא גם יבוא לעשות שבת אצלי, עיקרון ההדדיות חשוב ציינתי, הוא בתגובה צחק וכמובן שלא הסכים.

      אותי זה לא הצחיק אלא העציב, כי זה אומר שבעוד שאנחנו החילונים מוכנים מידי פעם לוותר על עקרונותינו בשם השלום והחברות, אלה הדתיים לא יזזו מלימטר מעקרונותיהם שלהם.

       

      יש צורך להקים מיידית פרוייקט חילון לאומי שישים לו למטרה הגדלת אחוזי החוזרים בשאלה בקרב הדור הצעיר בחברה החרדית דתית!!  זה אפשרי ,כי הם רוצים זאת בתוכם, אנחנו רק צריכים לתת תמיכה ולהראות לאלה שרוצים לעזוב את העולם החשוך הזה שיש להם לאן לפנות.

       

      זה פרוייקט לאומי חיוני אסטרטגי לעתיד המדינה לא פחות מפרוייקטים אחרים שמושקעים בהם מילארדים!

        26/6/10 11:54:


      את התורה שלי לא קיבל משה במעמד הר סיני. התורה שלי לא נכתבה לפני אלפי שנים. את התורה שלי לא מכתיב לי רב.

      התורה שלי נכתבת כל יום מחדש והערכים שבה הם עכשויים ועדכניים.

      בתורה שלי כתוב שאם אדם אחר במצוקה אני אעשה את מירב המאמצים לעזור לו מבלי לשאול אותו לדתו, אמונתו. בתורה שלי דמם של כל היצורים הוא אדום.

       

      אותו אדם שטוען שלא יזיז אמבולנס בשבת בשביל ילד ערבי בעיני דוחה ואף לא ראוי להקרא אדם.

       

      אין בי סובלנות של מיל כלפי מי שמנסה לכפות עלי את דרכיו ואם יעמוד בדרכי , פשוט יידרס.

       

       

        25/6/10 22:41:
      נא להרחיב את הנושא הפליה
      מדינת היהודים ודגלה הדתי, אין דמוקרטיה  ואין הפרדה בין מדינה לדת.
      כל חילוני שאומר זו אדמתי, כתוב בתנך הינו דתי, לוקח מהתנך מה שמתחשק כדי להצדיק את קיומו בישראל.
      במדינת היהודים, מי שלא יהודי הוא אזרח סוג ב אוטומתית  או ליתר דיוק, אזרח סוג ג ויהודי ארצות המזרח הם אזרחים סוג ב
       
      אסור להכחיש 
        25/6/10 20:35:

      סכנה גדולה למדינת ישראל ולעם ישראל היא הליברליות וההומניזם האוניברסלי

      שמנסה להבין את כל הדתות והתרבויות למעט התרבות הדת והלאום היהודי.

       

      אנחנו מאוד מבינים את הדתות האחרות והמנהגים של האחרים,

      אבל כשזה נוגע לדת שלנו ללאום שלנו ולתרבות שלנו,

      אנחנו מתרפסים ומבטלים את עצמינו בפני אומות העולם.

       

      אנחנו כל כך ליברלים והומניים שאנו מאפשרים  לדרום תל אביב

      להיכבש בידי אומות העולם, אנחנו כל כך פתוחים

      עד שאנו מכירים את הבודהיזם  יותר משאנו מכירים את התנ"ך.

       

      הטעות היא שלנו, צריך לחזור לשורשים היהודים שלנו. 

        25/6/10 20:00:

      לצערי רוב הציהור שאינו חובש כיפה או לובש שחורים מתיחס אליהם בדחילו ורחימו בזמן שהתופעה הזו זה אין לי מילה פשוטה יותר זה טימטום ועבודת אלילים לכל מה שנאמר בסלחנות כלפיהם נותן להם את הלגיטימציה לעשיה מטומטמת שאין בה ולא כלום לתורת משה.השאלה שלי מדוע אנחנו תמיד סולחים להם תמיד הולכית להתנשות בדרכם מדוע הם לא באים להתנסות בדרכנו בהגיון ובחוכמת היהדות כל מה שהם משתמשים בוזו פנטיות ולא חכם.
        25/6/10 19:32:

      צטט: danielor27 2010-06-25 12:02:01


      אני אשמח לבוא להתארח אצל חילונים בשבת. אהמהמה אין באפשרות החילוני/ת לוותר על הסדר יום שלו. ההבדל בין חרדי/דתי לחילוני בשבת הוא - שהחרדי/דתי מתכונן לשבת בערגה מיוחדת ומכין בשבילה כל מה שאפשר שיהיה לשבת את הייחוד שלה. מה שאין כן אצל החילונים. לצערי...

       

       


      תשמח להתארח אצל חילוני בשבת - אז למה לא? לא כלכך הבנתי את התירוץ שלך.

      אחרי שבוע עבודה מפרך, עונג השבת שלנו מתאפיין בפעילויות ערכיות, עם תוכן מעשיר, שאין זמן להנות מהן במשך השבוע.

      אתה מוזמן אלי לשלוש שבתות, להצצה מדגמית על הייחוד של השבת, אליו אנו עורגים כל ימות השבוע:

      בשבת אחת נטייל בצפון או דרום הארץ - או נשתכשך בים - לבחירתך (אנחנו מעדיפים טיול).

      בשניה נאזין לקונצרט או נצפה בהצגת תיאטרון או בסרט טוב - לבחירתך. ניתן להכין כרטיסים מראש (הכנה לשבת...).

      בשלישית נבלה בשקט, בגינה, עם ספר טוב או שיחת רעים או גם וגם.

      וכמובן שנאכל (כמו אצלכם), נישן (כמו אצלכם), נפגוש את המשפחה (כמו אצלכם).

      אם ימצא חן בעיניך, ניתן לבקר אצלנו בשבתות נוספות ולגוון את הפעילות בתכנים נוספים.

       אצלנו, לכל שבת יש ייחוד - הן ביחס לימות השבוע והן בין שבת לרעותה.

       שבת ושלום.

       

       

       

       

        25/6/10 15:47:

      צטט: זאב בק 2010-06-25 14:18:29

      צטט: sof-ya 2010-06-25 14:04:04


      אתם מוזמנים להכנס לאתר דעת אמת לדת ומוסר ולקרוא

      שם את המאמרים על מעמד האשה בהלכה,המוסר היהודי

      בהלכה וכן גם על מעמד החילוני בהלכה.

      באתר יש שו"ת מצויין ונשמח לקבל תגובות מכל הקוראים.

      שתא לכם שבת נעימה של אור,אמת,עובדות ומדע מדעת אמת

       

       הגיע הזמן שהאינטליגנטציה הטבעית של המאמינים באמונות דתיות תביאן לידי מסקנה שכל טקסט שאיזושהי דמות דתית כתבה לאורך ההסטוריה והעניקה לו את השם "דעת אמת" הוא טקסט המביא לדחייה אוטומטית מעצם כינוי דעת אמת.

       

      תוספת מילים  כגון "אור"   "אמת"   "עובדות ומדע"  כנסיון לגבות אמונות בדמויות וירטואליות שלדעת אתאיסטים הומצאו בידי האדם והביאו למלחמות והקזות דם נוראות בשם דמיונו הפרוע של האדם ושכנועו בצדקתו - מספיקות כדי להביא לדחייה .

       

       

      זאב בק,

      אילו היית נכנס לאתר "דעת אמת" היית מבין כמה תגובתך לא רלוונטית לתוכן האתר, וכמה מיותרת.

      אבל אולי טוב שכך הגבת, אולי תגובתך תגרום לכמה דתיים להיכנס לשם, להציץ ולהיפגע...

        25/6/10 14:34:

      צטט: danielor27 2010-06-25 12:02:01


      אני אשמח לבוא להתארח אצל חילונים בשבת. אהמהמה אין באפשרות החילוני/ת לוותר על הסדר יום שלו. ההבדל בין חרדי/דתי לחילוני בשבת הוא - שהחרדי/דתי מתכונן לשבת בערגה מיוחדת ומכין בשבילה כל מה שאפשר שיהיה לשבת את הייחוד שלה. מה שאין כן אצל החילונים. לצערי...

       

       ראשית, אתה לא מכיר את כל החילונים ולכן אמירה כזו נופלת בקטגוריה הלא מחמיאה של 'הכללה גסה'.

      שנית, מה שאתה מכנה 'סדר היום של החילוניים' עבור חלקנו אלו הם החיים עצמם.

      נכון, אולי אנחנו לא מכינים את בגדי השבת, אבל לרוב חבריי החילוניים יש תוכניות לשבת או לסוף השבוע, ואלה בדרך כלל שונות מהתכניות של ימי אמצע השבוע. מה שעבור הדתיים נקרה 'לעשות שבת', עבור החילוניים נחשב ליהנות מסוף השבוע: לנוח, לפגוש חברים ומשפחה, לטייל וכו' וכו'. היופי אצל החילונים הוא שכל אחד רשאי לבחור לעצמו מה הוא או היא יעשו בשבת וכך אכן קורה.

       

      אפשר לשמוע בדברים שכתבת טון של התנשאות של הדתי על החילוני וקביעה שאתם, הדתיים, מתכוננים לשבת ואילו אנו, החילונים, עוברים על כך לסדר היום. אם לא היית בוחר להשתמש בטון מתנשא שכזה הייתי שוקל להזמינך ולהציע לך הצצה לתוך עולם חילוני בסופשבוע בעיר. שבת שלום. 

       

        25/6/10 14:18:

      צטט: sof-ya 2010-06-25 14:04:04


      אתם מוזמנים להכנס לאתר דעת אמת לדת ומוסר ולקרוא

      שם את המאמרים על מעמד האשה בהלכה,המוסר היהודי

      בהלכה וכן גם על מעמד החילוני בהלכה.

      באתר יש שו"ת מצויין ונשמח לקבל תגובות מכל הקוראים.

      שתא לכם שבת נעימה של אור,אמת,עובדות ומדע מדעת אמת

       

       הגיע הזמן שהאינטליגנטציה הטבעית של המאמינים באמונות דתיות תביאן לידי מסקנה שכל טקסט שאיזושהי דמות דתית כתבה לאורך ההסטוריה והעניקה לו את השם "דעת אמת" הוא טקסט המביא לדחייה אוטומטית מעצם כינוי דעת אמת.

       

      תוספת מילים  כגון "אור"   "אמת"   "עובדות ומדע"  כנסיון לגבות אמונות בדמויות וירטואליות שלדעת אתאיסטים הומצאו בידי האדם והביאו למלחמות והקזות דם נוראות בשם דמיונו הפרוע של האדם ושכנועו בצדקתו - מספיקות כדי להביא לדחייה .

        25/6/10 14:04:


      אתם מוזמנים להכנס לאתר דעת אמת לדת ומוסר ולקרוא

      שם את המאמרים על מעמד האשה בהלכה,המוסר היהודי

      בהלכה וכן גם על מעמד החילוני בהלכה.

      באתר יש שו"ת מצויין ונשמח לקבל תגובות מכל הקוראים.

      שתא לכם שבת נעימה של אור,אמת,עובדות ומדע מדעת אמת

        25/6/10 12:31:

      צטט: danielor27 2010-06-25 12:02:01


      אני אשמח לבוא להתארח אצל חילונים בשבת. אהמהמה אין באפשרות החילוני/ת לוותר על הסדר יום שלו. ההבדל בין חרדי/דתי לחילוני בשבת הוא - שהחרדי/דתי מתכונן לשבת בערגה מיוחדת ומכין בשבילה כל מה שאפשר שיהיה לשבת את הייחוד שלה. מה שאין כן אצל החילונים. לצערי...

       

      ההתחבקות ההדדית הזאת של "לבוא להתארח לשבת" מיותרת לחלוטין.

      אדם הרגיל לחיות במסגרות נוחות יחוש בחוסר נוחיות בעצם המגורים בביתו של אדם אחר. לשם כך יש בתי מלון.

      המפתח להשרדות מדינת ישראל פשוט:

      אדם מאמין חייב להטמיע את העובדה כי האמונה היא עניין מוקנה, בדרך של חינוך, אמונה איננה דוגמה (Dogma) מחייבת, אלא את זה המעוניין להתחייב לחיות לאורה (או לחשכתה, שאלה של תפיסה).

      זכותו של כל אדם להאמין או לא להאמין, זהו עניין פנימי של הפרט.

      ברגע שהמאמינים בדת יקבלו את העובדה שאמונתם היא עניינם הפרטי ואיננו נושא לסדר היום הפוליטי חברתי כלכלי - יחזרו החיים לשפיותם.

      אלא שזה לא יקרה כי ה"אמת האלוהית" מפעפעת במוחם של רבים מקרב המאמינים כ"אמת מחייבת" הצריכה לשרור בקרב כלל החברה בה הם מצויים.

      מכאן - שהאסון החברתי הוא בלתי נמנע.

        25/6/10 12:02:

      אני אשמח לבוא להתארח אצל חילונים בשבת. אהמהמה אין באפשרות החילוני/ת לוותר על הסדר יום שלו. ההבדל בין חרדי/דתי לחילוני בשבת הוא - שהחרדי/דתי מתכונן לשבת בערגה מיוחדת ומכין בשבילה כל מה שאפשר שיהיה לשבת את הייחוד שלה. מה שאין כן אצל החילונים. לצערי...
        25/6/10 11:47:

      הינך כותבת, טליה חרותי-סובר:


      "שתי מדינות לשני עמים, והחומה שביניהם הולכת ומתגבהת, לבנה אחר לבנה, ומי יודע עד היכן  נגיע. "

      שאלי את פי, ואומר לך לאן נגיע.

      א. חוק יסוד הכנסת מחייב את יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית להסיר מרשימת המפלגות המועמדות את אותן מפלגות שמצען איננו דמוקרטי.   מעמדן של שלוש המפלגות הדתיות בכנסת מנוגד לחוק.

      ב. במדינת ישראל חוקים רבים הם בגדר הצעה בלבד. הישג אישי של עסקן פוליטי שרשם לזכותו נקודות. גרד את גבי אגרד את גבך. הצבע עבוד הצעת החוק שלי, אצביע עבור שלך (גם היא ההצעה שטנית).

      כאשר מדובר בהתעלמות מעבירה על החוק כהתעלמות קונסטרוקטיבית לצורך המנעות מעימות עם דתיים - תופעת זילות החוק על ידי השלטון עצמו שכיחה עד מאוד.

      ג. הואיל וקיים יחס לינארי ואולי אפילו אקספוננציאלי בין רמות ילודה גבוהות ובורות, והואיל וגם השכלה ברמת דוקטוראט עטויה שכבה בלתי חדירה ללוגיקה כאשר מדובר בדת (תופעה מדהימה, מוכרת, הראויה להחקר) ורמות הילודה בקרב הנוהים אחרי אמונות דתיות עולות בהרבה על אלה שאינם מאמינים בקדושת כתבים, קדושת מצוות וכיו"ב - הרי שבפרק זמן נתון יוכלו המאמינים למיניהם להכתיב את אורח החיים במדינה הזאת בחקיקה - לכל אחד.

      ד. רבות דובר בדמוקרטיה המעניקה מנוף לגופים בלתי דמוקרטיים לסלק את הדמוקרטיה תוך שימוש באמצעים דמוקרטיים. פרופ' בנימין נויברגר הפך מומחה גדול לענין זה של דמוקרטיה מתגוננת. לאחר שהינדנבורג נאלץ לכבד את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות ולאחר שהיטלר עמד בראש המדינה - הפכה המפלגה הנציונל דמוקרטית למפלגה החוקית היחידה.

      המפלגות הראשונות שיוצאו אל מחוץ לחוק יהיו המפלגות הערביות.

      המפלגות הבאות שיוצאו אל מחוץ לחוק יהיו המפלגות השמאלניות דוגמת מרץ.

      בשלב הבא יהיה צורך בהסמכה רבנית על מנת לכהן בתפקידים שלטוניים.

      ה. האוכלוסיה החילונית לא תוכל להמשיך לחיות בתנאים אלה ותהגר.

      ו. צה"ל יאויש על ידי הכיפות הסרוגות בלבד, שקוטרן ילך ויגדל, עד שיהיה זהה לקוטרן של הכיפות המקובלות בחברה האיסלאמית הגודלת בג'יהאד.

      ז. מדינות ערב יעשו שימוש בקונסטלציה החדשה שנוצרה וינסו "לנקות" את הכתם שנוצר ב 1948, תרתי משמע.

      יש סיכוי טוב שהפעם יעלה בידםלעשות זאת. מדינת ישראל תהפוך ל דאר אל איסלאם ותושביה - בני ד'ימי, בני חסות.

      ח. החילונים שהיגרו ממדינה זאת וחזרו לתפוצות, מהם הגיעו הורי הוריהם - לא ינקפו אצבע לעזרת מי שהיו פעם "אחיהם" , הואיל ו"אחים" אלה נטלו בסכלותם את הבית הלאומי מאלה שבנו אותו, כי כך היה "רצון אלוהיהם".

       רבים אפילו יחככו כפות ידיהם בהנאת נקם, נקם באלה שסכלותם עלתה לנכדי ונינ דור המייסדים לאבד את הכל.

      כפי שאמרת: "שני עמים, והחומה שביניהם הולכת ומתגבהת, לבנה אחר לבנה, ומי יודע עד היכן  נגיע. "

      זאת דעתי - לשם נגיע, ולא ירחק היום.

        25/6/10 10:47:

       

       

      אין עם מי לדבר כי משפחה חרדית לא תבוא אליך הביתה "לעשות שבת".

      אם לא הצליחו לגרום לך "להתחזק" - הפכת בעיניהם למשוקצת.

      אם הצליחו לפתות אותך ל"תשובה", תיחשבי לחרדית סוג ב'

      (מקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים -

      הם מבצעים זאת כלשונו, למרות שהפרוש המוצהר אחר).

      הדמוקרטיה והסובלנות החד צדדית שלנו מנוצלות עד תום על ידי החרדים,

      האנטי דמוקרטיים ואנטי סובלניים, במוצהר ובחוצפה.

      דתיים רבים מצייתים לציווי רבניהם: ואהבת לרעך בתנאי שהוא כמוך.

      זכותם לחיות על פי אמונתם, אך אותה זכות בדיוק קיימת גם לנו.

      אולי הגיע הזמן לגמש את עקרונותנו  ולנקוט בקצת פחות סובלנות למען הצלת הדמוקרטיה הישראלית מכליון?

       

        24/6/10 23:50:

      אין כוח גדול מפנאטיות ואמונה עיוורת לגרום לאנשים לשכוח לחלוטין את האנושיות. 

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      טלי חרותי-סובר
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין