כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ברוכים הבאים

    הבלוג של חנה וייס

    הבנה בינדתית, שלום בטיבט, שלום עולמי, זכויות אדם, אחריות אוניברסלית, חינוך למוסר ויצירת חברה אנושית וחומלת אלה הנושאים שמעסיקים אותי היום. פועלת כדי שניקח בחפץ לב את התרופה לאפידמיית העדר המוסר הפוקדת אותנו ושניישם את תרגול המוסר בחיינו.
     
    שכל בעלי התודעה יזכו לאושר בר-קיימא!

    0

    הדלאי לאמה על אתיקה חילונית לחמלה ולשלום

    0 תגובות   יום שני, 28/6/10, 06:29

    מתוך "הדלאי לאמה מאיר אור על הרמוניה רוחנית" (מאמר מקורי באנגלית)

     

    ב26 ביוני, ביפן, הדלאי לאמה הרצה לקהל של 12 אלף אשר כלל נזירים בודהיסטים מיפן, הודו, טייוואן, דרום קוריאה, מונגוליה, וטיבטים גולים מהודו, וגם פרופסורים, מדענים, סטודנטים, מורים, ונציגי כמה שגריריות זרות בטוקיו.

     

    הדלאי לאמה אמר שהוא אופטימי לגבי הסיכויים ליותר שלום ואי-אלימות בעולם מכיוון שקבוצה קטנה אך משמעותית של אנשים עכשיו ממקדת את תשומת לבה ומרצה בפיתוח אתיקה חילונית של חמלה, שלום, אהבה וטוב לב. אתיקה חילונית מאפשרת לאנשים מאמינים וגם ללא-מאמינים לקדם חיים שמחים ובריאים. אמנם רבים רואים אתיקה חילונית כדתית ולכן מתעלמים ממנה, אבל הוד קדושתו אמר שחמלה היא חלק ביולוגי בלתי נפרד של כל היצורים החיים, של בעלי חיים וכן גם של בני אדם, בכך שכולם זקוקים לאהבה וטוב לב לחיים שמחים ובריאים. "ישנם הרבה לא-מאמינים שהם בני אדם נהדרים", הוסיף. 

     

    חילוניות, הוד קדושתו אמר, מובנת בצורה מוטעית על ידי חלק ממתרגלי דת כדחיה של דת, מה שאיננו נכון. במציאות העכשווית, חילוניות משמעה כבוד לא רק לכל הדתות, אך גם כבוד ללא-מאמינים. בהודו העתיקה, יחס חילוני זה היה מאד נפוץ. הוא ציין שיחה שהיתה לו עם אישיות הודית בולטת אשר סיפרה לו אודות הצ'ארבאקים, קבוצה של פילוסופים אתיאיסטים שהיו פעילים בהודו בסביבות 600 לפנה''ס. הצ'ארבאקים דחו את קיום האלים והיו מבקרים סקפטים של דת אך כובדו מאד כרישים (מלומדים) בדומה לכל מתרגלי דת מלומדים אחרים. 

      

    בהסבירו את רמות החמלה השונות, הוד קדושתו אמר שבשונה מבעלי חיים, בני אדם הם בעלי היגיון ואינטליגנציה שמאפשרים להם לתרגל רמה גבוהה יותר של חמלה אשר מתיחסת אפילו לאויב שלנו כשלנו עצמנו, כי לכולם הזכות לאושר ולהימנע מסבל. "ככל שאנו חושבים יותר על אחרים, כך נהיה מאושרים יותר". 

     

    הוד קדושתו אמר שבעולם יותר ויותר תלוי הדדיות, המושג "אנחנו" ו"הם" הפך למיושן, וכל מדינה תלויה זו בזו לשגשוג הדדי. עניינים בעלי חשיבות גלובאלית כמו המשבר הכלכלי הנוכחי והרס איכות הסביבה מגלמים את הצורך שכולם יחיו יחד כמשפחה אנושית. "זאת המציאות החדשה", הוא אמר, "אבל התפיסה שלנו לא השתנתה עם המציאות החדשה". הפער הזה בין המציאות לתפיסה הובילה לבעיות מיותרות ולחילוקי דעות בעולם היום. 

     

    ההתהוות התלויה של כל הקיום, שכל הדברים קשורים זה בזה ושום דבר אינו מתקיים באופן עצמאי מגורמים אחרים, זוהי המהות של דברי הבודהה. הוד קדושתו אמר שניתן להתגבר על הוספת סבל לא על ידי תפילה אלא על ידי הידיעה שהבערות היא סיבת הסבל וגורם השורש לסבל. חוסר היכולת לזהות את הבערות הזאת מובילה לעיוות של מציאות וזורקת אנשים לתוך המעגל האינסופי של הסבל. 

     ---------------------------

     חוברת למידה לאתיקה חילונית

    תוכן וקישורים לבלוג "ברוכים הבאים"

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      חנה וייס
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      פיד RSS

      ארכיון