כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    משחק

    פוסטים אחרונים

    להבין את הדמות

    2 תגובות   יום רביעי, 7/7/10, 13:31

    השחקן בונה את הדמות שאותה הוא משחק על ידי הבנה והפנמה שלה ופעולותיה: מה הן הפעולות שמבצעת אותה דמות ומה המניע שמתחתיהן, כלומר הבנה של הדמות, עברה והדחפים הפנימיים שלה. באופן זה יהיה באפשרותו להוציא מתוכו משמעות ולהעשיר את הסאב טקסט.

    ללמוד את מה שמאחורי הקלעים של הפעולות
    כדי ששחקן יוכל להבין את דרך פעולתו, עליו לקלוט מי בעצם היא דמות.
    מסיבה זו יעבור תהליך של הבנת הפעולות של אותה דמות , בעזרת עולמה הייחודי. כשקיבל את הטקסט של הדמות, עליו ל|הוא צריך ל|כדאי ש|מומלץ ש|חשוב שי}פסק אותו על פי ה המשמעויות שהבין והדגשים במיזסצינה, שהיא ארגון התנועות השונות והאפיונים הויזואליים בחלל נתון.

    השחקן המצלמה והבימאי – השילוש הקדוש

    בימוי שחקנים לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה או להפקות עצמיות הוא מקצוע המהווה אתגר ליוצרים אומנותיים, אולם הוא גם מתבסס על מתודות עבודה וידע רב בתחום שנצבר עם השנים ותוך כדי עבודה. כל מי שרוצה לעסוק בתחום צריך לרכוש כלים מעשיים הנוגעים למלאכת הבימוי, ואחת הדרכים היא לימוד תחום זה במגוון של בתי ספר וסדנות הכולל בתי ספר למשחק וחוגים באוניברסיטות השונות.

    בימוי קולנוע וטלוויזיה
    המשתתפים עצמם מתנסים בשלבים השונים של עשיית סרט. התהליך מתחיל בפיתוח הרעיון לסרט, בניית השתלשלות הסיפור באמצעות התסריט, ארגון המרכיבים המקדימים לצורך הפקת הסרט, וביצוע ההכנות לבימוי עצמו.
    העבודה בסט עצמו כוללת ניהול צילומי הסרט, עריכת ביקורת על החומר המצולם, ביצוע תהליך העריכה על כל שלביו, והרכבת פס הקול והמוסיקה. תלמידי הקורס עוברים סדנות וקורסים שונים החל בבחירת הסיפור, דרך ניתוח תסריטים וכלה בליהוק ובימוי השחקנים.

    השחקן הבמאי ועין העדשה
    ישנה חשיבות גדולה לכך שהלומדים יתנסו בתהליכים הנוצרים במהלך החזרות והצילומים, בין הבמאי, השחקן והדמות שהוא משחק. התהליכים הנוצרים על הסט הינם גלויים וסמויים, והתלמידים לומדים להכיר אותם ולתרגל מצבים שונים שעשויים לקרות בעולם האמיתי.

    בתהליך הלימוד חשובה גם ההתנסות החווייתית. מסיבה זו, במסגרת לימודי הבימוי, כל תלמידי הקורס לומדים על תהליכי העבודה איתם מתמודדים השחקנים על מנת לחוש באיזה אופן הם עובדים ועם מה הם מתמודדים.
    כמו שחקנים, הלומדים מתמודדים עם סצנות וחווים על תרגילי משחק שונים. דגש ניתן ללימוד שיטות עבודה של שחקנים בכלל ומול הבמאי בפרט.
    כמו כן, קיימים שעורים שמטרתם להקנות הסטודנטים ידע תיאורטי ופרקטי בעבודת בימוי שחקנים. יש שעורים שבהם אף משתתפים שחקנים מקצועיים והתלמידים עובדים יחד איתם על טכניקות שונות של משחק.

    המשתתפים לומדים גם מתוך צפייה בסרטים וניתוחם. התלמידים צופים בסצינות מתוך סרטים ומחזות מפורסמים, מנתחים את התמונות ולאחר מכן מבצעים אותן בעצמם כדי ללמוד על עבודתו של הבמאי. המשתתפים אף בוחרים סצנות אותן הם מביימים בעצמם ומלהקים להן שחקנים הנבחרים מתוך בית הספר.

    http://www.dramacomedy.co.il

    דרג את התוכן:

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        7/7/10 19:50:
      לי סטרסברג המורה הדגול.הסביר לי פעם,,מיי בוי אם אתה לא מרגיש צורך לשחק.?! חפש עיסוק אחר...!! משחק הוא צורך פנימי..ולא החלטה להיות מפורסם!
        7/7/10 15:16:
      כוכב דמיוני ממני

      תגובות אחרונות

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      my comedy
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין